Petshop Acmak İstiyorum...
Gönderim Zamanı: 26 Eylül 2011 09:29
Mrb arkadaslar,ağırlık balık olmak üzere petshop açmak isiyorum.
Ne yapmam gerekiyor bilen biri varsa yardımcı olabilir mi?
Teşekkür ederim.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 26 Eylül 2011 15:32
İlk başta ya allah ya bismillah deyip koları sıvayıp iş yapabileceğin işler güzel bir dükkan bulun.sonra semte göre balık olur malzeme olur kedi köpek maması olur v.s ufaktan ufaktan başlarsınız . ben şimdi fikrimi bu şekil ifade ettim ki üstadlar ve saygıdeğer abiler ve arkadaşlarda fikirlerini beyan eder diye düşünüyorum allah kolaylık versin.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 08 Ekim 2011 20:59
Uzaktan bakılınca her meslek kolay geliyor; vergiler, kira, bağkur vs. hesaplandığında kimi zaman değmez diyorsunuz. Bence önce eleman olarak büyük bir pet shop'ta çalışmak, bol bol okumak hatta imkan varsa su ürünleri mezunu yada veteriner bir arkadaşla bunu ortak yapmak mantıklı olabilir.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 08 Ekim 2011 21:38
[QUOTE=atalayrefik]Uzaktan bakılınca her meslek kolay geliyor; vergiler, kira, bağkur vs. hesaplandığında kimi zaman değmez diyorsunuz. Bence önce eleman olarak büyük bir pet shop'ta çalışmak, bol bol okumak hatta imkan varsa su ürünleri mezunu yada veteriner bir arkadaşla bunu ortak yapmak mantıklı olabilir.
[/QUOTE]
[/QUOTE]
Size sonuna kadar katılıyorum öncelikle madem bu işe gönül verdiniz ilk olarak bi pet shop ta belkide ücrat bile taleb etmeden 1 kaç hafta bir çalışın bakalım ondan sonra giirin derim sonuç olarak herşey gibi buda sermaye ve emek gerektiriyor sokağa atacak paranız varsa bunu kaybetsemde bişey olmaz diyorsanız siz bilirsiniz ama canlı hayvanlarla uğraşmak gerçekten çok zor şöyle örnek vereyim : ağbeyimin güvercinleri benim balıklarım kısa bir süre öncesine kadar köpeğim kanarya,en son bi ara anasız kalmış bir kuzu :) ve arada geçen bi kaç şey çok zor iyi düşünün derim
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 08 Ekim 2011 22:31
Arkadaşların yorum ve tavsiyelerine tamamen katılıyorum. Ben de bir pet shop hayalindeyim. En kısa zamanda da hayata geçirmeyi düşlüyorum. Bu yazın tamamını ve geçen kışın bir kısmını arkadaşımın pet shop dükkanında geçirdim. Kedinin mama ve malzemeleri farklı, köpeğinki farklı, kuşunki farklı balığınki farklı... Değişik müşteri gruplarını tanıdım. Müşterilerin ihtiyaçlarına cevap vermeyi öğrendim. Daha bir çok konuda tecrübe sahibi oldum. Aynı şeyleri sizin de yapmanızı tavsiye ederim...Kendinizi hazır hissettiğinizde iyi bir yerde uygun kirası olan bir dükkan aramaya başlamanızı tavsiye ederim.
Allah yanınızda olsun :)
Allah yanınızda olsun :)
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 09 Ekim 2011 01:03
Aşağı yukarı akvaryum ürünleri ve balıkların geliş fiyatı ne kadardan satılabileceğini biliyoruz. Ya sadece bunlarla yetininilir ya da çoğu petshop gibi kedi köpek satışından kar etmeye çalışılır... Vicdanı olan biri satmaya çalıştığı ama hastalanan yavru kedi köpekleri tedavi ettirmeye çalışır: kar ilaca doktora gider. Ya da köpeğe kediye bakamayacağından emin olduğunuz biri gelirse ne yapılır, dövüştürmek için köpek alana veya sevgilisine hediye kedi isteyene nasıl cevap verilir... Zor işler, ben herhalde yapamazdım. Kolay gelsin...
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 09 Ekim 2011 21:15
500 lira kirası olan bir dükkan desek kaç liraya mal olur bir dükkan açmak
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 09 Ekim 2011 21:25
Sizin yerinizde olsam güzel bir sıtokla online satış yapardım mantıklı düşünürseniz geçengün bir akvaryumcuya gittim eheım compack 5000 aldım 250 tl den internetten akvaryumcuda 560 tl den etiket gördüm geçenlerde etlik civarımda bir mahale akvaryumcusuna gittim sera omnipur 25 tl den etiket gördüm 13 tl den internetten alıyorum dedim adam yemin etti gelişi 10 tl 20 veriyoruz biz dedi düşünün artık mantıklımı petshop.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 09 Ekim 2011 21:26
[QUOTE=Muhittin ŞİMŞEK]500 lira kirası olan bir dükkan desek kaç liraya mal olur bir dükkan açmak
[/QUOTE]500 lira kirası derken?Benim bildiğim sözleşme imzalanır ve 5ayda bir veya yılda 1 kere ödeme yapılır internet kafede çalıştığım dönemde bu şekilde ödeniyordu dükkan kirası.Böyle olmazsa herşeyi kurdukdan sonra dükkan sahibi yarın çık dese ne olucak?
Valla abi 500lira kirası olan diyince pek anlamadım demek istediğini ondan bilgimi paylaşmak istedim yanlış anlayıpda laf ettiysem kusura bakma.
Valla abi 500lira kirası olan diyince pek anlamadım demek istediğini ondan bilgimi paylaşmak istedim yanlış anlayıpda laf ettiysem kusura bakma.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 10 Ekim 2011 17:10
[QUOTE=Muhittin ŞİMŞEK]500 lira kirası olan bir dükkan desek kaç liraya mal olur bir dükkan açmak
[/QUOTE]
Kira ile dükkan açılışı yapmak son derece ayrı konular.
Tuttuğunuz dükkanı ne şekilde dizayn edeceğiniz size kalmış. Bu dükkanın büyüklüğüne de bağlı olarak değişir; içine ne koyacağınıza da...
Alt ve üst limit olarak size tüm dükkan açılış masrafları (kira, depozit, yazarkasa vs gibi açılış masrafları, da dahil olmak üzere) bir fiyat verecek olursam alt limit 12.000 TL üst limit de 70-80.000 TL gib düşünebilirsiniz. Dediğim gibi bu tamamen sizin açacağınız mekana ve içine ne koyacağınıza bağlı olmak üzere değişir.
Selamlar
Kira ile dükkan açılışı yapmak son derece ayrı konular.
Tuttuğunuz dükkanı ne şekilde dizayn edeceğiniz size kalmış. Bu dükkanın büyüklüğüne de bağlı olarak değişir; içine ne koyacağınıza da...
Alt ve üst limit olarak size tüm dükkan açılış masrafları (kira, depozit, yazarkasa vs gibi açılış masrafları, da dahil olmak üzere) bir fiyat verecek olursam alt limit 12.000 TL üst limit de 70-80.000 TL gib düşünebilirsiniz. Dediğim gibi bu tamamen sizin açacağınız mekana ve içine ne koyacağınıza bağlı olmak üzere değişir.
Selamlar
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 07 Şubat 2013 21:23
Bende dahil çoğu hobinini ara sıra acaba açsak mı bir tane diye düşünmeden edemediği bir oluşum pet-shop. Ancak zorlukları çok , Nerede ne ne kadar büyüklükte bir pet-shop açmak istiyorsunuz bilemem.Ancak gözlemlerime dayanarak size nacizene bir kaç tavsiyede bulunmak istiyorum
01- Bayan müşteriyle asla tartışmayın. Sinirli hallerine denk gelirseniz Dünyayı başınıza yıkar, adınız tacizciye çıkar.
02- Fiyatları yüksek bulanlarla asla tartışmayın. Bırakın nerde ucuz olduğunu zannediyorsa oradan alsın.Eski ve günü geçmiş yem veya ilaç aldıklarını anlayınca zaten size geri dönerler.
03- Her şeyi bildiğini iddia eden ergenlerle asla ama asla tartışmayın. Onlar her şeyi bilirler. Önce kendi bildikleri kısıtlı konularda bilginizi yoklarlar , sonra bunu yüzünüze açık açık söylerler, sakın kızmayın , yoksa forumlara bir başlık açıp döşerler iftirayı , kalakalırsınız ortada.
04- Kedi ve köpek aşırı mama seçen canlılar. Kedi ve köpek sahiplerinin istediklerini tedarik edemiyorsanız asla elinizdeki vermeye çalışmayın.Müşteri bir daha adımını atmaz.
05- Asla ama asla anormal indirim yapmayın. Demek ki her satışında anormal kar ediyormuş zannedilip , Kazıkçı sıfatını takıverirler
06- Müşteri her zaman satıcıyı suçlar. Asla hatayı kendinde görmez.Bununla karşılaşınca şasırmayın.
07- Küçük yaşta yanında velisi olmayan çocuklara satış yapmaktan kaçının." çocuğumu kandırıp elindeki parayı almışsın " diye köpüren verlisi ile karşı karşıya kalırsınız.
08- Bizim milletimiz kanka olmayı sever, iki selam verenle yüz göz olmayın. Yoksa kendi dükkanıymış gibi hareket etmeye başlarlar. Bunlar müşteriyi mağdur ederse , müşteri Ahmeti Mehmeti tanımaz, firmayı tanır ve ayağını keser. Olan size olur.
09- Özellikle akvaryum konusunda sorulmadıkça , kimseye akıl vermeyin. Sizin verdiğiniz akılla kazaylen elindeki canlıları öldüren , balık satabilmek için kasten yaptığınız yönünde kabahati sizde bulur. Adınız dolandırıcıya çıkar.
10- Parası çıkışmadığı için fiyatın küçük bakiyesini ödeyemeyen müşteriye 3- 5 tl borç bakiyesini müşterinin duyabileceği şekilde yüzüne helal edin. Özellikle gençler bu parayı vermemek untuutğunuzu düşündükleri bir süre kadar dükkanıza uğramıyor hatta önünüzden geçmemek için yollarını bile değiştiriyor.
11- Aldıklarının parasını ödemeden çıkanlar , Ufak tefek hırsızlıklar olacaktır. Gençler bunu macera için yapıyor. yakaladınız vakit çalmaya çalıştığı bu ufak tefeği kendisine hediye edin. Utandıkları için bunu telafi edebilmek için çok daha fazlasını sizden alış veriş yaparak kendisini affetirmek isteyecektir.
12- Her zaman güler yüzlü ve temiz olun. kadın milleti bunlara çok dikkat ediyor.
13- Kedi veya köpek sahipleri hayvanlarını gerçek çocukları gibi severler. Oğlum veya kızım dedikleri vakit kesinlikle altı üstü kedi veya it demeyin. kendi gerçek çocuğu için nasıl alış veriş yapıyorlarsa kedi veya köpekleri içinde aynı hassasiyetle alış veriş yapıyorlar. bunu kendinizde göreceksiniz.
14- Ufak tekef promosyonlar her zaman işe yarar. Müşterinin hiç bir zaman atmayacağı hoş bir anahtarlık , bayanlar için küçük cep aynası , öğrenciler için kalem her zaman iş görür. Kartvizit zamanla atılacaktır. Ancak bir yüzünde 4 büyük futbol klübünün bayrakları olan bir kartvizit yaptırırda müşteriye tuttuğu takımın kartvizitinden verirseniz , takımın hatırına uzun süre kartvizitinizi cüzdanında tutacaktır.
15- Mutlaka toplu taşıma araçlarıyla ulaşımı ve tarifi kolay bir yere dükkan açın.Kirası fazla olsa dahi kimse ara sokaklardaki tenha dükkanlara güle oynaya gitmez.
Yazı fazla uzamasın diye kısa kesiyorum. Açarbilerseniz şimdiden hayırlı işler dilerim.
01- Bayan müşteriyle asla tartışmayın. Sinirli hallerine denk gelirseniz Dünyayı başınıza yıkar, adınız tacizciye çıkar.
02- Fiyatları yüksek bulanlarla asla tartışmayın. Bırakın nerde ucuz olduğunu zannediyorsa oradan alsın.Eski ve günü geçmiş yem veya ilaç aldıklarını anlayınca zaten size geri dönerler.
03- Her şeyi bildiğini iddia eden ergenlerle asla ama asla tartışmayın. Onlar her şeyi bilirler. Önce kendi bildikleri kısıtlı konularda bilginizi yoklarlar , sonra bunu yüzünüze açık açık söylerler, sakın kızmayın , yoksa forumlara bir başlık açıp döşerler iftirayı , kalakalırsınız ortada.
04- Kedi ve köpek aşırı mama seçen canlılar. Kedi ve köpek sahiplerinin istediklerini tedarik edemiyorsanız asla elinizdeki vermeye çalışmayın.Müşteri bir daha adımını atmaz.
05- Asla ama asla anormal indirim yapmayın. Demek ki her satışında anormal kar ediyormuş zannedilip , Kazıkçı sıfatını takıverirler
06- Müşteri her zaman satıcıyı suçlar. Asla hatayı kendinde görmez.Bununla karşılaşınca şasırmayın.
07- Küçük yaşta yanında velisi olmayan çocuklara satış yapmaktan kaçının." çocuğumu kandırıp elindeki parayı almışsın " diye köpüren verlisi ile karşı karşıya kalırsınız.
08- Bizim milletimiz kanka olmayı sever, iki selam verenle yüz göz olmayın. Yoksa kendi dükkanıymış gibi hareket etmeye başlarlar. Bunlar müşteriyi mağdur ederse , müşteri Ahmeti Mehmeti tanımaz, firmayı tanır ve ayağını keser. Olan size olur.
09- Özellikle akvaryum konusunda sorulmadıkça , kimseye akıl vermeyin. Sizin verdiğiniz akılla kazaylen elindeki canlıları öldüren , balık satabilmek için kasten yaptığınız yönünde kabahati sizde bulur. Adınız dolandırıcıya çıkar.
10- Parası çıkışmadığı için fiyatın küçük bakiyesini ödeyemeyen müşteriye 3- 5 tl borç bakiyesini müşterinin duyabileceği şekilde yüzüne helal edin. Özellikle gençler bu parayı vermemek untuutğunuzu düşündükleri bir süre kadar dükkanıza uğramıyor hatta önünüzden geçmemek için yollarını bile değiştiriyor.
11- Aldıklarının parasını ödemeden çıkanlar , Ufak tefek hırsızlıklar olacaktır. Gençler bunu macera için yapıyor. yakaladınız vakit çalmaya çalıştığı bu ufak tefeği kendisine hediye edin. Utandıkları için bunu telafi edebilmek için çok daha fazlasını sizden alış veriş yaparak kendisini affetirmek isteyecektir.
12- Her zaman güler yüzlü ve temiz olun. kadın milleti bunlara çok dikkat ediyor.
13- Kedi veya köpek sahipleri hayvanlarını gerçek çocukları gibi severler. Oğlum veya kızım dedikleri vakit kesinlikle altı üstü kedi veya it demeyin. kendi gerçek çocuğu için nasıl alış veriş yapıyorlarsa kedi veya köpekleri içinde aynı hassasiyetle alış veriş yapıyorlar. bunu kendinizde göreceksiniz.
14- Ufak tekef promosyonlar her zaman işe yarar. Müşterinin hiç bir zaman atmayacağı hoş bir anahtarlık , bayanlar için küçük cep aynası , öğrenciler için kalem her zaman iş görür. Kartvizit zamanla atılacaktır. Ancak bir yüzünde 4 büyük futbol klübünün bayrakları olan bir kartvizit yaptırırda müşteriye tuttuğu takımın kartvizitinden verirseniz , takımın hatırına uzun süre kartvizitinizi cüzdanında tutacaktır.
15- Mutlaka toplu taşıma araçlarıyla ulaşımı ve tarifi kolay bir yere dükkan açın.Kirası fazla olsa dahi kimse ara sokaklardaki tenha dükkanlara güle oynaya gitmez.
Yazı fazla uzamasın diye kısa kesiyorum. Açarbilerseniz şimdiden hayırlı işler dilerim.
Beğenenler: [T]120343,melijk[/T][T]159882,meskure[/T][T]104645,pacunat[/T][T]142058,serginho[/T][T]162651,johnnyblaze[/T][T]68492,atatolga[/T][T]128923,nihatcbci[/T][T]169237,keyman79[/T]
Teşekkür Edenler: [T]159882,meskure[/T][T]169237,keyman79[/T]
+1: [T]142058,serginho[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 10 Şubat 2013 12:55
@ Cömert ÖZEN, üstadım bundan güzel nasihat olmaz, çok güzel sıralamışsınız, tebrik etmemek, katılmamak elde değil.
Bir madde de ben ekleyeyim izninizle;
16- Bir petshop açacaksanız, kesinlikle sigara kullanmayın ve kullanan eleman çalıştırmayın. Şahsen ben böyle biryerde sigara içildiğini gördüğümde, tatlı-sert şekilde ufak bir haşlama sonunda nasihata geçerim. Karşımdaki eleman "haklısın abi" türünden mazeret beyan ederse ne âlâ. Aksi durumda bir daha o dükkâna adımımı atmam.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 10 Şubat 2013 15:32
Bir önceki yazımda yazı uzamasın diye yazmadıklarımı şimdi yazayım. ( Kısa yazılar ve kelimeler kullanılarak asıl anlatılmak istenen anlatılamıyor , ancak nedense insanlar uzun yazı okumayı sevmiyorlar. Toplumca iyice tembelleştik. )
1- Marketlerde kedi - köpeke maması ve basit aksesuar satışı yapıyorlar. Açmayı düşündüğünüz mekan çevresinde bu tür market varsa dolaşın. Ve asla bunlarla rekabet edemeyeceğinizi unutmayın.
2- Her mahalli bölgenin canlı besleme potansiyeli farklıdır. Kimi yerde köpek sahibi çokken , kimi yerde kuş besleyen çoğunluktadır. Çoğunluğun talebi yönünde hem ekipman malzeme hemde bilgi olarak uzmanlaşın. Kimsede olmayan ekipmanı veya türü getirirseniz insanlar 3-'e 5'e bakmaz alır.
3- Sigara içimi ve dükkanın düzeni önemlidir. leş gibi sigara kokan bir dükkana kimse girmez. Gelişigüzel sağa sola atılmış malzemelerde göze batacaktır. Kendi işinize saygınız olduğunu bu yöntemle müşterilerinize belli edeceksiniz. Ve gerekirse bir iç mimar yardımıyla dükkanızı dizayn ederseniz satışarınızda bariz bir artış olacaktır.
Bu unsur Türkiyede hiç ciddiye alınmadığı için , Buna anlaşılır bir örnek vermek isterim:
Diyelim ki açtınız bir dükkan ancak yapılan cirodan memnun değilsiniz ve dükkanınıza daha çok insanın girmesini ve içerdede daha çok uzun zaman geçirmesini ve daha çok alış veriş yapmalarını istiyorsunuz.
Fransada iç mimarlarla satışi anlaşması yapılabiliniyor. Şöyle oluyor. iç mimar dükkanıza geliyor ve inceliyor.Size hiç bir extra masraf yaptırmadan veya ekipman aldırmadan , neyi nereye koymanız gerektiğini söylüyor. Hatta gerekirse aydınlatmanın yönlerini değiştirerek ürünü nasıl daha cazip hale getirebileceğinizi gösteriyor.Satışlarınız artarsa mimara para ödüyorsunuz, artmazsa ödemiyorsunuz.
Türkiyede her zaman bu suaistimal edileceği için iç mimarlar buna yanaşmıyor. Ancak daha kurulum aşamasında bir iç mimar ile anlaşırsanız.Aklınızın ucundan bile geçmeyen dekor malzemeleriyle amacınıza en uygun aydınlatma ile daha baştan insanların içini açan girerken ve dolaşırken mutlu olacakları bir dükkan haline getirebilirsiniz.
Siz ne kadar boya yapmakla alakalı usta olursanız olun ve ucuza getirmek için dükkanın boyasını kendiniz atmayı düşünün , iç mimar öyle bir renk kombinasyonu seçer ki , dükkanın içinde hiç bir mal olmasa bile millet bu duvarlara dikkat eder ve bakmak için içeri girer. .Ayrıca diyelim ki tasfiye etmek durumunda kaldınız eğer mimarla daha baştan demontesi kolay ve 2. el güçlü gidecek bir dekorasyonda anlaşırsanız , iflas durumlarında bile miminum zararla paçayı kurtarabilirsiniz.
Not: Ben iç mimar değilim. Ama iç mimarlara çok iş verdim. İnanın mimara verilecek bedel , kendinizin bu olay deneme yanılmayla harcayacağınızdan çok daha az.
4- Sırf satış yapabilmek için müşterinize bariz ve asla uzun vadede olmayacak olaylar hakkında yalan söylemeyin.Bunu anladıkları an bir daha gelmezler.Melekle japon uzun vadeli yaşamazlar. birisi av diğeri avcıdır. Bunu söyleyin varsın möüşteriniz bunu bilerek alsın. Zaten alıyorsa siz ne kadar olmayacağınızı söylerseniz söyleyin bir başka dükkandan alır yine de düşündüğünü yapar.
Her ne kadar yalan söylemeyin dediysekte arada bir pembe yalana başvurmaktada fayda var. Burada ki fark müşteriyi kandırıp cebindeki parayı almak için yalan söylememeni istenmektedir. Ama başka durumlarda pek ala pmebe yalana başvurulabilinir. yazının devamında ne demek istediğimi anlyacaksınız.
5- yapamayacağınız işin taahhüdünü vermeyin. ( örnek duvar içi akvaryum talep edene, o duvarı akvaryum ebatı kadar kıracak ve uygun şekilde boyayacak ustanız yoksa, asla söz vermeyin ) Yalancı esnaf yakıştırmasını takıverirler.
6- Toptancılar özellikle adrese teslimciler ,satacağınızdan çok daha fazlasını vermek isterler ki , sizi kendilerine borçlu bırakıp , bundan sonraki her alış verisi kendilerinden yapmanızı garantilemek için ,
Satamayacağınızdan fazlasını almayın. Piyasa o kadar ilginçleştiki yeterki alın. topcancı her şeyi ayağınıza öylede böylede getirir. Fazla alıp elinizde patlatacağınıza azar azar alın , sattıkça telafi edin.
7- Hobicilerin en büyük şikayeti olan , ellerinde üreyen canlıları almamanızın veya çok ucuza almanızın sebebini anlayabileceği şekilde izah edin. bu illaki başınıza gelecektir. Çoğu hobici 50 liraya satılan bir balığı , dükkancıya 30 liradan satma peşindedir.Burada kurulan mantık bu balığı sizin 40 lira gibi bir bedelle alıp , 50 liraya sattığınızı zannetmeleridir.bu durumda 30 lira teklife havada atlamanızı beklerler. Bu balığı 10 liradan aldığınızı söylerseniz bu durumdada kazıkçı sıfatını yapıştırıverir. Bu durumda her zaman can simidiniz olacak olan 8. numaralı maddeyi uygulayın.
8- Ticari hayatınızı en kolay hale getirecek. yapamayacağınız veya yapmak istemediğiniz her ne ise bunu bahane ederekten , kimseyi ve kendinizi üzmeden ve zarara uğratmadan paçayı sıyıracağınız sihirli formülü veriyorum Fırat bey.Bunu ciddiye almanız ve uygulamanız menfaatinize olur.
Her ne kadar tüm ruhsatlar ve izin belgeleri sizin adınıza olacaksa da , kendinize "hayali" bir kar ortağı yaratın.Bu olmayan ortağı bahane ederek işinize gelmeyen her türlü teklifi , kimseyi üzemeden geri çevirirsiniz.
Komşu esnaf borç mu istiyor.. Ortağınız buna izin vermez.Bunu yaparsanız ortağınızla olan ortaklığınız bozulur olmaz.Kusuruma bakma komşu
Komşu esnaf kefil mi olmanızı istiyor..Ortakla geçmişte aynı şekilde birilerine kefil oldunuz ve başınıza büyük dertler açılınca büyük yemin ettiniz. bu yüzden olmaz. Yine kusura bakmasın.
Müşteri anormal indirim mi istiyor. Siz yanlız değilsiniz ki ortağınız buna izin vermez.
Müşteri veresiyemi istiyor... Bunu ortağınız kabul etmeyeceği için çok istesenizde yapamıyorsunuz.
Olsa dükkan sizin Vallahi.
Müşterinizin yapacağı ve kabul etmek istemediğiniz her türlü teklifte, topu bu hayali ortağa atın. Siz olsanız elbette yaparınız ancak ortak yapmıyor kardeşim , siz ne yapacaksınız bu durumda.? bu olay kimseyi gücendirmez, kimseyide üzmez.
9- Küçük alış yapana normal muamele , büyük alışveriş yapana çok özel muamele yapmaya gayret edin .Yapmak durumunda kalacaksanızda bunu kimsenin görüp duyamayacağı şekilde yapın. bugün iki metre hortum alan yarın gelir komple set alabilir. Bu hiç belli olmaz.
10-Dükkanınızda asla çevre esnafını toplayıp geyik yapmayın. Bu kadar erkeği bir arada gören kadınlar dükkana girmez. Siz müşterinize ne kadar ilgi göstermeye kalkarsanız kalkın bu geyikçi esnaf yaptıkları geyiğe sizide dahil etmek için işinizi çabuk bitirmenizi isteyecektir. Müşteri kahvehaneyi andıran bu manzaradan ve kendisine verilen baştan savma hizmetten asla memnun kalmaz.Bu yüzdende bir daha gelmez.
11- Müşteri her zaman pazarlık yapma konumundadır. ve her zaman şurada daha ucuzmuş lafını eder. Asla ama asla "git ordan al o zaman" sözünü etmeyin. Belki oraya gidip almaz ama bir dahada size gelmez. ne denilebilinir. ya o ucuz ürünün son kullanma tarihi geçiktir veya çok yaklaşmıştır o yüzden ucuzdur. ya da bunu satan eleman , bu ürünü bir daha satmak istemediğinden elinde kalan son numuneleride satabilmek için zararına bir fiyat söyklüyordur. Ya da dükkanının kapatacaktır veya o bölümü komple kapatacaktır bu yüzden bu fiyata satıyordur. Müşterinize bu fiyatın asla uzun süreli olamayacağını söyleyin. Dedikleriniz çıktığında size hak verecektir.
12- Asla küçük düşünmeyin.Yoksa küçük bir dükkan olarak kalırsınız. Bizlerin yaptığı en genel hata budur. eldekiyle yetinmeyi maharet sayarız. büyük düşünemezseniz işlerinizi büyütemezsiniz. Dolayısıyla büyükte kazanamazsınız.
13- Özellikle yaşlılar yanlız kaldıklarında arkadaşlık etsinler diye kedi veya köpek veya kuş beslerler. Yürüme ve merviden çıkma sıkıntılarıda oldukları için , bizzat gelmlip almak yerine adrese servis yapacak eli ayağı düzgün ve konuşmasını bilen bir servis elemanı bulursanız , sizi diğer arkadaşlarına tavsiye edeceklerinden , otomatikman reklamnızı yapmış olurlar.
14- Ara sıra küçük kampanyalar yapın. Akvaryum alana şu ve bu balıklar bedava , beta veya kampumbağa alana, yemi ve kabı bedava gibi. Varsın kar etmeyin , kafa kafaya gelsin hiç önemli değil. Nasıl olsa zamanla bunu alana yetmeyeceği için illaki size gelecektir.
15- Müşterinin yanında duyabileceği şekilde asla ağlamayın, sızlanmayın ve işlerin durgunluğundan şikayet etmeyin. Bunu sakın yapmayın.Aksine işlerinizin yoğunluğundan bıktığınızı tatile bile gidemediğinizi söyleyin.
Eğer ağlaşırsanız müşteri işi bilmediğinizi düşünür. İşi bilmeyen dükkanında müşterisi de az olur. eğer işlerin yoğunluğundan şikayet ederseniz öüşteriniz işi bildiğinize kanaat getirecektir ve söylediğiniz hiç bir şeyin gerçekliğini sorgulamayacaktır. Ee peki işler az ama siz işlerin yoğunluğundan şikayetcisiniz bunu nasıl iddia edeceksiniz. ?
Genelde stoklanan malzeme müşterinin göremeyeceği alanlarda bekletilir. Sırf bu iddianızı güçlendirmek adına Kolay gerekirse dekorunuzun görünümü bozarak bu malzemeyi görünür bir yere geçici olarak yığın.Ama bununda bir düzeni olsun. Dükkanın genel düzenini bozmasın. Hayali isimler ve teslimat adresleri yazan kağıtları bu yığınlara yapıştırın. neticede 1 A4 kağıt. Asıl satışı internet üzerinden yaptığınız söylerseniz, müşteri yığınlara bakar ve dediğinizin doğru olduğuna kanaat getirir ( her ne kadar pembe bir yalan gibi görünsede , bazen yapmak lazım) aynı malzemeleri defalarca yığarak ve geri koyarak , satışlardan dolayı başını bile kaşıyacak vakti olmayan ve bu durumda demek ki işine ve konulara bu kadar hakim derin bilgi ve deneyim sahibi olduğunuzu gösteren bir hale gelirsiniz.
Bu tavsiyeler genel tavsiyedir. Sadece pet shop için değil tün ticari mekanlarda uygulanabilir. zaten tamamı kendi tecrübelerime dayanmaktadır. ve işe yaraması garantidir. Yazmayı unuttuğum sonradan aklıma gelen olursa , bunlarıda yazarım Fırat bey.
cömert-istanbul 2013-02-10 15:44:49
1- Marketlerde kedi - köpeke maması ve basit aksesuar satışı yapıyorlar. Açmayı düşündüğünüz mekan çevresinde bu tür market varsa dolaşın. Ve asla bunlarla rekabet edemeyeceğinizi unutmayın.
2- Her mahalli bölgenin canlı besleme potansiyeli farklıdır. Kimi yerde köpek sahibi çokken , kimi yerde kuş besleyen çoğunluktadır. Çoğunluğun talebi yönünde hem ekipman malzeme hemde bilgi olarak uzmanlaşın. Kimsede olmayan ekipmanı veya türü getirirseniz insanlar 3-'e 5'e bakmaz alır.
3- Sigara içimi ve dükkanın düzeni önemlidir. leş gibi sigara kokan bir dükkana kimse girmez. Gelişigüzel sağa sola atılmış malzemelerde göze batacaktır. Kendi işinize saygınız olduğunu bu yöntemle müşterilerinize belli edeceksiniz. Ve gerekirse bir iç mimar yardımıyla dükkanızı dizayn ederseniz satışarınızda bariz bir artış olacaktır.
Bu unsur Türkiyede hiç ciddiye alınmadığı için , Buna anlaşılır bir örnek vermek isterim:
Diyelim ki açtınız bir dükkan ancak yapılan cirodan memnun değilsiniz ve dükkanınıza daha çok insanın girmesini ve içerdede daha çok uzun zaman geçirmesini ve daha çok alış veriş yapmalarını istiyorsunuz.
Fransada iç mimarlarla satışi anlaşması yapılabiliniyor. Şöyle oluyor. iç mimar dükkanıza geliyor ve inceliyor.Size hiç bir extra masraf yaptırmadan veya ekipman aldırmadan , neyi nereye koymanız gerektiğini söylüyor. Hatta gerekirse aydınlatmanın yönlerini değiştirerek ürünü nasıl daha cazip hale getirebileceğinizi gösteriyor.Satışlarınız artarsa mimara para ödüyorsunuz, artmazsa ödemiyorsunuz.
Türkiyede her zaman bu suaistimal edileceği için iç mimarlar buna yanaşmıyor. Ancak daha kurulum aşamasında bir iç mimar ile anlaşırsanız.Aklınızın ucundan bile geçmeyen dekor malzemeleriyle amacınıza en uygun aydınlatma ile daha baştan insanların içini açan girerken ve dolaşırken mutlu olacakları bir dükkan haline getirebilirsiniz.
Siz ne kadar boya yapmakla alakalı usta olursanız olun ve ucuza getirmek için dükkanın boyasını kendiniz atmayı düşünün , iç mimar öyle bir renk kombinasyonu seçer ki , dükkanın içinde hiç bir mal olmasa bile millet bu duvarlara dikkat eder ve bakmak için içeri girer. .Ayrıca diyelim ki tasfiye etmek durumunda kaldınız eğer mimarla daha baştan demontesi kolay ve 2. el güçlü gidecek bir dekorasyonda anlaşırsanız , iflas durumlarında bile miminum zararla paçayı kurtarabilirsiniz.
Not: Ben iç mimar değilim. Ama iç mimarlara çok iş verdim. İnanın mimara verilecek bedel , kendinizin bu olay deneme yanılmayla harcayacağınızdan çok daha az.
4- Sırf satış yapabilmek için müşterinize bariz ve asla uzun vadede olmayacak olaylar hakkında yalan söylemeyin.Bunu anladıkları an bir daha gelmezler.Melekle japon uzun vadeli yaşamazlar. birisi av diğeri avcıdır. Bunu söyleyin varsın möüşteriniz bunu bilerek alsın. Zaten alıyorsa siz ne kadar olmayacağınızı söylerseniz söyleyin bir başka dükkandan alır yine de düşündüğünü yapar.
Her ne kadar yalan söylemeyin dediysekte arada bir pembe yalana başvurmaktada fayda var. Burada ki fark müşteriyi kandırıp cebindeki parayı almak için yalan söylememeni istenmektedir. Ama başka durumlarda pek ala pmebe yalana başvurulabilinir. yazının devamında ne demek istediğimi anlyacaksınız.
5- yapamayacağınız işin taahhüdünü vermeyin. ( örnek duvar içi akvaryum talep edene, o duvarı akvaryum ebatı kadar kıracak ve uygun şekilde boyayacak ustanız yoksa, asla söz vermeyin ) Yalancı esnaf yakıştırmasını takıverirler.
6- Toptancılar özellikle adrese teslimciler ,satacağınızdan çok daha fazlasını vermek isterler ki , sizi kendilerine borçlu bırakıp , bundan sonraki her alış verisi kendilerinden yapmanızı garantilemek için ,
Satamayacağınızdan fazlasını almayın. Piyasa o kadar ilginçleştiki yeterki alın. topcancı her şeyi ayağınıza öylede böylede getirir. Fazla alıp elinizde patlatacağınıza azar azar alın , sattıkça telafi edin.
7- Hobicilerin en büyük şikayeti olan , ellerinde üreyen canlıları almamanızın veya çok ucuza almanızın sebebini anlayabileceği şekilde izah edin. bu illaki başınıza gelecektir. Çoğu hobici 50 liraya satılan bir balığı , dükkancıya 30 liradan satma peşindedir.Burada kurulan mantık bu balığı sizin 40 lira gibi bir bedelle alıp , 50 liraya sattığınızı zannetmeleridir.bu durumda 30 lira teklife havada atlamanızı beklerler. Bu balığı 10 liradan aldığınızı söylerseniz bu durumdada kazıkçı sıfatını yapıştırıverir. Bu durumda her zaman can simidiniz olacak olan 8. numaralı maddeyi uygulayın.
8- Ticari hayatınızı en kolay hale getirecek. yapamayacağınız veya yapmak istemediğiniz her ne ise bunu bahane ederekten , kimseyi ve kendinizi üzmeden ve zarara uğratmadan paçayı sıyıracağınız sihirli formülü veriyorum Fırat bey.Bunu ciddiye almanız ve uygulamanız menfaatinize olur.
Her ne kadar tüm ruhsatlar ve izin belgeleri sizin adınıza olacaksa da , kendinize "hayali" bir kar ortağı yaratın.Bu olmayan ortağı bahane ederek işinize gelmeyen her türlü teklifi , kimseyi üzemeden geri çevirirsiniz.
Komşu esnaf borç mu istiyor.. Ortağınız buna izin vermez.Bunu yaparsanız ortağınızla olan ortaklığınız bozulur olmaz.Kusuruma bakma komşu
Komşu esnaf kefil mi olmanızı istiyor..Ortakla geçmişte aynı şekilde birilerine kefil oldunuz ve başınıza büyük dertler açılınca büyük yemin ettiniz. bu yüzden olmaz. Yine kusura bakmasın.
Müşteri anormal indirim mi istiyor. Siz yanlız değilsiniz ki ortağınız buna izin vermez.
Müşteri veresiyemi istiyor... Bunu ortağınız kabul etmeyeceği için çok istesenizde yapamıyorsunuz.
Olsa dükkan sizin Vallahi.
Müşterinizin yapacağı ve kabul etmek istemediğiniz her türlü teklifte, topu bu hayali ortağa atın. Siz olsanız elbette yaparınız ancak ortak yapmıyor kardeşim , siz ne yapacaksınız bu durumda.? bu olay kimseyi gücendirmez, kimseyide üzmez.
9- Küçük alış yapana normal muamele , büyük alışveriş yapana çok özel muamele yapmaya gayret edin .Yapmak durumunda kalacaksanızda bunu kimsenin görüp duyamayacağı şekilde yapın. bugün iki metre hortum alan yarın gelir komple set alabilir. Bu hiç belli olmaz.
10-Dükkanınızda asla çevre esnafını toplayıp geyik yapmayın. Bu kadar erkeği bir arada gören kadınlar dükkana girmez. Siz müşterinize ne kadar ilgi göstermeye kalkarsanız kalkın bu geyikçi esnaf yaptıkları geyiğe sizide dahil etmek için işinizi çabuk bitirmenizi isteyecektir. Müşteri kahvehaneyi andıran bu manzaradan ve kendisine verilen baştan savma hizmetten asla memnun kalmaz.Bu yüzdende bir daha gelmez.
11- Müşteri her zaman pazarlık yapma konumundadır. ve her zaman şurada daha ucuzmuş lafını eder. Asla ama asla "git ordan al o zaman" sözünü etmeyin. Belki oraya gidip almaz ama bir dahada size gelmez. ne denilebilinir. ya o ucuz ürünün son kullanma tarihi geçiktir veya çok yaklaşmıştır o yüzden ucuzdur. ya da bunu satan eleman , bu ürünü bir daha satmak istemediğinden elinde kalan son numuneleride satabilmek için zararına bir fiyat söyklüyordur. Ya da dükkanının kapatacaktır veya o bölümü komple kapatacaktır bu yüzden bu fiyata satıyordur. Müşterinize bu fiyatın asla uzun süreli olamayacağını söyleyin. Dedikleriniz çıktığında size hak verecektir.
12- Asla küçük düşünmeyin.Yoksa küçük bir dükkan olarak kalırsınız. Bizlerin yaptığı en genel hata budur. eldekiyle yetinmeyi maharet sayarız. büyük düşünemezseniz işlerinizi büyütemezsiniz. Dolayısıyla büyükte kazanamazsınız.
13- Özellikle yaşlılar yanlız kaldıklarında arkadaşlık etsinler diye kedi veya köpek veya kuş beslerler. Yürüme ve merviden çıkma sıkıntılarıda oldukları için , bizzat gelmlip almak yerine adrese servis yapacak eli ayağı düzgün ve konuşmasını bilen bir servis elemanı bulursanız , sizi diğer arkadaşlarına tavsiye edeceklerinden , otomatikman reklamnızı yapmış olurlar.
14- Ara sıra küçük kampanyalar yapın. Akvaryum alana şu ve bu balıklar bedava , beta veya kampumbağa alana, yemi ve kabı bedava gibi. Varsın kar etmeyin , kafa kafaya gelsin hiç önemli değil. Nasıl olsa zamanla bunu alana yetmeyeceği için illaki size gelecektir.
15- Müşterinin yanında duyabileceği şekilde asla ağlamayın, sızlanmayın ve işlerin durgunluğundan şikayet etmeyin. Bunu sakın yapmayın.Aksine işlerinizin yoğunluğundan bıktığınızı tatile bile gidemediğinizi söyleyin.
Eğer ağlaşırsanız müşteri işi bilmediğinizi düşünür. İşi bilmeyen dükkanında müşterisi de az olur. eğer işlerin yoğunluğundan şikayet ederseniz öüşteriniz işi bildiğinize kanaat getirecektir ve söylediğiniz hiç bir şeyin gerçekliğini sorgulamayacaktır. Ee peki işler az ama siz işlerin yoğunluğundan şikayetcisiniz bunu nasıl iddia edeceksiniz. ?
Genelde stoklanan malzeme müşterinin göremeyeceği alanlarda bekletilir. Sırf bu iddianızı güçlendirmek adına Kolay gerekirse dekorunuzun görünümü bozarak bu malzemeyi görünür bir yere geçici olarak yığın.Ama bununda bir düzeni olsun. Dükkanın genel düzenini bozmasın. Hayali isimler ve teslimat adresleri yazan kağıtları bu yığınlara yapıştırın. neticede 1 A4 kağıt. Asıl satışı internet üzerinden yaptığınız söylerseniz, müşteri yığınlara bakar ve dediğinizin doğru olduğuna kanaat getirir ( her ne kadar pembe bir yalan gibi görünsede , bazen yapmak lazım) aynı malzemeleri defalarca yığarak ve geri koyarak , satışlardan dolayı başını bile kaşıyacak vakti olmayan ve bu durumda demek ki işine ve konulara bu kadar hakim derin bilgi ve deneyim sahibi olduğunuzu gösteren bir hale gelirsiniz.
Bu tavsiyeler genel tavsiyedir. Sadece pet shop için değil tün ticari mekanlarda uygulanabilir. zaten tamamı kendi tecrübelerime dayanmaktadır. ve işe yaraması garantidir. Yazmayı unuttuğum sonradan aklıma gelen olursa , bunlarıda yazarım Fırat bey.
Beğenenler: [T]159882,meskure[/T][T]68492,atatolga[/T][T]191354,Lodos muhafızı[/T][T]204237,Sui3452[/T][T]169237,keyman79[/T]
Teşekkür Edenler: [T]159882,meskure[/T][T]169237,keyman79[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir