Betta'daki Şişlik Nedir


ByOscar:)Çevrim Dışı

Kayıt: 30/12/2025
İl: Izmir
Mesaj: 4
ByOscar:)Çevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 3 Saat 18 Dakika önce
Herkese merhaba,
Betta'mı 1 ay önce aldım kendisi süslü. Bugün çenesinin altında karın başlangıcı kısmında bu şişliği farkettim. Bu ne sebeple olmuş olabilir bu konuda acil yardımda bulunabilir misiniz? [:((]
Kabızlıktan şüpheleniyorum ama bu acil Bi hastalık olduğu için net teşhis edip garantiye almak istiyorum.

Betta'dan beklenmeyecek kadar hareketli bir balık. Akvaryumu sadece onun için kurdum. Hareketleri ve yem yemesinde herhangi bir sorun yok, oldukça iştahlı ve hareketli şuanda.

Yem olarak Sera Bettagran ve Tropical Soft Line Betta kullanıyorum. Soft line'ı sevmediği için büyük çoğunluğunda günlük gözü kadar bettagran veriyorum.

Akvaryum : 2-3 ay önce kuruldu, 1 erkek Betta, 15 civarı kiraz karides, ramshorn ve adi salyangoz var. Haftalık düzenli su değişimlerine devam ediyorum.
Isıtıcım arıza yapmış sanırım uzun zamandır sıcaklığı kontrol etmiyordum termometre şuan 30 C gösteriyor yarın yenisi ile değiştireceğim.


[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262339011.jpg[/IMG]

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262339041.jpg[/IMG]

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262339061.jpg[/IMG]

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262339091.jpg[/IMG]

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262339111.jpg[/IMG]

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262339141.jpg[/IMG]

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262339171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262339171.jpg[/IMG]

Karşılaştırma olması adına 1 ay önce aldığım dönemde çektiğim görsellerini ekliyorum.

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262344281.jpg[/IMG]

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262344301.jpg[/IMG]

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/272453/250620262344321.jpg[/IMG][EDIT]ByOscar:),2026-06-25 23:46:32[/EDIT]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

mareqÇevrim Dışı

Kayıt: 17/08/2015
İl: Gaziantep
Mesaj: 389
mareqÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 1 saat 60 dakika önce
Net bişey söylemek imkansız.
Eğer balığın tek belirtisi karnının şişmesi ise, verilecek TEK tedavi temiz, düzenli su değişimidir. Ancak bazen bağırsak enfeksiyonuna işaret eden başka belirtiler de ortaya çıkabilir:

-İpliksi beyaz dışkı
-Yememek
-Yemek tükürme

Bu belirtiler var mı?

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Cyber_ScoutÇevrimiçi

Özel Üye
Kayıt: 28/01/2007
İl: Istanbul
Mesaj: 5892
Cyber_ScoutÇevrimiçi
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 1 saat 60 dakika önce
Siz 1 parça yem veriyorsunuz ancak o birçok yavru karides v.b. ile karnını doyurmaya devam ediyor.
Yem vermeyi kesin.
Karnındaki şişkinlik sizin için normale dönene kadar bekleyin.
Kaç gün beklediğinizi de not edin..

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

ByOscar:)Çevrim Dışı

Kayıt: 30/12/2025
İl: Izmir
Mesaj: 4
ByOscar:)Çevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 1 saat 33 dakika önce
[QUOTE=mareq]Net bişey söylemek imkansız.
Eğer balığın tek belirtisi karnının şişmesi ise, verilecek TEK tedavi temiz, düzenli su değişimidir. Ancak bazen bağırsak enfeksiyonuna işaret eden başka belirtiler de ortaya çıkabilir:

-İpliksi beyaz dışkı
-Yememek
-Yemek tükürme

Bu belirtiler var mı?[/QUOTE]

Yardımınız için teşekkür ederim,
Dışkısına hiç denk gelmedim, onun dışında diğer belirtiler yok

[QUOTE=Cyber_Scout]Siz 1 parça yem veriyorsunuz ancak o birçok yavru karides v.b. ile karnını doyurmaya devam ediyor.
Yem vermeyi kesin.
Karnındaki şişkinlik sizin için normale dönene kadar bekleyin.
Kaç gün beklediğinizi de not edin..
[/QUOTE]

Yardımınız için teşekkür ederim,
Karidesleri ekleyeli 2-3 gün oluyor hepsi yiyemeyeceği erişkin boyutta, ilk başta eklerken biraz ilgisini çekti sonradan takip vs. olmadı. Dediğiniz gibi yem vermeyi bugün itibariyle bıraktım. 3-4 gün kadar vermemeyi düşünüyorum takipte olacağım. Kabızlık dışında bu bölgedeki şişliğe sebep olabilecek başka hastalık olma ihtimali var mıdır?
[EDIT]ByOscar:),2026-06-26 01:30:45[/EDIT]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Cyber_ScoutÇevrimiçi

Özel Üye
Kayıt: 28/01/2007
İl: Istanbul
Mesaj: 5892
Cyber_ScoutÇevrimiçi
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 43 dakika önce
[QUOTE=ByOscar:)]

Yardımınız için teşekkür ederim,
Dışkısına hiç denk gelmedim, onun dışında diğer belirtiler yok



Yardımınız için teşekkür ederim,
Karidesleri ekleyeli 2-3 gün oluyor hepsi yiyemeyeceği erişkin boyutta, ilk başta eklerken biraz ilgisini çekti sonradan takip vs. olmadı. Dediğiniz gibi yem vermeyi bugün itibariyle bıraktım. 3-4 gün kadar vermemeyi düşünüyorum takipte olacağım. Kabızlık dışında bu bölgedeki şişliğe sebep olabilecek başka hastalık olma ihtimali var mıdır?
[/QUOTE]
Yiyemeyeceği boy?
30 yıldır balık yetiştiriyorum. Balıklar tek lokmada yemeyi tercih eder...
Ama siz yem verip akvaryumdan uzaklaştığınızda yenilebilecek herşey yenilmeye devam eder..
Planarya
Hydra
Snail
Detritus
Capepod
Vs...

Balığınız fazla iştahlı ve karnı fazlaca tok görünüyor .
Yem vermeyi kestikten 10 gün sonrada benzer şişliğe sahip ise çok güzel bir besin kaynağını keşfetmiştir.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir