ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
melektrikci
Kullanıcı Grubu:
Forum Özel Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
548
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
05 Ağustos 2010 11:33
Son Ziyaret:
20 Haziran 2026 01:42
Toplam Mesaj:
679 [0.12 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Abdurrahim YILDIZ
Doğum Tarihi:
10 Şubat 1984
Yaş:
42
İl:
Antalya
Meslek:
Elk. Elktronik Müh.
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
A.RAHİM YILDIZ
L144, L183, L199, L201, L333, L397 plecolar.
Corydoras Black Venezuela
Corydoras Trilineatus
Fundulopanchax Gardneri
Killifish Lagos Red
Mavi Kırmızı Cennet Balığı
Koi Kılıçkuyruk
Tiger Endler
SON 10 MESAJI
Türkiye'de Killifish Besleyenler
Selamlar arkadaşlar, Tahsin Baki abiden gelme kan lagos redlerden bir kaç çift isteyene gönderebilirim.. Antalyadayım bu arada.
Selamlar arkadaşlar, Tahsin Baki abiden gelme kan lagos redlerden bir kaç çift isteyene gönderebilirim.. Antalyadayım bu arada.
Balkonda Balık Odası :)
[QUOTE=UĞUR]Merhaba, çok güzel elinize emeğinize sağlık L397lerden yavru alabildiniz mi?
Bende de var dişilerimde dolu ama bir türlü bırakmadılar erkeği mide değiştim yine yok[:)][/QUOTE]
Merhaba, çok özür dilerim atlamışım sizin sorunuzu. 397lerden yavru almadım hatta çift olup olmadıklarından da emin değilim maalesef. Sadece 2 tane balık var ikisi de erkeğe benziyor bana göre ama çift olduklarını da iddia edenler var.
[QUOTE=UĞUR]Merhaba, çok güzel elinize emeğinize sağlık L397lerden yavru alabildiniz mi?
Bende de var dişilerimde dolu ama bir türlü bırakmadılar erkeği mide değiştim yine yok[:)][/QUOTE]
Merhaba, çok özür dilerim atlamışım sizin sorunuzu. 397lerden yavru almadım hatta çift olup olmadıklarından da emin değilim maalesef. Sadece 2 tane balık var ikisi de erkeğe benziyor bana göre ama çift olduklarını da iddia edenler var.
Balkonda Balık Odası :)
Teşekkür ederim, sizin vesilenizle bir iki foto paylaşayım :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/120320221248041.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/120320221247371.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/120320221248291.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/191020211922331.jpg[/IMG]
Teşekkür ederim, sizin vesilenizle bir iki foto paylaşayım :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/120320221248041.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/120320221247371.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/120320221248291.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/191020211922331.jpg[/IMG]
Balkonda Balık Odası :)
Merhaba dostlar, iyi hobiler. Bir iki foto ile konuyu güncelleyelim.
Babalar ve oğulları :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/010120221929241.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/090220221016271.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/090220221016331.jpg[/IMG]
Cory yumurtaları için herkesin farklı bir kuluçka metodu var, benimki çok basit suya koy gerisine karışma. Tabi arada döllenmeyen veya mantarlaşanları pipet ile topla, fotolar aşağıda.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/090220221015131.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/090220221016191.jpg[/IMG][EDIT]melektrikci,2022-02-09 13:25:19[/EDIT]
Merhaba dostlar, iyi hobiler. Bir iki foto ile konuyu güncelleyelim.
Babalar ve oğulları :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/010120221929241.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/090220221016271.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/090220221016331.jpg[/IMG]
Cory yumurtaları için herkesin farklı bir kuluçka metodu var, benimki çok basit suya koy gerisine karışma. Tabi arada döllenmeyen veya mantarlaşanları pipet ile topla, fotolar aşağıda.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/090220221015131.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/090220221016191.jpg[/IMG][EDIT]melektrikci,2022-02-09 13:25:19[/EDIT]
Bahçede Cennet balıkları
[QUOTE=onuribrahim]Cennet balıkları soğuklara karşı bu kadar dayanıklı mı gerçekten? Konuya göz attım ama tam anlamış değilim meseleyi.[/QUOTE]
Benim hiç buz altı tecrübem olmadı ama 3-4 derecelere kadar balkondaki bi akvaryumda baktım. Çok dayanıklı balıklar ve de çok gösterişliler, ülkemizde değeri bilinmeyen türlerden.. Çok iyi bir başlangıç balığı olabilir, japon lepistes yerine pet shoplarda neden satılmaz anlamak zor bence :)
Benim ilham kaynağım da bu konu başlığı oldu, bu vesileyle Levent beye bir kez daha teşekkür ederim. [EDIT]melektrikci,2022-01-20 15:16:01[/EDIT]
[QUOTE=onuribrahim]Cennet balıkları soğuklara karşı bu kadar dayanıklı mı gerçekten? Konuya göz attım ama tam anlamış değilim meseleyi.[/QUOTE]
Benim hiç buz altı tecrübem olmadı ama 3-4 derecelere kadar balkondaki bi akvaryumda baktım. Çok dayanıklı balıklar ve de çok gösterişliler, ülkemizde değeri bilinmeyen türlerden.. Çok iyi bir başlangıç balığı olabilir, japon lepistes yerine pet shoplarda neden satılmaz anlamak zor bence :)
Benim ilham kaynağım da bu konu başlığı oldu, bu vesileyle Levent beye bir kez daha teşekkür ederim. [EDIT]melektrikci,2022-01-20 15:16:01[/EDIT]
Balkonda Balık Odası :)
[QUOTE=Mematiesk]Tubifex üretim şekli itibariyle taşıyıcı diye biliyorum
Vermeden herhangi bir şey yapıyormusunuz [/QUOTE]
Evet, çok steril bir yem olduğu söylenemez. Ben herhangi bir işlem yapmıyorum her gün bekledikleri suları değiştiriyorum, bazen de üzerlerine ince ince akacak şekilde akıtıyorum. Beslediğim türler parazit olayına karşı hassas türler değiller, biraz o nedenle rahatım.
[QUOTE=Mematiesk]Tubifex üretim şekli itibariyle taşıyıcı diye biliyorum
Vermeden herhangi bir şey yapıyormusunuz [/QUOTE]
Evet, çok steril bir yem olduğu söylenemez. Ben herhangi bir işlem yapmıyorum her gün bekledikleri suları değiştiriyorum, bazen de üzerlerine ince ince akacak şekilde akıtıyorum. Beslediğim türler parazit olayına karşı hassas türler değiller, biraz o nedenle rahatım.
Balkonda Balık Odası :)
Mer[QUOTE=Mematiesk]Çok eski forum yazılarını dahi okuyan biri olarak teşekkür ederim
Sorum olacak müsait olunca cevaplarsanız sevinirim
Vatozların akvaryum ısısı
Su değişim sıklığı
Birde üreme durdu yazmışsınız ec veya tds yükselmiş olabilir mi bazen canlı yemde verenler var diye okuyorum.
Artemia ile ilgili sep art artemia olabilir veya sünger yöntemi sanırım tek yol kalıyor.
Bir cerrah doktor abimiz ölen diskuslarının karnını açıp incelemiş paylaşmıştı kabukları ayırmak için uğraşsamda içlerinden bol miktarda kabuk çıktı yazmıştı artemianın kabuktan tamamen ayırmanın bir yolunu bulmak konusunda hemfikirim. [/QUOTE]
Merhaba hocam, akvaryum ısıları normalde 27-28 derecede idi son elektrik zammından sonra 25-26ya kadar düşmesine müsaade ediyorum. İletkenliği arada sırada ölçüyorum, sorun o değil. Su değişim sıklığı kış aylarında biraz azalıyor ama yapmıyor değilim.
Sabırla bekliyorum :) şu ara tubifeks veriyorum bende tetiklemek için.
Artemia konusuna gelecek olursak maalesef sünger metodu istenen verimlilikte değil ama şimdilik öyle idare ediyorum. En azından tamamen kabuksuz elde edebilmek güzel. Buna kendim bir çözüm bulmalıyım. Karanlıkta kuluçka edip ışıklı bölmeye doğru yüzecekleri bir sistem düşünüyorum. [EDIT]melektrikci,2022-01-18 12:31:45[/EDIT]
Coryler tubifeks yemekten karınlarını şişirmiş:)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/180120221232501.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/180120221233281.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/180120221233381.jpg[/IMG]
Mer[QUOTE=Mematiesk]Çok eski forum yazılarını dahi okuyan biri olarak teşekkür ederim
Sorum olacak müsait olunca cevaplarsanız sevinirim
Vatozların akvaryum ısısı
Su değişim sıklığı
Birde üreme durdu yazmışsınız ec veya tds yükselmiş olabilir mi bazen canlı yemde verenler var diye okuyorum.
Artemia ile ilgili sep art artemia olabilir veya sünger yöntemi sanırım tek yol kalıyor.
Bir cerrah doktor abimiz ölen diskuslarının karnını açıp incelemiş paylaşmıştı kabukları ayırmak için uğraşsamda içlerinden bol miktarda kabuk çıktı yazmıştı artemianın kabuktan tamamen ayırmanın bir yolunu bulmak konusunda hemfikirim. [/QUOTE]
Merhaba hocam, akvaryum ısıları normalde 27-28 derecede idi son elektrik zammından sonra 25-26ya kadar düşmesine müsaade ediyorum. İletkenliği arada sırada ölçüyorum, sorun o değil. Su değişim sıklığı kış aylarında biraz azalıyor ama yapmıyor değilim.
Sabırla bekliyorum :) şu ara tubifeks veriyorum bende tetiklemek için.
Artemia konusuna gelecek olursak maalesef sünger metodu istenen verimlilikte değil ama şimdilik öyle idare ediyorum. En azından tamamen kabuksuz elde edebilmek güzel. Buna kendim bir çözüm bulmalıyım. Karanlıkta kuluçka edip ışıklı bölmeye doğru yüzecekleri bir sistem düşünüyorum. [EDIT]melektrikci,2022-01-18 12:31:45[/EDIT]
Coryler tubifeks yemekten karınlarını şişirmiş:)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/180120221232501.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/180120221233281.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/180120221233381.jpg[/IMG]
Balkonda Balık Odası :)
Merhaba dostlar, yeni yılın ilk paylaşımını yapayım. Bir süredir sağlık problemleri nedeniyle biraz keyifsizdim, dolayısıyla pek hayvancıklarla ilgilenemediğim gibi paylaşımda yapmadım. Sessizliği bozayım dedim :) Bizim elemanlar hepi niv yiir diyor sizlere .. Yeni yılda gelen elektrik zammı 6 ısıtıcı kullanan beni üzse de direnmeye devam ediyorum.
Son olarak 40a yakın cory yavrumu bir hatam yüzünden öldürdüm maalesef, kullandığım artemia + meç artemia setinde asla kabukları tamamen ayrılmış artemia elde edemedim, son seferde kabuk oranı biraz fazla mıydı neydi bilmiyorum yavrular kabukları da yemekten dolayı öldüler. Hepsinin karnı turuncu turuncu artemia doluydu ama kabukluları sindirememişler ve acı son. Sizlerin de başına benzer şey geldi mi hiç? Tecrübe edeniniz oldu mu?
Sünger ile artemia çıkarma metodunu deneyeceğim artık galiba.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/010120221928531.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/010120221928591.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/010120221929061.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/010120221929121.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/010120221929241.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/010120221929181.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/010120221929321.jpg[/IMG]
Merhaba dostlar, yeni yılın ilk paylaşımını yapayım. Bir süredir sağlık problemleri nedeniyle biraz keyifsizdim, dolayısıyla pek hayvancıklarla ilgilenemediğim gibi paylaşımda yapmadım. Sessizliği bozayım dedim :) Bizim elemanlar hepi niv yiir diyor sizlere .. Yeni yılda gelen elektrik zammı 6 ısıtıcı kullanan beni üzse de direnmeye devam ediyorum.
Son olarak 40a yakın cory yavrumu bir hatam yüzünden öldürdüm maalesef, kullandığım artemia + meç artemia setinde asla kabukları tamamen ayrılmış artemia elde edemedim, son seferde kabuk oranı biraz fazla mıydı neydi bilmiyorum yavrular kabukları da yemekten dolayı öldüler. Hepsinin karnı turuncu turuncu artemia doluydu ama kabukluları sindirememişler ve acı son. Sizlerin de başına benzer şey geldi mi hiç? Tecrübe edeniniz oldu mu?
Sünger ile artemia çıkarma metodunu deneyeceğim artık galiba.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/010120221928531.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/010120221928591.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/010120221929061.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/010120221929121.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/010120221929241.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/010120221929181.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/010120221929321.jpg[/IMG]
Balkonda Balık Odası :)
[QUOTE=Hermetis]Pek çoğumuzun hayalini kurupta cesaret edemediği bir konuyu hayata geçirmişsiniz tebrikler [:iyi:] [:nazar:][/QUOTE]
Çok teşekkür ederim.
[QUOTE=Hermetis]Pek çoğumuzun hayalini kurupta cesaret edemediği bir konuyu hayata geçirmişsiniz tebrikler [:iyi:] [:nazar:][/QUOTE]
Çok teşekkür ederim.
Balkonda Balık Odası :)
Merhabalar dostlar, ne zamandır bir güncelleme yapmadım bu akşama nasipmiş.. Şimdilik genel olarak vatozlardan yumurta gelmemesi dışında işler yolunda gidiyor, sarı ateşlerden hala çok az yavru büyüyor. Dertleri ne bilmiyorum :) Çokta umursamıyorum. Mavi-Kırmızı Cennet balıklarından on bin milyon yavru hala inatla yaşamaya devam ediyorlar ve çok çok yavaş büyüyorlar, büyüselerde nereye koyacam açıkcası bilmiyorum. Bu konuda dış mekanda da olsa eğer uygun yeri olan var ise topluca hediye edebilirim.
Gelelim ayrıntılara :)
Son parti black schultzei cory yavruları mikrokurt ile doldurdukları beyaz karınları ile arada bir fotoda leoparlar da var tabi.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/261120212051541.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/261120212052071.jpg[/IMG]
Ayrıca bir kaç zamandır başlayan yağışların düşürdüğü hava basıncı coryleri tetikledi ve yeni yumurtalar geldi. Burada şöyle bir detay var, trilineatuslar mopa yumurtlamayı tercih ederken blackler asla mopa yumurtlamıyor, onlar içinde bu sene aklıma rafya kullanmak geldi ve işe de yaradı. Trilineatuslar yumurtaları tek tek yapıştırırken blackler grup grup yapıştırıyor. Tamamen farklı üreme karakterleri var :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/261120212050571.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/261120212051181.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/261120212050521.jpg[/IMG]
Cory yumurtalarını bu şekilde ufacık kaplarda osmoz su da bekleterek kuluçka ediyorum, bu yönetmi üstad Tahsin Baki abiden öğrendim, en verimli yöntem diyebilirim. Mantara karşı da çok az bakır içerikli ilaç kullanıyorum, buna rağmen mantarlaşanlar da oluyor tabi. Burada @ternapi hanımdan öğrendiğim şöyle bir detayı da anlatayım; 2 günde bir içinde bulundukları suyu yenilerseniz daha az mantarla karşılaşıyorsunuz. Ben her zaman yapmıyorum bunu o ayrı mesele :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/261120212051301.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/261120212051341.jpg[/IMG]
Bu arada dün akşam üzeri forumda da aktif @Shotakan abiyi ziyaret ettim, sağ olsun kendisi beni boş göndermedi, biraz su üstü bitkisi ile subulata ve minare salyangozu da hediye etti. Bende ona elimdeki tüm gardneri killfishleri hediye ettim, onlara öyle bir sığ ortam hazırlamış ki doğal yoldan ürememeleri için hiç bir sebep yok :) Önce Shotokan abinin sığ su akvaryumunu paylaşayım;
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/261120212124081.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/261120212124151.jpg[/IMG]
Burada @Shotakan abinin Sajica çifti ve yavrularında bir iki kesit var.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/261120212124231.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/261120212124211.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/261120212124201.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/261120212124171.jpg[/IMG]
ve bana hediye ettiği bitkiler. Kökü suda yaprakları dışarıda yaşayan bitkiler çok çok iyi nitrat emicilerdir, Co2yi dışarıdan besini sudan alıp hem hızlıca büyür hemde sisteme müthiş katkı yaparlar.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/261120212051121.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/261120212051051.jpg[/IMG]
Burada da @lazarusv20 dan gelecek inka yavruları için hazırladığım ortam var:) İlk apisto tecrübem olacak, şu anda osmozr su ve aktif toprak ile kurulan akvaryuma biraz dal kozalak vs yanı sıra bakteri kültürü ekleyip bekliyoruz.. Anlık iletkenlik değeri 45 ppm bu akvaryumda..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/261120212052141.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/261120212052101.jpg[/IMG]
Son 5-10 gardneri yavrusu da şu minik kapta kendilerine bir yer ayarlamamı bekliyorlar, dikkatli bakarsanız zeminde mikrokurtları görebilirsiniz üstte de yavruları :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/261120212050471.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/261120212050431.jpg[/IMG]
Son olarak genel bir kaç foto paylaşayım; öncelikle canlı yem kültürlerini görüyoruz (Mikrokurt, sirke kurdu, grindal)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/261120212050411.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/261120212051391.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/261120212051431.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/261120212051581.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/261120212052021.jpg[/IMG]
Çok uzattım sağlıcakla kalın , sağlıklı balıklar mutlu hobiler. [:D][EDIT]melektrikci,2021-11-26 21:58:41[/EDIT]
Merhabalar dostlar, ne zamandır bir güncelleme yapmadım bu akşama nasipmiş.. Şimdilik genel olarak vatozlardan yumurta gelmemesi dışında işler yolunda gidiyor, sarı ateşlerden hala çok az yavru büyüyor. Dertleri ne bilmiyorum :) Çokta umursamıyorum. Mavi-Kırmızı Cennet balıklarından on bin milyon yavru hala inatla yaşamaya devam ediyorlar ve çok çok yavaş büyüyorlar, büyüselerde nereye koyacam açıkcası bilmiyorum. Bu konuda dış mekanda da olsa eğer uygun yeri olan var ise topluca hediye edebilirim.
Gelelim ayrıntılara :)
Son parti black schultzei cory yavruları mikrokurt ile doldurdukları beyaz karınları ile arada bir fotoda leoparlar da var tabi.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/261120212051541.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/261120212052071.jpg[/IMG]
Ayrıca bir kaç zamandır başlayan yağışların düşürdüğü hava basıncı coryleri tetikledi ve yeni yumurtalar geldi. Burada şöyle bir detay var, trilineatuslar mopa yumurtlamayı tercih ederken blackler asla mopa yumurtlamıyor, onlar içinde bu sene aklıma rafya kullanmak geldi ve işe de yaradı. Trilineatuslar yumurtaları tek tek yapıştırırken blackler grup grup yapıştırıyor. Tamamen farklı üreme karakterleri var :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/261120212050571.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/261120212051181.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/261120212050521.jpg[/IMG]
Cory yumurtalarını bu şekilde ufacık kaplarda osmoz su da bekleterek kuluçka ediyorum, bu yönetmi üstad Tahsin Baki abiden öğrendim, en verimli yöntem diyebilirim. Mantara karşı da çok az bakır içerikli ilaç kullanıyorum, buna rağmen mantarlaşanlar da oluyor tabi. Burada @ternapi hanımdan öğrendiğim şöyle bir detayı da anlatayım; 2 günde bir içinde bulundukları suyu yenilerseniz daha az mantarla karşılaşıyorsunuz. Ben her zaman yapmıyorum bunu o ayrı mesele :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/261120212051301.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/261120212051341.jpg[/IMG]
Bu arada dün akşam üzeri forumda da aktif @Shotakan abiyi ziyaret ettim, sağ olsun kendisi beni boş göndermedi, biraz su üstü bitkisi ile subulata ve minare salyangozu da hediye etti. Bende ona elimdeki tüm gardneri killfishleri hediye ettim, onlara öyle bir sığ ortam hazırlamış ki doğal yoldan ürememeleri için hiç bir sebep yok :) Önce Shotokan abinin sığ su akvaryumunu paylaşayım;
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/261120212124081.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/261120212124151.jpg[/IMG]
Burada @Shotakan abinin Sajica çifti ve yavrularında bir iki kesit var.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/261120212124231.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/261120212124211.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/261120212124201.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/261120212124171.jpg[/IMG]
ve bana hediye ettiği bitkiler. Kökü suda yaprakları dışarıda yaşayan bitkiler çok çok iyi nitrat emicilerdir, Co2yi dışarıdan besini sudan alıp hem hızlıca büyür hemde sisteme müthiş katkı yaparlar.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/261120212051121.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/261120212051051.jpg[/IMG]
Burada da @lazarusv20 dan gelecek inka yavruları için hazırladığım ortam var:) İlk apisto tecrübem olacak, şu anda osmozr su ve aktif toprak ile kurulan akvaryuma biraz dal kozalak vs yanı sıra bakteri kültürü ekleyip bekliyoruz.. Anlık iletkenlik değeri 45 ppm bu akvaryumda..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/261120212052141.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/261120212052101.jpg[/IMG]
Son 5-10 gardneri yavrusu da şu minik kapta kendilerine bir yer ayarlamamı bekliyorlar, dikkatli bakarsanız zeminde mikrokurtları görebilirsiniz üstte de yavruları :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/261120212050471.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/261120212050431.jpg[/IMG]
Son olarak genel bir kaç foto paylaşayım; öncelikle canlı yem kültürlerini görüyoruz (Mikrokurt, sirke kurdu, grindal)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/261120212050411.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/261120212051391.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/261120212051431.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/261120212051581.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/96785/261120212052021.jpg[/IMG]
Çok uzattım sağlıcakla kalın , sağlıklı balıklar mutlu hobiler. [:D][EDIT]melektrikci,2021-11-26 21:58:41[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
KULLANICILAR
- 20 Online Kullanıcı, 11 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
