ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
hasancn
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
475
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
22 Mart 2016 19:24
Son Ziyaret:
Dün 08:56
Toplam Mesaj:
380 [0.10 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
3
BİLGİLER
Ad Soyad:
Hasan Arısoy
Doğum Tarihi:
16 Temmuz 1991
Yaş:
34
İl:
Nevsehir
Meslek:
Öğrenci
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Hasan Arısoy
SON 10 MESAJI
78*40*40 High Tech Tank Nadir Türler İle Kurulumu
[QUOTE=CoryCory]Takip edeceğim. Merak ettiğim Sormak istediğim 3 husus var. Gh 6.5 ile başlayıp 1 çekme sebebiniz nedir gh çok önemli bir parametre değil kh deseniz anlarım. Kaldıki o bile öyle süper önemli bir parametre değil blyxa ve bazı ludwigia türleri dışında kh a tepki veren bir bitki görmedim ben. GH zaten hiç umursadıklarını zannetmiyorum. Düşük ph co2 tutunumu açısından iyi olsada, yine bitkilerin yüksek bir değerde değilse çok umursadıkları bir durum değil. 7.5 ph bile gayet uygun, çok nadir 1, 2 bitki belki sorun yaşar. Ben yine 8 i geçmediğim sürece sorun yaşamadım. Hayatımda hiç 6 ph suyum olmadı ne için gerekli merak ettim.Burada ph şelat sorunu dışında bitkileri etkileyen bir durum olacağını düşünmüyorum oda zaten bitkileri değil gübrenizin işe yaramasını engelliyor. Son sorum ise Eİ başlayıp leane dönmek, buradaki amaç tahminen hızlı gelişim ve sonrasında işleri yavaşlatmak gibi görünüyor. Benimde yaptığım zamanlar oldu fakat bu günkü bilgim ile amaç uzun süreli bir tankı hayatta tutmak ise lean baslanıp lean devam edilmesini terch ederim. Eİ lean arasında tanktaki denge bayağı şaşıyor çünki.[/QUOTE]
Hocam 1.husus gh 6,5 dan 1 e düştüğünde bitki tamamen form değiştirecek. Bu geçiş sürecinde oldukça sorun yaşayacagımdan eminim. Burdaki amaç hangi eksiklik fazlalıkta ne sorunla karşılaşacağız çözüm yolu bulabilecekmiyiz işte ana amaç bu. Şu konuda sizle aynı fikirde değilim. Gh bir tanktaki en önemli parametredir bana göre , çünkü tüm yan parametreler ona göre kurulması gerektiğini düşünüyorum. Tüm gübre düzeni ona göre olmazsa tank patlar. Örneğin 6.5 gh da 0,5 ppm demir yetersiz kalabilirken 1 gh ta 0,05 ppm demir 10 kat düşüğü fazla gelebiliyor.
Ph 7 üstü su'da dediğiniz gibi zor türler için imkansız. Eriocaulon blood vomit yetiştirilmez. Bu doğanın kanunu bitkinin genetiği, fizyolojisi doğduğu nehirdeki ph'a kendini adapte etmiş.
Cryptocorynlar anubiaslar , java türleri bu türlere dediğiniz gibi katılıyorum.
Dediğiniz gibi ei den leana dönüşte epey uğraştıracak ama ben uğraşmayı seviyorum. Bişiler öğrenmeye yıllardır devam ediyorum. Herkesin bir hastalığı var bu da benim hastalıgım işte :). 6-7 High tech tankım var 100-300 lt aralığında her zaman 1 tank deney tankı olmuştur.
Bakın görselleri atıyorum daha anlaşılabilirlik açısından (marcelin deeneylerinden alıntıdır.)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184366/181020251241081.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184366/181020251241261.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184366/181020251243081.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184366/181020251243291.jpg[/IMG]
Birde ukapstaki bir arkadaşımın tankını paylaşmak istiyorum. Değerleri ile Görselde mevcut.(Bazalt kum ve alt tabanda besin yoktur)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184366/181020251247081.jpg[/IMG]
[QUOTE=CoryCory]Takip edeceğim. Merak ettiğim Sormak istediğim 3 husus var. Gh 6.5 ile başlayıp 1 çekme sebebiniz nedir gh çok önemli bir parametre değil kh deseniz anlarım. Kaldıki o bile öyle süper önemli bir parametre değil blyxa ve bazı ludwigia türleri dışında kh a tepki veren bir bitki görmedim ben. GH zaten hiç umursadıklarını zannetmiyorum. Düşük ph co2 tutunumu açısından iyi olsada, yine bitkilerin yüksek bir değerde değilse çok umursadıkları bir durum değil. 7.5 ph bile gayet uygun, çok nadir 1, 2 bitki belki sorun yaşar. Ben yine 8 i geçmediğim sürece sorun yaşamadım. Hayatımda hiç 6 ph suyum olmadı ne için gerekli merak ettim.Burada ph şelat sorunu dışında bitkileri etkileyen bir durum olacağını düşünmüyorum oda zaten bitkileri değil gübrenizin işe yaramasını engelliyor. Son sorum ise Eİ başlayıp leane dönmek, buradaki amaç tahminen hızlı gelişim ve sonrasında işleri yavaşlatmak gibi görünüyor. Benimde yaptığım zamanlar oldu fakat bu günkü bilgim ile amaç uzun süreli bir tankı hayatta tutmak ise lean baslanıp lean devam edilmesini terch ederim. Eİ lean arasında tanktaki denge bayağı şaşıyor çünki.[/QUOTE]
Hocam 1.husus gh 6,5 dan 1 e düştüğünde bitki tamamen form değiştirecek. Bu geçiş sürecinde oldukça sorun yaşayacagımdan eminim. Burdaki amaç hangi eksiklik fazlalıkta ne sorunla karşılaşacağız çözüm yolu bulabilecekmiyiz işte ana amaç bu. Şu konuda sizle aynı fikirde değilim. Gh bir tanktaki en önemli parametredir bana göre , çünkü tüm yan parametreler ona göre kurulması gerektiğini düşünüyorum. Tüm gübre düzeni ona göre olmazsa tank patlar. Örneğin 6.5 gh da 0,5 ppm demir yetersiz kalabilirken 1 gh ta 0,05 ppm demir 10 kat düşüğü fazla gelebiliyor.
Ph 7 üstü su'da dediğiniz gibi zor türler için imkansız. Eriocaulon blood vomit yetiştirilmez. Bu doğanın kanunu bitkinin genetiği, fizyolojisi doğduğu nehirdeki ph'a kendini adapte etmiş.
Cryptocorynlar anubiaslar , java türleri bu türlere dediğiniz gibi katılıyorum.
Dediğiniz gibi ei den leana dönüşte epey uğraştıracak ama ben uğraşmayı seviyorum. Bişiler öğrenmeye yıllardır devam ediyorum. Herkesin bir hastalığı var bu da benim hastalıgım işte :). 6-7 High tech tankım var 100-300 lt aralığında her zaman 1 tank deney tankı olmuştur.
Bakın görselleri atıyorum daha anlaşılabilirlik açısından (marcelin deeneylerinden alıntıdır.)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184366/181020251241081.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184366/181020251241261.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184366/181020251243081.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184366/181020251243291.jpg[/IMG]
Birde ukapstaki bir arkadaşımın tankını paylaşmak istiyorum. Değerleri ile Görselde mevcut.(Bazalt kum ve alt tabanda besin yoktur)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184366/181020251247081.jpg[/IMG]
78*40*40 High Tech Tank Nadir Türler İle Kurulumu
[EDIT]hasancn,2025-10-18 22:53:09[/EDIT]
[EDIT]hasancn,2025-10-18 22:53:09[/EDIT]
Fazla Gübre Neden Olabilir Mi?
Hayırlı olsun. Bence bu dediklerinizle alakalı değil. Bu anubias emers formda tanka koyulmuş gibi. Onun Adaptasyonu bu süreç. O yapraklarını dökecek.
Hayırlı olsun. Bence bu dediklerinizle alakalı değil. Bu anubias emers formda tanka koyulmuş gibi. Onun Adaptasyonu bu süreç. O yapraklarını dökecek.
Sakal Yosunu
Ph metreniz var ise gece ile gündüz arasındaki ph farkına bakabilirmisiniz.
Ph metreniz var ise gece ile gündüz arasındaki ph farkına bakabilirmisiniz.
Tek Co2 Tüpü Aynı Anda 2 Akvaryumda Kullanılır Mı?
[QUOTE=aranjman]Son mesajdan sonra aradan 3 yıl geçmiş ama belki birileri bu durumla karşı karşıyadır diye ben de tecrübelerimi yazayım.
Bendede 5 litrelik tüplerden var.Akvaryumlar stand gibi özel bir masanın üstünde biri üst katta diğeri alt katta. dolayısıyla hortum mesafeleri farklı.
Üstteki akvaryuma CO2 çok güzel şekilde gelirken alttakine bir türlü getiremedim. Alttaki akvaryumda Creauqua nın difözürü vardı. Onu oldum olası sevmedim, çıkarıp başka bir difüzör bağladım sonuç yine aynı. Hortumları eşitlemeye çalıştım yine olmadı.
En sonunda pes ettim ve mini parvula ekili olan tankıma CO2 vermeyi kestim.
Bu arada dağıtıcım ADA marka idi. bir ara sanayideki pnömatikçilerden 2li dağıtıcı alayım dedim ama erindim gitmedim.
Şimdilerde tekrardan başka bir bitkili tank kurmak istiyorum CO2 takviyesi ile ama yeni bir tüp için yerim yok, elimde kocaman tüp var ama randıman alamıyorum.
Önerisi olanlar varsa memnuniyetle dinler & uygulamaya çalışırım.[/QUOTE]
Çoğaltıcı alacaksınız hocam . Ben tek tüple 5-8 tanka veriyorum .Hepside creaqua difizör.
https://www.ozelyem.com/ista-metal-co2-dagitici-6-yollu?srsltid=AfmBOopHUaCNQnPUyoeKgDiBe0XZXeMEN8iBP4ppDFmBH8NI3F7pB-O3
[QUOTE=aranjman]Son mesajdan sonra aradan 3 yıl geçmiş ama belki birileri bu durumla karşı karşıyadır diye ben de tecrübelerimi yazayım.
Bendede 5 litrelik tüplerden var.Akvaryumlar stand gibi özel bir masanın üstünde biri üst katta diğeri alt katta. dolayısıyla hortum mesafeleri farklı.
Üstteki akvaryuma CO2 çok güzel şekilde gelirken alttakine bir türlü getiremedim. Alttaki akvaryumda Creauqua nın difözürü vardı. Onu oldum olası sevmedim, çıkarıp başka bir difüzör bağladım sonuç yine aynı. Hortumları eşitlemeye çalıştım yine olmadı.
En sonunda pes ettim ve mini parvula ekili olan tankıma CO2 vermeyi kestim.
Bu arada dağıtıcım ADA marka idi. bir ara sanayideki pnömatikçilerden 2li dağıtıcı alayım dedim ama erindim gitmedim.
Şimdilerde tekrardan başka bir bitkili tank kurmak istiyorum CO2 takviyesi ile ama yeni bir tüp için yerim yok, elimde kocaman tüp var ama randıman alamıyorum.
Önerisi olanlar varsa memnuniyetle dinler & uygulamaya çalışırım.[/QUOTE]
Çoğaltıcı alacaksınız hocam . Ben tek tüple 5-8 tanka veriyorum .Hepside creaqua difizör.
https://www.ozelyem.com/ista-metal-co2-dagitici-6-yollu?srsltid=AfmBOopHUaCNQnPUyoeKgDiBe0XZXeMEN8iBP4ppDFmBH8NI3F7pB-O3
Ro Su Ve Remineralize
Konu kapanmış ama gene de yazayım belki birine yardımcı olur.
Sıvı mineral ürünlerde genelde Caso4 tam çözünmediği için yüksek yogunlukta klorür bazlı tuzlar kullanılır.
Cacl, Kcl, Mgcl gibi tuzlar çözündüğünde, Ca2+ – K+– Mg2+ iyonları suyla hidroliz tepkimesine girerek Hidrojen+ salar ve pH’ı aşağı çeker.
Bu hidroliz olayı sülfat tuzlarında da olur ama klorürlerin çözünürlüğü çok yüksek olduğundan mg ca 2+ yoğunluğu daha fazla olur ve pH düşüşü daha belirgin oluer.
Crystalpro’da bikarbonat bulunmasına rağmen ph’ın düşmesinin sebebi, karbonatın tamponlama etkisinin yüksek miktardaki klorür iyonuna göre zayıf kalmasıdır.
Ama bu etki bu kadar yüksek hissedilmez. 0,2 gibi bir rakam indirir belki. Her karbonatı artırdığında bu ph olayı daha az belirginleşir. Örneğin 4 kh 0,15 ph düşüşü olıuyıorsa, 5 kh de 0,05 kh düşüşü olur. Karbonat baskın gelirse ph nötr üstüne çıkar.
Konu kapanmış ama gene de yazayım belki birine yardımcı olur.
Sıvı mineral ürünlerde genelde Caso4 tam çözünmediği için yüksek yogunlukta klorür bazlı tuzlar kullanılır.
Cacl, Kcl, Mgcl gibi tuzlar çözündüğünde, Ca2+ – K+– Mg2+ iyonları suyla hidroliz tepkimesine girerek Hidrojen+ salar ve pH’ı aşağı çeker.
Bu hidroliz olayı sülfat tuzlarında da olur ama klorürlerin çözünürlüğü çok yüksek olduğundan mg ca 2+ yoğunluğu daha fazla olur ve pH düşüşü daha belirgin oluer.
Crystalpro’da bikarbonat bulunmasına rağmen ph’ın düşmesinin sebebi, karbonatın tamponlama etkisinin yüksek miktardaki klorür iyonuna göre zayıf kalmasıdır.
Ama bu etki bu kadar yüksek hissedilmez. 0,2 gibi bir rakam indirir belki. Her karbonatı artırdığında bu ph olayı daha az belirginleşir. Örneğin 4 kh 0,15 ph düşüşü olıuyıorsa, 5 kh de 0,05 kh düşüşü olur. Karbonat baskın gelirse ph nötr üstüne çıkar.
Taban Altı Ve Zeminde Yosun Sorunu
[QUOTE=CoryCory]
Hasan bey burası akvaryum göl değil, Malawi akvaryumu hiç değil bu bitkili tank, dip karıştırmak sifonlamak neler diyorsunuz.Paylaştığınız konu 2 gr detritustan çıkacak şeyden bahis etmiyor, o tonlarca organik atıktan bahis ediyor. Ben Hayatımda dip çekimi yapmadım hiç bir bitkili tankımda, detritus bitkiyi besler, detritus wormleri besler, sanki tankın dibinde 2 karış sediment birikmiş gibi yaklaşmayın lütfen konuya. Tank gayet temiz tortudan sızan sandığınız gibi korkunç şeyler değil ve gayet normal. Eskiden böyle alt katman için kullanılan yada aktif substratlar yoktu 2 parmak torfun üstüne tank kurardık bitki bakmak için onca organik atığa rağmen tanklarımızda böyle sorunlar yaşamazdık, en büyük derdimiz torftan sızan renk olurdu oda yeterli su değişimi ile halledilirdi. Genç bir tank fazla besin girmiş balansı kaçırmış cyano patlatmış halledilir yani.[:iyi:][/QUOTE]
Peki ne diyelim sizin dediğiniz gibi olsun ben yanılmışım :)
[QUOTE=CoryCory]
Hasan bey burası akvaryum göl değil, Malawi akvaryumu hiç değil bu bitkili tank, dip karıştırmak sifonlamak neler diyorsunuz.Paylaştığınız konu 2 gr detritustan çıkacak şeyden bahis etmiyor, o tonlarca organik atıktan bahis ediyor. Ben Hayatımda dip çekimi yapmadım hiç bir bitkili tankımda, detritus bitkiyi besler, detritus wormleri besler, sanki tankın dibinde 2 karış sediment birikmiş gibi yaklaşmayın lütfen konuya. Tank gayet temiz tortudan sızan sandığınız gibi korkunç şeyler değil ve gayet normal. Eskiden böyle alt katman için kullanılan yada aktif substratlar yoktu 2 parmak torfun üstüne tank kurardık bitki bakmak için onca organik atığa rağmen tanklarımızda böyle sorunlar yaşamazdık, en büyük derdimiz torftan sızan renk olurdu oda yeterli su değişimi ile halledilirdi. Genç bir tank fazla besin girmiş balansı kaçırmış cyano patlatmış halledilir yani.[:iyi:][/QUOTE]
Peki ne diyelim sizin dediğiniz gibi olsun ben yanılmışım :)
Taban Altı Ve Zeminde Yosun Sorunu
[QUOTE=ArjenB]
O tortunun amonyağa veya biyolojik yüke katkısı çok az canlılar amonyağı solungaçlarından atıyorlar direkt suya karışıyor dipcekimsiz tortul tabakası kendiliginden olusan akvaryumlar var.[/QUOTE]
Hocam ben amonyak demedim. Amonyak olsa sıyona yanında masum kalır :).Ben tortunun n-p saldığını kastettim.
Co2 siz tankta dediğiniz doğru dipte birikenleri nitrifikasyon hallediyor. Lakin co2 li bir tankta bakteriler co2siz tanka göre üreme ve nitrifakasyon sürecini sağlıklı yapamıyor. ph 6-6,5 da üreme nerdeyse duruyor ve ölümler baş gösteriyor.
Şimdi dediğinize gelir isek doğru balıklar solungaçtan amonyak salgılar. Lakin tortudan sızanın yanına bile yaklaşamaz. Siyanoya etkisi bile olmaz.
1-ABD Çevre Koruma Ajansı raporu. Sedimanlardaki amonyağın başlıca organik maddenin bakteriyel ayrışmasından kaynaklandığını, oksijensiz tortularda nitrifikasyonun durmasıyla amonyağın biriktiğini açıklar
2-Boyd, C.E. (2017): “How decomposition of organic matter impacts aquaculture ponds” – Responsible Seafood Advocate dergisinde makale.Aşırı organik yükün amonyak birikimine ve toksisite riskine yol açabileceğini, bu nedenle organik atık yönetiminin (örn. dip temizliği, aerasyon) önemini ortaya koyar. Link: https://www.globalseafood.org/advocate/decomposition-organic-matter-impacts-aquaculture-ponds/
3-Frontiers in Microbiology dergisi, Aquatic Microbiology bölümü, 9:2290. Çin’de üç farklı tatlı su balık yetiştirme tankında sediment yüzeyindeki nitrifikasyon yapan bakteri (AOB) ve arkelerin (AOA) dağılımını inceleyen bir araştırma. Sonuçlar, yoğun organik madde birikimi ve indirgen tortu koşullarında amonyağın tortuda büyük miktarda biriktiğini; bu durumun nitrifikasyon sürecini olumsuz etkileyip mikrobiyal komünite yapısını değiştirdiğini göstermiştir.
Link: https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fmicb.2018.02290/full
4-Aquarium Plants Factory (2025). Cyanobacteria in Aquariums – Causes – Akvaryumlarda siyanobakteri sorununa ilişkin rehber; aşırı besin birikiminin (özellikle fosfat ve nitrat fazlasının) genellikle aşırı yemleme ve çürüyen organik atıklardan kaynaklandığı, dengesiz biçimde yüksek fosfat/düşük nitrat oranının da siyanobakterilere avantaj sağladığı belirtilmektedir.
5-NIWA Freshwater Update (2009). Managing phosphorus in lake sediment – tatlu su sedimanlarındaki fosforun oksijen varlığında tutulduğu, ancak ölü organik maddenin tortunun çürümesiyle dip suların oksijensiz kalması halinde sedimanlardaki demir/mangan bağlı fosforun çözünerek suya geçtiği ve kısır bir eutrofikasyon döngüsü başlattığı raporlanmaktadır.
6-Frontiers in Water (2024). Sediment Redox and Internal Loading – Oksik, hipoksik ve anoksik koşullarda tatlı su sedimanlarından besin salınımını karşılaştıran çalışma; anoksik tortu ortamıda fosfat ve amonyum salınımının dramatik biçimde arttığı, bunun da zararlı alg (siyanobakteri) çoğalmasını tetiklediği belirtiliyor.
Ayrıca redoks potansiyelinin düşmesiyle metal oksitlere bağlı fosfatın serbest kaldığı vurgulanıyor fazla fosfatın'da siyonaya sebep olduğu belirtiliyor.
.
[QUOTE=ArjenB]
O tortunun amonyağa veya biyolojik yüke katkısı çok az canlılar amonyağı solungaçlarından atıyorlar direkt suya karışıyor dipcekimsiz tortul tabakası kendiliginden olusan akvaryumlar var.[/QUOTE]
Hocam ben amonyak demedim. Amonyak olsa sıyona yanında masum kalır :).Ben tortunun n-p saldığını kastettim.
Co2 siz tankta dediğiniz doğru dipte birikenleri nitrifikasyon hallediyor. Lakin co2 li bir tankta bakteriler co2siz tanka göre üreme ve nitrifakasyon sürecini sağlıklı yapamıyor. ph 6-6,5 da üreme nerdeyse duruyor ve ölümler baş gösteriyor.
Şimdi dediğinize gelir isek doğru balıklar solungaçtan amonyak salgılar. Lakin tortudan sızanın yanına bile yaklaşamaz. Siyanoya etkisi bile olmaz.
1-ABD Çevre Koruma Ajansı raporu. Sedimanlardaki amonyağın başlıca organik maddenin bakteriyel ayrışmasından kaynaklandığını, oksijensiz tortularda nitrifikasyonun durmasıyla amonyağın biriktiğini açıklar
2-Boyd, C.E. (2017): “How decomposition of organic matter impacts aquaculture ponds” – Responsible Seafood Advocate dergisinde makale.Aşırı organik yükün amonyak birikimine ve toksisite riskine yol açabileceğini, bu nedenle organik atık yönetiminin (örn. dip temizliği, aerasyon) önemini ortaya koyar. Link: https://www.globalseafood.org/advocate/decomposition-organic-matter-impacts-aquaculture-ponds/
3-Frontiers in Microbiology dergisi, Aquatic Microbiology bölümü, 9:2290. Çin’de üç farklı tatlı su balık yetiştirme tankında sediment yüzeyindeki nitrifikasyon yapan bakteri (AOB) ve arkelerin (AOA) dağılımını inceleyen bir araştırma. Sonuçlar, yoğun organik madde birikimi ve indirgen tortu koşullarında amonyağın tortuda büyük miktarda biriktiğini; bu durumun nitrifikasyon sürecini olumsuz etkileyip mikrobiyal komünite yapısını değiştirdiğini göstermiştir.
Link: https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fmicb.2018.02290/full
4-Aquarium Plants Factory (2025). Cyanobacteria in Aquariums – Causes – Akvaryumlarda siyanobakteri sorununa ilişkin rehber; aşırı besin birikiminin (özellikle fosfat ve nitrat fazlasının) genellikle aşırı yemleme ve çürüyen organik atıklardan kaynaklandığı, dengesiz biçimde yüksek fosfat/düşük nitrat oranının da siyanobakterilere avantaj sağladığı belirtilmektedir.
5-NIWA Freshwater Update (2009). Managing phosphorus in lake sediment – tatlu su sedimanlarındaki fosforun oksijen varlığında tutulduğu, ancak ölü organik maddenin tortunun çürümesiyle dip suların oksijensiz kalması halinde sedimanlardaki demir/mangan bağlı fosforun çözünerek suya geçtiği ve kısır bir eutrofikasyon döngüsü başlattığı raporlanmaktadır.
6-Frontiers in Water (2024). Sediment Redox and Internal Loading – Oksik, hipoksik ve anoksik koşullarda tatlı su sedimanlarından besin salınımını karşılaştıran çalışma; anoksik tortu ortamıda fosfat ve amonyum salınımının dramatik biçimde arttığı, bunun da zararlı alg (siyanobakteri) çoğalmasını tetiklediği belirtiliyor.
Ayrıca redoks potansiyelinin düşmesiyle metal oksitlere bağlı fosfatın serbest kaldığı vurgulanıyor fazla fosfatın'da siyonaya sebep olduğu belirtiliyor.
.
Taban Altı Ve Zeminde Yosun Sorunu
Kardeş gübre ml olarak vermişsin galiba. Su değerlerini bilmiyorum ph gh tds yada tank litreni bilmiyorum belkide yazdın ama görmedim .
O yüzden az çok diyemem.
Tahminim bitkilerden gördüğümü söylüyorum (göz ucuyla azıcık gözüküyor:) )
Ama siyonanın sebebi gübre değildir. Gübre dolaylı etki eder.
Senin sorunun organik atik. Serçe parmağı toprağa sok hafif dalgalandır %90 ihtimal havaya bir sürü tortu kalkacaktır.
Eğer tortu kalkıyorsa hemen bir şişe ile vacum cleaner yap topragı sifonla.
Siyano =
Düşük nitrat.(sende olduğunu düşünmüyorum !! siyano, nitrat eksikliğinde azot fiksasyonu yaparak avantaj sağlar)
+ yüksek fosfat (nitrat alımı kısıtlanır)
+ organik yük(en büyük sebep)
+ durgun su
+ yetersiz oksijen.
Çözüm= antibiyotik (direnç kazanır) ben olsam kullanmam.- hızlı etkili olan hidrojen peroksit kullanmaktır. %3 luk al filtreyi kapat lokal uygula.10 dk sonra filtreyi çalıştır.
Ama organik atıksa sorun ne yaparsan yap geri gelecektir.
Kardeş gübre ml olarak vermişsin galiba. Su değerlerini bilmiyorum ph gh tds yada tank litreni bilmiyorum belkide yazdın ama görmedim .
O yüzden az çok diyemem.
Tahminim bitkilerden gördüğümü söylüyorum (göz ucuyla azıcık gözüküyor:) )
Ama siyonanın sebebi gübre değildir. Gübre dolaylı etki eder.
Senin sorunun organik atik. Serçe parmağı toprağa sok hafif dalgalandır %90 ihtimal havaya bir sürü tortu kalkacaktır.
Eğer tortu kalkıyorsa hemen bir şişe ile vacum cleaner yap topragı sifonla.
Siyano =
Düşük nitrat.(sende olduğunu düşünmüyorum !! siyano, nitrat eksikliğinde azot fiksasyonu yaparak avantaj sağlar)
+ yüksek fosfat (nitrat alımı kısıtlanır)
+ organik yük(en büyük sebep)
+ durgun su
+ yetersiz oksijen.
Çözüm= antibiyotik (direnç kazanır) ben olsam kullanmam.- hızlı etkili olan hidrojen peroksit kullanmaktır. %3 luk al filtreyi kapat lokal uygula.10 dk sonra filtreyi çalıştır.
Ama organik atıksa sorun ne yaparsan yap geri gelecektir.
Su Berraklastirici
Genelde su berrakşaltırıcıların içerisinde elementleri tutucu maddeler vardır. Bunlar partikül ve elementleri tutarak topaklanmaya yardımcı olur . Sonrası filtrede takılı kalarak berraklaştırmaya yardımcı olur.
Genelde alüminyum sülfat kullanılır. Bildiğimiz şap. Çeşme sularındaki depolarda kullanır. Ana amacı fosfatı tutmaktır.
Bitkiler ve balıklar üzerinde toksit etki oluşturduğu araştırmalarda gözlemlenmiş.Genelde solungaç hasarına yol açmış. Ama bu tarz ürünlerde çok düşük doz kullanılıyor. O yüzden etkisi kısıtlı.
Ben genelde 500 ml suya 25 gr glikoz eklerim. Su değişimlerinde 10 ml 100 lt ye veririm . Fazla vermek bulanık suya sebep olur. Bakteri patlamasından dolayı. O yüzden az az vermek daha mantıklıdır.
Genelde su berrakşaltırıcıların içerisinde elementleri tutucu maddeler vardır. Bunlar partikül ve elementleri tutarak topaklanmaya yardımcı olur . Sonrası filtrede takılı kalarak berraklaştırmaya yardımcı olur.
Genelde alüminyum sülfat kullanılır. Bildiğimiz şap. Çeşme sularındaki depolarda kullanır. Ana amacı fosfatı tutmaktır.
Bitkiler ve balıklar üzerinde toksit etki oluşturduğu araştırmalarda gözlemlenmiş.Genelde solungaç hasarına yol açmış. Ama bu tarz ürünlerde çok düşük doz kullanılıyor. O yüzden etkisi kısıtlı.
Ben genelde 500 ml suya 25 gr glikoz eklerim. Su değişimlerinde 10 ml 100 lt ye veririm . Fazla vermek bulanık suya sebep olur. Bakteri patlamasından dolayı. O yüzden az az vermek daha mantıklıdır.
SON MESAJLAR
- Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan kocoglu, 20:13
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 19:00
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Conix, 18:48
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Cyber_Scout, 17:33
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci cihan.borova, 15:36
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
- Kalsiyum Karbonatlı Kum Sütçü 19:21
- Tüm Akvaryum Balıkları Ve Omurgasızlar Yemi egemenc 18:31
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 18:10
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 17:42
- Rasbora Arıyorum Miller 17:42
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Tül Ve Düz Çiftler Kemalk41 17:37
- Ophthalmotilapia Boops Nkondwe İsland Neon Streak Kemalk41 17:37
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Su Piresi Kültürü AquaShirmp 17:36
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 17:30
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 16:26
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 16:26
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 16:26
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 16:16
- Sıfır İthal Filtreler ootkn 16:08
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:08
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:08
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 15:59
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 15:59
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 15:59
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 15:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 15:51
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:24
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:24
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:24
- Türkiye Lepistes Evi -lepistesin Adresi!!! serkancilek 15:17
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 15:09
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 15:09
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 15:09
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 14:52
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 14:49
- Efsane Yati Ve Mangrow Kökleri ozan_1903 14:49
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 14:49
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 14:34
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 14:10
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 14:10
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:02
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:02
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 13:55
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 13:55
- Moss Teli CevdetSERBEST 13:55
- Mutlaka Listeye Bakınız Coskun59 13:32
- Jumbo Elma Salyangoz Altın Sarısı Coskun59 13:32
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:16
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:16
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:16
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:16
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:16
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:51
KULLANICILAR
- 58 Online Kullanıcı, 32 Üye
Online Kullanıcılar
Sfenks111,
Kuduoglu,
TheDS,
Hoppala,
Koksal Gurkan,
Laetacara,
MiSoSiKiaN,
osmandbnl,
Umutoty,
IgorVladimir,
by__cg,
Stoke,
OKIRATLI,
ilterisdoğukan,
sina cen,
Conix,
Myz26,
ugurbaran,
0rnn,
ternapi,
LeafyAqua,
oguzozt,
Sercan.,
hakanmorcicek,
Pandkoal,
Cyber_Scout,
ibmsony,
tarikyksl,
djally,
Ancalagon,
yeekim,
hakaya0107,
ballantines,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
