Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi
Sobo WP-628H şelale filtrem var. İçerisinden 1 adet kartuş çıkıyor.
Kartuş yerine yada ekstra hangi filtrasyon malzemelerini kullanabilirim? Malzeme dizilimi ve sıralaması nasıl olmalı?
Yardımcı olan arkadaşlara şimdiden teşekkür ediyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/284170/270620261920151.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/284170/270620261920231.jpg[/IMG][EDIT]35mehmet35,2026-06-27 19:21:39[/EDIT]
Alsancak petshopta ilgi 0 hayvanlar özellikle kuşlar korkunç durumda ve balıkların olduğu yere girilen kapıda “ölen hayvanlarınız için para iadesi yok dua okunur” gibi bir yazı asılı sanki dalga geçiyorlar. Hoş değil ben hiç önermiyorum[/QUOTE]
Sincan da ki şube için dedim ben ilgi az ama öyle bir yazı yok kuş zaten yok orada varsa bile çok az ama en azından deniz akvaryum gibi ölü balık satılmıyor ayrıca ilgi istiyorsanız uygun petshop kar aramayın ikisinden biri ya uygun fiyat yada kalite en uygun bildiğim canlı için kaliteli olan Alsancak "Sincan'da ki yer" ama kalite lazımsa ortadogu akvaryum zaten sahibini de tanıyorum gayet kaliteli insanları ve ilgisi
Deniz akvaryumun ilanlarına bakın en uygun fiyatla diye başlık atılıyor satalım yeter gerisi önemli değil dükkandan çıkana kadar diye bakıyorlar ki istediğiniz balığı secemiyorsunuz bunu da hobiyle içli dişli olan hobicilere sorun eğer bir akvaryumcu balığı sectirmiyorsa bir sıkıntı vardır zaten secsemizde çok farketmez öleceği için [:)]
Ember Tetra
4 tane sivrisinek rasbora olur mu?[/QUOTE]
Maalesef 4 az olur
[QUOTE=joko29]Merhaba nudoya baktınız mı[/QUOTE]
Henüz hiç bir mağazaya bakmadım
Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım
Bir arkadaşım Sobo’nun bu akvaryumunu hediye etti. Bugün akvaryumu temizledim, arıtma suyu ile doldurdum. Tabanına lav kırığı ve siyah kum serdim; bitki de eklemeyi düşündüğüm için bu kombinasyonu seçtim. Bir gümüş, bir adet de normal vatoz aldım. Alıştırma sürecini uygun şekilde yaptıktan sonra akvaryuma ekledim. İki hafta kadar sadece çöpçü olacak, daha sonra tetra eklemeyi düşünüyorum. Bir adet de bitki planlıyorum. Tavsiyelere açığım. Bitki dışında çok süs, oyuncak vs. eklemek istemiyorum; kendim doğadan taş toplamayı düşünüyorum. Ayrıca akvaryuma 15 lt arıtılmış su için 6 damla Crystalpro’nun Aqua Condition ürününden ekledim. Tavsiyeleriniz varsa minnettar kalırım. Herkese iyi forumlar.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283990/240620261855431.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283990/240620261855481.jpg[/IMG]
Bu da kendi akvaryumumun fotoğrafları.[EDIT]m170,2026-06-24 18:56:28[/EDIT]
Kararımı verdim betta alacağım 1 tane.
Elyaf
Dolgu elyaftan bahsediyorsanız ikisi de aynı malzeme polyester yani sorunsuz kullanabilirsiniz
Orta Amerika'ya Dönüş
Canlı Türleri: Amerikan Zebra, Rainbow, Sajica, Ateş Ağız vb Orta Amerika türlerinden bir veya iki çift.
Bitki Türleri: Anubias
Tankın Yaşı: 8
Filtrasyon ve Işıklandırma: Canlı yükü az olacağından büyük boy pipo filtre (değişebilir), 1 adet osram 90 santim 30 watt 865 kodlu 6500K dayligt floresan.
Tasarım ve Dekorasyon: İki adet büyük boy Mangrowe kökü, taşlar, silis kum (eklenecek), toprak küp (çift olursa bir küp daha eklenecek), ayrıca zamanla taş, kuru dallar ve yapraklarla dekor tamamlanacak.
Merhaba sevgili dostlarım. Elimdeki emektar 250 litrelik akvaryumu, önce makul fiyata ilanlara koysam da, daha sonra sevgili hobici kardeşlerime ve çevreme hediye etmeye çalışsam da, alan olmayınca bu sevda yeniden depreşti ve bir solukta kiler de yatan emektarın tozunu alıp eve atmam bir oldu.[:)] iyi de oldu.[:D] Büyük tanka alışan ben, küçük tankla bir türlü tatmin olamadım.[:)))] Sonuçta da çoktandır aklımda olan Orta Amerikanlar ile yola devam etme kararı aldım.
Bu kurulumu aceleye getirmeden, malzemeleri temin ettikçe birlikte tamamlayacağız inşallah. Gerçi ana malzemelerin birçoğu hazır. Eksik olan silis kumu özenle araştırıp, türe uygun olanı bulunca alıp ekleyeceğim. Daha sonra dal, yaprak, bitki gibi malzemeleri zamanla tamamlayarak güzel bir ortam ve görsel elde edeceğimizi düşünüyorum. Her zamanki gibi değerli katkılarınızı bekliyor ve sağlıklı hobiler diliyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/250520231425301.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/250520231426001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/250520231426151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/250520231426351.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/250520231426521.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/270620261321571.jpg[/IMG]
Uzun süre kullandığım elimdeki son kalan ısıtıcılar. Daha önce büyük akvaryumlarım için 300 watlık olanlar da vardı (genellikle Atman kullandım, eskiden fiyatları çok uygundu). Kimini verdim kimi bozuldu. Ama bunlar çalışıyor. İdare edeceklerdir.
Filtre olarak, iç filtre kafa motorunu kullanarak haznesini genişlettiğim ve çok güzel verim aldığım filtreyi kullanacağım. Balık sayısı, canlı yükü az olacağından gayet yeterli gelecektir. Konuda fotoğrafı var, ayrıca fotoğraf eklemeye gerek duymadım.
Büyük akvaryumlarım da floresan kullandığım için, hediye ettiğim akvaryumla birlikte kalanları da elden çıkardım. Şimdilik elimde olan led aydınlatma düzeneği idare edecektir. Yeni akvaryumla birlikte alırmıyım bilmiyorum ama, ileride yeni bir aydınlatma düşünebilirim. Mevcut olan;
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/270620261343071.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/270620261343301.jpg[/IMG]
Kum olarak ince beyaz kuvars kum var elimde. Aynısından bulursam bir miktar daha ekleme yapabilirim. Kuvars kum kutunun içindeki poşetin içinde. Poşeti açıp fotoğrafını çekmeye üşendim. [:P]
Şimdilik bu kadar sağlıklı hobiler.
Yıllar Sonra Hobiye Dönüş
Canlı Türleri:
[K]cüce vatoz
Kiraz karides
Melek karides
Helena salyangoz
Cae
Lepistes
Kardinal tetra
Kırmızı burun tetra
Harlequin rasbora[/K]
Bitki Türleri:
[K] Eledoa
Bacopa Monnieri
Hygrophilla Ceylon Zeytin
Hygrophilla difformis
Lacustris
Nomaphila Spp
Althernanthera Sessilis
Grandulosa
Rotala Mini Pink
Ludwigia Repens
Willow Moss[/K]
Tankın Yaşı: 20 gün
Filtrasyon ve Işıklandırma:
[K]sunsun 603b sharkled full spektrum armatür sitrik asit karbonat Co2 sistemi[/K]
Tasarım ve Dekorasyon:
[K]Lav kırığı lav kayası siyah kum yati kökü [/K]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264751/281120252206121.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264751/291120250913421.jpg[/IMG]
Saygıdeğer büyüklerim ve değerli kardeşlerim yıllar önce bıraktığım akvaryum hobisine sayenizde tekrar başlamış bulunuyorum yeni kurulum olduğu için suda biraz bulanma var bi kaç hafta sonra canlıları eklemeyi düşünüyorum yorum ve tavsiyelerinizi beklerim
[EDIT]enginhayta,2026-01-29 19:36:58[/EDIT]
Tüplü sisteme geçiş yapmış bulunmaktayım genel bakım ve budama sonrası tankın son durumu şimdilik bu şekilde
Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz
[URL]https://www.akvaryum.com/astronotus_ocellatus_astronot_-_oscar_tatlisur_4_338.asp[/URL]
[URL]https://www.akvaryum.com/colossoma_macropomum_kirmizi_pacu_tatlisur_10_580.asp[/URL]
Beta Balığı Kuyruk Erimesi
Hastalık Belirtileri: kuyruk erimesi, yemek yememesi, dipte yatma
Akvaryum Kapasitesi (litre): 6
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: yok
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat):
Filitrasyon: pipo
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları: mycopur, baktopur
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.): su değişimi hergün %20
beta balığım uzun suredır hasta önceden farkettim ve sera mycopur, baktopur aldım kuyruğu ilk erimeye başladığında crowntail geni olduğu için değişim gösteriyor sandım çünkü diken gibiydi şekli o şekilde eriyordu daha sonradan üçgen şeklinde bi erime görünce müdahale ettim ama yemesinde içmesinde hiçbir problem yoktu keyfi yerindeydi mycopur baktopur beraber damlattım akvaryum 6l 5 damla şeklınde damlattım ıkısındende kuyruğu erimiyodu ama ilerlemiyoduda sonra baktığımda kuyrugunda bi delik açılmış o delik büyümüyodu oldugu yerde duruyodu ama şuan ilerlemiş durumda ve ilaçlar işe yaramıyor hayvana eziyet etmek istemiyorum ilacı tamamen attım akvaryumdan hergün yuzde yirmi su değişimi yapıyorum çünkü akvaryum kucuk oldugu ıcın dip çekimi yapamıyorum büyük ihtimal amonyaktan dolayı. Cam pipetle elimden geldiğince cektim hep ama yaramıyor bende hergun su değişiyorum amonyak fazla zarar vermesın dıye ama yem yemiyor yemi görüyor tepki veriyor ama sersem gibi yani yiyemiyor ıskalıyor falan bikaç gündür yem vermedim ama ne yapmalıyım ne ilacı almalıyım iyileşmesini bekliyorum yenı akvaryuma geçırcem ama yenı akvaryumun hacmi büyük 130L orası yorar onu diye iyileşmesini bekliyorum ne yapmalıyım.
Ayrıca biraz bilgisizdim baktopur ve mycopuru ana tanka damlattığım için bakterilerde gitti sanırım bende her su değişimden sonra 1ml falan seachem stability döküyorum[EDIT]b3yzz44,2026-06-27 03:48:32[/EDIT]
Balığın resmi mümkünse iyi olur.
2 ilac aynı anda kullanılmamalı . Prospektüstede yazıyor.
Günlük su değişiminizde doğru bir uygulama değil.
130lt içerisine 5lt lik pet şişeden 20cm derinlik oluşturacak bir yavruluk benzeri bölüm yapıp betayı bu akvaryumun suyuna alıştırarak pet ayraç içerisine koyabilirseniz çok iyi olur.
SON MESAJLAR
- 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Üçgen Şekilli Yosun Fatihsm, 19:39
Yosun - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 16:53
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
KULLANICILAR
- 72 Online Kullanıcı, 40 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
40x40x40
Ölçüler:40x40x40
Canlı Türleri: 9 Ember Tetra,Beta splendens (Dümbük), Ramshorn salyangozlar --- Önceki Akvaryumdan kalan 4 lepistes yavrusu ve 1 komando corydoras (başka bir akvaryuma aktarma imkanım olmadığı için duruyorlar[:D] Dümbük lepisteslere dokunmuyor aslında hiçbir balık ile etkileşime girmiyor benim gördüğüm kadarıyla[:)))]
Bitki Türleri: Vallisneria Gigantea,anubias lanceolata,taiwan moss,christmas moss,spiky moss (Kurulum başında sadece sağ ve sol köşelere 1 adet kapsül gübre kullandım onun harici herhangi bir sıvı gübre kullanmıyorum gelecek ay Tropica Premium Nutrition kullanmaya başlayabilirim gerek duyarsam)
Tankın Yaşı: 05/10/2026
Filtrasyon ve Işıklandırma: Boyu wf 4045 (Biyo sünger-elyaf-seramik halka) ---- Shark 40-45cm full spectrum aydınlatma
Tasarım ve Dekorasyon: Dragon stoneler ile ortaya kücük ada tarzı bir şey yapmaya çalıştım üstüne anubiaslar ve mossları hem tele sarılı hemde dağınık şekilde ekledim boşluk kalan yerlere lav kırıkları ile kapatmaya çalıştım en arkaya dev sazları sağ sol orta şeklinde diktim su üstünü eşit bir şekilde kaplamalarını istedim şuanlık memnunum [3)]
Genel olarak bir gün heveslenip elimde olan malzemeler ile kurduğum akvaryum oldu pek fazla tasarım yapmıyorum önceki 30x20x20 akvaryumumu görenler olmuştur [;)]bu sefer farklılık olması için kücük bir ada tasarımı yapmak istedim içinizi ferahlatmıştır umarım[:)))]
Dragon stoneler aşırı tozluymuş [:(] yıkamama rağmen hala tozlar duruyordu ilk 2 hafta elyafı haftada 1 değiştirdim istediğim berraklığa geldi ama cory kayaların üstünde gezdiği sürece tozlar az çok kalkıyor onuda dip çeker gibi temizlesem iyi olucak gibi [:)))]
Daha önce bettayı hep tek beslemiştim bu sefer karma bi akvaryum yapmak istedim akvaryum çalışma masamın yanında olduğu için gün içinde gözlemliyorum iki tür arasında herhangi bir agresiflik vesaire olmuyor betta daha çok sazların üstünde veya kayaların arasında dinleniyor[:O]
[B]Kullandığım yemler:[/B]
[K]Sera Bettagran
Tropical FD Bloodworms Kan Kurdu
Sera Vipagran
Tropical Nanovit Granulat
Tropical Supervit Mini Granulat
Tetra TetraMin Granules
Artemia[/K]
[URL]https://atakanpetshop.com/tropical-fd-bloodworms-kan-kurdu-100ml-7gr-11143[/URL]
[URL]https://atakanpetshop.com/sera-bettagran-5gr[/URL]
[URL]https://atakanpetshop.com/sera-vipagran-12gr[/URL]
[URL]https://atakanpetshop.com/tropical-nanovit-granulat-10gr[/URL]
[URL]https://atakanpetshop.com/tropical-supervit-mini-granulat-10gr[/URL]
[URL]https://atakanpetshop.com/tropical-supervit-mini-granulat-10gr[/URL]
Umarım beğenmişsinizdir[:3]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268613/110520262000181.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268613/110520262000291.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268613/060520262122371.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268613/060520262113491.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268613/110520262001121.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268613/110520262001331.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268613/110520262006271.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268613/110520262006371.jpg[/IMG]
Meleklerle ilgili sorularınıza cevaplar
Merhaba arkadaşlar. Doğal olarak bana melek balıkları ile ilgili çok soru geliyor. İmzamda yazdığım gibi cevabından herkesin faydalanacağı soruları lütfen özel mesaj ile sormayın. Forumda başlık açıp o başlık altında sorun. Böylece hem ben aynı soruya benzer cevapları tekrar tekrar yazmamış olurum. Hem de burada paylaşılan bilgiden herkes yararlanmış olur.
Bundan sonra bana özel mesaj ile gelen sorulara bu başlık altında cevap vereceğim.
Bugün gelen bir mesaj:
"İyi günler mutlu abi melek üretimi düşünüyorum ama hiç tecrübem yok
malesef daha önce yumurta yapıstıran amerikanlarla tecrübe kazandım
biraz olsada ama melekte hiç tecrübem yok üretimi nasıl sağlıyorsunuz
balıklarınızın maşallahları var biraz arastırma yapıyorum şu an daha
almadım çiftleri çiftler yumurtladıgında çifti çıkarıp metilen damlatıp
hava motoru çalıştırdıgımızda yavrular çıkar mı ? kaç derece olması
gerekir , olumlu olmumsuz yanıtların için çok teşekkür ederim şimdiden
Mutlu abi iyi günler :)"
1) Üretimi nasıl sağlıyorum?
Forumda defalarca sorulan bir soru. Sorduğunuzun tam olarak ne olduğuna bağlı olarak bu sorunun cevabı da değişiyor. Genel olarak balıkların sağlıkları tam yerinde olmalı. Dengeli beslenmiş olmalılar. Yavrudan anaç boya sağlıkları iyi, gelişimleri eksiksiz tamamlanmış olmalı. Kaliteli kaynaktan alınmış anaçlar olmalılar. Su temiz, sıcaklık uygun olmalı. Sonrası balıkların hormonlarına kalmış. Bu kadar genel değil daha özel sorular sorarsanız, örnek "üretim yaptığınız akvaryumun boyutu nedir" gibi, sorularınızın cevapları da daha net olacaktır.
2) Çifti çıkarıp metilen damlatıp hava motoru çalıştırdığımızda yavrular çıkar mı?
Anaçlarınız sağlıklı balıklar ise evet.
3) Kaç derece olması gerekir?
25-29 derece aralığında başarılı olabilirsiniz. Ben 26-27yi tercih ediyorum.
Forumda Son Konular
SON MESAJLAR
- 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Üçgen Şekilli Yosun Fatihsm, 19:39
Yosun - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 16:53
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler
4 Adet Tül Kuyruk L144
İrtibat Bilgileri: 05393089676
Nakliye ile İlgili Ek Bilgiler:
Satılan Canlı: L144 (Ancistrus sp. 4)
Adet Fiyatı: 250
Toplu Alım Fiyatı: 900
Adedi: 4
Boyu: 4-6cm
Diğer Ek Bilgiler: kendim büyüttüğüm 4 adet L144 tül kuyruk vatoz
Fotoğraf: [IMG]null[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/134064/270620261709561.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/134064/270620261710001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/134064/270620261710031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/134064/270620261710051.jpg[/IMG]

Üçgen Şekilli Yosun
Dağda gezerken birkaç gammarus ve üçgen şekilde bir moss buldum. Bulduğum yerde yaprakları üçgen şekildeydi. (Gammarusu ve yosunu aynı su yatağında buldum). Yosun da dibi suya gömülüydü. Sizce bu yosun akvaryumda kullanılabilir mi ve ismi nedir acaba.
[IMG]null[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281156/270620261937031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281156/270620261938151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281156/270620261938221.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281156/270620261938301.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281156/270620261938401.jpg[/IMG]

60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci
Ölçüler: 60x40x40
Canlı Türleri: Nerite, Ramshorn ve adi salyangozlar ile su pireleri
Bitki Türleri: Ludwigia repens ‘Rubin’
Limnophila sessiliflora
Hygrophila polysperma ‘Ceylon’
Rotala rotundifolia ‘Blood Red’
Rotala ‘Orange Juice’
Bacopa monnieri
Hygrophila difformis (Yeşil Çınar)
Hygrophila difformis ‘Red’ (Bakır)
Hygrophila corymbosa ‘Limon’
Elodea densa
Cryptocoryne wendtii
Narrow Leaf Java Fern
Christmas Moss
Pilo Moss
Pelia Moss
Marsilea hirsuta
Phyllanthus fluitans
Salvinia natans
Tankın Yaşı: 3 gün
Filtrasyon: Yok
Işıklandırma: Aqualed metaplant
Tasarım: Walstad
Isıtıcı: Yok
Dekorasyon: Yok. Doğal akvaryum
Yıllardır walstad yöntemi ile kurulum yapmayı istiyordum. Nasip bugüne imiş.
Çok araştırma yaptım, çok yazı okudum ve video izledim. Özellikle yapılan hataları tespit etmeye çalıştım.
Kurulum süreci çok uzun sürdü. Bir yıldan uzun bir süre önce planlama yapmaya başladım.
Önce 30x30x30 ölçülerinde yapmayı düşündüm, küçük olacağını düşünerek bir ay önce 60x40x40 akvaryum aldım. Tabi kurulumdan sonra 80 veya 100cm uzunluğunda mı alsaydım diye düşünmeden edemedim [:)))]
Kahverengi orman toprağını önce eledim, sonra yaklaşık 48 saat boyunca, aralıklarla suyunu boşaltıp tekrar su koyarak karıştırıp bekledim. Çürüntülerden arındığını düşündüğümde ise, olası zararlılara önlem amacı ile 100℃ sıcaklıkta 15 dakika kadar fırınladım. Zeminin oldukça sağlam olduğunu düşünüyorum, çünkü hem ince elek kullandım hem de hafif, su yüzeyine çıkabilecek maddelerden arındırdım.
Alt toprak katmanı yaklaşık 3cm kalınlığında.
Not: Daha walstad ile ilgili hiç bilgim yokken bile, torf kullanan ve tavsiye edenleri gördükçe şaşırıyordum. Sakın böyle bir hata yapmayın [:cik:]
Üst katman için siyah bazalt kum kullandım. İki farklı boyut gördüm ve toprağın üstüne biraz daha ince yapılı olanı, üste daha iri taneli olanlardan koydum. Tabi kumu aldığım arkadaş, yıkamadan kullanmamam gerektiğini söylese de, bu kadar da toz çıkacağını tahmin etmemiştim. İçime sinmedi, ikinci defa bol su ile yıkadım [:D] Aralarında boyut olarak çok fark yok ama gözle farkedilir boyut farkı var yine de.
Tabanın üst katmanı da yaklaşık 3cm kalınlığında oldu.
Zemini hazırladıktan sonra, akvaryumu yarıya kadar doldurup bir süre bekledikten sonra suyu boşaltıp tekrar bir miktar su ile doldurup bitki dikim işine geçtim.
Su konusunda içim rahat, çünkü evde kullandığım içme suyu filtresine güveniyorum. Buna rağmen suyu bir süre dinlendirmeden ve havalandırmadan akvaryuma koymuyorum.
Bitki seçimi konusunda da çok zorlandım. Tavsiyeler, yetiştirip başarılı olanların tecrübeleri, videolar derken iyice kafam karıştı. Çünkü sonuç olarak bir orman görüntüsü oluşturmak ancak aynı zamanda renk cümbüşü istiyordum. Bunun için yapay zekadan destek alayım dedim ama onun da kafasını karıştırdım [:D]
Meşhur 3 yapay zekadan sürekli fikir aldım. Birinin tavsiyesini diğerine yazdım, aralarında çeliştikleri durumlardan kaçınmaya çalıştım. En sonunda hem bitki seçimi hem de dikim planı hususunda, hepsinin de olumlu karşıladığı bir tasarım yapmayı başardık.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/174365/140220261352161.jpg[/IMG]
Tabi dikim sırasında bu planı tam olarak uygulayamadım sanırım. Özellikle üzerinde durduğum konu, renk geçişleri ve derinlik kazandırmaktı. Başarılı olup olmadığımı artık zaman gösterecek, tabi bitkilerimizi yaşatabilirsek [:O]
Bugün itibariyle bazı bitkilerin yapraklarında gözle görünür bozulmalar var. Bana verilen tavsiyelerde, yapraklardaki bozulmaların sorun olmayacağı, gövdede bozulma olmadığı sürece müdahale etmem gerektiği söylendi. Umarım doğrudur [:?]
Filtre, ısıtıcı, dekor, taş, CO₂vb. kullanmadım, kullanmayı da düşünmüyorum. Belki ilerleyen zamanda doğal görünümlü bir kök ve üzerine bitki olabilir. Evim her daim sıcak. Suyun sıcaklığını sürekli takip ediyorum, 24 - 26 ℃ aralığında. Evin sıcaklığı sabit olduğu için su sıcaklığı da değişmez sanırım.
Akvaryumda doğal olmayan hiçbir şey görmek istemiyorum. Bu nedenle içerisine, kum, bitki ve canlılar haricinde dahil edeceğim bir şey yok. Elimden gelse aydınlatmayı bile askı şeklinde yapardım ama ortam pek uygun değil.
Akvaryum salonumda bulunuyor. Evim doğrudan güney cepheye baktığı için, pencerelerden ve evdeki çocuklardan [:D] en uzak köşeye konumlandırdım.
Şimdilik her gün bir kova, yaklaşık 25 litre, bu da akvaryumun alabileceği toplam su miktarını düşünürsek 1/3'ten daha az bir oran yapıyor, su değişimi yapıyorum.
Yalnızca ilk doldurduğum suda az miktar bulanıklık olmuştu. Ne bitkileri dikerken, ne de sonrasında bulanıklık yaşamadım.
İkinci gün, su değişiminin ardından nerite salyangozlarını korkarak ekledim. Sabah iki tanesini akvaryum dışında buldum. İki tanesi sürekli camlarda, birisi bitkilerin arasında gezip miskinlik yapıyor. Sonuncusu beni korkutuyor, çok hareket etmiyor, sık sık ters döndüğünü görüyorum. Bir de bunlar kendi başına düz dönmekte sıkıntı yapıyorlarmış, bu nedenle sürekli gözüm üzerlerinde. Acaba diyorum salyangoz eklemek için erken mi davrandım. Sanırım şu birkaç günü sağlam atlatabilirsek rahatlayacağım.
Her ne kadar çok araştırma yapsam da, tecrübe sahibi olmadığım için her türlü öneri ve tavsiyeye açığım.
Bu başlık altında, akvaryumun gelişimini paylaşmayı düşünüyorum.
[VID]null[/VID][VID]https://youtu.be/4KLFid5U-BA?si=_A72Xp4s-4M5OjDy[/VID]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/174365/080620260045181.jpg[/IMG][EDIT]syerli,2026-06-08 00:45:43[/EDIT]












22 dakika önce
[IMG]null[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281156/270620261937031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281156/270620261938151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281156/270620261938221.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281156/270620261938301.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281156/270620261938401.jpg[/IMG]