ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Oguztastan
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
160
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
15 Ağustos 2016 12:16
Son Ziyaret:
06 Nisan 2024 12:45
Toplam Mesaj:
278 [0.08 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Oguz Taştan
Doğum Tarihi:
06 Temmuz 1991
Yaş:
34
İl:
Aydin
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Oguz Taştan
SON 10 MESAJI
Orkos Betta'nın Wild Bettaları
Eline sağlık hocam :)
Eline sağlık hocam :)
Şimdiye Kadar En İçime Sinen Beta Akvaryumu
[QUOTE=Kamil009]Ben Yenipazar. :)
Hayırlı olsun umarım yavruları buyutursunuz.[/QUOTE]
Diğer ilçelerden bakalım kimse çıkacak mı bı akvarist kahvaltısı duzenleyelim :)
[QUOTE=Kamil009]Ben Yenipazar. :)
Hayırlı olsun umarım yavruları buyutursunuz.[/QUOTE]
Diğer ilçelerden bakalım kimse çıkacak mı bı akvarist kahvaltısı duzenleyelim :)
Şimdiye Kadar En İçime Sinen Beta Akvaryumu
[VID]https://youtu.be/e63Um_2_sqI[/VID]
Yavrular yumurtalarından çıkmaya başladılar yavaş yavas, alırız bı maşallah 🤗
[VID]https://youtu.be/e63Um_2_sqI[/VID]
Yavrular yumurtalarından çıkmaya başladılar yavaş yavas, alırız bı maşallah 🤗
Şimdiye Kadar En İçime Sinen Beta Akvaryumu
Tüm bu tartışmalar bi yana dururken ben değişik bı sistem deneyip bu yakisikliyi ciftlestirdim. Şu an ilk kez baba olma heyecanıyla meşgul :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188160/060920192256401.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188160/060920192257171.jpg[/IMG][EDIT]Oguztastan,2019-09-06 22:57:20[/EDIT]
Tüm bu tartışmalar bi yana dururken ben değişik bı sistem deneyip bu yakisikliyi ciftlestirdim. Şu an ilk kez baba olma heyecanıyla meşgul :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188160/060920192256401.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188160/060920192257171.jpg[/IMG][EDIT]Oguztastan,2019-09-06 22:57:20[/EDIT]
Şimdiye Kadar En İçime Sinen Beta Akvaryumu
[QUOTE=ityo39]
Sadeliği ben de seviyorum umarım herşey gönlünüzce olur.
Java fern varla yok arası biraz ekleme yapsanız daha güzel olabilir sanki.
Filtresiz akvaryum bence de olmaz, ama bu hacimde pipo filtre de gerçekten akvaryumun yarısını kaplıyor:) Zaten mekanik temizlik beklemiyorsunuzdur pipo filtreden o nedenle belki yan sump veya hamburg filtre mantığında arka bir köşede filtreyi saklayacak gibi bir hazne yapılabilir belki polikarbonat siyah plakadan. Ebatları düşününce çok maliyetli olmaz diye düşünüyorum. Veya tabanda bakteri kültürünün tutunması için daha gözenekli yapıda bir malzeme düşünebilirsiniz. Taşları dikine yerleştirip pipo süngerini kamufle etmek de düşünülebilir. Gerçi boş konuşuyoruz zevk sizin zevkiniz, kafanıza keyfinize göre karar verin çok da önemli değil gerisi.
Teorik olarak tek balık için tabanda az birşey lav kırığı kullanıp bir de yüzeyde yağlanmanın önüne geçmek için yüzey hareketi sağlayacak bir hava taşı kullanıp filtresiz de çok rahat nitratı kontrol altında tutabilirsiniz. Rıza beyin dediği gibi sadece tabandaki kum ve sirkulasyon için kafa motoru kullanarak sağlıklı akvaryumlar yapılabiliyor, örnekleri çokça var. Benim 50 ltrelik kalabalık sayılabilecek bir akvaryumumda kullandığım iç filtrenin süngeri hacmen yarım sigara paketi kadar daha fazla değil. Tabandaki 4-5 cm kum olmasa yeterli olacağını düşünmüyorum misal ama bir sorun yaşamıyorum. [/QUOTE]
Valla elde olan Java fernler bu kadar zamanla uyum sağlayıp gelişmeleri için gözlerinin içine bakıyorum :)
[QUOTE=ityo39]
Sadeliği ben de seviyorum umarım herşey gönlünüzce olur.
Java fern varla yok arası biraz ekleme yapsanız daha güzel olabilir sanki.
Filtresiz akvaryum bence de olmaz, ama bu hacimde pipo filtre de gerçekten akvaryumun yarısını kaplıyor:) Zaten mekanik temizlik beklemiyorsunuzdur pipo filtreden o nedenle belki yan sump veya hamburg filtre mantığında arka bir köşede filtreyi saklayacak gibi bir hazne yapılabilir belki polikarbonat siyah plakadan. Ebatları düşününce çok maliyetli olmaz diye düşünüyorum. Veya tabanda bakteri kültürünün tutunması için daha gözenekli yapıda bir malzeme düşünebilirsiniz. Taşları dikine yerleştirip pipo süngerini kamufle etmek de düşünülebilir. Gerçi boş konuşuyoruz zevk sizin zevkiniz, kafanıza keyfinize göre karar verin çok da önemli değil gerisi.
Teorik olarak tek balık için tabanda az birşey lav kırığı kullanıp bir de yüzeyde yağlanmanın önüne geçmek için yüzey hareketi sağlayacak bir hava taşı kullanıp filtresiz de çok rahat nitratı kontrol altında tutabilirsiniz. Rıza beyin dediği gibi sadece tabandaki kum ve sirkulasyon için kafa motoru kullanarak sağlıklı akvaryumlar yapılabiliyor, örnekleri çokça var. Benim 50 ltrelik kalabalık sayılabilecek bir akvaryumumda kullandığım iç filtrenin süngeri hacmen yarım sigara paketi kadar daha fazla değil. Tabandaki 4-5 cm kum olmasa yeterli olacağını düşünmüyorum misal ama bir sorun yaşamıyorum. [/QUOTE]
Valla elde olan Java fernler bu kadar zamanla uyum sağlayıp gelişmeleri için gözlerinin içine bakıyorum :)
Şimdiye Kadar En İçime Sinen Beta Akvaryumu
[QUOTE=rizasirman]Betta karidesleri avlayabilir. O yüzden karidesler için biraz daha saklanma alanı olsa iyi olur. Çakılların altına en azından lav kırığı veya JBL manado gibi bakteri yatağı görevi görecek bir kum eklerseniz iyi olur bence. Filtre kadar kumun da nitrojen döngüsüne katkısı büyüktür. Eğer böyle bir kum kullanırsanız, daha sağlıklı bir yaşam alanı olur bence. Keşke her betta tankı sizinkisi gibi güzel olsa. Elinize sağlık, çok güzel olmuş.[/QUOTE]
Koyduğum asma kütüğünün göbeği oyuk, karidesler genelde orada saklanıyor genelde. Ana akvaryumumda lav kırığı ve bazalt kum karıştırdım çok pişmanım bir daha iki farklı iki kumu karıştırmam asla. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim 😊
[QUOTE=rizasirman]Betta karidesleri avlayabilir. O yüzden karidesler için biraz daha saklanma alanı olsa iyi olur. Çakılların altına en azından lav kırığı veya JBL manado gibi bakteri yatağı görevi görecek bir kum eklerseniz iyi olur bence. Filtre kadar kumun da nitrojen döngüsüne katkısı büyüktür. Eğer böyle bir kum kullanırsanız, daha sağlıklı bir yaşam alanı olur bence. Keşke her betta tankı sizinkisi gibi güzel olsa. Elinize sağlık, çok güzel olmuş.[/QUOTE]
Koyduğum asma kütüğünün göbeği oyuk, karidesler genelde orada saklanıyor genelde. Ana akvaryumumda lav kırığı ve bazalt kum karıştırdım çok pişmanım bir daha iki farklı iki kumu karıştırmam asla. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim 😊
Şimdiye Kadar En İçime Sinen Beta Akvaryumu
[QUOTE=Orkun Krc]Merhabalar Aydın dan bir bettacı bulmak sevindirici. Öncelikle bettan için oluşturduğun ortamdan dolayı tebrik ederim. Bitkiler gelişince keyifli bir ortam olacağa benziyor ancak zemindeki taşlar arasına yem kaçmasından ziyade suyu sertleştireceği için pek tavsiye edilmez. Bunun yerine dere kumu vb tavsiye ederim. Büyük bir elma salyangozu fazla gelebilir ama küçük boy yavru düşünürsen hediye edebilirim. Keyifli hobiler...[/QUOTE]
Her defasında kendi keneime diyorum ki bak karma akvaryumun yeterli başka akvaryum kurmak falan yok. Ama ne olursa olsun bisekilde kendimi küçük de olsa bir betta akvaryumu kurmuş olarak buluyorum :)
[QUOTE=Orkun Krc]Merhabalar Aydın dan bir bettacı bulmak sevindirici. Öncelikle bettan için oluşturduğun ortamdan dolayı tebrik ederim. Bitkiler gelişince keyifli bir ortam olacağa benziyor ancak zemindeki taşlar arasına yem kaçmasından ziyade suyu sertleştireceği için pek tavsiye edilmez. Bunun yerine dere kumu vb tavsiye ederim. Büyük bir elma salyangozu fazla gelebilir ama küçük boy yavru düşünürsen hediye edebilirim. Keyifli hobiler...[/QUOTE]
Her defasında kendi keneime diyorum ki bak karma akvaryumun yeterli başka akvaryum kurmak falan yok. Ama ne olursa olsun bisekilde kendimi küçük de olsa bir betta akvaryumu kurmuş olarak buluyorum :)
Şimdiye Kadar En İçime Sinen Beta Akvaryumu
[QUOTE=Anadolu28] asla çıkartmayın ya pipo filtre ya da iç filtre garanti kullanın ama kullanın çünkü bakteri popülasyonu çok önemli [:iyi:][/QUOTE]
Yok yok çıkartmam filtresiz akvaryum olmaz
[QUOTE=Anadolu28] asla çıkartmayın ya pipo filtre ya da iç filtre garanti kullanın ama kullanın çünkü bakteri popülasyonu çok önemli [:iyi:][/QUOTE]
Yok yok çıkartmam filtresiz akvaryum olmaz
Şimdiye Kadar En İçime Sinen Beta Akvaryumu
[QUOTE=bettaaşığı]Alan küçük filtreyi çıkarmanızı öneririm filtrenin yerine küçük bi ısıtıcı koyabilirsiniz[/QUOTE]
Isıtıcı var kış yakın artık, filtreyi çıkarmak doğru seçim mı olur bilemiyorum.
[QUOTE=bettaaşığı]Alan küçük filtreyi çıkarmanızı öneririm filtrenin yerine küçük bi ısıtıcı koyabilirsiniz[/QUOTE]
Isıtıcı var kış yakın artık, filtreyi çıkarmak doğru seçim mı olur bilemiyorum.
Şimdiye Kadar En İçime Sinen Beta Akvaryumu
[QUOTE=Beta_balik]Anubias ve java fern biraz gelişip çoğalınca daha güzel duracaktır.
Ama çakalları çıkarmanızdan yanayım çünkü büyük çakıl tasarının arasına pislik, yem vb şeyler birikebilir. Bu durumda da suyu bozacaktır. Dere kumu, hagen kum, silis kum gibi kumları tercih edin.
Cüce vatoz eklemek isteseniz bile ekliyemezsiniz çünkü akvaryum çok ufak. Yaklaşık olarak 7 litre ve cüce vatoz en az 60 litre ister. Elma saylangozu ise bence fazla büyük kalacak. Neritte saylangoz veya katil saylangoz daha iyi olur.[/QUOTE]
Taşların arasına pislik birikebilir haklısınız ama düzenli su değişimi olacağı için suyun bozulacağını sanmıyorum. Kiraz karides attım bir kaç tane, ulaşabildikleri yerlerdeki yem artıklarını onlar temizleyecektir. Cüce vatoz ve elma salyangoz konusunda katılıyorum nerite yada ramshorn daha mantıklı olacak gibi
[QUOTE=Beta_balik]Anubias ve java fern biraz gelişip çoğalınca daha güzel duracaktır.
Ama çakalları çıkarmanızdan yanayım çünkü büyük çakıl tasarının arasına pislik, yem vb şeyler birikebilir. Bu durumda da suyu bozacaktır. Dere kumu, hagen kum, silis kum gibi kumları tercih edin.
Cüce vatoz eklemek isteseniz bile ekliyemezsiniz çünkü akvaryum çok ufak. Yaklaşık olarak 7 litre ve cüce vatoz en az 60 litre ister. Elma saylangozu ise bence fazla büyük kalacak. Neritte saylangoz veya katil saylangoz daha iyi olur.[/QUOTE]
Taşların arasına pislik birikebilir haklısınız ama düzenli su değişimi olacağı için suyun bozulacağını sanmıyorum. Kiraz karides attım bir kaç tane, ulaşabildikleri yerlerdeki yem artıklarını onlar temizleyecektir. Cüce vatoz ve elma salyangoz konusunda katılıyorum nerite yada ramshorn daha mantıklı olacak gibi
SON MESAJLAR
- Geophagus Tapajos Umutoty, 00:44
Güney Amerikan Cichlidleri Tanıtımı - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Zaid, 23:42
Akvaryum Bilimi - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi Zaid, 23:35
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi yyiImaz, 23:33
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvarymun Camlarında Garip Canlılar Var alp3r, 23:17
Omurgasızlar - Karides Akvaryumu Hakkında Sorularım Ve Kurulumum Ehtiyar, 22:50
Omurgasızlar - Yeni Akvaryumda Taban Çatlağı nurtensultan, 22:33
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Kuyruk / Yüzgeç Erimesi Var Mı? Altonn, 22:11
Yeni Üye Forumu - Geophagus Cinsiyet Ayrımı? Umutoty, 21:45
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım Cyber_Scout, 21:34
Yeni Üye Forumu - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi egemenc, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin hakanmorcicek, 21:24
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - 60p Dutch Style BalikAdam3099, 17:45
Akvaryum Tanıtımı - Sumbu Shell kocoglu, 17:25
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - 160x60x60 Akvaryumum Tata, 16:33
Akvaryum Tanıtımı - Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 00:30
- Bitki Çeşitleri emreemin 00:30
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 00:30
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 00:30
- Hobiciden Kaliteli Bitkiler( Takasa Açık) sakal34 00:05
- Cryptocoryne Wendtii Flamingo sakal34 00:05
- Anubias emregungor 23:49
- Christmass Moss emregungor 23:49
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 23:19
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 23:19
- Caridina Ve Neocaridina Karidesler Oquanus 22:52
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 22:49
- Bitki Armatürü SeaWorld 22:49
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 22:49
- Komple Malawi Kolonisi Mr. WingMan 22:44
- Acil Satılık Akvaryum Ve Muhtelif Malzemeler Legionsgamer 22:23
- Tayvan Bee M510 21:24
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 21:04
- Akvaryum 30*30 metsi 21:04
- Akvaryum Kumu (katışıksız Midye Kırığı Kum) dream07 20:27
- Caridina Serratirostris ( Ninja Karides) dream07 20:27
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 19:34
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 18:46
- Thumbi West Ve Mpanga Yavruları iesiringu81 18:15
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:50
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 17:04
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 17:04
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 15:21
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
KULLANICILAR
- 75 Online Kullanıcı, 42 Üye
Online Kullanıcılar
Enestr,
SeaWorld,
Malawi market,
0rnn,
Cyber_Scout,
Maverickse,
Kuduoglu,
Sungurr,
osmandbnl,
poysub,
sina cen,
Emraharas,
Ehtiyar,
MiSoSiKiaN,
Umutoty,
Mirt,
yeekim,
pusathan01,
Tata,
EmiirKaan,
Joec,
Mustafa Uzlu,
Altonn,
TuRKeR,
Goldfish2000,
gattar5050,
Tustwis,
AtaDemircii,
omerkaya40,
ternapi,
Hüseyin Saka,
Levent balık,
Mehmet yunus,
MurathanM,
hkahraman,
Osmand,
Jotunheim,
√olkaπ,
sakal34,
onur228,
Shortbuff,
nurtensultan,
eackgzz,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
