Almanya - Türkiye
Gönderim Zamanı: 24 Aralık 2008 23:57
[QUOTE=ecavit]Bir arkdaşım Tayvan ya da Taylandan(emin değilim) istediğim betayı getirirken görevliler orada el koymuşlardı."Sıvı dolu bir kabın içinde canlı ile gümrükten geçmek yasak." gibi bir cümle kullanmışlar.Ama getiren getiriyor.Yani elinizi kolunuzu sallayarak geçiremiyorsunuz.En azından uzak doğuda böyle oluyormuş. [/QUOTE]
O arkadaşınız bagajını teslim etmiş,betayı da kendi yanında getirmek istemiştir ondan el koymuşlardır. Bagajda getirse problem olmazdı.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 25 Aralık 2008 01:19
Almanyadan nasıl birgünde türkiyede olacakmışki? Biz hollandadan arabayla gittiğimiz halde 3 gün sürüyor, almanyadaki akrabalar bile 2 günde varıyor
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 25 Aralık 2008 10:11
Tuncer Vural (tuncer2234) arkadaşım,
Bir yanlış anlama oldu sanırım. 35,000 feet (yaklaşık 12,000 metre) yükseklikte dış ortam sıcaklığı eksi 50 derece olacaktı Ancak, oksijen (=hava=ısı) verilmeyen ambarın da canlıların yaşayacağı sıcaklıkta olacağını sanmıyorum (aklımda kaldığı kadarıyla 0 (sıfır) dereceye yakın bir ısı olduğunu duymuştum). Arzu ederseniz kargo bölümünün sıcaklığını (soğukluğunu)araştırabilirim.
Osman Gelmedi (drızzdounder) arkadaşım,
Bu havayolu şirketinin değil, genel havacılığın kuralı. Uçağa binerken değil, bagaj kontrolü sırasında x-ray cihazından/pasaport kontrolünden geçerken polis tarafından bir kontrol söz konusu. Kabine girecek olan bagajınızın içinde de olsa 100 ml üzeri her türlü sıvı ve gaz kaplarına el konulur ve imha edilir. (Havakorsanlarının patlayıcı/yanıcı/yakıcı sıvı/gaz sokmalarına engel olmak amacıyla)
Faruk Albayrak (PESCATORE) arkadaşım,
Sanırım fantazi yaptım Çok mu iyi niyetliyim ne
Cihat Arslan (Cihat Arslan) arkadaşım,
Canlı hayvan nakliyesi (ithalatı) sırasında Türkiye'de Tarım Orman Müdürlüğü İl Veterinerliklerinden, yurtdışında da muadili bir kuruluştan alacağın Sağlık Sertifikası alınması gerekiyor. Kedi/köpeklerin aşı belgeleri bu belge kapsamında değerlendirilir. Yazımda da belirttiğim gibi, az miktarlarda belki (gümrükteki memurun inisiyatifine kalmış olarak) bu belge talep edilmeyebilir. Ancak, toplu miktarlarda almak bizim için iyi olur. Toplu miktar (gümrük deyişiyle ticari değeri olan mal) genelde gümrükteki memurların değerlendirmesine kalmıştır. Kimisi için 10 tane balık ticari miktara girebilirken, kimisi için 100 adete kadar olması normal karşılanabilir. Gümrük memuru "Bunlar ticari mal" dediği anda yapacağınız birşey yok maalesef Ne demişler: Ne şeytanı gör, ne salavat getir. İnsanların inisiyatifine kalmaktansa, tam tekmil hazır olmak daha akılcı geliyor bana.
Ve son bir nokta daha, gümrüklerde genelde uçaktan indiğiniz değil, uçağa bindiğiniz havaalanında sıkı kontrolden geçersiniz. İndiğiniz havaalanında, kendi talebiniz, ihbar veya şüpheli hareketler dışında kontrole tabi olmazsınız. Ancak, elinizde, üzerinde Canlı Hayvan ibaresi bulunan bir kutu ile gümrük hattından geçerken polisin size nasıl davranacağını bilemem.
Sağlıklı balıklar...
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 25 Aralık 2008 10:55
Evet,Oğuz Bey dediğiniz yükseklikte sıcaklık -50 derece olur. Eğer uçağa canlı hayvan geleceği bildirilirse pilot tarafından kargo bölümüne basınç verilir ve o bölüm ısıtılır. Diğer hayvanlar için sağlık belgesi isteniyor da balık için nasıl olur bilmiyorum. Gümrük memurunun insiyatifindedir biliyorum ama bugüne kadar 10-20 balık için herhangi bir el koyma duymadım. Bitkiler üstünde duruyorlar ne hikmetse,bir şeyin adedini fazla görürlerse şüpheleniyorlar. Balık bitki getiren olursa yeter ki bindiği havaalanından geçirsin burda Oğuz Bey in dediği gibi ihbar,şüphe,şansa çevirmezlerse geçer gidersiniz. Bu balıklar ne diye sorarlarsa evde akvaryumum var aldım dersiniz. Tabi bunu 3 bavul balıkla yapamazsınız
Bu soğuk kargo bölümü meselesini bir tanıdıkla konuşurken,strafor kutu içinde diskus,yengeç vs Tayland'dan getirdiğini söyledi ben de şaşırmıştım. Canlı olduğunu bildirmediklerini de söyledi. Mutlaka kalın strafor kutu içinde ve kutunun ağzı bantlı bir şekilde balıkları getirmek gerekiyor. Saygılar.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 25 Aralık 2008 11:15
[QUOTE=Oguzzz]Tuncer Vural (tuncer2234) arkadaşım,
[/QUOTE]
tuncer2234 2008-12-25 11:16:33
Bir yanlış anlama oldu sanırım. 35,000 feet (yaklaşık 12,000 metre) yükseklikte dış ortam sıcaklığı eksi 50 derece olacaktı Ancak, oksijen (=hava=ısı) verilmeyen ambarın da canlıların yaşayacağı sıcaklıkta olacağını sanmıyorum (aklımda kaldığı kadarıyla 0 (sıfır) dereceye yakın bir ısı olduğunu duymuştum). Arzu ederseniz kargo bölümünün sıcaklığını (soğukluğunu)araştırabilirim.
Oğuz bey ;
Uçuş esnasında uçağın kargo bölümünde herhangi bir şekilde pilotun kontrolü dışında bir hava akımının olmaması gerekiyor ki 35.000 feette 700-800 km hızla basıncıda düşünürsek ciddi problem olacaktır. Buda ( uçak yanaştıktan sonra )mantık olarak ambardaki sıcaklığın dış ortamdan farklı olmaması veya kış şartlarında kapalı bir alan olduğu için dış ortamdan daha sıcak olmasını gerektiriyor. Ayrıca önceki yazımdada yazmıştım. Isınmak için uçak yanaştıktan sadece 1-2 dakika sonra ambara giriyorduk.Tecrübeyle sabittir.
İsterseniz araştırabilirsiniz. Farklı bir bilgiye ulaşırsanız hep beraber bilgilenmiş oluruz.
Teşekkürler
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 25 Aralık 2008 12:00
Arkadaşlar,
Oguzzz 2008-12-25 12:14:42
Az önce THY Kargo bölümü ile görüştüm. Aldığım bilgiyi aynen aktarıyorum:
1- Bavul (bagaj) içinde balık nakletmenize -wet cargo olduğu ve diğer bagajlara zarar verebileceği düşüncesi ile- izin verilmez ve bindiğiniz havalimanında x-ray cihazından geçerken bunlara el koyulur veya canlı hayvan nakline uygun şekilde nakledilmesi sağlanır. (Özellikle Avrupa hatlarında girişte yapılan kontrollerin çok sıkı olduğunu kendi tecrübelerimden biliyorum. Uçak kabinine alacağınız parfümler dahi imha edilmek üzere el koyulur. Cebinizdeki sigara paketi, kemeriniz vb her türlü eşyayı çıkararak x-ray'den geçiyorsunuz. Yani el bagajınızdaki balıkların gözden kaçması mümkün değil.)
2- Kargo bölümü ısıları uçağa göre değişir. Isı kontrolü olan ve olmayan uçak modelleri mevcuttur. Isı kontrolü olmayan uçaklara canlı kabul edilmez, çünkü canlının yaşaması garanti edilemez. Isı kontrolü olan uçaklarda kargo bölümünde (Uzakdoğu hattında genelde Airbus A340 çalışıyormuş ve bu uçaklarda ısı kontrolü varmış), kabin ısısı +8 dereceye kadar ısıtma sağlanabiliyormuş (Kabin ısısı genelde 24 derece civarı tutulurmuş).
3- Balıklar Wet Cargo (Islak Yük) olarak değerlendirildikleri için, özel ambalaj yapılması talep edilirmiş. Bu özel ambalaj da daha önce bu bölümde Erdal Hoca 'nın belirttiği şekilde üzeri "Canlı Hayvan" olarak etiketlenmiş strafor kutu oluyormuş.
Verdikleri bilgiler için hepinizin huzurunda THY İzmir Havalimanı kargo bölümündeki görevlilere teşekkürlerimi iletmek istiyorum
Türk'ün aklı sonradan gelirmiş, MNG Kargo Uçak Bakım Bölümünde çalışan Uçak Teknikeri kuzenimden aldığım bilgiyi de ekleyeyim:
Uçakların kargo bölümünde basınç dengelemesi yapılması zorunluymuş (uçağın havada ezilip büzülmemesi/patlamaması için ). Bu nedenle, kabinle birlikte kargo bölümüne de DONMUŞ ÜRÜN TAŞINMIYORSA orta derecede (MEDIUM) ısıtma yapılırmış. Dışarıda ortam ısısı eksi 50 derece civarında iken, iç ortam ısısı 8-10 derece aralığında olurmuş. Canlı hayvan taşındığı beyan edildiğinde canlının yaşamasına uygun ısı ayarlanırmış. Isıtmanın çalışma prensibi ise klima gibiymiş.
Kendisinden de gece vardiyasından sonra uyurken uyandırdığım için özür dileyip, teşekkürlerimi sunmak istiyorum
Sağlıklı balıklar...
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 25 Aralık 2008 12:18
Oğuz bey bilgilendirmeniz için teşekkürler. tuncer2234 2008-12-25 12:19:22
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 25 Aralık 2008 12:58
Oğuz Bey, bilgiler için çok teşekkürler.. Ben de az önce THY'nin sitesine tekrar baktım ve kargoyla ilgili şu bilgileri buldum:
Erdal Hoca 2008-12-25 12:59:19
Uyarılar
- Taze balık için buz torbaları ve buz kütleleri kullanılarak paketleme yapılır.
- Sebze ve meyve için üzeri delikli tahta kutular ve sepet kullanılmalıdır.
- Göndereceğiniz konfeksiyon ve tekstil ürünlerini koyduğunuz kutuları bant ve çember ile takviye etmelisiniz.
- Kargonuz et ise, tülbentle sarmaya ve kan sızdırmayacak şekilde ambalajlamaya lütfen özen gösteriniz.
- Kargonuz canlı hayvansa, sizden beklediklerimiz biraz daha fazla. Öncelikle çıkış noktasından varış noktasına dek rezervasyon konfirmasyonu almalısınız.
- 'Shipper's Certificate For Live Animals', sağlık sertifikası ve ithalat-ihracat izni, tamamlamanızı beklediğimiz resmi belgeler. Böcekler, kuşlar, balıklar, kabuklu su ürünleri ve çiftlik hayvanları ödemeli kabul edilmez. Ücrete esas teşkil eden ağırlık içine hayvanın kendisi, varsa yiyeceği, oyuncağı ilave edilir. Yolcu uçaklarımızın gövde altındaki kompartımanlarında da canlı hayvan taşınabilmektedir. Bu konuda IATA kurallarına aynen uyduğumuzu hatırlatalım.
- Değerli eşyalardan oluşan kargonuza ait işlemlerin gizlilik içinde yürüyeceğinden şüpheniz olmasın. Bu tür kargolarınızın varış noktasına hafta sonu ya da tatil günlerinde gönderilmemesine özellikle dikkat edilir. Kayıp, eksilmiş, çalınmış değerli kargolar hakkında, derhal çıkış istasyonu ve merkeze bildirerek yerel kanunların gerektirdiği işlemlerin yapılması tarafımızdan sağlanır. Uçakla yapılacak değerli kargo nakliyatının kısmen yer nakliyatına çevrilmesi mümkün değildir.
Bu da meşhur strafor kutumuz:
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 25 Aralık 2008 13:01
Ben bayram dönüşü izmirden istanbula 5 lt pet şisede 25 balık getirdim kimse bana bişey sormadı bagaja falanda vermedim.Herhalde şansa geçtim.
Syg
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 27 Aralık 2008 01:53
Dış Hatlar da çalışan biri olarak, balıklarınızın sağlıksal açıdan bir zarar teşkil etmediğine dair bir belge ve ticari amaç güdmediğinizi beyan etmeniz yeterli olacaktır sanıyorum.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 27 Mayıs 2013 00:11
Merhabalar arkadaşlar, benim de benzer bir sorunum var ama durumum biraz daha vahim. Bir süredir Çin'de yaşamaktayım ve 3 tane parmağımın ucu büyüklüğünde balığım var. Cinsi Banma diye geçiyor. Yaklaşık bir ay sonra Türkiye'ye geçeceğim. (Rusya aktarmalı) Balıklarımı da yanımda götürmek istiyorum. Biraz delice bir olay ama çok alıştım, bırakmaya kıyamıyorum. Çin'de prosedür nasıl ilerliyor acaba? Nasıl getirebilirim yavrucukları? Birde Rusya aktarmalı geliyorum. Hani Çin için ayrı Rusya için ayrı sertifika mı almam lazım? Problemli bir durumdayım. Yardımcı olursanız çok sevinirim.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 13 Kasım 2014 17:58
Uçak İklimlendirme sistemi Sayfa Sekizde kargo bölümündeki ısı durumuna ilişkin teknik açıklama mevcut;braweheart 2014-11-17 22:59:25
Kaynak:
http://www.mmo.org.tr/resimler/dosya_ekler/6ba0bd323b1609f_ek.pdf?dergi=1043
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir