Sürekli Tetra Kaybı - Neden?
Gönderim Zamanı: 4 Saat 19 Dakika önce
Merhaba,
70 litrelik, yaklaşık 6 aydır aktif olan akvaryumumda son 1.5 aydır sadece transgenik tetra türünde tek tek kayıplar yaşıyorum. 1.5 ayda 4 veya 5 tane kaybettim tam hatırlamıyorum. Diğer türlerde (danio, corydoras, cüce vatoz, katil salyangoz) hiçbir sorun yok.
Kayıplar ani olmuyor. Balıklar birkaç gün içinde halsizleşiyor, hızlı soluma başlıyor, dibe çökme ve karın içe çekilmesi görülüyor, ardından ölüm gerçekleşiyor. 3–4 gün arayla tek tek kayıp veriyorum, toplu veya ani ölüm yaşanmadı.
Genel tank bilgileri:
70L akvaryum
Sobo SF550F Askı dış filtre(seachem matrix, eurostar hexafix seramik halka. aktif karbon vs yok)+ yüzey hareketi var
Hava taşı aktif
Haftalık ~15L su değişimi (dinlendirilmiş su + Aquatan)
TDS: 115 ppm
Dipte 12kg 3-4cm dere kumu
Bitkiler: Anubias (sonradan eklendi), daha önce Elodea vardı ancak çürüyüp çıkarıldı
Geçmişte dip çekimi yetersiz olduğu için kum içinde dışkı birikimi oluşmuştu. Son dönemde daha düzenli temizlik yapmaya başladım.
Yemleme genelde az-orta seviyede.
Su berrak, koku veya bulanıklık yok.
Bu tabloya bakarak bu ölümlerin temel nedeni sizce ne olabilir? ne yapabilirim?
70 litrelik, yaklaşık 6 aydır aktif olan akvaryumumda son 1.5 aydır sadece transgenik tetra türünde tek tek kayıplar yaşıyorum. 1.5 ayda 4 veya 5 tane kaybettim tam hatırlamıyorum. Diğer türlerde (danio, corydoras, cüce vatoz, katil salyangoz) hiçbir sorun yok.
Kayıplar ani olmuyor. Balıklar birkaç gün içinde halsizleşiyor, hızlı soluma başlıyor, dibe çökme ve karın içe çekilmesi görülüyor, ardından ölüm gerçekleşiyor. 3–4 gün arayla tek tek kayıp veriyorum, toplu veya ani ölüm yaşanmadı.
Genel tank bilgileri:
70L akvaryum
Sobo SF550F Askı dış filtre(seachem matrix, eurostar hexafix seramik halka. aktif karbon vs yok)+ yüzey hareketi var
Hava taşı aktif
Haftalık ~15L su değişimi (dinlendirilmiş su + Aquatan)
TDS: 115 ppm
Dipte 12kg 3-4cm dere kumu
Bitkiler: Anubias (sonradan eklendi), daha önce Elodea vardı ancak çürüyüp çıkarıldı
Geçmişte dip çekimi yetersiz olduğu için kum içinde dışkı birikimi oluşmuştu. Son dönemde daha düzenli temizlik yapmaya başladım.
Yemleme genelde az-orta seviyede.
Su berrak, koku veya bulanıklık yok.
Bu tabloya bakarak bu ölümlerin temel nedeni sizce ne olabilir? ne yapabilirim?
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
