İç filtre= ışık Işık= ısı
Gönderim Zamanı: 30 Aralık 2011 12:55
[QUOTE=Beyazıt]
İlk olarak şunu düşünebilirsiniz "Niçin arabalara bir dinamo takılıp, dinamodan elde edilen enerji ile araba hareket ettirilemiyor?". Verim hesaplamalarında kullanılan formül (yapılan iş/harcanan enerji)vardır. Bu değer hiç yapılan hiç bir alette %100 olamaz(%108 demek örnek olarak uzayda 100voltluk elektirik verip 108 volt elektirik almaktır, buda mümkün değildir.9 (Problem çözümlerinde %100 kabul edilebilir)(kombilerde ki verim de % 108 değildir çünkü yoğuşturulurken havadan alınan enerjiyi saymıyorlar) nedeni ise sürtünme kuvvetidir.(arabalar %3-5 arası bir verimle çalışır) Şunu denemenizi istiyorum, 9 voltluk bir dinamo, 2 motor, birde 9 voltluk pillerden edinin. 9 voltluk pile motoru bağlayın ve motoru döndürün, sonra diğer motorla da dinamoyu bağlayın ve dinamoyu 1. düzeğenekteki motora yaslayın ve dönüşünü izleyin. Bir yavaşlama olur fakat dinamonun bağlı olduğu motor asla çalışmaz. 1,5 voltluk bir ampul bile yakarken zorlanırsınız.
Verdiğinin değirmen örneğinde yine kayıp vardır, fakat ana enerjiyi biz vermediğimiz için(yer çekiminden sağlanır) bize yapılan her türlü iş + olarak döner. Su akış hızlarına baktığımızda değirmene gelmeden suyun daha hızlı aktığını görürüz fakat değirmene geçtiğinde ise daha yavaş olur(Değirmenin büyüklüğüyle değişir).
Şunu da deneyebilirsiniz; Bir dinamoyu matkabın ucuna takarsınız, motorla devre kurarsınız. Moturun çalışması için matkabın ve dinamonun ne dönmesi gerektiğini görebilirsiniz.
Umarım anlatabilmişimdir. Siz filtreden çıkan suya bir zorluk daha ekliyorsunuz ve su sirkülasyonunu yavaşlatıyorsunuz, çok güçlü bir motorla birkaç ampul yakabilirsiniz ama verdiğiniz enerjiyi çöpe atarsınız, zarar edersiniz.
[/QUOTE]
Arabalarda dinamo vardır zaten.Şarj dinamosu.Araçlar ilk çalıştırılırken aküden ihtiyacı karşılar,çalıştıktan sonra dinamo hem aküyü şarj eder hemde araca gerekli olan elektrik ihtiyacını karşılar.Araçların aküsü 12 volt'tur.Dinamolar 14 volt civarında elektrik üretir.Eğer deneme şansın varsa araç çalışırken aküyü sökerek dediklerimi kanıtlayabilirsin.
Verdiğinin değirmen örneğinde yine kayıp vardır, fakat ana enerjiyi biz vermediğimiz için(yer çekiminden sağlanır) bize yapılan her türlü iş + olarak döner. Su akış hızlarına baktığımızda değirmene gelmeden suyun daha hızlı aktığını görürüz fakat değirmene geçtiğinde ise daha yavaş olur(Değirmenin büyüklüğüyle değişir).
Şunu da deneyebilirsiniz; Bir dinamoyu matkabın ucuna takarsınız, motorla devre kurarsınız. Moturun çalışması için matkabın ve dinamonun ne dönmesi gerektiğini görebilirsiniz.
Umarım anlatabilmişimdir. Siz filtreden çıkan suya bir zorluk daha ekliyorsunuz ve su sirkülasyonunu yavaşlatıyorsunuz, çok güçlü bir motorla birkaç ampul yakabilirsiniz ama verdiğiniz enerjiyi çöpe atarsınız, zarar edersiniz.
[/QUOTE]
Arabalarda dinamo vardır zaten.Şarj dinamosu.Araçlar ilk çalıştırılırken aküden ihtiyacı karşılar,çalıştıktan sonra dinamo hem aküyü şarj eder hemde araca gerekli olan elektrik ihtiyacını karşılar.Araçların aküsü 12 volt'tur.Dinamolar 14 volt civarında elektrik üretir.Eğer deneme şansın varsa araç çalışırken aküyü sökerek dediklerimi kanıtlayabilirsin.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 31 Aralık 2011 10:34
[QUOTE=Beyazıt] İlk olarak şunu düşünebilirsiniz "Niçin arabalara bir dinamo takılıp, dinamodan elde edilen enerji ile araba hareket ettirilemiyor?". Verim hesaplamalarında kullanılan formül (yapılan iş/harcanan enerji)vardır. Bu değer hiç yapılan hiç bir alette %100 olamaz(%108 demek örnek olarak uzayda 100voltluk elektirik verip 108 volt elektirik almaktır, buda mümkün değildir.9 (Problem çözümlerinde %100 kabul edilebilir)(kombilerde ki verim de % 108 değildir çünkü yoğuşturulurken havadan alınan enerjiyi saymıyorlar) nedeni ise sürtünme kuvvetidir.(arabalar %3-5 arası bir verimle çalışır) Şunu denemenizi istiyorum, 9 voltluk bir dinamo, 2 motor, birde 9 voltluk pillerden edinin. 9 voltluk pile motoru bağlayın ve motoru döndürün, sonra diğer motorla da dinamoyu bağlayın ve dinamoyu 1. düzeğenekteki motora yaslayın ve dönüşünü izleyin. Bir yavaşlama olur fakat dinamonun bağlı olduğu motor asla çalışmaz. 1,5 voltluk bir ampul bile yakarken zorlanırsınız.
Verdiğinin değirmen örneğinde yine kayıp vardır, fakat ana enerjiyi biz vermediğimiz için(yer çekiminden sağlanır) bize yapılan her türlü iş + olarak döner. Su akış hızlarına baktığımızda değirmene gelmeden suyun daha hızlı aktığını görürüz fakat değirmene geçtiğinde ise daha yavaş olur(Değirmenin büyüklüğüyle değişir).
Şunu da deneyebilirsiniz; Bir dinamoyu matkabın ucuna takarsınız, motorla devre kurarsınız. Moturun çalışması için matkabın ve dinamonun ne dönmesi gerektiğini görebilirsiniz.
Umarım anlatabilmişimdir. Siz filtreden çıkan suya bir zorluk daha ekliyorsunuz ve su sirkülasyonunu yavaşlatıyorsunuz, çok güçlü bir motorla birkaç ampul yakabilirsiniz ama verdiğiniz enerjiyi çöpe atarsınız, zarar edersiniz.
[/QUOTE] Buradaki olay tamamen farklı. Arabalarda marş dinamosu ve şarj dinamosu vardır.(Ehliyete çalışırken hatırlıyorum) markymark 2011-12-31 10:50:14
Verdiğinin değirmen örneğinde yine kayıp vardır, fakat ana enerjiyi biz vermediğimiz için(yer çekiminden sağlanır) bize yapılan her türlü iş + olarak döner. Su akış hızlarına baktığımızda değirmene gelmeden suyun daha hızlı aktığını görürüz fakat değirmene geçtiğinde ise daha yavaş olur(Değirmenin büyüklüğüyle değişir).
Şunu da deneyebilirsiniz; Bir dinamoyu matkabın ucuna takarsınız, motorla devre kurarsınız. Moturun çalışması için matkabın ve dinamonun ne dönmesi gerektiğini görebilirsiniz.
Umarım anlatabilmişimdir. Siz filtreden çıkan suya bir zorluk daha ekliyorsunuz ve su sirkülasyonunu yavaşlatıyorsunuz, çok güçlü bir motorla birkaç ampul yakabilirsiniz ama verdiğiniz enerjiyi çöpe atarsınız, zarar edersiniz.
[/QUOTE] Buradaki olay tamamen farklı. Arabalarda marş dinamosu ve şarj dinamosu vardır.(Ehliyete çalışırken hatırlıyorum)
Şarj dinamosu arabanın hareketiyle aküyü şarj eder. Ancak sizin dediğiniz olay tamamen farklı. Arabada da arkadaşın sisteminde de sonsuz enerji mantığı yok.Sizin tüm örnekleriniz sonsuz enerji paradoxları.
Sonuçta floresanda da,elektrik motorunda da temel enerji yani elektrik hazır alınıyor. Tıpkı araçlarda yakıttan aldığı enerjinin ''bir kısmını'' geri dönşümlü olarak kullanılması gibi arkadaşta burada alınan enerjinin "bir kısmını" geri dönüşümlü olarak kullanmak istiyor.(ki söz konusu led ise bence olabilir.ancak seri olarak fazla bir aydınlatma olacağını bende düşünmüyorum.Bir sistem düşünülüyorsa ikinci sistemi öneririm ben.)
Ve kimse de kayıpsız tüm kinetik enerjinin elektrik enerjisine döneceğini idda etmemiş sanırım?
Kombi olayına gelecek olursak ordaki olayda sizin dediğiniz gibi değil tam olarak.
Yakıtların bir alt ısıl değeri birde üst ısıl değeri vardır.
Eski teknolojilerde üst ısıl değeri hayal gibi göründüğünden sanırım tüm hesaplar alt ısıl değere göre alınıyordu.
Ancak teknolojiyle beraber verim gitgide arttığından elde edilen değer "alt ısıl değere göre" %100'ün üstünde kalıyor. Üst ısıl değere göre yine %100 değil yani.
Umarım kırıcı ve yanlış anlaşılmaya mahal veren sözler sarfetmemişimdir.
Saygılarımla...
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 03 Ocak 2012 20:16
Enerji kendi kendine doğurulamaz ve coğaltılamaz bi enerji diğer bi enerjiye dönüşür sen hareket enerjisini elektirik enerjisine çevirmek istiyosun olabilir güzel bi düşünce güçlü bi dinamo kullanarak led aydınlatma sistemi kurabilirsin diye düşünüyorum devir sürekliliği sağlandıkca enerji üretiminde sağlanıcaktır ama bu olay iç filtreyle olmaz geniş bi sump deliğiyle olur ama akvaryuma değil sump borusunun (düşüş) en alt kısmına yerleştirirsen bu iş sorunsuz olur alta yerleştirme amacımız debinin en sabit ve yerçekiminin suya uyguladığı kuvvetin en yoğun olduğu bölge olması ama florasanla alıcağın enerji 100w sa güneş paneliyle bunun sadece belli bimiktarını alabilirsin mesela 65 w solar panel 600 lira civarında :D ayrıca güneş panelini florasanın üstüne yerleştirirsen daha iyi olur enazından akvaryumuda aydınlatmış olursun kolay gelsin :) ama dinamo olayı denenebilir.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 03 Ocak 2012 21:09
Akvaryumumda sump sistemi kullanmadığım için (dış filtre var)deneyemeyeceğim. Aslında okul projeye belli bir bütçe ayırsa para gibi bir sorunum olmasa florasan olayı olanaklı geldi bana, ben bir hocalarıma danışayım panelide okulda yapabilirmiyiz diye.Aklınıza daha iyi fikirler varsa lütfen esirgemeyin.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 03 Ocak 2012 23:17
Tabi ki olabilir. Şöyle açıklayalım.
Örneğin iç filtre motoru 10 birim elektrik enerjisi alıyor. Sonuçta bu enerji dağa taşa gitmiyor. Motor elektrik enerjisini kinetik enerjiye çeviriyor. Ve bu kinetik enerjiyi de suya aktararak suda bir hareketlilik yaratıyor. Tabi bu işlemi yaparken %100 verim ile çalışması imkansız. Varsayalım ki %60 verim ile çalışıyor. Bu demek olur ki 4 birim enerji kayboluyor. Bu kayıplar sürtünme kayıpları motorun kanat kayıpları vs. gibi kayıplar. Geriye kalan 6 birimlik enerjiyi suya aktarıyor ve bu enerjiyle akvaryum içinde ki suyu devir daim ediyor. Sonuç olarak 6 birimlik enerjiyi dışa attığı enerji ile harcıyor. Siz de bu 6 birimlik enerjiden faydalanmak istiyorsunuz. Bu enerjiden faydalanırsanız su içindeki akıntıyı kesmiş olursunuz ama yeniden elektrik enerjisi kazanabilirsiniz.
Tabi bir de şöyle bir konu var. Siz basit bir şekilde türbin yapmak istiyorsunuz. Motorun suya verdiği enerji ne kadar olduğunu bilmiyoruz. Sizin yapacağınız bu türbin sisteminin yani pervanenin verimini bilmiyoruz. Yani siz 6 birimlik enerjinin ne kadarını pervanenize aktarabilirsiniz bilmiyoruz. Yani bilmediğimiz bir çok veri var. Siz bu pervaneyi döndürebilirsiniz ama elde işe yarar bir enerji olur mu bilmiyorum.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir