ÖZELLİKLER

Kullanıcı Adı:
mareq
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
284
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
17 Ağustos 2015 18:02
Son Ziyaret:
Dün 00:59
Toplam Mesaj:
389 [0.10 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
18 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:

BİLGİLER

Ad Soyad:
Emrah Meriç
Doğum Tarihi:
27 Mayıs 1981
Yaş:
45
İl:
Gaziantep
Meslek:
Uzakyol Kaptanı
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:

İMZA

Emrah Meriç Melekler Aşkına

SON 10 MESAJI

Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım
Bu boyuttaki şeyleri üretmeyin. Maalesef para etmeyecek şeyler.
Betta'daki Şişlik Nedir
Net bişey söylemek imkansız.
Eğer balığın tek belirtisi karnının şişmesi ise, verilecek TEK tedavi temiz, düzenli su değişimidir. Ancak bazen bağırsak enfeksiyonuna işaret eden başka belirtiler de ortaya çıkabilir:

-İpliksi beyaz dışkı
-Yememek
-Yemek tükürme

Bu belirtiler var mı?
İlaç Satışı Neden Yok?
[QUOTE=Hakan ARP]

Evet galaxy rasbolarda bu belirtileri görüyorum. Ancak cherry barb balıklarda da az da olsa başladı.


İç parazit yada tüberküloz tedavisini nasıl yapabilirim[/QUOTE]

[QUOTE][/QUOTE]Akvaryum Bilimi
"İpliksi beyaz dışkı"da, dışkı balığa yapışır ve arkasında ince, şeffaf veya beyaz iplikler halinde kahverengi lekelerle birlikte iz bırakır. İpliksi şeffaf veya beyaz dışkı, ciddi şekilde enfekte olmuş bağırsaklardan gelen mukus olabilir . Çoğu zaman hiçbir şey ifade etmez. Balıklardaki beyaz veya şeffaf dışkı, insanlardaki ishal gibidir. Yaygındır ve genellikle endişe kaynağı değildir.

Suyu kristal berraklığında olan ve %55 protein içeren yemle beslenen akvaryumlarımda çok fazla beyaz dışkı görüyorum. Beyaz dışkısı olan balıkların daha sonra hiçbir sağlık sorunu olmuyor. Bu yüzden şu an için beyaz, ipliksi dışkıya hiç dikkat etmiyorum.

Sadece berrak veya beyaz dışkısı olan bir balığın herhangi bir sorunu olduğunu teşhis etmeye çalışmamalısınız . Başka bir belirti ortaya çıkana kadar bekleyin. Bu makalede gösterilen beyaz, ipliksi dışkısı olan yedi balıktan altısında herhangi bir belirti yok ve muhtemelen gayet iyiler (birinde Malavi şişkinliği var). Bu diğer ilişkili belirtiler şunlardır:

Yemek yemiyor.
Yediği yemeği tükürüyor.
Karnı şişmiş ("şişkinlik" veya "ödem")
Karnı çukurlaşmış ("zayıflama hastalığı")
Tüm bu belirtiler beyaz dışkıyla birlikte görüldüğünde bağırsak iltihabına, yani "iç parazitler", "solucanlar" veya bakterilerden kaynaklanan bağırsak enfeksiyonuna işaret eder. Tedavi sadece mama yoluyla yapılmalıdır .

balıkta beyaz dışkı
balıkta beyaz dışkı
"İpliksi beyaz dışkı" ve yukarıdaki belirtilerden herhangi birinin birlikte görüldüğü ölü balıklar üzerinde yapılan otopsilerde aşağıdaki sıklık oranları tespit edilmiştir:

%40'ında "heksamita" vardır (metronidazol ve Epsom tuzu ile tedavi edilir).
%30'unda kapiller oluşum vardır (Fenbendazol ile tedavi edilir).
%20'sinde bakteriyel enfeksiyon vardır (antibiyotikle tedavi edilir).
%10'unda belirgin bir patojen bulunmamaktadır.[QUOTE][/QUOTE]

Yukarıdaki açıklama bu adresten alındı:
https://aquariumscience.org/11-2-white-poop/

Umarım faydası olur.
Bu belirtilerin haricinde ileri safhalarda renkte solma ve sonrası ölüm sorunumu artemia ya metronidazole özümsemesiyle çözdüm.[EDIT]mareq,2026-06-24 11:24:04[/EDIT]
L144 Şeffaf Dışkı
Vatozlar için Bitkisel içeriği: Isırgan otu, alfalfa (yonca), maydanoz, kırmızı biber, ıspanak, havuç, Haematococcus yosunu (doğal astaksantin kaynağı) ve sarımsak,

Yemler üretilmişken kapya biber, salatalık, kabak, patlıcan yedirmek çok anlamsız ve zaman kaybı [:D][:D]

Balık biber yiyor gibi videolar mı lazım [:)))]

[EDIT]mareq,2026-06-24 02:09:02[/EDIT]
Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun
[QUOTE=mrmustang]Filtre malzemesi değişmeyeceğim anladım ancak elyaf 2 ay içinde değişilmezse gerçekten çok tıkanıyor. nitratı düşürmek için su değişimini yapmak gerekir yani ben böyle biliyorum yanlış sa düzeltirseniz çok sevinirim.

Veya ellememi mi önerirsiniz. Ekstradan şöyle bir durum var ben metroplex ve focusla yem hazırlıyorum ancak tanktaki bazı lepistesler yiyormu yemiyormu tam emin olamıyorum bazıları gelip yeme vuruyor ve kaçıyor çünkü.(bugün bi lepistes daha gitti bu arada)

Lepistesler karanlıkta saklanıyor ve dışkıları sanki iplik yada misina gibi bu da balığın karnına sindirebileceği bir besin girmemiş demektir.
Tankta bitkiler (zeytin,limon,java,anubias,eledoa,lepistes tu) bulunuyor.

ancak nitrat sorununu köşeye atacak şekilde asıl soru bu hastalıktan (hexamita) kurtulmak için ne önerirsiniz?[/QUOTE]

Maalesef, kuru yemle karışım yaptığımız da yemi ağzına tükürme sorunları vardı.
Balığın rengi ikinci resimli paylaşımda görüldüğü kadar soluk olanlar bende öldü.


Yaklaşık 1 gram artemia yumurtasından yeni çıkmış artemialar için ilaç oranı:
Flagyl 500 mg bir tableti, 200 ml su içinde çözünmüş halde, artemiaları bu su içine bırakıyoruz.
Yarım saat bekletiyoruz.
Artemia, vücudunun % 90-92 su dur, yaklaşık 1 gram yumurtadan, %95 açılımla 2,5 gram canlı artemia elde edilir.
Bu değerlere göre 5,5 mg metronidazole özümsemiş oluyor.
MSD veterinary manual kaynağına göre yem ilaç karışımında doz 50 mg/kg belirtiliyor.
Belirttiğim artemia miktarının 1/10 u 100 lepistes e (ortalama vücut ağırlığı 1 gram) 1 öğün olarak verildiğinde, verilen ilaç dozu 12 mg/ kg değerlerinde.
5 gün günde 2 öğün artemia sonrası bir miktar spirulina katkılı yemle devam ettim.
Şu an tamamen hexamita bitti. Dışkıları olması gerektiği gibi.

Tüm balıkları kum olmayan kule iç sumplı filtre olarak, 3 farklı gözenekli sünger ve elyaf bulunan tanka aldım. Günlük düzenli dip çekimi, günlük % 10 su değişimine denk geliyor.

Antiseptik metilen mavisi gibi olarak herhangi bir ilaç kullanmadım.

Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun
[QUOTE=mrmustang][/QUOTE]


Sorun hexamita. Bu tüm canlılara bulaşacak.
İç parazit bağırsakları tahrip ediyor. İlerleyen dönemlerde renklerde solma olacak.
Flagyl i yeme emdirmekle yem tam olarak karışmış olmuyor.
Seachem metroplex, karışım için seachem focus isimli bir karışım anlatıyor.
Yani yemle metronidazole karışımını homojen olarak yeniden yem üretimi şekilde çok iyi karışım sağlamak gerekiyor.
Aynı sorundan canlı artemia ya flagyl emdirerek atlattım. Yani canlı artemia lar suyu özümseyerek beslenir. Artemialara ilaçlı suda yarim saat bekletme sonrası canlı artemiaları buzlukta şokluyoruz. Buna biyolojik kapsül deniyor. Yani ilacı biyolojik kapsül içine koyup balıklara yediriyoruz.
En halsiz balık bile artemia yı afiyetle yiyor.
Ayrıca metronidazole su da 10 g/lt olarak iyi çözünür.

Ayrıca kanamycin suda iyi çözünen antibiyotik olarak balıkların solunumuyla kana karışır. Bağırsaklarda tahribata sebep olan 2. zarar olarak enfeksiyon önüne geçmiş olunur.
[EDIT]Hoppala,2026-06-12 04:10:01[/EDIT]
L144 Karın Şişmesi
[QUOTE=akvarist10UR]Yardım eden arkadaşlara teşekkür ederim.

2 gün boyunca kabak ve salatalık ile besledim şu anda tekrar eskisi gibi sağlıklı haline döndü l144 vatozum.[/QUOTE]

Sera wels chips ismindeki ürünü tavsiye ederim. Vatozlar doyunca bu yemi tırtıklamıyorlar.
Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve
[QUOTE=2023çiçek]Merhabalar. Ben akvaryum dünyasında çok çok yeniyim. Henüz 7 hafta oldu. Akvaryumun üstünü açık tutamadığımdan (balıklar zıplayabilir ve salyangozlarım kaçabilir) sineklik ile kapak yapmak istiyorum. Bunu kendi yapan biri var mı? Foto yollayabilir mi? Veya bir öneride bulunabilir mi?
LED ışığını nasıl çözcem bilemedim. Benim LED'de çünkü ayak yok. Vantuzlu. [:((]

Şimdiden teşekkürler.
[/QUOTE]

Şeffaf pleksi pvc denilen ürünü tavsiye ederim. Cam gibi şeffaf ve hafif istediğiniz aydınlatmayı üstten yapabilirsiniz. Böylece nemden etkilenmez.
Bu ürünü reklamcılar kullanır. Bu ürünün satışını yapan yeri reklamcılardan öğrenebilirsiniz.
Lazerle istediğiniz ölçülerde milimetrik kesim yapıyorlar. Kloroform isminde ki kendi yapıştırıcısı ile yan parçaları birleştirerek istediğiniz ölçülerde ve tasarımda (hava hortumu ve ısıtıcı benzeri kablo geçiş yerleri tercihinize bağlı) akvaryum üstünü kapatabilirsiniz.
Akvaryumumda Balık Ölümleri
[QUOTE=yderinn]
Hocam öncelikle cevabın için teşekkür ederim. Peki diyelim ki teşhisiniz doğru ve bakteri çakışması oldu. Bunun bir tedavisi var mı? Mevcut tankta bunu nasıl tedavi edebilirim ve ölümleri nasıl durdurabilirim.[/QUOTE]

Bakteri çakışmasına karşı bakteri sıfırlaması yapılır. Petshop da aldığınız balıklar farklı akvaryumlarda durur. Dikkat edin, bir akvaryuma daldırdığı kepçeyi diğer akvaryuma kullanmaz.
Bakteri sıfırlaması metilen banyosuyla yapılabilirdi.
Bundan sonra ölüm olacağını sanmam.
Green Terror Cinsiyet Ayrımı ve Ağız Kavgası
[QUOTE=Salim05][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/279414/030520261830151.jpg[/IMG]

Balıklarım bu şekilde ağız kavgası yapıyor araştırdığımda yavru yapar diyen de var ikisi erkek olursa baskınlık için kavga da diyen var sizce cinsiyetleri nedir petshop dişi erkek diye verdi
Soldakinin yüzgeci büyük tankta diğer balıklarda karıştığı için oldu ayırdım ikisini o yüzden [/QUOTE]

Soldaki erkek sağdaki dişi. Dişi erkek arasında Kur kavgası.

SON MESAJLAR

GÜNCEL 100 TANITIM

SON İLANLAR

FORUM İSTATİSTİKLERİ

  • 3,797,668 Mesaj
  • 408,613 Konu
  • 91 Forum
  • 145,128 Forum Üyesi
  • 1,466 Özel Forum Üyesi
  • 29 Kıdemli Akvarist
  • 1,941 Dün Giriş Yapan Üye

Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.