Canlı Alışveriş Adabı


ZiyaretçiÇevrim Dışı

Ziyaretçi
Kayıt: 01/01/2003
Mesaj: 0
ZiyaretçiÇevrim Dışı
Ziyaretçi
Gönderim Zamanı: 27 Haziran 2013 19:28
[QUOTE=MoonCrown41]

Konuyu başından sonuna kadar okudum. Bence tamamen taraflı yazılmış bir yazı. Müşteri ister veli olsun ister vesile, müşteri haddini bilecekse satıcı 2 kat bilecek beyefendi. Kursağından haram geçme ihtimali olan kişi kendisi çünkü.


[QUOTE=mbsa]Çok merak ettim , nereden anladınız taraflı yazıldığını.Yazık.Ben bir kişiyi mi anmışım.Yazının başında belirttim.Son dönemde olanlar diye.Sizede , bu yazdıklarınıza cevap verdikten sonra , yazışma işim bitmiştir.Objektif olunuz.Kendiniz ne güzel söylemişsiniz.Helal ve haram.Bu islami ticaret adabına girer.Konumuz canlı alışveriş adabı.Normalde siz satıcının helal veya haram para kazanmasına karışamassınız ki.Sadece oturur yorum yaparsınız.[/QUOTE]


 Hep uç örneklerle işi satıcıya göre yontmuşsunuz. Bizde buna nalıncı keseri derler. Şu forumda durup dururken gönderimde yolda vs sadece tek balığın kalp krizinden dolayı öldüğünü duymadım, açılmış konu da görmedim. Varsa yoksa konular hep

 

[QUOTE=mbsa]Kalp krizi olayına bayağı bir gülmedim desem yalan olur.Allah'ta sizi güldürsün inşaallah.Örnek , zaten varsayımdı.[/QUOTE]


Resimdekiler gibi değil gelenler

Doğru paketlenmemiş balıklar

D/E oranı tutmuyor

Boyları kısa, türleri farklı

Hastalar hemde 3-5 günden fazladır hastalar ,yolda olmamış türünden konular var hep.  İşin canlı cansız kısmı değil sorgulanan, o konularda sorgulanan  zihniyet, tıyniyet ve belki artniyet.  Yolda öleceğini ya da yolun o canlıları daha kötü hale getireceğini bile bile satış yapan adamlar görüyorum ben. Garantili satış yapanlar da şartlar doğru olursa sizin bahsettiğiniz gibi kalp durması vs ölümlerin çok çok az olduğunu, (belki yılda 1 tane) itibar için  onu da karşılayacaklarını bildikleri için garantili diyor. Yoksa ölüme çare bulduklarını iddia eden yok ortalıkta. Torbadaki bir balık kalpten gitse diğerlerini öldürmeyecek şekilde gönderiyor olabilirler değil mi ?


[QUOTE=mbsa]Aytaç bey , haklı olarak yazdığınıza haklı diyen biri , nasıl taraflı yazmış olur.Canlı , cansız kısmından ziyade siz ekstra olanlarıda yazmışsınız.Teşekkür ederim.Satıcı , sizin dediklerinizi yapıp gönderebiliyor.Bu şahıs olur , firma olur farketmez.Ama siz forumun Şikayet Var! bölümünü kullanmadan işinizi halledebiliyorsanız çok güzel.[/QUOTE]


Değinmeden geçmek istemediğim iki şey daha var. Birincisi ben bu foruma girerken sizin bahsettiğiniz “kim kimi rezil edecek, ne konular açılacak, kime ne yazılacak” gibi düşünceler içerisinde değilim, konuya böyle endişelerdeyiz diye başladığınız için “beni saymayın” demek istedim.  Bir de  açılmış olan konu varsa ve mağdur olduğunu düşündüğüm bir taraf varsa dinimizin de emrettiği gibi  destek çıkmak için konuya girerim belki bir iki yorum yaparım.

 

İkincisi “CANLI SATIŞINDA HER ZAMAN SATICI HAKLI”  diyorsunuz ya. Kurban bayramında küçücük bir buzağıyı anne karnından çıkartıp emri yerine getirmek için ona da bıçak vurmak zorunda kalırsanız kulağınızda bu cümleniz yankılanır umarım.


[QUOTE=mbsa]Birincisi : Aytaç bey , siz nasıl isterseniz , sizi saymayalım , sorun yok.Yazılara , yazılanlara bakıp kimin haklı olup olmadığını nasıl anlayacaksınız.Ancak , kim güzel kanıtlı olarak sunarsa eyvallah , adamı beraberce savunalım.Kanıt sunmayana siz katılırsanız , ben yokum.Ama siz anlayabilirsiniz.Benim yanlı olarak yazdığımı anlamışsınız.Haklı olanıda kanıtsız anlıyorsanız tebrik ediyorum.
İkincisi : Aytaç bey , adam size zorla mı sattı.Yazdıklarımın içinde var.Satıcının görevi satmak.Sizin yanınızda bilen biri anlayan biri olsaydı alır mıydınız.Almazdınız.Adamın doğruluğu ve dürüstlüğü , helal ve haram olarak bakıyoruz.Müslüman doğru söyler , size o malı satan da müslüman.Allah herkesi iyilerle karşılaştırması dileğiyle inşaallah.[/QUOTE][/QUOTE]

[QUOTE=Ümit Birkol] [QUOTE=mbsa]

   Ümit bey (Ümit Birkol), söylediklerinizle kesinlikle hemfikiriz.İlk yazımda da sonraki yazılarımda da yazdım.Benim demek istediğim şudur : sizin dediğiniz gibi "alıcı kargosunu teslim aldığı anda hemen canlıların kontrollerini yapmalı ve eğer canlılarla ilgili sorun olduğunu düşündüğü bir durum var ise bunu fotoğraf ve video ile belgelemeli ve satıcı ile iletişime geçmeli " sözünüze karşılık , alıcı bunları yapmadı.Açtı şikayetini , paramı isterim dedi.Kim haklı olur?

[/QUOTE]
 
Tansaş'ta Mağaza Yöneticiliği yapmış ve "akılalmaz tüketici hakları"nı satıcı pozisyonunda yıllarca uygulamış birisi olarak, bence alıcı haklıdır. Ben her zaman satıcıya tavır alırım bu tip durumlarda öncelikle satıcı, alıcının ne istediğini doğru anlamış olmalı, buna uygun ürünü en uygun şekilde paketlemeli ve kargolamalıdır. Eğer alıcının beklentisi ile satıcının gerçekte gönderdiği ürün arasında fark varsa burada kusur satıcınındır. Neden derseniz alıcının beklentisi ne ise alıcı ona para öder.
 
Burada devreye doğru ilan yayınlanması durumu devreye giriyor. İlan, ne kadar gerçeği yansıtıyorsa alıcının beklentisi de o kadar doğru olur. Eğer alıcının beklentisini yükseltirseniz o yüksek beklentileri karşılamanız gerekir. Ürününüzde alıcı tarafından sorun olarak değerlendirilebilecek bir kusur var ise veya kargoda herhangi bir sorun meydana gelebilecek ise bunları baştan öngörüp alıcıyı bu tip durumlarla ilgili olarak doğru şekilde bilgilendirmek gereklidir. Bu bilgilendirme baştan yapılmadıysa hata yine satıcıdadır.
 
Özetle; alıcı, kargoyu açtığında sizin vaad ettiğiniz şeyle karşılaşmalıdır. Hatta mümkünse vaad ettiğinizden fazlası olmalıdır o kolinin içinde.
 
Eğer alıcı, sizin dediğiniz şekilde davranıyor ise (Tansaş'ta öğrendiğim ve defalarca deneyimlediğim üzere) emin olun gerçekten olay "alıcının dediği gibi"dir. Ancak %2-3 civarında art niyetli insanların olması da mümkündür ama oranı emin olun çok değildir. O %2-3'ün parasını iade etseniz de eğer düzenli olarak satış yapan birisi veya firma iseniz zaten sizin yıllık bütçenizi etkileyecek kadar önemli birşey olmayacaktır.
 
Bir de asıl gözden kaçan konu şudur ki; alıcı aldığı ürün ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmayabilir. Sizin yıllardır ürettiğiniz birşeyi ilk defa gören birisi eğer internetten okuduklarında, araştırdıklarından da gerçekte olandan farklı bir şekilde beklenti içerisine girdiyse satıcının neyi nasıl gönderdiğinin pek bir önemi yoktur. Bu sebeple satıcı, alıcıya ürünü göndermeden önce durumu tespit edecek kadar alıcı ile görüşmeli ve mümkün ise alıcının beklentilerini değiştirmelidir.
 
Şimdi yazdığım herşeyi bir kenara koyun. Bunların hepsinden daha önemlisi alıcı herhangi bir "soru işareti" veya "sorun" için satıcıyla iletişime geçtiğinde satıcının özellikle ilk andaki yaklaşımı ve sorunun çözümüne yönelik sözleri ve davranışları asıl belirleyicidir. Üründeki ufacık bir sorun kocaman bir sorunlar yumağına dönüşebilir bir anda. "Ben doğru ürün gönderdim" tavrı her zaman sıkıntıları büyütür. Öncelikle sorunun nereden kaynaklandığı net olarak anlaşılmalı ve buna göre alıcının ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde çözümler üretilmelidir.
 
Sonuç olarak; alıcı hayalinde canlandırdığı birşeye para öder. Karşılığında gelen şey en az onun hayalindeki kadar olmalıdır. Eğer olamadıysa ve hatta olma ihtimali gerçekten yok bile olsa satıcı olayı iyi analiz etmeli ve çözüm üretmelidir. Yoksa o alışveriş sorunlu bir alışveriş olacaktır.
[/QUOTE]

Ümit bey , bu kadar yazışmalarımda bir tek siz direk cevap verdiniz.Dediğiniz : " bence alıcı haklıdır. Ben her zaman satıcıya tavır alırım " ilk başta söylemişsiniz.Size can-ı gönülden çok teşekkür ederim.Olaya objektif yaklaştığımı anlayan ve objektif bir şekilde cevap verdiğiniz için çok teşekkür ederim.Siz canlı-cansız bir tutup cevabınız müşteri haklı diyorsunuz.Saygı duyarım.Tansaş'ta Mağaza Yöneticiliği yapmış ve "akılalmaz tüketici hakları"nı satıcı pozisyonunda yıllarca uygulamış birisi olarak , hemde konunun birazda tebessümle devam etmesi açısından , akılalmaz :) bir tüketici hakkı sormak istiyorum.Sizin , yöneticilik yaptığınız bir dönemde et reyonundan aldığım 1 kilo etin garanti süresi nedir?Lütfen sizden ricam :) bu soruyu %2-3 e katmayın.Sağlam kontrollü yerlerlede çalışıyoruz da demeyin.Çok mu oldu :) Tecrübeli biri olarak ne diyebilirsiniz?
mbsa2013-06-27 19:53:12

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

MoonCrown41Çevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 08/10/2012
İl: Kocaeli
Mesaj: 366
MoonCrown41Çevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 27 Haziran 2013 21:14
Ben de Carrefour işletme kontrolörü olarak (işim şikayet gelmeden sorunu önleyici önlemler almak) sizin et sorunuza bir cevap vereyim. 1 Kilo etin garanti süresi fiş tarihidir. Yani satışın yapıldığı gündür. Nereye varmak istediğinizi tam anlamadığım için ben de benzer örnek vereyim. Kesinlikle %2-3 değil herkesi kapsar. Kapakları sağlam olduğu sürece kırılmış her türlü içecek iade alınır mesela. Buna 100 liralara varan alkollü içkiler de dahildir. Çünkü kazayla kırılmıştır ve gerek bizim gerek alıcının açısından müşteri memnuniyetini kapsayan firmalar arası anlaşmalar dahilindedir. Parasını ödeyip çıktıktan sonra yolda kırılsa dahi söz verdiğimiz gibi kırık şişeleri göstermek şartıyla İADE ALINIR ... 

Çünkü kasıt yoktur niye kırsın, müşteri onu içmek için almıştır ve bir kaza olmuştur. Tıpkı ölmüş olan balıkların fotoğrafını yükleyip ispatlamak gibi birşeydir. Çünkü hobici de o balıkları sırf geri bildirim yapmak için öldürmüş olamaz değil mi ? 

Ve son olarak es geçilmemesi adına Hakan Beyin sorusunu ben de sormak istiyorum

"Adam garantili satıyorsa karşılayacak tabii ki zararı, bunun neresi sizi rahatsız ediyor? "
MoonCrown412013-06-27 21:16:27

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Ümit BirkolÇevrim Dışı

Kurumsal Üye
Kayıt: 12/11/2007
İl: Izmir
Mesaj: 1533
Ümit BirkolÇevrim Dışı
Kurumsal Üye
Gönderim Zamanı: 27 Haziran 2013 22:17
Mehmet bey, 
1 kilo etin garanti süresi diye birşey söz konusu değildir. Ancak müşteri bana gelir ve ben bu eti dün aldım ama bu sicakta dışarıda unutmuşum,  buzdolabında koymayı unutmuşum derse ben o eti birebir aynısı ile değiştiririm. Akılalmaz tüketici hakları böyle birşey işte. Ben müşterime bu hakkın var dediysem uygulamak durumundayım. Ki bu haklar ilk uygulamaya konulduğunda sadece gerçekten bu dediklerini yapacaklar mı diye deneyen müşterilerim bile oldu. Ve isteklerini yerine getirdik. Sonraki süreçte bu hakları art niyetli olarak kullanan en fazla % 2-3 civarında idi. Ki onların da art niyetli olduklarını bildiğimiz halde yine de taleplerini yerine getirdik. Ama sonucunda şirket maddi zarara uğradı gibi görünse de olaya şahit olan müşterileri kendimize çok daha iyi şekilde bağladık. Olayın aslında kazanan tarafı her zaman Tansaş'tı.
Umarım anlatabilmişimdir. 

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

ZiyaretçiÇevrim Dışı

Ziyaretçi
Kayıt: 01/01/2003
Mesaj: 0
ZiyaretçiÇevrim Dışı
Ziyaretçi
Gönderim Zamanı: 28 Haziran 2013 01:57
[QUOTE=Ümit Birkol]Mehmet bey, 
1 kilo etin garanti süresi diye birşey söz konusu değildir. Ancak müşteri bana gelir ve ben bu eti dün aldım ama bu sicakta dışarıda unutmuşum,  buzdolabında koymayı unutmuşum derse ben o eti birebir aynısı ile değiştiririm. Akılalmaz tüketici hakları böyle birşey işte. Ben müşterime bu hakkın var dediysem uygulamak durumundayım. Ki bu haklar ilk uygulamaya konulduğunda sadece gerçekten bu dediklerini yapacaklar mı diye deneyen müşterilerim bile oldu. Ve isteklerini yerine getirdik. Sonraki süreçte bu hakları art niyetli olarak kullanan en fazla % 2-3 civarında idi. Ki onların da art niyetli olduklarını bildiğimiz halde yine de taleplerini yerine getirdik. Ama sonucunda şirket maddi zarara uğradı gibi görünse de olaya şahit olan müşterileri kendimize çok daha iyi şekilde bağladık. Olayın aslında kazanan tarafı her zaman Tansaş'tı.Umarım anlatabilmişimdir.[/QUOTE]

Ümit bey , çok iyi anladım , teşekkür ederim.İşin içine "et" girince ve sizde satıcı olarak "et"in garantisi yok diyorsunuz.%2-3 hiç karıştırmayın.İnsiyatif meselesi.Müşteriyi savunacak bir hak göremedim.Hatta ve hatta müşteri , satıcının elinden görerek teslim aldığı halde garanti yok dediniz.Balığın yapısı taş mı?Cansız "et"e garanti yok , canlı "et"e garanti var.
mbsa2013-06-28 02:16:14

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

mrlion83Çevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 06/11/2012
İl: Istanbul
Mesaj: 495
mrlion83Çevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 28 Haziran 2013 04:17
Mehmet bey açtığınız konunun ilk mesajını ve arada bir kaç mesajı okudum. Öncelikle tüm mesajlarımı okumadığımı belirtmek istiyorum. Anladığım kadarıyla siz canlı garantisi kısmına takılıp kalmışsınız. Bir sürü örnekler verilmiş. Kısaca şunu söylemek istiyorum. Canlı garantisi "abi bak sana garanti veriyorum. O balıklar sana canlı gelecek" demek değildir. Zira hiç kimse bir canlıya garanti veremez. Heleki sizinde dediğiniz gibi yarına sağ çıkacağımız meçhulken. Canlı garantisinden kasıt her ne şekilde olursa olsun balık ölü geldiği takdirde zararını karşılayacağım demektir. Bazı firmalar (yada şahıslar) balıklarına veya paketleme sistemlerine o kadar güvenirlerki garanti verebilirler. Bundan daha doğal birşey olamaz. Bakın şikayet forumunda ne konular açılmış. Size basit bir örnek vereyim. Satıcı şehirlerarası strafor içinde balık gönderdiğini belirtmiş. Alıcıda buna inanıp parasını yatırmış. Gelen balıklar karton koli içinde paketlerin kenarlarına strafor sıkıştırılmış şekildeymiş. Straforla balık göndermenin tam manası koli içine paketlerin kenarına strafor doldurmakmıdır? Şimdi bu örnekten yola çıkarak ölü gelen balıklardan ötürü satıcı haklıdır, canlı göndermiş, video almış diyebilirmisiniz?

Saygılar...

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

herogluÇevrim Dışı

Kayıt: 17/04/2011
İl: Konya
Mesaj: 357
herogluÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 28 Haziran 2013 09:40
[QUOTE=mbsa]Hüseyin bey (heroglu) ,

  1-Hüseyin bey , size ince mesajlar dahilinde sorunuzun cevabını veriyorum ama siz anlamıyorsunuz.Bu yüzden konunun dağılmamasını istediğim için ve forumun islami forum sitesi olmadığı için siz bir konu açın ve diyanete sorun yayınlayın.Biz ordan bilgilenelim inşaallah.
  2-Demişsiniz ki : "Satıcı garanti verecek sonrada bu garantinin şartlarını yerine getirmeyecek ve haklı olacak sizin anlayışınıza bakılırsa "HIRSIZIN HİÇ SUÇU YOK".Siz konuyu tam olarak okumadığınız ve özümsemediğiniz için , yine tekrar edeyim.Ne edelim : Satıcı garantili olarak gönderdi.Sizde yarı ölü yarı sağ aldınız.Siz satıcıdan paketlerken video aldınız mı?Siz teslim alırken videoya aldınız mı?Bunları almadıysanız , evet , hırsızın suçu yok.Bunları yapmamışsınız , satıcıylada işinizi çözemediğiniz zamanda bu forumun yoğun üye sayısından istifade ederek Şikayet Var!
konusu açıyorsunuz.Amma siz bunları yaptı iseniz , eyvallah tabiiki siz sonuna kadar haklısınız. Göğsünüzü gere gere Şikayet Var! deyin.Niye , elinizde anlaşma şartlarınız var , sunacaklarınız var.Biz sizin şikayetinize destek olmassak o zaman konuşun.Firma veya satıcı ile siz canlı garantili gönderim anlaşması yaptı iseniz.
  3-Yine demişsiniz ki : "Sizin anlayışınızla hareket edilirse toptan alanlar duman oldu milyarlık balık sipariş edecek hepsi ölecek adam batacak ne olacak buz gibi bir su içip dükkana kilidi vurup gidecek mi? " Aynen , buz gibi bir su içip dükkana kilidi vurup gidecek.Olmaması için de gidip alıp gelecek.Buz gibi su ,içeçek adama nasip olduysa , sağ olarak paketleyip kucağında getirdiği pakette de ölür.
Siz merak etmeyiniz.
  4-Diğerlerine cevap vermeme gerek yok.Daha önceden verildi.


[/QUOTE]
 
Mehmet Bey açık seçik yazın görüşlerinizi ince mesaj vereceğim diye kasmayın kendinizi. Başka bir konudan benim yorumumu alıp buraya getiren İslam' a vurgu yapan sizsiniz. Konunun başından beri ilk yazınızdan beri İslam' a atıfta bulunarak yorumlar yapanda sizsiniz. Ezelden ebede en küçük olaydan en büyük olaya herşey İslam' a göre yorumlanabilir. Bir konuya İslam açısından bakmak için konunun İslami forumda olması zaruri değil. Birşeyi söylüyorsanız arkasını getireceksiniz getiremiyorsanız hiç söylemeyeceksiniz.
 
Konuyu hatta hemen hemen bütün yorumları okudum özümsenemeyecek birşey yok. Bir ideoloji doktrin yazısı falan değil yazdığınız.

Herkesi konuyu anlamamakla suçlamak yerine  size verilen cevapları okuyun, anlayın.



Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

ZiyaretçiÇevrim Dışı

Ziyaretçi
Kayıt: 01/01/2003
Mesaj: 0
ZiyaretçiÇevrim Dışı
Ziyaretçi
Gönderim Zamanı: 28 Haziran 2013 09:55
[QUOTE=heroglu] [QUOTE=mbsa]Hüseyin bey (heroglu) ,
  1-Hüseyin bey , size ince mesajlar dahilinde sorunuzun cevabını veriyorum ama siz anlamıyorsunuz.Bu yüzden konunun dağılmamasını istediğim için ve forumun islami forum sitesi olmadığı için siz bir konu açın ve diyanete sorun yayınlayın.Biz ordan bilgilenelim inşaallah.
  2-Demişsiniz ki : "Satıcı garanti verecek sonrada bu garantinin şartlarını yerine getirmeyecek ve haklı olacak sizin anlayışınıza bakılırsa "HIRSIZIN HİÇ SUÇU YOK".Siz konuyu tam olarak okumadığınız ve özümsemediğiniz için , yine tekrar edeyim.Ne edelim : Satıcı garantili olarak gönderdi.Sizde yarı ölü yarı sağ aldınız.Siz satıcıdan paketlerken video aldınız mı?Siz teslim alırken videoya aldınız mı?Bunları almadıysanız , evet , hırsızın suçu yok.Bunları yapmamışsınız , satıcıylada işinizi çözemediğiniz zamanda bu forumun yoğun üye sayısından istifade ederek Şikayet Var!
konusu açıyorsunuz.Amma siz bunları yaptı iseniz , eyvallah tabiiki siz sonuna kadar haklısınız. Göğsünüzü gere gere Şikayet Var! deyin.Niye , elinizde anlaşma şartlarınız var , sunacaklarınız var.Biz sizin şikayetinize destek olmassak o zaman konuşun.Firma veya satıcı ile siz canlı garantili gönderim anlaşması yaptı iseniz.
  3-Yine demişsiniz ki : "Sizin anlayışınızla hareket edilirse toptan alanlar duman oldu milyarlık balık sipariş edecek hepsi ölecek adam batacak ne olacak buz gibi bir su içip dükkana kilidi vurup gidecek mi? " Aynen , buz gibi bir su içip dükkana kilidi vurup gidecek.Olmaması için de gidip alıp gelecek.Buz gibi su ,içeçek adama nasip olduysa , sağ olarak paketleyip kucağında getirdiği pakette de ölür.
Siz merak etmeyiniz.
  4-Diğerlerine cevap vermeme gerek yok.Daha önceden verildi.
[/QUOTE]
Mehmet Bey açık seçik yazın görüşlerinizi ince mesaj vereceğim diye kasmayın kendinizi. Başka bir konudan benim yorumumu alıp buraya getiren İslam' a vurgu yapan sizsiniz. Konunun başından beri ilk yazınızdan beri İslam' a atıfta bulunarak yorumlar yapanda sizsiniz. Ezelden ebede en küçük olaydan en büyük olaya herşey İslam' a göre yorumlanabilir. Bir konuya İslam açısından bakmak için konunun İslami forumda olması zaruri değil. Birşeyi söylüyorsanız arkasını getireceksiniz getiremiyorsanız hiç söylemeyeceksiniz.
Konuyu hatta hemen hemen bütün yorumları okudum özümsenemeyecek birşey yok. Bir ideoloji doktrin yazısı falan değil yazdığınız.
Herkesi konuyu anlamamakla suçlamak yerine  size verilen cevapları okuyun, anlayın. [/QUOTE]

Hüseyin bey , size cevap olarak yazdığım 1. ve 4. maddelere karşılık cevap yazmışsınız.
2. ve 3. maddelerde anlaşmışız ki cevap yazmamışsınız.Sizde yazdım , yazmış olayım diyenlerdensiniz.2.-3. maddelerde sorun olmadığına göre , sorduklarınızıda bir zahmet siz araştırıverin.Anlama konusuna gelince kendi adınıza konuşun.Diğer arkadaşları karıştırmayın.
mbsa2013-06-28 11:30:11

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Ümit BirkolÇevrim Dışı

Kurumsal Üye
Kayıt: 12/11/2007
İl: Izmir
Mesaj: 1533
Ümit BirkolÇevrim Dışı
Kurumsal Üye
Gönderim Zamanı: 28 Haziran 2013 11:08
[QUOTE=mbsa] [QUOTE=Ümit Birkol]Mehmet bey, 
1 kilo etin garanti süresi diye birşey söz konusu değildir. Ancak müşteri bana gelir ve ben bu eti dün aldım ama bu sicakta dışarıda unutmuşum,  buzdolabında koymayı unutmuşum derse ben o eti birebir aynısı ile değiştiririm. Akılalmaz tüketici hakları böyle birşey işte. Ben müşterime bu hakkın var dediysem uygulamak durumundayım. Ki bu haklar ilk uygulamaya konulduğunda sadece gerçekten bu dediklerini yapacaklar mı diye deneyen müşterilerim bile oldu. Ve isteklerini yerine getirdik. Sonraki süreçte bu hakları art niyetli olarak kullanan en fazla % 2-3 civarında idi. Ki onların da art niyetli olduklarını bildiğimiz halde yine de taleplerini yerine getirdik. Ama sonucunda şirket maddi zarara uğradı gibi görünse de olaya şahit olan müşterileri kendimize çok daha iyi şekilde bağladık. Olayın aslında kazanan tarafı her zaman Tansaş'tı.Umarım anlatabilmişimdir.[/QUOTE]

Ümit bey , çok iyi anladım , teşekkür ederim.İşin içine "et" girince ve sizde satıcı olarak "et"in garantisi yok diyorsunuz.%2-3 hiç karıştırmayın.İnsiyatif meselesi.Müşteriyi savunacak bir hak göremedim.Hatta ve hatta müşteri , satıcının elinden görerek teslim aldığı halde garanti yok dediniz.Balığın yapısı taş mı?Cansız "et"e garanti yok , canlı "et"e garanti var.
[/QUOTE]
 
Mehmet Bey,
Siz benim yazdıklarımdan "Garanti yok" sonucunu çıkardıysanız bravo diyorum size. Ben müşterinin art niyetli olduğunu bile bile talebi doğrultusunda eti aynısıyla değiştiriyorum siz bu sonucu çıkarıyorsunuz. Cidden bravo...
 
Burada bahsedilen garanti balığın ya da bizim örneğimizdeki etin sağlıklı olacağının garanti edilmesi değildir. Garantiden kasıt eğer bir sorun yaşarsan ben sana alışverişteki olası zararını tazmin edeceğim demektir. Siz takmışsınız balık yolda ölebilir. Evet ölebilir ama ben öyle bir durum olmaması için gerekli tüm önlemleri alıyorum ve yine de ölüyorsa para iadesi veya aynı üründen tekrar göndererek sizin paranızın karşılığını almanızı sağlıyorum.
 
Ümit Birkol2013-06-28 11:11:33

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

herogluÇevrim Dışı

Kayıt: 17/04/2011
İl: Konya
Mesaj: 357
herogluÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 28 Haziran 2013 11:42
[QUOTE=mbsa] [QUOTE=heroglu] [QUOTE=mbsa]Hüseyin bey (heroglu) ,
  1-Hüseyin bey , size ince mesajlar dahilinde sorunuzun cevabını veriyorum ama siz anlamıyorsunuz.Bu yüzden konunun dağılmamasını istediğim için ve forumun islami forum sitesi olmadığı için siz bir konu açın ve diyanete sorun yayınlayın.Biz ordan bilgilenelim inşaallah.
  2-Demişsiniz ki : "Satıcı garanti verecek sonrada bu garantinin şartlarını yerine getirmeyecek ve haklı olacak sizin anlayışınıza bakılırsa "HIRSIZIN HİÇ SUÇU YOK".Siz konuyu tam olarak okumadığınız ve özümsemediğiniz için , yine tekrar edeyim.Ne edelim : Satıcı garantili olarak gönderdi.Sizde yarı ölü yarı sağ aldınız.Siz satıcıdan paketlerken video aldınız mı?Siz teslim alırken videoya aldınız mı?Bunları almadıysanız , evet , hırsızın suçu yok.Bunları yapmamışsınız , satıcıylada işinizi çözemediğiniz zamanda bu forumun yoğun üye sayısından istifade ederek Şikayet Var!
konusu açıyorsunuz.Amma siz bunları yaptı iseniz , eyvallah tabiiki siz sonuna kadar haklısınız. Göğsünüzü gere gere Şikayet Var! deyin.Niye , elinizde anlaşma şartlarınız var , sunacaklarınız var.Biz sizin şikayetinize destek olmassak o zaman konuşun.Firma veya satıcı ile siz canlı garantili gönderim anlaşması yaptı iseniz.
  3-Yine demişsiniz ki : "Sizin anlayışınızla hareket edilirse toptan alanlar duman oldu milyarlık balık sipariş edecek hepsi ölecek adam batacak ne olacak buz gibi bir su içip dükkana kilidi vurup gidecek mi? " Aynen , buz gibi bir su içip dükkana kilidi vurup gidecek.Olmaması için de gidip alıp gelecek.Buz gibi su ,içeçek adama nasip olduysa , sağ olarak paketleyip kucağında getirdiği pakette de ölür.
Siz merak etmeyiniz.
  4-Diğerlerine cevap vermeme gerek yok.Daha önceden verildi.
[/QUOTE]
Mehmet Bey açık seçik yazın görüşlerinizi ince mesaj vereceğim diye kasmayın kendinizi. Başka bir konudan benim yorumumu alıp buraya getiren İslam' a vurgu yapan sizsiniz. Konunun başından beri ilk yazınızdan beri İslam' a atıfta bulunarak yorumlar yapanda sizsiniz. Ezelden ebede en küçük olaydan en büyük olaya herşey İslam' a göre yorumlanabilir. Bir konuya İslam açısından bakmak için konunun İslami forumda olması zaruri değil. Birşeyi söylüyorsanız arkasını getireceksiniz getiremiyorsanız hiç söylemeyeceksiniz.
Konuyu hatta hemen hemen bütün yorumları okudum özümsenemeyecek birşey yok. Bir ideoloji doktrin yazısı falan değil yazdığınız.
Herkesi konuyu anlamamakla suçlamak yerine  size verilen cevapları okuyun, anlayın. [/QUOTE]

Hüseyin bey , size cevap olarak yazdığım 1. ve 4. maddelere karşılık cevap yazmışsınız.
2. ve 3. maddelerde anlaşmışız ki cevap yazmamışsınız.Sizde yazdım , yazmış olayım diyenlerdensiniz.2.-3. maddelerde sorun olmadığına göre , sorduklarınızıda bir zahmet siz araştırıverin.Anlama konusuna gelince kendi adınıza konuşun.Diğer arkadaşları karıştırmayın.
[/QUOTE]

 
Mehmet Bey sizde bir iddiada bulunup sonra çevir kazı yanmasın yapanlardansınız. 2. 3. maddede soru mu sordunuz ki cevap yazayım.  Benim bildiğim kadarı ile garanti verilen birisine inanmamam gerektiğini söylemiyor İslam, ama sizin bir bildiğiniz var ki garanti verilsede inanmamam gerektiğini iddia ediyorsunuz. Böyle bir iddianız varsa bunu söylüyorsanız  açıklamasını yapmak zorundasınız. Yapmıyorsanız laf olsun torba dolsun türünden yorumları bırakın. heroglu2013-06-28 11:44:28

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

ZiyaretçiÇevrim Dışı

Ziyaretçi
Kayıt: 01/01/2003
Mesaj: 0
ZiyaretçiÇevrim Dışı
Ziyaretçi
Gönderim Zamanı: 28 Haziran 2013 12:18
[QUOTE=Ümit Birkol]
Mehmet Bey,
Siz benim yazdıklarımdan "Garanti yok" sonucunu çıkardıysanız bravo diyorum size. Ben müşterinin art niyetli olduğunu bile bile talebi doğrultusunda eti aynısıyla değiştiriyorum siz bu sonucu çıkarıyorsunuz. Cidden bravo...
 
Burada bahsedilen garanti balığın ya da bizim örneğimizdeki etin sağlıklı olacağının garanti edilmesi değildir. Garantiden kasıt eğer bir sorun yaşarsan ben sana alışverişteki olası zararını tazmin edeceğim demektir. Siz takmışsınız balık yolda ölebilir. Evet ölebilir ama ben öyle bir durum olmaması için gerekli tüm önlemleri alıyorum ve yine de ölüyorsa para iadesi veya aynı üründen tekrar göndererek sizin paranızın karşılığını almanızı sağlıyorum.[/QUOTE]

Ümit bey , lütfen siz bari yapmayın , takmışsınız filan , cidden bravo... gerek yok ki.Ben size etin garanti süresini sordum , sizde , etin garanti süresi diye birşey söz konusu değil dediniz.Bende inisiyatif olan %2-3 ü karıştırmayın genel olarak , etin garantisi yok muş dedim.Eğer bu anlamamazlık ise , tamam , bendeniz anlamamışım.Diğer yazdıklarım ise yorumdur.

Ümit bey , ne güzel söylemişsiniz "Evet ölebilir ama ben öyle bir durum olmaması için gerekli tüm önlemleri alıyorum ve yine de ölüyorsa para iadesi veya balık gönderirim" , peki , karşı tarafın bir sözüne inanaraktan mı yoksa balığını teslim aldığı an fotosunu çekip size gönderdiği an mı inanıp gönderiyorsunuz iadesini.Benim asıl demek istediğim budur.Lütfen firma-şahıs olarak düşündüğünüz gibi , hobici-hobici arası düşünün.Bize en çok bu lazım.Yani hobicinin , böyle bir durumda , karşısındaki hobiciyi %2-3 içerisine koyma gibi bir şansı yok.Üretimhanesi  veya firması olan koyabilir ama hobicinin böyle bir şansı yok.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Ümit BirkolÇevrim Dışı

Kurumsal Üye
Kayıt: 12/11/2007
İl: Izmir
Mesaj: 1533
Ümit BirkolÇevrim Dışı
Kurumsal Üye
Gönderim Zamanı: 28 Haziran 2013 12:25

Mehmet bey,

Karşılıklı anlaşmada bunlar konuşulur. Eğer konuşulmadı veya konuşulmasına rağmen bir sıkıntı varsa bu sıkıntı satıcının kusurudur. Tazmin etmek hobici bile olsa satıcının boynunun borcudur.
 
 

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

ZiyaretçiÇevrim Dışı

Ziyaretçi
Kayıt: 01/01/2003
Mesaj: 0
ZiyaretçiÇevrim Dışı
Ziyaretçi
Gönderim Zamanı: 28 Haziran 2013 12:36
[QUOTE=heroglu]  Mehmet Bey sizde bir iddiada bulunup sonra çevir kazı yanmasın yapanlardansınız. 2. 3. maddede soru mu sordunuz ki cevap yazayım.  Benim bildiğim kadarı ile garanti verilen birisine inanmamam gerektiğini söylemiyor İslam, ama sizin bir bildiğiniz var ki garanti verilsede inanmamam gerektiğini iddia ediyorsunuz. Böyle bir iddianız varsa bunu söylüyorsanız  açıklamasını yapmak zorundasınız. Yapmıyorsanız laf olsun torba dolsun türünden yorumları bırakın. [/QUOTE]

Hüseyin bey , "laf olsun torba dolsun türünden yorum" lara gerek yok.Niye mi?Torbayı doldurmaya çalışan sizsiniz.Yukarıları okumadan bana cevap vermeye çalışıyorsunuz.Bir daha oku lütfen.Sorduğun konuyu , sen yeni bir konu açacaksınız , diyanete soracaksınız , cevabını bizlerle paylaşacaksınız , bizde size teşekkür edeceğiz.Lütfen kendinizi fazla rencide etmeyin ve de güldürmeyin.Siz konuyu öğrenip paylaşana kadar sizinle tartışmam bitmiştir.


[QUOTE=i.aslan]Mehmet bey açtığınız konunun ilk mesajını ve arada bir kaç mesajı okudum. Öncelikle tüm mesajlarımı okumadığımı belirtmek istiyorum. Anladığım kadarıyla siz canlı garantisi kısmına takılıp kalmışsınız. Bir sürü örnekler verilmiş. Kısaca şunu söylemek istiyorum. Canlı garantisi "abi bak sana garanti veriyorum. O balıklar sana canlı gelecek" demek değildir. Zira hiç kimse bir canlıya garanti veremez. Heleki sizinde dediğiniz gibi yarına sağ çıkacağımız meçhulken. Canlı garantisinden kasıt her ne şekilde olursa olsun balık ölü geldiği takdirde zararını karşılayacağım demektir. Bazı firmalar (yada şahıslar) balıklarına veya paketleme sistemlerine o kadar güvenirlerki garanti verebilirler. Bundan daha doğal birşey olamaz. Bakın şikayet forumunda ne konular açılmış. Size basit bir örnek vereyim. Satıcı şehirlerarası strafor içinde balık gönderdiğini belirtmiş. Alıcıda buna inanıp parasını yatırmış. Gelen balıklar karton koli içinde paketlerin kenarlarına strafor sıkıştırılmış şekildeymiş. Straforla balık göndermenin tam manası koli içine paketlerin kenarına strafor doldurmakmıdır? Şimdi bu örnekten yola çıkarak ölü gelen balıklardan ötürü satıcı haklıdır, canlı göndermiş, video almış diyebilirmisiniz?
Saygılar...[/QUOTE]

İsmail bey , kısa ve öz , alıcı bana ispatını yapsın , canımı alsın.Geniş açıklamalarını şimdiye kadar diğer arkadaşlarla konuştuklarımızın içinde var.Bir de sizden ricam , lütfen , genel amaçlı açtığım bir konudur , örneklemeler bitmez ama örneklemeleriniz forum dışı olsun.Teşekkürler.
mbsa2013-06-28 12:49:38

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

herogluÇevrim Dışı

Kayıt: 17/04/2011
İl: Konya
Mesaj: 357
herogluÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 28 Haziran 2013 14:21
[QUOTE=mbsa] [QUOTE=heroglu]  Mehmet Bey sizde bir iddiada bulunup sonra çevir kazı yanmasın yapanlardansınız. 2. 3. maddede soru mu sordunuz ki cevap yazayım.  Benim bildiğim kadarı ile garanti verilen birisine inanmamam gerektiğini söylemiyor İslam, ama sizin bir bildiğiniz var ki garanti verilsede inanmamam gerektiğini iddia ediyorsunuz. Böyle bir iddianız varsa bunu söylüyorsanız  açıklamasını yapmak zorundasınız. Yapmıyorsanız laf olsun torba dolsun türünden yorumları bırakın. [/QUOTE]

Hüseyin bey , "laf olsun torba dolsun türünden yorum" lara gerek yok.Niye mi?Torbayı doldurmaya çalışan sizsiniz.Yukarıları okumadan bana cevap vermeye çalışıyorsunuz.Bir daha oku lütfen.Sorduğun konuyu , sen yeni bir konu açacaksınız , diyanete soracaksınız , cevabını bizlerle paylaşacaksınız , bizde size teşekkür edeceğiz.Lütfen kendinizi fazla rencide etmeyin ve de güldürmeyin.Siz konuyu öğrenip paylaşana kadar sizinle tartışmam bitmiştir.



[/QUOTE]
 
Cevap vermediğinize göre İslam' da garanti verilen yere güvenmeme meselesi sizin kendi yorumunuz. Neyse konuyu uzatmaya gerek yok. Sonuç olarak siz garanti verilse de alışveriş etmeyin kimseden, yada milyarda trilyonda verseniz yaptığınız alışverişte bir sıkıntı çekerseniz üstüne buz gibi bir su için. Bu forumda alım satımla ilgili alıcı yada satıcı aleyhine şikayet konusu açılabilmeli çünkü alım satıma izin verilen bir yer şikayete de izin vermek zorunda. Tanıdığınız satıcılar varsa siz onları uyarın arkasında duramayacakları sözü vermesinler.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

MoonCrown41Çevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 08/10/2012
İl: Kocaeli
Mesaj: 366
MoonCrown41Çevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 28 Haziran 2013 14:31

Mehmet Bey hatanızı anladınız gittikçe söylemlerinizi değiştiriyorsunuz. Eğer bunu bilerek yapıyorsanız problem yok ama en başından beri kendinizi haklı görüyorsanız sıkıntıyı dile getirmek benim mesleğim icabı değil.

Konunun başında canlı satıcı her zaman haklıydı, ölü geldiyse gelmiştir alıcı üstüne bir bardak su içmeliydi, şimdi ölü balık resmini koyarsa karşılıklı anlaşma neyse o uygulanır diyorsunuz. Alıcı haddini bilecek diye başladığınız konu alıcı ispatlasın gerekiyorsa canımı alsına döndü. Garanti veren satıcılara veryansın ederken şimdi biz hobici satıcılar o kadar yapamayız şeklinde söylem değiştiriyorsunuz. Baktınız ki,  sizce "satıcı hobicilere" bence  "hobici görünümünde satıcı" lara bu konudan ekmek çıkmayacak,  bari haklı çıkmış gibi yapıp kendimi kandırayım diyorsunuz.
 
Kısaca biz hobiciler, hobiciyle muhattap olmak istersek yüzyüze görüşüp dostun çayına balığından çok değer veririz. Yok satıcı ile muhattap olmak istiyorsak vadettiği tüm şartları yerine getirmesini bekleriz ve birbirimizin hakkını da sonuna kadar ararız.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir