Dikkat Dikkat Melek Dünyasına Girdiniz." E_C_N--rcall--gozturk"


E_C_NÇevrim Dışı

Kayıt: 26/12/2007
İl: Konya
Mesaj: 1752
E_C_NÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 18 Mayıs 2011 15:51
Tabii ki, kaliteli yemler(özellikle NLS discus yemitavsiye olunur), su değerleri ve ısı. Bunu açarsak diyetlerine dikkat edip, kademe kademe iletkenlik ve ısıyı düşürürsek meleklerde kurlaşmaları gözlemleyebilirsiniz. Debisi oldukça düşük iç filtre ile su üstünden yağmurlama yapmanızında artı etkisi olur.
 
Saygılar,

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

kaygisizÇevrim Dışı

Kayıt: 27/09/2010
İl: Izmir
Mesaj: 113
kaygisizÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 18 Mayıs 2011 17:14
[QUOTE=E_C_N]Tabii ki, kaliteli yemler(özellikle NLS discus yemitavsiye olunur), su değerleri ve ısı. Bunu açarsak diyetlerine dikkat edip, kademe kademe iletkenlik ve ısıyı düşürürsek meleklerde kurlaşmaları gözlemleyebilirsiniz. Debisi oldukça düşük iç filtre ile su üstünden yağmurlama yapmanızında artı etkisi olur.
 
Saygılar,
[/QUOTE]
Akvaryumda tetra diskus ve tetranın pul yemini kullanıyorum. 2-3 Günde bir bitkisel pul yem veriyorum.Herşeyi analdımda akvaryumdaki iletkenliği nasıl düşürürüm. onuda açıklarsanız sevinirim.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

E_C_NÇevrim Dışı

Kayıt: 26/12/2007
İl: Konya
Mesaj: 1752
E_C_NÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 18 Mayıs 2011 21:33
Karartığım yeri okumamışsınız anlaşılan
 
 
[QUOTE=E_C_N]

Değerli akvaristler;çoğumuzun zaman zaman karşılaştığı akvaryumlarımızdaki kimyasal su değerleri ve bazı kimyasal elementler hakkında bir derlemeyi sizlerde paylaşmak istedim.

PH :

Sudaki hidrojen iyonlarının ağırlığının ifadesidir.Ölçümleri neticesinde suyun asitiklik ,nötrlük yada bazikliğine karar verilir.Muhtelif markalardaki test kitleri ile yapılan testler sonucunda elde ettiğimiz değer 0 ile 7 arasında ise suyumuz asitik ,7 ise nötr,7 ile 14 arasında ise bazik değerlere sahiptir.Ayrıca ph 6 ile ph 7 arasında asitiklik farkı 10 kattır.Genelde balıklarımız çoğu ph değeri 6-7 arasında yaşayan türlerdir.Ancak malawi ve tanganyika larda optimum ph değeri olarak 7,5-8,5 arası değerler tercih edilmelidir.Doğada ph derecesini etkileyen faktörler bulunmaktadır.Örneğin yağmur sularının ph değeri 5 dir.Bu sular kireçli topraklardan süzülerek yer altı sularına karışırsa ph değeri 9’ a kadar yükselirken turbalı topraklardan geçerse 3’ e kadar düşebilir.Akvaryumdaki yosun çözülmeleri ph değerinin düşmesine neden olur.

KH : (Karbonat Sertliği)

Sudaki karbonat yoğunluğunun ifadesidir.Bu yoğunluğu kalsiyum ve magnezyum bileşikleri içindeki karbonik asit miktarı etkiler.Karbonat sertliği ph değerinin tamponlanmasında önemli görevler üstlenir.Bitkilerini karbondioksit tüketimleri yada biyolojik döngüler neticesinde oluşan ph dalgalanmalarını tamponlar.En iyi ph tamponlayıcı kh değerleri 5 -10 arasında olmalıdır.Yüksek kh değerleri kısmi yumuşak su değişimleri yada kimyasal kullanımı ile düşürülebileceği gibi düşük değerler de yine kimyasal kullanımı ile yükseltilebilmektedir.

GH : (Genel Yoğunluk)

Sudaki karbonat yoğunluğu,manganez miktarı,kalsiyum katyonları ve iyonlar genel yoğunluğu teşkil ederler.
Balığın büyümesinde etkilidir.Çoğu süs balığı doğal ortamlarında yumuşak karakterli sularda yaşamaktadır.
İdeal gh değer 6-16 arasındadır.6-10 arası yumuşak,daha yukarısı sert suları ifade eder.Değer aralığının dışındaki yüksek gh değerleri torf ile filtreleme yapılarak düşürülebileceği düşük olanlar ise kimyasal kullanımı ile yükseltilebilmektedir.

İLETKENLİK:

Sudaki çözülmüş olarak bulunan iyon konsantrasyonun ölçüsüdür.Yüksek iyon konsantrasyonu suyu daha iletken yapar.Yumuşak suların iletkenliği genelde 50-100 microsiemens dan azdır.Genelde balıkların üremesi ve yumurtalar üzerindeki ozmotik basıncın düşürülmesi için düşük iletkenlik değerleri önem taşır.R/O kullanımı suyun iletkenliğini düşürmede etkili bir yöntemdir.


NH4/NH3 : (Amonyum ve amonyak)

Sularımız balık dışkıları,yem kırıntıları,çürüyen bitkiler nedeni ile organik atıklar içerir.Bunlar su için kirleticilerdir.Ancak akvaryumlarımızdaki biyolojik çevrim için mikroorganizma ve bakterilerin yaşamları için kullanışlıdır.Akvaryumundaki vazgeçilmez bu döngünün ilk basamağı bu bakteriler tarafından amonyum – amonyak oluşumudur.Ancak yüksek amonyak düzeyleri zarar görmüş yada oluşmamış bakteri aktivitesini gösterir.Bu en çok yeni kurulmuş yada su değişimi yapılmış tanklarda karşımıza çıkar.0,50 mg/lt den yüksek değerler balıklar için ölümcüldür.Çok yüksek değerler kısmi su değişimi,balığın tolere edebileceği ph düşüşü,filtre temizliği,az besleme,bitki miktarı artırılması yada kimyasal kullanımı gibi metodlar ile düşürülebilir.

N02 : (Nitrit)

Amonyak ile başlayan biyolojik çevrimin 2. basamağıdır.Nitrobakter bakterisinin yaptığı amonyak dönüşümünden meydana gelir.Çözülme işleminden sonra ortaya çıkan nitrit konsantrasyonu çok ise güçlü kan zehirlenmelerine sebebiyet verir. Çok yüksek değerler kısmi su değişimi,ölü balıkların sudan uzaklaştırılması,filtre temizliği,az besleme,bitki miktarı artırılması yada kimyasal kullanımı gibi metodlar ile düşürülebilir.3,3 mg/lt yüksek değerler çok tehlikelidir.Çok acil yoğun su değişimleri gerektirir.

N03 : (Nitrat)

Amonyum ve nitrit oluşumu ardından gelen 3. basamaktır.Nitrojen içeren maddelerin çözülmesinden oluşur.Yada çeşme suyundan da akvaryuma karışabilir.Nitrojen döngüsünde sudaki oksijenin azalmasına dolayısı ile nitrifikasyon sürecinin yarım kalmasına neden olur.Balık için sınırlı zehirleyici iken yosun oluşumunun tetikleyicisidir.Bitki büyümesini yavaşlatır.Artış 20 mg/lt geçerse önlem alınmalıdır.Filtrelerimizde nitrifikasyon bakterilerinin yerleşebileceği filtrasyon malzemeleri ile desteklenmesi nitrat çözülme hızını artıracaktır.

FE : (Demir)

Süs bitkilerinin en önemli besin kaynaklarındandır.Düşük düzeyler bitki gelişimini yavaşlatırken aşırı yüksek değerler balıklar için tehlikeli olabilmektedir.Sararmış yapraklar düşük demir miktarının göstergesidir.Düşük demir oranları kimyasal bitki gübreleri ile artırılabilir.

CL : (Klor)

Yeni tank kurulumlarında yada su değişimlerinde çeşme suyundan akvaryuma karışır.Balığın mukozasında zarara neden olur.Bununla beraber yaralı nitrifikasyon bakterisi miktarını azaltır.Suyu havalandırma,dinlendirme ve kimyasal takviyesi ile düşürülebilir.

PO4 : (Fosfat)

Bitkiler için besin maddesi olan fosfat; zengin fosfat içeren gübre kullanımı, artan nitrat değerleri ile istenenden fazla miktarlara ulaşarak yosun oluşumunu tetikler.Artan değerler %30 su değişimi ,hızlı büyüyen bitki ilavesi,kimyasal ilaçlar ile dengede tutulabilir.

O2 : (Oksijen)

Balıklar,bitkiler ve diğer akvaryum canlıları için olmazsa olmazlardandır.Miktarı su ısısı, balık-bitki adetlerine göre değişkenlik gösterir.Eksikliği solunum yetmezliğine ve sonrasında ciddi ölümlere yol açabilir.Suyun iyi havalandırılması yada kimyasal kullanımı miktarını artırabilir.


CO2 : (Karbondioksit)

Bitkiler için çok önemli bir besin kaynağıdır.10-40 mg/lt miktarı balıklar için tehlikeli değilken bitkiler için yeterlidir.Bitkili tanklardaki CO2 eksikliği CO2 gübrelemesi yapan ekipmanlar kullanarak artırılabilir.

CU : (Bakır)

Balıklar,omurgasızlar ve mikroorganizmalar için çok tehlikelidir.Akvaryuma musluk suyundan karışabilir.1,0 mg/lt nin üzeri değerler ölümcüldür.Bakır içermeyen kısmi su değişimi yada kimyasal kullanımı ile düşürülebilir.

 
Yazıyı hazırlayan: Gürkan ÖZTÜRK

[/QUOTE]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

yasinakarÇevrim Dışı

Kayıt: 17/03/2011
İl: Izmir
Mesaj: 295
yasinakarÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 19 Mayıs 2011 21:25

Öncedende söylemiş olduğum 100 40 60 boyutlarındaki akvaryuma melekler için atman 3337 nin akıntısı fazla mı gelir sizce?


Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

E_C_NÇevrim Dışı

Kayıt: 26/12/2007
İl: Konya
Mesaj: 1752
E_C_NÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 19 Mayıs 2011 22:49
Akıntıyı tam yüzeyden olacak şekilde sağlarsanız ya da tepeden yağmurlama yaparsanız bir sorun yaşamazsınız. Akvaryumunuzun suyunu saatte 4 sefer çevirecek.
 
Saygılar,

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

yasinakarÇevrim Dışı

Kayıt: 17/03/2011
İl: Izmir
Mesaj: 295
yasinakarÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 19 Mayıs 2011 22:56
 
Tam yüzeyde olması daha mantıklı çünkü yağmurlamada çok fazla ses oluyor
Teşekkürler
yasinakar2011-05-19 22:57:21

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

rcallÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 06/07/2007
İl: Manisa
Mesaj: 1665
rcallÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 19 Mayıs 2011 22:59
Akıntıyı tam yüzeyden vermek ve dekor olarak bir kaç iri kök kullanmak akıntıyı en aza indirgeyecektir.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

yasinakarÇevrim Dışı

Kayıt: 17/03/2011
İl: Izmir
Mesaj: 295
yasinakarÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 19 Mayıs 2011 23:11
Kök kullanabilirim ama suyu sarartması hoşuma gitmiyor acaba çaresi varmı sarartmaması için?(Birkaç yerde sert fırçalarla sürtüldüğünü duydum ama doğruluk payı var mı bilmiyorum)
Saygılar...

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

rcallÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 06/07/2007
İl: Manisa
Mesaj: 1665
rcallÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 19 Mayıs 2011 23:44
Köklerin temizliğinden eminsek üzerlerini fırçalamaya gerek yok. Kökleri fırçalamak akvaryuma zararlı olabilecek maddeleri uzaklaştırmak içindir.

Kökleri sığabilecekleri bir kap içersinde yaklaşık 1 saat kadar kaynatmak yeterlidir. Belirli bir süre suya salınım yapar ve ardından bu salınım durur. Yaklaşık 6 ay sonrada sadece dekor olarak görev yapmaya başlar. Bu süreden sonra ne suyu sarartır ne de ph'ı etkiler.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

E_C_NÇevrim Dışı

Kayıt: 26/12/2007
İl: Konya
Mesaj: 1752
E_C_NÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 20 Mayıs 2011 00:59
Mangrow köklerini ben permasol ile dezenfekte ediyorum. Permasol çok etkili bir dezenfektan. Bir karışım hazırlayıp kökleri 20 dakika banyo yaptırıp, sonrasın şebeke suyunda duruluyoruz. Bende ki kökler 60-65 cm çapındalar. Kökleri kaynatmam zor. Köklerin fırçalanması işi tamamen abartı ve gereksiz.
Bir de şunu gözlemledim; kökler çay renginde bir salınım yapar. İşte bu ortamda yumurtalarda  mantarlaşma oranı minimize oluyor. Filtre süngerlerin de rötifer kültürünün oluşmasında artı katkısı var.  Melekler daha canlı oluyorlar. Sanki doğal ortamlarında gibiler. Yani köklerin salınım yapma takınsından uzak durmalıyız diye düşünüyorum.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

yasinakarÇevrim Dışı

Kayıt: 17/03/2011
İl: Izmir
Mesaj: 295
yasinakarÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 20 Mayıs 2011 10:57

İlgilendiğiniz için teşekkür ederim en iyisi bir kök edineneyimde balıklarım daha iyi yaşasınlar


Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

E_C_NÇevrim Dışı

Kayıt: 26/12/2007
İl: Konya
Mesaj: 1752
E_C_NÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 20 Mayıs 2011 11:53
Köklerin dezenfektesi ile ilgili bilgiler verdik, şimdi de kökleri tanıyalım.
 
 
 
Mangrov bataklıkları






Mopani wood


Sıkça sorulan soruların en başında, mongrov, mopani ve redmor(yati) köklerinin akvaryuma koyulmadan önce ne gibi işlemlerden geçirileceği sorulmakta. Müsadenizle kendi bilgim dahilinde bu konuya açıklık getirmek istiyorum.
Bu köklere herhangi bir işlem yapmadan direkt akvaryuma koymak, su değerlerini alt üst edebilir, sarı renkten tutun kahverengine suyunuzu boyayabilir. Bu gayet normaldir. Çünkü, bu kökler doğası gereği bataklıklarda yetişen ve kökleri ile bu bataklıklara çok iyi tutunan bitkilerdir. Bataklıktan emdiği çamur ve mineraller bünyesinde mevcuttur.

Peki bu kökleri akvaryuma elverişli hale nasıl getireceğiz?
Köklerin boylarına göre 2 ila 5-6 saat arası kaynatılması gerekiyor. Kaynatma işleminde arada su tazelenebilir, güneş enerjisi varsa sıcak su buradan yenilenebilir. Örnek: 35-40 cm boylarında mangrov köklerini ben 2 saat kaynatmıştım.
Daha sonra köklerin yüzeyini fırça veya zımparalamaya geldi. Red mor veya mopani wood köklerinin yüzeyi kaygandır. Kaynatma işleminden sonra ince bir zımpara çekilebilir.
Mangrovların kaynatma işlemi bittikten sonra sert bir fırça ile tüm yüzey fırçalanmalı, girintili çıkıntılı kısımlar var ise buralara diş fırçası ile fırçalayarak temizlenmelidir.
Fırçalama işlemi bittikten sonra çeşme altında iyice durulamalı ve yarım saat kadar daha kaynatlımalıdır.
Son işlem:
Son kaynatma işleminden sonra durulayın, kökün sığacağı kova vs. malzemeniz varsa buna suyu doldurun ve kökü bu kovanın içine koyun. Kök su üzerine doğru çıkıyorsa üzerine ağırca bir taş vs koyun dibe batmasını sağlayın. 24-48 saat bu kökü gözlemleyin, salınım çokça devam ediyorsa biraz daha kaynatın, kaynayan suyu tekrar yenisiyle tazeleyin, salınımlı eski suyu dökün.
Salınım durmuşsa ve çok hafif bir tatlı sarılık varsa kökümüz akvaryuma koyulmaya hazırdır.
Kökü akvaryuma yerleştirdikten sonra az da olsa salınım yapmaya devam edecektir. Suyu hafif yumuşatır, ph'ta küçük ve yavaş düşüşler sağlar ve suya tatlı bir sarı renk katar. Haftalık su değişimleri yapıldıkça su berraklaşmaya başlar 5-6 ay kadar bir süre sonra salınım tamamen durur.
Aşağıdaki fotoğraflarımda gördüğünüz gibi bizzat kendim zamanında denedim ve tecrübe ettim.

Kökleri hazırladık ve akvaryuma koyduk ilk gün


Ve en son hali 3. gün


Akvaryumdaki bu su rengi yaklaşık 2-3 ay devam etti. Rutin su değişimlerinden sonra yok oldu. 6-7 ay kadar sonra salınım tamamen durdu.
 
Hazırlayan: Ramazan ÇALIK 

 
Forumlarda sıklıkla karşılaştığım bir durum bu...

Akvaryumlarımıza bazen suyu asidik olarak yumuşatmak, bazende dekor amaçlı koyduğumuz ağaç kökleri çeşitli ağaçların kökleri olabilmekteler..

Çoğu zaman bu kökler için MANGO(MANGOES) KÖKÜ denildiğini görüyorum... Gördüm ki burada da mangrove köklerine mango diyen çok var..

Mango(Mangoes) ile Mangrov(Mangrove) karıştırılıyor..

Her ikiside farklı ağaçlardır... Mango bir meyve'dir.. Ve akvaryumlarımızda kullandığımız kökler mango ağacının kökleri değildir..

Mango(Mangoes) Meyvesi...


Mango Ağacı ve Ağaçtaki Meyveler...



Bizim akvaryumda kullandığımız kökler mango değil mangrove kökleridir..

Mangrove bataklıklarından gelen bu kökleri kullanırız...

Mangrove Bataklığı




Kökler çoğu zaman dallı budaklıdır.. Fakat akvaryumcularda son zamanlarda resmen ağaç gövdesinden kesilmiş yada farklı ağaçların kökleri turbalaştırılarak satışa çıkmış olduğunu görüyorum... Bunların çoğu mangrove kökü değildir... Çoğu zamanda suya koyulduklarında batmama sorunu yaşanır.. Mangrove ağacının kökü kuru bir halde dahi olsa suya koyulduğunda batmaktadır.. Eğer kökün şekli dallı budaklı değil ve batmıyorsa mangrove olmaması muhtemeldir...

Örnek mangrove kökleri...





Hazırlayan : Onur Can Bakır
Saygılarımla...
E_C_N2011-05-22 12:54:49

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

AmraÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 20/04/2011
İl: Istanbul
Mesaj: 795
AmraÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 20 Mayıs 2011 20:53
herkese s.a arkadaşlar size bir şey soracam ya bende bildiğiniz gibi 20 tane melek yavrusu var 
cama cam da  damızlık altı yapmaya calışıyorum elime 2 kök

Cryptocoryne crispulata var. balansae  

gecti bunları aldım plastik bardağın içine dikdim altına trof üstünde


de midye kırığı koydum ki  trof akvaryumun icine dağılmasın gayet temiz bir şekilde akvaryumun içine yerleşdirdim bardakları bu bitgilerin bir zararı olurmu balıklara ya da su dengesine


Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

E_C_NÇevrim Dışı

Kayıt: 26/12/2007
İl: Konya
Mesaj: 1752
E_C_NÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 21 Mayıs 2011 00:41
Aytekin bey, bizim amazon diğer bir adı ile kırıp döken dediğimiz bitkiye benziyor. Fazla aydınlatma ve bakım gerektirmeyen bir tür. Bitkinin biyolojik döngüye faydası vardır. Su da bulunan nitratı tüketirler. Bardaktan çıkarmanız doğru olanıdır. Ama taban malzemesine dikkat edin, akvaryumu kirletmesin. 

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir