Bu Yosundan Nasıl Kurtulabilirim?
Gönderim Zamanı: 26 Temmuz 2018 15:33
Bu yosundan tamamen kurtulmak zor olacak. Şimdi de cubaların üzerinde çıkmaya başladılar. Micralar çok kötü durumda, böyle giderse cubaları da çürütecek gibi görünüyor.
3 Sae, 2 otocinclus ekledim.
EI'ye 1/3 oranında başladım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204956/260720181529271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204956/260720181529391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204956/260720181529541.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204956/260720181530021.jpg[/IMG][EDIT]mesut35,2018-07-26 15:34:24[/EDIT]
3 Sae, 2 otocinclus ekledim.
EI'ye 1/3 oranında başladım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204956/260720181529271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204956/260720181529391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204956/260720181529541.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204956/260720181530021.jpg[/IMG][EDIT]mesut35,2018-07-26 15:34:24[/EDIT]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 26 Temmuz 2018 16:19
Tüm bitkileri kaybetme noktasına geldiysen macrol uygulaması önereceğim. Yosunu yok edeceğine emin olabilirsin. Faydalı bakteri populasyonunu ise yok etmiyor aşağıda yazacağım şekilde uygularsan canlılara veya akvaryumun faydalı bakteri kolonisine etkisi minimal olacaktır. Ben bizzat uyguladığımda camlar dahi pırıl pırıl oldu ...
Macrol bir antibiyotik, 500 mg olan tabletten alacaksınız. Bunun için aile hekimi veya tanıdık doktora ihtiyacınız olacak reçete için.
Tedarik ettikten sonra uygulama şu şekilde:
Doz: Her 100 litre akvaryum hacmi için 500 mg tableti suda eritip kullanacaksınız (200 litreyse akvaryum 2 tablet gibi)
Uygulama sıklığı: Gün aşırı
Toplam uygulama adedi: 2 veya 3 doz uyguladıktan sonra yosun kalmayacaktır normal şartlarda. 4-5 doza çıkılabilir gün aşırı olmak kaydıyla.
Uygulama şekli: ilacı suda erttikten sonra filtreyi durdurun ve ilaçlı suyu akvaryum suyuna katın. Beyaz erimemiş taneler dibe çökecektir sorun etmeyin. bende montecarlo ve mini parvulalar olumsuz etkilenmedi hiç. Cuba için bişey diyemem tecrübe etmedim. İlaç dibe çöktükten sonra 5-10 dakka bekleyip filtreyi çalıştırın tekrar.
en ufak problem yaşamadım ben bu şekilde uyguadığımda, hatta lazım olabilir diye düşünerek hazırda tutmama rağmen bakteri kültürü eklemedim bile tedavi sonrasında.
NOT: EI sisteminin felsefesi az olacağına fazla olsun nasıl olsa zehirli olacak kadar fazla olmayacaktır, haftada bir %50 su değişimi ile reset atarsın zaten... Durum böyleyken 1/3 oranında EI dozlama yapmak bence mantıklı değil...[EDIT]ityo39,2018-07-26 16:21:38[/EDIT]
Macrol bir antibiyotik, 500 mg olan tabletten alacaksınız. Bunun için aile hekimi veya tanıdık doktora ihtiyacınız olacak reçete için.
Tedarik ettikten sonra uygulama şu şekilde:
Doz: Her 100 litre akvaryum hacmi için 500 mg tableti suda eritip kullanacaksınız (200 litreyse akvaryum 2 tablet gibi)
Uygulama sıklığı: Gün aşırı
Toplam uygulama adedi: 2 veya 3 doz uyguladıktan sonra yosun kalmayacaktır normal şartlarda. 4-5 doza çıkılabilir gün aşırı olmak kaydıyla.
Uygulama şekli: ilacı suda erttikten sonra filtreyi durdurun ve ilaçlı suyu akvaryum suyuna katın. Beyaz erimemiş taneler dibe çökecektir sorun etmeyin. bende montecarlo ve mini parvulalar olumsuz etkilenmedi hiç. Cuba için bişey diyemem tecrübe etmedim. İlaç dibe çöktükten sonra 5-10 dakka bekleyip filtreyi çalıştırın tekrar.
en ufak problem yaşamadım ben bu şekilde uyguadığımda, hatta lazım olabilir diye düşünerek hazırda tutmama rağmen bakteri kültürü eklemedim bile tedavi sonrasında.
NOT: EI sisteminin felsefesi az olacağına fazla olsun nasıl olsa zehirli olacak kadar fazla olmayacaktır, haftada bir %50 su değişimi ile reset atarsın zaten... Durum böyleyken 1/3 oranında EI dozlama yapmak bence mantıklı değil...[EDIT]ityo39,2018-07-26 16:21:38[/EDIT]
Beğenenler: [T]204237,Sui3452[/T]
Teşekkür Edenler: [T]204237,Sui3452[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 26 Temmuz 2018 21:02
Siz bu tanka kimyasal uygulamasi yaptiniz mi? Excel, h2o2 vs?
Su bitkilerin yapraklari kimyasal birseyden etkilenmis gibi seffaflasip olmusler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204956/260720181530021.jpg[/IMG]
Bu arada co2'den hic bahsedilmemis ne alemde acaba?[EDIT]mrah,2018-07-26 21:02:51[/EDIT]
Su bitkilerin yapraklari kimyasal birseyden etkilenmis gibi seffaflasip olmusler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204956/260720181530021.jpg[/IMG]
Bu arada co2'den hic bahsedilmemis ne alemde acaba?[EDIT]mrah,2018-07-26 21:02:51[/EDIT]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 26 Temmuz 2018 22:13
[QUOTE=mrah]Siz bu tanka kimyasal uygulamasi yaptiniz mi? Excel, h2o2 vs?
Su bitkilerin yapraklari kimyasal birseyden etkilenmis gibi seffaflasip olmusler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204956/260720181530021.jpg[/IMG]
Bu arada co2'den hic bahsedilmemis ne alemde acaba?[/QUOTE]
Hayır herhangi bir kimyasal uygulama yapmadım.
Co2'yi sitrik asit ve karbonat ile veriyorum. Yosuna sebebiyet veren asıl etken bu gibi görünüyor. Hiçbir şekilde stabil çıkış elde edilemiyor.
Bir de dragon stoneların yosun tutmaya çok elverişli yapısı var.
Şu an tüp alabilecek durumda değilim, bir süre bununla idare etmem gerekiyor maalesef.
Su bitkilerin yapraklari kimyasal birseyden etkilenmis gibi seffaflasip olmusler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204956/260720181530021.jpg[/IMG]
Bu arada co2'den hic bahsedilmemis ne alemde acaba?[/QUOTE]
Hayır herhangi bir kimyasal uygulama yapmadım.
Co2'yi sitrik asit ve karbonat ile veriyorum. Yosuna sebebiyet veren asıl etken bu gibi görünüyor. Hiçbir şekilde stabil çıkış elde edilemiyor.
Bir de dragon stoneların yosun tutmaya çok elverişli yapısı var.
Şu an tüp alabilecek durumda değilim, bir süre bununla idare etmem gerekiyor maalesef.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 26 Temmuz 2018 23:09
İlk kez dragon kayasi aldiğimda günlerde kovada suyun içinde bekletip birkaç kere de fircalamama rağmen hala gözeneklerin içlerinde kil benzeri açık kahverengi bir miktar çamur kalıyordu. Belki bu malzeme çürümüş organik malzeme açısından çok zengindir, bu kadar çok kaya olunca da yosuna zemin hazirliyordur. Tamamen varsayım yapıyorum. Bu durumda sık sık bol bol su değiştirmek işe yarayabilir.
Yavru saeler bu ipliksi yeşil yosunu çok seviyorlar ama arkadaşların da dediği gibi büyüyünce yeme meylediyorlar. Başka balık yoksa saelere yem vermezseniz büyüyünce de yosunu severek yemeye devam ediyorlar.
Bir de sorunu çözmese de kabasini almak adına yosun giderici kullanabilirsiniz ama karideslerinizi çıkartırsanız iyi olur. Mesela reeflowersin ürünü yarim doz kullansan bile sabaha ölü karides görmeye sebep olabiliyor.
Yavru saeler bu ipliksi yeşil yosunu çok seviyorlar ama arkadaşların da dediği gibi büyüyünce yeme meylediyorlar. Başka balık yoksa saelere yem vermezseniz büyüyünce de yosunu severek yemeye devam ediyorlar.
Bir de sorunu çözmese de kabasini almak adına yosun giderici kullanabilirsiniz ama karideslerinizi çıkartırsanız iyi olur. Mesela reeflowersin ürünü yarim doz kullansan bile sabaha ölü karides görmeye sebep olabiliyor.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 26 Temmuz 2018 23:25
Macrol tedavisi hangi amaçla yapılacak acaba?
Sorun cyanobacteria mi?
Macrol denilen ürün sadece cyanobakter için uygulanacak bir ilaç ve gördüğüm kadarıyla sorununuz yabancıların blanket weed dediği cladophora.
Sakın fırça ile temizleme yapmayın çünkü dağıldığı yerde tekrar gelişecektir.
Bunun yerine 15 liraya 1litre yüzde 50lik hidrojen peroksit alın yüzde 3e seyreltip 4 gün 100 litreye 50 ml olacak şekilde şırınga ile uygulayın. Tankta Micra, blyxa japonica varsa sıkıntı yaratabilir.
Bu arada isiginiz o tank için düşük, dengesiz CO2 ve gübreleme rejimi cladoyu hortlatmis. O yüzden sade potasyum değil nitrat ve fosfat da ekleyin tanka.
[EDIT]Altispinoza,2018-07-26 23:26:58[/EDIT]
Sorun cyanobacteria mi?
Macrol denilen ürün sadece cyanobakter için uygulanacak bir ilaç ve gördüğüm kadarıyla sorununuz yabancıların blanket weed dediği cladophora.
Sakın fırça ile temizleme yapmayın çünkü dağıldığı yerde tekrar gelişecektir.
Bunun yerine 15 liraya 1litre yüzde 50lik hidrojen peroksit alın yüzde 3e seyreltip 4 gün 100 litreye 50 ml olacak şekilde şırınga ile uygulayın. Tankta Micra, blyxa japonica varsa sıkıntı yaratabilir.
Bu arada isiginiz o tank için düşük, dengesiz CO2 ve gübreleme rejimi cladoyu hortlatmis. O yüzden sade potasyum değil nitrat ve fosfat da ekleyin tanka.
[EDIT]Altispinoza,2018-07-26 23:26:58[/EDIT]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 27 Temmuz 2018 00:41
[QUOTE=mesut35]
Hayır herhangi bir kimyasal uygulama yapmadım.
Co2'yi sitrik asit ve karbonat ile veriyorum. Yosuna sebebiyet veren asıl etken bu gibi görünüyor. Hiçbir şekilde stabil çıkış elde edilemiyor.
Bir de dragon stoneların yosun tutmaya çok elverişli yapısı var.
Şu an tüp alabilecek durumda değilim, bir süre bununla idare etmem gerekiyor maalesef.[/QUOTE]
Bahsettiginiz duzenegi tanklarimin birinde uzun sure kullandim ve daha sonra illalah edip onada bir tup aldim... Ustelik 50x35x28 gibi komik olculerdeydi. Her gun evde olmasam o sistem ile icerideki bitkileri saglikli tutmayi basaramazdim. Bahsettiginiz 150litre bir tank icin bu sistem cok elverissiz. Sonuca ulasmaniz imkansiz degil ama buna yakin. Yani surekli bu tarz sorunlari yasarsiniz. Gubreleme yada neyi denerseniz deneyin sonuc alamazsiniz ki zaten sadece potasyum dozlayarak asil alge sebep olan problemin gubreleme yapmak olmadigini gormus biri olarak co2 icin daha fazla ozen gosterin. Bitkili akvaryumdaki gereksinimleri bir piramit gibi dusunurseniz bunun en tepesinde isiktan sonra, co2 yer alir. Isigin tepede olmasinin sebebi, bu yasamsal dongunun baslamasi icin gerekli enerji kaynagi olmasidir tek sebep bu. Su an eldeki imkanlar ile yapabileceginiz en iyi sey, bir dropchecker ile o tankta yeterli co2yi tahmini olarakta olsa cozup cozemediginizi gormek. Bu gerekli miktari saglayabildiginizden emin oldugunuz noktada zaten bitki gelisimide baslar ve alg problemlerinden yavasca arinmaya baslarsiniz.
Hayır herhangi bir kimyasal uygulama yapmadım.
Co2'yi sitrik asit ve karbonat ile veriyorum. Yosuna sebebiyet veren asıl etken bu gibi görünüyor. Hiçbir şekilde stabil çıkış elde edilemiyor.
Bir de dragon stoneların yosun tutmaya çok elverişli yapısı var.
Şu an tüp alabilecek durumda değilim, bir süre bununla idare etmem gerekiyor maalesef.[/QUOTE]
Bahsettiginiz duzenegi tanklarimin birinde uzun sure kullandim ve daha sonra illalah edip onada bir tup aldim... Ustelik 50x35x28 gibi komik olculerdeydi. Her gun evde olmasam o sistem ile icerideki bitkileri saglikli tutmayi basaramazdim. Bahsettiginiz 150litre bir tank icin bu sistem cok elverissiz. Sonuca ulasmaniz imkansiz degil ama buna yakin. Yani surekli bu tarz sorunlari yasarsiniz. Gubreleme yada neyi denerseniz deneyin sonuc alamazsiniz ki zaten sadece potasyum dozlayarak asil alge sebep olan problemin gubreleme yapmak olmadigini gormus biri olarak co2 icin daha fazla ozen gosterin. Bitkili akvaryumdaki gereksinimleri bir piramit gibi dusunurseniz bunun en tepesinde isiktan sonra, co2 yer alir. Isigin tepede olmasinin sebebi, bu yasamsal dongunun baslamasi icin gerekli enerji kaynagi olmasidir tek sebep bu. Su an eldeki imkanlar ile yapabileceginiz en iyi sey, bir dropchecker ile o tankta yeterli co2yi tahmini olarakta olsa cozup cozemediginizi gormek. Bu gerekli miktari saglayabildiginizden emin oldugunuz noktada zaten bitki gelisimide baslar ve alg problemlerinden yavasca arinmaya baslarsiniz.
Beğenenler: [T]204956,mesut35[/T]
Teşekkür Edenler: [T]204956,mesut35[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 27 Temmuz 2018 02:47
[QUOTE=ityo39]Tüm bitkileri kaybetme noktasına geldiysen macrol uygulaması önereceğim. Yosunu yok edeceğine emin olabilirsin. Faydalı bakteri populasyonunu ise yok etmiyor aşağıda yazacağım şekilde uygularsan canlılara veya akvaryumun faydalı bakteri kolonisine etkisi minimal olacaktır. Ben bizzat uyguladığımda camlar dahi pırıl pırıl oldu ...
Macrol bir antibiyotik, 500 mg olan tabletten alacaksınız. Bunun için aile hekimi veya tanıdık doktora ihtiyacınız olacak reçete için.
Tedarik ettikten sonra uygulama şu şekilde:
Doz: Her 100 litre akvaryum hacmi için 500 mg tableti suda eritip kullanacaksınız (200 litreyse akvaryum 2 tablet gibi)
Uygulama sıklığı: Gün aşırı
Toplam uygulama adedi: 2 veya 3 doz uyguladıktan sonra yosun kalmayacaktır normal şartlarda. 4-5 doza çıkılabilir gün aşırı olmak kaydıyla.
Uygulama şekli: ilacı suda erttikten sonra filtreyi durdurun ve ilaçlı suyu akvaryum suyuna katın. Beyaz erimemiş taneler dibe çökecektir sorun etmeyin. bende montecarlo ve mini parvulalar olumsuz etkilenmedi hiç. Cuba için bişey diyemem tecrübe etmedim. İlaç dibe çöktükten sonra 5-10 dakka bekleyip filtreyi çalıştırın tekrar.
en ufak problem yaşamadım ben bu şekilde uyguadığımda, hatta lazım olabilir diye düşünerek hazırda tutmama rağmen bakteri kültürü eklemedim bile tedavi sonrasında.
NOT: EI sisteminin felsefesi az olacağına fazla olsun nasıl olsa zehirli olacak kadar fazla olmayacaktır, haftada bir %50 su değişimi ile reset atarsın zaten... Durum böyleyken 1/3 oranında EI dozlama yapmak bence mantıklı değil...[/QUOTE]
Bunu ben de deneyeceğim. Teşekkürler
Macrol bir antibiyotik, 500 mg olan tabletten alacaksınız. Bunun için aile hekimi veya tanıdık doktora ihtiyacınız olacak reçete için.
Tedarik ettikten sonra uygulama şu şekilde:
Doz: Her 100 litre akvaryum hacmi için 500 mg tableti suda eritip kullanacaksınız (200 litreyse akvaryum 2 tablet gibi)
Uygulama sıklığı: Gün aşırı
Toplam uygulama adedi: 2 veya 3 doz uyguladıktan sonra yosun kalmayacaktır normal şartlarda. 4-5 doza çıkılabilir gün aşırı olmak kaydıyla.
Uygulama şekli: ilacı suda erttikten sonra filtreyi durdurun ve ilaçlı suyu akvaryum suyuna katın. Beyaz erimemiş taneler dibe çökecektir sorun etmeyin. bende montecarlo ve mini parvulalar olumsuz etkilenmedi hiç. Cuba için bişey diyemem tecrübe etmedim. İlaç dibe çöktükten sonra 5-10 dakka bekleyip filtreyi çalıştırın tekrar.
en ufak problem yaşamadım ben bu şekilde uyguadığımda, hatta lazım olabilir diye düşünerek hazırda tutmama rağmen bakteri kültürü eklemedim bile tedavi sonrasında.
NOT: EI sisteminin felsefesi az olacağına fazla olsun nasıl olsa zehirli olacak kadar fazla olmayacaktır, haftada bir %50 su değişimi ile reset atarsın zaten... Durum böyleyken 1/3 oranında EI dozlama yapmak bence mantıklı değil...[/QUOTE]
Bunu ben de deneyeceğim. Teşekkürler
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 27 Temmuz 2018 06:10
Dostum kaç kişi yazdı sorunun cyano değil. O arkadaşın önerdiği çözüm sadece cyanobakter için tedavi edici.cyano da bildiğimiz alg değil bakteri türüdür. Siz hasta olmayan bir bireye antibiyotik verirseniz hasta olmayan adamı hasta yaparsiniz.
Yine de siz bilirsiniz.
Yine de siz bilirsiniz.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 27 Temmuz 2018 06:25
[QUOTE=leonisleo]İlk kez dragon kayasi aldiğimda günlerde kovada suyun içinde bekletip birkaç kere de fircalamama rağmen hala gözeneklerin içlerinde kil benzeri açık kahverengi bir miktar çamur kalıyordu. Belki bu malzeme çürümüş organik malzeme açısından çok zengindir, bu kadar çok kaya olunca da yosuna zemin hazirliyordur. Tamamen varsayım yapıyorum. Bu durumda sık sık bol bol su değiştirmek işe yarayabilir.
Yavru saeler bu ipliksi yeşil yosunu çok seviyorlar ama arkadaşların da dediği gibi büyüyünce yeme meylediyorlar. Başka balık yoksa saelere yem vermezseniz büyüyünce de yosunu severek yemeye devam ediyorlar.
Bir de sorunu çözmese de kabasini almak adına yosun giderici kullanabilirsiniz ama karideslerinizi çıkartırsanız iyi olur. Mesela reeflowersin ürünü yarim doz kullansan bile sabaha ölü karides görmeye sebep olabiliyor. [/QUOTE]
Evet dragon kayasının içinde bulunan kil yosuna sebebiyet veriyor olabilir. Aldığımda ben de defalarca yıkadım ve fırçaladım fakat yine de tam olarak arındırmak zor. Dragon kayasının nötr olduğunu biliyor ama gözenekleri arasında bulunan kilin mineral açısından ne barındırdığını bilmiyorum.
[QUOTE=mrah]
Bahsettiginiz duzenegi tanklarimin birinde uzun sure kullandim ve daha sonra illalah edip onada bir tup aldim... Ustelik 50x35x28 gibi komik olculerdeydi. Her gun evde olmasam o sistem ile icerideki bitkileri saglikli tutmayi basaramazdim. Bahsettiginiz 150litre bir tank icin bu sistem cok elverissiz. Sonuca ulasmaniz imkansiz degil ama buna yakin. Yani surekli bu tarz sorunlari yasarsiniz. Gubreleme yada neyi denerseniz deneyin sonuc alamazsiniz ki zaten sadece potasyum dozlayarak asil alge sebep olan problemin gubreleme yapmak olmadigini gormus biri olarak co2 icin daha fazla ozen gosterin. Bitkili akvaryumdaki gereksinimleri bir piramit gibi dusunurseniz bunun en tepesinde isiktan sonra, co2 yer alir. Isigin tepede olmasinin sebebi, bu yasamsal dongunun baslamasi icin gerekli enerji kaynagi olmasidir tek sebep bu. Su an eldeki imkanlar ile yapabileceginiz en iyi sey, bir dropchecker ile o tankta yeterli co2yi tahmini olarakta olsa cozup cozemediginizi gormek. Bu gerekli miktari saglayabildiginizden emin oldugunuz noktada zaten bitki gelisimide baslar ve alg problemlerinden yavasca arinmaya baslarsiniz. [/QUOTE]
Kesinlikle Co2 dengesizliği ve gübreleme rejimindeki aksaklıklardan dolayı bu yosun patladı. Elimde Ph ve Kh test kitlerinden mevcut ve ikisini ölçerek Co2 miktarını tespit edebiliyorum. Son testte Kh 5, Ph 6,8 çıkmıştı. Bu sonuçlara göre tankta yeteri kadar çözünmüş Co2 bulunuyordu, fakat zannediyorum ki bu sadece o anlık değerdi. Sitrik asit, karbonat sisteminde stabil Co2 sağlamak imkansız. Basıncı 1,5 barda sabitlesem de akşam eve geldiğimde basınç çoktan 2 barı geçmiş oluyor ve saniyede 2 kabarcık vereceği yerde 3'e 4'e çıkmış oluyor. Bunun tam tersi de olabiliyor. Basınç düşünce verilen Co2 miktarı da azalıyor. Söylediğiniz gibi bu sistemde değişen basınca göre sürekli müdahalede bulunmak gerekiyor. Hâl böyle olunca da hobi, hobi olmaktan çıkıyor ve stres verici bir durum ortaya çıkıyor.
Bu şekilde high-tech kurmaya karar verdiğimde bitkilerin bu sistemle gelişemeyeceğinden şüphe etmiştim ama böylesine bir yosunla karşılaşacağımı düşünmemiştim. İyi tarafından bakıp bir dahaki sefere aynı hataları tekrarmayacağıma seviniyorum. Eldeki imkanlarla bu süreci ilerletmek maalesef mümkün görünmüyor. Belli bir süre bitkiliye ara verip, bu konuda tek eksik materyal olan Co2 tüpünü edinip yeniden kurmayı düşünüyorum. Elimdeki bitkilerin bir kısmını emers ortamda yaşatmaya çalışacağım, bakalım umarım olur.
Yardımlarınızı esirgemediğiniz için hepinize teşekkür ediyorum.
İyi forumlar.
Edit: imla[EDIT]mesut35,2018-07-27 06:27:42[/EDIT]
Yavru saeler bu ipliksi yeşil yosunu çok seviyorlar ama arkadaşların da dediği gibi büyüyünce yeme meylediyorlar. Başka balık yoksa saelere yem vermezseniz büyüyünce de yosunu severek yemeye devam ediyorlar.
Bir de sorunu çözmese de kabasini almak adına yosun giderici kullanabilirsiniz ama karideslerinizi çıkartırsanız iyi olur. Mesela reeflowersin ürünü yarim doz kullansan bile sabaha ölü karides görmeye sebep olabiliyor. [/QUOTE]
Evet dragon kayasının içinde bulunan kil yosuna sebebiyet veriyor olabilir. Aldığımda ben de defalarca yıkadım ve fırçaladım fakat yine de tam olarak arındırmak zor. Dragon kayasının nötr olduğunu biliyor ama gözenekleri arasında bulunan kilin mineral açısından ne barındırdığını bilmiyorum.
[QUOTE=mrah]
Bahsettiginiz duzenegi tanklarimin birinde uzun sure kullandim ve daha sonra illalah edip onada bir tup aldim... Ustelik 50x35x28 gibi komik olculerdeydi. Her gun evde olmasam o sistem ile icerideki bitkileri saglikli tutmayi basaramazdim. Bahsettiginiz 150litre bir tank icin bu sistem cok elverissiz. Sonuca ulasmaniz imkansiz degil ama buna yakin. Yani surekli bu tarz sorunlari yasarsiniz. Gubreleme yada neyi denerseniz deneyin sonuc alamazsiniz ki zaten sadece potasyum dozlayarak asil alge sebep olan problemin gubreleme yapmak olmadigini gormus biri olarak co2 icin daha fazla ozen gosterin. Bitkili akvaryumdaki gereksinimleri bir piramit gibi dusunurseniz bunun en tepesinde isiktan sonra, co2 yer alir. Isigin tepede olmasinin sebebi, bu yasamsal dongunun baslamasi icin gerekli enerji kaynagi olmasidir tek sebep bu. Su an eldeki imkanlar ile yapabileceginiz en iyi sey, bir dropchecker ile o tankta yeterli co2yi tahmini olarakta olsa cozup cozemediginizi gormek. Bu gerekli miktari saglayabildiginizden emin oldugunuz noktada zaten bitki gelisimide baslar ve alg problemlerinden yavasca arinmaya baslarsiniz. [/QUOTE]
Kesinlikle Co2 dengesizliği ve gübreleme rejimindeki aksaklıklardan dolayı bu yosun patladı. Elimde Ph ve Kh test kitlerinden mevcut ve ikisini ölçerek Co2 miktarını tespit edebiliyorum. Son testte Kh 5, Ph 6,8 çıkmıştı. Bu sonuçlara göre tankta yeteri kadar çözünmüş Co2 bulunuyordu, fakat zannediyorum ki bu sadece o anlık değerdi. Sitrik asit, karbonat sisteminde stabil Co2 sağlamak imkansız. Basıncı 1,5 barda sabitlesem de akşam eve geldiğimde basınç çoktan 2 barı geçmiş oluyor ve saniyede 2 kabarcık vereceği yerde 3'e 4'e çıkmış oluyor. Bunun tam tersi de olabiliyor. Basınç düşünce verilen Co2 miktarı da azalıyor. Söylediğiniz gibi bu sistemde değişen basınca göre sürekli müdahalede bulunmak gerekiyor. Hâl böyle olunca da hobi, hobi olmaktan çıkıyor ve stres verici bir durum ortaya çıkıyor.
Bu şekilde high-tech kurmaya karar verdiğimde bitkilerin bu sistemle gelişemeyeceğinden şüphe etmiştim ama böylesine bir yosunla karşılaşacağımı düşünmemiştim. İyi tarafından bakıp bir dahaki sefere aynı hataları tekrarmayacağıma seviniyorum. Eldeki imkanlarla bu süreci ilerletmek maalesef mümkün görünmüyor. Belli bir süre bitkiliye ara verip, bu konuda tek eksik materyal olan Co2 tüpünü edinip yeniden kurmayı düşünüyorum. Elimdeki bitkilerin bir kısmını emers ortamda yaşatmaya çalışacağım, bakalım umarım olur.
Yardımlarınızı esirgemediğiniz için hepinize teşekkür ediyorum.
İyi forumlar.
Edit: imla[EDIT]mesut35,2018-07-27 06:27:42[/EDIT]
Beğenenler: [T]173193,ityo39[/T][T]191362,CaptainJava[/T]
+1: [T]191362,CaptainJava[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 27 Temmuz 2018 08:44
[QUOTE=mesut35]
Sitrik asit, karbonat sisteminde stabil Co2 sağlamak imkansız. Basıncı 1,5 barda sabitlesem de akşam eve geldiğimde basınç çoktan 2 barı geçmiş oluyor ve saniyede 2 kabarcık vereceği yerde 3'e 4'e çıkmış oluyor. Bunun tam tersi de olabiliyor. Basınç düşünce verilen Co2 miktarı da azalıyor. Söylediğiniz gibi bu sistemde değişen basınca göre sürekli müdahalede bulunmak gerekiyor. Hâl böyle olunca da hobi, hobi olmaktan çıkıyor ve stres verici bir durum ortaya çıkıyor.[/QUOTE]
Merhaba Mesut bey;
Bence de en iyisi tüp fakat yaklaşık 1 yıl DIY 201 kullanmış biri olarak yazıyorum;forumda bir çok kişi bu sistemi yanlış kullanıyor.
Bu konuda paylaşmıştım http://www.akvaryum.com/Forum/d501_sistemde_karisim_sorunsali_k914872_sn2.asp#!
[QUOTE=InsOmniA_C]Herkese merhaba. Ben dıy 201 olanını 7-8 aydır kullanıyorum ve 30-35 gün kadar gidiyor. Tanıtımıma bakabilirsiniz.
Ama şu detayı paylaşmam gerek. İlk 2 kullanımımda benimde 4-5 gün gidiyordu ve fazla co2 den balıkalarımı da kaybettim. Sonra biraz daha araştırdım ve yanlış kullandığımı farkettim. Limon tuzu olan şişeyi sıkarak Karbonat olan şişeye sıvıyı basıp karbonatlı şişeyi iyice çalkalayarak basıncı 1-1,5 bar seviyesine çıkarıp limon tuzunun olduğu şişede bulunan mıknatıslı topu su seviyesinin üzerine gelecek şekilde konumlandırıyorum. 24 saat sonra basınç 0,3-0,5 seviyelerine düşmüş oluyor. Sonra işlemi tekrar ederek basıncı yine 1-1,5 seviyelerine getiriyorum. Bu işlemi her gün yaparak 30-35 gün co2 sağlıyorum. Topu sıvı seviyesinin altında bırakırsanız bir süre sonra gelen limon tuzu karbonat şişesinde homojen olarak karışmadığından sistem çabuk tükeniyor.
Bilginize![/QUOTE]
Yine pH ölçümlerimde fark ettiğim bir konu daha var.
Karbonatlı sistemde co2 tanka verilmeye başlandığında pH yükselmeye başlıyor,tüp ile co2 verdiğimde pH düşüyor. Zaten tropheus beslediğim zamanlardan karbonatın pH yükselttiğini biliyorum da karbonat ile co2 üretildiğinde pH yükselteceğini tahin edememişim. (Tecrübe ile sabit)
Sitrik asit, karbonat sisteminde stabil Co2 sağlamak imkansız. Basıncı 1,5 barda sabitlesem de akşam eve geldiğimde basınç çoktan 2 barı geçmiş oluyor ve saniyede 2 kabarcık vereceği yerde 3'e 4'e çıkmış oluyor. Bunun tam tersi de olabiliyor. Basınç düşünce verilen Co2 miktarı da azalıyor. Söylediğiniz gibi bu sistemde değişen basınca göre sürekli müdahalede bulunmak gerekiyor. Hâl böyle olunca da hobi, hobi olmaktan çıkıyor ve stres verici bir durum ortaya çıkıyor.[/QUOTE]
Merhaba Mesut bey;
Bence de en iyisi tüp fakat yaklaşık 1 yıl DIY 201 kullanmış biri olarak yazıyorum;forumda bir çok kişi bu sistemi yanlış kullanıyor.
Bu konuda paylaşmıştım http://www.akvaryum.com/Forum/d501_sistemde_karisim_sorunsali_k914872_sn2.asp#!
[QUOTE=InsOmniA_C]Herkese merhaba. Ben dıy 201 olanını 7-8 aydır kullanıyorum ve 30-35 gün kadar gidiyor. Tanıtımıma bakabilirsiniz.
Ama şu detayı paylaşmam gerek. İlk 2 kullanımımda benimde 4-5 gün gidiyordu ve fazla co2 den balıkalarımı da kaybettim. Sonra biraz daha araştırdım ve yanlış kullandığımı farkettim. Limon tuzu olan şişeyi sıkarak Karbonat olan şişeye sıvıyı basıp karbonatlı şişeyi iyice çalkalayarak basıncı 1-1,5 bar seviyesine çıkarıp limon tuzunun olduğu şişede bulunan mıknatıslı topu su seviyesinin üzerine gelecek şekilde konumlandırıyorum. 24 saat sonra basınç 0,3-0,5 seviyelerine düşmüş oluyor. Sonra işlemi tekrar ederek basıncı yine 1-1,5 seviyelerine getiriyorum. Bu işlemi her gün yaparak 30-35 gün co2 sağlıyorum. Topu sıvı seviyesinin altında bırakırsanız bir süre sonra gelen limon tuzu karbonat şişesinde homojen olarak karışmadığından sistem çabuk tükeniyor.
Bilginize![/QUOTE]
Yine pH ölçümlerimde fark ettiğim bir konu daha var.
Karbonatlı sistemde co2 tanka verilmeye başlandığında pH yükselmeye başlıyor,tüp ile co2 verdiğimde pH düşüyor. Zaten tropheus beslediğim zamanlardan karbonatın pH yükselttiğini biliyorum da karbonat ile co2 üretildiğinde pH yükselteceğini tahin edememişim. (Tecrübe ile sabit)
Beğenenler: [T]204956,mesut35[/T]
Teşekkür Edenler: [T]204956,mesut35[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 27 Temmuz 2018 14:04
[QUOTE=mesut35][/QUOTE]
Bahsettiginiz test kitiyle KH olcuyorsunuz fakat bu toplam alkalinite. Sizin PH/KH cetveli okumaniz icin gerekli degerleri saglamaz. Size co3/hco3 alkalinitesi lazim. Bunun icinde suda diger tuzlarin cozunmemis olmasi lazim. Yani safsuya nahco3 dozlayarak bu kit ile yeterli oranda olcum yapar yaklasik sonuclari bulursunuz ama isin icine giren diger tuzlar toplam alkaliniteyi etkiledigi icin bu girisim sonucsuz kalir ve hic bi zaman dogru degerleri elde edemezsiniz, tipki su an yasadiginiz ornekteki gibi. Iyi hobiler.
Bahsettiginiz test kitiyle KH olcuyorsunuz fakat bu toplam alkalinite. Sizin PH/KH cetveli okumaniz icin gerekli degerleri saglamaz. Size co3/hco3 alkalinitesi lazim. Bunun icinde suda diger tuzlarin cozunmemis olmasi lazim. Yani safsuya nahco3 dozlayarak bu kit ile yeterli oranda olcum yapar yaklasik sonuclari bulursunuz ama isin icine giren diger tuzlar toplam alkaliniteyi etkiledigi icin bu girisim sonucsuz kalir ve hic bi zaman dogru degerleri elde edemezsiniz, tipki su an yasadiginiz ornekteki gibi. Iyi hobiler.
Beğenenler: [T]204956,mesut35[/T]
Teşekkür Edenler: [T]204956,mesut35[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 27 Temmuz 2018 14:26
[QUOTE=InsOmniA_C]
Merhaba Mesut bey;
Bence de en iyisi tüp fakat yaklaşık 1 yıl DIY 201 kullanmış biri olarak yazıyorum;forumda bir çok kişi bu sistemi yanlış kullanıyor.
Bu konuda paylaşmıştım http://www.akvaryum.com/Forum/d501_sistemde_karisim_sorunsali_k914872_sn2.asp#!
Yine pH ölçümlerimde fark ettiğim bir konu daha var.
Karbonatlı sistemde co2 tanka verilmeye başlandığında pH yükselmeye başlıyor,tüp ile co2 verdiğimde pH düşüyor. Zaten tropheus beslediğim zamanlardan karbonatın pH yükselttiğini biliyorum da karbonat ile co2 üretildiğinde pH yükselteceğini tahin edememişim. (Tecrübe ile sabit)[/QUOTE]
Co2 asidik bir gazdır üretiminde karbonat kullanilsada sonuçta oluşan ürün tamamen farklı kimyasal yapıda ph da yükselme yapması imkansız bu sorun başka birseyden kaya kum vs kaynaklanıyor olabilir.
Merhaba Mesut bey;
Bence de en iyisi tüp fakat yaklaşık 1 yıl DIY 201 kullanmış biri olarak yazıyorum;forumda bir çok kişi bu sistemi yanlış kullanıyor.
Bu konuda paylaşmıştım http://www.akvaryum.com/Forum/d501_sistemde_karisim_sorunsali_k914872_sn2.asp#!
Yine pH ölçümlerimde fark ettiğim bir konu daha var.
Karbonatlı sistemde co2 tanka verilmeye başlandığında pH yükselmeye başlıyor,tüp ile co2 verdiğimde pH düşüyor. Zaten tropheus beslediğim zamanlardan karbonatın pH yükselttiğini biliyorum da karbonat ile co2 üretildiğinde pH yükselteceğini tahin edememişim. (Tecrübe ile sabit)[/QUOTE]
Co2 asidik bir gazdır üretiminde karbonat kullanilsada sonuçta oluşan ürün tamamen farklı kimyasal yapıda ph da yükselme yapması imkansız bu sorun başka birseyden kaya kum vs kaynaklanıyor olabilir.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 27 Temmuz 2018 14:37
[QUOTE=Ekrem Kaan]
Co2 asidik bir gazdır üretiminde karbonat kullanilsada sonuçta oluşan ürün tamamen farklı kimyasal yapıda ph da yükselme yapması imkansız bu sorun başka birseyden kaya kum vs kaynaklanıyor olabilir.[/QUOTE]
1 yıldan fazladır kurulu ve sağlıklı tankımda başka hiç bir ekleme-çıkarma-oynama yapmadığım halde; akşamları şişeyi çalkalamadan önce pH 7,5-7,8 çıkarken şişeyi çalkaladıktan min 30dk sonra yaptığım ölçümlerde pH'ın 8,0-8,4 çıkmasının ardından 1 hafta kadar aynı şekilde tüp kullandığım zaman pH'ın 6,8-7,4 çıkmasından dolayı başka bir açıklamasını bulamadığım için [B] ([U]Tecrübe ile sabit)[/B][/U] ifadesini kullandım.
Co2 asidik bir gazdır üretiminde karbonat kullanilsada sonuçta oluşan ürün tamamen farklı kimyasal yapıda ph da yükselme yapması imkansız bu sorun başka birseyden kaya kum vs kaynaklanıyor olabilir.[/QUOTE]
1 yıldan fazladır kurulu ve sağlıklı tankımda başka hiç bir ekleme-çıkarma-oynama yapmadığım halde; akşamları şişeyi çalkalamadan önce pH 7,5-7,8 çıkarken şişeyi çalkaladıktan min 30dk sonra yaptığım ölçümlerde pH'ın 8,0-8,4 çıkmasının ardından 1 hafta kadar aynı şekilde tüp kullandığım zaman pH'ın 6,8-7,4 çıkmasından dolayı başka bir açıklamasını bulamadığım için [B] ([U]Tecrübe ile sabit)[/B][/U] ifadesini kullandım.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir