60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci


CoryCoryÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 07/11/2008
İl: Kocaeli
Mesaj: 1075
CoryCoryÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 24 Haziran 2026 18:16
Ben hiç bir test kitini önermem boşuna para. Su piresi yaşıyorsa sorun yoktur sis akıntıdan mekanik filtrasyondan kaynaklı olabilir. Bakteri bulutu olabilir fakat zaten su piresi için olmak zorunda aksi taktirde bir süre sonra ölüyorlar çok temiz akvaryumda yaşamıyor meretler. Bitkilerin renkleri falan harika ben çınar önermem bu arada çok yayılıyor ve gerçekten büyük bir bitki sisteminizi boğabilir. Balık olarak ufak tetraların hiç biri çok elleşmez yavruları yeselerde yeterince bitki varken bitiremezler. Galaxy rasborada agzı çok ufak öneririm izlemesi keyifli bir balık. Ayrıca çok barışçıl neredeyse hiç saldırganlığını görmedim tetralar gruplaşınca bir tık daha agresif olabiliyorlar.

Beğenenler: [T]174365,syerli[/T][T]213398,ternapi[/T]
Teşekkür Edenler: [T]174365,syerli[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

syerliÇevrim Dışı

Kayıt: 17/05/2015
İl: Kocaeli
Mesaj: 59
syerliÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 24 Haziran 2026 20:46
[QUOTE=CoryCory]Ben hiç bir test kitini önermem boşuna para. Su piresi yaşıyorsa sorun yoktur sis akıntıdan mekanik filtrasyondan kaynaklı olabilir. Bakteri bulutu olabilir fakat zaten su piresi için olmak zorunda aksi taktirde bir süre sonra ölüyorlar çok temiz akvaryumda yaşamıyor meretler.[/QUOTE]
Canlıların yaşaması, hareketli olması sonucu ben de sizin gibi düşünüyorum aslında ama diğer taraftan da bilimsel yaklaşımdan yanayım.

[QUOTE=CoryCory]Bitkilerin renkleri falan harika ben çınar önermem bu arada çok yayılıyor ve gerçekten büyük bir bitki sisteminizi boğabilir[/QUOTE]
Çınar konusunda ben de tam bu yüzden emin olamıyorum ama arka plan için de aklıma başka bir fikir gelmiyor. Hygrophila Polysperma Ceylonlar çok hızlı uzayıp yaprakları arasındaki mesafe artıyor ve cılız bir görüntü oluşuyor.

[QUOTE=CoryCory]. Balık olarak ufak tetraların hiç biri çok elleşmez yavruları yeselerde yeterince bitki varken bitiremezler. Galaxy rasborada agzı çok ufak öneririm izlemesi keyifli bir balık. Ayrıca çok barışçıl neredeyse hiç saldırganlığını görmedim tetralar gruplaşınca bir tık daha agresif olabiliyorlar.[/QUOTE] Bir grup tetra ile bir grup rasbora bir arada olur mu acaba?

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

CoryCoryÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 07/11/2008
İl: Kocaeli
Mesaj: 1075
CoryCoryÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: Dün 13:18
Olur ama çok dolar bence tankı bu kadar doldurmak akıllıca değil. O test kitleri bir işe yaramıyor hiç biri düzgün sonuç vermiyor aşağı yukarı fikriniz olur ama kalanı ne yazikki boş. Youtube da bununla ilgili harika bir video vardı biyokimyacı bir arakdaş test kitleri ile gerçek sonuçları karşılaştırıyordu ph metreler bile düzgün ölçüm yapmıyordu. Ph gün içerisnde inanılmaz dalgalanıyordu tank içinde hatırladığım kadarı ile TDS metreler ve kalsiyum dışındaki testler hep abuk zubuk sonuçlar veriyordu yada kayda değer bir önemi yoktu sonuç olarak.

Beğenenler: [T]174365,syerli[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Cyber_ScoutÇevrimiçi

Özel Üye
Kayıt: 28/01/2007
İl: Istanbul
Mesaj: 5914
Cyber_ScoutÇevrimiçi
Özel Üye
Gönderim Zamanı: Dün 14:16
Hangi tetra hangi rasbora?


Fundulopanchax Gardneri sürüsü şahane olur bence..

Beğenenler: [T]174365,syerli[/T]
Teşekkür Edenler: [T]174365,syerli[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

syerliÇevrim Dışı

Kayıt: 17/05/2015
İl: Kocaeli
Mesaj: 59
syerliÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: Dün 14:42
[QUOTE=CoryCory]Olur ama çok dolar bence tankı bu kadar doldurmak akıllıca değil. O test kitleri bir işe yaramıyor hiç biri düzgün sonuç vermiyor aşağı yukarı fikriniz olur ama kalanı ne yazikki boş. Youtube da bununla ilgili harika bir video vardı biyokimyacı bir arakdaş test kitleri ile gerçek sonuçları karşılaştırıyordu ph metreler bile düzgün ölçüm yapmıyordu. Ph gün içerisnde inanılmaz dalgalanıyordu tank içinde hatırladığım kadarı ile TDS metreler ve kalsiyum dışındaki testler hep abuk zubuk sonuçlar veriyordu yada kayda değer bir önemi yoktu sonuç olarak.[/QUOTE]
Seranın test kitleri daha güvenilir diyorlar ama siz böyle söyleyince de kafam karıştı. Bazen sizin gibi düşünüyorum, görünür sorun yoksa su değerlerinde de sorun yoktur diyorum. Boşa para harcamak da istemiyorum doğal olarak.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

syerliÇevrim Dışı

Kayıt: 17/05/2015
İl: Kocaeli
Mesaj: 59
syerliÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: Dün 14:44
[QUOTE=Cyber_Scout]Hangi tetra hangi rasbora?


Fundulopanchax Gardneri sürüsü şahane olur bence..[/QUOTE]

Benim aklımda olan chili rasbora ve neon tetra. Genellikle Ember Tetraların karideslerle daha iyi geçindiği söyleniyor.

Fundulopanchax Gardneri için de bir araştırma yapayım o zaman, çünkü hiç bilmiyorum bu türü. Teşekkür ederim.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Cyber_ScoutÇevrimiçi

Özel Üye
Kayıt: 28/01/2007
İl: Istanbul
Mesaj: 5914
Cyber_ScoutÇevrimiçi
Özel Üye
Gönderim Zamanı: Dün 14:48
[QUOTE=syerli]

Benim aklımda olan chili rasbora ve neon tetra. Genellikle Ember Tetraların karideslerle daha iyi geçindiği söyleniyor.

Fundulopanchax Gardneri için de bir araştırma yapayım o zaman, çünkü hiç bilmiyorum bu türü. Teşekkür ederim. [/QUOTE]
Ember+chilli olur ama neon +chili olmaz.
Neonların Chillileri yuttuğunu görebilirsiniz..

Beğenenler: [T]60547,CoryCory[/T][T]174365,syerli[/T]
Teşekkür Edenler: [T]174365,syerli[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

CoryCoryÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 07/11/2008
İl: Kocaeli
Mesaj: 1075
CoryCoryÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: Dün 15:03
Her hobide olduğu gibi bu hobidede oyuncaklar ve zorunluluklar var. Fakat Hobinin yaşlı ve kendini geliştirmeyen tayfası ve bu işten para kazanan tayfa en gereksiz ürünleri önermekten asla geri durmuyor bu durum sadece ülkemiz için değil yurtdışındada aynen böyle hatta firmalarda tam olarak bu şekilde çünki bir denetleme faliyeti yok. Test kitlerinin büyük bölümü sadece oyuncak olabilir asla zorunluluk değildir. Tabiki acı su akvaryumu kuruyorsanız bir refraktormetre almak zorundasınız. Fakat bitkili tatlı su tankında gerçekten co2 checker dışında ihtiyacınız olan hiç bir test kiti yok, oda ancak co2 veriyorsanız gerekiyor. Hobi çoğu hobiye göre çok dallanıp budaklanan bir hobi zira bu sebeple bazı şeylerler birbirinde karışıyor daha kötüsü kimsenin suyuda aynı değil, bende çalışan sizde çalışmayabiliyor. Ben balıklarımı 2 günde 1 besliyorum adam her gün 3 öğün yemek atıyor. O bile işleri çok değiştiriyor; Bir arkadaşıma yeni hightech bitkili tank kurduk adamda sürekli yosun sorunu var gübreyide yarım doz giriyoruz sorunu bir türlü çözemedim tam delirmek noktasındayım, diyorki test kiti alalım. Diyorum gerek yok kardeşim sorun varsa su değişimi yap sonra bir baktım adam günde 3 öğün yem atıyor tank ağzına kadar dolu ve bununla kalmıyor artemia açıp veriyor. Tank şişmiş patlayacak, düzeni bir düzelttik şu anda yarışma tankı gibi 2 aydır camları silmiyorum bile diyor. Yani okadar çok parametre varki çok tecrübeli birinin kendi hayatında otomatik hale getirip farkında olmadan doğru yaptığı bir sistemi acemi hobici çok bozuyor olabiliyor ve asla gerçek sorun noktasını bulamıyoruz. 4 ay bu saçmalık ile uğraştık mesela. Ayrıca hobinin bilimsel kısmıda büyük bir bilinmezlik firmalar işlerine yarayacak şekilde bilim üretiyorlar diğer her konuda olduğu gibi kapitalizm bilimi bile kendi lehine bir pazarlama aracı olarak sunuyor. Bu sebepler ve niceleri ışığında ben hep aynı tavsiyeyi veriyorum harcayacak fazla paran var ise istediğin oyuncağı alabilirsin istediğin şekilde eğlenebilirsin fakat bütçen kısıtlı ve düzgün bir iş yapmak istiyorsan bu tip sadece su değişimi ile düzeltebileceğin sorunlar için oyuncaklara para harcamak pek doğru değil. Arka plan bitkisi olarak ise True rotala deneyebilirsiniz sağlam lowtech güzel bir bitkidir. diğer seçenek ise uzun yapraklı cryptolar olabilir. Kahve tonu güzel bir kontrast katıyor ben beğeniyorum.

Beğenenler: [T]174365,syerli[/T]
Teşekkür Edenler: [T]174365,syerli[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

syerliÇevrim Dışı

Kayıt: 17/05/2015
İl: Kocaeli
Mesaj: 59
syerliÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: Dün 15:19
[QUOTE=Cyber_Scout]
Ember+chilli olur ama neon +chili olmaz.
Neonların Chillileri yuttuğunu görebilirsiniz..[/QUOTE]

Şimdi neonlara karşı bir antipati oluşmadı değil [:D]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

syerliÇevrim Dışı

Kayıt: 17/05/2015
İl: Kocaeli
Mesaj: 59
syerliÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: Dün 15:37
[QUOTE=CoryCory]Her hobide olduğu gibi bu hobidede oyuncaklar ve zorunluluklar var. Fakat Hobinin yaşlı ve kendini geliştirmeyen tayfası ve bu işten para kazanan tayfa en gereksiz ürünleri önermekten asla geri durmuyor bu durum sadece ülkemiz için değil yurtdışındada aynen böyle hatta firmalarda tam olarak bu şekilde çünki bir denetleme faliyeti yok. Test kitlerinin büyük bölümü sadece oyuncak olabilir asla zorunluluk değildir. Tabiki acı su akvaryumu kuruyorsanız bir refraktormetre almak zorundasınız. Fakat bitkili tatlı su tankında gerçekten co2 checker dışında ihtiyacınız olan hiç bir test kiti yok, oda ancak co2 veriyorsanız gerekiyor. Hobi çoğu hobiye göre çok dallanıp budaklanan bir hobi zira bu sebeple bazı şeylerler birbirinde karışıyor daha kötüsü kimsenin suyuda aynı değil, bende çalışan sizde çalışmayabiliyor. Ben balıklarımı 2 günde 1 besliyorum adam her gün 3 öğün yemek atıyor. O bile işleri çok değiştiriyor; Bir arkadaşıma yeni hightech bitkili tank kurduk adamda sürekli yosun sorunu var gübreyide yarım doz giriyoruz sorunu bir türlü çözemedim tam delirmek noktasındayım, diyorki test kiti alalım. Diyorum gerek yok kardeşim sorun varsa su değişimi yap sonra bir baktım adam günde 3 öğün yem atıyor tank ağzına kadar dolu ve bununla kalmıyor artemia açıp veriyor. Tank şişmiş patlayacak, düzeni bir düzelttik şu anda yarışma tankı gibi 2 aydır camları silmiyorum bile diyor. Yani okadar çok parametre varki çok tecrübeli birinin kendi hayatında otomatik hale getirip farkında olmadan doğru yaptığı bir sistemi acemi hobici çok bozuyor olabiliyor ve asla gerçek sorun noktasını bulamıyoruz. 4 ay bu saçmalık ile uğraştık mesela. Ayrıca hobinin bilimsel kısmıda büyük bir bilinmezlik firmalar işlerine yarayacak şekilde bilim üretiyorlar diğer her konuda olduğu gibi kapitalizm bilimi bile kendi lehine bir pazarlama aracı olarak sunuyor. Bu sebepler ve niceleri ışığında ben hep aynı tavsiyeyi veriyorum harcayacak fazla paran var ise istediğin oyuncağı alabilirsin istediğin şekilde eğlenebilirsin fakat bütçen kısıtlı ve düzgün bir iş yapmak istiyorsan bu tip sadece su değişimi ile düzeltebileceğin sorunlar için oyuncaklara para harcamak pek doğru değil. Arka plan bitkisi olarak ise True rotala deneyebilirsiniz sağlam lowtech güzel bir bitkidir. diğer seçenek ise uzun yapraklı cryptolar olabilir. Kahve tonu güzel bir kontrast katıyor ben beğeniyorum.[/QUOTE]

Yazdıklarınızın büyük bölümünü ben de aynı şekilde düşünüyordum aslında.
Bazen insanların doğru bildiğini düşündükleri şeyleri düzeltmek pek mümkün olmuyor. Bu tankı kurduğum günden bu yana akvaryumu gören, birkaç kişi haricinde, herkes "balıklar nerede" diye soruyor. Ben anlatamıyorum sanırım akvaryumun birkaç parça cam, su ve balıklardan ibaret olmadığını. Karidesleri ekledim, halen soruyorlar "Balık niye yok"
Anlatmaya çalışıyorum ama nafile. Benim amacım zaten bitki+salyangoz+karides.

Peşinden tavsiyeler devam ediyor:
Isıtıcı nerede, ısıtıcı olmadan olmaz
Filtresiz olmaz
Bitkileri CO₂ olmadan yetiştiremezsin
Ostracod, Copepod, Rotifer, Detritus Worm varsa su sağlıksızdır, önlem almalısın, kimyasal kullanmalısın.
Su temiz değil, temiz olsa su piresi yaşamaz

Artık baştan peşinen diyorum ki "bu sizin bildiğiniz akvaryumlardan değil"

Hygrophila Polysperma Ceylonlara agresif bir budama yaptım. Eğer yine istediğim görüntüyü alamazsam tavsiyelerinizi uygulamayı düşüneceğim. Başta cryptolara sıcak bakmıyordum ama şu anda ön sağ ve soldaki Cryptocoryne wendtiiler çok hoşuma gidiyor.
Rotala türlerinin hepsini seviyorum. True rotala için de bir araştırma yapayım o zaman.

Beğenenler: [T]60547,CoryCory[/T][T]243134,hounddog[/T]
+1: [T]60547,CoryCory[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

pitsemÇevrim Dışı

Kayıt: 19/10/2025
İl: Ankara
Mesaj: 15
pitsemÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: Dün 15:40
[QUOTE=syerli]
Emeğinize sağlık.
Su üstü bitkileri çembere mi aldınız? Nasıl yaptınız onu? Merak ettim.

Aslında su üstüleri serbest bıraksanız daha güzel olabilir. [:?]

Kolay gelsin, takipteyim..


Temelde mantık aynı olsa da ben fatherfish tarzını pek anlamadım.

Açıkçası benim amacım kendi kendine yeten, mümkün olduğu kadar küçük müdahaleler ile doğal döngünün oluştuğu bir sistem oturtmak. Bunun en önemli sebebi de benim estetik anlayışım sanırım. Doğal görünüm isteği ile ekipman fobisi.

Akvaryumun 5-6 parça cam, filtre, ısıtıcı, hava taşı, plastik süsler ile balıklardan ibaret görülmesi bence doğru değil. Hele bir de koca ısıtıcıyı arka cama çapraz şekilde koyduklarını görünce rahatsız oluyorum. Zaten akvaryum mağazalarına girince anksiyetem tutuyor[:)))]
Tabi herkesin kendi göz zevki.[/QUOTE]

Beğenenler: [T]174365,syerli[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

harun reşitÇevrimiçi

Kayıt: 14/08/2011
İl: Karaman
Mesaj: 11
harun reşitÇevrimiçi
Gönderim Zamanı: 3 Saat 36 Dakika önce
Benim Walstad tankımda ember tetralar ve karidesler uyum içinde yaşıyor. Her ne kadar karideslerin birçoğu dişi bettalar tarafından avlansa da kalan karideslerle ember tetraların birbirleriyle etkileşime girdiklerini hiç görmedim. Ayrıca tankta nematod denilen beyaz kurtçuklara da izin vermiyorlar. Ancak karides yavruları konusunda çok emin olamıyorum büyük ihtimalle avlayacaklardır.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

cihan.borovaÇevrim Dışı

Kayıt: 24/06/2025
İl: Ankara
Mesaj: 1
cihan.borovaÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 2 Saat 24 Dakika önce
[QUOTE=syerli][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/174365/290320262115021.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/174365/290320262115091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/174365/290320262115231.jpg[/IMG]

45. gün güncellemesi:
Walstad metodu ile ilgili yazı ve videoların çoğunun devamının gelmemesinin sebebini daha iyi anlamaya başladım. Dış destek alınarak oluşturulan bitkili akvaryumlardan daha zormuş.

1. Sorun: Limnophila Sessiliflora
İkinci deneme de başarısızlıkla sonuçlandı. Birçok yerde kolay bitki olduğu yazıyordu ancak bu başarısızlıktan sonra gerçekten bilgi sahibi kişilerden, önce bir süre suda serbest bırakılması gerektiğini öğrendim. Yerini boş bıraktım, sonra tekrar deneyeceğim.

2. Sorun: Yeşil Su
Su değişimleri sırasında gördüm ki suyun rengi giderek yeşile dönüyor. Geçen hafta içi 3 günlük tam kapatma/karartma uyguladım. Sonrasında %50 civarı su değişimi yaptım. Şimdilik görünüm iyi gibi.

3. Sorun: Marselia Hirsuta
Çoğunu kaybettim. Kalanları kontrol etmeye çalıştım, bazıları köklerinden çoğalmış. Risk alarak köklerinden dikkatlice ayırıp ön plana dağınık şekilde dikimini yaptım.

Hygrophila Polysperma Ceylon, arka planda çok hızlı uzuyor, ancak yaprakları pek sağlıklı değil. Su yüzeyine ulaşanları budamak zorunda kaldım. Budamayı doğru mu yaptım bilmiyorum.

Rotala Blood Red aynı şekilde çok hızlı uzadı ve bazılarını budadım. Karartma sonrası renkleri canlılığını yitirmişti. Yeşil su sorunu nedeniyle günlük aydınlatmayı 5 saatin üzerine çıkarmayacağım. Renkleri eskisi gibi olacak mı bilemiyorum.

Rotala Orange Juice son zamanlarda hızla uzadı ve çam ağacı gibi alt gövdesi çıplak kaldı. Ama dipten yeni filizler vermeye başladı. Meğerse o yeni filizler asıl çalı formunu oluşturacakmış. Tamamını budama önerilmedi, bu yüzden yeni filizleri en güçlü olanlarını, filizlerin biraz üzerinden budayıp güçlü görünenleri tekrar diktim.

Hygrophila Difformis (yeşil çınar) ağır ağır ilerliyor. Büyümesi hızlı değil ama başta hiç gelişim göstermediği için korkmuştum. Ancak yeşil çınar ile kırmızı çınarı ilk kurulum sırasında ya karıştırdım ya da bir kısmını kaybettim. Onların da alt yaprakları kötü durumda ama gövdelerine zarar verme korkusundan budama yapamıyorum. Sağ arkadaki iki adet elodeayı sol arkaya, diğerlerinin yanına aldım. İki haftada inanılmaz kök salmışlar. Umarım toprağı yüzeye çok çıkarmamışımdır.

Hygrophila Corymbosa limon, bir tanesi tamamen çürüdü. Diğerleri ise sürekli üstten yeni filiz vermesine rağmen pek uzamıyor gibi sanki.

Ludwiga Repens Rubin'ler ise yosun istilası sonrası bence çok iyi toparlandılar.

Su üstü bitkilerimiz gayet iyi durumda. Sürekli çoğalmaya devam ediyorlar. Hatta su değişimleri sırasında arada kaçırdıklarıma üzülmemeye başladım.

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/174365/290320262115511.jpg[/IMG]

Sanırım en az üç farklı çeşit salyangoz var. Bunlardan koyu renkli olanlar çoğunlukla su üstünde ve camlarda geziniyor.
Kırmızı/turuncu renkli olanlar bitkilerin üzerinde daha çok vakit geçiriyor.
Gümüş renkli olanları da hep zeminde görüyorum.

Tankın halen birçok sorunu olduğunu, sistemin çalıştığını ancak oturmadığını düşünüyorum. Bu nedenle çok istediğim karidesleri tanka eklemek için daha epeyce beklemem gerekiyor sanırım. [/QUOTE][EDIT]cihan.borova,2026-06-26 15:43:57[/EDIT]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir