Samsun'daki Pet Shopçuya aman dikkat
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Yerinizde olsam başlığı değiştirirdim,anlattıklarınıza bakarak sadece aynı ürünü daha pahalı satın almışsınız,ortada dolandırılma veya ayıplı malzeme satma durumu yok,sahtekar kelimesi oldukça ağır bi itham ve karşı taraf bu başlığı görürse size hakaret davası dahi açabilir.Neticede umuma açık binlerce kişinin ziyaret ettiği bi sitede böyle bi ithamda bulunarak karşı tarafı-haklı veya haksız-rencide etmiş ticari itibarıyla alenen oynamış oluyorsunuz..Lütfen kelimelerimizi daha dikkatli kullanalım,heleki böyle durumlar için,haklı olan siz biranda haksız duruma düşebilirsiniz..
Saygılar...
+1: [T]11617,Hitit[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Hiçbir sebep göstermeden iade sadece mesafeli satışlarda olur (internet telefon tv vs) görerek bilerek aldığınız ürün eğerki "ayıplı" değil ise veya firma kendisi bir iade procedürü uygulamıyorsa iade alma zorunluluğu yoktur.
[/QUOTE]
[QUOTE=SEZER]
Yerinizde olsam başlığı değiştirirdim,anlattıklarınıza bakarak sadece aynı ürünü daha pahalı satın almışsınız,ortada dolandırılma veya ayıplı malzeme satma durumu yok,sahtekar kelimesi oldukça ağır bi itham ve karşı taraf bu başlığı görürse size hakaret davası dahi açabilir.Neticede umuma açık binlerce kişinin ziyaret ettiği bi sitede böyle bi ithamda bulunarak karşı tarafı-haklı veya haksız-rencide etmiş ticari itibarıyla alenen oynamış oluyorsunuz..Lütfen kelimelerimizi daha dikkatli kullanalım,heleki böyle durumlar için,haklı olan siz biranda haksız duruma düşebilirsiniz..
Saygılar...
[/QUOTE]Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Yerinizde olsam başlığı değiştirirdim,anlattıklarınıza bakarak sadece aynı ürünü daha pahalı satın almışsınız,ortada dolandırılma veya ayıplı malzeme satma durumu yok,sahtekar kelimesi oldukça ağır bi itham ve karşı taraf bu başlığı görürse size hakaret davası dahi açabilir.Neticede umuma açık binlerce kişinin ziyaret ettiği bi sitede böyle bi ithamda bulunarak karşı tarafı-haklı veya haksız-rencide etmiş ticari itibarıyla alenen oynamış oluyorsunuz..Lütfen kelimelerimizi daha dikkatli kullanalım,heleki böyle durumlar için,haklı olan siz biranda haksız duruma düşebilirsiniz..
Saygılar...
[/QUOTE]Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Dedikleriniz maalesef hatalı.
Eğer bir ürün "ayıplı" değil ise firma bunu iade almak zorunda değildir.
Bahsettiğiniz iade işlemleri ancak mesafeli satışlarda geçerlidir.
Detaylı olarak Tüketici kanununu okuyarak bakabilirsin. Kısaca:
Herhangi bir mağazadan alınan bir mal veya ürünün pişmanlık nedeniyle iade hakkı bulunmamaktadır. Sabit adresi olmayan mağazalardan, internetten, posta siparişli yoluyla alınan mallar da iade hakkı bulunmaktadır.
Bir mağazadan yapılan alışverişlerde pişmanlık hakkı aşağıdaki durumlarda gerçekleşir.
-Alışveriş esnasında bu anlaşma yapılarak
-Mağazanın iade hakkı ya da pişmanlık hakkı sağladığı belirtilmiş olursa
-Mağazanın bu hakkı tanıdığı biliniyorsa
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Dedikleriniz maalesef hatalı.
Eğer bir ürün "ayıplı" değil ise firma bunu iade almak zorunda değildir.
Bahsettiğiniz iade işlemleri ancak mesafeli satışlarda geçerlidir.
Detaylı olarak Tüketici kanununu okuyarak bakabilirsin. Kısaca:
Herhangi bir mağazadan alınan bir mal veya ürünün pişmanlık nedeniyle iade hakkı bulunmamaktadır. Sabit adresi olmayan mağazalardan, internetten, posta siparişli yoluyla alınan mallar da iade hakkı bulunmaktadır.
Bir mağazadan yapılan alışverişlerde pişmanlık hakkı aşağıdaki durumlarda gerçekleşir.
-Alışveriş esnasında bu anlaşma yapılarak
-Mağazanın iade hakkı ya da pişmanlık hakkı sağladığı belirtilmiş olursa
-Mağazanın bu hakkı tanıdığı biliniyorsa
[/QUOTE]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Katılmıyorum. Müşteri her zaman haklıdır ve ben bu sitede bukadar eğer o fiyata verirseniz alırım diye bir cümle tabikide kurabilirim. Hatta daha fazlasınıda diyebilirim. Maliyeti tüm firmalar için aynıdır istisnalar dışında. hepsinin toptancıları genelde ortaktır.. Zaten internette satış yapan akvaryumcuların çoğunun dükkanı var ve dükkana gidip internetteki fiyatlardan alışveriş yapılabilir. Hepsinin alış fiyatları aşağı yukarı aynıdır. Sadece kar yüzdeleri farklıdır. Dükkanın kirası bilmem nesi beni ilgilendirmez. Ben nereden ucuz bulursam oradan alırım. Çoğu internet sitesinin bile ürün sayfasında daha ucuzunu buldum butonu bulunmakta. Ben Burda bu fiyat deme hakkına sonuna kadar sahibim gerisi dükkan sahibine kalmıştır. Bana orda daha ucuzsa git ordan al kardeşim deme hakkına sahiptir. Ama müşterisini kaybeder. O fiyattan bizde verelim der o zamanda beni kazanır. (Hatta ben kargo parasınıda ekler oyle teklif ederim demiştim aynı fiyyattan almayı değil). Ayrıca bazı internet sitelerinde fiyatların düşük olma sebebi maliyet düşüklüğü değil sanal ortamdaki rekabettir. Lütfen araştırmadan yorum yapmayalım. İnternet sitesi bulunan akvaryumcuların dükkanlarıda bulunmaktadır. Elektronik malzeme satan sitelerle karıştırmayalım.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Bu iade işlemini sizin firmanız kendisi veriyor. Bakın tekrar ediyorum. Görerek alımlarda eğer firma bu imkanı size sağlamıyorsa keyfe keder iade YOKTUR.
Ama Türkiyede çoğu firma müşteri memnuniyeti adına iade alırlar. Ama bu kanunsal bir şey değildir.
@bosver
Urun ayıplı değilse ve firmanın size iade ile ilgili bir tahadütü yoksa alma zorunluluğu yoktur.
Arkadaşlar merak edenler için kanunun o kısmını yapıştırıyorum.
İKİNCİ KISIM: TÜKETİCİNİN KORUNMASI VE AYDINLATILMASI
AYIPLI MAL
Madde 4 - (Değişik madde: 06/03/2003 - 4822 S.K./4. md.)
Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilanlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir.
Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte ayıplı malın neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına da sahiptir.
(Değişik fıkra: 21/02/2007-5582 S.K./22.mad.) İmalatçı-üretici, satıcı, bayi, acente, ithalatçı ve 10 uncu maddenin beşinci fıkrasına veya 10/B maddesinin dokuzuncu fıkrasına göre kredi veren, ayıplı maldan ve tüketicinin bu maddede yer alan seçimlik haklarından dolayı müteselsilen sorumludur. 10/B maddesinin dokuzuncu fıkrasına göre kredi veren konut finansmanı kuruluşunun sorumluluğu teslim tarihinden itibaren 1 yıl süre ve kullandırdığı kredi miktarı ile sınırlıdır. Konut finansmanı kuruluşları tarafından 10/B maddesinin dokuzuncu fıkrasına göre verilen kredilerin devrolması halinde dahi, kredi veren konut finansmanı kuruluşunun sorumluluğu devam eder. Krediyi devralan kuruluş bu madde kapsamında sorumlu olmaz. Ayıplı malın neden olduğu zarardan dolayı birden fazla kimse sorumlu olduğu takdirde bunlar müteselsilen sorumludurlar. Satılan malın ayıplı olduğunun bilinmemesi bu sorumluluğu ortadan kaldırmaz. *
Bu madde ile ayıba karşı sorumlu tutulanlar, ayıba karşı daha uzun bir süre ile sorumluluk üstlenmemişlerse, ayıplı maldan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile malın tüketiciye teslimi tarihinden itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir. Bu süre konut ve tatil amaçlı taşınmaz mallarda beş yıldır. Ayıplı malın neden olduğu her türlü zararlardan dolayı yapılacak talepler ise üç yıllık zamanaşımına tabidir. Bu talepler zarara sebep olan malın piyasaya sürüldüğü günden başlayarak on yıl sonra ortadan kalkar. Ancak, satılan malın ayıbı, tüketiciden satıcının ağır kusuru veya hile ile gizlenmişse zamanaşımı süresinden yararlanılamaz.
Ayıplı malın neden olduğu zararlardan sorumluluğa ilişkin hükümler dışında, ayıplı olduğu bilinerek satın alınan mallar hakkında yukarıdaki hükümler uygulanmaz.
Satışa sunulacak ayıplı mal üzerine ya da ambalajına, imalatçı veya satıcı tarafından tüketicinin kolaylıkla okuyabileceği şekilde "özürlüdür" ibaresini içeren bir etiket konulması zorunludur. Yalnızca ayıplı mal satılan veya bir kat ya da reyon gibi bir bölümü sürekli olarak ayıplı mal satışına, tüketicinin bilebileceği şekilde tahsis edilmiş yerlerde bu etiketin konulma zorunluluğu yoktur. Malın ayıplı olduğu hususu, tüketiciye verilen fatura, fiş veya satış belgesi üzerinde gösterilir.
Güvenli olmayan mallar, piyasaya özürlüdür etiketiyle dahi arz edilemez. Bu ürünlere, 4703 sayılı Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun hükümleri uygulanır.
Bu hükümler, mal satışına ilişkin her türlü tüketici işleminde de uygulanır.
detaylı olarak : http://www.mevzuat.adalet.gov.tr/html/862.html
Cayma hakkı mesafeli sözleşmelerde geçerlidir.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Katılmıyorum. Müşteri her zaman haklıdır ve ben bu sitede bukadar eğer o fiyata verirseniz alırım diye bir cümle tabikide kurabilirim. Hatta daha fazlasınıda diyebilirim. Maliyeti tüm firmalar için aynıdır istisnalar dışında. hepsinin toptancıları genelde ortaktır.. Zaten internette satış yapan akvaryumcuların çoğunun dükkanı var ve dükkana gidip internetteki fiyatlardan alışveriş yapılabilir. Hepsinin alış fiyatları aşağı yukarı aynıdır. Sadece kar yüzdeleri farklıdır. Dükkanın kirası bilmem nesi beni ilgilendirmez. Ben nereden ucuz bulursam oradan alırım. Çoğu internet sitesinin bile ürün sayfasında daha ucuzunu buldum butonu bulunmakta. Ben Burda bu fiyat deme hakkına sonuna kadar sahibim gerisi dükkan sahibine kalmıştır. Bana orda daha ucuzsa git ordan al kardeşim deme hakkına sahiptir. Ama müşterisini kaybeder. O fiyattan bizde verelim der o zamanda beni kazanır. (Hatta ben kargo parasınıda ekler oyle teklif ederim demiştim aynı fiyyattan almayı değil). Ayrıca bazı internet sitelerinde fiyatların düşük olma sebebi maliyet düşüklüğü değil sanal ortamdaki rekabettir. Lütfen araştırmadan yorum yapmayalım. İnternet sitesi bulunan akvaryumcuların dükkanlarıda bulunmaktadır. Elektronik malzeme satan sitelerle karıştırmayalım.
[/QUOTE]
[QUOTE=oguzhanv]@kribensis
Bu iade işlemini sizin firmanız kendisi veriyor. Bakın tekrar ediyorum. Görerek alımlarda eğer firma bu imkanı size sağlamıyorsa keyfe keder iade YOKTUR.
Ama Türkiyede çoğu firma müşteri memnuniyeti adına iade alırlar. Ama bu kanunsal bir şey değildir.
@bosver
Urun ayıplı değilse ve firmanın size iade ile ilgili bir tahadütü yoksa alma zorunluluğu yoktur.
Arkadaşlar merak edenler için kanunun o kısmını yapıştırıyorum.
İKİNCİ KISIM: TÜKETİCİNİN KORUNMASI VE AYDINLATILMASI
AYIPLI MAL
Madde 4 - (Değişik madde: 06/03/2003 - 4822 S.K./4. md.)
Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilanlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir.
Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte ayıplı malın neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına da sahiptir.
(Değişik fıkra: 21/02/2007-5582 S.K./22.mad.) İmalatçı-üretici, satıcı, bayi, acente, ithalatçı ve 10 uncu maddenin beşinci fıkrasına veya 10/B maddesinin dokuzuncu fıkrasına göre kredi veren, ayıplı maldan ve tüketicinin bu maddede yer alan seçimlik haklarından dolayı müteselsilen sorumludur. 10/B maddesinin dokuzuncu fıkrasına göre kredi veren konut finansmanı kuruluşunun sorumluluğu teslim tarihinden itibaren 1 yıl süre ve kullandırdığı kredi miktarı ile sınırlıdır. Konut finansmanı kuruluşları tarafından 10/B maddesinin dokuzuncu fıkrasına göre verilen kredilerin devrolması halinde dahi, kredi veren konut finansmanı kuruluşunun sorumluluğu devam eder. Krediyi devralan kuruluş bu madde kapsamında sorumlu olmaz. Ayıplı malın neden olduğu zarardan dolayı birden fazla kimse sorumlu olduğu takdirde bunlar müteselsilen sorumludurlar. Satılan malın ayıplı olduğunun bilinmemesi bu sorumluluğu ortadan kaldırmaz. *
Bu madde ile ayıba karşı sorumlu tutulanlar, ayıba karşı daha uzun bir süre ile sorumluluk üstlenmemişlerse, ayıplı maldan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile malın tüketiciye teslimi tarihinden itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir. Bu süre konut ve tatil amaçlı taşınmaz mallarda beş yıldır. Ayıplı malın neden olduğu her türlü zararlardan dolayı yapılacak talepler ise üç yıllık zamanaşımına tabidir. Bu talepler zarara sebep olan malın piyasaya sürüldüğü günden başlayarak on yıl sonra ortadan kalkar. Ancak, satılan malın ayıbı, tüketiciden satıcının ağır kusuru veya hile ile gizlenmişse zamanaşımı süresinden yararlanılamaz.
Ayıplı malın neden olduğu zararlardan sorumluluğa ilişkin hükümler dışında, ayıplı olduğu bilinerek satın alınan mallar hakkında yukarıdaki hükümler uygulanmaz.
Satışa sunulacak ayıplı mal üzerine ya da ambalajına, imalatçı veya satıcı tarafından tüketicinin kolaylıkla okuyabileceği şekilde "özürlüdür" ibaresini içeren bir etiket konulması zorunludur. Yalnızca ayıplı mal satılan veya bir kat ya da reyon gibi bir bölümü sürekli olarak ayıplı mal satışına, tüketicinin bilebileceği şekilde tahsis edilmiş yerlerde bu etiketin konulma zorunluluğu yoktur. Malın ayıplı olduğu hususu, tüketiciye verilen fatura, fiş veya satış belgesi üzerinde gösterilir.
Güvenli olmayan mallar, piyasaya özürlüdür etiketiyle dahi arz edilemez. Bu ürünlere, 4703 sayılı Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun hükümleri uygulanır.
Bu hükümler, mal satışına ilişkin her türlü tüketici işleminde de uygulanır.
detaylı olarak : http://www.mevzuat.adalet.gov.tr/html/862.html
Cayma hakkı mesafeli sözleşmelerde geçerlidir.
[/QUOTE] Ben sizi anlıyorum ancak kanuna istinaden belirtmek istiyorumki acı bir gerçek var. Kanunda 'Koşulsuz iade hakkı' diye birşey yoksa bile geçmiş dönemlerde bu konuya istinaden açılan hemen hemen tüm davalarda veya tüketici heyeti karşısında tüketici haklı bulunmuştur. Böyle bir çok örnek biliyorum. Bu aslında kanun koyucuların kanuna 'Koşulsuz iade' koymaya gerek görmediği bir durumdur çünkü zaten herkez sorunsuz ürünü iade alıyor. Aksi olsa ve kimse sağlam ürünü almamaya başlasa ya direk tüketici kanun değişir yada bir dava başka bir davaya emsal teşkil eder.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Cümlelerimin altını çizmişsiniz iyi güzelde aynı cümlenin devamındaki son cümlemde elektronik malzeme satan siteler hariç deöiştim orayı çizmemişsiniz. Hizlial ve hepsiburada gibi siteler Akvaryumcu sitelerimi? Ellerinde stok bulundarmayan spariş gelirse tedarikçiden isteyen siteler bunlar. Bir nevi komisyoncu. akvaryumlcu sitelerden hahsediyorum.(otuz.canlipetshop vb.) İşi avm lerdeki dükkanlara kadar çektiniz. orda herşeyin etiket fiyatıdır pazarlık zaten olmaz. Avm ye gidipde internette bu kadar bu pantolon diyecek halimiz yok, kaldiki internet fiyatları aynıdır. 100 magazada gezmeye gerek yok. İşi farklı bir boyuta çektiniz. Orda tezgahtarın fiyat soylemesıne gerek yok herseyın fıyatı etıketli barkotludur zaten. Biz akvaryumculardan bahsediyoruz. evet müşteri tabiki haklıdır. Heleki konu akvaryumcular olunca. kar marjlari evet birinci sıradadır. Akvaryumcular ise insanın tipine şekline giyinişine ve bilgi seviyesine göre fiyat vermektedir ve oldukça amatör akvaryumcular cogunluktayken Laflarımın sonuna kadar arkasındayım. Atıyorum atman f-201 fitre internette 18 lirayken akvaryumcuda 30 lira. Ben akvaryumcularda bu sıtede bu fiyat derim ve su ana kadar ters tepkı verende olmadı. her ikisininde alış fiyatları 10-15 tl arası değişir. yem konusunda ozellıkle adamla birlikte siteye girdik beraber fiyatlara bile baktık. bana 100gr mı 25 lira dedıgı sera flora yem otuz.comda (tam hatırlayamadım) 10 lira. Böylesine belirsiz fiyatların ve amatör satıcıların oldugu bir sektörde ben herseyi deme hakkına sahibim. Zamanında mediamarktde satış danışmanlığımda oldu. Müşteri baska bir firmada bu kadar derse ve kanıtlayabilirse o ürünü aynı fiyattan satılırdı.(Büyük firma budur). Böylesine başıboş bi sektör için biraz abartılı konusuyorsunuz. Elinde sermayesi olan akvaryumcu açmış fanusa 4 balık birden satarken ben herseyi deme hakkına sahıbım. ve suana kadar izmir esnafından hiç sert tepki ile karşılaşmadım bizler bilinçli tüketiciler olmadıkça bizi daha çok yolarlar. İnternetteki a firmasıda(adamların zaten dükkanlarıda var) 10 liralık bir yemi atıyorum toptancıdan 10 litresını 200 liraya alıyor, dukkanlarda aynı fiyata alıyor. 100ml 10 lirayada satan kar ediyor. Ama bir baskası 25 liraya satmaya çalışıyor ve ben bunu gordugum zaman Uyarımı yapar fiyatını ve adresıni belirtirim bu benim en dogal hakkımdır. Başlığı açan arkadaşa yaptıkları gibi bana elektrik su kiradan bahsederse zaten o esnaflıktan anlamıyor demektir. Biz buna bilinçli tüketicilik diyoruz. Bilmem anlatabildimmi.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir