ÖZELLİKLER

Kullanıcı Adı:
syerli
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
72
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
17 Mayıs 2015 00:57
Son Ziyaret:
2 Saat 25 Dakika önce
Toplam Mesaj:
59 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
55 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:

BİLGİLER

Ad Soyad:
Süleyman YERLİ
Doğum Tarihi:
01 Ocak 1981
Yaş:
45
İl:
Kocaeli
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:

İMZA

Süleyman YERLİ

SON 10 MESAJI

60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci
[QUOTE=CoryCory]Her hobide olduğu gibi bu hobidede oyuncaklar ve zorunluluklar var. Fakat Hobinin yaşlı ve kendini geliştirmeyen tayfası ve bu işten para kazanan tayfa en gereksiz ürünleri önermekten asla geri durmuyor bu durum sadece ülkemiz için değil yurtdışındada aynen böyle hatta firmalarda tam olarak bu şekilde çünki bir denetleme faliyeti yok. Test kitlerinin büyük bölümü sadece oyuncak olabilir asla zorunluluk değildir. Tabiki acı su akvaryumu kuruyorsanız bir refraktormetre almak zorundasınız. Fakat bitkili tatlı su tankında gerçekten co2 checker dışında ihtiyacınız olan hiç bir test kiti yok, oda ancak co2 veriyorsanız gerekiyor. Hobi çoğu hobiye göre çok dallanıp budaklanan bir hobi zira bu sebeple bazı şeylerler birbirinde karışıyor daha kötüsü kimsenin suyuda aynı değil, bende çalışan sizde çalışmayabiliyor. Ben balıklarımı 2 günde 1 besliyorum adam her gün 3 öğün yemek atıyor. O bile işleri çok değiştiriyor; Bir arkadaşıma yeni hightech bitkili tank kurduk adamda sürekli yosun sorunu var gübreyide yarım doz giriyoruz sorunu bir türlü çözemedim tam delirmek noktasındayım, diyorki test kiti alalım. Diyorum gerek yok kardeşim sorun varsa su değişimi yap sonra bir baktım adam günde 3 öğün yem atıyor tank ağzına kadar dolu ve bununla kalmıyor artemia açıp veriyor. Tank şişmiş patlayacak, düzeni bir düzelttik şu anda yarışma tankı gibi 2 aydır camları silmiyorum bile diyor. Yani okadar çok parametre varki çok tecrübeli birinin kendi hayatında otomatik hale getirip farkında olmadan doğru yaptığı bir sistemi acemi hobici çok bozuyor olabiliyor ve asla gerçek sorun noktasını bulamıyoruz. 4 ay bu saçmalık ile uğraştık mesela. Ayrıca hobinin bilimsel kısmıda büyük bir bilinmezlik firmalar işlerine yarayacak şekilde bilim üretiyorlar diğer her konuda olduğu gibi kapitalizm bilimi bile kendi lehine bir pazarlama aracı olarak sunuyor. Bu sebepler ve niceleri ışığında ben hep aynı tavsiyeyi veriyorum harcayacak fazla paran var ise istediğin oyuncağı alabilirsin istediğin şekilde eğlenebilirsin fakat bütçen kısıtlı ve düzgün bir iş yapmak istiyorsan bu tip sadece su değişimi ile düzeltebileceğin sorunlar için oyuncaklara para harcamak pek doğru değil. Arka plan bitkisi olarak ise True rotala deneyebilirsiniz sağlam lowtech güzel bir bitkidir. diğer seçenek ise uzun yapraklı cryptolar olabilir. Kahve tonu güzel bir kontrast katıyor ben beğeniyorum.[/QUOTE]

Yazdıklarınızın büyük bölümünü ben de aynı şekilde düşünüyordum aslında.
Bazen insanların doğru bildiğini düşündükleri şeyleri düzeltmek pek mümkün olmuyor. Bu tankı kurduğum günden bu yana akvaryumu gören, birkaç kişi haricinde, herkes "balıklar nerede" diye soruyor. Ben anlatamıyorum sanırım akvaryumun birkaç parça cam, su ve balıklardan ibaret olmadığını. Karidesleri ekledim, halen soruyorlar "Balık niye yok"
Anlatmaya çalışıyorum ama nafile. Benim amacım zaten bitki+salyangoz+karides.

Peşinden tavsiyeler devam ediyor:
Isıtıcı nerede, ısıtıcı olmadan olmaz
Filtresiz olmaz
Bitkileri CO₂ olmadan yetiştiremezsin
Ostracod, Copepod, Rotifer, Detritus Worm varsa su sağlıksızdır, önlem almalısın, kimyasal kullanmalısın.
Su temiz değil, temiz olsa su piresi yaşamaz

Artık baştan peşinen diyorum ki "bu sizin bildiğiniz akvaryumlardan değil"

Hygrophila Polysperma Ceylonlara agresif bir budama yaptım. Eğer yine istediğim görüntüyü alamazsam tavsiyelerinizi uygulamayı düşüneceğim. Başta cryptolara sıcak bakmıyordum ama şu anda ön sağ ve soldaki Cryptocoryne wendtiiler çok hoşuma gidiyor.
Rotala türlerinin hepsini seviyorum. True rotala için de bir araştırma yapayım o zaman.
60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci
[QUOTE=Cyber_Scout]
Ember+chilli olur ama neon +chili olmaz.
Neonların Chillileri yuttuğunu görebilirsiniz..[/QUOTE]

Şimdi neonlara karşı bir antipati oluşmadı değil [:D]
60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci
[QUOTE=Cyber_Scout]Hangi tetra hangi rasbora?


Fundulopanchax Gardneri sürüsü şahane olur bence..[/QUOTE]

Benim aklımda olan chili rasbora ve neon tetra. Genellikle Ember Tetraların karideslerle daha iyi geçindiği söyleniyor.

Fundulopanchax Gardneri için de bir araştırma yapayım o zaman, çünkü hiç bilmiyorum bu türü. Teşekkür ederim.
60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci
[QUOTE=CoryCory]Olur ama çok dolar bence tankı bu kadar doldurmak akıllıca değil. O test kitleri bir işe yaramıyor hiç biri düzgün sonuç vermiyor aşağı yukarı fikriniz olur ama kalanı ne yazikki boş. Youtube da bununla ilgili harika bir video vardı biyokimyacı bir arakdaş test kitleri ile gerçek sonuçları karşılaştırıyordu ph metreler bile düzgün ölçüm yapmıyordu. Ph gün içerisnde inanılmaz dalgalanıyordu tank içinde hatırladığım kadarı ile TDS metreler ve kalsiyum dışındaki testler hep abuk zubuk sonuçlar veriyordu yada kayda değer bir önemi yoktu sonuç olarak.[/QUOTE]
Seranın test kitleri daha güvenilir diyorlar ama siz böyle söyleyince de kafam karıştı. Bazen sizin gibi düşünüyorum, görünür sorun yoksa su değerlerinde de sorun yoktur diyorum. Boşa para harcamak da istemiyorum doğal olarak.
60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci
[QUOTE=CoryCory]Ben hiç bir test kitini önermem boşuna para. Su piresi yaşıyorsa sorun yoktur sis akıntıdan mekanik filtrasyondan kaynaklı olabilir. Bakteri bulutu olabilir fakat zaten su piresi için olmak zorunda aksi taktirde bir süre sonra ölüyorlar çok temiz akvaryumda yaşamıyor meretler.[/QUOTE]
Canlıların yaşaması, hareketli olması sonucu ben de sizin gibi düşünüyorum aslında ama diğer taraftan da bilimsel yaklaşımdan yanayım.

[QUOTE=CoryCory]Bitkilerin renkleri falan harika ben çınar önermem bu arada çok yayılıyor ve gerçekten büyük bir bitki sisteminizi boğabilir[/QUOTE]
Çınar konusunda ben de tam bu yüzden emin olamıyorum ama arka plan için de aklıma başka bir fikir gelmiyor. Hygrophila Polysperma Ceylonlar çok hızlı uzayıp yaprakları arasındaki mesafe artıyor ve cılız bir görüntü oluşuyor.

[QUOTE=CoryCory]. Balık olarak ufak tetraların hiç biri çok elleşmez yavruları yeselerde yeterince bitki varken bitiremezler. Galaxy rasborada agzı çok ufak öneririm izlemesi keyifli bir balık. Ayrıca çok barışçıl neredeyse hiç saldırganlığını görmedim tetralar gruplaşınca bir tık daha agresif olabiliyorlar.[/QUOTE] Bir grup tetra ile bir grup rasbora bir arada olur mu acaba?
60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci
18. hafta güncellemesi. Yumurtalı karides gördüm. Sanırım dede oluyorum [:)))]

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/174365/230620262137211.jpg[/IMG]

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/174365/230620262137551.jpg[/IMG]

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/174365/230620262141301.jpg[/IMG]

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/174365/230620262141461.jpg[/IMG]

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/174365/230620262142061.jpg[/IMG]

Birkaç gün önce karideslerden birinin karnında yumurta benzeri yapılar görmüştüm. Bugün ise yumurtaların ayaklarına indiğini ve sürekli hareket ederek havalandırdığını farkettim. Sanırım birkaç hafta sonra ilk yavrular çıkacak.

Yaklaşık iki haftadır tankta hafif puslu bir görünüm var. Bakteriler nedeniyle olduğunu tahmin ediyorum. Geçen hafta daha yoğun olduğu bir gece fener tuttuğumda sanki içeride birileri sigara içiyormuş gibi, yer yer duman benzeri görünüm vardı. Sıcaklığın artmasından olabileceğini düşündüm. Odada klima var ancak misafirim olduğu için yoğun şekilde çalıştıramıyorum. Sıcaklık 25°C - 27°C aralığında seyrediyor.

Çınarlar su yüzeyine ulaştığı ve alt yaprakları ışık alamamalarından kaynaklı kötü olmaya başladıkları için budama yaptım.

Arka taraftaki Hygrophila polysperma ‘Ceylon’ istediğim görüntüyü vermediği için ileride bu bölgeyi çınarlar ile doldurmayı düşünmeye başladım ama halen emin değilim.

Geniş açı fotoğraflarında yüzeye yakın bölgede görünen beyaz noktalar, su pireleri. Bir ara sayıları epey azalmıştı ama kısa sürede yeniden yüzlercesini görmeye başladım. Onlardan sayıca kat kat fazla olan, daha küçük mikro canlılar da var ama tabi fotoğraflarda pek belli olmuyorlar.

Karideslerin tanktaki 3. haftası dolmadı henüz. Hiç yemleme yapmadım. İki defa taze dut yaprağı verdim ve gerçekten de çok ilgi gösteriyorlar. En az 4 tane kabuk değişimi gördüm. Tabi kabuk değiştirirken görme şansım olmadı.

Su değerlerini halen ölçmedim ama mevcut gelişmelere bakarak en azından önemli bir sorun yoktur diye tahminde bulunuyorum. En kısa zamanda Gh, Ph, Kh ve NO₃ testlerini temin etmem gerekiyor.

Bu arada daha çok zamanı olmasına rağmen ekleyebileceğim balıklar ile ilgili de fikir almak isterim sizlerden.
Görüntü olarak Chili Rasbora veya Neon Tetra ilk olarak düşündüklerim. Karidesler ile en iyi geçinecek tür olarak da genellikle Ember Tetra söyleniyor. Bu konuda tavsiyelerinizi bekliyorum ama tercihim küçük balıklar öncelikle.

Artık akvaryumun belirli bir seviyeye ulaştığını düşünerek ve affınıza sığınarak bildiğim bazı deneyimli üyeleri etiketlemek istiyorum. Eminim benim etiketlediğim üyelerden başka, bilgili ve deneyimli birçok kişi vardır. Onlardan da şimdiden özür dilerim. [EDIT]syerli,2026-06-24 16:06:19[/EDIT]
Dünden Bugüne..
Bana göre[:)] gayet güzel görünüyor. Tabi bu zevk meselesi. Ben olsam sadece ön tarafı biraz seyrek, arka tarafı (özellikle köşeleri) daha sık yapmaya çalışırdım ama gerek var mı? Bence çok da gerek yok çünkü eski fotoğraflarınıza da baktım, sanki böyle olması sizin de hoşunuza gidiyor. [:)]
Parkede Eğim
[QUOTE=Can78]

Öncelikle yanıtınız için çok teşekkür ederim. Benim korkum tamamen alt camın bir şekilde kasılıp çatlamasıydı. 1-2 cm su farkı olacak kadar eğim yok ona kesin eminim maksimum yarım santim. Akvaryum ve mobilya arasına uygun strafor mat vs de bulamadım nalbur nalbur gezdim yok diyorlar olanlar da çıkıntılı vs mantolama için fln olanlar. İnşallah başıma bir facia gelmez[/QUOTE]

Eğer yakınınızda dechatlon mağazası varsa görerek rahatlıkla alabilirsiniz. Yoksa internet sayfasından da temin edebilirsiniz. Ben mağazadan iade edilmiş bir ürünü 50tl gibi bir fiyata almıştım. Fitness matı veya yoga matı olarak geçiyor
Parkede Eğim
[QUOTE=Can78]

Çok teşekkür ederim öncelikle yanıtınız için. Benim kafamdaki sor işareti parkenin zarar görmesinden ziyade parkede o eğimin mobilyaya ve dolayısıyla akvaryuma zarar vermesi / çatlatmasıydı.[/QUOTE]

Benzer bir durum bende de mevcut. Parke döşeyen vatandaş işini düzgün yapmamış, duvarlardan odanın ortasına doğru hafif bir eğim var.
Mobilyanın yere temas eden kısmına ufak müdahaleler ile düzeltebilirsiniz veya benim yaptığım gibi akvaryumun altına nispeten kalım bir yoga matı koyarak gönül rahatlığı ile kullanabilirsiniz.
Dizayn Önerisi
Kişiden kişiye değişen bir durum. Bence tank gayet güzel görünüyor. Bana sorarsanız arka taraftaki saz türlerini söküp yerine limnophila ve çınar türlerini dikin derim ama bu sefer daha karmaşık bir görünüm olur.

SON MESAJLAR

GÜNCEL 100 TANITIM

SON İLANLAR

FORUM İSTATİSTİKLERİ

  • 3,797,668 Mesaj
  • 408,613 Konu
  • 91 Forum
  • 145,128 Forum Üyesi
  • 1,466 Özel Forum Üyesi
  • 29 Kıdemli Akvarist
  • 1,941 Dün Giriş Yapan Üye

Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.