Atman AT-F306 Problem


edemirci1Çevrim Dışı

Kayıt: 21/03/2010
İl: Istanbul
Mesaj: 3
edemirci1Çevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 21 Mart 2010 18:29
Merhaba,

18.03.2010 tarihinde Otuz Akvaryum (Eyüp) Atman AT-306 filtre aldım. Filtre içerisinde garanti belgesi kullanım kılavuzu yoktu. Otuz Akvaryum kutusuna kaşesini vurdup tarih yazdı. Eve gelip filtreyi taktın kısa bir süre sonra filtre ses yaptı. Isındığını düşünüp kapattım. Bir süre sonra tekrar açtım. Ses ve titreşim yapınca bir sorun olduğunu düşünüp pervana kısmına kadar açtım. Açınca içinde ki seramik düştü. Pervaneyi milinden çıkarttığımda seramiğin yarısı yerinde duruyordu. Arkadaşıma telefon açıp milin tek parça olup olmadığını sorduğum. Tek parça olması gerektiği söyledi.

Asıl soruun bundan sonra başladı. Otuz Akvaryuma gittim. Şikayetimi dile getirdim. Mil ve pervanenin garanti kapsamı dışında olduğunu söyledi. 7,5 TL olan mili ve pervaneyi 5 TL'den bırakacağını istersem garantiye göndereceğini ama bir sonuç çıkmayacağını söyledi. 3 (üç) günlük üründe böyle bir sorun yaşadım. Sorun benden değil ATMAN'ın ürününden kaynaklanıyor.

Konuyu ATMAN firmasına iletmek bir de onlardan gelecek cevabı öğrenmek istiyorum. Ayrıca izlemem gereken yol nedir. Şikayetvar.com adresine şikayette bulunacağım. Benden kaynaklı olmayan sorun için 5 kuruş para vermek istemiyorum. ÜRÜNÜ ÇÖPE ATAR YİNEDE MİLE PARA VERMEM. Bildiğim kadarı ile berlirli fiyat altına Tüketici Mahkemesi bakıyor. Yardımcı olur mu ?

Saygılar

Not: Firmalar akvaryum kuranı yolunacak kaz gibi görüyorsa akvaryumu kaldırırım. Bunu kızgın olduğum için değil. Kendimi enayi gibi hissterdiği için yaparım.
edemirci12010-03-21 19:45:23

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

ZiyaretçiÇevrim Dışı

Ziyaretçi
Kayıt: 01/01/2003
Mesaj: 0
ZiyaretçiÇevrim Dışı
Ziyaretçi
Gönderim Zamanı: 21 Mart 2010 21:38
Emre bey uzun zamandır otuz.com dan alış veriş yapıyorum.Birkere aldığım iç filtre bozuk çıktı ,işlerimden dolayı ancak bir ay sonra gittim.Selim Beye anlattım anında birebir değiştirdiler.Mahkeme ve tüketici hakları vs. bişey çıkacağını sanmam.Yerinizde olsam  tekrar konuşur yeni mil alırdım.(ücretsiz)

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

GaMeRÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 06/01/2010
İl: Istanbul
Mesaj: 194
GaMeRÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 21 Mart 2010 22:19
Şöyle bir problem var. Mesela bir ürün aldık bir firmadan (bardak diyelim). Ertesi gün geri getirip, "Kardeşim bu kırık ama" deyip geri veremiyoruz ne yazık ki. Bir malı teslim alırken (bu kargoda da geçerli) kutu içeriğinin tam ve hasarsız olduğundan emin olmamız gerekiyor. Bunun dışında olanlar için tüketici mahkemesine gidilebilir. Fakat bu ürünlerin değiştirilmemesine rağmen bazı firmalar insiyatif kullanıp, müşterisine güvendiği için değişim yapıyorlar.

O malı aldığınızda belki o seramik çatlak, hatta kırıktı zaten. Kontrol ettiniz mi?

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

edemirci1Çevrim Dışı

Kayıt: 21/03/2010
İl: Istanbul
Mesaj: 3
edemirci1Çevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 22 Mart 2010 00:02
Merhaba Alican Bey;

Otuz Akvaryum ile görüştüm ve ondan sonra mesaj yazdım. "İçine kaçan bir şey kırmış olabilir, zorlanmış olabilir, taşıma esnasında kırılmış olabilir giibi cevaplar aldım. Benden kaynaklı olmadığını defalarca belirttim. En son "ben araba aldım araba ile kaza yaptım bu garantiye girmez" demesi ile ısrar etmedim. Zira beni suçlamaktaydı. Ama servise göndermeyi teklif etti. Servisin kabul etmeyeceğini de ilave etti. Yanlış anlaşılmasın belki ithalatçıda bir problem vardır.

Şikayetvar.com adresine daha yazmadım.  İlk mesajımda belirttiğim gibi sizin ve diğer arkadaşların fikir ve önerileni bekliyorum.

Saygılar

Merhaba Korhan Bey;

İki tip satış vardır. Müşterisini ciddiye alanlar ve müşterisine yalancı gözü ile bakanlar. Ben sistem uzmanıyım. Size önce mesleğimle ilgili bir kaç örnek vermek istiyorum. Bir arkadaşım bir bilgisayarcıdan regülatör almış. Regülatör evde çalışmamış. Bilgisayarcı voltaj düşmesinden kaynaklı olduğunu garanti kapsamı dışına çıktığını söylemiş. Durumu bana anlattınca kahkayı bastım. Zaten alet işi düşük ve yüksek voltajı düzenlemek. Üreticisi ile görüştüm ve değiştirlirdi. Bir örnek daha veriyim. HP'den bilgisayar aldınız. Eve geldiniz içinden DVD'leri çıkmadı. İnternetten temin edebilirsiniz. Ama DVD'lerin olmaması canınızı sıktı. DVD'lerin gelmediğini söylediğinizde temin ediliyor. Kimse sizi yalancı yerine koymuyor. Size Asus ile yaşadığım bir sorunun örneği yazıyım. Müşteri memnuniyeti odaklı çalışmanın en güzel örneğidirdir sanırım. Bir adet motherboard (anakart) kendime aldım. Alt seviye olduğu için SPDIF (optik ses çıkışı) ücretli olarak satılıyordu. Garantisi bitmesine yakın ihtiyacım oldu. Asus'un iki dağıtımcısı var. İkisini de satın almak için sordum. Ürünün mevcut olmadığını söylediler. Direk üreticiye e-mail attım. Motherboard (anakart) kullanım kitapçığında SPDIF parçası için purchase (ayrıca satılır) yazmasına rağmen İrlanda'dan kargo ücreti Asus'a ait olmak üzere 1 kuruş para almadan ürünü evime kargoladılar.

Belki bilgisayar sektöründen kaynaklı olduğunu düşünebilirsiniz. Fotoğraf hobim değil. Ama sevdiğim insaların fotoğraflarını çekmek bana keyif verir. Canon DSL fotoğraf makinası almıştım (geçmiş zaman kipi) ilk çektiğim fotoğraflarda toz kaynaklı leke vardı. Ürünü alırken bir kaç fotoğraf çektim (sizin bardak örneğinizden yola çıkarsak bir de bilgisayardan bakmam hatta çıktı almam gerekir). Bilgisayara bağlanınca lekeler göründü. Servise verdim. Temizlik ve lens değişimi yapıdı. Servis "bunun lensi çıkıyor ondan toz girmiştir. CCD temizleyici verelim." veya "temizlik ücretli" demedi.

Bardak örneğinizden (kötü örnek) yola çıkarsak benim orada ürünü miline kadar söktürüp bakmam, mil sağlam ise yarım saat çalıştırmam gerektiği sonucu çıkıyor. Kaldı ki bardağın kutusunu açmanız bardağın sağlam olup olmadığını anlamanız için yeterli. Siz 3'lü priz alırken içini açıp bakıyormusunuz ? Paketinden çıkartıp prize takıyorsunuz. Ben de süngerini taktım, akvaryuma soktum, fişe taktım.

Saygılar

Ürünün üreticisi yok. Böyle ürünleri ithal edenlere ve satanlara yazıklar olsun.

Not: Alıntı yapamadığım için karışık oldu. Zaman ayırıp okuyan herkese teşekkür ederim.
edemirci12010-03-22 02:06:57

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

E_C_NÇevrim Dışı

Kayıt: 26/12/2007
İl: Konya
Mesaj: 1752
E_C_NÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 22 Mart 2010 00:18
Emre bey,
 
Öncelikle garanti belgesi ürünler için şart değil. Fatura ibrazı yeterli, zaten net üzerinden alışveriş yapıyorsunuz her şey kayıtlı. Baş vuracağınız ilk yer malzemeyi aldığınız yer, buradan sonuç alamıyorsanız şayet tüketici hakem heyetine baş vuracaksınız. Harici baş vuracağınız yerlerin anlamı yok. Hakem heyeti sizi haklı buldu diyelim. Bu sefer karşı taraf size karşı tüketici mahkemesinde dava açacaktır. 
Kaybetmeniz neticesinde vekalet masrafları, mahkeme masrafları vs. size yüklenir. Bunları göz önüne alarak hareket edin. Dialog kurmak her zaman en iyisidir.
 
Saygılar,

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

allcoolizmÇevrim Dışı

Kayıt: 11/08/2014
İl: Balikesir
Mesaj: 37
allcoolizmÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 01 Kasım 2014 17:52
Simdi bu konuyu okuyunca aklıma kurt düstü. iç filtrem çok ses yapıyor. yaklaşık 3 ay önce otuz.... 'dan aldım. içini açınca seramik milin 3 e ayrıldığını gördüm. arasam ayni cevabı alacam galiba:(

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir