ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
AliOngel
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
295
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
10 Ağustos 2009 10:50
Son Ziyaret:
17 Mayıs 2020 22:49
Toplam Mesaj:
96 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Ali Öngel
Doğum Tarihi:
10 Kasım 1983
Yaş:
42
İl:
Eskisehir
Meslek:
Yazılım
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Deniz Akvaryumu
SON 10 MESAJI
Balık Damı - 3 Tonluk Tankım - Yeni Tankım 4600 Lt
Bu konunun üzerinden epey zaman geçmiş :) Ama tuzlu su kurulumu yapıyorum. Yakında resimleri paylaşacağım. Eskilerden daha iyi olduğunu düşünüyorum. Bazı adımları atacak forum arkadaşlarıma örnek veya da fikir olacağı kanaatindeyim.
Bu konunun üzerinden epey zaman geçmiş :) Ama tuzlu su kurulumu yapıyorum. Yakında resimleri paylaşacağım. Eskilerden daha iyi olduğunu düşünüyorum. Bazı adımları atacak forum arkadaşlarıma örnek veya da fikir olacağı kanaatindeyim.
3600 Lt - Bitkili Diskus Akvaryumu Kurulumu
[QUOTE=Emre Akkaya]Ne haddime böyle bir kuruluma böyle bir eleştiri ama 60 discus yerine 30 discus olsa yavrulasalar falan, sanki çift tutsalar bile yavrulayamayacaklar gibi geliyor insana, aslında elinizi cama koyarak bi fotoğraf atsanız büyüklüğü tam oturur bende de, dediğim gibi sanki biraz fazla var gibi, ayrıca başka canlı eklemeyi düşünüyor musunuz çok profesyonel kurulum olmuş emeğinize sağlık. [/QUOTE]
Tatlı suyu bıraktım. Bu akvaryumu kaldırdım. Şu an tuzlu su ile uğraşıyorum. Kurulum sürecim bitmek üzere. Yakında yeni fotoğraflar paylaşacağım. Ama Discusları o akvaryumda yumurtlattım ve yumurtalardan çıkmıştı. Ama yavruları diğerleri yedi. Alan büyük olsa da genede saklanamıyorlar.
[QUOTE=Emre Akkaya]Ne haddime böyle bir kuruluma böyle bir eleştiri ama 60 discus yerine 30 discus olsa yavrulasalar falan, sanki çift tutsalar bile yavrulayamayacaklar gibi geliyor insana, aslında elinizi cama koyarak bi fotoğraf atsanız büyüklüğü tam oturur bende de, dediğim gibi sanki biraz fazla var gibi, ayrıca başka canlı eklemeyi düşünüyor musunuz çok profesyonel kurulum olmuş emeğinize sağlık. [/QUOTE]
Tatlı suyu bıraktım. Bu akvaryumu kaldırdım. Şu an tuzlu su ile uğraşıyorum. Kurulum sürecim bitmek üzere. Yakında yeni fotoğraflar paylaşacağım. Ama Discusları o akvaryumda yumurtlattım ve yumurtalardan çıkmıştı. Ama yavruları diğerleri yedi. Alan büyük olsa da genede saklanamıyorlar.
3600 Lt - Bitkili Diskus Akvaryumu Kurulumu
Selamlar,
Uzun süredir girememiştim. Herhangi bir p
Problem olmadı tank da. Kasa demir olduğunda camların kalın olmasının bir ehemmiyeti kalmıyor. Risk yok. Fakat şuan farklı 2 tonluk bir tuzlu su akvaryumu kurdum. Yakında detayları paylaşırım. [EDIT]AliOngel,2020-03-03 08:15:30[/EDIT]
Selamlar,
Uzun süredir girememiştim. Herhangi bir p
Problem olmadı tank da. Kasa demir olduğunda camların kalın olmasının bir ehemmiyeti kalmıyor. Risk yok. Fakat şuan farklı 2 tonluk bir tuzlu su akvaryumu kurdum. Yakında detayları paylaşırım. [EDIT]AliOngel,2020-03-03 08:15:30[/EDIT]
3600 Lt - Bitkili Diskus Akvaryumu Kurulumu
Fotoğrafla anlatamıyorum malesef. Görünmüyor baahsettiğin kısımlar. Ama şöyle tarif edeyim. AAşağıdaki resimdeki gibi su sağ taraftan akvaryuma basılıyo. Alt kısımdan. Tabandan Sump girişine doğru.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Sirkule-1.jpg[/IMG]
Bu kısımdan giriş yapıyor Sump kanalına.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/sirkule-2.jpg[/IMG]
Alt kısımdan girdikten sonra bu aradaki 6 cm lik kanaldan yukarı doğru çıkıyor su. Bu kanalın en tabanına monnteli 3 hava borusu var. Buradaki borulardan milyonllarca deliğinden hava tavanna doğru kabarıyor. Su kaynıyormuş gibi bir görüntüü var üst kısımda. Hava destekli olunca pisliklerin yukarı çıkması çok kolay oluyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/sirkule-3.jpg[/IMG]
Son olarakda taşırma kısmından akvaryumun üst kotunu geçtiğinde taşıp Sump a iniyor. Basit bir sistem.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/sirkule-4.jpg[/IMG]
Fotoğrafla anlatamıyorum malesef. Görünmüyor baahsettiğin kısımlar. Ama şöyle tarif edeyim. AAşağıdaki resimdeki gibi su sağ taraftan akvaryuma basılıyo. Alt kısımdan. Tabandan Sump girişine doğru.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Sirkule-1.jpg[/IMG]
Bu kısımdan giriş yapıyor Sump kanalına.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/sirkule-2.jpg[/IMG]
Alt kısımdan girdikten sonra bu aradaki 6 cm lik kanaldan yukarı doğru çıkıyor su. Bu kanalın en tabanına monnteli 3 hava borusu var. Buradaki borulardan milyonllarca deliğinden hava tavanna doğru kabarıyor. Su kaynıyormuş gibi bir görüntüü var üst kısımda. Hava destekli olunca pisliklerin yukarı çıkması çok kolay oluyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/sirkule-3.jpg[/IMG]
Son olarakda taşırma kısmından akvaryumun üst kotunu geçtiğinde taşıp Sump a iniyor. Basit bir sistem.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/sirkule-4.jpg[/IMG]
3600 Lt - Bitkili Diskus Akvaryumu Kurulumu
[QUOTE=Foai]Üst düzey bir kurulum, yerinde görmedikçe detaylar kaçıyor tabii bu kadar detay arasında.
Benim merak ettiğim neden tabanda kum kullanılmadığı, görselliği çok yukarılara taşırdı.
Bunun dışında zevk meselesi olsa da, ben olsam 60 tane farklı renk discus yerine tek tür, doğalabyakın bir varyete seçip bunlardan max 15-20 adet besler, cüce cichlidler,tetralar,balta balıkları gibi birkaç türü bir arada beslerdim ama dediğim gibi bu kişisel bir durum. Stingray'ler zaten 10 balık türüne bedel ilginçlikte.
Tebrikler, daha önce böyle bir kurulum görmedim diyebilirim, elinize sağlık. [/QUOTE]
[QUOTE=görkem_]Hiçbir masraftan kaçınmamanız ve teknik bilginizin sağlam olması harika bir kurulumun ortaya çıkmasına neden olmuş. Bu tankın içinde vahşi discus görmek çok etkileyici olurdu gerçekten. Kum kullanmamanızın ekstra bir sebebi var mı acaba?
[/QUOTE]
Kum kullanmamamın sebebi dip çekimi yapmayacağım. Kum kullanınca diptebirikecek yem artıkları ve balık pisliklerini sürükleyemem. Suyun akvaryuma basıldığı yer , sumpın girişinin karşısı olduğu için tüm dibi sump girişine akıntı sürüklüyor. Dipte hiç pislik görmüyorum. Sump yoluna girdiği yerin dibine 2 hava motoruda uzunn kordon şeklinde havaa basıyor. Buraya giren pislikleri son sürat üst taşırmaya götürüyor. Böylellikle bu kısımda birikmesini önlemeye çalıştım. Birikmiyorda hiç. Sump girişine de 86 numara bayan çorabı geçirdim :) kaba pislikleri tutsun diye. Oldukça başarılı. 3 günde bir atıp yenisini takıyorum. Kum olduğunda her gün dip çekimi yapmam lazım. O yüzden bu dip çekimi ile uğraşmak istemiyorum. 1 aydır tıkır tıkır çalışıyor. Nitrit Nitrat vb. ölçerlerim var. Az arttığını bile görmedim. Dipten akıntı olduğundan dolaayıda suyun üzeri hareketsiz kaldı. PH ıda etkilemiyor. Kumun olması görselliği yükseltsede bir çok derdi de yanında getiriyor malesef..
[QUOTE=Foai]Üst düzey bir kurulum, yerinde görmedikçe detaylar kaçıyor tabii bu kadar detay arasında.
Benim merak ettiğim neden tabanda kum kullanılmadığı, görselliği çok yukarılara taşırdı.
Bunun dışında zevk meselesi olsa da, ben olsam 60 tane farklı renk discus yerine tek tür, doğalabyakın bir varyete seçip bunlardan max 15-20 adet besler, cüce cichlidler,tetralar,balta balıkları gibi birkaç türü bir arada beslerdim ama dediğim gibi bu kişisel bir durum. Stingray'ler zaten 10 balık türüne bedel ilginçlikte.
Tebrikler, daha önce böyle bir kurulum görmedim diyebilirim, elinize sağlık. [/QUOTE]
[QUOTE=görkem_]Hiçbir masraftan kaçınmamanız ve teknik bilginizin sağlam olması harika bir kurulumun ortaya çıkmasına neden olmuş. Bu tankın içinde vahşi discus görmek çok etkileyici olurdu gerçekten. Kum kullanmamanızın ekstra bir sebebi var mı acaba?
[/QUOTE]
Kum kullanmamamın sebebi dip çekimi yapmayacağım. Kum kullanınca diptebirikecek yem artıkları ve balık pisliklerini sürükleyemem. Suyun akvaryuma basıldığı yer , sumpın girişinin karşısı olduğu için tüm dibi sump girişine akıntı sürüklüyor. Dipte hiç pislik görmüyorum. Sump yoluna girdiği yerin dibine 2 hava motoruda uzunn kordon şeklinde havaa basıyor. Buraya giren pislikleri son sürat üst taşırmaya götürüyor. Böylellikle bu kısımda birikmesini önlemeye çalıştım. Birikmiyorda hiç. Sump girişine de 86 numara bayan çorabı geçirdim :) kaba pislikleri tutsun diye. Oldukça başarılı. 3 günde bir atıp yenisini takıyorum. Kum olduğunda her gün dip çekimi yapmam lazım. O yüzden bu dip çekimi ile uğraşmak istemiyorum. 1 aydır tıkır tıkır çalışıyor. Nitrit Nitrat vb. ölçerlerim var. Az arttığını bile görmedim. Dipten akıntı olduğundan dolaayıda suyun üzeri hareketsiz kaldı. PH ıda etkilemiyor. Kumun olması görselliği yükseltsede bir çok derdi de yanında getiriyor malesef..
3600 Lt - Bitkili Diskus Akvaryumu Kurulumu
[QUOTE=mericselcuk]Böyle bir akvaryumun maliyeti size ne oldu acaba birde benim 80 cm boy 40 cm yükseklik 28 cm genişligi olan bir akvaryumum var sizdeki bu balık türünden almak istesem sizce ugunmudur
Bide bu balıkların türü nedir acaba ?[/QUOTE]
Balıkların türü Discus. Maliyet konusuna girmek istemiyorum. El yapımı olduğunda tüm maliyetler epeyce düşmekte. 1 Discus için 60 litre su hacmi olması gerektiğini düşünürsek akvaryumunuza 2 Discus maximum koyabilirsiniz. Başka bir tür denemenizi veya akvaryumunuzu büyütmenizi öneririm.
[QUOTE=mericselcuk]Böyle bir akvaryumun maliyeti size ne oldu acaba birde benim 80 cm boy 40 cm yükseklik 28 cm genişligi olan bir akvaryumum var sizdeki bu balık türünden almak istesem sizce ugunmudur
Bide bu balıkların türü nedir acaba ?[/QUOTE]
Balıkların türü Discus. Maliyet konusuna girmek istemiyorum. El yapımı olduğunda tüm maliyetler epeyce düşmekte. 1 Discus için 60 litre su hacmi olması gerektiğini düşünürsek akvaryumunuza 2 Discus maximum koyabilirsiniz. Başka bir tür denemenizi veya akvaryumunuzu büyütmenizi öneririm.
3600 Lt - Bitkili Diskus Akvaryumu Kurulumu
[QUOTE=akin KSK]Akvaryumun icindeki agac koku ne turu acaba ??[:nazar:][:nazar:][/QUOTE]
2 tanesi ağacın direk dalı, bir tanesi ise kökü. 3 farklı ağaçtan aldım. Hangi ağaç olduklarını bilmiyorum. Sadece tüm ağaçlar gibi ilk etapta etraflarında şeffaf jelimsi bir tabaka oluşturuyor. 2 hafta içinde kendiliğinden kayboluyor. Daha öncede bir çok ağacın kökünü kullandım herhangi bir zararını görmedim. Şeklini beğendiğiniz ve uzun süre güneşde kuruduğunu düşündüğünüz tüm ağaçlar olabilir bana göre. İstisnai ağaçlar varsa da ben bilmiyorum malesef.
[QUOTE=akin KSK]Akvaryumun icindeki agac koku ne turu acaba ??[:nazar:][:nazar:][/QUOTE]
2 tanesi ağacın direk dalı, bir tanesi ise kökü. 3 farklı ağaçtan aldım. Hangi ağaç olduklarını bilmiyorum. Sadece tüm ağaçlar gibi ilk etapta etraflarında şeffaf jelimsi bir tabaka oluşturuyor. 2 hafta içinde kendiliğinden kayboluyor. Daha öncede bir çok ağacın kökünü kullandım herhangi bir zararını görmedim. Şeklini beğendiğiniz ve uzun süre güneşde kuruduğunu düşündüğünüz tüm ağaçlar olabilir bana göre. İstisnai ağaçlar varsa da ben bilmiyorum malesef.
3600 Lt - Bitkili Diskus Akvaryumu Kurulumu
[QUOTE=pekozgur]Kartpostal gibi olmuş. Ellerinize sağlık. Paylaştığınız için teşekkürler.
Sumpa su tamamen dipten mi iniyor? [/QUOTE]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Sump_Girisi.png[/IMG]
Evet. Buradan su girmektedir. Giren su 5 cm lik bir aradan yukarı doğru yükseliyor ve aakvaryumun üst kotunu belirleyen taşırma mesafesinden taşıp sumpa iniyor. Ayrıca Stingrayler süpürge gibi bir işlem yapıyor. Tüüm dibi getirip tam girişin önüne topluyor. Dipde kum olmamasından kaynaklı bir yığıntı yapmaya çalışıyorlar diye tahmin ediyorum. Ne yaptıklarından ziyade yaptıkları dip temizliğinde etkin rol oynuyor. Bu açıdan iyi oldu..[EDIT]AliOngel,2015-12-13 23:17:21[/EDIT]
[QUOTE=pekozgur]Kartpostal gibi olmuş. Ellerinize sağlık. Paylaştığınız için teşekkürler.
Sumpa su tamamen dipten mi iniyor? [/QUOTE]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Sump_Girisi.png[/IMG]
Evet. Buradan su girmektedir. Giren su 5 cm lik bir aradan yukarı doğru yükseliyor ve aakvaryumun üst kotunu belirleyen taşırma mesafesinden taşıp sumpa iniyor. Ayrıca Stingrayler süpürge gibi bir işlem yapıyor. Tüüm dibi getirip tam girişin önüne topluyor. Dipde kum olmamasından kaynaklı bir yığıntı yapmaya çalışıyorlar diye tahmin ediyorum. Ne yaptıklarından ziyade yaptıkları dip temizliğinde etkin rol oynuyor. Bu açıdan iyi oldu..[EDIT]AliOngel,2015-12-13 23:17:21[/EDIT]
3600 Lt - Bitkili Diskus Akvaryumu Kurulumu
Tekrar merhabalar. Pek zaman bulamadığım için sık yazamıyorum. Yeni bir kaç resim çektim. Onları paylaşabilirim.
Akvaryumun ısısı yerden ısıtmaya bağlı olduğu için yine yerden ısıtmanın termostatlarında kullandığımız oda termostatlarına ufak bir ek yaptım. Bir probe ekledim. Oda yerine artık akvaryumu ölçüyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Termostat.jpg[/IMG]
Olurda yerden ısıtmada bir problem olur veya herhangi bir duruma karşı elektrikli önlem almak için bir dijital termostat , 30 metre dedışı silikonlu ısıtma kablosu aldım. Isıtma kablosunun 1 metresi 50 Watt. 30 metre aldım. Yani 1500 Watt gücünde bir önlem yerden ısıtmada bir problem olması durumunda yeterli olacaktır. Denedim. Sıkıntısız çalışıyor. Yerden ısıtma 30 derecede sabit tutuyor. Eğer 29,5 a düşerse ısı önlem devreye giriyor hemen 29,5 altına indirmiyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Sump_Termostat.jpg[/IMG]
Isı kablosunuda sumpın için bu şekilde yerleştirdim. Suyu akvaryuma bastığım kısma yerleştirdim. Bunun yanında dip temizliği yapmıyorum. Akvaryumun uç tarafından bastığım için suyu tabanda çok olmayan bir akıntı söz konusu. Bu akıntı dipteki pislikleri ve yem artıklarını sumpa giden deliklere itiyor. Dipte pislik durmuyor desem yeridir. Sadece yemlemeden sonra az bir şey veya balık pislikleri 8 - 10 dakika dipte duruyor. Taze su eklemesinide günde 1 ton olacak şekilde akış vanasından ayarladım. Oda resimde görüldüğü gibi suyu bastığım kısma dökülüyor. Isıya etkisi olmaması içinde ısısını ayarladım. Daireyi ısıtan ısı pompasından 31 derece olarak geliyor. 1 dereceyide gelirken kaybediyor zaten.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Sump_7.jpg[/IMG]
Sump toplamda 7 gözden oluşuyor. 6 temizleme 1 de üst kısımda resmi olan suyu basma kısmı. Sump gözleri aşağıdaki gibi.
İl kısımda fiziksel temizlik için ilk girişe 86 numara bayan çorabı geçirdim :) Doldukca belli ediyor ve 5 günde falan yeniliyorum. Aynı zamanda girişte beyaz beneğe kadar tutmakta ettkili olan çok sık dokulu JBL in giriş filitresini kullanıyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Sump_1.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Sump_2.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Sump_3.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Sump_4.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Sump_5.jpg[/IMG]
Bu kısımda bioballardan sonra CO2 'yi akvaryuma difüze eden 2 vortex imi yerleştirdim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Sump_6.jpg[/IMG]
PH controller ünitesini akvaryumun yanında bulunan inşaat halinde iken ayarladığım bölmeye yerleştirdim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/PH_Controller_ve_CO2_T195188p.jpg[/IMG]
Akvaryumun aydınlatması gün ışığı simulasyonu şeklinde uyarladım. Aynı zamanda ek aydınlatma açmam gereken durumlarda kullanabileceğim toplamda 1600 lümen kuvvetinde 4 x 2 metre led ekledim üst kısma. Bu ledlerin kontrollerini ise üst kısımda anahtar kontrolü ile sağlamaktayım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Ayd196177nlatma.jpg[/IMG]
Akvaryumun hemen altında hem akvaryum suyunu altından geçirerek suyu birde mangrove ların köklerinden geçiriyorum. Yüksek bir debi kullanmadım bu kısımda. Saatte 500 litre geçecek şekilde ayarladım. Aynı zamanda görsellik sağlaması için önünü açık bıraktım. Salonda bitkili bir bölümü olmuş oldu.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Mangrove_Orman196177.jpg[/IMG]
Şimdilik son olarak akvaryumdan bir kaç fotoğraf çektim. Toplamda 60 Discus ve 6 Stingerin bulunduğu kısmın fotoğraflarını ekliyorum. İyi Forumlar..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_1.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_2.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_3.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_4.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_5.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_6.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_7.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_8.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_9.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_10.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_11.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_12.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_13.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_14.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_15.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_16.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_17.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_18.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_19.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_20.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_21.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_22.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_23.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_24.jpg[/IMG]
Tekrar merhabalar. Pek zaman bulamadığım için sık yazamıyorum. Yeni bir kaç resim çektim. Onları paylaşabilirim.
Akvaryumun ısısı yerden ısıtmaya bağlı olduğu için yine yerden ısıtmanın termostatlarında kullandığımız oda termostatlarına ufak bir ek yaptım. Bir probe ekledim. Oda yerine artık akvaryumu ölçüyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Termostat.jpg[/IMG]
Olurda yerden ısıtmada bir problem olur veya herhangi bir duruma karşı elektrikli önlem almak için bir dijital termostat , 30 metre dedışı silikonlu ısıtma kablosu aldım. Isıtma kablosunun 1 metresi 50 Watt. 30 metre aldım. Yani 1500 Watt gücünde bir önlem yerden ısıtmada bir problem olması durumunda yeterli olacaktır. Denedim. Sıkıntısız çalışıyor. Yerden ısıtma 30 derecede sabit tutuyor. Eğer 29,5 a düşerse ısı önlem devreye giriyor hemen 29,5 altına indirmiyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Sump_Termostat.jpg[/IMG]
Isı kablosunuda sumpın için bu şekilde yerleştirdim. Suyu akvaryuma bastığım kısma yerleştirdim. Bunun yanında dip temizliği yapmıyorum. Akvaryumun uç tarafından bastığım için suyu tabanda çok olmayan bir akıntı söz konusu. Bu akıntı dipteki pislikleri ve yem artıklarını sumpa giden deliklere itiyor. Dipte pislik durmuyor desem yeridir. Sadece yemlemeden sonra az bir şey veya balık pislikleri 8 - 10 dakika dipte duruyor. Taze su eklemesinide günde 1 ton olacak şekilde akış vanasından ayarladım. Oda resimde görüldüğü gibi suyu bastığım kısma dökülüyor. Isıya etkisi olmaması içinde ısısını ayarladım. Daireyi ısıtan ısı pompasından 31 derece olarak geliyor. 1 dereceyide gelirken kaybediyor zaten.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Sump_7.jpg[/IMG]
Sump toplamda 7 gözden oluşuyor. 6 temizleme 1 de üst kısımda resmi olan suyu basma kısmı. Sump gözleri aşağıdaki gibi.
İl kısımda fiziksel temizlik için ilk girişe 86 numara bayan çorabı geçirdim :) Doldukca belli ediyor ve 5 günde falan yeniliyorum. Aynı zamanda girişte beyaz beneğe kadar tutmakta ettkili olan çok sık dokulu JBL in giriş filitresini kullanıyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Sump_1.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Sump_2.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Sump_3.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Sump_4.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Sump_5.jpg[/IMG]
Bu kısımda bioballardan sonra CO2 'yi akvaryuma difüze eden 2 vortex imi yerleştirdim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Sump_6.jpg[/IMG]
PH controller ünitesini akvaryumun yanında bulunan inşaat halinde iken ayarladığım bölmeye yerleştirdim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/PH_Controller_ve_CO2_T195188p.jpg[/IMG]
Akvaryumun aydınlatması gün ışığı simulasyonu şeklinde uyarladım. Aynı zamanda ek aydınlatma açmam gereken durumlarda kullanabileceğim toplamda 1600 lümen kuvvetinde 4 x 2 metre led ekledim üst kısma. Bu ledlerin kontrollerini ise üst kısımda anahtar kontrolü ile sağlamaktayım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Ayd196177nlatma.jpg[/IMG]
Akvaryumun hemen altında hem akvaryum suyunu altından geçirerek suyu birde mangrove ların köklerinden geçiriyorum. Yüksek bir debi kullanmadım bu kısımda. Saatte 500 litre geçecek şekilde ayarladım. Aynı zamanda görsellik sağlaması için önünü açık bıraktım. Salonda bitkili bir bölümü olmuş oldu.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Mangrove_Orman196177.jpg[/IMG]
Şimdilik son olarak akvaryumdan bir kaç fotoğraf çektim. Toplamda 60 Discus ve 6 Stingerin bulunduğu kısmın fotoğraflarını ekliyorum. İyi Forumlar..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_1.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_2.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_3.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_4.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_5.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_6.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_7.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_8.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_9.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_10.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_11.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_12.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_13.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_14.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_15.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_16.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_17.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_18.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_19.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_20.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_21.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_22.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_23.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_24.jpg[/IMG]
3600 Lt - Bitkili Diskus Akvaryumu Kurulumu
[QUOTE=Praton]Akvaryumunuz cok guzel[:nazar:],ama biraz bulaniklik var gibi. Vatozlari nereden aldiniz? ayip olmasinda kaca aldiniz ? [/QUOTE]
Bulantı yok oldu. İllk etapda sıvı gübreden dolayı olmuştu.
[QUOTE=Yunus01]Vatozlar Hystrix cinsi değil mi? Akvaryumuma para olursa eklemeyi planlıyorum, o nedenle büyüme hızlarıyla ilgili detay verebilir misiniz? Akvaryum çok güzel olmuş, ellerinize sağlık[:3][/QUOTE]
Vatozlar Black Diamond tipi. Büyüme hızları ile ilgili bir şey söyleyemeyeceğim. Henüz bende bilmiyorum. Ama yabancı forumda yılda %30 diye okumuştum.
[QUOTE=Praton]Akvaryumunuz cok guzel[:nazar:],ama biraz bulaniklik var gibi. Vatozlari nereden aldiniz? ayip olmasinda kaca aldiniz ? [/QUOTE]
Bulantı yok oldu. İllk etapda sıvı gübreden dolayı olmuştu.
[QUOTE=Yunus01]Vatozlar Hystrix cinsi değil mi? Akvaryumuma para olursa eklemeyi planlıyorum, o nedenle büyüme hızlarıyla ilgili detay verebilir misiniz? Akvaryum çok güzel olmuş, ellerinize sağlık[:3][/QUOTE]
Vatozlar Black Diamond tipi. Büyüme hızları ile ilgili bir şey söyleyemeyeceğim. Henüz bende bilmiyorum. Ama yabancı forumda yılda %30 diye okumuştum.
SON MESAJLAR
- Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 10:38
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl darkaura, 09:02
Filtreleme Seçenekleri - Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 03:32
Canlı Doğuranlar - Su Yosunu Fatihsm, 03:30
Yosun - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım EmiirKaan, 22:40
Yeni Üye Forumu - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 20:46
Akvaryum Tanıtımı - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - 400 Litre Havuz Aguamentist, 15:44
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY)
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Kaliteli Malzemeler Ve Yati Kökleri MurathanM 10:34
- Geophagus Arıyorum MurathanM 10:34
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:57
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 09:54
- Apistogramma Ortegai Pepas F1 Mithrandirr 09:49
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 09:48
- Eheim Loop Pro 6000 Pond Filtresi Aguamentist 09:47
- Sobo Sf 350 F Motor - Yedek Parça Aguamentist 09:47
- Genç Damızlık Süper Red Shortfin ( Tülden Doğma ) SinanBulut 09:39
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 09:28
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 08:34
- Armatür Boş Kasa Mehmet Yavuz 08:16
- 10x10 Su Mercimeği oguzozt 07:55
- Karışık Malawi Uygun Fiyata oguzozt 07:55
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 07:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 07:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 07:47
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 07:27
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 07:27
- Efsane Yati Ve Mangrow Kökleri ozan_1903 07:07
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 06:57
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 06:57
- Show Boy Albino Astronot MarkOrion 00:39
- Saklama Kabında Hazır Mikro Kurt wallece 00:36
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 00:10
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 23:42
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 23:22
- Satılık Afro Jalo Reef Yavrular thercan 23:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 23:08
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 23:08
- Moss Teli CevdetSERBEST 23:08
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 23:06
- Ultra Clear 100*50*30 fissidens 23:00
- Ultra Clear Akvaryum Ve Sehpa fissidens 23:00
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 22:30
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 22:30
- Kırmızı Yapraklı Amazon Ramses06 21:33
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 20:31
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 20:31
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:47
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:47
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:47
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 18:21
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 18:08
- Canlı Yem Ve Hikari Betta Bio Gold Arıyorum ILGIN 17:50
- Küp 3-5 Lik Akvaryum ILGIN 17:50
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 16:29
- Akvaryum 30*30 metsi 16:29
- Bitki Çeşitleri emreemin 16:25
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 16:25
KULLANICILAR
- 83 Online Kullanıcı, 47 Üye
Online Kullanıcılar
ezzalisi,
Kınayu,
ternapi,
altuntasseref,
0rnn,
zen666,
Jenerator,
MiSoSiKiaN,
fikret43,
omererbas,
Jeveux,
EKAR,
osmandbnl,
riderfish,
GETS34,
syerli,
DigitalPen,
Mithrandirr,
Hoppala,
ciways,
sina cen,
Tuby,
tukabu,
kocoglu,
tuncaysargin,
yeekim,
ozherele_zwoi,
Muhammet memiş,
Cz08,
MuratOzdemir,
scorpion26,
ozherele_xpPa,
Taha⚡,
alecozan,
Hiko,
KadirEmre,
Aguamentist,
Hsrt,
Oğul Hüseyin,
Feanor,
oguzsel,
djally,
BarışSavaş,
Mesaquarium,
Phos,
Umt61,
Ozzgur,
wtreals,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
