Ankara Musa Akvaryumdan Sipariş Verirken Dikkat


cantuyÇevrim Dışı

Kayıt: 18/01/2012
İl: Ankara
Mesaj: 51
cantuyÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 23 Mayıs 2013 12:47

Şikayetin Nedeni: Paketleme ve Kargo, İlgisizlik

Şikayet Edilen Kişi / Firmadan Alınan Cevap:

Şikayet Eden: Tuncay Canpolat
Alınan Cevap: Üzgünüz, yapabileceğimiz birşey yok.

Olayın Detayları:
Aynı şehirde olmamıza rağmen zaman ve lokasyon sorunu yüzünden Musa Akvaryumdan Kargo ile 12 adet sulawesi kardinal, 3 adet salyangoz , 7 adet nerite salyangoz, ve jbl yem aldım, siparişin hatırı sayılır bir tutar tutmasına rağmen üstüne de 20 tl özel paketleme parası verdim, aynı şehirde olmamamıza rağmen kargoyu teslim aldığımda 3 adet kardinal ölü çıktı, 1 adet nerite çatlak, 2 adet nerite ölü ve strafor kolinin paketin su içinde olduğunu gördüm. aynı şehirde olmasak gidene kadar tüm paketlerin suyu bitecekti anlaşılan.
 
Paketi açar açmaz durumu bildirdim oralı bile olmadılar, heryere gönderim yapıyoruz sorun olmadı şimdiye kadar şeklinde bir cevap verdiler. Ayrıca üzüldüklerini ve herhangi birşey yapamayacaklarını ilettiler. Herhangi bir telafi önerisinde bulunmadılar.
 
Aynı şehirde olmasaydım muhtemelen tüm canlılar cansız olacak gelecekti.
 
Alışveriş yapacak arkadaşların bir kez daha düşünmelerini, mecbur kalmadıkça başka alternatifleri değerlendirmelerini öneriyorum.
 
Diğer geribildirimlerde de çok olumlu şeyler okumadım zaten, olumsuz tüm yorumlara aynen katılıyorum.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Musa AğırÇevrim Dışı

Kurumsal Üye
Kayıt: 28/06/2006
İl: Ankara
Mesaj: 216
Musa AğırÇevrim Dışı
Kurumsal Üye
Gönderim Zamanı: 23 Mayıs 2013 15:35
Hayırlı günler ,
Geçmiş olsun
Aşağıda internet sitemizin TESLİMAT bilgileri bölümünde yazılı olan bilgileri sizler ile paylaşıyorum.
 
Canlıların çift poşete konularak paketlenmiştir.LÜTFEN SİTEMİZİN teslimat bölümündeki bilgileri dikkatlice okuyunuz.Sizin isteğinizden ötürü canlılarınız kargo ile size gönderilmiştir.
TESLİMAT:
Malzemelerin teslimatı Sürat Kargo ile yapılmaktadır. Canlıların teslimatı ise otobüs kargosu ile yapılmaktadır. Karışık siparişlerde (malzeme ve balık) yine otobüs ile teslimat yapılmaktadır. Kargo fiyatı malzemeler için sabit 7 TL, canlılar için 20 TL, karışık siparişler (canlı+malzemeler) için de 20 TL'dir. Kum, kaya gibi kargosu masraflı ürünler ödemeli olarak gönderilir, sistem bu ürünlerin kargo ücretini hesaba katmaz, kargo ücreti alıcı tarafından kapıda ödenir.

Otobüs kargosunu şehirinizdeki terminalden karşılamanız gereklidir. Kaçta ve hangi terminalde karşılayacağınız size telefonla bildirilecektir.

Bitkiler kargoda sorunsuzca gittiği için gönderimi Sürat Kargo ile yapılmaktadır.

Malzemeniz geldiğinde paketinde eziklik, yırtıklık farkederseniz kargo kuryesinin yanında kutuyu açıp cihaz darbe almışsa tutanak tutturunuz. Her cihaz üreticisinin ve yasaların belirttiği süre zarfında garanti kapsamındadır. Garanti kapsamına giren durumlarda kargo gönderimini müşteri karşılar.

Aksi durum suistimaller yarattığı ve takibi zor olduğu için canlılarımızda canlı ulaşım garantisi yoktur.

Stok ürünleri Ankara'ya 600 km ve aşağısı mesafeler için en fazla 2 iş günü içerisinde, 600 km sonrasi için ise en fazla 3 gün içerisinde teslimat yapılmaktadır. Ön sipariş ürünleri ise en geç 15 iş günü içerisinde kargoya verilir. 15 gün içerisinde gönderilemeyen ön sipariş ürünlerinin ücreti eksiksiz olarak müşteriye geri ödenir.
 
Bu mesaj sitemizde var olan bilgileri tazelemek için yazılmıştır.Lütfen hangi şartları kabul ettiğinizi dikkatlice okuyarak sipariş veriniz.Tekrar geçmiş olsun.
Musa Ağır2013-05-23 16:08:57

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

ÖZGÜR İNCEÇevrim Dışı

Kayıt: 17/11/2010
İl: Ankara
Mesaj: 1244
ÖZGÜR İNCEÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 23 Mayıs 2013 16:45
"Aksi durum suistimaller yarattığı ve takibi zor olduğu için canlılarımızda canlı ulaşım garantisi yoktur.
"
 
Bu durumda canlı kargosu yapmamanız gerekir aksi takdirde buda suistimallere açıktır bana göre.
ÖZGÜR İNCE2013-05-23 16:46:34

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

osman0660Çevrim Dışı

Kayıt: 08/10/2008
İl: Ankara
Mesaj: 440
osman0660Çevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 24 Mayıs 2013 09:23
Çok güzel yazmışsınız canlı garantisi yok deyip işin içinden sıyrılma yönteminide mazeleri canlıları alan arkadaş Ankaradan sipariş vermiş 600 km'lik bir yol yok sonuç olarak aynı şekilde sizin başınıza gelse siz ne yapardınız onu merak ettim . 

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

wetfinÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 19/06/2009
İl: Ankara
Mesaj: 251
wetfinÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 24 Mayıs 2013 10:27
Musa Akvaryum, Ankara'da (belki de bütün Türkiye'de) akvaryumculuğu en iyi bilen ve en iyi yapan ticari işletmedir. Uzun zamandır sürekli müşterisiyim, hiçbir yanlışını, hiçbir falsosunu görmemişimdir. En sağlıklı, en kaliteli balıkları, en nadir türleri oradan alabilirsiniz. Madem aynı şehirdesiniz, zaman ayırıp gidip almalıydınız.

Sitesinde açık açık yazmış "canlılarda canlı ulaşma garantisi yoktur" diye. Bunu bile bile sipariş vermişsiniz. Sonuçta canlı hayvan, ölebilir de, kalabilir de.

"Kargo yapmamanız gerekir" diye birşey de olamaz. Şartları kabul ediyorsanız, kargo yapılır. Etmiyorsanız yaptırmamak sizin elinizde.

Burada biraz "kendi düşen ağlamamalı" durumu var bence.



Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

herogluÇevrim Dışı

Kayıt: 17/04/2011
İl: Konya
Mesaj: 357
herogluÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 24 Mayıs 2013 10:36
Her iki tarafta da haklılık payı var ancak alıcı arkadaşı biraz daha haklı görüyorum çünkü eğer kargo arkadaşın bahsettiği kadar darmadağın bir halde gelmişse eh bunun mazereti yok demek ki kargo şirketi özensiz yapıyor işini adamın aldığı ürünün nerdeyse yarısından fazlası telef olmuş demek ki sizde nasıl olsa bu adam bazı alım şartlarını kabul etti deyip işinize özenmemişsiniz. Zararın hepsini karşılamasanız da  ufak  bir telafi yapmalısınız. Ayrıca kargo şirketini arayıp konu hakkında uyarıda bulunmalısınız.heroglu2013-05-24 10:38:01

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

ÖZGÜR İNCEÇevrim Dışı

Kayıt: 17/11/2010
İl: Ankara
Mesaj: 1244
ÖZGÜR İNCEÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 24 Mayıs 2013 11:07
Eğer ticari işletme iseniz ve bunu para kazanma amaçlı yapıyorsanız garnatisiz mal satışı yapmazssınız heleki yaptığınız iş canlı işi ise.  hem bu işi yapıp hem canlı kargolayacaksınız hemde kargoladığınız canlıya garanti vermeyeceksiniz mantıklımı sizce. İşletmeninde müşterininde Ankarada olması şahsın işletmeye gidip almasını gerektirmez işi olabilir vakti olmayabilir. Kaldıki müşteri aynı şehirde oldukları halde işletmeye gidip canlıyı almaması işletmeyi haklı çıkarmaz. Burda şahsın yaptığı tek hata ( BANA GÖRE ) işletmenin sitesinde yazan yazıyıya dikkat etmemesi ama buda hiç bi şekilde işletmeyi haklı çıkarmaz hem canlı kargolayıp hem garanti vermemek bana göre mantıklı değil ozaman canlı kargosu yapmayacaksınız . Yine tekrarlıyorum bu durumda suistimallere açıktır.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

wetfinÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 19/06/2009
İl: Ankara
Mesaj: 251
wetfinÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 24 Mayıs 2013 11:22
[QUOTE=ÖZGÜR İNCE]Eğer ticari işletme iseniz ve bunu para kazanma amaçlı yapıyorsanız garnatisiz mal satışı yapmazssınız heleki yaptığınız iş canlı işi ise.  hem bu işi yapıp hem canlı kargolayacaksınız hemde kargoladığınız canlıya garanti vermeyeceksiniz mantıklımı sizce. İşletmeninde müşterininde Ankarada olması şahsın işletmeye gidip almasını gerektirmez işi olabilir vakti olmayabilir. Kaldıki müşteri aynı şehirde oldukları halde işletmeye gidip canlıyı almaması işletmeyi haklı çıkarmaz. Burda şahsın yaptığı tek hata ( BANA GÖRE ) işletmenin sitesinde yazan yazıyıya dikkat etmemesi ama buda hiç bi şekilde işletmeyi haklı çıkarmaz hem canlı kargolayıp hem garanti vermemek bana göre mantıklı değil ozaman canlı kargosu yapmayacaksınız . Yine tekrarlıyorum bu durumda suistimallere açıktır.[/QUOTE]

Neden matıklı olmasın ki. "Benim şartlarım bu" diyor akvaryumcu. İşinize gelmiyorsa, şartları beğenmediyseniz "garanti veren" yerden alacaksınız.

Ticari açıdan düşündüğünüzde "garantili gönderi" hikayesi suistimallere çok açık. Adam alıyor pakedi sağ sağlim sonra dönüp "e balıklar ölü çıktı yeniden gönder" diyor, ya da parasını ver diyor. Nasıl bileceksiniz balık hakikaten yolda mı öldü, ölmedi mi, yoksa suyu saf amonyağa kesmiş akvaryuma konduğu için mi öldü? Bu tür suistimaller o kadar çok oluyor ki.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

patrickstarÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 27/12/2012
İl: Antalya
Mesaj: 1134
patrickstarÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 24 Mayıs 2013 11:37
İki taraf içinde üzücü bir durum alıcı için maddi kayıptan ziyade hevesle alınıp heyecanla beklenen canlıların durumunun yarattığı üzüntü çok büyüktür.Satıcı içinde bence hem maddi hem manevi üzücü.Haklı haksız aramadan iki tarafında hatalı olduğu konu bence nasıl olsa şehir içi ne olabilir ki diye düşünüp özensiz davranmasıdır.
Alıcı arkadaşımızın yerinde olsaydım mahalledeki taksi durağından bir taksiye rica eder akvaryumcuya vereceğim sevkiyat parasını ona verir, yolu o civara düşünce paketi alıp getirmesini isterdim.
Satıcının yerinde olsaydım böyle bir şikayete maruz kalacağıma şehir içi olsa dahi ve alıcının rızası olsa dahi kargo ile canlı sevkiyatı yapmama prensibimi çiğnemezdim. Müşterimden maden sevkiyat ücretini alabiliyorum kendi aracımla, özel kurye ile veya yine bir taksi vasıtasıyla paketi ulaştırırdım.
Böyle durumlarda hepimizin yaptığı hatadır kolay işe önem vermemek. Bilgisi ve deneyimi çok olup gayret göstermediğinden ilk sınavında ehliyet alamayan bir çok insan vardır bu duruma örnek olarak.
Her iki tarafa da geçmiş olsun diyorum.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

ÖZGÜR İNCEÇevrim Dışı

Kayıt: 17/11/2010
İl: Ankara
Mesaj: 1244
ÖZGÜR İNCEÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 24 Mayıs 2013 11:45
"Ticari açıdan düşündüğünüzde "garantili gönderi" hikayesi suistimallere çok açık. Adam alıyor pakedi sağ sağlim sonra dönüp "e balıklar ölü çıktı yeniden gönder" diyor, ya da parasını ver diyor. Nasıl bileceksiniz balık hakikaten yolda mı öldü, ölmedi mi, yoksa suyu saf amonyağa kesmiş akvaryuma konduğu için mi öldü? Bu tür suistimaller o kadar çok oluyor ki."
 
 
Bunu bide tam tersi düşünün garanti vermeyen işletme açısından Nasıl bileceksiniz balık hakikaten yolda mı öldü, ölmedi mi ? Ölü canlımı paketlendi yada özrü olan canlımı?

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

wetfinÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 19/06/2009
İl: Ankara
Mesaj: 251
wetfinÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 24 Mayıs 2013 11:50
Sonuçta basit bir şekilde düşünecek olursanız:

Firma şartlarını sitesinde duyurmuş. Bu şartları kabul etmiyorsanız, oradan almayacaksınız. Alıyorsanız şartları baştan kabul etmiş sayılırsınız.

"Madem garanti vermiyorsun kargo yapma" demek de çok saçma. Garantisi yok işte, bunu biliyorsunuz. Kargo yaptırıp yaptırmamak size kalmıştır bu durumda.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

tlgtckÇevrim Dışı

Kayıt: 26/12/2009
İl: Istanbul
Mesaj: 2367
tlgtckÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 24 Mayıs 2013 12:00
Ben Musa akavryumdan bitki aldım... Saglam geldiler bitkiler bana..
Ama İstanbul ve Ankara'da yaşayanlar görmeden balık ve bitki almasın..Anadolu'nun uç noktalarında yaşıyorsanız veya
Yurtdışından özel tür getiriliyorsa o ayrı.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

ÖZGÜR İNCEÇevrim Dışı

Kayıt: 17/11/2010
İl: Ankara
Mesaj: 1244
ÖZGÜR İNCEÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 24 Mayıs 2013 12:01
Benim söylemeye çalıştığım musa bey demişya
 
"Malzemeniz geldiğinde paketinde eziklik, yırtıklık farkederseniz kargo kuryesinin yanında kutuyu açıp cihaz darbe almışsa tutanak tutturunuz. Her cihaz üreticisinin ve yasaların belirttiği süre zarfında garanti kapsamındadır. Garanti kapsamına giren durumlarda kargo gönderimini müşteri karşılar.

Aksi durum suistimaller yarattığı ve takibi zor olduğu için canlılarımızda canlı ulaşım garantisi yoktur.
"
 
Bende bunu tam tersi olarak düşünüyor ve diyorumki bu durumda suistimallere açıktır ve bu durumunda takibi zordur. Ya hiç canlı kargolamayacaksınız yada canlı garantili gönderi yapacaksınız aksi durumda sizin düşündüğünüz suistimali müşteride düşünebilir kaldıki düşünmesi de normaldir.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Musa AğırÇevrim Dışı

Kurumsal Üye
Kayıt: 28/06/2006
İl: Ankara
Mesaj: 216
Musa AğırÇevrim Dışı
Kurumsal Üye
Gönderim Zamanı: 24 Mayıs 2013 12:57
Herkese merhaba,
 
    Sevgili arkadaşlar en başta belirtmiş olduğu yazı ve uyarılar ,internet sitemizin TESLİMAT bölümündeki acıklamalardan alıntı yapılarak buraya yazılmıştır.
    Kaldıki gönderilen kargo bütün kargolara gösterilen özen icerisinde çift poşete konularak gazete kağıtları ile sabitlenerek ,sıfır strafor koliye konularak sevk edilmiştir
    Siparişi veren sevgili arkadaşımızın ısrarları doğrultusunda SÜRAT kargo ile gönderilmiştir.Herhangibi bir sorun cıkabileceği düşünülerek ,kargonun içerisine 1 adet fazladan zebra salyangoz ve 2 adet 1 cm'ik poso snail hediye olarak konulmuştur.Buna rağmen sevgili müşterimizi memnun edememişizdir.Tüm SAMİMİYETİMLE GEÇMİŞ OLSUN diyorum.
    Omurgasız nakli her zaman probleme acık nakillerdir.Koli düşebilir karidesler hasas canlılar olduğu için bundan cabuk etkilenir.Salyangozların kabukları birbirini cizebilir veya sivri kısımları poşeti delebilir.
    Tabiki Türkiye'de satılan bütün ürünler ,siz istesenizde istemesenizde 2 sene garanti kapsamındadır.Yalnız Tarım bakanlığı canlı satışı yönetmeliğini inceleyecek olursanız ,CANLI SATIŞLAR CANLI MUHAFAZASI VE GEREKLİ KOŞULLARINDAN ÖTÜRÜ HİÇBİR ŞEKİLDE GARANTİ KAPSAMINDA DEĞİLDİR.SATILAN CANLILARIN İADESİ ,DEĞİŞİMİ VEYA KAYIP TEMİNİ YASAL OLARAK ZATEN MÜMKÜN DEĞİLDİR.Yasalar canlı satışının zaten garanti kapsamı dışında olduğunu acıkca belirtmiştir.
    1 balık veya omurgasız eğer poşete ölü konulur ise bu kadar uzun süre poşette kalıp diğer canlılara zarar vermemesi söz konusu olamaz.Biz canlılardan 1 tanesini bile ölü koymuş olsak suda oluşacak amonyak diğer canlılarında ölmesine neden olur.
    Biz üzerimize düşeni layıkı ile yaptığımızı dünüyoruz.Sevgili arkadaşımıza tekrar geçmiş olsun diliyoruz.Lütfen birbirinizi üzecek yazılar yazmayınız. Hekese teşekkürler.
    Musa AĞIR.
 
Musa Ağır2013-05-24 14:39:50

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir