Yasal üretimhane açmak için gerekenler.
Gönderim Zamanı: 01 Nisan 2013 21:13
Herkeze saygılar ve sağlıklı balıklar.
Heryerde aramama rağmen bulamadığım için bu konuyu açıyorum.
Ben bir üretimhane açmak istiyorum ama aklıma takılan birkaç soru var mesela yasal olarak üretimhane açmak için gerekli izinler nelerdir ve nerelerden alınır.
Üretimhane nasıl bir yerde ve nasıl olmalıdır bundaki sorum fırınlarda banyo zorunluluğu gibi yani üretimhane açmak için bir zorunluluk varmı.
Üretimhanenin duvarı şöyle olacak kurulacak yer merkezde olmayacak gibi bir durum varmı.
Bilgisini paylaşanlara sorularımı yanıtlayanlara şimdiden teşekürler.
aradabulc 2013-04-01 21:14:47
Heryerde aramama rağmen bulamadığım için bu konuyu açıyorum.
Ben bir üretimhane açmak istiyorum ama aklıma takılan birkaç soru var mesela yasal olarak üretimhane açmak için gerekli izinler nelerdir ve nerelerden alınır.
Üretimhane nasıl bir yerde ve nasıl olmalıdır bundaki sorum fırınlarda banyo zorunluluğu gibi yani üretimhane açmak için bir zorunluluk varmı.
Üretimhanenin duvarı şöyle olacak kurulacak yer merkezde olmayacak gibi bir durum varmı.
Bilgisini paylaşanlara sorularımı yanıtlayanlara şimdiden teşekürler.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 01 Nisan 2013 21:19
Bu sorduğunuz soruyu geçenlerde Ankara'da bir pet shop(evcil hayvan dükkanı) sahibi bir müşteriyle konuşuyordu ve ona verdiği cevap;pet shop açmak için istenen belgelerle hemen hemen aynı oluyor şeklindeydi.
Bulunduğunuz yerin ilgili resmi kamu kuruluşundan çok daha net bilgi sağlanabilir.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 02 Nisan 2013 02:05
Benim asıl öğrenmek istediğim şey kendi binamizdaki bodrum katta yapmak istiyorum üst tarafi market bulundugu ortam yazan maddelere göre su giderine bağli 4 duvari fayans ve üst tarafi strafor kapli sürekli havalandirma ve klima acik bi ortam bu durumda mekandan dolayi bir problem yok benim merak ettigim şey bulundugu yerden dolayi bir problem cikarmi üst tarafi market ve merkezde yani merkezden şu kadar uzakta olacak diye bir olay varmi
aradabulc 2013-04-02 10:29:43
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 02 Nisan 2013 15:30
Kamil Bey Belediye'den ekip talep edin gelip baksınlar ve eksiklikleri söylesinler.
M.Tuna 2013-04-02 15:30:16
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 02 Nisan 2013 15:32
Belediyeden ruhsat alıyorsunuz. Bir muhasebeciye evralarınızı temin edip(ikametgah nüfus cüzdan sureti imza beyannamesi vekaletname....) Sonra üretime başlayabilirsiniz. Hangi ildesiniz? İstanbulda ve bana yakınsanız muhasebe konusunda yardımcı olabilirim.unface123 2013-04-02 15:36:31
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 02 Nisan 2013 15:33
Vergi dairesi ayağını da unutmayalım, bildirimde bulunup mükellefiyet açtırmanız gerekecek. Konu ile ilgili bir mali müşavirden bilgi almanızı tavsiye ederim.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 02 Nisan 2013 15:34
[QUOTE=aradabulc]
Benim asıl öğrenmek istediğim şey kendi binamizdaki bodrum katta yapmak istiyorum üst tarafi market bulundugu ortam yazan maddelere göre su giderine bağli 4 duvari fayans ve üst tarafi strafor kapli sürekli havalandirma ve klima acik bi ortam bu durumda mekandan dolayi bir problem yok benim merak ettigim şey bulundugu yerden dolayi bir problem cikarmi üst tarafi market ve merkezde yani merkezden şu kadar uzakta olacak diye bir olay varmi
[/QUOTE]
Merkezden uzak olucak diye bir durum olduğunu düşünmüyorum çünkü akvaryumcuyla aynı teçizata sahip oluyorsunuz hemen hemen. Bağlı bulunduğunuz belediyeyle görüştüğünüzde aklınızda soru kalmayacaktır.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 03 Nisan 2013 08:42
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 18 Mayıs 2013 01:27
Belediyeler bodrum katlarındaki işletmelere artık iş yeri açma ruhsatı vermiyor.
Yasal formaliteler yaklaşık 5-6bin tl tutuyor.
Sırasıyla yapılacaklar:
1- Belediyenin açtığı kursa gidip sertifika alınacak.(iline göre 100-200tl)
2- Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı il müdürlüğüne durumu açıklayacaksınız ve teftiş için çağıracaksınız.
3- Eğer teftiş sonucu olumluysa Veteriner hekim ile noter huzurunda aylık 350 tl'ye anlaşıcaksınız.
4- Bir mimara tutulan dükkanın ve sokak yada caddenin imzalı onaylı teknik resmi çizdirilecek(100-500 tl)
5- İlk başvuruda veteriner anlaşması,su faturası,teknik resim, sertifika fotokopisi ve dilekçe ile Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı il müdürlüğüne başvuru yapacaksınız ve geçici ruhsat alıcaksınız.
6- Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı il müdürlüğüne tekrar gidip bikaç defter alınacak(200 tl )
7- Sonra Ticaret odası kaydı yapılacak(550-750 tl arası)
8- İtfaiye harcı yatacak(300 tl civarı)
9- Yangın tüpü alınacak(100tl)
10- İş yeri açma ruhsatı için evraklar hazırlanacak ve belediyeye gidilecek(300-350tl)
11- İşyeri açma ruhsatı alındıktan sonra Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı il müdürlüğüne gidip daimi ruhsat alınacak(500tl)
Bunların yanında birde vergi dairesi ayağı var. Muasebeci zırt-pırt çağırır; bi odaya, bi vergi dairesine gidip durulur; sonra yazar kasa al, fatura koçanı bastır..............
Yukarıda yazdıklarımı yapmak içinde masraf yapıyorsunuz bunuda unutmayın.
Adaryum Akvaryum 2013-05-18 01:35:02
Yasal formaliteler yaklaşık 5-6bin tl tutuyor.
Sırasıyla yapılacaklar:
1- Belediyenin açtığı kursa gidip sertifika alınacak.(iline göre 100-200tl)
2- Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı il müdürlüğüne durumu açıklayacaksınız ve teftiş için çağıracaksınız.
3- Eğer teftiş sonucu olumluysa Veteriner hekim ile noter huzurunda aylık 350 tl'ye anlaşıcaksınız.
4- Bir mimara tutulan dükkanın ve sokak yada caddenin imzalı onaylı teknik resmi çizdirilecek(100-500 tl)
5- İlk başvuruda veteriner anlaşması,su faturası,teknik resim, sertifika fotokopisi ve dilekçe ile Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı il müdürlüğüne başvuru yapacaksınız ve geçici ruhsat alıcaksınız.
6- Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı il müdürlüğüne tekrar gidip bikaç defter alınacak(200 tl )
7- Sonra Ticaret odası kaydı yapılacak(550-750 tl arası)
8- İtfaiye harcı yatacak(300 tl civarı)
9- Yangın tüpü alınacak(100tl)
10- İş yeri açma ruhsatı için evraklar hazırlanacak ve belediyeye gidilecek(300-350tl)
11- İşyeri açma ruhsatı alındıktan sonra Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı il müdürlüğüne gidip daimi ruhsat alınacak(500tl)
Bunların yanında birde vergi dairesi ayağı var. Muasebeci zırt-pırt çağırır; bi odaya, bi vergi dairesine gidip durulur; sonra yazar kasa al, fatura koçanı bastır..............
Yukarıda yazdıklarımı yapmak içinde masraf yapıyorsunuz bunuda unutmayın.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir