AKVARYUMCULARDAN NEVRİ DÖNENLER
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Böyle şeylere artık alışmış durumdayım.Yavrularımı değerini bilen yerlere satıyorum Balıkları alırkende ucuza satan iyi esnaflardan alıyorum.Diğerlerine hiç uğramıyorum böyle kötü akvaryumcularında hiç çalışacağnında sanmıyorum.Bide akvaryumculardan bazıları kapkara kırmalaşmaktan şekli tanınmayan sarı prenseslere sana 20 olur demezmi sanki çok değerli balıkta...Bazılarıda zebraya papağan,ramiraziye malavi chiclid demezmi bunlar nasılı akvaryumcu anlamıyorum.Daha geçen bir akvarymcunun suya normal iyotlu sofra tuzunu döktüğünü gördüm hemde azda değil 1 kiloluk paketi sonra bütün japonlar ters dönünce zaten yeni gelmişti akvaryuma alışamadı vakti geldi öldü diyor.Ama işini düzgün yapanlarıda tebrik etmek gerek.Hatta bunlara madalya falan vermek gerekiyor.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Olay bu kadar basit. Aslında sorun biraz da bizde. Mesela ufak bir özeleştiri yapalım:
- Daha ucuz diye devamlı davranışlarından şikayet etttiğimiz bir esnaftan mı alışveriş ediyoruz? 3 kuruş daha fazla para verip diğerinden alsak canımız mı çıkar? Veya 3 kuruş daha az para vereceğz diye devamlı şikayet ettiğimiz yerden mal alıyorsak şikayet etmeye hakkımız olur mu?
- Sırf başka akvaryumcudan alışveriş yaptık diye "Diğer balıkları nereden aldıysan alışverişini oradan yap" mı diyor? O zaman bir daha uğramak bir yana selam bile vermeyin. (evet, ben kovuldum ve selam bile vermeyen de benim)
- Balıkların sağlıksız olmasına gelince; akvaryumcuda balıkları sağlıklı tutmak evdeki kadar kolay değildir. Devamlı balık sirkülasyonu vardır ve su değişimi, ilaç kullanımı vs. çok masraflıdır. İşi bilmemesi ise ayrı konudur. İşi bilmiyorsa o zaman bir şey demem. Ama hem işi bilmiyor, balıkları sağlıksız vs. diye şikayet edip duruyorsak hem de devamlı balık alıyorsak bu ne kadar doğrudur? En azından şikayetimizi onlara iletiyor muyuz? Kendilerini uyarmaya bile tenezzül etmiyorsak ve düzelmelerini bekliyorsak, halen oradan balık almaya da devam ediyorsak şikayet etmeye hakkımız var mı?
- Akvaryumcu da sonuçta bir esnaftır, esnafın da müşteriye güler yüzlü olması gerekir. Asık suratlı olması veya sizinle ilgilenmemesi sizi rahatsız ettiyse bir daha alışveriş yapmazsınız biter.
Sonuçta biz şikayet edip eyleme dökmüyorsak, kötülediğimiz yerden devamlı gidip mal alıyorsak ve bu sektörde düzelme bekliyorsak kimse kusura bakmasın ancak konuştuğumuzla kalırız veya başka bir tabiri ile avcumuzu yalarız. Eğer esnafın tavırlarında değişiklik bekliyorsak şikayetimizi bildirip ardından düzelme yoksa o kişiyle tüm ticari ilişkimizi kesmemiz sonuca giden tek tepkidir. Böylece parayı güvendiğimiz ve memnun olduğumuz esnaf kazanır, diğerleri de onu taklit etmek veya iflas etmek zorunda kalır. Kendini düzelten işini de düzeltir, müşteriye karşı tavrını düzeltmeyen ve müşteriyi memnun edememek bir yana rahatsız eden ticaretin doğası gereği batar ki batmalıdır da. Zaten kalitesizler batmıyorsa ve kaliteliler iflasın eşiğinde ise o zaman sorun vardır. Aynen şu anda sektörde olduğu gibi.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Adamlara fiyat soruyorum cevap vermiyorlar ne biçim insanlar ya...
Saolunlar forumdan 2 tane abimiz çıktı bana balık gönderecekler.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Hocam ben belirttim hatta 2-3 kere dükkanın kapısını çarparak çıktım adamın suratına bakarak ilgilenmiyecek misin kardeşim diyorum adam hiç takmıyor ters ters cevap veriyor bakıcaz diye dükkan da benden başka müşteri yokken. Balıkları herkes gönderemiyor hocam vanda oturuyorum üretici arkadaşlar bile gönderemiyorlar 10-15 balık alıcam en fazla onların yol parası filan ve harcadıkları zaman otobüse vermek için onlar için zor oluyor bende kimseyi zor durumda bırakmak istemediğimden ısrar etmiyorum. Saolun Polat hocamdan balık alıcam 20 adet reis abi oksijen basacak ve vana gönderecekler haftaya inşallah sağ salim gelirler. Malzemelerimi internetten almayı tercih ediyorum genellikle zaten..
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Ayrıca bir esnafın o şekilde davranması normal bir davranış değil. Sanırım internetten haberleri bile yok, müşteri bana mahkum gözü ile bakıyorlar.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Ayrıca bir esnafın o şekilde davranması normal bir davranış değil. Sanırım internetten haberleri bile yok, müşteri bana mahkum gözü ile bakıyorlar.
[/QUOTE]
Onur Bey malesef öyle 3 tane olunca burunları havada geziyorlar... Polat kardeşten burda olmayan türleri istedim bakalım yavrularını götürüp sadece göstericem almak isterse poşeti uzatıcam sonra geri çekicem vazgeçtim diye inşallah. Reis paketliyor sorun olmaz Çin'e kadar bile gider dediyse tamamdır. Polat zaten türünün güzel örneklerini besliyor onuda biliyorum saolsunlar benim için zahmet edecekler. Otobüste bişiy olmazsa sorun kalmaz. Gelince resimleri burada yayımlarım inş.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Olay bu kadar basit. Aslında sorun biraz da bizde. Mesela ufak bir özeleştiri yapalım:
- Daha ucuz diye devamlı davranışlarından şikayet etttiğimiz bir esnaftan mı alışveriş ediyoruz? 3 kuruş daha fazla para verip diğerinden alsak canımız mı çıkar? Veya 3 kuruş daha az para vereceğz diye devamlı şikayet ettiğimiz yerden mal alıyorsak şikayet etmeye hakkımız olur mu?
- Sırf başka akvaryumcudan alışveriş yaptık diye "Diğer balıkları nereden aldıysan alışverişini oradan yap" mı diyor? O zaman bir daha uğramak bir yana selam bile vermeyin. (evet, ben kovuldum ve selam bile vermeyen de benim)
- Balıkların sağlıksız olmasına gelince; akvaryumcuda balıkları sağlıklı tutmak evdeki kadar kolay değildir. Devamlı balık sirkülasyonu vardır ve su değişimi, ilaç kullanımı vs. çok masraflıdır. İşi bilmemesi ise ayrı konudur. İşi bilmiyorsa o zaman bir şey demem. Ama hem işi bilmiyor, balıkları sağlıksız vs. diye şikayet edip duruyorsak hem de devamlı balık alıyorsak bu ne kadar doğrudur? En azından şikayetimizi onlara iletiyor muyuz? Kendilerini uyarmaya bile tenezzül etmiyorsak ve düzelmelerini bekliyorsak, halen oradan balık almaya da devam ediyorsak şikayet etmeye hakkımız var mı?
- Akvaryumcu da sonuçta bir esnaftır, esnafın da müşteriye güler yüzlü olması gerekir. Asık suratlı olması veya sizinle ilgilenmemesi sizi rahatsız ettiyse bir daha alışveriş yapmazsınız biter.
Sonuçta biz şikayet edip eyleme dökmüyorsak, kötülediğimiz yerden devamlı gidip mal alıyorsak ve bu sektörde düzelme bekliyorsak kimse kusura bakmasın ancak konuştuğumuzla kalırız veya başka bir tabiri ile avcumuzu yalarız. Eğer esnafın tavırlarında değişiklik bekliyorsak şikayetimizi bildirip ardından düzelme yoksa o kişiyle tüm ticari ilişkimizi kesmemiz sonuca giden tek tepkidir. Böylece parayı güvendiğimiz ve memnun olduğumuz esnaf kazanır, diğerleri de onu taklit etmek veya iflas etmek zorunda kalır. Kendini düzelten işini de düzeltir, müşteriye karşı tavrını düzeltmeyen ve müşteriyi memnun edememek bir yana rahatsız eden ticaretin doğası gereği batar ki batmalıdır da. Zaten kalitesizler batmıyorsa ve kaliteliler iflasın eşiğinde ise o zaman sorun vardır. Aynen şu anda sektörde olduğu gibi.
[/QUOTE] Aslında bu konuyu forma taşımamda ki amaç, akvaristlerin daha titiz davranmasını sağlayabilmekti. Belirttiğiniz hususlar altı çizilecek öneme sahip, ancak bireysel çabalarla sistemin gıcırtılı iyleyişini düzeltmek imkansız. Eğer müşteri olarak bizler daha titiz hareket edersek sanırım bu geçiş evresi daha kısa süreli olur .
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir