ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
an1l
Kullanıcı Grubu:
Forum Özel Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
703
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
22 Şubat 2011 11:39
Son Ziyaret:
02 Ağustos 2024 12:20
Toplam Mesaj:
359 [0.06 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
anıl saldıran
Doğum Tarihi:
04 Mayıs 1982
Yaş:
44
İl:
Mugla
Meslek:
ressam
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Anıl S.
SON 10 MESAJI
Su Bahçeleri
Aylar sonra bir de ben yazayım :)
Ceratopteris Thalictroides emers olarak harika yetişiyor, herkese tavsiye ederim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/107494/011220202336371.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/107494/011220202337181.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/107494/011220202336391.jpg[/IMG]
Aylar sonra bir de ben yazayım :)
Ceratopteris Thalictroides emers olarak harika yetişiyor, herkese tavsiye ederim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/107494/011220202336371.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/107494/011220202337181.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/107494/011220202336391.jpg[/IMG]
Hacmin Küçükçüler
Taciz veya ahkâm kesmek olarak algılamayın; bu "hobiye" bulaştıysak hepimiz en azından bir miktar suçluyuz.
Gençliğimde çok balık aldım ve cehaletim/tecrübesizliğim yüzünden çok balığın ölümüne sebep oldum. Hepimiz gibi iyi niyetlerle yola çıkmış olsam da yaptığım şeyler yanlıştı. "Kimse birşey deneyimlemesin" demiyorum; ama örneğin benim yaptığım barbarlıkları başkaları yapmasın diye yazıyorum.
Kendi adıma balık beslemeyi çoktan bıraktım; şu anda yaşlılıktan ölmesini beklediğim ve olabildiğince iyi baktığım bir çift balığım var o kadar. Akvaryum tatminimi iste bitki ve mikroorganizma bakarak sağlıyorum.
Tıpkı sirkler ve hayvanat bahçeleri gibi gelecekte insanların akvaryumdan da soğuyacağına gönülden inanıyorum. Amazon'da yaşayan bir balığın salonumuzda esir olmasına gerek yok; belgeseller bunun için var. Bir canlının hayatından hobi olmaz ve derinlerde bir yerde hepimiz yanlış yaptığımızı biliyoruz.
Belki bu "hobiyi" henüz tamamiyle sonlandıramayız ve herkes hemen tüm akvaryumları boşaltsın demiyorum; ama en azından esir ettiğimiz canlılara olabilecek en iyi şartları sunmanın da hiçbir zararı yok.
Taciz veya ahkâm kesmek olarak algılamayın; bu "hobiye" bulaştıysak hepimiz en azından bir miktar suçluyuz.
Gençliğimde çok balık aldım ve cehaletim/tecrübesizliğim yüzünden çok balığın ölümüne sebep oldum. Hepimiz gibi iyi niyetlerle yola çıkmış olsam da yaptığım şeyler yanlıştı. "Kimse birşey deneyimlemesin" demiyorum; ama örneğin benim yaptığım barbarlıkları başkaları yapmasın diye yazıyorum.
Kendi adıma balık beslemeyi çoktan bıraktım; şu anda yaşlılıktan ölmesini beklediğim ve olabildiğince iyi baktığım bir çift balığım var o kadar. Akvaryum tatminimi iste bitki ve mikroorganizma bakarak sağlıyorum.
Tıpkı sirkler ve hayvanat bahçeleri gibi gelecekte insanların akvaryumdan da soğuyacağına gönülden inanıyorum. Amazon'da yaşayan bir balığın salonumuzda esir olmasına gerek yok; belgeseller bunun için var. Bir canlının hayatından hobi olmaz ve derinlerde bir yerde hepimiz yanlış yaptığımızı biliyoruz.
Belki bu "hobiyi" henüz tamamiyle sonlandıramayız ve herkes hemen tüm akvaryumları boşaltsın demiyorum; ama en azından esir ettiğimiz canlılara olabilecek en iyi şartları sunmanın da hiçbir zararı yok.
Hacmin Küçükçüler
Eleştirilerden sıkılıyor olabiliriz; ama canlıları kendi eğlencemiz için tabiatından koparıp (geldikleri yere göre) ufacık alanlara mahkum eden insanlar olarak şikayet etmeye hakkımız yok. En iyi ihtimalle en mükemmel şartları sağladığımızı düşünelim (ki bunun mümkün olmadığını biliyoruz), yine de onları eve hapsederek doğadaki gen havuzundan çıkarmış dolayısıyla varlık sebeplerini ortadan kaldırmış oluyoruz. Akvaryum "hobisi" bencil bir hobi ve çoğunlukla hayvan işkencesine giriyor; istediğiniz kadar canlılarınızı sevdiğinizi ve iyi baktığınızı iddia edin siz de biliyorsunuz ki eğer seçebilselerdi onlar da kendi tabiatlarında bizden uzakta olmayı tercih ederdi.
Bugün pet shop'lara gelen canlıların kat ve katı o dükkanlara gelebilmek için yolda ölüyor, kaplumbağaların içler acısı hâlini hatırlatmaya gerek bile yok. Hâlâ F0 balık peşinde olan bir dünya insan var ve birçok tür soy tükenme tehlikesiyle karşı karşıya.
Dolayısıyla evet hacminiz küçük, hacim arttırmakla hiçbir şey kaybetmezsiniz aksine biraz daha merhametli davranmış olursunuz. 80 cm akvaryuma 20+ japon balığı tıkmak ise elbette hayvan işkencesine giriyor
Uzun lafın kısası insanlık olarak daha hassas olmakla hiçbir şey kaybetmeyiz.
Eleştirilerden sıkılıyor olabiliriz; ama canlıları kendi eğlencemiz için tabiatından koparıp (geldikleri yere göre) ufacık alanlara mahkum eden insanlar olarak şikayet etmeye hakkımız yok. En iyi ihtimalle en mükemmel şartları sağladığımızı düşünelim (ki bunun mümkün olmadığını biliyoruz), yine de onları eve hapsederek doğadaki gen havuzundan çıkarmış dolayısıyla varlık sebeplerini ortadan kaldırmış oluyoruz. Akvaryum "hobisi" bencil bir hobi ve çoğunlukla hayvan işkencesine giriyor; istediğiniz kadar canlılarınızı sevdiğinizi ve iyi baktığınızı iddia edin siz de biliyorsunuz ki eğer seçebilselerdi onlar da kendi tabiatlarında bizden uzakta olmayı tercih ederdi.
Bugün pet shop'lara gelen canlıların kat ve katı o dükkanlara gelebilmek için yolda ölüyor, kaplumbağaların içler acısı hâlini hatırlatmaya gerek bile yok. Hâlâ F0 balık peşinde olan bir dünya insan var ve birçok tür soy tükenme tehlikesiyle karşı karşıya.
Dolayısıyla evet hacminiz küçük, hacim arttırmakla hiçbir şey kaybetmezsiniz aksine biraz daha merhametli davranmış olursunuz. 80 cm akvaryuma 20+ japon balığı tıkmak ise elbette hayvan işkencesine giriyor
Uzun lafın kısası insanlık olarak daha hassas olmakla hiçbir şey kaybetmeyiz.
Bu Balığı Tanıyan Var Mı ?
Arkadaşlar balıkları ve aynı birikintide bulduğum gammarus'ları deniz suyunda tekrar buldum. Deniz suyuyla tecrübem olmadığı için ve tabii ki doğa onlara benden çok daha iyi bakacağı için hepsini (ve gammarusları) ait oldukları yere bıraktım.
Arkadaşlar balıkları ve aynı birikintide bulduğum gammarus'ları deniz suyunda tekrar buldum. Deniz suyuyla tecrübem olmadığı için ve tabii ki doğa onlara benden çok daha iyi bakacağı için hepsini (ve gammarusları) ait oldukları yere bıraktım.
Japon Şemsiyesi (Cyperus sp.)
Ben de İzmir'deki arkadaşlara yardımcı olabilirim ama o kadar yaygın ki muhtemelen kendileri de bulmuştur zaten.
Ben de İzmir'deki arkadaşlara yardımcı olabilirim ama o kadar yaygın ki muhtemelen kendileri de bulmuştur zaten.
Sjoestedti Günlüğü
Teşekkürler Volkan bey. Sjo biraz kaprisli bir tür. Benim yumurtalarım da sağlıklı olmalarına rağmen ısrarla çatlamadı, sonunda kendim çatlatmak zorunda kaldım.
Bu Loe varyetesi ise çok nadir bir varyete, ben de sadece Amerika'da satan bir kişi tanıyorum. Şimdilik problem yok 5 aylık olmak üzereler, umarım sorunsuz devam eder her şey.
Teşekkürler Volkan bey. Sjo biraz kaprisli bir tür. Benim yumurtalarım da sağlıklı olmalarına rağmen ısrarla çatlamadı, sonunda kendim çatlatmak zorunda kaldım.
Bu Loe varyetesi ise çok nadir bir varyete, ben de sadece Amerika'da satan bir kişi tanıyorum. Şimdilik problem yok 5 aylık olmak üzereler, umarım sorunsuz devam eder her şey.
Bu Balığı Tanıyan Var Mı ?
Heyecanlandım valla Mert, eğer başka bir tür çıkarsa üzüleceğim haberin olsun :) Ben bakımları için araştırmalara başlayayım o hâlde...
Heyecanlandım valla Mert, eğer başka bir tür çıkarsa üzüleceğim haberin olsun :) Ben bakımları için araştırmalara başlayayım o hâlde...
Bu Balığı Tanıyan Var Mı ?
Umarım haklıdır, aphanius olmasını çok isterdim çünkü Mento hariç hiç aphanius bakmadım. Yine de ikna olmadığım şeyler var; örneğin vücut formu aphanius gibi küt değil. Bir de 30 civarında balık arasında hiçbirinin (google'daki resimlerde gördüğüm) sarı kuyruğu veya bir şekilde erkekleri ayıran görsel bir özelliği yok - eğer tesadüf eseri tüm erkekler henüz küçük olanlarsa veya Mento gibi stresli olduğunda rengini kaybettiğindense bilemiyorum... Son olarak aralarında 2-3 tane iri olanlar var ve yaklaşık 6 cm'e yakınlar - Aphanius türleri bu kadar büyüyor muydu ?
Öte yandan bir de yüzüşleri var; aynı Mento gibi durup yüzgeç çırparak yüzüyorlar, yani örneğin bir kefal yavrusu gibi yüzmüyorlar.
Fotoğraflar yüzünden de biraz dezavantajdayız. Yeni yerlerine biraz alışsınlar, birkaç tanesini ev içinde cam bir akvaryuma alacağım, böylece daha iyi gözlemleme şansımız olur. [EDIT]an1l,2018-11-15 18:07:25[/EDIT]
Umarım haklıdır, aphanius olmasını çok isterdim çünkü Mento hariç hiç aphanius bakmadım. Yine de ikna olmadığım şeyler var; örneğin vücut formu aphanius gibi küt değil. Bir de 30 civarında balık arasında hiçbirinin (google'daki resimlerde gördüğüm) sarı kuyruğu veya bir şekilde erkekleri ayıran görsel bir özelliği yok - eğer tesadüf eseri tüm erkekler henüz küçük olanlarsa veya Mento gibi stresli olduğunda rengini kaybettiğindense bilemiyorum... Son olarak aralarında 2-3 tane iri olanlar var ve yaklaşık 6 cm'e yakınlar - Aphanius türleri bu kadar büyüyor muydu ?
Öte yandan bir de yüzüşleri var; aynı Mento gibi durup yüzgeç çırparak yüzüyorlar, yani örneğin bir kefal yavrusu gibi yüzmüyorlar.
Fotoğraflar yüzünden de biraz dezavantajdayız. Yeni yerlerine biraz alışsınlar, birkaç tanesini ev içinde cam bir akvaryuma alacağım, böylece daha iyi gözlemleme şansımız olur. [EDIT]an1l,2018-11-15 18:07:25[/EDIT]
Bu Balığı Tanıyan Var Mı ?
Bulabildiğim en devasa leğen (75 cm), birkaç bardak azolla ve 1-2 litre su piresi/gammarus ile yeni bir yer hazırladım onlara. Hâlâ ürkek davranıyorlar, beslendiklerini görmedim ama umarım yaşarlarsa türe dair daha sağlam bir fikrimiz olabilir.
Yakınlarda denize karışan bir dere olduğu için tek endişem ilerde acı su hatta tuzlu su istemeleri ihtimali...
[IMG]https://beta-static.photobucket.com/images/jj575/unuttumgitti/0/453d297e-8091-4cb0-8cfa-c08a44b7d5bb-original.jpg?width=1920&height=1080&fit=bounds[/IMG]
[IMG]https://beta-static.photobucket.com/images/jj575/unuttumgitti/0/a32922fe-d867-4421-aedb-294ac52c25f7-original.jpg?width=1920&height=1080&fit=bounds[/IMG]
Bulabildiğim en devasa leğen (75 cm), birkaç bardak azolla ve 1-2 litre su piresi/gammarus ile yeni bir yer hazırladım onlara. Hâlâ ürkek davranıyorlar, beslendiklerini görmedim ama umarım yaşarlarsa türe dair daha sağlam bir fikrimiz olabilir.
Yakınlarda denize karışan bir dere olduğu için tek endişem ilerde acı su hatta tuzlu su istemeleri ihtimali...
[IMG]https://beta-static.photobucket.com/images/jj575/unuttumgitti/0/453d297e-8091-4cb0-8cfa-c08a44b7d5bb-original.jpg?width=1920&height=1080&fit=bounds[/IMG]
[IMG]https://beta-static.photobucket.com/images/jj575/unuttumgitti/0/a32922fe-d867-4421-aedb-294ac52c25f7-original.jpg?width=1920&height=1080&fit=bounds[/IMG]
Bu Balığı Tanıyan Var Mı ?
Muhammed hocam fotolardan aphanius diye şüphelenmen normal (ben de yakalarken çizgileri görünce öyle ummuştum) ama fotoğrafta göründüğünden daha ince uzun balıklar.
Minnow'a çok benziyor gerçekten, sadece ağız yapısı beni biraz düşündürüyor - belki büyüdükçe değişirler ?
Bu arada bugün tekrar birikintiye gittim, tahmin ettiğim gibi kurumuş...
[IMG]https://beta-static.photobucket.com/images/jj575/unuttumgitti/0/79ad7029-0568-41f7-b9d7-eef3a52f5f8f-original.jpg?width=1920&height=1080&fit=bounds[/IMG]
Hayatta çok güzel tesadüfler oluyor bazen. Aylar sonra ordan ilk defa geçeceğim tuttu, onda da "hadi şu birikintiye bakayım" dedim ve bunları buldum. Bir gün sonra baksam hepsi ölmüş olacakmış; bunca tesadüfü açıklayamıyor insan. Bu da onların şansı olsun...
Bir de iyi yere düştüler üstüne, hem bir dünya canlı yem stoğum var hem de diğer balıklarım için her gün artemia çıkartıyorum. Balkonda en büyüğünden bir leğen hazırlayacam onlara, sayıları biraz fazla ama umarım hayatta kalırlar...
Muhammed hocam fotolardan aphanius diye şüphelenmen normal (ben de yakalarken çizgileri görünce öyle ummuştum) ama fotoğrafta göründüğünden daha ince uzun balıklar.
Minnow'a çok benziyor gerçekten, sadece ağız yapısı beni biraz düşündürüyor - belki büyüdükçe değişirler ?
Bu arada bugün tekrar birikintiye gittim, tahmin ettiğim gibi kurumuş...
[IMG]https://beta-static.photobucket.com/images/jj575/unuttumgitti/0/79ad7029-0568-41f7-b9d7-eef3a52f5f8f-original.jpg?width=1920&height=1080&fit=bounds[/IMG]
Hayatta çok güzel tesadüfler oluyor bazen. Aylar sonra ordan ilk defa geçeceğim tuttu, onda da "hadi şu birikintiye bakayım" dedim ve bunları buldum. Bir gün sonra baksam hepsi ölmüş olacakmış; bunca tesadüfü açıklayamıyor insan. Bu da onların şansı olsun...
Bir de iyi yere düştüler üstüne, hem bir dünya canlı yem stoğum var hem de diğer balıklarım için her gün artemia çıkartıyorum. Balkonda en büyüğünden bir leğen hazırlayacam onlara, sayıları biraz fazla ama umarım hayatta kalırlar...
SON MESAJLAR
- 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Cyber_Scout, 17:33
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:58
- Hb White Lepistes omererbas 22:47
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 22:47
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 22:20
- Akvaryum 30*30 metsi 22:20
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 21:57
- Frogbit ALTEMUR 21:57
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
- Kalsiyum Karbonatlı Kum Sütçü 19:21
- Tüm Akvaryum Balıkları Ve Omurgasızlar Yemi egemenc 18:31
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 18:10
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 17:42
- Rasbora Arıyorum Miller 17:42
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Tül Ve Düz Çiftler Kemalk41 17:37
- Ophthalmotilapia Boops Nkondwe İsland Neon Streak Kemalk41 17:37
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Su Piresi Kültürü AquaShirmp 17:36
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 17:30
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 16:26
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 16:26
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 16:26
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 16:16
- Sıfır İthal Filtreler ootkn 16:08
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:08
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:08
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 15:59
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 15:59
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 15:59
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 15:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 15:51
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:24
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:24
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:24
- Türkiye Lepistes Evi -lepistesin Adresi!!! serkancilek 15:17
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 15:09
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 15:09
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 15:09
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 14:52
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 14:49
- Efsane Yati Ve Mangrow Kökleri ozan_1903 14:49
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 14:49
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 14:34
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 14:10
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 14:10
KULLANICILAR
- 90 Online Kullanıcı, 49 Üye
Online Kullanıcılar
Redko,
plutarkhos,
MiSoSiKiaN,
Omer0618,
Kuduoglu,
Hoppala,
forthehordex,
osmandbnl,
sero456,
Tallha,
Manguday,
Soner.x,
Sfenks111,
Sungurr,
BilalM.,
Cyber_Scout,
altuntasseref,
yigidoumit,
Legionsgamer,
SeaWorld,
oktay42,
nniiaa,
sina cen,
ugurbaran,
userhamit,
Hidro Dinamik,
0rnn,
emrahdm,
alkoholizem_kjmt,
abstract07,
ternapi,
Kaya Özyurt,
Arch.Hüseyin,
ozan_1903,
Umutoty,
Riblja Corba,
Corydoras.gram,
kadir0606,
YigitKuzey,
syerli,
888starz_cvei,
Rafayel,
MDKactive,
Burak PEKDEMİR,
Mr. WingMan,
yeekim,
hakaya0107,
prisonbreak,
yyiImaz,
mrah,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
