Eminönü anılarınız


sgunerÇevrim Dışı

Kayıt: 11/02/2008
İl: Istanbul
Mesaj: 31
sgunerÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 04 Ağustos 2008 12:37
Merhaba Arkadaşlar,
1 yıldır akvaryum ile uğraşıyorum. Nereden ucuz balık alınır, nereden ucuz malzeme alınır az çok öğrendim. Eminönünden balık almanızı tavsiye etmem. Çünkü balıkların çoğuna hormon veriliyor ve renklendiriliyor. Bu da aldığınız balığın 1 ay sonra ölmesiyle sonuçlanıyor. Malzeme konusuna gelince de eminönünde biraz pazarlık yaptığınızda çok uygun fiyatlarda ürünler alabiliyorsunuz. Ama canlı balık konusuna özenle dikkat edin. Bu yazdıklarım benim ve yakın arkadaşlarımın tecrübeleri ile sabittir.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

umitleeÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 31/01/2007
İl: Istanbul
Mesaj: 1507
umitleeÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 04 Ağustos 2008 14:51
[QUOTE=Ceren]Yani bir bakıma haklısınız ama işte yine de bir umut belki tecrübeli birileri olur da yardımcı olur diye gidiyoruz.Emin olun mahalle akvaryumcusu da aynı yamyamlıkları yapıyor yeri geldiğinde.
 
Bana dış parazitli (dış parazitin ne olduğunu bile bilmiyordum başta
tabii) 6 tane rengi oturmamış sarı prenses yavrusunu beyaz prenses ve albino zebra diye satmıştı 35 liraya...
 
Verdiği yem de açık yemdi ve ne idüğü belirsiz bir yemdi... Hap kadar yem paketini de 7 liraya sattı...
 
Uzun lafın kısası ister Eminönü olsun ister Tuzla neresi olursa olsun eğer içinde insan sevgisi yoksa birinin hayvanları da sevemez.
 
Ve Allah korkusu yoksa,haram lokma derdi yokse her türlü dolandırıcılığı da yaparlar...
 
 
Saygılar.
[/QUOTE]
 
İşte bizim ' Kahretsin içimdeki şu insan ve hayvan sevgisi ' diyebilecek olanlara ihtiyacımız vardır. LOL
umitlee2008-08-04 14:51:24

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

seraslanÇevrim Dışı

Kayıt: 07/05/2008
İl: Istanbul
Mesaj: 94
seraslanÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 04 Ağustos 2008 16:50
Bize hediye getirilen iki minik balık sayesinde bu siteyle tanıştım ömrümde akvaryuma ilgi göstermeyen ben balıkların fanusta yaşamayacağını bu sitede öğrendikten sonra akvaryum filtre vs araştırmalarına girdim.Kesinlikle eminönündeki gibi tutarsız karmaşık insana cevap vermekte zorlanan başka biyer görmedim.Biraz dolaşınca kafam karıştı tutturabildiğine yakalayan yakalayana bir esnaflıkla karşılaştım.Birine mercan fiyatı sordum sormaz olaydım adam zorla satacak neredeyse almazsam dövecek gibi tavırlar sözler hareketler.Birtanesi kendi sitesinde dış filtreye 110 ytl yazarken dükkanında bana 160 ytl fiyat çekince ben eminönü olayından vazgeçtim.Buralar hobiden soğutur insanı.
Mahallede yaşlı bir akvaryumcu amca var ne sorarsam cevaplıyor en uygununu kendi geçiminide düşünmek zorunda kalarak satış yapıyor ve ondan alıyorum gereken malzemeyide balığıda.O kazansın malzemeyi üçbeş kuruş pahalı satıyor ama mecbur ayakta kalmalı o kazansın diyorum en azından dürüst bir esnaf.
 
Peki durum sadece bumu ülkemizde akvaryum ve eminönü gerçeğimi ?
hayır Türkiye gerçeği.
Örnek Benim işim gereği bilişim teknolojileriyle yakından ilgiliyim.Vestel, Beko, Arçelik, Casper, Escort, Crea vb. firmaların masaüstü ve dizüstü bilgisayar (çin malı malzemelerle) toplayıp veya LCD televizyon toplayıp gerçek değerinin çok üstünde her mahalleye bir bayii açıp bilinsiz tüketiciyi hedef alıp sömürmeside aynı şeydir bana göre.
 
Çocuk babasıyla mahallede dolaşırken bayinin önünde taksitli kampanyalı bilgisayarı görüp ağlıyor ve babada tv veya ütü alır gibi bilgisayar alıyor (Kredi kartı sağolsun) sonuç hüsran istediği oyunları oynayamıyor veya kısa sürede bozuluyor.Acıyorum o paralara.Kesinlikle değerinin çok çok üzerinde insanların işine yaramayacak ucuz uzakdoğu malzemeleriyle donatılmış kandırmaca ürünler.
Anakartta ekran kartı birleşik geliyor veya anakartta ekran kartı takacak bir slot yok.Ne chipseti belli ne anakart ram vb donanımların markaları özellikleri belirsiz uyumsuz ve bir adım geri teknoloji.Bu şekilde satıcılık yapılıyor ve işte dünya devi olmaktan övünülüyor.
Lisans parası ödediğim işletim sistemi için cd istediğimde bayinin beni saf görüp orginal cdyi kopyalayıp kopyasını bana vermeye çalıştığını biliyorum aynı eminönü mantığı.
 
Sonrada yabancı marka almayın Türk malı alın paranız yabancılara yahudilere israile vs gitmesin diye veryansın ediyorlar.(Halbuki yabancı markalar dışardan getirip daha uygun fiyata ve kalitede satmaktadır bu ürünleri) Türk sıfatını bu işe bulaştırmalarıda ayrı bir can sıkıntısı aslında kendileri vatandaşı soyup birden kazanç elde etmek peşinde koşuyorlar ve Türk kelimesinin adına yaraşır bir iş yaptıkları yok bugüne dek nasıl bir proje geliştirmişler ne gibi bir yenilik getirmişler bu firmalar hiç birşey.Çinden ucuz paneller ucuz donanımlar getirip pentium adınıda kullanarak vatandaşı soymuşlardır.
 
Eğerki bu ülkedeki kanunlar ve zihniyetler değişmediği taktirde çılgınca ve bilinçsizce tüketim yerini bilinçli tüketime dönüşmediği taktirde yaşanan acı gerçek hep vatandaşı hırpalama yönünde olacaktır.
 
Bu nedenlede internetin, bilginin ücretsiz olmasını, belli bir konuya odaklanmış forum sitelerinin bilgi paylaşıma açık sitelerin varolmasını temenni ediyorum.
 
Akvaryum.com ailesine böyle bir bilgi ortamı sundukları için ayrıca teşekkürler.
Saygılar.
 

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

umitleeÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 31/01/2007
İl: Istanbul
Mesaj: 1507
umitleeÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 04 Ağustos 2008 17:21

Seçkin Bey duyarlılığınız için kendi adıma teşekkürlerimi sunarım. Sanıyorum biz serbest pazarı herşey serbest olarak alıyoruz. Nalıncı keseriyiz. Aslında ticaretini yapanlarımızda, alıcı olan bizlerde böyleyiz.


Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

ZiyaretçiÇevrim Dışı

Ziyaretçi
Kayıt: 01/01/2003
Mesaj: 0
ZiyaretçiÇevrim Dışı
Ziyaretçi
Gönderim Zamanı: 10 Ağustos 2008 13:36

Alman ve  İtalyan mallarının en büyük tüketim alanının Eminönü olduğunu biliyormusunuz.Eheim markanın Türkiye geneline dağıtılanı kadar sadece Eminönünde satışı mevcuttur.Burda hiç bir mağaza size uzak doğu malını önermez genelinde bütçeleri olmayan kısım uzak doğu mallarını tercih etmek durumundadır.Kendimiz üretip satmıyoruz,aynı ürünleri alıyorsunuz.

İnsanları sömüren her sektörde bir çok işletme var bu bilinir,Birakın sektörü aileler birbirini sömürüyor.Sizin dikkatli olmanız gerekmektedir.Tüm gün internettesiniz fiyatlarıda biliyorsunuz Çiçek pazarındaki bol çesidin ve  fiyatlarında ne kadar düşük olduğunun farkındasınız.
 
Siz zannediyormusunuz ki burda kötüleyen kişiler halan burdan alışveriş yapmıyor?
 
Burdaki sürüm olmadıkça kullanmış olduğunuz ürünlerin ithalatı azalıcağından fiyatları ikiye katlanıcaktır.Balık çeşitleri azalıcak ve kısıtlı bütçeye sahip halkın talebi olan uzak doğu ürünleri çoğalıcak onlarında fiyatlarıda artıcak ve bir o kadarda kalite düşücektir.Bunlar Bilinmeyenler değilki yapılmak istenen seyin tam olarak anlaşılabilirlik tarafı yok,meyve veren ağacı  taşlamak!...
 
Mesela;
 
Türkiye' deki tek resmi köpek ithalatı yapan firma biziz.Sizce neden Diğer firmalar bunca sene yapmamış yada halen yapmıyorlardır?Bir düşünün!..Yada 26 yıllık köklü bir şirketiz neden sizce başka bir yerde şubemiz yok veya halen burda hizmet vermekteyiz insanları sömürmek için mi?Sömürmek istesek lüx semtlerde aynı anda onca şube acabiliriz.Çok yönlü düşünmeniz gerekmektedir.
 
Bir hasta yada ölü  balık görülür (bu sizlerin akvaryumlarınızdada oluyor ki burdaki akvaryumlarda adet ,yeterlilik olması için fazla),1 mal fiyatı diğer magazaya göre fazla gelir kazıklıyor olusunuz..
Her işletme kendi karından kesinti yaparak fiyatlandırır,kimisini 10 ytl kar etmek kurtarır kımısını 50 ytl kar etse kurtarmaz giderlerinize sürümünüze bağlıdır.Fiyatlar tabıkı farklılık göstericek.Sizler bütçenize uyan yerden alıcaksınız bunun için kimseyi suçluyamazsınız..
 
Mahalle aralarında olan akvaryumcular ile burda bulunan akvaryumcular arasındaki hizmet (ilgi) farkına gelince;
 
Buraya gün boyu yüzlerce insan gelmekte (onlarca değil) herkesin memniyetini sağlıyabilmek için herkişi için 1 eleman gerekir ki bu mümkün değil.Olabildiğince hızlı ve seri davranmak durumunda kalıyor elemanlar ve gerekli olan soruları yanıtlayıp diğer müsterilere yetişmek zorundalar.Çok yoğunlar,gün boyu ayakta çalışıyor olmalarıda çabası,yapmış oldukları işte bir o kadar stresli ve ağır.(sabah temizlik ,canlıların bakımı bir yandan müsterilerle ilgileniyorlar ,yemleme ,kontrol,akşama kadar durulmuyor)Her işin zor tarafları vardır konumuyla da daha zorlaşır.Bizlerde hobicilerle sohbet edip zaman ayırmak isteriz fikir alışverişimizde olsun yardımcıda olalım,fakat bu forumlarda olduğu gibi olabilicek birşey değil.
 
Ayrıca;
 
İnsanlar buraya sadece alışveriş yapmak için değil gezme amaçlıda geliyor, coluk cocuk toplanıp balık,kedi köpek görmek için dolaşıyorlar ve merakları gereği onca sorular soruluyor her birey tarafından,arada tabiki alıcı ve bu işi profesyonel olarak yapan yada yapmaya kararlı hobiciler fırsat bulamıyor yada elemanlarımız fırsat bulup gerekli ilgiyi gösteremiyor olabiliyorlar bu gayet doğal.Kendinizi ve isteğinizi İfade ederseniz ilgilenmemeleri söz konusu değidir.
 
Bir ayrıntıda cumartesi pazar gelmeyiniz.Hafta içi yoğun olmadığından sürekli olan müsterilerimizin tümüde hafta içini tercih etmektedir sanıyorumki bu çarşı içerisindeki diğer işletmelerdede aynıdır.
 
Memnun kalan milyonların olmasının yanında,şikayetçi olan yüzlerin  olmasıda bir okadar normaldir.
 
Görüş,fikirlerinizi ve yaşanmışlıklarınızı paylaştığınız için ayrıca teşekkür ederiz.
 
Yazmış olduklarımız savunma değil,kendi görüşümüzdür....
 
Teleskop Akvaryum...
 
 
 

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

theMEPÇevrim Dışı

Kayıt: 09/10/2007
İl: Istanbul
Mesaj: 33
theMEPÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 10 Ağustos 2008 22:37
[QUOTE=eminönü]
 
 
Buraya gün boyu yüzlerce insan gelmekte (onlarca değil) herkesin memniyetini sağlıyabilmek için herkişi için 1 eleman gerekir ki bu mümkün değil.Olabildiğince hızlı ve seri davranmak durumunda kalıyor elemanlar ve gerekli olan soruları yanıtlayıp diğer müsterilere yetişmek zorundalar.Çok yoğunlar,gün boyu ayakta çalışıyor olmalarıda çabası,yapmış oldukları işte bir o kadar stresli ve ağır.(sabah temizlik ,canlıların bakımı bir yandan müsterilerle ilgileniyorlar ,yemleme ,kontrol,akşama kadar durulmuyor)Her işin zor tarafları vardır konumuyla da daha zorlaşır.Bizlerde hobicilerle sohbet edip zaman ayırmak isteriz fikir alışverişimizde olsun yardımcıda olalım,fakat bu forumlarda olduğu gibi olabilicek birşey değil.
 
[/QUOTE]
 
Bu konuda Eminönü esnafına hak vermek gerek. En son 2 hafta önce uğradığımda benim de aklıma geldi, bu adamlar bu kadar insanla nasıl uğraşıyorlar diye. Kaldı ki haftasonu kalabalığını da daha görmedim. Ben de hemen hemen iletişim anlamında benzer bir işte çalışıyorum, bazen insanların sorularının (ve eğer onlarca olurlarsa) bir süre sonra insanı nasıl bıktırabileceğini çok iyi tahmin etmekteyim.
 
Malzeme konusunda hakikaten belki de uğranabilinecek tek yer. 1 ay önce Tetratec 1200 ü peşin 160 ytl ye aldım. 2 hafta önce de Tetra Cichlid Stick yemi kova olarak yine peşin 120 ytl ye aldım. Filtre orjinal kutusunda kullanma kılavuzu ve iç malzemeleriyle birlikte full. Şu anda da sorunsuz çalışıyor. Yemi de astronotlarım gayet güzel yiyor. Ama malzeme konusunda da mutlaka fiyatların araştırılması gerek. Örneğin benim aldığım yeme 200 ytl isteyen dükkan da vardı.
 
Canlı balıklara gelince. Eminönü'nden sürekli balık almış biri değilim. İlk tecrübem geçen sene bu hobiye başladığım dönemde oldu, akvaryumla beraber balıkları da aynı dönemde aldım, çoğu balığım öldü ama bence benim hatalarımdan kaynaklanan ölümlerdi çoğu hatta şimdi daha bilinçli bir hobici olarak geriye dönüp baktığımda suçu tamamen kendimde bulmaktayım. Ama aldğım 5 yavru papağanım ki daha gri renkteyken almıştım, şu anda canavar gibiler hiç bir sorunları yok. 1 sene içerisinde de 15 cm yaklaştı boyları.
 
Ayrıca çok çeşitli balık var Eminönünde, ben Ümraniyede oturuyorum, son 2 3 sene içerisinde burda da baya akvaryumcu açıldı.  Ümraniye Çarşı da 2 otobüs durağı mesafe içerisinde tam 6 akvaryumcu var. Ama hiç bir zaman Eminönün deki çeşitliliği bu akvaryumcularda göremedim.
 
Bence Eminönü özellikle mesafe olarak yakın olanlar için çok iyi bir yer. Ben Ümraniye de olduğum için sık sık uğrayamıyorum ama bu aralar ziyaretlerimi artırmayı düşünüyorum.
 
Son olarak, herşeyin eksi yönü illaki vardır. Bence Eminönü gayet iyi bir yer. Kesinlikle tamamen vazgeçmeyin, hiç sevmeseniz de arada bir yine uğrayın derim ben. Bişey almasanız da en azından balıkları izlersiniz, eh onun da keyfi bir başka... :):)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
theMEP2008-08-10 22:42:29

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

bjkalleyÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 01/02/2003
İl: Yurtdisi
Mesaj: 9513
bjkalleyÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 10 Ağustos 2008 23:36
Bence bu kadar detaylı tartışmaya, suçlamaya, savunmaya ve açıklamaya vb. vb. gerek yok. Türkiye'de bir tane bile gidilip gezilebilecek kurumsal akvaryumcu yok. Olay bu kadar basit, ne bir eksik ne bir fazla. Ben duymadım da görmedim de, zaten yeterince kurumsal bir firma olsa bu özelliğinin duyulmasını sağlardı. Yapılacak tartışmaların hepsi bu sebebin sonucu olacaktır, olaylara odaklanıp çözmek yerine bu gerçeği görüp bunun üzerine tartışmamız lazım diye düşünüyorum.

Saygılar,

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Cihat ArslanÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 15/04/2007
İl: Istanbul
Mesaj: 1675
Cihat ArslanÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 10 Ağustos 2008 23:48
 
Refet Bey kurumsallık derken nasıl olmalı düşünceleriniz neler ?

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Adem TANIŞÇevrim Dışı

Kayıt: 01/08/2007
İl: Ankara
Mesaj: 1018
Adem TANIŞÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 11 Ağustos 2008 00:09
[QUOTE=bjkalley]Bence bu kadar detaylı tartışmaya, suçlamaya, savunmaya ve açıklamaya vb. vb. gerek yok. Türkiye'de bir tane bile gidilip gezilebilecek kurumsal akvaryumcu yok. Olay bu kadar basit, ne bir eksik ne bir fazla. Ben duymadım da görmedim de, zaten yeterince kurumsal bir firma olsa bu özelliğinin duyulmasını sağlardı. Yapılacak tartışmaların hepsi bu sebebin sonucu olacaktır, olaylara odaklanıp çözmek yerine bu gerçeği görüp bunun üzerine tartışmamız lazım diye düşünüyorum.

Saygılar,
[/QUOTE]
 Kurumsal firmaların bu işe girmesi için için ortada rant olması gerekir. Şahsi kanaatim bu işi yapanlar çok kazanmaya başlarsa, kurumsallaşırlar. Para kazandıran işlere büyük firmalar da el atar.  Bunu sağlayacak yegane unsur akvaryum hobisinin gelişmesi, akvarist sayısının artmasıdır. Akvarist sayısı nasıl artar ? Eminim forumdaki arkadaşlarımdan bu konuda onlarca fikir çıkacaktır.
 ( Beni akvarist yapan, pes ettirmeyen akvaryum.com'dur. Hepinize teşekkür ederim)
Saygılar

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

MCMANAMANÇevrim Dışı

Kayıt: 24/08/2007
İl: Istanbul
Mesaj: 14
MCMANAMANÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 11 Ağustos 2008 00:25
Bir düzeltme, theMEP nicki kardeşime ait. Ben yanlışlıkla onun bölgesine girdim,:) yukarda yazılanlar benim düşüncelerimdir, theMEP e ait değildir.
 
Bir şey daha, akvaryum işi çok hassas bir iş, çok fazla detay var ve işin içinde beslediğiniz canlılar var, ölümleri insanı çok üzebiliyor. Dediğim gibi çok detaylı bir iş olduğu için akvaryumcular insanlara o aradıkları özel ilgiyi gösteremiyolar, ben de şahsen bi akvaryumcuya girdiğimde kafamda o kadar çok soru birikiyor ki hepsini sormak bilgi almak istiyorum. Ama bir akvaryumcu bu kadarını veremez. Ancak sürekli bi akvaryumcunuz olur, bu şekilde sorunlarınızı çözebilirsiniz. Diğer türlü hep işiniz yarım kalr, bu da doğal olarak akvaryumcuların kalitesini ister istemez düşürüyor, malzeme satışından ilgi ve alakaya kadar her konuda. Çünkü çok detaylı bir hobi.
 

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

bjkalleyÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 01/02/2003
İl: Yurtdisi
Mesaj: 9513
bjkalleyÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 11 Ağustos 2008 00:56
[QUOTE=cihat_23]
 
Refet Bey kurumsallık derken nasıl olmalı düşünceleriniz neler ?
[/QUOTE]

Kendi dükkanının dekorasyonu ör , satış sonrası destek, profesyonel akvaryum kurulumları, akvaryum konusunda bilgili veteriner çalıştırma, bilgili doğru yönlendirici elemanlar, örnek satış akvaryumları, sağlıklı türünün güzel örneği balıklar olmalı, halkla ilişkiler ciddi olmalı, mesela Turkcell'i arayıp fiyatlarının yüksek olduğunu, daha önce aradığınız call center çalışanının kendisinin sorularına kaba davrandığınızı söyleyince bu gibi bir yanıt almazsınız:

[quote]
Burdaki sürüm olmadıkça kullanmış olduğunuz ürünlerin ithalatı azalıcağından fiyatları ikiye katlanıcaktır.Balık çeşitleri azalıcak ve kısıtlı bütçeye sahip halkın talebi olan uzak doğu ürünleri çoğalıcak onlarında fiyatlarıda artıcak ve bir o kadarda kalite düşücektir.Bunlar Bilinmeyenler değilki yapılmak istenen seyin tam olarak anlaşılabilirlik tarafı yok,meyve veren ağacı  taşlamak!...

Siz zannediyormusunuz ki burda kötüleyen kişiler halan burdan alışveriş yapmıyor?

Buraya gün boyu yüzlerce insan gelmekte (onlarca değil) herkesin memniyetini sağlıyabilmek için herkişi için 1 eleman gerekir ki bu mümkün değil.Olabildiğince hızlı ve seri davranmak durumunda kalıyor elemanlar ve gerekli olan soruları yanıtlayıp diğer müsterilere yetişmek zorundalar.Çok yoğunlar,gün boyu ayakta çalışıyor olmalarıda çabası,yapmış oldukları işte bir o kadar stresli ve ağır.(sabah temizlik ,canlıların bakımı bir yandan müsterilerle ilgileniyorlar ,yemleme ,kontrol,akşama kadar durulmuyor)Her işin zor tarafları vardır konumuyla da daha zorlaşır.Bizlerde hobicilerle sohbet edip zaman ayırmak isteriz fikir alışverişimizde olsun yardımcıda olalım,fakat bu forumlarda olduğu gibi olabilicek birşey değil.
[/quote]

Firma sahibi sonuna kadar haklıdır veya değildir, ben bunu tartışmıyorum, bunu tartışmanın bir yere vardıracağını da düşünmüyorum. Mc Donald's da milkshake için pipet vermemişlerdi, kardeşim almaya gittiğinde kasadaki adam daha dediğini dinlemeden sıraya geç demiş. Gittim müdüre belirttim, teşekkür etti, adamı uyardı, akşam da konuşacağını belirtti. Belki kardeşimin pipet için sıraya geçmesi gerekiyordu belki gerekmiyordu, gereğini bilmiyorum ancak önemli olan benimle haklılık tartışmasına girmemeleri. Bir akvaryumcuya balığı veya malı pahallı dendiği zaman, bizim hizmetimiz ve ücret politikamız bu şekilde demeli, abi valla gelişi bu kadar, gidişi şu kadar, elektrik su, bunu söylememeli.

Umarım düşüncelerimi anlatabilmişimdir.

Saygılar,

bjkalley2008-08-11 01:00:34

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

recaitdağÇevrim Dışı

Kayıt: 21/06/2008
İl: Tekirdag
Mesaj: 174
recaitdağÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 11 Ağustos 2008 01:23

Müşteri memnuniyeti diye bir şey vardır esnaflıkta güven vardır harcadığınız paranın karşılığı olan malın sevgi ve helallik karşılığı nerdedir sadece .İnsanları sadece potansiyel bir para makinası olarak gören zihniyetlerdemi.herkes işini iyi yaptığı sürece bunların aşılması zormudur.Hangi hobici akvaryum sevdasına başladığında kotü bir  anısı olmadığını anlatabilir doğrusu duymak ve okumak isterim


Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

BUGRACAGATAYÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 15/01/2008
İl: Istanbul
Mesaj: 1596
BUGRACAGATAYÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 11 Ağustos 2008 01:59

Merhaba;

     Ben 14 senedir mağazacılıkla uğraşıyorum,herhalde bir çok akvaryumcunun gördüğü müşteri adetinin çok fazlası adette müşteriyle karşılaşıyorum.Bu müşterilerimiz içinde çok farklı kişililklerle karşılaşıyoruz iyisi kötüsü,alışveriş yapacağı yapmayacağı hatta haksız olduğu yerde haksızlığını kabul etmeyen ve bize (çok afesersiniz)annemize kadar küfür eden müşterilerimizle karşılaşıyoruz.Bizim bu durunda yapacağımız iki şey var ya müşteriyle (bizim ekmeğimizi veren onlar ve kurumsal bir firmad çalıştığımızı hatırlamak ve ona göre davranmak ) kurumsal bir firmada çalıştığımızı hatırlayarak müşterimize ona göre cevap vererek onu yumuşatıp , ikna etmek. Yada onun söylediği söze karşılık verip
(çalıştığımız yeri unuturak oun seviyesine düşüp) anlıyacağı dilde cevap vermek.
 
     Birinci şık bilgimle onu ezip doğruyu anlatıp onu geri kazanmamı sağlar ki bu ne kadar bir çoğunuzu yanlış gelsede beni ve mağazamı başarıya götürür.
 
     İkinci şık bana ve şirketime müşteri kaybına sebep olur ki bu  onunla brlikte bir çok müşterinin kaybına sebep olur.
 
     Şimdi herkez birbirini suçluyor.Satıcı veya alıcı.Eğer siz bir satıcıysanız ve bu işi laikiyle yapıyorsanız müşterinize doğruyu anlatırsınız , öğretirsiniz ve haklılığınız ortaya cıkarsınız.
 
     He yaptığınız satışta haksızsınız ve gerçekten bunu bile bile düzeltmiyorsanız bu size kayıptan başka hiçbirşey kazandırmaz. Çok kalabalıktı müştri bizi oyalaıyordu v.s. gibi savunmalar ve bur türlü davranışlar herzaman kaybettirir.
 
 
    Ortada bir gerçek vardır.MÜŞTERİ. .
 
    Onlar ne yaparsa yapsınlar bizim ekmek paramızdır evimizi geçindirme kaynağımızdır.Biz işimimizi düzgün ve doğru yaptığımız sürece mesklek ne olursa olsun ekmek yeriz ama müşteriye o anda potansiyel para gözüyel bakarsak sadec 1-2 sene ekmek yeriz ve ondan sonra sadece etrafımızdaki işlerini doğru yapan insanları seyrederiz. .
 
   Saygılar. .

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

bjkalleyÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 01/02/2003
İl: Yurtdisi
Mesaj: 9513
bjkalleyÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 11 Ağustos 2008 12:24
[QUOTE=recaitdağ]

Müşteri memnuniyeti diye bir şey vardır esnaflıkta güven vardır harcadığınız paranın karşılığı olan malın sevgi ve helallik karşılığı nerdedir sadece .İnsanları sadece potansiyel bir para makinası olarak gören zihniyetlerdemi.herkes işini iyi yaptığı sürece bunların aşılması zormudur.Hangi hobici akvaryum sevdasına başladığında kotü bir  anısı olmadığını anlatabilir doğrusu duymak ve okumak isterim

[/QUOTE]

Recai Bey olaylara iştu bu açıdan bakarsak olaydan saparız. Buğra Bey demek istediğimi anlatmış. Müşteriyi para makinası olarak görsünler, bu ayıp değil. Orada o dükkanın açılma amacı para kazanmak, burada yanlış bir şey yok. Biz para makinesiysek de bu para makinesi küstürülmez, profesyonelce gönlü hoş tutulur, firmaya her daim saygı duyması sağlanır vb.

Saygılar,

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir