Karides Akvaryumu Hakkında Sorularım Ve Kurulumum
Gönderim Zamanı: 13 Nisan 2025 13:03
[QUOTE=Anselmo458]
Çoğalma konusunda böyle lineer bir grafiği yok. Şöyle yaparsanız böyle çoğalırlar gibisinden değil. Temelde hepimizin su şartları bile birbirinden farklı. Mevcut su şartlarına adapte olmuş, stressiz erişkin karidesler her ay üremeye hazırdır ve üredikçe 10-15 yavru verecektir [:)][/QUOTE]
Peki litre başına kaç karides olmalı (muhtemelen kiraz karides) forumda farklı farklı görüşler var bu konu hakkında. Az sayıyla baslarsam daha iyi olur sanki[:)]
Çoğalma konusunda böyle lineer bir grafiği yok. Şöyle yaparsanız böyle çoğalırlar gibisinden değil. Temelde hepimizin su şartları bile birbirinden farklı. Mevcut su şartlarına adapte olmuş, stressiz erişkin karidesler her ay üremeye hazırdır ve üredikçe 10-15 yavru verecektir [:)][/QUOTE]
Peki litre başına kaç karides olmalı (muhtemelen kiraz karides) forumda farklı farklı görüşler var bu konu hakkında. Az sayıyla baslarsam daha iyi olur sanki[:)]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 13 Nisan 2025 13:06
[QUOTE=Tataaa4325]
Peki litre başına kaç karides olmalı (muhtemelen kiraz karides) forumda farklı farklı görüşler var bu konu hakkında. Az sayıyla baslarsam daha iyi olur sanki[:)][/QUOTE]
Bu konuda benden daha bilgili hocalarımızın yorum yapması daha sağlıklı olur. Eskiden beri benim bildiğim litre başına 1 karides , fakat bol bitkili bir akvaryumda bu sayı rahatça 2 katına çıkarılabiliyor
Peki litre başına kaç karides olmalı (muhtemelen kiraz karides) forumda farklı farklı görüşler var bu konu hakkında. Az sayıyla baslarsam daha iyi olur sanki[:)][/QUOTE]
Bu konuda benden daha bilgili hocalarımızın yorum yapması daha sağlıklı olur. Eskiden beri benim bildiğim litre başına 1 karides , fakat bol bitkili bir akvaryumda bu sayı rahatça 2 katına çıkarılabiliyor
Beğenenler: [T]253994,Tataaa4325[/T]
Teşekkür Edenler: [T]253994,Tataaa4325[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 13 Nisan 2025 16:08
Karidesler akvaryumu balıklar kadar fazla pisleten ve balıklar kadar fazla yemleme yapmanız gereken canlılar değil tabiki karides başına ne kadar su düşerse o kadar iyi ancak kendimden örnek vereyim suyu oturmuş 27lt bloody tankında yaklaşık 100-110 kadar canlı mevcut daha önce bulundukları 42lt de ise 200den fazlası bulunuyordu. Zamanla su oturdukça (tabi bu dediğim ilk bakteri kültürü oturması değil yaklaşık 8-9 aylık bir süreç sonunda) lt başına 4-5 karides şeklinde ayarlıyorum ben. Buradaki tek sorunum canlıların sağlığı değil doğal adaptasyon sürecinden kaynaklı sınırlı hacimde canlı sayısı arttıkça üreme sıklığı yavaşlıyor. Akvaryum hacminizi bilmiyorum ama ilk başlangıçta 10-20 karides ile başlamak daha sağlıklı olur.
Beğenenler: [T]253994,Tataaa4325[/T][T]240932,Ehtiyar[/T]
Teşekkür Edenler: [T]253994,Tataaa4325[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 13 Nisan 2025 16:19
[QUOTE=UEK]Karidesler akvaryumu balıklar kadar fazla pisleten ve balıklar kadar fazla yemleme yapmanız gereken canlılar değil tabiki karides başına ne kadar su düşerse o kadar iyi ancak kendimden örnek vereyim suyu oturmuş 27lt bloody tankında yaklaşık 100-110 kadar canlı mevcut daha önce bulundukları 42lt de ise 200den fazlası bulunuyordu. Zamanla su oturdukça (tabi bu dediğim ilk bakteri kültürü oturması değil yaklaşık 8-9 aylık bir süreç sonunda) lt başına 4-5 karides şeklinde ayarlıyorum ben. Buradaki tek sorunum canlıların sağlığı değil doğal adaptasyon sürecinden kaynaklı sınırlı hacimde canlı sayısı arttıkça üreme sıklığı yavaşlıyor. Akvaryum hacminizi bilmiyorum ama ilk başlangıçta 10-20 karides ile başlamak daha sağlıklı olur.[/QUOTE]
Muhtemelen 40-45 litre olacak. Nüfus patlaması olması zor yani anladığım kadarıyla. Bi 15 taneyle başlarım. Bu hayvanlara bakarken balıklardan farklı özel dikkat edeceğim birşey var mı[:?]
Muhtemelen 40-45 litre olacak. Nüfus patlaması olması zor yani anladığım kadarıyla. Bi 15 taneyle başlarım. Bu hayvanlara bakarken balıklardan farklı özel dikkat edeceğim birşey var mı[:?]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 13 Nisan 2025 17:18
[QUOTE=Tataaa4325]
Muhtemelen 40-45 litre olacak. Nüfus patlaması olması zor yani anladığım kadarıyla. Bi 15 taneyle başlarım. Bu hayvanlara bakarken balıklardan farklı özel dikkat edeceğim birşey var mı[:?][/QUOTE]
Balık yemi ile besleme yapmayın karideslere özel üretilmiş yemlerden alın. Dip çekimi yapmayın ilk 1-2 ay haftalık yaklaşık olarak %20 su değişimi sonrasında 2 haftada bir defa %20 su değişimi yapın. Bunlar dışında ufak bir pipo filtre ve moss eklemesi de yaparsanız gayet mutlu olacaktırlar.
Muhtemelen 40-45 litre olacak. Nüfus patlaması olması zor yani anladığım kadarıyla. Bi 15 taneyle başlarım. Bu hayvanlara bakarken balıklardan farklı özel dikkat edeceğim birşey var mı[:?][/QUOTE]
Balık yemi ile besleme yapmayın karideslere özel üretilmiş yemlerden alın. Dip çekimi yapmayın ilk 1-2 ay haftalık yaklaşık olarak %20 su değişimi sonrasında 2 haftada bir defa %20 su değişimi yapın. Bunlar dışında ufak bir pipo filtre ve moss eklemesi de yaparsanız gayet mutlu olacaktırlar.
Beğenenler: [T]253994,Tataaa4325[/T]
Teşekkür Edenler: [T]253994,Tataaa4325[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 13 Nisan 2025 18:17
Ben 22Litre sadece karides tankına 4 karidesle başladım sonra bir 4 tane daha ekledim. Şuan her boyutta bir sürü var. İlk doğanlar tam erişkin boy olmak üzereler sanırım. Sadece karides dedim ama ramshorn, adi sal, minare sal, boynuzlu nerite (3) var. Hemen her gün yemleme (pul balık yemi tetra marka) yapıyorum. Haftada bir kere %20 su değişimi yapıyorum.
Beğenenler: [T]253994,Tataaa4325[/T]
Teşekkür Edenler: [T]253994,Tataaa4325[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 13 Nisan 2025 21:24
Dekor için kızılağaç kozalağı kullabilir miyim? suyu blackwater falan yapıyormuş suyu sarartmasını istemiyorum gözüme güzel geldiği için soruyorum. yada daha başka karides için özel olan dekorlar mesela catappa yaprağı[:?][EDIT]Tataaa4325,2025-04-13 21:36:51[/EDIT]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 13 Nisan 2025 21:53
Sadece dekor amaçlı olarak değil bio çeşitliliğe katkı olarak da kullanabilirsiniz. Kozalak dışında kurumuş yapraklar olur, kökler olur. Köklere moss sardığınızda dekor da olur. Abartmadığınız taktirde bir şey olmaz, su biraz renklense bile ancak su değişimlerinde farkedersiniz. Hem suyun stabil kalmasında hem de karisdeslerin, salyangozların doğala yakın bir ortamda bulunmasına katkı sunar. Benim her zaman ve herkese önerdiğim gibi, canlılarınızı tanka eklemekte acele etmeyin üç hafta, dört hafta bitkilerle boş çalışsın tank. Moss harici bitki olacaksa adaptasyonu daha rahat olur, azot döngüsü tamamen oluşur.
Kiraz ,sakura gibi tür olacaksa arada kapya biber az haşlayıp kabuğunu soyup verelim. Hepsine faydalı ama bunlarda renkleride parlak oluyor.
Kiraz ,sakura gibi tür olacaksa arada kapya biber az haşlayıp kabuğunu soyup verelim. Hepsine faydalı ama bunlarda renkleride parlak oluyor.
Beğenenler: [T]253994,Tataaa4325[/T]
Teşekkür Edenler: [T]253994,Tataaa4325[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 13 Nisan 2025 21:58
[QUOTE=Ehtiyar]Sadece dekor amaçlı olarak değil bio çeşitliliğe katkı olarak da kullanabilirsiniz. Kozalak dışında kurumuş yapraklar olur, kökler olur. Köklere moss sardığınızda dekor da olur. Abartmadığınız taktirde bir şey olmaz, su biraz renklense bile ancak su değişimlerinde farkedersiniz. Hem suyun stabil kalmasında hem de karisdeslerin, salyangozların doğala yakın bir ortamda bulunmasına katkı sunar. Benim her zaman ve herkese önerdiğim gibi, canlılarınızı tanka eklemekte acele etmeyin üç hafta, dört hafta bitkilerle boş çalışsın tank. Moss harici bitki olacaksa adaptasyonu daha rahat olur, azot döngüsü tamamen oluşur.
Kiraz ,sakura gibi tür olacaksa arada kapya biber az haşlayıp kabuğunu soyup verelim. Hepsine faydalı ama bunlarda renkleride parlak oluyor. [/QUOTE]
astronot akvaryumumun aksine, bitki, dekor vs. çok kritik olduğu için sizinde dediğiniz gibi acele etmeyeceğim. bir görsel şölen elde etmek istiyorum. rica etsem nasıl beslediğinizi söyler misiniz? bolca moss düşünüyorum bu arada[:)]
Kiraz ,sakura gibi tür olacaksa arada kapya biber az haşlayıp kabuğunu soyup verelim. Hepsine faydalı ama bunlarda renkleride parlak oluyor. [/QUOTE]
astronot akvaryumumun aksine, bitki, dekor vs. çok kritik olduğu için sizinde dediğiniz gibi acele etmeyeceğim. bir görsel şölen elde etmek istiyorum. rica etsem nasıl beslediğinizi söyler misiniz? bolca moss düşünüyorum bu arada[:)]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 13 Nisan 2025 22:08
Şimdi evde değilim gidince foto atarım, zaten az çok biliyorsunuz[:)].
Beslenmeye gelince kendi yaptığım bitkisel karışım, spirulinalı tablet yemden kırıp toz haline getirerek, haşlanmış sebze, meyve, beta yemi dönüşümlü, karışık veriyorum. Yukarıda üstadın yazdığı gibi az miktarda vermek önemli. Yemlemeyi kaçırınca nematod çıkıveriyor hemen, misal ben[:D].
Tekrar merhaba, buyurun bu beta tankım 30 litrelik:[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240932/130420252337541.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240932/130420252337571.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240932/130420252338001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240932/130420252338041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240932/130420252338071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240932/130420252338101.jpg[/IMG]
Biraz fazla oldu ama fikir vermesi için istemiştiniz. Uyurken benim paşayı da resimledim, uyandı tabii keyfini kaçırmış olduk. Birlikte yaşıyorlar karideslerle, kimseye tavsiyede bulunmuyorum yanlış anlaşılmasın. Benim beta çok uslu çıktı kimseye dokunmuyor, benden başka kimseyede dokundurtmuyor[:3]. Uzun bir süre yavru alamadım karideslerden, sonra ne olduysa oldu simdi nerdeyse her hafta, on günde bir bir tanesi yavruluyor. Çok küçük ve çok güzeller, inanılmaz. Ortam bu şekilde gördüğünüz gibi, umarım faydalı olur.
Beslenmeye gelince kendi yaptığım bitkisel karışım, spirulinalı tablet yemden kırıp toz haline getirerek, haşlanmış sebze, meyve, beta yemi dönüşümlü, karışık veriyorum. Yukarıda üstadın yazdığı gibi az miktarda vermek önemli. Yemlemeyi kaçırınca nematod çıkıveriyor hemen, misal ben[:D].
Tekrar merhaba, buyurun bu beta tankım 30 litrelik:[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240932/130420252337541.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240932/130420252337571.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240932/130420252338001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240932/130420252338041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240932/130420252338071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240932/130420252338101.jpg[/IMG]
Biraz fazla oldu ama fikir vermesi için istemiştiniz. Uyurken benim paşayı da resimledim, uyandı tabii keyfini kaçırmış olduk. Birlikte yaşıyorlar karideslerle, kimseye tavsiyede bulunmuyorum yanlış anlaşılmasın. Benim beta çok uslu çıktı kimseye dokunmuyor, benden başka kimseyede dokundurtmuyor[:3]. Uzun bir süre yavru alamadım karideslerden, sonra ne olduysa oldu simdi nerdeyse her hafta, on günde bir bir tanesi yavruluyor. Çok küçük ve çok güzeller, inanılmaz. Ortam bu şekilde gördüğünüz gibi, umarım faydalı olur.
Beğenenler: [T]253994,Tataaa4325[/T][T]240275,Laterthanbefore[/T]
Teşekkür Edenler: [T]253994,Tataaa4325[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 13 Nisan 2025 23:49
[QUOTE=Ehtiyar]Şimdi evde değilim gidince foto atarım, zaten az çok biliyorsunuz[:)].
Beslenmeye gelince kendi yaptığım bitkisel karışım, spirulinalı tablet yemden kırıp toz haline getirerek, haşlanmış sebze, meyve, beta yemi dönüşümlü, karışık veriyorum. Yukarıda üstadın yazdığı gibi az miktarda vermek önemli. Yemlemeyi kaçırınca nematod çıkıveriyor hemen, misal ben[:D].
Tekrar merhaba, buyurun bu beta tankım 30 litrelik:[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240932/130420252337541.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240932/130420252337571.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240932/130420252338001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240932/130420252338041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240932/130420252338071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240932/130420252338101.jpg[/IMG]
Biraz fazla oldu ama fikir vermesi için istemiştiniz. Uyurken benim paşayı da resimledim, uyandı tabii keyfini kaçırmış olduk. Birlikte yaşıyorlar karideslerle, kimseye tavsiyede bulunmuyorum yanlış anlaşılmasın. Benim beta çok uslu çıktı kimseye dokunmuyor, benden başka kimseyede dokundurtmuyor[:3]. Uzun bir süre yavru alamadım karideslerden, sonra ne olduysa oldu simdi nerdeyse her hafta, on günde bir bir tanesi yavruluyor. Çok küçük ve çok güzeller, inanılmaz. Ortam bu şekilde gördüğünüz gibi, umarım faydalı olur.[/QUOTE]
Şakasız söylüyorum. Gördüğüm en iyi kurulumlardan. Bitkileri çok iyi konumlandirmissiniz. benimde böyle birşey yapmak istiyorum cok efsane olmuş. Bettaniz ve karideslerizde çok tatlı [:3]
Beslenmeye gelince kendi yaptığım bitkisel karışım, spirulinalı tablet yemden kırıp toz haline getirerek, haşlanmış sebze, meyve, beta yemi dönüşümlü, karışık veriyorum. Yukarıda üstadın yazdığı gibi az miktarda vermek önemli. Yemlemeyi kaçırınca nematod çıkıveriyor hemen, misal ben[:D].
Tekrar merhaba, buyurun bu beta tankım 30 litrelik:[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240932/130420252337541.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240932/130420252337571.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240932/130420252338001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240932/130420252338041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240932/130420252338071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240932/130420252338101.jpg[/IMG]
Biraz fazla oldu ama fikir vermesi için istemiştiniz. Uyurken benim paşayı da resimledim, uyandı tabii keyfini kaçırmış olduk. Birlikte yaşıyorlar karideslerle, kimseye tavsiyede bulunmuyorum yanlış anlaşılmasın. Benim beta çok uslu çıktı kimseye dokunmuyor, benden başka kimseyede dokundurtmuyor[:3]. Uzun bir süre yavru alamadım karideslerden, sonra ne olduysa oldu simdi nerdeyse her hafta, on günde bir bir tanesi yavruluyor. Çok küçük ve çok güzeller, inanılmaz. Ortam bu şekilde gördüğünüz gibi, umarım faydalı olur.[/QUOTE]
Şakasız söylüyorum. Gördüğüm en iyi kurulumlardan. Bitkileri çok iyi konumlandirmissiniz. benimde böyle birşey yapmak istiyorum cok efsane olmuş. Bettaniz ve karideslerizde çok tatlı [:3]
Teşekkür Edenler: [T]240932,Ehtiyar[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 1 saat 28 dakika önce
Bu projeye tekrar niyetlendim, elimde boş 65x35x25 akvaryum var ama akvaryumun genişliği 25 yani biraz dar. Bu akvaryum uygun mu yoksa sıfırdan yaptırmalı mıyım? Ayrıca kendim armatür yapmak istiyorum, ama armatür kasası gözüme biraz pahalı geldi(1200tl). nasıl yollar izlenebilir? elimde tetra aps 50, 1 büyük boy pipo ve bahsettiğim akvaryum var.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 54 dakika önce
[QUOTE=Tata]Bu projeye tekrar niyetlendim, elimde boş 65x35x25 akvaryum var ama akvaryumun genişliği 25 yani biraz dar. Bu akvaryum uygun mu yoksa sıfırdan yaptırmalı mıyım? Ayrıca kendim armatür yapmak istiyorum, ama armatür kasası gözüme biraz pahalı geldi(1200tl). nasıl yollar izlenebilir? elimde tetra aps 50, 1 büyük boy pipo ve bahsettiğim akvaryum var.[/QUOTE]
Elinizdekiler fazlasıyla yeterli. Bir tane nötr kum alıp içine kapsül gübre gömün, çoğu bitkiyi yetiştirebilirsiniz. Ben nano olduğu için (brüt 15 litre, net 10 litre su hacmi) RO su kullanıyorum ama siz çeşme suyu kullansanız da yüksek ihtimalle olur. Alüminyum bir profilin üstüne LED'leri dizebilirsiniz. Benim yaptığım gibi ESP8266 ile ışığı zamanlayarak telefonunuzdan kontrol edebilirsiniz. Şahsen ben öyle kullanıyorum ve çok memnunum. Canlı olarak tahminim 10 civarı karidesim, 2 helena, 1 nerite ve 1 galaxy rasboram var. Karidesleri kendi hallerine bıraktım, üremelerini bekliyorum. Sonraki üreme zamanında soy biraz karışsın diye birkaç karides daha ekleyeceğim. Onun dışında sadece RO sudan kaynaklı bir potasyum eksikliği yaşadım, onu da çözdüm.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240101/260620260305521.jpg[/IMG]
https://www.akvaryum.com/Forum/esp_tabanli_akilli_isik_ve_sicaklik_olcum_sistemi_k1016535.asp
Elinizdekiler fazlasıyla yeterli. Bir tane nötr kum alıp içine kapsül gübre gömün, çoğu bitkiyi yetiştirebilirsiniz. Ben nano olduğu için (brüt 15 litre, net 10 litre su hacmi) RO su kullanıyorum ama siz çeşme suyu kullansanız da yüksek ihtimalle olur. Alüminyum bir profilin üstüne LED'leri dizebilirsiniz. Benim yaptığım gibi ESP8266 ile ışığı zamanlayarak telefonunuzdan kontrol edebilirsiniz. Şahsen ben öyle kullanıyorum ve çok memnunum. Canlı olarak tahminim 10 civarı karidesim, 2 helena, 1 nerite ve 1 galaxy rasboram var. Karidesleri kendi hallerine bıraktım, üremelerini bekliyorum. Sonraki üreme zamanında soy biraz karışsın diye birkaç karides daha ekleyeceğim. Onun dışında sadece RO sudan kaynaklı bir potasyum eksikliği yaşadım, onu da çözdüm.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/240101/260620260305521.jpg[/IMG]
https://www.akvaryum.com/Forum/esp_tabanli_akilli_isik_ve_sicaklik_olcum_sistemi_k1016535.asp
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
