Canlı Alışveriş Adabı
Gönderim Zamanı: 25 Haziran 2013 06:11
Şikayetin Nedeni: Canlı Alışverişi
Şikayet Edilen Kişi / Firmadan Alınan Cevap: Paramı istiyorum Diyen Kişi / Foruma Şikayet Aç
Olayın Detayları: Balıklar hasta veya öldü , paramı gönder
Canlı alışverişlerinde firma ile şahıs arasında olsun veya şahıslar arasında olsun , balığı yerinde görerek alıp , pazarlıklarda ise satıcılar alıcıya indirim yerine , kendiniz alın götürün mahiyetinde yol masraflarını hesaptan düşebilirsiniz.Almayacaksanızda gidip görmek yanınıza ve cebinize kar olarak kalır.
Selam ve saygılar
Şikayet Edilen Kişi / Firmadan Alınan Cevap: Paramı istiyorum Diyen Kişi / Foruma Şikayet Aç
Olayın Detayları: Balıklar hasta veya öldü , paramı gönder
Değerli arkadaşlarım , son
zamanlarda forumda Şikayet Var! Bölümünden başımızı kaldıramıyoruz.Her foruma
girişimizde bugün kim ne almış satmış , kim kime ne yapmış , ne konuşmuşlarda
ne olmuş , kimler neler yazmış , kim rezil olacak , kim rezil edecek , forum
yöneticileri kime uyarı verecek , kimi forumdan uzaklaştıracak , kime uyarı
verecek konularıyla boğuşup duruyoruz.Bunun olsa olsa tek sebebi hobiciler
olarak Canlı Alışveriş Adabını bilmediğimiz için oluyor.
Forumda son günlerin modası ,
canlı alışverişi için diyorum , haklı haksız forumda şikayet aç , karşıdan
paranı talep et ve al.Ne güzel bir iş.Forumun üye sayısı fazla , forumda rezil
etmekte kolay , ortada sadece konuşmalar var , sen öyle dedin , ben böyle dedim
, söz uçar yazı kalır sözünden açılan şikayetlerde (nadir) ne bir mesaj
yazışmaları var , ne para yatırım-alım dekontları var , hiçbir şey yok , haklı
haksız belli olmadan , sonuç tatlıya bağlandı , lanet olsun paranı ödedim , ben
razıyım sende razı ol , helalleştik öpüştük , ne oldu bitti.Sayın forum
yöneticileri , forumun zayıf noktası burası , canlı alışverişlerinden doğan
sıkıntılardan açılan şikayetlerden forumda rezil olmak ve rezil etmek bu kadar
kolay olmasa gerekir.
Değerli arkadaşlar , rızkın onda
dokuzu ticarettir , ticaretin onda dokuzuda risktir.Unuttunuz mu? Elbirliğiyle
Canlı Alışverişinin cılgını çıkarttık.Hayırlı olsun.Balıklar hasta geldi , bir
hafta içinde öldü , aç şikayetini al paranı.Balıkları akvaryuma koydum ,
öldüler , aç şikayetini al paranı , koliyi açtım balıklar ölü geldi , aç
şikayetini al paranı.Vallahi ne güzel iş.
Her şeyin bir edebi adabı
olduğu gibi , ticaret adabıda vardır.Amma canlı alışverişinin adabı inanç
meselesine daha yakındır.Canlıyı cansız bir varlık olarak nasıl görürsünüz ,
garantisi varmış gibi hareket etmek , sizce ne kadar doğrudur.O zaman bizler İnşaallah
kelimesini veya ikinci nefesimizi alıp alamayacağımızı Allah bilir cümlesini , nasip
kısmet kelimelerini o zaman boşuna kullanıyoruz.Hayatta hep karımız olacak ,
hiç zararımız olmayacak , aldığımız canlıların garantisi olacak , öylemi.Tebrik
ediyorum.
Sizleri sıkmadan aralara bazı
benzetmeler de yerleştirmek istiyorum.Hem düşünelim , azda olsun tebessüm
edelim.
Bu aynı şuna benzer ; bir
delikanlı bir bayanla evleniyor , bayan 10 gün sonra vefat ediyor.Delikanlıda
doğruca kayınpederine gidiyor , kızınızın uzun süre yaşayacağını düşünüyordum
ama öldü , yerine baldızı istiyorum demek gibi bir şey.
Gelelim Canlı Alışveriş
Ticareti adabına : Sizlerden ricam , hatalarımı düzeltin , ekleyecekleriniz
varsa ekleyin.Kimseyi eleştirmek , kırmak gibi bir niyetim asla ve asla yoktur.
1-Canlı gönderimi yapan yerli
veya ithalatçı firmadan (dikkat edin sözüme) canlıları resimden veya videodan
görerek sipariş ettiniz.Paranızı yatırdınız , balıklar geldi , kargoyu açtınız
, balıklar yolda ölmüş diyelim.Eğer firma size , balıkları paketlerken sağlam
şekilde video çekimini gönderipte aldı
iseniz , kusura bakmayın hiç hak filan talep edemessiniz.Veya video göndermedi
paketlerken , firmaya güveniyorum dediniz balıklar yine ölü geldi , kusura
bakmayın yine hak iddia edemessiniz.Yerinden almadığınız , kendinizin
getirmediği , görmeden aldığınız canlıya hak iddia edemessiniz.
2-Canlı gönderimi yapan yerli
veya ithalatçı firmalar , sağolun varolun biz hobicilerin ahlakını sizler bozdunuz.Allah
aşkına ne demek bu : Canlı Garantili Gönderim
Ya sizler çok zenginsiniz , yada
ticaretteki rekabet kuralına dayanarak kaliteli ve sözünde duran firma imajı
yapmaksa yanlış.Canlı varlık , sizden çıktı mı iş bitmiştir.Size sorarım sayın
firmalar , size gelen canlılardan ölenlerin yerine karşı taraftan , aloo şu
kadar balıklarınız ve şu cinsler ölü geldi , hemen karşılayın gönderin mi
diyorsunuz?Gönderiyorlar mı?
Bunuda bir örnekle sunmak
istiyorum : Bir köyün ağaları , koyun sürülerini bir çobana emanet ediyorlar.Sürü sahipleri bilmiyorlar mı sürülerinin başına herhan herşey gelebileceğini.Bunları gördük , bir koyun uçurumdan atlıyor , sürü toptan uçurumdan atlıyor.Ağalar çobanın gırtlağına mı sarılıyorlar.
Lütfen canlı garantili
gönderim sözünü kaldırın.Sizler 3 dişi 1 erkek oranında satarken , misalen
yolda ölen 5 dişiye karşılık 5 dişi nasıl gönderirsiniz.Bu demektir ki , sizler
isterseniz bu oranı 8 dişi 2 erkek veya farklı şekillerde koloni halinde
satabileceğinizi gösteriyor.
3-Şahıslar arasındaki canlı alışverişlerde
, F0 olsun F1… olsun , yerinde görerek aldığınız balığı , evinize kendi
elinizle getirdiniz , balıklar 3 gün sonra ölmeye başladılar.Paranızı geri istemeyi
nasıl hak iddia edersiniz.
4-Şahıslar arasında , yerinde
görerek veya yerinde görmeden alışverişlerde , ben suyu ayarlayacam v.s. 3-5-10
günlük durma süresi istemelerde paranın hepsi değil , kapura verilir , bu süre
içinde aldığınız yerde balıklar ölürse , kapuranız yanar. Tüm paranın
yanmasındansa kapuranın yanması daha mantıklıdır.
5-Şahıslar arasında , yerinde
görmeden yapılan canlı alışverişlerinde , güvenirlik falan filan v.s. sebeplerden
aldım ettim gibi istediğiniz kadar sözler söyleyin.Kısa ve öz : Satıcı
kesinlikle haklı olur , alıcı ya nasip ya kısmet diyecek.Hiçbir hak iddia
edemez.
Sıfır akvaryum malzemeleri
vs. inde , istediğiniz ürün geliyor , kırık çatlak vs. , görüştün olmuyor , çek
fotosunu , dekontlarını , şikayet var da yayınla , buraya kadar tamam da , biz
hobiciler niye araya giriyoruz , forum yöneticilerinin görevi olması gerekir ,
şikayet var kuralında reklam veren firma için gerekilen yapılır deniyor ,
reklam vermeyen firma için forumun firma üzerine oynaması gerekir.
Misalen reklam vermeyen
firmanın biriyle alışverişlerde ben çok memnunken başkaları memnun
olmayabiliyor.Benim hiç hoşnut olmadığım firmadan başkaları çok memnunlar.Veya
iyi olduğum firmayla yarın benim kötü olmayacağımda belli değil.Aynı şey ikinci
el akvaryum malzemeleri v.s inde alım satımında da geçerlidir.Firmaların veya
şahısların buna göre geri dönüşümlerine nasıl inanabiliyorsunuz.Bana göre
firmaların değil , şahısların geri dönüşümlerinin bir arkadaşımızın dediği gibi
kalkması gerektiğini düşünüyorum.İnsanları geri dönüşümler çok çok
yanıltmaktadır.
Canlı alışverişlerinde firma ile şahıs arasında olsun veya şahıslar arasında olsun , balığı yerinde görerek alıp , pazarlıklarda ise satıcılar alıcıya indirim yerine , kendiniz alın götürün mahiyetinde yol masraflarını hesaptan düşebilirsiniz.Almayacaksanızda gidip görmek yanınıza ve cebinize kar olarak kalır.
Kısa ve Öz :
Cansız varlıkların , sıfır
olan alışverişlerinde alıcı haklı
Cansız varlıkların , ikinci
el alışverişlerinde satıcı haklı
Canlı varlıkların
alışverişinde satıcı haklı
Selam ve saygılar
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 25 Haziran 2013 08:11
Mehmet abi aşagıdaki butonlarda bir kaç adet daha +1 tebrik teşekkür ölümüne katıl gibi bir buton olsa onada basarım şu yazdıgın makalenin üzerine,
Eline emegine sağlık içinden ders çıkarılacak çok şey var
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 25 Haziran 2013 08:13
Güzel ve açılması gereken bir konu ancak bazı görüşlerinize katılmıyorum. Satıcı her halukarda haklı gibi bir durum ortaya çıkmış böyle birşeyi kabul etmek mümkün değil. Eğer satıcı ben garanti veriyorum sana canlı bir şekilde ulaştıracağım diyorsa ve ulaştıramıyorsa sonucuna katlanmak zorunda fakat ben canlı ulaştırma garantisi vermiyorum yolda ölebilir diyerek satıyorsa alıcıda bunu kabul edip alıyorsa canlıyı, o zaman o da doğacak zararı kendisi karşılamak zorunda.Beyaz eşya alıyoruz garantisi var mı yokmu bakmıyor muyuz? Garantisi varsa, firma garanti süresi içinde değiştirme, tamirat gibi giderleri karşılamıyor mu? Malına güvenmeyen garanti vermesin.
Yüksek tutarlı alışverişlerde özellikle canlı alışverişlerinde ürünü yerinde görerek almak en güzeli binliralık alışveişler görüyorum alıcı parayı yolluyor satıcı balığı göndermezse ne olacak ondan sonra dolaş adliye adliye.
heroglu 2013-06-25 08:13:36
Yüksek tutarlı alışverişlerde özellikle canlı alışverişlerinde ürünü yerinde görerek almak en güzeli binliralık alışveişler görüyorum alıcı parayı yolluyor satıcı balığı göndermezse ne olacak ondan sonra dolaş adliye adliye.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 25 Haziran 2013 09:05
Canlı gönderim garantisi nedir yahu? Canlı'nın bir ömrü olduğuna göre, gönderim şartları her ne şekilde olursa olsun balığı zorlayacak bir durum olduğuna göre, 99 kez canlıda gönderseniz, 100. kez canlı gönderim garantisi diyemezsiniz.
Birçok kez satışım oldu, bunu satıcıları korumak için söylemiyorum, şehir dışına gidecek balık olduğunda ben göndermiyorum , varsa tanıdığınız gelsin seçsin , boynu kilosunu ölçsün alsın, size göndersin diyorum.
Şehir dışından birçok kez balık almaya niyetlendim alamadım. Çok şükür, çok sevdiğim hobi için ayıracak kadar param var ama balığı uzaktan fotoğraftan görüp 1-2 maaşını yatıran arkadaşlar kadar cesaretli olamayacağım .
Birçok kez satışım oldu, bunu satıcıları korumak için söylemiyorum, şehir dışına gidecek balık olduğunda ben göndermiyorum , varsa tanıdığınız gelsin seçsin , boynu kilosunu ölçsün alsın, size göndersin diyorum.
Şehir dışından birçok kez balık almaya niyetlendim alamadım. Çok şükür, çok sevdiğim hobi için ayıracak kadar param var ama balığı uzaktan fotoğraftan görüp 1-2 maaşını yatıran arkadaşlar kadar cesaretli olamayacağım .
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 25 Haziran 2013 09:38
[QUOTE=CoşkunKAYA] Canlı gönderim garantisi nedir yahu? Canlı'nın bir ömrü olduğuna göre, gönderim şartları her ne şekilde olursa olsun balığı zorlayacak bir durum olduğuna göre, 99 kez canlıda gönderseniz, 100. kez canlı gönderim garantisi diyemezsiniz.
Birçok kez satışım oldu, bunu satıcıları korumak için söylemiyorum, şehir dışına gidecek balık olduğunda ben göndermiyorum , varsa tanıdığınız gelsin seçsin , boynu kilosunu ölçsün alsın, size göndersin diyorum.
Şehir dışından birçok kez balık almaya niyetlendim alamadım. Çok şükür, çok sevdiğim hobi için ayıracak kadar param var ama balığı uzaktan fotoğraftan görüp 1-2 maaşını yatıran arkadaşlar kadar cesaretli olamayacağım .[/QUOTE]
Birçok kez satışım oldu, bunu satıcıları korumak için söylemiyorum, şehir dışına gidecek balık olduğunda ben göndermiyorum , varsa tanıdığınız gelsin seçsin , boynu kilosunu ölçsün alsın, size göndersin diyorum.
Şehir dışından birçok kez balık almaya niyetlendim alamadım. Çok şükür, çok sevdiğim hobi için ayıracak kadar param var ama balığı uzaktan fotoğraftan görüp 1-2 maaşını yatıran arkadaşlar kadar cesaretli olamayacağım .[/QUOTE]
Canlı gönderim garantisi canlıları olabildiğince dikkatli ve güzel bir şekilde paketleme yaparak göndemektir. Bunlara rağmen yolda canlılara birşey olduğunda karşı tarafı mağdur etmeme garantisidir. Ya ücreti geri ödenir yada tekrar gönderim yapılır. Bu satıcının kendine olan güveninin bir göstergesidir.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 25 Haziran 2013 10:52
Mehmet bey sizin bu konunuzun bir bölümüne katılmıyorum.Yani satıcı her halukarda haklımıdır demek istiyorsunuz.Ama tabikide katıldığım içerikler var.yakup yılmaz 2013-06-25 11:43:33
Şimdi ithalatçı firma veya hobici size konyaya balık gönderiyor 200 gr balığa milyarlarca para veriyorsunuz.Balık geliyor kimisi ölmüş kimisi sallanıyor siz bu durumda ne yaparsınız üstüne su mu içersiniz?Ve ya gidiyorsunuz görerek balık alıyorsunuz eve geliyorsunuz 1 gün sonra balıklar patlıyor 1-2 günde tropheus patlarmı?Siz olsanız ne yaparsınız.Şansım yoktu diye 1-2 milyar daha mı para verip tekrar balık mı alırsınız?Valla mehmet bey sizin düşünceniz öyleyse yapacak bir şey zaten yok ama acizane benim düşüncem tam tersi yönde.Kusura bakmayın.Rızkın onda dokuzu ticarettir demişşiniz,ama rızkın onda dokuzu bu şekilde bir ticaret değildir.
Tabikide canlının garantisi olmaz ama bahsetiğimiz balık tropheussa 1-2 gün içinde hepsi ğitmez diye düşünüyorum.Farzedin mobilya sattınız 2 gün içinde yırtıldı yenisiyle değiştirmiyormusunuz.Alan adama yoksa kardeşim ben sana sağlam mı verdim diyorsunuz.Benim görüşüm sağlam balık yolda veya 1-2 gün içinde ölmez ama tabi bu benim görüşüm.Konu baya baya ilğinç olmuş.Bu tip konuları açtıgınız için sağolun.En azından arkadaşların bu konudaki fikirlerini duymak okumak önemli....
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 25 Haziran 2013 12:11
[QUOTE=jacksparrow]Canlı gönderim garantisi canlıları olabildiğince dikkatli ve güzel bir şekilde paketleme yaparak göndermektir. Bunlara rağmen yolda canlılara birşey olduğunda karşı tarafı mağdur etmeme garantisidir. Ya ücreti geri ödenir yada tekrar gönderim yapılır. Bu satıcının kendine olan güveninin bir göstergesidir.[/QUOTE]
Mutlu bey , yukarıda da belirttim.Canlı garantili gönderim yapmak , iki tarafta anlaştıysa sorun yok.Ama olaya şöyle bakın , canlı gönderim garantisi , satıcının kendine güveninin göstergesi ise , lütfen garanti olayını biraz daha abartalım , balıklar sağ geldi ve akvaryuma koyduktan 1 saat sonra öldüler.Hatta ve hatta suyunuzda , akvaryumunuzda da hiçbir sıkıntı da yok diyelim.Burda nasıl bir yol izleyeceksiniz.
On numara kargolanmış paketlerde , balıklar ölebiliyorken , alelade paketlenmiş kargolarda ise balıklar ölmüyor.Bunu neyle izah edeceksiniz.
[QUOTE=yakup yılmaz] Mehmet bey sizin bu konunuzun bir bölümüne katılmıyorum.Yani satıcı her halukarda haklımıdır demek istiyorsunuz.Ama tabikide katıldığım içerikler var.Şimdi ithalatçı firma veya hobici size konyaya balık gönderiyor 200 gr balığa milyarlarca para veriyorsunuz.Balık geliyor kimisi ölmüş kimisi sallanıyor siz bu durumda ne yaparsınız üstüne su mu içersiniz?Ve ya gidiyorsunuz görerek balık alıyorsunuz eve geliyorsunuz 1 gün sonra balıklar patlıyor 1-2 günde tropheus patlarmı?Siz olsanız ne yaparsınız.Şansım yoktu diye 1-2 milyar daha mı para verip tekrar balık mı alırsınız?Valla mehmet bey sizin düşünceniz öyleyse yapacak bir şey zaten yok ama acizane benim düşüncem tam tersi yönde.Kusura bakmayın.Rızkın onda dokuzu ticarettir demişşiniz,ama rızkın onda dokuzu bu şekilde bir ticaret değildir.
Mutlu bey , yukarıda da belirttim.Canlı garantili gönderim yapmak , iki tarafta anlaştıysa sorun yok.Ama olaya şöyle bakın , canlı gönderim garantisi , satıcının kendine güveninin göstergesi ise , lütfen garanti olayını biraz daha abartalım , balıklar sağ geldi ve akvaryuma koyduktan 1 saat sonra öldüler.Hatta ve hatta suyunuzda , akvaryumunuzda da hiçbir sıkıntı da yok diyelim.Burda nasıl bir yol izleyeceksiniz.
On numara kargolanmış paketlerde , balıklar ölebiliyorken , alelade paketlenmiş kargolarda ise balıklar ölmüyor.Bunu neyle izah edeceksiniz.
[QUOTE=yakup yılmaz] Mehmet bey sizin bu konunuzun bir bölümüne katılmıyorum.Yani satıcı her halukarda haklımıdır demek istiyorsunuz.Ama tabikide katıldığım içerikler var.Şimdi ithalatçı firma veya hobici size konyaya balık gönderiyor 200 gr balığa milyarlarca para veriyorsunuz.Balık geliyor kimisi ölmüş kimisi sallanıyor siz bu durumda ne yaparsınız üstüne su mu içersiniz?Ve ya gidiyorsunuz görerek balık alıyorsunuz eve geliyorsunuz 1 gün sonra balıklar patlıyor 1-2 günde tropheus patlarmı?Siz olsanız ne yaparsınız.Şansım yoktu diye 1-2 milyar daha mı para verip tekrar balık mı alırsınız?Valla mehmet bey sizin düşünceniz öyleyse yapacak bir şey zaten yok ama acizane benim düşüncem tam tersi yönde.Kusura bakmayın.Rızkın onda dokuzu ticarettir demişşiniz,ama rızkın onda dokuzu bu şekilde bir ticaret değildir.
Tabikide canlının garantisi olmaz
ama bahsetiğimiz balık tropheussa 1-2 gün içinde hepsi ğitmez diye
düşünüyorum.Farzedin mobilya sattınız 2 gün içinde yırtıldı yenisiyle
değiştirmiyormusunuz.Alan adama yoksa kardeşim ben sana sağlam mı verdim
diyorsunuz.Benim görüşüm sağlam balık yolda veya 1-2 gün içinde ölmez
ama tabi bu benim görüşüm.Konu baya baya ilğinç olmuş.Bu tip konuları
açtıgınız için sağolun.En azından arkadaşların bu konudaki fikirlerini
duymak okumak önemli....[/QUOTE]
Yakup bey , bendeniz ithalatçı firmadan , videosundan , fotolarından , yerinde görmeden balık siparişi vermişim , onlarda göndermişler , yolda sallanmayı bırak ölmüşler , yapacağım şudur , yerinde görmeden , kendim getirmediğim için , oturup buz gibi suyu içeçeğim.Dediğim gibi canlı satışında satıcı tamamen haklıdır.Deseki , kendin alıp götürseydin dese tamamen haklıdır.Birinci 1-2 milyarımı yolda kaybettiysem , ikinci 1-2 milyarımda varsa o riske bir daha girmem.Gider kendim alır gelirim.Müşteri benden mobilya aldı , yırtıldı , wallahi birben değil , bütün mobilyacılar değiştirir.Cansız varlık ve sıfır ürün.Müşteri bunda hep haklıdır.Ne kadar haklı olursam olayım.
Yakup bey , bendeniz ithalatçı firmadan , videosundan , fotolarından , yerinde görmeden balık siparişi vermişim , onlarda göndermişler , yolda sallanmayı bırak ölmüşler , yapacağım şudur , yerinde görmeden , kendim getirmediğim için , oturup buz gibi suyu içeçeğim.Dediğim gibi canlı satışında satıcı tamamen haklıdır.Deseki , kendin alıp götürseydin dese tamamen haklıdır.Birinci 1-2 milyarımı yolda kaybettiysem , ikinci 1-2 milyarımda varsa o riske bir daha girmem.Gider kendim alır gelirim.Müşteri benden mobilya aldı , yırtıldı , wallahi birben değil , bütün mobilyacılar değiştirir.Cansız varlık ve sıfır ürün.Müşteri bunda hep haklıdır.Ne kadar haklı olursam olayım.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 25 Haziran 2013 12:31
Canlı gönderim garantisi olsa olsa ben bu işi biliyorum.Ben bu işten para kazanıyorum nasıl balık gönderilmesi gerektiğini balıkların yolculuğa iki 3 gün içinde hazırlanacağını ,paketlemede ki kuralları balıkların kaçar kaçar poşetleneceğini ne kadar su ne kadar oksijen basılması gerektiğini biliyorum ve uygun gönderim şartlarını biliyorum bu esnada balıklarımın sağlıgına kefilim demek olsa gerek. Ama olaki elindeki hasta balıklarını çıkarmak için satış yapan kişiler ise tabiki canlı gönderim garantisi olmaz.Siz parayı gönderin diyeceksiniz ondan sonrada 15 balığı bir poşete koyup göndereceksiniz.Hatta sağ gitmemesi için ne gerekiyorsa yapılacak balıklar ölü gelincede canlı göndermenin garantisi olmaz diyecekler. Göndermesini bilmeyen kimseler ne o garantiyi versin nede balık göndersin şehir dışına ,olaki hasta balıklarını elden çıkarmak için balıklarının eski videosunu koyup şehir dışınada gönderebilirim.Diyen onca kişi vardır.Alıcı onca para veriyor tabikide öncelikle balıkların sağlıklı olduğuna uygun gönderme ortamını sağlamayıp eee ben koyduğumda sağdı yolda ölmüşler hakkına sahip değildir.
Bu ticaret işi madem bir risk sizce bu riski dişinden tırnağından ayırarak 3,5 yılda bir balık alanınmı?
yoksa günde 5,10 şehre balık gönderip 50 gönderiminden birinde bu bu olayın olduğunu düşünürsek bu işten para kazanan tic. sahibinin mi karşılaması daha uygundur.
Biz burda müşteriyiz müşteri haklıdır :)
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 25 Haziran 2013 13:15
[QUOTE=mmx06]Alıcı onca para veriyor tabikide öncelikle balıkların sağlıklı olduğuna uygun gönderme ortamını sağlamayıp eee ben koyduğumda sağdı yolda ölmüşler hakkına sahip değildir.
Bu ticaret işi madem bir risk sizce bu riski dişinden tırnağından ayırarak 3,5 yılda bir balık alanınmı?
yoksa günde 5,10 şehre balık gönderip 50 gönderiminden birinde bu bu olayın olduğunu düşünürsek bu işten para kazanan tic. sahibinin mi karşılaması daha uygundur.
Biz burda müşteriyiz müşteri haklıdır :)[/QUOTE]
Mustafa bey , bu yazıdan öncekilerinin hepsine katılıyorum.Bu kısımlar hariç.Satıcı canlı garantili gönderecem dedi, canlı gelmediler , satıcı garanti olayını inkar etti diyelim , veya satıcı balıklarınızı güzelce paketledi , otobüs şirketine verdi , oldu ya , otobüs devrildi , ne yapacaksınız , ispatınızda yok , arada sadece dostlar var diyelim , açıyorsunuz şikayet var konusu , siz ve dostlarınız ve şahitler başladı yazmaya , ispat yazısıda yok , biz sizi açtığınız şikayetten izleyecek kişiler olarak , bizde hobiciler olarak şu yorumları yaparız kafamızda veya yazınızda ,
a- biz sizi ve dostlarınızı tanımıyoruz ,
b- belki siz ve dostlarınız doğru konuşuyor veya konuşmuyorsunuz
c- belki şikayetçi olduğunuz adam doğru söylüyor
bu durumda ne kadar haklı olsanızda kim haklı olur :)
Mustafa bey , bu yazıdan öncekilerinin hepsine katılıyorum.Bu kısımlar hariç.Satıcı canlı garantili gönderecem dedi, canlı gelmediler , satıcı garanti olayını inkar etti diyelim , veya satıcı balıklarınızı güzelce paketledi , otobüs şirketine verdi , oldu ya , otobüs devrildi , ne yapacaksınız , ispatınızda yok , arada sadece dostlar var diyelim , açıyorsunuz şikayet var konusu , siz ve dostlarınız ve şahitler başladı yazmaya , ispat yazısıda yok , biz sizi açtığınız şikayetten izleyecek kişiler olarak , bizde hobiciler olarak şu yorumları yaparız kafamızda veya yazınızda ,
a- biz sizi ve dostlarınızı tanımıyoruz ,
b- belki siz ve dostlarınız doğru konuşuyor veya konuşmuyorsunuz
c- belki şikayetçi olduğunuz adam doğru söylüyor
bu durumda ne kadar haklı olsanızda kim haklı olur :)
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 26 Haziran 2013 01:18
Mehmet bey,bence hem haklı olduğunuz taraflar var hemde haksız demiyelimde,tam netlik kazanılmamış bilgi eksiklikleriniz var diyelim.Şimdi öncelikle şunu bilmenizi isterimki her daim cebinden para çıkacak taraf haklıdır,tamam ama bu şu demek değildirki satıcı taraftan videosunu veya fotoğraflarını görerek alsakta her nekadar şu olayı atlayan bir çok hobici kesimide var,arkadaş ben böyle böyle konuşup,satıcıdan şu şu göderim garantisi aldım,ama elime ulaşan balıklarda şukadar hasta,veya şukadar ölü balık var dediğimizde olayın rengi birden tersine dönüyor neden,nedeni %50,satıcı gantili gönderirim demesinden,çünkü arkadaşlar ta saatlerce yoldan gelecek balığa nasıl olurda bu denli garanti verebilirsinizki,hadi pakatleme esnasında sıkıntılı bir olay oldu ve hayvanlar rahatsızlandı,ve yolda hastalandı,veya öldü,veya yolda fazla sallanmadan kaynaklanan sıkıntılar oldu,veya sıcaktan,veya kargonun gecikmesinden sıkıntılar oldu,olamazmı yani bu sıkıntılar,bal gibide olur,ve oluyorda görüyoruz,şimdi kalan %50 hatada alıcı tarafına kalıyor,neden derseniz arkadaş sen şehir dışından getirteceğin bir balığı almadan önce satıcı hakkında yeterli araştırma yapıyormusun,kimlere nasıl satış yapmış,neler yaşamış bakıyormusun,hadi bunlara baktın diyelim alacağın balığın videosunu veya resimlerini gördüğünde canlının nasıl olduğunu anlamıyorsan vede yetersiz bilgiye sahipsen,kusura bakma,ama sen zaten baştan farkında olarak veya olmadan kendine böyle bir zemin hazırlamış oluyorsun,ha ben tüm bu sayılanlara uymama rağmen genede ben bu sıkıntıyla karşılaştım diyorsanda,ozaman satıcı tarafın kötü niyetli olduğunu gösteriyor,buda gene dediğim gibi alıcı tarafın yetersiz bilgi edinmesinden ve satıcıya güven meselesinden kaynaklanıyor,arkadaşlar kimse babamızın oğlu deyil,afedersiniz ama kimsede keriz deyil,ya satıcılar olarak tam ahlaklı olarak yapın işinizi,yada alıcılar olarak arkadaşlar kimseyi babanızın oğlu olarak görmeyin derim,yeterli araştırma yapıtıktan sonra alış verişinizi yapmanızı nacizane tavsiye ederim,ve kimseninde böyle sıkıntılı durumlarla karşılaşmamasını temenni ederim,ayrıcada Mehmet bey,son zamanlarda bu sıkıntıları görerek,açmış olduğunuz konu için teşekkürlerimi iletirim,saygılarımla.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 26 Haziran 2013 17:56
[QUOTE=murat sarıkaya]Mehmet bey,bence hem haklı olduğunuz taraflar var hemde haksız demiyelimde,tam netlik kazanılmamış bilgi eksiklikleriniz var diyelim.Şimdi öncelikle şunu bilmenizi isterimki her daim cebinden para çıkacak taraf haklıdır,tamam ama bu şu demek değildirki satıcı taraftan videosunu veya fotoğraflarını görerek alsakta her nekadar şu olayı atlayan bir çok hobici kesimide var,arkadaş ben böyle böyle konuşup,satıcıdan şu şu göderim garantisi aldım,ama elime ulaşan balıklarda şukadar hasta,veya şukadar ölü balık var dediğimizde olayın rengi birden tersine dönüyor neden,nedeni %50,satıcı gantili gönderirim demesinden,çünkü arkadaşlar ta saatlerce yoldan gelecek balığa nasıl olurda bu denli garanti verebilirsinizki,hadi pakatleme esnasında sıkıntılı bir olay oldu ve hayvanlar rahatsızlandı,ve yolda hastalandı,veya öldü,veya yolda fazla sallanmadan kaynaklanan sıkıntılar oldu,veya sıcaktan,veya kargonun gecikmesinden sıkıntılar oldu,olamazmı yani bu sıkıntılar,bal gibide olur,ve oluyorda görüyoruz,şimdi kalan %50 hatada alıcı tarafına kalıyor,neden derseniz arkadaş sen şehir dışından getirteceğin bir balığı almadan önce satıcı hakkında yeterli araştırma yapıyormusun,kimlere nasıl satış yapmış,neler yaşamış bakıyormusun,hadi bunlara baktın diyelim alacağın balığın videosunu veya resimlerini gördüğünde canlının nasıl olduğunu anlamıyorsan vede yetersiz bilgiye sahipsen,kusura bakma,ama sen zaten baştan farkında olarak veya olmadan kendine böyle bir zemin hazırlamış oluyorsun,ha ben tüm bu sayılanlara uymama rağmen genede ben bu sıkıntıyla karşılaştım diyorsanda,ozaman satıcı tarafın kötü niyetli olduğunu gösteriyor,buda gene dediğim gibi alıcı tarafın yetersiz bilgi edinmesinden ve satıcıya güven meselesinden kaynaklanıyor,arkadaşlar kimse babamızın oğlu deyil,afedersiniz ama kimsede keriz deyil,ya satıcılar olarak tam ahlaklı olarak yapın işinizi,yada alıcılar olarak arkadaşlar kimseyi babanızın oğlu olarak görmeyin derim,yeterli araştırma yapıtıktan sonra alış verişinizi yapmanızı nacizane tavsiye ederim,ve kimseninde böyle sıkıntılı durumlarla karşılaşmamasını temenni ederim,ayrıcada Mehmet bey,son zamanlarda bu sıkıntıları görerek,açmış olduğunuz konu için teşekkürlerimi iletirim,saygılarımla.[/QUOTE]
Murat bey , bilgi eksikliği yerine haksızsınız deseydiniz daha iyi olurdu.Ticaretle uğraştığım için (sonradan da değil kökten) ticaretin adabını ve olması gerekeni iyi bilirim.Acı ama gerçek herkesde çok iyi bilirde işine gelmez.
Yıllarca büyüklerimizden öğrendiğimiz ve ticarette bize , herkese hep şu öğretildi.Ne?
Müşteri Vel-i Nimettir.Yanlış-Bin kere yanlış-Milyon kere yanlış.
Doğrusu Nedir?
Vel-i Nimet olan Allah'dır.
Müşteri ise Vesile-i Nimettir.Müşteri olsa olsa vesile olur.Bu ne demek , müşteri haddini bilecek demektir.
Niye mi ? Allah onun cebine parayı koymuş , hadi git balık al , istersen şimdi al , istersen sonra al , ama Rabbim o paranın hangi balık satan adama gideceğini biliyor.Sen bilmiyorsun.İstediğin kadar akıllı ol , bilgili ol , tecrübeli ol , hiç farketmez.O cebindeki para : ya dürüste , ya sahtekara gidecek , yada hırsıza kaptıracan.Nasip birinin , sen bilemessin , ama sen ne oldun bu işe vesile oldun.Neymiş müşteri vesile-i nimettir.Neymiş , cebinden para çıkacak her daim haklı değilmiş demektir.
İlk yazımda söyledim : Canlı varlıkların alışverişinde satıcı haklı
Niye mi ? Canlı varlık satıcısına , yerinde görerek , bir soru sorun ? Bu canlıyı bana anlat , özelliklerini sorun ?
Kısa ve öz size vereceği cevap şu : Mal bu arkadaş , alırsan al , almassan alma.Bu kadar.Var mı ötesi. Bu ne demek , müşteri alırsa alır , almassa almaz , sorumluluk alıcıya aittir.Canlıda göremedikleride kendi kusur veya tecrübesizliğidir.Tecrübede birden edinilmiyor.O zaman satıcı haklı demektir.Bu bir.
Peki , yerinde görmeden canlı alışverişi yapılacak.Satıcıya sordunuz , canlı varlığı anlat.
Cevap şu : Anlatamam , resim ve video gönderiyorum , bak.Ona göre al dedi.Satıcı bir sıfır öne geçti.
Alıcı beğendim gönder dedi.Satıcı iki sıfır öne geçti.
Balıklarınız istemediğiniz gibi geldi.Satıcı üç sıfır öne geçti.
Diyeceksin ki : istediklerim değil veya fotodakiler değil falan filan , hasta geldi , ufak geldi v.s v.s.
Satıcının cevabı ne olur , gelseydiniz , yerinde görerek alsaydınız der ve satıcı dördüncü golüde atar oyunu bitirir.
Kusura bakmayın Murat bey ,
Canlı varlık alıcısı , her zaman canlık varlık alırken işin kötü tarafından bakacak.İyi tarafı sonra olacak.
Kısa bir örnekle sonlandırayım ;
Kurban bayramlarında , kurbanı aldınız , kestiniz , bir baktınız karnında yavru çıktı.Kurban alıcısının en çok yandığı konu nedir , dikkat edin , para değildir , nedir , kurbanımız inşaallah kabul olur , olmuştur der , derde der artık , yanar döner onu der.Müşteri biliyor ama olmadığını.Başkada bir şey demez.Ufaktan olsa satıcıya beddua eder.Ama hiç gördünüz mü , kurbanı alanın , satıcıya gidip , ben kurbanı kestim , karnında yavru çıktı , eee , bu kurbanın parçaları , ölü kuzusu v.s. v.s. benim paramı iade edin diyeni gördünüz mü?Müşteri bilir böyle birşey olmayacağını.
Böyle mübarek , kutsal bir işte bile canlı alışverişinde satıcı haklı ise ben nedeyim daha.
[QUOTE=heroglu] Güzel ve açılması gereken bir konu ancak bazı görüşlerinize katılmıyorum. Satıcı her halukarda haklı gibi bir durum ortaya çıkmış böyle birşeyi kabul etmek mümkün değil. Eğer satıcı ben garanti veriyorum sana canlı bir şekilde ulaştıracağım diyorsa ve ulaştıramıyorsa sonucuna katlanmak zorunda fakat ben canlı ulaştırma garantisi vermiyorum yolda ölebilir diyerek satıyorsa alıcıda bunu kabul edip alıyorsa canlıyı, o zaman o da doğacak zararı kendisi karşılamak zorunda.Beyaz eşya alıyoruz garantisi var mı yokmu bakmıyor muyuz? Garantisi varsa, firma garanti süresi içinde değiştirme, tamirat gibi giderleri karşılamıyor mu? Malına güvenmeyen garanti vermesin.
Yüksek tutarlı alışverişlerde özellikle canlı alışverişlerinde ürünü yerinde görerek almak en güzeli binliralık alışveişler görüyorum alıcı parayı yolluyor satıcı balığı göndermezse ne olacak ondan sonra dolaş adliye adliye.[/QUOTE]
Hüseyin bey , "Balık Beslemek Ve Canlı Yem Hakkında Diyanetten Aldığım Fetva" başlıklı bir konunuz var. Ordaki yazılarınızda bir müslüman olarak kelimesini ara ara kullanmışsınız.Ve yazınızdaki şu kısım "Eğer satıcı ben garanti veriyorum sana canlı bir şekilde ulaştıracağım diyorsa ve ulaştıramıyorsa sonucuna katlanmak zorunda " demişsiniz. Bir müslüman , satıcının can garantisine nasıl inanır , ve alıcı , kendisini canlı garantili geleceğine nasıl inandırır.Ya nasip , ya kısmet.Beyaz eşya cansız varlık , yukarıda belirttim.
mbsa 2013-06-26 19:49:24
Murat bey , bilgi eksikliği yerine haksızsınız deseydiniz daha iyi olurdu.Ticaretle uğraştığım için (sonradan da değil kökten) ticaretin adabını ve olması gerekeni iyi bilirim.Acı ama gerçek herkesde çok iyi bilirde işine gelmez.
Yıllarca büyüklerimizden öğrendiğimiz ve ticarette bize , herkese hep şu öğretildi.Ne?
Müşteri Vel-i Nimettir.Yanlış-Bin kere yanlış-Milyon kere yanlış.
Doğrusu Nedir?
Vel-i Nimet olan Allah'dır.
Müşteri ise Vesile-i Nimettir.Müşteri olsa olsa vesile olur.Bu ne demek , müşteri haddini bilecek demektir.
Niye mi ? Allah onun cebine parayı koymuş , hadi git balık al , istersen şimdi al , istersen sonra al , ama Rabbim o paranın hangi balık satan adama gideceğini biliyor.Sen bilmiyorsun.İstediğin kadar akıllı ol , bilgili ol , tecrübeli ol , hiç farketmez.O cebindeki para : ya dürüste , ya sahtekara gidecek , yada hırsıza kaptıracan.Nasip birinin , sen bilemessin , ama sen ne oldun bu işe vesile oldun.Neymiş müşteri vesile-i nimettir.Neymiş , cebinden para çıkacak her daim haklı değilmiş demektir.
İlk yazımda söyledim : Canlı varlıkların alışverişinde satıcı haklı
Niye mi ? Canlı varlık satıcısına , yerinde görerek , bir soru sorun ? Bu canlıyı bana anlat , özelliklerini sorun ?
Kısa ve öz size vereceği cevap şu : Mal bu arkadaş , alırsan al , almassan alma.Bu kadar.Var mı ötesi. Bu ne demek , müşteri alırsa alır , almassa almaz , sorumluluk alıcıya aittir.Canlıda göremedikleride kendi kusur veya tecrübesizliğidir.Tecrübede birden edinilmiyor.O zaman satıcı haklı demektir.Bu bir.
Peki , yerinde görmeden canlı alışverişi yapılacak.Satıcıya sordunuz , canlı varlığı anlat.
Cevap şu : Anlatamam , resim ve video gönderiyorum , bak.Ona göre al dedi.Satıcı bir sıfır öne geçti.
Alıcı beğendim gönder dedi.Satıcı iki sıfır öne geçti.
Balıklarınız istemediğiniz gibi geldi.Satıcı üç sıfır öne geçti.
Diyeceksin ki : istediklerim değil veya fotodakiler değil falan filan , hasta geldi , ufak geldi v.s v.s.
Satıcının cevabı ne olur , gelseydiniz , yerinde görerek alsaydınız der ve satıcı dördüncü golüde atar oyunu bitirir.
Kusura bakmayın Murat bey ,
Canlı varlık alıcısı , her zaman canlık varlık alırken işin kötü tarafından bakacak.İyi tarafı sonra olacak.
Kısa bir örnekle sonlandırayım ;
Kurban bayramlarında , kurbanı aldınız , kestiniz , bir baktınız karnında yavru çıktı.Kurban alıcısının en çok yandığı konu nedir , dikkat edin , para değildir , nedir , kurbanımız inşaallah kabul olur , olmuştur der , derde der artık , yanar döner onu der.Müşteri biliyor ama olmadığını.Başkada bir şey demez.Ufaktan olsa satıcıya beddua eder.Ama hiç gördünüz mü , kurbanı alanın , satıcıya gidip , ben kurbanı kestim , karnında yavru çıktı , eee , bu kurbanın parçaları , ölü kuzusu v.s. v.s. benim paramı iade edin diyeni gördünüz mü?Müşteri bilir böyle birşey olmayacağını.
Böyle mübarek , kutsal bir işte bile canlı alışverişinde satıcı haklı ise ben nedeyim daha.
[QUOTE=heroglu] Güzel ve açılması gereken bir konu ancak bazı görüşlerinize katılmıyorum. Satıcı her halukarda haklı gibi bir durum ortaya çıkmış böyle birşeyi kabul etmek mümkün değil. Eğer satıcı ben garanti veriyorum sana canlı bir şekilde ulaştıracağım diyorsa ve ulaştıramıyorsa sonucuna katlanmak zorunda fakat ben canlı ulaştırma garantisi vermiyorum yolda ölebilir diyerek satıyorsa alıcıda bunu kabul edip alıyorsa canlıyı, o zaman o da doğacak zararı kendisi karşılamak zorunda.Beyaz eşya alıyoruz garantisi var mı yokmu bakmıyor muyuz? Garantisi varsa, firma garanti süresi içinde değiştirme, tamirat gibi giderleri karşılamıyor mu? Malına güvenmeyen garanti vermesin.
Yüksek tutarlı alışverişlerde özellikle canlı alışverişlerinde ürünü yerinde görerek almak en güzeli binliralık alışveişler görüyorum alıcı parayı yolluyor satıcı balığı göndermezse ne olacak ondan sonra dolaş adliye adliye.[/QUOTE]
Hüseyin bey , "Balık Beslemek Ve Canlı Yem Hakkında Diyanetten Aldığım Fetva" başlıklı bir konunuz var. Ordaki yazılarınızda bir müslüman olarak kelimesini ara ara kullanmışsınız.Ve yazınızdaki şu kısım "Eğer satıcı ben garanti veriyorum sana canlı bir şekilde ulaştıracağım diyorsa ve ulaştıramıyorsa sonucuna katlanmak zorunda " demişsiniz. Bir müslüman , satıcının can garantisine nasıl inanır , ve alıcı , kendisini canlı garantili geleceğine nasıl inandırır.Ya nasip , ya kısmet.Beyaz eşya cansız varlık , yukarıda belirttim.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 26 Haziran 2013 23:01
Peki Mehmet bey,hadi siz haklısınız diyelim,ozaman bende size şöyle bir örnekleme vereyim,siz şehir dışından herhangi bir firma ile giderek yerinde görerek mobilya almak istediniz ve gereken her konturolu ve öngörünüzü ve tecrübenizi yansıtarak mobilya siparişinizi verdiniz, ve firmayada dedinizki bu malları konyaya sağ sağlim gönderebilirmisiniz,firmada size her türlü garantiyi veririm dedi ve siz mallarınızı beklemeye geçtiniz, firmanın size tahahhüt ettiği tarihtede mallarınızı teslim aldınız diyelim,şimdi almış olduğunuz malları indirdiniz ve baktınızki sizin giderek yerinde bizzat görerek ve her türlü garantiyi almanıza rağmen elinize ulaşan malların bir kısmında kırıklar,bir kısmının kumaşlarında sökükleler var diyelim,şimdi size sorarım siz şöylemi diyeceksiniz,olabilir gittik yerinde bizzat gördük ve anlaşarak aldık olsun ticaret bumu diyeceksiniz,yoksa hemen satıcı firmayı arayarak,ya arkadaş biz seninlen yapmış olduğumuz konuşmamız ve anlaşmamız bu deyildi,bana sağ sağlim göndericem dedin ama elime ulaşan malların bir kısmı kırık ve bir kısmınında kumaşları sökük diye belirterek ve ispat ederek satıcı taraftan zararınızın karşılanmasınımı isteyeceksiniz,elbette cebinden para çıkacak taraf olarak zararınızın karşılanmasını isteyeceksiniz,ticaret adabı sadece bir malı görerek bizzat giderek yerinde almak deyilki,Mehmet bey adap dediğimiz kelimenin kavramı hayatımızın tüm alanları için geçerlidir,gerek konuşmada olsun,gerek görsellik alanlarında olsun, ticaret adabına hem satıcı tarafın uyması,hemde alıcı tarafın uyması gerekir bence,çünkü adap dediğimiz kelime sadece cebinden para çıkacak kişi için geçerli deyilki,şimdi bende size bir örnekleme vereyim kurban bayramında gittiniz ve yerinde görerek anlaşarak kurbanınızı aldınız,ve bayramda kestiniz ve baktınızki karnında yavrusu var,şimdi siz almış olduğunuz kurbanı geri götürmek gibi bir şansınız yok elbet,ama size bu kurbanı satan kişinin hiçmi suçu yok,sizce satarken size arkadaş bu kurban hamile ister alın ister almayın dese, elbette almayız,ama bize bunlar belirtilmediyse size sorarım bu satıcının uyması gereken adap nerede kaldı..??
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 26 Haziran 2013 23:35
Yazdıklarınızın bazılarına katılmakla birlikte bence canlı garantili gönderim olmalıdır. Satıcı kişi akvaryumda balıkların videosunu çeker güzelce paketler strafor kutuya koyar ve otobüse verir. Alıcı kişide koliyi açarken videosunu çeker. Balık hasta değilse ve güzel paketlenmişse hiçbirşey olmaz. Buda denildiği gibi satıcının tecrübeli ve balıklara iyi baktığını gösterir. Bir dönem balık ithalatı yapan bir petshopta çalıştım . Her hafta singapurdan balık gelirdi ve ölü balık yoktu aralarında. Yani balıklar sandığınız kadar hassas narin varlıklar değiller. Profesyonelce yapıldığında emin olun hiçbirşey olmuyor. Ben iki kere şehir dışından balık aldım.Biri Nevşehir diğeri İstanbuldan. İki satıcıda hobici idi. İkisininde balıkları sağlıklı ve paketlemeleri profesyonelceydi. Bu balıklara birşey olmazken petshoptan görerek aldığım bazı balıklarda hastalık problemleri ile karşılaştım.
Sonuç olarak canlı gönderim garantili satıcılar balıklarına güvenen satıcılardır. Eğer sizin söylediğiniz gibi canlı garanti olmaz olsaydı balık ithalarçıları ithalat yapamazdı en başta.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 27 Haziran 2013 02:28
[QUOTE=HAKAN EFE]Yazdıklarınızın bazılarına katılmakla birlikte bence canlı garantili gönderim olmalıdır. Satıcı kişi akvaryumda balıkların videosunu çeker güzelce paketler strafor kutuya koyar ve otobüse verir. Alıcı kişide koliyi açarken videosunu çeker. Balık hasta değilse ve güzel paketlenmişse hiçbirşey olmaz. Buda denildiği gibi satıcının tecrübeli ve balıklara iyi baktığını gösterir. Bir dönem balık ithalatı yapan bir petshopta çalıştım . Her hafta singapurdan balık gelirdi ve ölü balık yoktu aralarında. Yani balıklar sandığınız kadar hassas narin varlıklar değiller. Profesyonelce yapıldığında emin olun hiçbirşey olmuyor. Ben iki kere şehir dışından balık aldım.Biri Nevşehir diğeri İstanbuldan. İki satıcıda hobici idi. İkisininde balıkları sağlıklı ve paketlemeleri profesyonelceydi. Bu balıklara birşey olmazken petshoptan görerek aldığım bazı balıklarda hastalık problemleri ile karşılaştım.
mbsa 2013-06-27 02:40:00
Sonuç olarak canlı gönderim garantili satıcılar balıklarına güvenen satıcılardır. Eğer sizin söylediğiniz gibi canlı garanti olmaz olsaydı balık ithalarçıları ithalat yapamazdı en başta.[/QUOTE]
Hakan bey , ilk yazdıklarınız ilk yazdığım birinci madde ile aynıdır.Satıcı kargoyu videolayıp göndermiş , sizde videolayıp teslim almışsınız , garantili gönderim için diyoruz.Birşey olsa karşı taraf kabul etmesse forumda sunacağınız kanıt olur.Burda hemfikiriz zaten.Singapurdan balık sağlam gelmiş diyorsunuz.Yine ilk yazımda yazdım.Ölü olsa , alo singapur balık ölü geldi , gönder paramı diyecek miydiniz.Paketleme olayında ise hemen hemen hem fikiriz.Petshoptan görerek aldığınız balıkta hastalık problemleri ile karşılaşmışsınız.Burda ise suç , ne petshopcunun ne de balığın.Problem , sizin hastalıklı balığı almanızdadır.
Son paragrafınızdaki yazı ise sıkıntılı bir yazı , "Garantili satıcılar balıklarına güvenen satıcılardır" demişsiniz.Ne kadar yanlış bir cümle.Siz resmen şunu demişsiniz."Garantili satıcılar balıklarının canlarına güvenen satıcılardır" demektir.Kusura bakmayın , ben başkasının balıklarının canına güvenmeyi bırak , kendi balıklarımın canına güvenmiyorum.Hem de maşaallah çok sağlıklı olmalarına rağmen.Kendi canımada güvenmiyorum.Maşaallah bende sağlıklıyım.
[QUOTE=murat sarıkaya]Peki Mehmet bey,hadi siz haklısınız diyelim,ozaman bende size şöyle bir örnekleme vereyim,siz şehir dışından herhangi bir firma ile giderek yerinde görerek mobilya almak istediniz ve gereken her konturolu ve öngörünüzü ve tecrübenizi yansıtarak mobilya siparişinizi verdiniz, ve firmayada dedinizki bu malları konyaya sağ sağlim gönderebilirmisiniz,firmada size her türlü garantiyi veririm dedi ve siz mallarınızı beklemeye geçtiniz, firmanın size tahahhüt ettiği tarihtede mallarınızı teslim aldınız diyelim,şimdi almış olduğunuz malları indirdiniz ve baktınızki sizin giderek yerinde bizzat görerek ve her türlü garantiyi almanıza rağmen elinize ulaşan malların bir kısmında kırıklar,bir kısmının kumaşlarında sökükleler var diyelim,şimdi size sorarım siz şöylemi diyeceksiniz,olabilir gittik yerinde bizzat gördük ve anlaşarak aldık olsun ticaret bumu diyeceksiniz,yoksa hemen satıcı firmayı arayarak,ya arkadaş biz seninlen yapmış olduğumuz konuşmamız ve anlaşmamız bu deyildi,bana sağ sağlim göndericem dedin ama elime ulaşan malların bir kısmı kırık ve bir kısmınında kumaşları sökük diye belirterek ve ispat ederek satıcı taraftan zararınızın karşılanmasınımı isteyeceksiniz,elbette cebinden para çıkacak taraf olarak zararınızın karşılanmasını isteyeceksiniz,ticaret adabı sadece bir malı görerek bizzat giderek yerinde almak deyilki,Mehmet bey adap dediğimiz kelimenin kavramı hayatımızın tüm alanları için geçerlidir,gerek konuşmada olsun,gerek görsellik alanlarında olsun, ticaret adabına hem satıcı tarafın uyması,hemde alıcı tarafın uyması gerekir bence,çünkü adap dediğimiz kelime sadece cebinden para çıkacak kişi için geçerli deyilki,şimdi bende size bir örnekleme vereyim kurban bayramında gittiniz ve yerinde görerek anlaşarak kurbanınızı aldınız,ve bayramda kestiniz ve baktınızki karnında yavrusu var,şimdi siz almış olduğunuz kurbanı geri götürmek gibi bir şansınız yok elbet,ama size bu kurbanı satan kişinin hiçmi suçu yok,sizce satarken size arkadaş bu kurban hamile ister alın ister almayın dese, elbette almayız,ama bize bunlar belirtilmediyse size sorarım bu satıcının uyması gereken adap nerede kaldı..?? [/QUOTE]
Murat bey , bir arkadaşın verdiği mobilya örneklemesini sizde vermişsiniz.Bu tür cansız varlıklara verilen örneklemeler için ve ilk yazımda da dedimki :
"Cansız varlıkların , sıfır olan alışverişlerinde alıcı haklı" dedim.Ben şuan mobilya satıcısıyım , imalatçıdan mobilya alacağım zaman , ben satıcı mı yoksa müşteri mi olurum , sorarım ?Tabiiki müşteri olurum ve işimi sözleşmeli , anlaşmalı yaptıktan sonra , yazdığım cümlenin kuralı gereği müşteri olarak ben haklıyım.
Lütfen, siz ve diğer yorum yapacak arkadaşlar , cansız varlıklar üzerinden örnekleme yapmayınız. Canlı alışverişlerden örnekleme yapınız.
Murat bey , verdiğiniz kurban örneğini zaten bendeniz verdim.Satıcının uyması gereken adap nerede kaldı diyorsunuz.Cevap :
İster canlı olsun ister cansız olsun , "satıcı" malını satmakla mükelleftir.Müslim olsun , gayri-müslim olsun , satıcının görevi elindeki canlı veya cansız varlığı doğru şekilde veya yalan şekilde satmaktır.
Lütfen , yukarıdaki söylediğimde ve söyleyeceğim cümlede bir incelik vardır.Müslim olup gayri-müslim ticaret yapanlarımız çoktur.Buna nazaran gayri-müslim olup müslim gibi ticaret yapanlarda vardır.
Hakan bey , ilk yazdıklarınız ilk yazdığım birinci madde ile aynıdır.Satıcı kargoyu videolayıp göndermiş , sizde videolayıp teslim almışsınız , garantili gönderim için diyoruz.Birşey olsa karşı taraf kabul etmesse forumda sunacağınız kanıt olur.Burda hemfikiriz zaten.Singapurdan balık sağlam gelmiş diyorsunuz.Yine ilk yazımda yazdım.Ölü olsa , alo singapur balık ölü geldi , gönder paramı diyecek miydiniz.Paketleme olayında ise hemen hemen hem fikiriz.Petshoptan görerek aldığınız balıkta hastalık problemleri ile karşılaşmışsınız.Burda ise suç , ne petshopcunun ne de balığın.Problem , sizin hastalıklı balığı almanızdadır.
Son paragrafınızdaki yazı ise sıkıntılı bir yazı , "Garantili satıcılar balıklarına güvenen satıcılardır" demişsiniz.Ne kadar yanlış bir cümle.Siz resmen şunu demişsiniz."Garantili satıcılar balıklarının canlarına güvenen satıcılardır" demektir.Kusura bakmayın , ben başkasının balıklarının canına güvenmeyi bırak , kendi balıklarımın canına güvenmiyorum.Hem de maşaallah çok sağlıklı olmalarına rağmen.Kendi canımada güvenmiyorum.Maşaallah bende sağlıklıyım.
[QUOTE=murat sarıkaya]Peki Mehmet bey,hadi siz haklısınız diyelim,ozaman bende size şöyle bir örnekleme vereyim,siz şehir dışından herhangi bir firma ile giderek yerinde görerek mobilya almak istediniz ve gereken her konturolu ve öngörünüzü ve tecrübenizi yansıtarak mobilya siparişinizi verdiniz, ve firmayada dedinizki bu malları konyaya sağ sağlim gönderebilirmisiniz,firmada size her türlü garantiyi veririm dedi ve siz mallarınızı beklemeye geçtiniz, firmanın size tahahhüt ettiği tarihtede mallarınızı teslim aldınız diyelim,şimdi almış olduğunuz malları indirdiniz ve baktınızki sizin giderek yerinde bizzat görerek ve her türlü garantiyi almanıza rağmen elinize ulaşan malların bir kısmında kırıklar,bir kısmının kumaşlarında sökükleler var diyelim,şimdi size sorarım siz şöylemi diyeceksiniz,olabilir gittik yerinde bizzat gördük ve anlaşarak aldık olsun ticaret bumu diyeceksiniz,yoksa hemen satıcı firmayı arayarak,ya arkadaş biz seninlen yapmış olduğumuz konuşmamız ve anlaşmamız bu deyildi,bana sağ sağlim göndericem dedin ama elime ulaşan malların bir kısmı kırık ve bir kısmınında kumaşları sökük diye belirterek ve ispat ederek satıcı taraftan zararınızın karşılanmasınımı isteyeceksiniz,elbette cebinden para çıkacak taraf olarak zararınızın karşılanmasını isteyeceksiniz,ticaret adabı sadece bir malı görerek bizzat giderek yerinde almak deyilki,Mehmet bey adap dediğimiz kelimenin kavramı hayatımızın tüm alanları için geçerlidir,gerek konuşmada olsun,gerek görsellik alanlarında olsun, ticaret adabına hem satıcı tarafın uyması,hemde alıcı tarafın uyması gerekir bence,çünkü adap dediğimiz kelime sadece cebinden para çıkacak kişi için geçerli deyilki,şimdi bende size bir örnekleme vereyim kurban bayramında gittiniz ve yerinde görerek anlaşarak kurbanınızı aldınız,ve bayramda kestiniz ve baktınızki karnında yavrusu var,şimdi siz almış olduğunuz kurbanı geri götürmek gibi bir şansınız yok elbet,ama size bu kurbanı satan kişinin hiçmi suçu yok,sizce satarken size arkadaş bu kurban hamile ister alın ister almayın dese, elbette almayız,ama bize bunlar belirtilmediyse size sorarım bu satıcının uyması gereken adap nerede kaldı..?? [/QUOTE]
Murat bey , bir arkadaşın verdiği mobilya örneklemesini sizde vermişsiniz.Bu tür cansız varlıklara verilen örneklemeler için ve ilk yazımda da dedimki :
"Cansız varlıkların , sıfır olan alışverişlerinde alıcı haklı" dedim.Ben şuan mobilya satıcısıyım , imalatçıdan mobilya alacağım zaman , ben satıcı mı yoksa müşteri mi olurum , sorarım ?Tabiiki müşteri olurum ve işimi sözleşmeli , anlaşmalı yaptıktan sonra , yazdığım cümlenin kuralı gereği müşteri olarak ben haklıyım.
Lütfen, siz ve diğer yorum yapacak arkadaşlar , cansız varlıklar üzerinden örnekleme yapmayınız. Canlı alışverişlerden örnekleme yapınız.
Murat bey , verdiğiniz kurban örneğini zaten bendeniz verdim.Satıcının uyması gereken adap nerede kaldı diyorsunuz.Cevap :
İster canlı olsun ister cansız olsun , "satıcı" malını satmakla mükelleftir.Müslim olsun , gayri-müslim olsun , satıcının görevi elindeki canlı veya cansız varlığı doğru şekilde veya yalan şekilde satmaktır.
Lütfen , yukarıdaki söylediğimde ve söyleyeceğim cümlede bir incelik vardır.Müslim olup gayri-müslim ticaret yapanlarımız çoktur.Buna nazaran gayri-müslim olup müslim gibi ticaret yapanlarda vardır.
Satıcının adabı ise İslami
Ticaret-Alışveriş Adabına girer.
Bu ne demek :
Doğru söyleyip satarsa Helal Para kazanır ,
Yalan söyleyip satarsa Haram Para kazanır .
Bunu tartışmaya bile gerek yok.
Bu ne demek :
Doğru söyleyip satarsa Helal Para kazanır ,
Yalan söyleyip satarsa Haram Para kazanır .
Bunu tartışmaya bile gerek yok.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir