ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
mehmetkaygi
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
3
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
14 Ağustos 2018 10:13
Son Ziyaret:
05 Ekim 2018 00:12
Toplam Mesaj:
9 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Mehmet Kaygı
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Manisa
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
mehmetkaygı
SON 9 MESAJI
Betta Kuyruk Erimesi Ve Salyangozlar
Geçtiğimiz günlerde balığımda kuyruk erimesi olduğundan şüphelenmiş ve bir konu açmıştım. Orada sanırım fazla belli olmamasından kaynaklı birkaç arkadaş hastalık göremediğini söyledi. Fakat şu an hastalık oldukça belli ve kuyruklarda yıpranma ve kopuklar artmaya başladı. Yaptığım araştırmalara ve genel bilgilere göre tedavi için bugün petshoptan Mikofish Süspansiyon isimli ilacı aldım.
8 litrelik bir akvaryumum var. Normalde 2-3 günde bir %40 su değişimi yapmama rağmen balığımın neden bu hastalığa yakalandığını bilmiyorum. Filtrelemeyi küçük boy bir pipo filtre ile yapıyorum.
Tedaviye şu şekilde başladım;
Önce %50 su değişimi yaptım. Daha sonra akvaryumumdaki filtre ve bitkileri(elodea) çıkardım. Şu an sadece dekor olarak kullandığım 3 adet taş ve balığım duruyor. Mikofish'in kutusunda 10lt için 2.5cc yazıyordu. Ben yaklaşık 2cc kullandım. Şu anda durum bu. (Çoğu yerde karantina için ayrı bir yer olmasını önermişler fakat şu anda ek bir akvaryumum yok ve balığımı daha da küçük bir kaba koyarak daha da strese gireceğini düşündüm.)
Fakat bunları yaptıktan yarım saat sonra beni şaşırtan bir şey fark ettim. Akvaryumumda minik minik salyangozlar var. Onları sanırım aldığım elodea bitkisiyle içeri taşıdım. Acaba onların böyle bir hastalığa sebep olma şansı var mıdır? Birkaç yerde salyangozların akvaryum için yararlı canlılar olduğunu okudum. Bilgi ve tecrübesi olanlar yardımcı olursa sevinirim, hem hastalık tedavisi hem de salyangozlar için ne yapmalıyım, balığımı nasıl daha sağlıklı ve mutlu hale getirebilirim?
Bu minik salyangoz ve bunun gibi sanırım 3-4 tane daha var:
[IMG]http://i.hizliresim.com/qvnyAD.jpg[/IMG]
Bu başlıkta balığımın tedavi sürecini de paylaşmak istiyorum böylece başkaları da hastalıkla ilgili tavsiye alabilir.
Tedavi Gün 1 (25.08.2018)
[IMG]http://i.hizliresim.com/1E07pD.jpg[/IMG]
Geçtiğimiz günlerde balığımda kuyruk erimesi olduğundan şüphelenmiş ve bir konu açmıştım. Orada sanırım fazla belli olmamasından kaynaklı birkaç arkadaş hastalık göremediğini söyledi. Fakat şu an hastalık oldukça belli ve kuyruklarda yıpranma ve kopuklar artmaya başladı. Yaptığım araştırmalara ve genel bilgilere göre tedavi için bugün petshoptan Mikofish Süspansiyon isimli ilacı aldım.
8 litrelik bir akvaryumum var. Normalde 2-3 günde bir %40 su değişimi yapmama rağmen balığımın neden bu hastalığa yakalandığını bilmiyorum. Filtrelemeyi küçük boy bir pipo filtre ile yapıyorum.
Tedaviye şu şekilde başladım;
Önce %50 su değişimi yaptım. Daha sonra akvaryumumdaki filtre ve bitkileri(elodea) çıkardım. Şu an sadece dekor olarak kullandığım 3 adet taş ve balığım duruyor. Mikofish'in kutusunda 10lt için 2.5cc yazıyordu. Ben yaklaşık 2cc kullandım. Şu anda durum bu. (Çoğu yerde karantina için ayrı bir yer olmasını önermişler fakat şu anda ek bir akvaryumum yok ve balığımı daha da küçük bir kaba koyarak daha da strese gireceğini düşündüm.)
Fakat bunları yaptıktan yarım saat sonra beni şaşırtan bir şey fark ettim. Akvaryumumda minik minik salyangozlar var. Onları sanırım aldığım elodea bitkisiyle içeri taşıdım. Acaba onların böyle bir hastalığa sebep olma şansı var mıdır? Birkaç yerde salyangozların akvaryum için yararlı canlılar olduğunu okudum. Bilgi ve tecrübesi olanlar yardımcı olursa sevinirim, hem hastalık tedavisi hem de salyangozlar için ne yapmalıyım, balığımı nasıl daha sağlıklı ve mutlu hale getirebilirim?
Bu minik salyangoz ve bunun gibi sanırım 3-4 tane daha var:
[IMG]http://i.hizliresim.com/qvnyAD.jpg[/IMG]
Bu başlıkta balığımın tedavi sürecini de paylaşmak istiyorum böylece başkaları da hastalıkla ilgili tavsiye alabilir.
Tedavi Gün 1 (25.08.2018)
[IMG]http://i.hizliresim.com/1E07pD.jpg[/IMG]
Bettamda Kuyruk Erimesi Mi Var ?
[QUOTE=ceyh]O halde bir sıkıntı yoktur, yüzgeç uçlarında mat beyazımsı oluşumlar, iştahta azalma, hareketsizlik vb. gözlemlemiyorsanız endişe etmeyin bence.[/QUOTE]
Umarım bir sorun yoktur. Ben gözlemlemeye devam edeyim. Düşünceleriniz için teşekkürler.
[QUOTE=ceyh]O halde bir sıkıntı yoktur, yüzgeç uçlarında mat beyazımsı oluşumlar, iştahta azalma, hareketsizlik vb. gözlemlemiyorsanız endişe etmeyin bence.[/QUOTE]
Umarım bir sorun yoktur. Ben gözlemlemeye devam edeyim. Düşünceleriniz için teşekkürler.
Bettamda Kuyruk Erimesi Mi Var ?
[QUOTE=ceyh]Balığın strese girmesine neden olabilecek bir değişim oldu mu akvaryumda son dönemde? Yeni bir canlı, farklı bir yem, yer değişikliği vb.? Genelde hareketli ve iştahlı olmaları iyiye işarettir ama kontrolsüz hareketler varsa, kendini sağa sola atıyorsa dikkatli olmakta fayda var.[/QUOTE]
Hayır herhangi bir değişiklik yapmadım. Yemi ve akvaryumu aynı şekilde kullanmaya devam ediyor.
[QUOTE=ceyh]Balığın strese girmesine neden olabilecek bir değişim oldu mu akvaryumda son dönemde? Yeni bir canlı, farklı bir yem, yer değişikliği vb.? Genelde hareketli ve iştahlı olmaları iyiye işarettir ama kontrolsüz hareketler varsa, kendini sağa sola atıyorsa dikkatli olmakta fayda var.[/QUOTE]
Hayır herhangi bir değişiklik yapmadım. Yemi ve akvaryumu aynı şekilde kullanmaya devam ediyor.
Bettamda Kuyruk Erimesi Mi Var ?
[QUOTE=ceyh]Erime gibi bir durum göremedim, hareketli olması da iyi, su değişimine aynen devam etmenizde fayda var, kuyruk kendisini toparlayacaktır, akvaryumda keskin uçlu bir şeyler varsa onlara takılıyor olabilir.[/QUOTE]
Keskin uçlu bir şey olmamasına özen gösterdim. Ama dediğim gibi dün kuyruğu böyle değildi. Bugünki kuyruk görüntüsü farklı yani. Fark edebiliyorum. O yüzden tedirgin oldum. Bu kadar hareketli olması strese bağlı olabilir mi acaba ?
[QUOTE=ceyh]Erime gibi bir durum göremedim, hareketli olması da iyi, su değişimine aynen devam etmenizde fayda var, kuyruk kendisini toparlayacaktır, akvaryumda keskin uçlu bir şeyler varsa onlara takılıyor olabilir.[/QUOTE]
Keskin uçlu bir şey olmamasına özen gösterdim. Ama dediğim gibi dün kuyruğu böyle değildi. Bugünki kuyruk görüntüsü farklı yani. Fark edebiliyorum. O yüzden tedirgin oldum. Bu kadar hareketli olması strese bağlı olabilir mi acaba ?
Bettamda Kuyruk Erimesi Mi Var ?
Herkese merhaba. Bugün uyandığımda balığımın kuyruğunun uç kısımlarında hafif yırtılmalar dikkatimi çekti. Bir gün öncesine kadar bunlar yoktu ve balığım son iki gündür normalden çok hareketli. Sürekli bir ileri bir geri yüzüyor. Önceden bir süre yüzdükten sonra dinlenir, hatta geceleri daha durgun olurdu. Bu sabah da aynı şekilde olup kuyruğundaki hafif yırtıkları da fark edince biraz tedirgin oldum.
Sizce de hastalık belirtisi mi?
İlk etapta ne yapmalıyım?
Tavsiye ve önerileriniz nelerdir?
Akvaryumum 10 lt.
Küçük pipo filtre kullanıyorum.
Su değişimini dün dinlendirilmiş su ile yaptım (%40 kadar).
2-3 günde bir su değişimi yapıyorum.
Tavsiyelerinizi ve düşüncelerinizi almak isterim. Aşağıya birkaç fotoğrafını bırakacağım. Oldukça hareketli olduğu için fotoğrafı biraz zor çektim ama netliği yeterlidir diye düşünüyorum.
[IMG]https://i.hizliresim.com/OD8gzz.jpg[/IMG] [IMG]https://i.hizliresim.com/aY8WN7.jpg[/IMG] [IMG]https://i.hizliresim.com/lZPlPB.jpg[/IMG]
[EDIT]meganowa10,2018-08-18 13:32:30[/EDIT]
Herkese merhaba. Bugün uyandığımda balığımın kuyruğunun uç kısımlarında hafif yırtılmalar dikkatimi çekti. Bir gün öncesine kadar bunlar yoktu ve balığım son iki gündür normalden çok hareketli. Sürekli bir ileri bir geri yüzüyor. Önceden bir süre yüzdükten sonra dinlenir, hatta geceleri daha durgun olurdu. Bu sabah da aynı şekilde olup kuyruğundaki hafif yırtıkları da fark edince biraz tedirgin oldum.
Sizce de hastalık belirtisi mi?
İlk etapta ne yapmalıyım?
Tavsiye ve önerileriniz nelerdir?
Akvaryumum 10 lt.
Küçük pipo filtre kullanıyorum.
Su değişimini dün dinlendirilmiş su ile yaptım (%40 kadar).
2-3 günde bir su değişimi yapıyorum.
Tavsiyelerinizi ve düşüncelerinizi almak isterim. Aşağıya birkaç fotoğrafını bırakacağım. Oldukça hareketli olduğu için fotoğrafı biraz zor çektim ama netliği yeterlidir diye düşünüyorum.
[IMG]https://i.hizliresim.com/OD8gzz.jpg[/IMG] [IMG]https://i.hizliresim.com/aY8WN7.jpg[/IMG] [IMG]https://i.hizliresim.com/lZPlPB.jpg[/IMG]
[EDIT]meganowa10,2018-08-18 13:32:30[/EDIT]
Sterile Tubifex Hakkında Bilgisi Olan Var Mı?
Öncelikle herkese merhaba. Betta balığım için yem çeşitliliği olması açısından bugün ''Sterile Tubifex'' isimli Kan Kurdu aldım. Akvaryumcudan geçerken aldığım için herhangi bir araştırma yapmamıştım ama hemen vermek yerine birkaç bilgi edinmek açısından internette dolaştım. Bazı yerlerde balığa vermeden önce yıkama ve birkaç dezenfekte yöntemi yapılması gerektiği yazmış. Ben de kavanozun üstünde yazan ''Sterile'' kelimesine takıldım ve gerçekten bu işlemleri yapmama gerek var mı diye bir de sizlere danışmak istedim. Paketi ve üstünde yazan birkaç yazıyı resim olarak yükleyeceğim. Bilgi ve tavsiyeleriniz için şimdiden teşekkürler.
[IMG]https://i.hizliresim.com/ND8dJO.jpg[/IMG][IMG]https://i.hizliresim.com/6NpEd9.jpg[/IMG][IMG]https://i.hizliresim.com/RD842n.jpg[/IMG]
[U][/U][EDIT]meganowa10,2018-08-17 16:40:41[/EDIT]
Öncelikle herkese merhaba. Betta balığım için yem çeşitliliği olması açısından bugün ''Sterile Tubifex'' isimli Kan Kurdu aldım. Akvaryumcudan geçerken aldığım için herhangi bir araştırma yapmamıştım ama hemen vermek yerine birkaç bilgi edinmek açısından internette dolaştım. Bazı yerlerde balığa vermeden önce yıkama ve birkaç dezenfekte yöntemi yapılması gerektiği yazmış. Ben de kavanozun üstünde yazan ''Sterile'' kelimesine takıldım ve gerçekten bu işlemleri yapmama gerek var mı diye bir de sizlere danışmak istedim. Paketi ve üstünde yazan birkaç yazıyı resim olarak yükleyeceğim. Bilgi ve tavsiyeleriniz için şimdiden teşekkürler.
[IMG]https://i.hizliresim.com/ND8dJO.jpg[/IMG][IMG]https://i.hizliresim.com/6NpEd9.jpg[/IMG][IMG]https://i.hizliresim.com/RD842n.jpg[/IMG]
[U][/U][EDIT]meganowa10,2018-08-17 16:40:41[/EDIT]
Bettam Hasta Mı? Sürekli Suyun Üstünde Duruyor.
[QUOTE=aquarehber]Balık stresi ona zaman tanıyın ama suda bakteri döngüsü için 7 gün bekletmeniz lazım idi. Her neyse kendi suyu ile geldi en azından. 1 aya kalmaz normal yüzer. Kullandığınız kum dere kumu ve betta için uygun. Ona bitkilerden veya kökler,kabuk,Hindistan cevizi gibi bir malzeme ile alan yapın. Bunlar bölgesel balık ve bu arkadaşın koruyacak bölgesi yok[:)][/QUOTE]
Evet dostum şimdi bile baktığımda balığımın biraz daha hareketlendiğini görüyorum. Eskisi gibi uzun süre boyunca bir yerde sabit durmayıp akvaryumda tekrar gezinmeye başladı. Yarın bitki kargom gelicek ve hazırda beklettiğim taşlarla ona güzel bir yuva oluşturma düşüncesindeyim. Gerçekten ona biraz zaman tanımalıymışım sanırım. Şimdilik keyfi yerinde gibi umarım hep öyle olur.
[QUOTE=aquarehber]Balık stresi ona zaman tanıyın ama suda bakteri döngüsü için 7 gün bekletmeniz lazım idi. Her neyse kendi suyu ile geldi en azından. 1 aya kalmaz normal yüzer. Kullandığınız kum dere kumu ve betta için uygun. Ona bitkilerden veya kökler,kabuk,Hindistan cevizi gibi bir malzeme ile alan yapın. Bunlar bölgesel balık ve bu arkadaşın koruyacak bölgesi yok[:)][/QUOTE]
Evet dostum şimdi bile baktığımda balığımın biraz daha hareketlendiğini görüyorum. Eskisi gibi uzun süre boyunca bir yerde sabit durmayıp akvaryumda tekrar gezinmeye başladı. Yarın bitki kargom gelicek ve hazırda beklettiğim taşlarla ona güzel bir yuva oluşturma düşüncesindeyim. Gerçekten ona biraz zaman tanımalıymışım sanırım. Şimdilik keyfi yerinde gibi umarım hep öyle olur.
Bettam Hasta Mı? Sürekli Suyun Üstünde Duruyor.
[QUOTE=MOONLİGHT]Merhaba pipo filtre suyu çok dalgalandirdigi için muhtemelen ki 1-2 günde sindirim sis. Alakalı bir sorun olacağını sanmıyorum. Tavsiyem hava motorunu kapatın. Dekoratif kök ya da taş (kaynar su ile beklerin-dezenfekte icin-) bitki düşünürseniz toprak vs. Uğraşmak istemiyorsanız anubias nana , anubias barteri(kökleri kumun içinde olmadan da yetiştiği icin) ya da kolay olarak java moss , christmass moss gibi yaşımlar kullanabilirsiniz. Ya da satılmaya subulata. Bunlar için C02 gerekmiyor ama ışık olmalı ayrıca şu üstüne de pistia(su marulu) önerebilirim ancak ışığı internetten almanızı oneririm (bettamarketimpet) ışıkları güzel. Ayrıca yeni kurulum yapıldıysa bakteri kültürü eklemenizi öneririm(Sera nitrivec- jbl denitrol)
Ayrıca kesinlikle dinlenmiş su ile su değişimi yapın. Bence biraz para harcayın ve içinde tek balık olan BOŞ bir kutudan çok bir akvaryumunuz olsun[;)][:)][/QUOTE]
Evet dediklerinize katılıyorum. Dün akşam 3-4 parça taşı test edip kaynattım. Şimdi tuzlu suda bekliyorlar ve artık hazır olmuşlardır diye düşünüyorum. Bitki olarak da dün elodea siparişi verdim sanırım 1-2 güne elime geçer. Peki bu sırada taşları akvaryuma koymalı mıyım yoksa bitki ile birlikte mi yerleştireyim tavsiyeniz nedir.
[QUOTE=MOONLİGHT]Merhaba pipo filtre suyu çok dalgalandirdigi için muhtemelen ki 1-2 günde sindirim sis. Alakalı bir sorun olacağını sanmıyorum. Tavsiyem hava motorunu kapatın. Dekoratif kök ya da taş (kaynar su ile beklerin-dezenfekte icin-) bitki düşünürseniz toprak vs. Uğraşmak istemiyorsanız anubias nana , anubias barteri(kökleri kumun içinde olmadan da yetiştiği icin) ya da kolay olarak java moss , christmass moss gibi yaşımlar kullanabilirsiniz. Ya da satılmaya subulata. Bunlar için C02 gerekmiyor ama ışık olmalı ayrıca şu üstüne de pistia(su marulu) önerebilirim ancak ışığı internetten almanızı oneririm (bettamarketimpet) ışıkları güzel. Ayrıca yeni kurulum yapıldıysa bakteri kültürü eklemenizi öneririm(Sera nitrivec- jbl denitrol)
Ayrıca kesinlikle dinlenmiş su ile su değişimi yapın. Bence biraz para harcayın ve içinde tek balık olan BOŞ bir kutudan çok bir akvaryumunuz olsun[;)][:)][/QUOTE]
Evet dediklerinize katılıyorum. Dün akşam 3-4 parça taşı test edip kaynattım. Şimdi tuzlu suda bekliyorlar ve artık hazır olmuşlardır diye düşünüyorum. Bitki olarak da dün elodea siparişi verdim sanırım 1-2 güne elime geçer. Peki bu sırada taşları akvaryuma koymalı mıyım yoksa bitki ile birlikte mi yerleştireyim tavsiyeniz nedir.
Bettam Hasta Mı? Sürekli Suyun Üstünde Duruyor.
Öncelikle merhaba arkadaşlar, abiler. Yaklaşık 3 gün önce bir betta bakmaya başladım. Hediye olarak alındığı için biraz hazırlıksız bir durumdaydım. Önceden herhangi bir balık bakmadığım için oldukça tecrübesiz ve bilgisizim tabi. Fakat gelir gelmez hemen biraz araştırma yapıp genel bilgiler ve bettaların özelliklerine ilişkin bir akvaryum ve filtre edindim. Fotoğraflarda göreceğiniz üzere bir akvaryum ve pipo filtre kullandım. Akvaryumun dibi için de göreceğiniz kumu kullandım(türünü bilmiyorum ama kullanıldığını gördüm, kullanmadan önce güzelce yıkadım).
Balığım ilk geldiği zaman hazırlıklı olmadığım için onu hemen akvaryuma alma durumum olmadı. İlk gün hemen filtreyi takıp akvaryuma su koyarak o şekilde yaklaşık 24 saat beklettim. Bu sırada balığımı birlikte geldiği suyla bekletmek zorunda kaldım. Keyfi iyi gibi görünüyordu çok büyük bir kap olmasa da oldukça hareketli sayılırdı verdiğim yemleri hemen yiyor hatta biraz baloncuk yapmaya bile çalışmıştı. Daha sonra onu akvaryuma aldım. Şoklanmaması için sıcaklıkları eşitlenmesi için beklettim. İlk gün oldukça hareketli ve mutlu görünüyordu yeni akvaryumunda. Ne olduysa o gece olmaya başladı. Bettam durgunlaştı hareketleri yavaşladı. Baştan artık yorulmuştur ve dinleniyordur falan diye düşündüm ama hareketleri sabit aynı şeyleri tekrar edince biraz tedirgin oldum.
Şu anda akvaryuma koymamın 2. gününün sabahı. Bettam sürekli ya suyun üstünde hareketsiz şekilde duruyor ya da akvaryumun dibinde aynı şekilde duruyor. Çok durgunlaştı. Dün akvaryumda dolanıp duran balıktan eser kalmadı. İnternette ve forumlarda biraz araştırma yaptım ve sindirim sistemiyle alakalı bir sorun olabileceğini söylediklerini gördüm. Ama ben balığımın karnında o şekilde olabilecek bir şişlik göremiyorum ve balığım zaman zaman hem dipte hem de suyun yüzeyinde hareketsizce bekliyor. Nedeni nedir diye bir de sizde danışmak istedim. Tecrübesi veya bir fikri olan varsa çok mutlu olurum. Uzunca bir yazı oldu okuduysanız bile şimdiden teşekkürler.
[IMG]https://i.hizliresim.com/k68dnA.jpg[/IMG]
[IMG]https://i.hizliresim.com/3zlGLA.jpg[/IMG]
Öncelikle merhaba arkadaşlar, abiler. Yaklaşık 3 gün önce bir betta bakmaya başladım. Hediye olarak alındığı için biraz hazırlıksız bir durumdaydım. Önceden herhangi bir balık bakmadığım için oldukça tecrübesiz ve bilgisizim tabi. Fakat gelir gelmez hemen biraz araştırma yapıp genel bilgiler ve bettaların özelliklerine ilişkin bir akvaryum ve filtre edindim. Fotoğraflarda göreceğiniz üzere bir akvaryum ve pipo filtre kullandım. Akvaryumun dibi için de göreceğiniz kumu kullandım(türünü bilmiyorum ama kullanıldığını gördüm, kullanmadan önce güzelce yıkadım).
Balığım ilk geldiği zaman hazırlıklı olmadığım için onu hemen akvaryuma alma durumum olmadı. İlk gün hemen filtreyi takıp akvaryuma su koyarak o şekilde yaklaşık 24 saat beklettim. Bu sırada balığımı birlikte geldiği suyla bekletmek zorunda kaldım. Keyfi iyi gibi görünüyordu çok büyük bir kap olmasa da oldukça hareketli sayılırdı verdiğim yemleri hemen yiyor hatta biraz baloncuk yapmaya bile çalışmıştı. Daha sonra onu akvaryuma aldım. Şoklanmaması için sıcaklıkları eşitlenmesi için beklettim. İlk gün oldukça hareketli ve mutlu görünüyordu yeni akvaryumunda. Ne olduysa o gece olmaya başladı. Bettam durgunlaştı hareketleri yavaşladı. Baştan artık yorulmuştur ve dinleniyordur falan diye düşündüm ama hareketleri sabit aynı şeyleri tekrar edince biraz tedirgin oldum.
Şu anda akvaryuma koymamın 2. gününün sabahı. Bettam sürekli ya suyun üstünde hareketsiz şekilde duruyor ya da akvaryumun dibinde aynı şekilde duruyor. Çok durgunlaştı. Dün akvaryumda dolanıp duran balıktan eser kalmadı. İnternette ve forumlarda biraz araştırma yaptım ve sindirim sistemiyle alakalı bir sorun olabileceğini söylediklerini gördüm. Ama ben balığımın karnında o şekilde olabilecek bir şişlik göremiyorum ve balığım zaman zaman hem dipte hem de suyun yüzeyinde hareketsizce bekliyor. Nedeni nedir diye bir de sizde danışmak istedim. Tecrübesi veya bir fikri olan varsa çok mutlu olurum. Uzunca bir yazı oldu okuduysanız bile şimdiden teşekkürler.
[IMG]https://i.hizliresim.com/k68dnA.jpg[/IMG]
[IMG]https://i.hizliresim.com/3zlGLA.jpg[/IMG]
SON MESAJLAR
- Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 14:51
Yeni Üye Forumu - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. kocoglu, 14:35
Tanganyika Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 Ozzgur, 13:25
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Betul_, 12:18
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 14:10
Akvaryum Tanıtımı - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 01:32
Yeni Üye Forumu - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera MertSoyumert, 20:08
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu - 200 Litrede Geophagus Ve Eba Olurmu? Umutoty, 16:29
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Karides Cinsiyeti Ne İnci Kefali, 14:02
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Severum Balığımda Yara Var Ghuney, 13:45
Hastalıklar ve İlaçlar - Yerli Üretim Amano - Adist sinor, 12:38
Akvaryum Dünyasından Haberler - Yaprak Delinmesi altankanat, 10:28
Bitki Akvaryumları Genel - Beyaz Ve Sümüksü Dışkı ? Me0, 08:36
Canlı Doğuranlar - Karides Akvaryumuna Armatür Tavsiyeleriniz Neler ? Aguamentist, 07:54
Aydınlatma - Kayalık - Yosunlu Doğal Akvaryum Kurulumu 🪸 Gökdeniz Kale, 00:29
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurulum İçin Tavsiyelerinizi Bekliyorum √olkaπ, 23:49
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Su Mercımeği (ücretsiz) aupqua 14:49
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 14:49
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 14:45
- Kalın Bant Duboisi Maswa Yavru &ramshorn Salyangoz yns325 14:32
- L144 Tülden Olma Düz Kuyruk Çiftler yns325 14:32
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 14:27
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 14:27
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 14:27
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:04
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:04
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 13:30
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:52
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:50
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 12:40
- 30x30x30 Full Clear Akvaryum Wolkan 12:12
- 50x30x30 Sumplı Akvaryumlar Wolkan 12:12
- Blodyy Mary Wolkan 12:12
- Metal Cımbız 30 Cm (maşa) MasterChiefHakan 11:42
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 11:17
- Christmass Moss emregungor 11:16
- Anubias emregungor 11:16
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:10
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:10
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:10
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 11:02
- Hb White Lepistes omererbas 10:32
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 10:32
- Acil Satılık Akvaryum Ve Muhtelif Malzemeler Legionsgamer 10:11
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:53
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:53
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 09:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 09:51
- Cüce Kerevit Umt61 09:38
- Full 3 Kat Üretim Seti Umt61 09:38
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 09:31
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 09:31
- Manacapuru Altum Melek scorpion26 09:31
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 09:21
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 09:21
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 09:21
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 09:13
- Rasbora Arıyorum Miller 09:13
- Satılık Eheim Kafa Motoru BarışSavaş 08:51
- 60-40-30 Diamond Clear Akvaryum Ve Malzemeler BarışSavaş 08:51
- 60-40-30 Diamond Clear Akvaryum Ve Malzemeler BarışSavaş 08:51
- 60-40-30 Diamond Clear Akvaryum Ve Malzemeler BarışSavaş 08:51
- Yellow Tiger King Cobra Lepistes, L144 Longfin EKAR 08:31
- L144 Blueice Dişiler hero14 08:29
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 07:31
- 2 Adet Blue Elektric Ramirezi Toplu Fiyat 500 Tl iSMaiL_1074 06:15
KULLANICILAR
- 96 Online Kullanıcı, 53 Üye
Online Kullanıcılar
scorpion26,
Cyber_Scout,
sina cen,
swordfishhhh,
Rafayel,
ternapi,
Hidro Dinamik,
fikret43,
Oozer3466,
altanilker,
exCaLiSTa,
enesayar,
pitsem,
Tatar10,
ngerekli,
Ozzgur,
SaviaSora,
benji,
yeekim,
aktugsedat,
yns325,
EKAR,
zen666,
ssener,
Piranhabull06,
by__cg,
ciways,
seltur,
bysmokin,
emregungor,
Öğretmen Ali,
Kınayu,
Koksal Gurkan,
huseyincan,
HalilSefaa,
Caninenss,
Penci zorno,
ugurinann,
bawyerank,
osmandbnl,
Sufisu,
riderfish,
Ozzgurr,
Vaveyla80,
akvarist10UR,
EthernalFlow,
şansal,
Mithrandirr,
Flytheshrimp,
serhan16,
rexxter,
Corydoras.gram,
egedin,
Wolkan,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
