ÖZELLİKLER

Kullanıcı Adı:
engince
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
9
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
07 Mayıs 2009 08:42
Son Ziyaret:
14 Şubat 2023 18:27
Toplam Mesaj:
253 [0.04 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:

BİLGİLER

Ad Soyad:
Engin Badem
Doğum Tarihi:
10 Temmuz 1976
Yaş:
48
İl:
Ankara
Meslek:
Elektrik-Elektronik-Webmaster
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:

İMZA

[img]https://www.akvaryum.com/Forum/imzalar/74493.jpg[/img]

SON 10 MESAJI

Anadolu Pet Ve Kargo Rezaleti
Az önce Ptt kargo ile gönderdim. 18,50 tl tuttu. Yurtiçinde bu rakam 42 tl idi. vay arkadaş ya. Her neyse arkadaşlar bunu tetranın iletişim mailinden ingilizce ile anlatıcam lakin ingilizce yok. Ben Türkçe yazsam çevirecek bir kardeş var mı acaba? yoksa google translateye mi başvursam:) Ayrıca tetraya kargo meselesini anlatmak ne kadar doğru çünkü Türkiye yasalarına uymuyor tetra ne diyecek ki bu konuya? Yani tetraya ürününüz bozuldu ve distiribitörünüzün kargo politikası yüzünden mağdur oldum mu demeliyim?

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/74493/IMG_20151225_101732.jpg[/IMG][EDIT]engince,2015-12-25 10:27:39[/EDIT]

Arkadaşlar ingilizcesi iyi biri aşağıdaki metni çevirebilirse hemen tetraya göndereceğim.


Tetra Yetkilisine

1.Üretimini yapmış olduğunuz tetratec 1200 dış filitre cihazınızı, Türkiye distribütörünüz Anadolu Pet Akvaryum bayisi olan bir pet marketten e-ticaret yolu ile satın aldım. Ürün satın alınma tarifinden 1 sene içinde, elektrik kesintilerinde su sızdırmaya başladı. Durumu ürüne garanti veren distribütörünüz Anadolu Pet Akvaryum’un teknik servisine 0216 346 34 67 nolu telefon üzerinden bildirdim. Teknik servis, ürünün gövde contasından kaynaklandığını bu contayıda Ankara’dan 10 tl gibi bir fiyata alabileceğimi söyledi. Ben ürünün garantili olduğunu ve garantili bir üründe neden dışarıdan parça alacağımı kendilerine bildirdim. Teknik servisin bana cevabı çok ilginçti: Diğer türlü cihazı komple bize göndermeniz gerekmekte onunda KARGO ÜCRETİ size aittir dedi. Ben Türkiye yasalarına göre garantisi devam eden ürünlerde kargo ücreti servise aittir demem karşın laf anlatamadım. Sonra bana kargo bedelini karşılamam şartı ile orjinal tetra 1200 gövde contasını göndereceğini söyledi. Durumu çokta uzakmamak adına kabul ettim. Ve bana 10 tl kargo bedeli ile conta geldi. Bu sorunumuda kargo bedelini haksız olarak bana ödeterek hallettim.

2. Daha sonra ürününüzde aşaı bir ses problemi ortaya çıktı. Bunun içinde tekrar Anadolu pet akvaryum, teknik servisini aradım. Bana cihazda hava kaldığını bu tamamen çıkartmam için bir yol söyledi. Söylediği yol ilede ses sorunu çözülmedi. Tekrar aradığımda. Cihazı kutusu ve tüm aparatları ile bize gönderin fakat gönderim KARGO ÜCRETİ yine size ait. Cihazda sizden kaynaklı bir sorun varsa, değişen parça ve geri kargo gönderim bedelide size ait. Fakat sizden kaynaklı bir durum değilse geri gönderim kargo bedelinin kendilerine ait olduğu ve parça parasınında yine kendileri tarafından karşılanacağını bildirdiler. Ürün garantili bu garanti kapsamında kargo ücreti talep edemezsiniz demem rağmen derdimi dinletemedim.

Şu an ürün kargo bedeli bana ait olmak şartı ile Anadolu Pet akvaryum istanbul teknik servisine gönderilmiştir.Tetra gibi dünya devi firmanızın bu şekilde bir distribütörle çalışması beni ve benim gibi yüzlerce akvaristi üzmüş ve mağdur etmiş ayrıca Tetra markasına olan güvenimizide tamiri zor bir şekilde zedelemiştir. Konuya hassasiyet gösterip ilgileneceğinizi umarım.

Tetrateck 1200 ve Anadolu Pet Mağduru
Engin Badem
Anadolu Pet Ve Kargo Rezaleti
[QUOTE=HAKAN_38]6502 sayılı kanuna göre garantisi devam eden ürünlerde kargo ücreti firmaya aittir.sizin tek yapmanız gereken anlaşmalı kargo firmalarını öğrenmek bunu öğrendikten sonra karşı ödemeli olarak gönderin kabul etmedikleri takdirde hakem heyeti sizin sorununuzu kolaylıkla çözer.Alternetif bir yol olarakta firmaya bir ihtarname yazın ürünün garantisinşn devam ettiğini onarımının yapılması gerektiğini aksi takdirde hakkınızı hukuki yollarla arayacağınızla ilgili bu ihtarı ptt ile iadeli taahhütlü yollayın ihtarnameyede 15 gün içerisinde tarafınıza yazılı olarak cevap isteyin.bi fotokopisini alın aslını yollayın onlara.15 gün sonra herhangi bir dönüş yapmazlarsa da bu ihtarneme herşeyi çözer onunla faturanız garanti belgeniz ve pttnin gönderi evrağıyla hakem heyetine başvurun seçimlik haklarınızdan herhangi birini kullanabilirsiniz.umarım yardımcı olabilmişimdir.[/QUOTE]

Anlaşmalı kargolarını bilmiyorum ama ben ptt kargo ile karşı ödemeli göndereyim. Ya da parasını ben versem de kargonun o belgelerle başvursam tüketici hakem heyetine. Çünkü ürün bana geri dönerse kafa göz dalarım ben bunlara. İhtarname nedir nasıl yazılır inanın bilmiyorum.
Anadolu Pet Ve Kargo Rezaleti
[QUOTE=HAKAN_38]Hakem heyeti çalışanı olarak biraz bilgi vermek istedim.Öncelikle ürün size hangi kargo firmasıyla geldi ise karşı ödemeli olarak ürünün hataları ile ilgili bir not yazıp içinede bırakın ve gönderin.Olaki firma ürünü kabul etmedi ve size geri döndü.Kargo evrakları,garanti ve ürünün faturası ile hakem heyetine başvurup paranızı kuruşu kuruşuna alabilirsiniz.İkinci olarak yapabileceğiniz ise firmanın dediğini yapıp kargo ücretlerini parça değişim masraflarını karşılayıp yapılan ödemelerle ilgili belgeleri hakem heyetine ibraz etmeniz halinde bu masrafları iade alabilirsiniz.
[/QUOTE]

Hakan bey çok teşekkür ederim. Lakin ürün bana geldi ben neredeyse 1,5 sene kullandım ürün şimdi arıza verdi. Daha 2016 senesi mayısa kadarda garantisi devam ediyor. Bana ilk hangi kargo ile geldi hatırlamıyorum inanın. Üründe benlik bir sıkıntı varsa tabi ki karşılarım (kullanıcı hatası dedikleri cinsten) Lakin bu ses sorunu çoğu tetrateck 1200 de var. Şimdi işin ehli olarak ben garantisi devam eden ürüne karşı taraf ödemeli mi göndereyim yoksa kendi mi karşılayım. Bu iş artık inada bindi. Ben hakkımı savunacağım... YASAL OLARAK KARGO ONLARA AİTSE ki öyle biliyoruz ben bu parayı onlara yedirmem.
Anadolu Pet Ve Kargo Rezaleti
Şu an itibariyle www.sikayetvar.com web sitesinede kayıt bıraktım. Şimdi birde sanayi bakanlığına şikayet edicem.
Anadolu Pet Ve Kargo Rezaleti
Onur bey alıcı ödemeli diyorsunuz da. Kargoyu kabul etmezse geri bana dönecek kargo. Ki kabul edecek gibi de durmuyorlar.
Anadolu Pet Ve Kargo Rezaleti
Ben ürünü gittigidiyordan BETA PET MARKET ünvanlı bir akvaryumcudan aldım. Ürünü direk anadolu pet karkolayacak dedi. Tamam dedik. Ürün bir geldi muslukları çatlak. Kargo gerçekten Anadolu pet! Direk iletişim kurdum. Ya anadolu pet bunu nasıl yapar mapar bir sürü terane. Ürünü kabul etmedim. Anadolu pet ürünü sıfırıyla değiştirdi. 1 sene güzel çalıştı lakin sonra işler tersine dönüyor. Kırık çatlak vs. yok. Şimdi bunlar yok kullanıcı hatası matası diyecek diyede düşünüyorum.Daha 2016 mayıs ayına kadar garantisi var. Ben mail, ya da buraya dönüş yapacak kadar büyük bir firma olduklarını düşünüyorum.

İşin komik yanı: sitelerinde servis formu var yedek parça falan kaç kere oraya yazdım ona bile dönüş yok. İlla Ali beyi arayacaz. Hem maden bakmıyorsunuz ne di
ye bu formu kullanıyoruz görünümü vermeye çalışıyorsunuz.
Anadolu Pet Ve Kargo Rezaleti
Hortumlarıda koyacağım ok. Sinan bey direk tetra firmasınada mail atsam diyorum ama kararsız kaldım.
Anadolu Pet Ve Kargo Rezaleti
Hortumlar hariç kutu içeriği tam. Hortumları çıkartmak zor olduğu için onları koymadım.
Anadolu Pet Ve Kargo Rezaleti
Onur bey çok teşekkür ederim inanın kutulu halde kargolanmaya hazır şirkette bekletiyorum. önce mail attım anadolu pet'e, sonra şikayet mesajı, hala en ufak bir dönüş yok. En son buraya yazdım. Bunlar bizi ne sanıyor anlamadım inanın.

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/74493/IMG_20151223_145826.jpg[/IMG]
Anadolu Pet Ve Kargo Rezaleti
22.12.2014 tarihinde 'info@anadolupet.com.tr' mail adresine şikayet maili. Bu metin ayrıca "şikayet" iletişiminden de ayrıca gönderildi.

Merhabalar,

30 senelik akvaryom hobisiyle uğraşan bir hobisever olarak sizin gibi bu işi ciddi yapan bir firmanın teknik hizmet rezaleti beni oldukça üzmüştür. Öncelikle sizin destek sağladığınız tetratec 1200 dış filitre almak gibi bir gaflete düştüm. Çünkü 1 sene içinde cihazda acaip bir ses sorunu, daha sonrada elektrik kesildiğinde sızdırma problemiyle karşılaştım. Teknik destek ekibiniz Ali bey isminde biriyle iletişime geçtim. Sorunun büyük ihtimalle gövde contasında olduğunu bunu da yeni bir conta ile çözebileceğimiz söyledi. Garantisi hala devam eden ürün için 10 tl birşey gidip dışarıdan da alabilirsiniz. Cevabı ile şok oldum. Cihaz garantili Ali bey dediğimde diğer türlü cihazı bize göndermeniz gerek böyle olduğunda da kargo size ait dedi. Her neyse siz contayı benim adına karşı taraf göndermeli gönderin dedim. Neyse 10 tl falan kargo bedeli ile contayı aldım. Sorun ortadan kalktı.

Fakat cihazdaki ses sorunu hala devam ediyor ki cihaz pancar motoru gibi çalışıyor. Tekrar Ali beyi aradım. Söylediğiniz her şeyi yaptığım halde ses sorunu devam ediyor dedim. (Çözümü de cihaz havasının tamamen alınması) Cevabını madde madde yazıyorum.

1. Cihazı bize göndereceksiniz
2. Kargo gönderim bedeli size ait (cihaz garantili olduğu halde)
3. Eğer sorun bizden kaynaklı ise geri gönderim ve parça değişim bedeli bize ait
4. Cihaz kullanıcı hatası ses tüm masraflar bana ait.

Tüm bunlara rağmen ürünü göndermek için yurtiçi kargosuna gittim. Bana tam 42 tl fiyat çıkardılar. Dönüşte bu kadar olsa dedim. 84 tl biraz daha üstüne koysa sıfır filitre alabilecek duruma geliyor resmen.

Oysa ki 6052 tüketici yasasına göre Garantili üründe tüm kargo ücreti servise yada üreticiye aittir. Bu bağlamda Sizin gibi bir dev firmanın beni bu denli mağdur etmesi akıl almaz bir durum. Mağduriyetimin giderilmesi için neler yapabilirsiniz. Gerçekten prosedürünüz bu şekilde mi?

İyi Çalışmalar

Engin Badem

Not: hala beklemekteyim...
[EDIT]engince,2015-12-23 13:07:02[/EDIT]

SON MESAJLAR

GÜNCEL 100 TANITIM

SON İLANLAR

FORUM İSTATİSTİKLERİ

  • 3,797,668 Mesaj
  • 408,613 Konu
  • 91 Forum
  • 145,128 Forum Üyesi
  • 1,466 Özel Forum Üyesi
  • 29 Kıdemli Akvarist
  • 1,941 Dün Giriş Yapan Üye

Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.