Akvaryum.Com
  • Üçgen Şekilli Yosun


    Profil resmi
    Fatihsm

    Dağda gezerken birkaç gammarus ve üçgen şekilde bir moss buldum. Bulduğum yerde yaprakları üçgen şekildeydi. (Gammarusu ve yosunu aynı su yatağında buldum). Yosun da dibi suya gömülüydü. Sizce bu yosun akvaryumda kullanılabilir mi ve ismi nedir acaba.

    [IMG]null[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281156/270620261937031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281156/270620261938151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281156/270620261938221.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281156/270620261938301.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281156/270620261938401.jpg[/IMG]

    (0) (11)

    Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi


    Profil resmi
    35mehmet35

    Herkese selamlar,

    Sobo WP-628H şelale filtrem var. İçerisinden 1 adet kartuş çıkıyor.
    Kartuş yerine yada ekstra hangi filtrasyon malzemelerini kullanabilirim? Malzeme dizilimi ve sıralaması nasıl olmalı?
    Yardımcı olan arkadaşlara şimdiden teşekkür ediyorum.

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/284170/270620261920151.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/284170/270620261920231.jpg[/IMG][EDIT]35mehmet35,2026-06-27 19:21:39[/EDIT]

    (0) (11)

    Ankara Deniz Akvaryum


    Profil resmi
    nniiaa
    17:21
    Merhabalar Ankara da Deniz Akvaryumdan canlı alan var mı?

    Profil resmi
    Taha⚡

    [QUOTE=nniiaa]
    Alsancak petshopta ilgi 0 hayvanlar özellikle kuşlar korkunç durumda ve balıkların olduğu yere girilen kapıda “ölen hayvanlarınız için para iadesi yok dua okunur” gibi bir yazı asılı sanki dalga geçiyorlar. Hoş değil ben hiç önermiyorum[/QUOTE]
    Sincan da ki şube için dedim ben ilgi az ama öyle bir yazı yok kuş zaten yok orada varsa bile çok az ama en azından deniz akvaryum gibi ölü balık satılmıyor ayrıca ilgi istiyorsanız uygun petshop kar aramayın ikisinden biri ya uygun fiyat yada kalite en uygun bildiğim canlı için kaliteli olan Alsancak "Sincan'da ki yer" ama kalite lazımsa ortadogu akvaryum zaten sahibini de tanıyorum gayet kaliteli insanları ve ilgisi

    Deniz akvaryumun ilanlarına bakın en uygun fiyatla diye başlık atılıyor satalım yeter gerisi önemli değil dükkandan çıkana kadar diye bakıyorlar ki istediğiniz balığı secemiyorsunuz bunu da hobiyle içli dişli olan hobicilere sorun eğer bir akvaryumcu balığı sectirmiyorsa bir sıkıntı vardır zaten secsemizde çok farketmez öleceği için [:)]

    (10) (723)

    Ember Tetra


    Profil resmi
    nniiaa

    Merhabalar Ankara içi 6 adet ember tetra arıyorum, tercihim bir hobiciden almak. Yardımcı olursanız sevinirim

    Profil resmi
    nniiaa

    [QUOTE=Cyber_Scout]
    4 tane sivrisinek rasbora olur mu?[/QUOTE]
    Maalesef 4 az olur

    [QUOTE=joko29]Merhaba nudoya baktınız mı[/QUOTE]
    Henüz hiç bir mağazaya bakmadım

    (3) (194)

    Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım


    Profil resmi
    m170
    18:42
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283990/240620261838131.jpg[/IMG]

    Bir arkadaşım Sobo’nun bu akvaryumunu hediye etti. Bugün akvaryumu temizledim, arıtma suyu ile doldurdum. Tabanına lav kırığı ve siyah kum serdim; bitki de eklemeyi düşündüğüm için bu kombinasyonu seçtim. Bir gümüş, bir adet de normal vatoz aldım. Alıştırma sürecini uygun şekilde yaptıktan sonra akvaryuma ekledim. İki hafta kadar sadece çöpçü olacak, daha sonra tetra eklemeyi düşünüyorum. Bir adet de bitki planlıyorum. Tavsiyelere açığım. Bitki dışında çok süs, oyuncak vs. eklemek istemiyorum; kendim doğadan taş toplamayı düşünüyorum. Ayrıca akvaryuma 15 lt arıtılmış su için 6 damla Crystalpro’nun Aqua Condition ürününden ekledim. Tavsiyeleriniz varsa minnettar kalırım. Herkese iyi forumlar.

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283990/240620261855431.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283990/240620261855481.jpg[/IMG]

    Bu da kendi akvaryumumun fotoğrafları.[EDIT]m170,2026-06-24 18:56:28[/EDIT]

    Profil resmi
    m170

    Takibini yapabilirim baş edilmeyecek kadar büyük bir akvaryum değil, maksimum 1 balık mı koyabilirim yani. İş yerimde bundan daha küçük akvaryumda 8-10 adet lepistes besliyor ama sorun oluyorsa canlılara eziyet etmek istemem. Ayrıca demir/nitrit ölçümü yapmamı sağlayacak bir ürün var mı? takibini yapmak adına almak isterim.

    Kararımı verdim betta alacağım 1 tane.

    (13) (831)

    Elyaf


    Profil resmi
    kocoglu

    Merhaba tekstilde kullanılan şerit metrelik elyafı bilirsiniz? Akvaryum için satılan elyaf yerine bu kullanılabilir mi? Aralarında ne gibi fark var?

    Profil resmi
    LeafyAqua

    [QUOTE=kocoglu]Merhaba tekstilde kullanılan şerit metrelik elyafı bilirsiniz? Akvaryum için satılan elyaf yerine bu kullanılabilir mi? Aralarında ne gibi fark var?[/QUOTE]

    Dolgu elyaftan bahsediyorsanız ikisi de aynı malzeme polyester yani sorunsuz kullanabilirsiniz

    (1) (87)

    Orta Amerika'ya Dönüş


    Profil resmi
    Frkn
    15:25
    16 beğeni
    Ölçüler: 100x50x50
    Canlı Türleri: Amerikan Zebra, Rainbow, Sajica, Ateş Ağız vb Orta Amerika türlerinden bir veya iki çift.
    Bitki Türleri: Anubias
    Tankın Yaşı: 8
    Filtrasyon ve Işıklandırma: Canlı yükü az olacağından büyük boy pipo filtre (değişebilir), 1 adet osram 90 santim 30 watt 865 kodlu 6500K dayligt floresan.
    Tasarım ve Dekorasyon: İki adet büyük boy Mangrowe kökü, taşlar, silis kum (eklenecek), toprak küp (çift olursa bir küp daha eklenecek), ayrıca zamanla taş, kuru dallar ve yapraklarla dekor tamamlanacak.

    Merhaba sevgili dostlarım. Elimdeki emektar 250 litrelik akvaryumu, önce makul fiyata ilanlara koysam da, daha sonra sevgili hobici kardeşlerime ve çevreme hediye etmeye çalışsam da, alan olmayınca bu sevda yeniden depreşti ve bir solukta kiler de yatan emektarın tozunu alıp eve atmam bir oldu.[:)] iyi de oldu.[:D] Büyük tanka alışan ben, küçük tankla bir türlü tatmin olamadım.[:)))] Sonuçta da çoktandır aklımda olan Orta Amerikanlar ile yola devam etme kararı aldım.

    Bu kurulumu aceleye getirmeden, malzemeleri temin ettikçe birlikte tamamlayacağız inşallah. Gerçi ana malzemelerin birçoğu hazır. Eksik olan silis kumu özenle araştırıp, türe uygun olanı bulunca alıp ekleyeceğim. Daha sonra dal, yaprak, bitki gibi malzemeleri zamanla tamamlayarak güzel bir ortam ve görsel elde edeceğimizi düşünüyorum. Her zamanki gibi değerli katkılarınızı bekliyor ve sağlıklı hobiler diliyorum.

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/250520231425301.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/250520231426001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/250520231426151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/250520231426351.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/250520231426521.jpg[/IMG]

    Profil resmi
    Frkn

    Isıtıcı da var yazmayı unutmuşum.[:)]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/270620261321571.jpg[/IMG]

    Uzun süre kullandığım elimdeki son kalan ısıtıcılar. Daha önce büyük akvaryumlarım için 300 watlık olanlar da vardı (genellikle Atman kullandım, eskiden fiyatları çok uygundu). Kimini verdim kimi bozuldu. Ama bunlar çalışıyor. İdare edeceklerdir.

    Filtre olarak, iç filtre kafa motorunu kullanarak haznesini genişlettiğim ve çok güzel verim aldığım filtreyi kullanacağım. Balık sayısı, canlı yükü az olacağından gayet yeterli gelecektir. Konuda fotoğrafı var, ayrıca fotoğraf eklemeye gerek duymadım.

    Büyük akvaryumlarım da floresan kullandığım için, hediye ettiğim akvaryumla birlikte kalanları da elden çıkardım. Şimdilik elimde olan led aydınlatma düzeneği idare edecektir. Yeni akvaryumla birlikte alırmıyım bilmiyorum ama, ileride yeni bir aydınlatma düşünebilirim. Mevcut olan;
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/270620261343071.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/270620261343301.jpg[/IMG]

    Kum olarak ince beyaz kuvars kum var elimde. Aynısından bulursam bir miktar daha ekleme yapabilirim. Kuvars kum kutunun içindeki poşetin içinde. Poşeti açıp fotoğrafını çekmeye üşendim. [:P]

    Şimdilik bu kadar sağlıklı hobiler.

    (72) (75665)

    Yıllar Sonra Hobiye Dönüş


    Profil resmi
    enginhayta
    22:09
    9 beğeni
    Ölçüler: 90-40-30

    Canlı Türleri:

    [K]cüce vatoz
    Kiraz karides
    Melek karides
    Helena salyangoz
    Cae
    Lepistes
    Kardinal tetra
    Kırmızı burun tetra
    Harlequin rasbora[/K]


    Bitki Türleri:

    [K] Eledoa
    Bacopa Monnieri
    Hygrophilla Ceylon Zeytin
    Hygrophilla difformis
    Lacustris
    Nomaphila Spp
    Althernanthera Sessilis
    Grandulosa
    Rotala Mini Pink
    Ludwigia Repens
    Willow Moss[/K]

    Tankın Yaşı: 20 gün

    Filtrasyon ve Işıklandırma:

    [K]sunsun 603b sharkled full spektrum armatür sitrik asit karbonat Co2 sistemi[/K]

    Tasarım ve Dekorasyon:
    [K]Lav kırığı lav kayası siyah kum yati kökü [/K]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264751/281120252206121.jpg[/IMG]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264751/291120250913421.jpg[/IMG]

    Saygıdeğer büyüklerim ve değerli kardeşlerim yıllar önce bıraktığım akvaryum hobisine sayenizde tekrar başlamış bulunuyorum yeni kurulum olduğu için suda biraz bulanma var bi kaç hafta sonra canlıları eklemeyi düşünüyorum yorum ve tavsiyelerinizi beklerim

    [EDIT]enginhayta,2026-01-29 19:36:58[/EDIT]

    Profil resmi
    enginhayta

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264751/270620260700341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264751/270620260700361.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264751/270620260700391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264751/270620260700411.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264751/270620260700571.jpg[/IMG]

    Tüplü sisteme geçiş yapmış bulunmaktayım genel bakım ve budama sonrası tankın son durumu şimdilik bu şekilde

    (35) (9205)

    Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz


    Profil resmi
    Salihsapkaa

    Merhabalar , bugün astronot balığı aldım 2 adet yaklaşık 9-10 cm , 4 adette pacu . Bu balık hakkında pek bi bilgim yok uzun zamandır gözlemlediğim ve hakkında araştırma yaptım . Eğer aranızda besleyen ve bilgi sahibi olan arkadaşlar var ise ne yapmam gerektiği hakkında önerilere açığım

    Profil resmi
    Cyber_Scout

    [QUOTE=Salihsapkaa]Merhabalar , bugün astronot balığı aldım 2 adet yaklaşık 9-10 cm , 4 adette pacu . Bu balık hakkında pek bi bilgim yok uzun zamandır gözlemlediğim ve hakkında araştırma yaptım . Eğer aranızda besleyen ve bilgi sahibi olan arkadaşlar var ise ne yapmam gerektiği hakkında önerilere açığım [/QUOTE]

    [URL]https://www.akvaryum.com/astronotus_ocellatus_astronot_-_oscar_tatlisur_4_338.asp[/URL]


    [URL]https://www.akvaryum.com/colossoma_macropomum_kirmizi_pacu_tatlisur_10_580.asp[/URL]

    (1) (144)

    Beta Balığı Kuyruk Erimesi


    Profil resmi
    b3yzz44

    Fotoğraf:
    Hastalık Belirtileri: kuyruk erimesi, yemek yememesi, dipte yatma
    Akvaryum Kapasitesi (litre): 6
    Akvaryumdaki Diğer Canlılar: yok
    Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat):
    Filitrasyon: pipo
    İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları: mycopur, baktopur
    Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.): su değişimi hergün %20

    beta balığım uzun suredır hasta önceden farkettim ve sera mycopur, baktopur aldım kuyruğu ilk erimeye başladığında crowntail geni olduğu için değişim gösteriyor sandım çünkü diken gibiydi şekli o şekilde eriyordu daha sonradan üçgen şeklinde bi erime görünce müdahale ettim ama yemesinde içmesinde hiçbir problem yoktu keyfi yerindeydi mycopur baktopur beraber damlattım akvaryum 6l 5 damla şeklınde damlattım ıkısındende kuyruğu erimiyodu ama ilerlemiyoduda sonra baktığımda kuyrugunda bi delik açılmış o delik büyümüyodu oldugu yerde duruyodu ama şuan ilerlemiş durumda ve ilaçlar işe yaramıyor hayvana eziyet etmek istemiyorum ilacı tamamen attım akvaryumdan hergün yuzde yirmi su değişimi yapıyorum çünkü akvaryum kucuk oldugu ıcın dip çekimi yapamıyorum büyük ihtimal amonyaktan dolayı. Cam pipetle elimden geldiğince cektim hep ama yaramıyor bende hergun su değişiyorum amonyak fazla zarar vermesın dıye ama yem yemiyor yemi görüyor tepki veriyor ama sersem gibi yani yiyemiyor ıskalıyor falan bikaç gündür yem vermedim ama ne yapmalıyım ne ilacı almalıyım iyileşmesini bekliyorum yenı akvaryuma geçırcem ama yenı akvaryumun hacmi büyük 130L orası yorar onu diye iyileşmesini bekliyorum ne yapmalıyım.

    Ayrıca biraz bilgisizdim baktopur ve mycopuru ana tanka damlattığım için bakterilerde gitti sanırım bende her su değişimden sonra 1ml falan seachem stability döküyorum[EDIT]b3yzz44,2026-06-27 03:48:32[/EDIT]

    Profil resmi
    Cyber_Scout

    Yeni akvaryum 130l dediğiniz çalışan bir akvaryum mu?
    Balığın resmi mümkünse iyi olur.
    2 ilac aynı anda kullanılmamalı . Prospektüstede yazıyor.
    Günlük su değişiminizde doğru bir uygulama değil.
    130lt içerisine 5lt lik pet şişeden 20cm derinlik oluşturacak bir yavruluk benzeri bölüm yapıp betayı bu akvaryumun suyuna alıştırarak pet ayraç içerisine koyabilirseniz çok iyi olur.

    (1) (107)
  • SON MESAJLAR

    GÜNCEL 100 TANITIM

    SON İLANLAR

    FORUM İSTATİSTİKLERİ

    • 3,797,668 Mesaj
    • 408,613 Konu
    • 91 Forum
    • 145,128 Forum Üyesi
    • 1,466 Özel Forum Üyesi
    • 29 Kıdemli Akvarist
    • 1,941 Dün Giriş Yapan Üye

    Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.

    Akvaryum Tanıtımı

    40x40x40


    Profil resmi
    akvaristsaglam - 20:09

    Ölçüler:40x40x40
    Canlı Türleri: 9 Ember Tetra,Beta splendens (Dümbük), Ramshorn salyangozlar --- Önceki Akvaryumdan kalan 4 lepistes yavrusu ve 1 komando corydoras (başka bir akvaryuma aktarma imkanım olmadığı için duruyorlar[:D] Dümbük lepisteslere dokunmuyor aslında hiçbir balık ile etkileşime girmiyor benim gördüğüm kadarıyla[:)))]
    Bitki Türleri: Vallisneria Gigantea,anubias lanceolata,taiwan moss,christmas moss,spiky moss (Kurulum başında sadece sağ ve sol köşelere 1 adet kapsül gübre kullandım onun harici herhangi bir sıvı gübre kullanmıyorum gelecek ay Tropica Premium Nutrition kullanmaya başlayabilirim gerek duyarsam)
    Tankın Yaşı: 05/10/2026
    Filtrasyon ve Işıklandırma: Boyu wf 4045 (Biyo sünger-elyaf-seramik halka) ---- Shark 40-45cm full spectrum aydınlatma

    Tasarım ve Dekorasyon: Dragon stoneler ile ortaya kücük ada tarzı bir şey yapmaya çalıştım üstüne anubiaslar ve mossları hem tele sarılı hemde dağınık şekilde ekledim boşluk kalan yerlere lav kırıkları ile kapatmaya çalıştım en arkaya dev sazları sağ sol orta şeklinde diktim su üstünü eşit bir şekilde kaplamalarını istedim şuanlık memnunum [3)]

    Genel olarak bir gün heveslenip elimde olan malzemeler ile kurduğum akvaryum oldu pek fazla tasarım yapmıyorum önceki 30x20x20 akvaryumumu görenler olmuştur [;)]bu sefer farklılık olması için kücük bir ada tasarımı yapmak istedim içinizi ferahlatmıştır umarım[:)))]

    Dragon stoneler aşırı tozluymuş [:(] yıkamama rağmen hala tozlar duruyordu ilk 2 hafta elyafı haftada 1 değiştirdim istediğim berraklığa geldi ama cory kayaların üstünde gezdiği sürece tozlar az çok kalkıyor onuda dip çeker gibi temizlesem iyi olucak gibi [:)))]

    Daha önce bettayı hep tek beslemiştim bu sefer karma bi akvaryum yapmak istedim akvaryum çalışma masamın yanında olduğu için gün içinde gözlemliyorum iki tür arasında herhangi bir agresiflik vesaire olmuyor betta daha çok sazların üstünde veya kayaların arasında dinleniyor[:O]

    [B]Kullandığım yemler:[/B]
    [K]Sera Bettagran
    Tropical FD Bloodworms Kan Kurdu
    Sera Vipagran
    Tropical Nanovit Granulat
    Tropical Supervit Mini Granulat
    Tetra TetraMin Granules
    Artemia[/K]

    [URL]https://atakanpetshop.com/tropical-fd-bloodworms-kan-kurdu-100ml-7gr-11143[/URL]
    [URL]https://atakanpetshop.com/sera-bettagran-5gr[/URL]
    [URL]https://atakanpetshop.com/sera-vipagran-12gr[/URL]
    [URL]https://atakanpetshop.com/tropical-nanovit-granulat-10gr[/URL]
    [URL]https://atakanpetshop.com/tropical-supervit-mini-granulat-10gr[/URL]
    [URL]https://atakanpetshop.com/tropical-supervit-mini-granulat-10gr[/URL]

    Umarım beğenmişsinizdir[:3]


    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268613/110520262000181.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268613/110520262000291.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268613/060520262122371.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268613/060520262113491.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268613/110520262001121.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268613/110520262001331.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268613/110520262006271.jpg[/IMG]
    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268613/110520262006371.jpg[/IMG]

    (4) (7) (8)
    Canlı Tanıtımı

    Meleklerle ilgili sorularınıza cevaplar


    Profil resmi
    mgokkavas - 15:24


    Merhaba arkadaşlar. Doğal olarak bana melek balıkları ile ilgili çok soru geliyor. İmzamda yazdığım gibi cevabından herkesin faydalanacağı soruları lütfen özel mesaj ile sormayın. Forumda başlık açıp o başlık altında sorun. Böylece hem ben aynı soruya benzer cevapları tekrar tekrar yazmamış olurum. Hem de burada paylaşılan bilgiden herkes yararlanmış olur.

    Bundan sonra bana özel mesaj ile gelen sorulara bu başlık altında cevap vereceğim.

    Bugün gelen bir mesaj:

    "İyi günler mutlu abi melek üretimi düşünüyorum ama hiç tecrübem yok malesef daha önce yumurta yapıstıran amerikanlarla tecrübe kazandım biraz olsada ama melekte hiç tecrübem yok üretimi nasıl sağlıyorsunuz balıklarınızın maşallahları var biraz arastırma yapıyorum şu an daha almadım çiftleri çiftler yumurtladıgında çifti çıkarıp metilen damlatıp hava motoru çalıştırdıgımızda yavrular çıkar mı ? kaç derece olması gerekir , olumlu olmumsuz yanıtların için çok teşekkür ederim şimdiden Mutlu abi iyi günler :)"

    1) Üretimi nasıl sağlıyorum?
    Forumda defalarca sorulan bir soru. Sorduğunuzun tam olarak ne olduğuna bağlı olarak bu sorunun cevabı da değişiyor. Genel olarak balıkların sağlıkları tam yerinde olmalı. Dengeli beslenmiş olmalılar. Yavrudan anaç boya sağlıkları iyi, gelişimleri eksiksiz tamamlanmış olmalı. Kaliteli kaynaktan alınmış anaçlar olmalılar. Su temiz, sıcaklık uygun olmalı. Sonrası balıkların hormonlarına kalmış. Bu kadar genel değil daha özel sorular sorarsanız, örnek "üretim yaptığınız akvaryumun boyutu nedir" gibi, sorularınızın cevapları da daha net olacaktır.

    2) Çifti çıkarıp metilen damlatıp hava motoru çalıştırdığımızda yavrular çıkar mı?
    Anaçlarınız sağlıklı balıklar ise evet.


    3) Kaç derece olması gerekir?
    25-29 derece aralığında başarılı olabilirsiniz. Ben 26-27yi tercih ediyorum.

    (433) (3656078) (206317)

    En Güncel 50 İlan


    Forumda Son Konular


    SON MESAJLAR

    Cevapsız Konu
    4 Adet Tül Kuyruk L144

    Profil resmi
    tarikyksl -

    İrtibat Bilgileri: 05393089676
    Nakliye ile İlgili Ek Bilgiler:

    Satılan Canlı: L144 (Ancistrus sp. 4)
    Adet Fiyatı: 250
    Toplu Alım Fiyatı: 900
    Adedi: 4
    Boyu: 4-6cm
    Diğer Ek Bilgiler: kendim büyüttüğüm 4 adet L144 tül kuyruk vatoz
    Fotoğraf: [IMG]null[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/134064/270620261709561.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/134064/270620261710001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/134064/270620261710031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/134064/270620261710051.jpg[/IMG]

    Üçgen Şekilli Yosun


    Profil resmi
    Fatihsm -

    Dağda gezerken birkaç gammarus ve üçgen şekilde bir moss buldum. Bulduğum yerde yaprakları üçgen şekildeydi. (Gammarusu ve yosunu aynı su yatağında buldum). Yosun da dibi suya gömülüydü. Sizce bu yosun akvaryumda kullanılabilir mi ve ismi nedir acaba.

    [IMG]null[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281156/270620261937031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281156/270620261938151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281156/270620261938221.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281156/270620261938301.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281156/270620261938401.jpg[/IMG]

    (0) - (6135872)

    60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci


    Ölçüler: 60x40x40

    Canlı Türleri: Nerite, Ramshorn ve adi salyangozlar ile su pireleri

    Bitki Türleri: Ludwigia repens ‘Rubin’
    Limnophila sessiliflora
    Hygrophila polysperma ‘Ceylon’
    Rotala rotundifolia ‘Blood Red’
    Rotala ‘Orange Juice’
    Bacopa monnieri
    Hygrophila difformis (Yeşil Çınar)
    Hygrophila difformis ‘Red’ (Bakır)
    Hygrophila corymbosa ‘Limon’
    Elodea densa
    Cryptocoryne wendtii
    Narrow Leaf Java Fern
    Christmas Moss
    Pilo Moss
    Pelia Moss
    Marsilea hirsuta
    Phyllanthus fluitans
    Salvinia natans

    Tankın Yaşı: 3 gün

    Filtrasyon: Yok

    Işıklandırma: Aqualed metaplant

    Tasarım: Walstad

    Isıtıcı: Yok

    Dekorasyon: Yok. Doğal akvaryum

    Yıllardır walstad yöntemi ile kurulum yapmayı istiyordum. Nasip bugüne imiş.

    Çok araştırma yaptım, çok yazı okudum ve video izledim. Özellikle yapılan hataları tespit etmeye çalıştım.

    Kurulum süreci çok uzun sürdü. Bir yıldan uzun bir süre önce planlama yapmaya başladım.

    Önce 30x30x30 ölçülerinde yapmayı düşündüm, küçük olacağını düşünerek bir ay önce 60x40x40 akvaryum aldım. Tabi kurulumdan sonra 80 veya 100cm uzunluğunda mı alsaydım diye düşünmeden edemedim [:)))]

    Kahverengi orman toprağını önce eledim, sonra yaklaşık 48 saat boyunca, aralıklarla suyunu boşaltıp tekrar su koyarak karıştırıp bekledim. Çürüntülerden arındığını düşündüğümde ise, olası zararlılara önlem amacı ile 100℃ sıcaklıkta 15 dakika kadar fırınladım. Zeminin oldukça sağlam olduğunu düşünüyorum, çünkü hem ince elek kullandım hem de hafif, su yüzeyine çıkabilecek maddelerden arındırdım.
    Alt toprak katmanı yaklaşık 3cm kalınlığında.

    Not: Daha walstad ile ilgili hiç bilgim yokken bile, torf kullanan ve tavsiye edenleri gördükçe şaşırıyordum. Sakın böyle bir hata yapmayın [:cik:]

    Üst katman için siyah bazalt kum kullandım. İki farklı boyut gördüm ve toprağın üstüne biraz daha ince yapılı olanı, üste daha iri taneli olanlardan koydum. Tabi kumu aldığım arkadaş, yıkamadan kullanmamam gerektiğini söylese de, bu kadar da toz çıkacağını tahmin etmemiştim. İçime sinmedi, ikinci defa bol su ile yıkadım [:D] Aralarında boyut olarak çok fark yok ama gözle farkedilir boyut farkı var yine de.
    Tabanın üst katmanı da yaklaşık 3cm kalınlığında oldu.

    Zemini hazırladıktan sonra, akvaryumu yarıya kadar doldurup bir süre bekledikten sonra suyu boşaltıp tekrar bir miktar su ile doldurup bitki dikim işine geçtim.

    Su konusunda içim rahat, çünkü evde kullandığım içme suyu filtresine güveniyorum. Buna rağmen suyu bir süre dinlendirmeden ve havalandırmadan akvaryuma koymuyorum.

    Bitki seçimi konusunda da çok zorlandım. Tavsiyeler, yetiştirip başarılı olanların tecrübeleri, videolar derken iyice kafam karıştı. Çünkü sonuç olarak bir orman görüntüsü oluşturmak ancak aynı zamanda renk cümbüşü istiyordum. Bunun için yapay zekadan destek alayım dedim ama onun da kafasını karıştırdım [:D]

    Meşhur 3 yapay zekadan sürekli fikir aldım. Birinin tavsiyesini diğerine yazdım, aralarında çeliştikleri durumlardan kaçınmaya çalıştım. En sonunda hem bitki seçimi hem de dikim planı hususunda, hepsinin de olumlu karşıladığı bir tasarım yapmayı başardık.

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/174365/140220261352161.jpg[/IMG]

    Tabi dikim sırasında bu planı tam olarak uygulayamadım sanırım. Özellikle üzerinde durduğum konu, renk geçişleri ve derinlik kazandırmaktı. Başarılı olup olmadığımı artık zaman gösterecek, tabi bitkilerimizi yaşatabilirsek [:O]

    Bugün itibariyle bazı bitkilerin yapraklarında gözle görünür bozulmalar var. Bana verilen tavsiyelerde, yapraklardaki bozulmaların sorun olmayacağı, gövdede bozulma olmadığı sürece müdahale etmem gerektiği söylendi. Umarım doğrudur [:?]

    Filtre, ısıtıcı, dekor, taş, CO₂vb. kullanmadım, kullanmayı da düşünmüyorum. Belki ilerleyen zamanda doğal görünümlü bir kök ve üzerine bitki olabilir. Evim her daim sıcak. Suyun sıcaklığını sürekli takip ediyorum, 24 - 26 ℃ aralığında. Evin sıcaklığı sabit olduğu için su sıcaklığı da değişmez sanırım.

    Akvaryumda doğal olmayan hiçbir şey görmek istemiyorum. Bu nedenle içerisine, kum, bitki ve canlılar haricinde dahil edeceğim bir şey yok. Elimden gelse aydınlatmayı bile askı şeklinde yapardım ama ortam pek uygun değil.

    Akvaryum salonumda bulunuyor. Evim doğrudan güney cepheye baktığı için, pencerelerden ve evdeki çocuklardan [:D] en uzak köşeye konumlandırdım.

    Şimdilik her gün bir kova, yaklaşık 25 litre, bu da akvaryumun alabileceği toplam su miktarını düşünürsek 1/3'ten daha az bir oran yapıyor, su değişimi yapıyorum.

    Yalnızca ilk doldurduğum suda az miktar bulanıklık olmuştu. Ne bitkileri dikerken, ne de sonrasında bulanıklık yaşamadım.

    İkinci gün, su değişiminin ardından nerite salyangozlarını korkarak ekledim. Sabah iki tanesini akvaryum dışında buldum. İki tanesi sürekli camlarda, birisi bitkilerin arasında gezip miskinlik yapıyor. Sonuncusu beni korkutuyor, çok hareket etmiyor, sık sık ters döndüğünü görüyorum. Bir de bunlar kendi başına düz dönmekte sıkıntı yapıyorlarmış, bu nedenle sürekli gözüm üzerlerinde. Acaba diyorum salyangoz eklemek için erken mi davrandım. Sanırım şu birkaç günü sağlam atlatabilirsek rahatlayacağım.

    Her ne kadar çok araştırma yapsam da, tecrübe sahibi olmadığım için her türlü öneri ve tavsiyeye açığım.

    Bu başlık altında, akvaryumun gelişimini paylaşmayı düşünüyorum.

    [VID]null[/VID][VID]https://youtu.be/4KLFid5U-BA?si=_A72Xp4s-4M5OjDy[/VID]

    [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/174365/080620260045181.jpg[/IMG][EDIT]syerli,2026-06-08 00:45:43[/EDIT]

    Son 50 Tanıtım


    Profil Yorumları

    PROTOMELAS FENESTRATUS STEVENİ "TAIWAN REEF"


    Profil resmi
    -

    http://www.akvaryum.com/Yarisma/resimler/02032019003651319.jpg

    ()
    Canlı Tanıtımı

    Discus Red Melon


    Profil resmi
    -

    http://www.akvaryum.com/Yarisma/resimler/20082018232831311.jpg

    () () ()
    Elektrik Blue Acara (EBA)

    Profil resmi
    -

    http://www.akvaryum.com/Yarisma/resimler/20082018124818855.jpg

    () ()
    Sohbeti tam ekranda aç  

    Ana sayfa gösterim biçimi: Günün ilk açılışında genel bakışı, kalanında akışı göster. (Varsayılan) Her zaman akışı göster. Her zaman genel bakışı göster.

    İstanbul


    Trend Akvaryum

    240 adet akvaryumda satışa sunulan balıklar, bitkiler ve karidesler, geniş malzeme ve yem stoğu ile hem deniz hem tatlı su canlıları satışı yapmakta olan Trend Akvaryum Türkiye'nin en büyük tatlı su akvaryumcusudur. Geniş ürün yelpazeli sanal mağazası da bulunan firma Üsküdar'da bulunmaktadır.

    İzmir


    Malawi İzmir

    Malawi ve Tanganyika Cichlidleri'nin çeşidi kadar, Dennerle bayisi olması ile bitkili ve tropikal türlerde de oldukça iddialı bir akvaryumcu.

    Ankara


    Doğa Akvaryum

    Tetra türleri, canlıdoğuranlar, cüce cichlidler, discus ve pek çok bitki türünü bulabileceğiniz bir akvaryumcu.

    Adana


    Guppy Pet Shop

    Geniş yelpazeli sanal mağazası ve dükkanıyla Anadolu'nun en öne çıkan firmalarından.

    Son 24 Saatte En Çok Mesaj Gelen Konular


    Son 24 Saatte En Çok Beğeni Alan Konular