Çift Yönlü Bitkili Akvaryum Kurulumu
Gönderim Zamanı: 22 Mayıs 2008 23:57
Selam Arkadaşlar,
Akvaryum konusuna son derece uzağım. Tadilat yaptığımız evimizdeki karanlık odayı nasıl aydınlatabiliriz diye düşünürken, eşim “araya akvaryum koyalım” deyice macera başladı.
Aylardır forumdaki ilgili konuları inceliyorum. Kurulum konusunda hayli yol kat ettim, ancak deneyimli arkadaşların görüş ve önerilerine şiddetle ihtiyacım var.
Ön
Arka görünüm
Boyut (cm): 150*50*65(h)
Su Hacmi: net375 lt
Canlılar:
Su Hacmi: net375 lt
Canlılar:
Balıklar;4 ad Silver, 4 adet tricolor Melek (Pterophyllum scalare) , 10 adet Neon Tetra (paracheirodon inesi), 2 adet Vatoz (Ancistrus dolichopterus), 3 adet Elma salyangozu
Bitkiler;Glossostigma elatinoides, Parvula, Mayaca fluviatilis, Limnophila sessiliflora, Limnophila aromatica, Microsorum pteropus 'narrow', Microsorum pteropus (Java Fern), Hygrophila difformis, Cabomba caroliniana, Ammannia gracilis, Limnophilia Aquatica
Taban: 5 – 20 cm; Dere kumu, torf, laterit, Aquaclay, siyah kırma çakıl (Kaya ve Çakılı HCl ile test ettim)
Aydınlatma: 09oo-14oo 17oo-23oo 11h/gün
2*36WSylvaniaGro-lux
2*36 W Philips Aquarelle
1*36W Sera Plant Color
1*36W Sera Blue Sky Royal
Filtre:
Filtre:
Atman CF1200 (1550lt/sa)
1. Tetra seramik boncuklar + sünger
1. Tetra seramik boncuklar + sünger
2. Aktif Karbon
3. Biyolojik Sünger + Elyaf
Isıtıcı:
3. Biyolojik Sünger + Elyaf
Isıtıcı:
Jager 300W
CO2 Sistemi: 3 Kabarcık/sn 11h/gün
CO2 Sistemi: 3 Kabarcık/sn 11h/gün
Tüplü sistem;selenoid valf + DIY kabarcık sayacı + DIY Vortex co2 reaktör
Gübreleme:Haftada iki gün DIY sıvı gübre
Su değişimi:Haftada bir %25
Kullanılan Yemler: Tetra Bits, Tetramin, Sera discus gra, Sera Granugreen
Su değerleri:
Sıcaklık; 26 c
pH: 7,2
GH: 10
KH: 6
NO2; 0
NO3; 10
Suyu bulandırmamak için elimden geleni yaptım.
Sis görünümü iki gün sürdü.
Önce glosso’ları diktim. Glosso’lar kargodan çok kötü durum çıktılar. Tunç Bey’in Bitki Akvaryumunda Başarı makalesini daha önce okumuş olsaydım, glossoları en son dikerdim. İlk günden full aydınlatmaya başlayınca ciddi yosun problemi oldu. Aydınlatmayı azaltınca glossolar tutmadı. Belki faydası olur diye, su seviyesin 40 cm ye kadar düşürdüm ama nafile..
Diğer bitkileri de ekledikten sonra, sıcaklığı 25c’ye ayarlayıp ısıtıcı, hava motoru ve filtreyi çalıştırdım. Baş danışmanım Utku’nun akvaryumundan getirdiği içine biyolojik süngerin sıkıldığı 10 litre akvaryum suyunu, akvaryumuma ekledik.iki gün sonra ilk balıkları ( 2 adet cüce vatoz, 4 ad silver melek) ekledim. Aslında ilk önce SAE eklemek istiyordum ancak tedarik edemeyince sabredemedim.
On gün sonra yerel Pet shop’a sipariş ettiğim SAE lerim geldi. Yine sabırsız davrandım ve kargodan geldiği gün SAE leri akvaryuma ekledim. Son derece aktif ve sağlıklı görünüyorlardı. Dayanıklı ve geniş su değerlerine uyum sağlayabilen balıklar olduklarını okumuştum. Benim akvaryumda da ilk saatlerde her şey yolunda görünüyordu, yosunlara resmen saldırdılar. 4-5 saat sonra durgunlaşan bir SAE sonraki birkaç saat içinde öldü. Beni aldı bir telaş.. Su sıcaklığını 26 dereceye çıkardım. Su değerlerine baktım (pH 7,2 , GH 10, KH 6, NO2 <1, NO3 10). Gecenin ikisinde yapacak başka bir şey gelmedi aklıma. Sabah iki SAE daha öldü. Bir arkadaşım mikofish kullanmamı önerdi. Balıkları ayırmayı denedim ama çıkarmak ne mümkün. Mikofish’i 3 gün üst üste bitkili tankta kullandım. Zannediyorum büyük bir hata daha yaptım.
Çınar ve lymnophilia aquatica hariç diğer bitkiler bozulmaya başladı. Milifiyumlar tel tel döküldü. Kurulum aşamasında faydası olur diye diktiğim eledoa’lar eridi. Cabomba’lar zayıfladı. Java’lar karardı. Mayaca fluviatilisler soldu, Limnophilia sessifolra’lar alt yapraklarını kaybetti. Glossolardan eser kalmadı. Bu arada yeni eklediğim 4 melek bitkileri tırtıklamaya başladı.
İşte cevaplarını aradığım sorular;
-
Bitkilerimin başına gelenleri, “mikofish” tek başına açıklar mı? Açıklamazsa nerede hata yapıyorum.
-
Javalardaki kararma yosun yada başka bir şey olabilir mi ?
-
Musluk suyum çok sert ( GH 10-14, KH 8-10, pH 7,6 ). Bu su değerleri bitkileri bozar mı? Su değişimlerinde 2-3 gün dinlendirerek kullanıyorum. Su hazırlayıcı kullanmıyorum. Yumuşatmak için uzun vadede ekonomik çözüm nedir? Torf/RO ?
-
Reverse Osmos cihazı ile 1lt filtre suyu elde etmek için ne kadar atık su oluşuyor bilgisi olan var mı?
-
Gübre olarak çok tanınan bir web sitesinden aldığım el yapımı gübre kullanıyorum. Elimdeki bittiğinde Makro besinleri Tunç beyin makalesindeki tavsiyeleri doğrultusunda kendim hazırlayacağım. Mikro besinler için seachem fluorish kullanmayı düşünüyorum ancak Mg ve Ca içeriği (zaten suyum sert) beni düşündürüyor. Mikro elementler için Mg ve Ca içermeyen bir marka var mı?
-
KH/pH tablosundan CO2 yi 11,2ppm düzeyinde hesaplıyorum. 3 kabarcık/sn 12h/gün CO2 yi artırmalı mıyım? Açıkçası balıklar için endişeleniyorum. 3kabarcık/sn 24h/gün vermek uygun olur mu?
-
Hava motoru 24 saat açık, gündüzleri kapatsam balıkları strese sokar mıyım?
-
Melekler bitkileri bitkiler sağlıksız olduğu için mi tırtıklıyorlar ? yem seçimimle bir ilgisi olabilir mi?
-
Son olarak cuba, moss ve riccia eklemek istiyorum ancak bitki bakımı ile ilgili problemimi çözmeden bir adım daha atmak istemiyorum. Tanktaki bitkiler alg kontrolü sağlamak için yeterlimidir?
Görüş ve önerileriniz için şimdiden teşekkürler.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 23 Mayıs 2008 02:43
Hakan bey aramıza hoş geldiniz.Ben ve zannediyorum benimgibi birçok arkadaşımın hayali olan iki farklı mekandanda izlenebilecek akvaryum projeniz çok güzel.Forumdaki ustalardan muhakkak çok faydalı bilgiler gelecektir.Ben, ilk etapta kullandığınız sıvı gübreyi absorbe etmemesi için filtrenizdeki karbonu çıkarmanızı ve Co2 nin bitkilerinizce daha iyi kullanılabilmesi içinde havalandırmayı yanlız geceleri açmanızı öneririm.Bitkiler fotosenteze başlayınca gereken oksijeni sağlayacaktır.Daha bilgili arkadaşlar eksik yada yanlış bilgi verdiysem lütfen düzeltsinler.Unutmadan size bu fikri veren eşinizede hürmetler.Saygılar..
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 23 Mayıs 2008 04:23
Merhaba Hakan Bey,
Öncelikle olaya sistematik ve bilimsel yaklaştığınız için sizi tebrik ediyorum.Ayrıntılı mesajınız sayesinde deneyimli üyelerden kolaylıkla yardım alabilceğinizi düşünüyorum.
Mikofish kullanmadım ama bence bitkilerinizin bozulmasında tek başına sorumlu olamaz.Hatta hiç sorumlu olduğunu düşünmüyorum.Gene de bu tip ilaçları akvaryumun tümüne uygulamak yerine karantina tankında kullanmak genel olarak daha doğru sanırım.
SAE'lerinizin ölümü bence akvaryumun oturmamış biyolojik dengesinden kaynaklanmış olabilir.Ayrıca sipariş üzerine gelmiş balıklar da stresli, yol yorgunu vb. olabilir.Bir de mikofish gibi bakterilere karşı kullanılan ilaçlar da bu dengenin kurulmasını yavaşlatacaktır.
Java Fern'inizdeki kararma yosun gibi gözüküyor.Acaba camlarda ve diğer bitkilerde de benzer kararmalar var mı?Eğer var ise kesin yosun problemidir.Yosun bitkilerin yapraklarını ve dolayısı ile gözenekleri kapadığı için problem yaratıyor.Ben de aynı sorundan muzdaribim uzun süre yosun problemim yoktu ama daha sonra dengesiz sıvı gübreleme, CO2 ve dış filtrenin hortumlarındaki yosunlanmanın yanlışlıkla tanka kaçması ile yosun problemi başladı.
Bence yeni kurulmuş bir tankta oluşan yosun problemi dengesiz gübreleme, CO2'den kaynaklanması daha yüksek ihtimal.Sonuçta düzenli dip çekimi ve akvaryum zaten nisbeten temiz olacağı için yosunlanmanın bu nedenlerden dolayı tetikleneceğini düşünmüyorum.
Bitkili tankların su değerlerinin yumuşak olması istenir.RO gerçekten pahallı bir çözüm.Yine forumlarda okuduğum kadarıyla bazı üyeler dinlerdikleri suyun içinde suyu yumuşatıcı etkisi olabilecek zeolit,peat gibi filtre malzemeleri kullanıyor.Ben sadece çok sayıda 19lt. damacanada suyu uzun süre dinlendiriyorum.Kapakları açık bir şekilde...
Hava motorunu kapatmanızın balıkları strese sokacağını düşünmüyorum.Dış filtrenizin çıkışını yağmurlama şeklinde tanka verirseniz yeterli havalandırmayı sağlayacaktır.
Büyük ihtimalle bitkiler sağlıksız olduğu için balıklarınız tırtıklıyordur.Sanırım zaten diyetlerinde bitkisel ağırlıklı bir yem var.Yemleme yaparken her öğünde bir çeşit yem verin ve yemleri karıştırmayın.Belki de bitkisel yemlemeyi arttırmanız da balıklarınızın bitkilere olan ilgisini kesecektir.
Ayrıca yosun probleminden tek başına balıklar veya diğer başka türlü yosun yiyici canlılar ile kurtulunabileceğini düşünmüyorum.Bence bu canlılar sadece yosun problemi başlamamış bir tankta emniyet sübabı olarak yer alabilirler.Tümden yosun problemini yok edebileceklerini düşünmüyorum.Hele SAE'ler algea eater sıftanı nasıl almış ben kendi adıma hiç anlamadım.Vantuzlu çöpçü,Otocinclus,cüce vatoz gibi canlılar bence bu konuda daha başarılı.
Benim nacizane fikirlerim böyle.Eminim diğer arkadaşlar yanlışım varsa düzeltecek veya ekleme yapacaklardır.
Saygılarımla.
Öncelikle olaya sistematik ve bilimsel yaklaştığınız için sizi tebrik ediyorum.Ayrıntılı mesajınız sayesinde deneyimli üyelerden kolaylıkla yardım alabilceğinizi düşünüyorum.
Mikofish kullanmadım ama bence bitkilerinizin bozulmasında tek başına sorumlu olamaz.Hatta hiç sorumlu olduğunu düşünmüyorum.Gene de bu tip ilaçları akvaryumun tümüne uygulamak yerine karantina tankında kullanmak genel olarak daha doğru sanırım.
SAE'lerinizin ölümü bence akvaryumun oturmamış biyolojik dengesinden kaynaklanmış olabilir.Ayrıca sipariş üzerine gelmiş balıklar da stresli, yol yorgunu vb. olabilir.Bir de mikofish gibi bakterilere karşı kullanılan ilaçlar da bu dengenin kurulmasını yavaşlatacaktır.
Java Fern'inizdeki kararma yosun gibi gözüküyor.Acaba camlarda ve diğer bitkilerde de benzer kararmalar var mı?Eğer var ise kesin yosun problemidir.Yosun bitkilerin yapraklarını ve dolayısı ile gözenekleri kapadığı için problem yaratıyor.Ben de aynı sorundan muzdaribim uzun süre yosun problemim yoktu ama daha sonra dengesiz sıvı gübreleme, CO2 ve dış filtrenin hortumlarındaki yosunlanmanın yanlışlıkla tanka kaçması ile yosun problemi başladı.
Bence yeni kurulmuş bir tankta oluşan yosun problemi dengesiz gübreleme, CO2'den kaynaklanması daha yüksek ihtimal.Sonuçta düzenli dip çekimi ve akvaryum zaten nisbeten temiz olacağı için yosunlanmanın bu nedenlerden dolayı tetikleneceğini düşünmüyorum.
Bitkili tankların su değerlerinin yumuşak olması istenir.RO gerçekten pahallı bir çözüm.Yine forumlarda okuduğum kadarıyla bazı üyeler dinlerdikleri suyun içinde suyu yumuşatıcı etkisi olabilecek zeolit,peat gibi filtre malzemeleri kullanıyor.Ben sadece çok sayıda 19lt. damacanada suyu uzun süre dinlendiriyorum.Kapakları açık bir şekilde...
Hava motorunu kapatmanızın balıkları strese sokacağını düşünmüyorum.Dış filtrenizin çıkışını yağmurlama şeklinde tanka verirseniz yeterli havalandırmayı sağlayacaktır.
Büyük ihtimalle bitkiler sağlıksız olduğu için balıklarınız tırtıklıyordur.Sanırım zaten diyetlerinde bitkisel ağırlıklı bir yem var.Yemleme yaparken her öğünde bir çeşit yem verin ve yemleri karıştırmayın.Belki de bitkisel yemlemeyi arttırmanız da balıklarınızın bitkilere olan ilgisini kesecektir.
Ayrıca yosun probleminden tek başına balıklar veya diğer başka türlü yosun yiyici canlılar ile kurtulunabileceğini düşünmüyorum.Bence bu canlılar sadece yosun problemi başlamamış bir tankta emniyet sübabı olarak yer alabilirler.Tümden yosun problemini yok edebileceklerini düşünmüyorum.Hele SAE'ler algea eater sıftanı nasıl almış ben kendi adıma hiç anlamadım.Vantuzlu çöpçü,Otocinclus,cüce vatoz gibi canlılar bence bu konuda daha başarılı.
Benim nacizane fikirlerim böyle.Eminim diğer arkadaşlar yanlışım varsa düzeltecek veya ekleme yapacaklardır.
Saygılarımla.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 23 Mayıs 2008 09:10
Selam Arkadaşlar,
İlginize ve iyi dileklerinize çok teşekkür ederim. Yasin Bey, aktif karbonu ilk kurulumda kullandıktan sonra çıkarmıştım ancak ilaç kullandıktan sonra yine koydum. Ne kadar faydası olur bilmiyorum ama gübre verirken filtreyi 20-25 dk kapatıyorum.
Sn Sezgin, Javaların dışında bitkilerde siyahlaşma yok. Camlarda belli
belirsiz yeşil ipliksi yosun oluşuyor, kaya ve kütüklerdeki yeşil yosunları vatoz ve salyangozlar temizledi. Hava motorunu yüzeydeki hareketi azaltmak için kapatmayı düşünüyorum.
saygılar..
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 23 Mayıs 2008 09:27
Ben mikofish kullandığım zaman (en az 5 sene önce)akvaryumumdaki cyripto ların tamamı erimişti.Tuz kullandınızmı?Eğer eledoa gibi sağlam bir bitki bile erimeye başladı ise sorun tamamen kimyasal.
Akvaryumunuzdaki suyu tamamen boşaltıp herşeyi sil baştan yapmanız gerekli bence.Üstadlar daha iyi bilirler ama bence başka çare yok.Eğer komple değiştiremem diyorsanız hergün en azından yüzde yirmi su değişimini en az 10 gün buyunca yapın ve her su değişiminde gübre ve Saechem potassium ve Saechem iron alarak ekleyin.Işıklandırmayı 4-3-3 saat açık bırakarak günde 10 saatin altına düşmeyecek şekilde ayarlayın.Bitkiler iyice çoğalıncaya kadar havalandırmayı gündüzleri kapatmayın şu anda o2 yeterli gelmeyebilir.
Saygılar
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
mustafaerdogarÇevrim Dışı
Kıdemli Akvarist
[B]6033,1[/B] [C]3,2,38529[/C]
Kayıt: 13/12/2007
İl: Istanbul
Mesaj: 2469
Kıdemli Akvarist
[B]6033,1[/B] [C]3,2,38529[/C]
Kayıt: 13/12/2007
İl: Istanbul
Mesaj: 2469
Gönderim Zamanı: 23 Mayıs 2008 09:45
Hakan Bey merhaba,
Öncelikle araştırmalarınız ve ayrıntılı mesajınız için teşekkürler. Akvaryumunuzun zamanla çok güzel olacağına eminim. İki yönlü görünüm sağlamakta oldukça güzel bir fikir, gerçi bunu tam anlamıyla gerçekleştirmeniz için akvaryumun eni biraz daha fazla olsaymış daha iyi olurmuş. Bunun dışında her yönü açık akvaryumlarda çabuk sitrese girebilecek bazı balıkların beslenmemesinin daha doğru olacağını hatırlatmak isterim. Gördüğüm kadarıyla sizin balıklarınız için böyle bir durum pek söz konusu değil şuanda. Sorularınıza bildiğim kadarıyla cevap vermeye çalışayım:
1. Mikofish büyük oranda sebep olmuştur diye düşünüyorum ama tek başına durumu açıklamayabilir, kurulum aşamasında adaptasyon sürecindeki bitkiler zaten hassas durumdadırlar. Ancak ana tankta ilaç kullanmanız büyük bir hata olmuş gerçekten.
2. Yosun olacağını sanmam, daha çok bozulma, çürüme olabilir.
3. Verdiğiniz değerler çoğu bitki için ciddi bir sorun teşkil etmez. Uzun vadede tek çözüm RO; torf yalnızca KH ve pH değerinizi düşürebilir, GH düşüremez. Ayrıca suyu sarartır.
4. Burada ne demek istediğinizi tam anlayamadım.
5. RO kullanırsanız bu sorun çözülür. Yada Seachem trace + sıvı demir gübresi kullanabilirsiniz.
6. Öncelikle havalandırmanızı tamamen kapatın, CO2 kaçışına neden oluyordur. Sonra sabah ışıklar yanmadan pH ölçümü yapın. Çıkan değere göre CO2 ile pH' ı 6,8 - 6,9 seviyelerine kadar getirmeniz çok iyi olur.
7. Sadece gündüz değil 24 saat kapatın; bitki az olsa bile su miktarınıza göre balıklarınız oksijen yetersizliği çekmeyeceklerdir.
8. Bitkisel yemde verseniz malesef melekler ince yabraklı bitkilerinizi tırtıklayacaklardır (elma salyangozları içinde aynı şey geçerli). Melek olan bitkili akvaryumlarda sadece kalın yapraklı bitkilerin olması iyi olur.
9. Hızlı büyüyebilecek bazı stem bitkilerle su üstü bitkileri (limon, çınar, pistia vs.) almanız daha iyi olur. Daha sonra akvaryum biraz daha düzene girdiğinde isterseniz çıkarırsınız.
mustafaerdogar 2008-05-23 09:48:31
Öncelikle araştırmalarınız ve ayrıntılı mesajınız için teşekkürler. Akvaryumunuzun zamanla çok güzel olacağına eminim. İki yönlü görünüm sağlamakta oldukça güzel bir fikir, gerçi bunu tam anlamıyla gerçekleştirmeniz için akvaryumun eni biraz daha fazla olsaymış daha iyi olurmuş. Bunun dışında her yönü açık akvaryumlarda çabuk sitrese girebilecek bazı balıkların beslenmemesinin daha doğru olacağını hatırlatmak isterim. Gördüğüm kadarıyla sizin balıklarınız için böyle bir durum pek söz konusu değil şuanda. Sorularınıza bildiğim kadarıyla cevap vermeye çalışayım:
1. Mikofish büyük oranda sebep olmuştur diye düşünüyorum ama tek başına durumu açıklamayabilir, kurulum aşamasında adaptasyon sürecindeki bitkiler zaten hassas durumdadırlar. Ancak ana tankta ilaç kullanmanız büyük bir hata olmuş gerçekten.
2. Yosun olacağını sanmam, daha çok bozulma, çürüme olabilir.
3. Verdiğiniz değerler çoğu bitki için ciddi bir sorun teşkil etmez. Uzun vadede tek çözüm RO; torf yalnızca KH ve pH değerinizi düşürebilir, GH düşüremez. Ayrıca suyu sarartır.
4. Burada ne demek istediğinizi tam anlayamadım.
5. RO kullanırsanız bu sorun çözülür. Yada Seachem trace + sıvı demir gübresi kullanabilirsiniz.
6. Öncelikle havalandırmanızı tamamen kapatın, CO2 kaçışına neden oluyordur. Sonra sabah ışıklar yanmadan pH ölçümü yapın. Çıkan değere göre CO2 ile pH' ı 6,8 - 6,9 seviyelerine kadar getirmeniz çok iyi olur.
7. Sadece gündüz değil 24 saat kapatın; bitki az olsa bile su miktarınıza göre balıklarınız oksijen yetersizliği çekmeyeceklerdir.
8. Bitkisel yemde verseniz malesef melekler ince yabraklı bitkilerinizi tırtıklayacaklardır (elma salyangozları içinde aynı şey geçerli). Melek olan bitkili akvaryumlarda sadece kalın yapraklı bitkilerin olması iyi olur.
9. Hızlı büyüyebilecek bazı stem bitkilerle su üstü bitkileri (limon, çınar, pistia vs.) almanız daha iyi olur. Daha sonra akvaryum biraz daha düzene girdiğinde isterseniz çıkarırsınız.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 23 Mayıs 2008 09:55
Hakan Bey merhabalar. Teknik donanım ve bilgi anlamında oldukça iyi bir
şekilde bitkli akvaryum hobisine başlamışsınız. Oldukça iyi bir giriş
olmuş tebrik ederim. Bence tek kusurunuz biraz aceleci davranmak olmuş
sanırım. Gerçi insanın elinde böyle büyük ve güzel bir tank olunca sabretmek de eminim çok olacaktır Müsadenizle nacizane fikir ve tavsiyelerimi aktarmak isterim. Bazen üslubumun sert/ters gibi algılandığını düşünüyorum aman yanlış anlaşılma olmasın... Bitkileri azar azar ekledikten sonra balıkları da azar azar
ekleyip bir müddet bekledikten sonra gübrelemeye normalin yarısı
oranında başlayarak devam etmiş olsaydınız sanırım enfes bir tank
olacaktı. Ama kendinizi üzmeyin bu noktadan sonra da herşey yoluna
girebilir. Gübrelemede NPK ilavelerini ayrı ayrı mı yapıyorsunuz yoksa
NPK karışık bir sıvı mı kullanıyor sunuz? NPK yı ihtiyaç doğrultusunda
-ki bunu testlerle anlayabiliriz- ayrı ayrı vermeniz daha iyi olabilir.
Gördüğüm kadarıyla N (nitrat) seviyeniz üst sınırda. Fosfat testi ile
fostat değerini de tespit edebilirsiniz. Tunç Bey' in makalesinde
Fosfat-Nirat dengesi ile ilgili bir tablo vardı. Fosfat değerine göre
bu tabloya bir göz atmanızı tavsiye edebilirim. Şu aşamada bence
ışıklandırmayı 3 defaya çıkarıp toplam aydınlatma süresini kısaltarak
aydınlatmayı biraz değiştirebilirsiniz. Gübrelemeye bi süre ara verin. Nitrat seviyeniz daha fazla artmamalı. Hatta nitrat seviyenizi biraz daha düşürmek için su değişimi yapabilirsiniz. Co2 ile ilgili olarak saniyede 3
kabarcığa pH seviyesinin biraz daha düşük olması gerekebilirdi. Bence
hem hava motorunu hem de CO2 yi aynı anda vermeyin. Bu durum CO2
konsantrasyonunun düşmesine sebep oluyor. CO2 yi selonoid vana ile
ışıklandırmaya bağlayabilir bu sırada hava motorunu kapatabilir ya da
gündüz CO2 gece hava motoru çalışacak şekilde bir sistem de
kullanabilirsiniz. Hatta hava motorunu hiç açmasanız da olur. Ben kendi tankımda hiç hava motoru kullanmıyorum mesela. Bunun dışındaki test sonuçlarınız normal değerlerde.
Sadece dediğim gibi nirat seviyesine dikkat edin daha fazla yükselmesin. Mikofish isimli ilacı hiç kullanmadım ama bitkili akvaryumlara zararı olmadığı söylenen kimyasalları bile kullanma fikrine karşıyım. Aklıma ilk gelenler bunlar. Ancak eminim ki üstadlar çok daha iyi fikirler vereceklerdir.(Hatta ben bu yazıyı yazana kadar yazmış bile bi tanesi) Çok iyi bir başlangıç yapmışsınız tek ihtiyacınız olan biraz sabır ve zaman sanırım. Sevgiler saygılar...
umutgercek 2008-05-23 09:56:54
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 23 Mayıs 2008 10:01
Ben ne dedim üstadlar daha iyi bilir lafı boşa değil.
Saygılar
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 23 Mayıs 2008 13:39
Selam arkadaşlar,
Engin Bey,
akvaryuma hiç tuz eklemedim. Sadece taban malzemesini yıkarken kaya tuzu kullandım, onu da iyice duruladım. Yeri gelmişken tuz kullanımı ile ilgili hiç bilgim yok. hangi durumlarda ne için kullanılır?
Mikofish kullandığım dönemde eledoa'lar çok hızlı gelişiyorlardı. bir haftada 20cm uzamışlardı. Herhalde o nedenle çok etkilendiler. O son 20cmlik kısımlarında gövdeleri yumuşak,neredeyse şeffaf, içleri su dolu gibiydi. Önce o kısımları eridi.
Su dinlendirmek için alt dolapta 80 litrelik tankım var. Her gün su değişimi çok zor.
Mustafa Bey,
Javalar dediğiniz gibi çürüyorlar, bu sabah nöbetten çıkıp eve geldiğimde bazı yaprakların tamamen siyah/gri cansız bir hal aldığını gördüm.
Ev tipi tezgah altı RO cihazlarında bir su girişi, bir atık su çıkışı bir de filtre edilmiş saf su çıkışı var. Giren suyun bir kısmı membran filtreden süzülerek kullanıma hazır oluyor. Bir kısmı da filtrede kalan mineral, ağır metal vs gibi partiküller ile birlikte atık su haline geliyor ve lavoba giderine tahliye ediliyor.
Önümüz yaz malum barajlarda su kıt.Şimdi ben oğluma duşta uzun kalma,dişlerini fırçalarken musluğu kapat filan derken, 1 ton çeşme suyundan 100 lt distile su elde edeceksem (işte bu oranı soruyorum)...
Hava motorunu öneriniz doğrultusunda kapatacağım. Bakalım CO2 ve pH ne olacak. Balıklar oksijensizlikten ölmeden önce beni uyaracak kadar yüzeye asılırlar değil mi??
Umut Bey,
Kuruluma başlarken; akşam, Bakteri kültürü ilavesinden sonra "balıksız azot döngüsü" başlatmayı planlıyordum. Hani okuduk ya.. Balıksız da bakteri beslemek münkünmüş.. sabah kalktım "400 lt tankta iki balığa ne olabilir ki" şeklinde 2 balık almak için koşa koşa akvaryumcuya gittim, 6 balık aldım döndüm.. Bu işin anahtarı sabır galiba.. O da biz de yok..
NPK ve eser elementer hepsi aynı sıvı içinde.
Işıklandırma önerinize uyacağım..
CO2 sistemde selenoid valf var söylediğiniz gibi aydınlatma ile birlikte çalışıyor.
yine masraftayız anlaşılan;
Hızlı gelişen stem bitkiler alacağım,
N + P + K + Seachem trace + sıvı demir kullanacağım
Haliyle test kitlerini alacağım..
Sonra sabır ve katkılarınızla gelişmeleri paylaşacağız. teşekkürler..
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 24 Mayıs 2008 23:42
Hakan bey size ilk mesajınızı ben yazacaktım.Hatta bayada uzunca yazdım.Pat diye pc kapanınca hepsi gitti.Gecede 4 gibiydi.Arkadaşlar gerekenleri söylemiş.Biraz önce kulaklarınızı çınlattık msn de.Ben şöyle demiştim sağlam bir tank, bilinçli bir akvarist geliyor.Bu mesajıda tebrik etmek babında yazıyoum ve tankınızın geleceğini gerçekten iyi görüyorum.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 25 Mayıs 2008 13:04
Barış bey, keşke bu konuyu sizlerle daha erken paylaşsaymışım, daha çok yol kat edecektim. Yapıcı eleştirileriniz bana güç veriyor. Çok teşekkür edim.
Tanktan bozulan bitkileri çıkardım. Javaların kararan bütün yapraklarını, bir iki yaprak kalacak şekilde ayıkladım. Bakalım yeni sürgün verecek mi..
Aktif karbonu filtreden çıkardım.
Hava motoru dünden beri kapalı. Balıklar rahat görünüyor. pH 7.1 oldu.
Aydınlatmayı 4*36 wat 3-3-3 saate düşürdüm.
Haftalık %25 su değişimine devam ediyorum.
Gübrelemeye ara verdim. Yarın yeni bitki (çınar, zeytin, limon), Seachem trace + sıvı demir ve test kitlerini siparişi edeceğim. Zirai ilaç satan bir yerden Potasyum Sülfat, Potasyum Nitrat ,Monobazik Potasyum Fosfat , Demir Sülfat (FeSO4 H2O) + EDTA alacağım.
Bugün şebeke suyunu pH 7.8, GH 16, KH 12 ölçtüm. RO araştırmaya başladım.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
mustafaerdogarÇevrim Dışı
Kıdemli Akvarist
[B]6033,1[/B] [C]3,2,38529[/C]
Kayıt: 13/12/2007
İl: Istanbul
Mesaj: 2469
Kıdemli Akvarist
[B]6033,1[/B] [C]3,2,38529[/C]
Kayıt: 13/12/2007
İl: Istanbul
Mesaj: 2469
Gönderim Zamanı: 25 Mayıs 2008 13:33
Hakan Bey,
RO gerçekten sizin için en ucuz çözüm olur. Seachem trace malesef kullanım miktarı oldukça yüksek bir gübre ve fiyatıda aynı şekilde yüksek. Suyunuzu RO ile uygun değerlere getirmeniz hem bitkiler ve balıklar için hemde gübre kullanımı (tekrar flourish e dönersiniz) açısından sizin için çok daha iyi olacak. Bu arada sıvı demir gübresi olarak sadece demir sülfat + edta kullanmanız yeterli olur.
mustafaerdogar 2008-05-25 13:34:18
RO gerçekten sizin için en ucuz çözüm olur. Seachem trace malesef kullanım miktarı oldukça yüksek bir gübre ve fiyatıda aynı şekilde yüksek. Suyunuzu RO ile uygun değerlere getirmeniz hem bitkiler ve balıklar için hemde gübre kullanımı (tekrar flourish e dönersiniz) açısından sizin için çok daha iyi olacak. Bu arada sıvı demir gübresi olarak sadece demir sülfat + edta kullanmanız yeterli olur.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 26 Mayıs 2008 02:17
Hakan bey jawa fernlerin kararan yapraaklarınımı çıkardınız?Bu soruya ne yanıt verdiler arkadaşlar bilmiyorum ama o karartılar yeni kök oluşumudur.Jawa fernler bilhassa yapraktan ürer yeni bireyler oluştururlar.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 26 Mayıs 2008 03:39
Genç Java Fern'ler Çürümüş eski yapraklarından sürgün vererek ürerler. Yaşlı yaparakların neredeyse her bir parçası, yeni filizler üretirler.
http://www.pataquatic.com/pat-provita.htm 'den alıntıdır.
Hadi bakalım birşey daha öğrendik
Kopardığım yaprakları gazete içine dertop edip çöp poşetine atmıştım. Halen nemliler ise işe yararlar mı dersiniz ??
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir