ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Obsesif Akvarist
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
346
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
28 Eylül 2015 23:14
Son Ziyaret:
20 Ağustos 2025 19:03
Toplam Mesaj:
302 [0.08 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Ali Korkmaz
Doğum Tarihi:
22 Ekim 1986
Yaş:
39
İl:
Izmir
Meslek:
Kamu
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
SON 10 MESAJI
Görseldeki Bitki Anubıas Nanamı
Evet anubias nana en az 6 yaprak satılıyor diye biliyorum aldığın arkadaş çokta güvenilir değilmiş sanırım
Evet anubias nana en az 6 yaprak satılıyor diye biliyorum aldığın arkadaş çokta güvenilir değilmiş sanırım
Hobi Bahçesini Havuz Bahçesine Çevirmek
[QUOTE=M_usta]Öncelikle herkese iyi hobiler. Sayın hocam aslında sizin sorunuzun çözümü çok alakasız bir sektörde mevcut. Besi çiftliklerinde özellikle marmara ve egede helikopter tipi endüstriyel pervaneler sıcaklık kontrolü için çok etkili bir çözüm olarak kullanılıyor. Aynı zamanda betanların etrafına ekonomisi ve amacına göre EPS, XPS ve VIP gibi yalıtım malzemeleri kullanabilirsiniz ya da direkt stabil betonlar var fakat bir miktar pahalılar. Öte yandan sera için hem green roof tekniği kullanır hemde bir mimar ya da mühendis(mesleğinizi bilnediğim için bu tarz bir meslekle uğraşıyorsanız çok daha uyguna gelir çünkü projelendirmeler son derece pahalı) ile arazinin güneş ve rüzgar açılarına göre çatınıza rüzgar ventilleri oluşturarak hem pervaneyi ekrade edebilirsiniz hemde suyu yaz kış sabit sıcaklıkta tutabilirsiniz. Öte yandan beton havuzların içine kesinlikle kaliteli ve salınım yapmayacak nontoksik bir malzeme ile kaplatmanızı tavsiye ederim uzun vadede betonun ömrünü uzatacaktır. Fayanslar kaliteli işçilik olmadığı sürece derzlerden kaçırma yapacaktır. Şimdiden başarılar diliyorum, umarım gönlünüzce olur. İyi forumlar. [/QUOTE]
Alakanız için teşekkür ederim pervaneler konusunu araştıracağım 🙏
[QUOTE=M_usta]Öncelikle herkese iyi hobiler. Sayın hocam aslında sizin sorunuzun çözümü çok alakasız bir sektörde mevcut. Besi çiftliklerinde özellikle marmara ve egede helikopter tipi endüstriyel pervaneler sıcaklık kontrolü için çok etkili bir çözüm olarak kullanılıyor. Aynı zamanda betanların etrafına ekonomisi ve amacına göre EPS, XPS ve VIP gibi yalıtım malzemeleri kullanabilirsiniz ya da direkt stabil betonlar var fakat bir miktar pahalılar. Öte yandan sera için hem green roof tekniği kullanır hemde bir mimar ya da mühendis(mesleğinizi bilnediğim için bu tarz bir meslekle uğraşıyorsanız çok daha uyguna gelir çünkü projelendirmeler son derece pahalı) ile arazinin güneş ve rüzgar açılarına göre çatınıza rüzgar ventilleri oluşturarak hem pervaneyi ekrade edebilirsiniz hemde suyu yaz kış sabit sıcaklıkta tutabilirsiniz. Öte yandan beton havuzların içine kesinlikle kaliteli ve salınım yapmayacak nontoksik bir malzeme ile kaplatmanızı tavsiye ederim uzun vadede betonun ömrünü uzatacaktır. Fayanslar kaliteli işçilik olmadığı sürece derzlerden kaçırma yapacaktır. Şimdiden başarılar diliyorum, umarım gönlünüzce olur. İyi forumlar. [/QUOTE]
Alakanız için teşekkür ederim pervaneler konusunu araştıracağım 🙏
Yeşil Su Kültürüm Çöktü Pirelerim Aç Kalacak
[QUOTE=GhostKoi]
@Obsesif Akvarist , sırf hazımsızlığınız yüzünden bugün açmış olduğunuz konuda size yöneltilmiş olan eleştirileri buraya yansıtmanız anlamsız ve gülünç. Biraz daha arayın bakalım daha ilginç konular da bulursunuz. Üzüm yemek için değil, bağcıyı dövmek için ve incindiğini sandığınız gururunuzu onarmak için burada olduğunuz kesin. Aklınızca bir misilleme yapıyorsunuz. Kendi kendinizi tatmin etmeye devam edin. Fakat kimseyi ve forumu bu işe bulaştırmayın.
https://www.akvaryum.com/Forum/hobi_bahcesini_havuz_bahcesine_cevirmek_k1004677.asp[/QUOTE]
Oysa alinganlik yapmamanızı söylemiştim çocuk değiliz ve bir yetişkin gibi davranmalıyız. Forum zaten gereksiz sorularla yeterince meşgul ediliyorken milyon kere sorulmuş soruları tekrar tekrar sormak yerine diğer konulara verilmiş cevapları okuma gereği duysaydınız keşke. Ama insanımız böyle bizim okumak araştırmak zor ben sorayım biri bana anlatsın maalesef neyse ben sizi yeşil suyunuzla basbasa bırakıyorum
[QUOTE=GhostKoi]
@Obsesif Akvarist , sırf hazımsızlığınız yüzünden bugün açmış olduğunuz konuda size yöneltilmiş olan eleştirileri buraya yansıtmanız anlamsız ve gülünç. Biraz daha arayın bakalım daha ilginç konular da bulursunuz. Üzüm yemek için değil, bağcıyı dövmek için ve incindiğini sandığınız gururunuzu onarmak için burada olduğunuz kesin. Aklınızca bir misilleme yapıyorsunuz. Kendi kendinizi tatmin etmeye devam edin. Fakat kimseyi ve forumu bu işe bulaştırmayın.
https://www.akvaryum.com/Forum/hobi_bahcesini_havuz_bahcesine_cevirmek_k1004677.asp[/QUOTE]
Oysa alinganlik yapmamanızı söylemiştim çocuk değiliz ve bir yetişkin gibi davranmalıyız. Forum zaten gereksiz sorularla yeterince meşgul ediliyorken milyon kere sorulmuş soruları tekrar tekrar sormak yerine diğer konulara verilmiş cevapları okuma gereği duysaydınız keşke. Ama insanımız böyle bizim okumak araştırmak zor ben sorayım biri bana anlatsın maalesef neyse ben sizi yeşil suyunuzla basbasa bırakıyorum
Yeşil Su Kültürüm Çöktü Pirelerim Aç Kalacak
[QUOTE=GhostKoi]Balkonda yazdan çok iyi nitelikte 1 damacana dolusu yeşil su vardı. Son yağmurlarla ve kışın güneşin azalmasıyla bu kültür sıfırlandı.
Arkadaşımdan aldığım 60-70 su piresini oda koşullarında bu yeşil suyla yüzlerce sayıya ulaştırmıştım. Suyun rengi açıldıkça dışardan yeşil su ekliyordum ve çoğalma devam ediyordu.
2 hafadır ekleyebileceğim yeşil su yok. Tahmin ediyorum ki bu şartlarda su piresi kültürü de çökecek.
Pireleri kurtarmak için ne yapmalıyım? Onları besleyip hayatta tutmanın başka bir yolu var mı?[/QUOTE]
Çok gereksiz bir soru olmuş kardeşim keşke biraz zahmet edip şu pireleri konusunda açılmış onlarca konudan biri okusaydın da bunu sormasaydın. Ama bu daha kolay gelmiş sanırım. [:)))]
Sakın alınganlık yapma ve geçmiş makale ve konuları oku yeni üyeler bile bunları biliyor artık çünkü okuyorlar
[QUOTE=GhostKoi]Balkonda yazdan çok iyi nitelikte 1 damacana dolusu yeşil su vardı. Son yağmurlarla ve kışın güneşin azalmasıyla bu kültür sıfırlandı.
Arkadaşımdan aldığım 60-70 su piresini oda koşullarında bu yeşil suyla yüzlerce sayıya ulaştırmıştım. Suyun rengi açıldıkça dışardan yeşil su ekliyordum ve çoğalma devam ediyordu.
2 hafadır ekleyebileceğim yeşil su yok. Tahmin ediyorum ki bu şartlarda su piresi kültürü de çökecek.
Pireleri kurtarmak için ne yapmalıyım? Onları besleyip hayatta tutmanın başka bir yolu var mı?[/QUOTE]
Çok gereksiz bir soru olmuş kardeşim keşke biraz zahmet edip şu pireleri konusunda açılmış onlarca konudan biri okusaydın da bunu sormasaydın. Ama bu daha kolay gelmiş sanırım. [:)))]
Sakın alınganlık yapma ve geçmiş makale ve konuları oku yeni üyeler bile bunları biliyor artık çünkü okuyorlar
Hobi Bahçesini Havuz Bahçesine Çevirmek
[QUOTE=KaanE]Ben youtube'un icadından beridir DIY videoları izlerim. Her türden. Birçok kez normal yüzmek için havuz, balık havuzu gibi şeylerin inşaat videolarını izledim. Kazılarak yapılacaksa baya bir teferruatlı iş. Hem çok fazla sayıda farklı malzeme ve bunlardan çok kullanmak gerekiyor. Ayrıca iş gücüde çok çok daha fazla. Burada ABD'deki gibi mini excavator kiralamakta sanıyorum mümkün değildir.
Gördüğüm en kolayı tuğla ile örülerek yapılan, sonradan iç kısmı çimento sıva üstüne su geçirmez malzeme sıva yapılanı. Dış kısmıda sıvanıp üstüne fayans döşeniyor. Temel olarak tuğladan altıda olan üstü açık bir kutu yapılıyor yani.
Çukur kazıp içine tuğla şeklinde yapılabilir kenarlar önce boş bırakılır, su geçirmez sıvandıktan sonra oralarada toprak atılır gömülü olur. Ama alt kısım için yine membran lazım. Ayrıca ağırlığı eşit yaymak için üstüne birkaç kat OSB.
Amaç daha çok üretimse küvet tarzı üstte ama görsellik ve zevkse kesinlikle paraya zamana kıyıp toprak içinde havuz derim [:)]
Fotosunu paylaştığınız mavi fiberglass havuz toprağa gömülebilir. Birkaç kat osbnin üstüne konur gömülür. En üst 5-10cmlik kısmı dışarda bırakılır. Üstüne toprak + taşlar konarak doğal görünüm yapılabilir. Ömrünün 3 seneden çok daha fazla olacağını sanıyorum. Kaldı ki tamiri kolay.[/QUOTE]
Yere yapılan havuzlarda balıkları görmek ve müdahale etmek zor daha önce denemisligim var o yüzden kalıp çaktırıp betonla yapmayı düşünüyordum. Yere yapilanlarda içine canlı düşme ihtimali ve en önemlisi kurbağa basma olasılığı çok yüksek maalesef. Teşekkür ederim 🙏
[QUOTE=KaanE]Ben youtube'un icadından beridir DIY videoları izlerim. Her türden. Birçok kez normal yüzmek için havuz, balık havuzu gibi şeylerin inşaat videolarını izledim. Kazılarak yapılacaksa baya bir teferruatlı iş. Hem çok fazla sayıda farklı malzeme ve bunlardan çok kullanmak gerekiyor. Ayrıca iş gücüde çok çok daha fazla. Burada ABD'deki gibi mini excavator kiralamakta sanıyorum mümkün değildir.
Gördüğüm en kolayı tuğla ile örülerek yapılan, sonradan iç kısmı çimento sıva üstüne su geçirmez malzeme sıva yapılanı. Dış kısmıda sıvanıp üstüne fayans döşeniyor. Temel olarak tuğladan altıda olan üstü açık bir kutu yapılıyor yani.
Çukur kazıp içine tuğla şeklinde yapılabilir kenarlar önce boş bırakılır, su geçirmez sıvandıktan sonra oralarada toprak atılır gömülü olur. Ama alt kısım için yine membran lazım. Ayrıca ağırlığı eşit yaymak için üstüne birkaç kat OSB.
Amaç daha çok üretimse küvet tarzı üstte ama görsellik ve zevkse kesinlikle paraya zamana kıyıp toprak içinde havuz derim [:)]
Fotosunu paylaştığınız mavi fiberglass havuz toprağa gömülebilir. Birkaç kat osbnin üstüne konur gömülür. En üst 5-10cmlik kısmı dışarda bırakılır. Üstüne toprak + taşlar konarak doğal görünüm yapılabilir. Ömrünün 3 seneden çok daha fazla olacağını sanıyorum. Kaldı ki tamiri kolay.[/QUOTE]
Yere yapılan havuzlarda balıkları görmek ve müdahale etmek zor daha önce denemisligim var o yüzden kalıp çaktırıp betonla yapmayı düşünüyordum. Yere yapilanlarda içine canlı düşme ihtimali ve en önemlisi kurbağa basma olasılığı çok yüksek maalesef. Teşekkür ederim 🙏
Hobi Bahçesini Havuz Bahçesine Çevirmek
[QUOTE=Neothauma ]Hocam selamlar,
Alakam ve tecrübemin hiç olmadığı bana oldukça uzak bir konu. Ancak yine de başka birinden fikir, bilgi almak konusunda yönlendirme yapabilirim. Profilinizde İzmir’de yaşadığınızı gördüm. İzmir’deki hobici, akvaryumcu camiasının ne kadar içindesiniz bilmiyorum. Fakat İzmir’de yılların hobicisi, çok sevdiğim bir abim yaşıyor. Kendisinin de bir arsası ve arsasında sera içinde betonarme havuzları var. Koiler de ilgilendiği ve ürettiği türler arasında. Şöyle göstereyim:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/29591/281220241546291.jpg[/IMG]
Şu an bilgisi dışında paylaştığım için isim vermiyorum, özel mesaj yoluyla kendisine yönlendirebilirim.
Ayrıca Malawiizmir gibi büyük akvaryumcularla iletişime geçerseniz malzeme ve inşaat konusunda size yönlendirmeler yapacaktır diye düşünüyorum. Kolay gelsin, bol şans.[/QUOTE]
Evet Birand beyler tanışıklığımız var aklıma gelmemişti teşekkür ederim 🙏
[QUOTE=Neothauma ]Hocam selamlar,
Alakam ve tecrübemin hiç olmadığı bana oldukça uzak bir konu. Ancak yine de başka birinden fikir, bilgi almak konusunda yönlendirme yapabilirim. Profilinizde İzmir’de yaşadığınızı gördüm. İzmir’deki hobici, akvaryumcu camiasının ne kadar içindesiniz bilmiyorum. Fakat İzmir’de yılların hobicisi, çok sevdiğim bir abim yaşıyor. Kendisinin de bir arsası ve arsasında sera içinde betonarme havuzları var. Koiler de ilgilendiği ve ürettiği türler arasında. Şöyle göstereyim:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/29591/281220241546291.jpg[/IMG]
Şu an bilgisi dışında paylaştığım için isim vermiyorum, özel mesaj yoluyla kendisine yönlendirebilirim.
Ayrıca Malawiizmir gibi büyük akvaryumcularla iletişime geçerseniz malzeme ve inşaat konusunda size yönlendirmeler yapacaktır diye düşünüyorum. Kolay gelsin, bol şans.[/QUOTE]
Evet Birand beyler tanışıklığımız var aklıma gelmemişti teşekkür ederim 🙏
Hobi Bahçesini Havuz Bahçesine Çevirmek
[QUOTE=GhostKoi]
@valarmorghulis12 kardeşim, sapla samanı karıştırmamak lazım. Kıyasladığınız konular ucu kapalı, 2-3 cümleyle yanıtlanabilecek mevzular. Bu kişinin sorularına ise 10 sayfa yazmak lazım, hatta kaynak kitap göstermek lazım. Açık uçlu konular. Forumda arasa en az 10 tane doyurucu başlık bulur. Benim açtığım ya da yazdığım sadece 7-8 konu var mesela. Bunları tekrar tekrar anlatmaya kimsenin mecali olmaz. Önce burdan ya da başka bir yerden araştırsın arkadaş. Çözümsüz kaldığı noktaları tekrar sorsun.
Bir de yılların deneyimi 2 satırda aktarılamaz. Emeğe haksızlık olur. Araştırsın, denesin, yaşasın ve görsün.
Görüldüğü kadarıyla bu bir hobi projesi değil. Buradan küçük ölçekli bir ticari üretim çiftliği çıkar. Bu da tamamıyla alanımız dışı olur.[/QUOTE]
Öncelikle zaman ayırıp yorumunuzu belirttiğiniz için teşekkür ederim ama sorularımı kırmızı yazılarla belirtmiştim ve sayfalarca cevabı olan sorular değiller ama paylaşmak istemiyorsanız tabikide haklısınız. Bende bu yorumdan sonra sormakla hata yaptığımın farkına vardım çok haklısınız tecrübe deneye yanıla ogrenilir ve kimseyle paylaşılmaması gerekir dediğinize göre . Ticari konuya gelince de ticari konu olmuş olsaydı eğer bukadar masraflı bir plan olmazdı hiçbir profesyonel Japon uretimhanesi bukadar az havuzla bukadar maliyet koymaz ortaya havuza tepe sump ben hiçbir uretimhanede görmedim. Neyse ben anladım teşekkürler konu kilit 🔒
[QUOTE=GhostKoi]
@valarmorghulis12 kardeşim, sapla samanı karıştırmamak lazım. Kıyasladığınız konular ucu kapalı, 2-3 cümleyle yanıtlanabilecek mevzular. Bu kişinin sorularına ise 10 sayfa yazmak lazım, hatta kaynak kitap göstermek lazım. Açık uçlu konular. Forumda arasa en az 10 tane doyurucu başlık bulur. Benim açtığım ya da yazdığım sadece 7-8 konu var mesela. Bunları tekrar tekrar anlatmaya kimsenin mecali olmaz. Önce burdan ya da başka bir yerden araştırsın arkadaş. Çözümsüz kaldığı noktaları tekrar sorsun.
Bir de yılların deneyimi 2 satırda aktarılamaz. Emeğe haksızlık olur. Araştırsın, denesin, yaşasın ve görsün.
Görüldüğü kadarıyla bu bir hobi projesi değil. Buradan küçük ölçekli bir ticari üretim çiftliği çıkar. Bu da tamamıyla alanımız dışı olur.[/QUOTE]
Öncelikle zaman ayırıp yorumunuzu belirttiğiniz için teşekkür ederim ama sorularımı kırmızı yazılarla belirtmiştim ve sayfalarca cevabı olan sorular değiller ama paylaşmak istemiyorsanız tabikide haklısınız. Bende bu yorumdan sonra sormakla hata yaptığımın farkına vardım çok haklısınız tecrübe deneye yanıla ogrenilir ve kimseyle paylaşılmaması gerekir dediğinize göre . Ticari konuya gelince de ticari konu olmuş olsaydı eğer bukadar masraflı bir plan olmazdı hiçbir profesyonel Japon uretimhanesi bukadar az havuzla bukadar maliyet koymaz ortaya havuza tepe sump ben hiçbir uretimhanede görmedim. Neyse ben anladım teşekkürler konu kilit 🔒
Hobi Bahçesini Havuz Bahçesine Çevirmek
[QUOTE=MasterChiefHakan]Şimdi baktım, konu sahibi eski üyeymiş, hatta şişme havuzda balık üretim deneyimi vb. konular açmış. Bu platformun benden de eski müdavimiymiş, bilmiyordum, zaten kendisi de sitede arama yapıldığını bilir, ilk yanıtım yersiz olmuş. En azından konu güncelde kalmış oldu.[/QUOTE]
[B]Konu zaten eski yada yeni olmak değil yada bir konuyu bilip bilmemekle de alakalı değil. İnsan bazen gozunun önündeki yanlısı farkedemeyebilir yada bakış açısı farkıyla çok daha kaliteli planlar ortaya çıkabilir ama amacım bırakın hayata geçirilmeyi anlaşılmaktan bile uzak görünüyor [:geek:][/B][EDIT]Obsesif Akvarist,2024-12-28 14:43:57[/EDIT]
[QUOTE=MasterChiefHakan]Şimdi baktım, konu sahibi eski üyeymiş, hatta şişme havuzda balık üretim deneyimi vb. konular açmış. Bu platformun benden de eski müdavimiymiş, bilmiyordum, zaten kendisi de sitede arama yapıldığını bilir, ilk yanıtım yersiz olmuş. En azından konu güncelde kalmış oldu.[/QUOTE]
[B]Konu zaten eski yada yeni olmak değil yada bir konuyu bilip bilmemekle de alakalı değil. İnsan bazen gozunun önündeki yanlısı farkedemeyebilir yada bakış açısı farkıyla çok daha kaliteli planlar ortaya çıkabilir ama amacım bırakın hayata geçirilmeyi anlaşılmaktan bile uzak görünüyor [:geek:][/B][EDIT]Obsesif Akvarist,2024-12-28 14:43:57[/EDIT]
Hobi Bahçesini Havuz Bahçesine Çevirmek
[QUOTE=MasterChiefHakan]Arama kısmına havuz yazıp araştırırsanız daha önce açılmış konulara göz atabilirsiniz.[/QUOTE]
[B]Haklisiniz ama forumda geçen havuz konuları en iyisine ulaşma çabasından değil nasıl uyguna maledebilirim konuları aslında o yüzden su birikintisinde nasıl Japon beslenir adli çalışmalar o konulardan öğrenecek birsey bulamadığım için bu konuyu açmıştım [:geek:]
Sanırım hata yapmışım [:)))][/B][EDIT]Obsesif Akvarist,2024-12-28 14:36:22[/EDIT]
[QUOTE=MasterChiefHakan]Arama kısmına havuz yazıp araştırırsanız daha önce açılmış konulara göz atabilirsiniz.[/QUOTE]
[B]Haklisiniz ama forumda geçen havuz konuları en iyisine ulaşma çabasından değil nasıl uyguna maledebilirim konuları aslında o yüzden su birikintisinde nasıl Japon beslenir adli çalışmalar o konulardan öğrenecek birsey bulamadığım için bu konuyu açmıştım [:geek:]
Sanırım hata yapmışım [:)))][/B][EDIT]Obsesif Akvarist,2024-12-28 14:36:22[/EDIT]
Hobi Bahçesini Havuz Bahçesine Çevirmek
[B]Merhaba Arkadaşlar 500m2 bir hobi bahçem var. Yıllardır evde devam ettirdiğim hobimi bahçede devam etmek istiyorum. Fakat yaptığım şeyler artık geri dönülmez şeyler olacak. O yüzden fikir ve önerilerinize ihtiyacım var.
Öncelikle bahçenin fotoğraflarını atayım.[/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/178138/281220240051481.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/178138/281220240051511.jpg[/IMG]
[B]Fotoğraflarda görünen karşı duvara yakın havuzlar yaptırmak istiyorum 6 tane [/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/178138/281220240055381.jpg[/IMG]
[B]Havuzlar konusunda kazıp membranlı mı yapayım yoksa hazır fiberglass havuzlardan mı kullanayım diye düşünüyordum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/178138/281220240106521.jpg[/IMG]
Kazdirdigimda baliklara tam olarak müdahale edemeyeceğimi düşünüyorum ve içine yazdığım naylon membran neyse artık uzun ömürlü olacağını düşünmüyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/178138/281220240109431.jpg[/IMG]
Fiberglass havuzlarda da yine 3 yıllık bir garanti var sonrası için yine muamma ben ömürlük birsey istediğim için kalıp çaktırarak dökme beton havuzlar yaptırmak istiyorum. [/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/178138/281220240107511.jpg[/IMG]
[B]Öncelikle çizdiğim saçma sapan ölçeksiz plan için hepinizden özür diliyorum [:)))]
Öncelikle amacım ısıtıcı kullanmadan canlıları yaz kış rahat ettirebilmek. Bulunduğum bölge yılda sadece 1 hafta eksi dereceleri ya görür ya görmez ama ben forumlardan takip edebildigim kadarıyla su derinliği sayesinde balıkların sıcağı ve soğuğu daha iyi tolere edebildiklerini okudum. O yüzden 400x200x100h ölçülerinde yaptırmayı düşünüyorum. Bu ölçüleri tercih etmemin sebebi boylanmaları için farklı bir havuz kullanmak istememem çünkü havuz ne kadar büyürse müdahale ve hakimiyet okadar azalıyor maalesef. Yabancı bir forumda Japon balıklarının 60cm den daha derine basınçtan dolayı verimli kullanamadıklarını fazla o derinliğe inmediklerini okumuştum. Bu benim kafamı çok karıştırdı ama kış soğukları aklıma geldikçe 100cm de karar kıldım. Havuzların her tarafında da 1 metrelik hareket alanları bıraktım.[/B]
[B]
[K]Sorum şu 400cm Japon balığı yavrularını boylandırmada yeterli olur mu ? Sizin tecrübe ettiğiniz bir havuz ölçüsü var mı ?[/K]
Diğer konu sıcaklık. Evet soğuk fazla olmuyo ama sıcaklık geçen yıl 45 ten asagı inmedi. Yine akvaryum derinliği ve ilave olarak havuz alanin üzerine sandviç panel örtü tapmayi planliyorum .
Önceki planım Sera yapmaktı ama yaz sıcakları kenarlar açılabiliyor olsa bile bir sera etkisi yaratacaktı. Ayrıca kışında çokta derece farkı olacağını sanmıyorum o yüzden sandviç panel örtü düşündüm
[K]Sera konusunca yanılıyorsam yada farklı bir fikir ilaç olabilir [:?][/K]
Diğer konu havuzlara fayans kaplama yapmak. Biliyorum çoğu kişi neden bukadar abartıyorsun diyecektir. Kardeşim ne gerek var bu ekonomik buhran döneminde diyebilir.[:cik:] Ben sadece psikoloğa vermektense havuz sahibi olurum kafasındayım [:)))]
Şimdi fayans bildiğim kadarıyla yosun tutmuyor. Havuz hep temiz kalacak ama hem maliyet artacak hemde yosunlar havuzdaki nitratı ememeyecek al sana bir ikilem daha. Ben niye bukadar karasız bir insanım
[:?]
Havuzların her biri için kafa motoruyla yapacağım bir tepe filtre ve büyük pipo filtreyle bol havalandırma olacak.
Amacım ucuza maletmek değil en iyisini yapmaya çalışacağım sadece ısınma konusunda çok cimriyim [8)]
Yine kontrolsüz bir yumurtlama olmaması için haremlik selamlık beslemeyi düşünüyorum yumurta dökme yinede olur mu ?
Neyse biraz fazla uzattım sanırım Kusura bakmayın Şubat ayinda inşaata başlıyorum ozamana kadar mükemmel sisteme fikri yardımlarınızla ulaşacağımı düşünüyorum.
Hoşçakalın…
[/B]
[B]Merhaba Arkadaşlar 500m2 bir hobi bahçem var. Yıllardır evde devam ettirdiğim hobimi bahçede devam etmek istiyorum. Fakat yaptığım şeyler artık geri dönülmez şeyler olacak. O yüzden fikir ve önerilerinize ihtiyacım var.
Öncelikle bahçenin fotoğraflarını atayım.[/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/178138/281220240051481.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/178138/281220240051511.jpg[/IMG]
[B]Fotoğraflarda görünen karşı duvara yakın havuzlar yaptırmak istiyorum 6 tane [/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/178138/281220240055381.jpg[/IMG]
[B]Havuzlar konusunda kazıp membranlı mı yapayım yoksa hazır fiberglass havuzlardan mı kullanayım diye düşünüyordum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/178138/281220240106521.jpg[/IMG]
Kazdirdigimda baliklara tam olarak müdahale edemeyeceğimi düşünüyorum ve içine yazdığım naylon membran neyse artık uzun ömürlü olacağını düşünmüyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/178138/281220240109431.jpg[/IMG]
Fiberglass havuzlarda da yine 3 yıllık bir garanti var sonrası için yine muamma ben ömürlük birsey istediğim için kalıp çaktırarak dökme beton havuzlar yaptırmak istiyorum. [/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/178138/281220240107511.jpg[/IMG]
[B]Öncelikle çizdiğim saçma sapan ölçeksiz plan için hepinizden özür diliyorum [:)))]
Öncelikle amacım ısıtıcı kullanmadan canlıları yaz kış rahat ettirebilmek. Bulunduğum bölge yılda sadece 1 hafta eksi dereceleri ya görür ya görmez ama ben forumlardan takip edebildigim kadarıyla su derinliği sayesinde balıkların sıcağı ve soğuğu daha iyi tolere edebildiklerini okudum. O yüzden 400x200x100h ölçülerinde yaptırmayı düşünüyorum. Bu ölçüleri tercih etmemin sebebi boylanmaları için farklı bir havuz kullanmak istememem çünkü havuz ne kadar büyürse müdahale ve hakimiyet okadar azalıyor maalesef. Yabancı bir forumda Japon balıklarının 60cm den daha derine basınçtan dolayı verimli kullanamadıklarını fazla o derinliğe inmediklerini okumuştum. Bu benim kafamı çok karıştırdı ama kış soğukları aklıma geldikçe 100cm de karar kıldım. Havuzların her tarafında da 1 metrelik hareket alanları bıraktım.[/B]
[B]
[K]Sorum şu 400cm Japon balığı yavrularını boylandırmada yeterli olur mu ? Sizin tecrübe ettiğiniz bir havuz ölçüsü var mı ?[/K]
Diğer konu sıcaklık. Evet soğuk fazla olmuyo ama sıcaklık geçen yıl 45 ten asagı inmedi. Yine akvaryum derinliği ve ilave olarak havuz alanin üzerine sandviç panel örtü tapmayi planliyorum .
Önceki planım Sera yapmaktı ama yaz sıcakları kenarlar açılabiliyor olsa bile bir sera etkisi yaratacaktı. Ayrıca kışında çokta derece farkı olacağını sanmıyorum o yüzden sandviç panel örtü düşündüm
[K]Sera konusunca yanılıyorsam yada farklı bir fikir ilaç olabilir [:?][/K]
Diğer konu havuzlara fayans kaplama yapmak. Biliyorum çoğu kişi neden bukadar abartıyorsun diyecektir. Kardeşim ne gerek var bu ekonomik buhran döneminde diyebilir.[:cik:] Ben sadece psikoloğa vermektense havuz sahibi olurum kafasındayım [:)))]
Şimdi fayans bildiğim kadarıyla yosun tutmuyor. Havuz hep temiz kalacak ama hem maliyet artacak hemde yosunlar havuzdaki nitratı ememeyecek al sana bir ikilem daha. Ben niye bukadar karasız bir insanım
[:?]
Havuzların her biri için kafa motoruyla yapacağım bir tepe filtre ve büyük pipo filtreyle bol havalandırma olacak.
Amacım ucuza maletmek değil en iyisini yapmaya çalışacağım sadece ısınma konusunda çok cimriyim [8)]
Yine kontrolsüz bir yumurtlama olmaması için haremlik selamlık beslemeyi düşünüyorum yumurta dökme yinede olur mu ?
Neyse biraz fazla uzattım sanırım Kusura bakmayın Şubat ayinda inşaata başlıyorum ozamana kadar mükemmel sisteme fikri yardımlarınızla ulaşacağımı düşünüyorum.
Hoşçakalın…
[/B]
SON MESAJLAR
- Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
KULLANICILAR
- 74 Online Kullanıcı, 40 Üye
Online Kullanıcılar
Hoppala,
0rnn,
K3r3m,
Azizdurdenn,
Koksal Gurkan,
omerkaya40,
altuntasseref,
capodicapii,
yeekim,
Kuduoglu,
√olkaπ,
Sungurr,
osmandbnl,
sina cen,
Kınayu,
pusathan01,
NotEvenBeginner,
sinor,
darkaura,
DABARAKATO,
Tortuga7,
Ertug22,
Cyber_Scout,
Mitralyöz34,
MiSoSiKiaN,
hankuarn,
speed944,
fffurkan9,
TolgahanA,
DY1903,
efkango,
mustafa191,
Maydogan,
DigitalPen,
altum123,
egedin,
Goldfish2000,
oguzozt,
BilalM.,
zafer3885,
mehaniches_ihmn,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
