ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Burakaksu
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
18
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
22 Şubat 2021 11:42
Son Ziyaret:
31 Ocak 2026 01:22
Toplam Mesaj:
20 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Burak
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Burak
SON 10 MESAJI
Betta Ve Küçük Balıklar
[QUOTE=philopator]Peki canlıdoğuran nüfusunu kontrol altında tutacak ama karideslere de zarar vermeyecek ne eklenebilir akvaryuma? Lepistes de seviyorum çünkü ama sonsuz üreme ile de uğraşmak istemiyorum[/QUOTE]
Böyle bir şey mümkün değil. Yeni doğan lepistes yavrusunun gözü yaklaşık yeni doğan bir karides kadardır. Ve Karides yavrusunu yemeyecek balık neredeyse yok gibidir. otocinculus ve pigme cory en uyumlu olanlar diyebiliriz. Benim karides tankımda ember tetralar da var genel olarak çok uyumlu orta ve yetişkinlerle dip dibe olsada karidesler hiç rahatsız olmuyor streste olmadıklarını rahatça sağa sola uçuşmalarından anlıyorum. Emberlerde karideslerle neredeyse hiç ilgilenmiyor Ama iş yeni doğan yada 1 2 haftalık karides yavruna gelince her balık bunu yer. Artemia çıkartıp verdiğimizde nasıl afiyetle yiyorsa karides yavrusunu da yer. Karides üretimi hedefse balık olmamalı. Ama nisbeten uyumlu ve barışçıl türlerle zamanla sayını arttırmakta nesli korumakta çok kolay. Tabi melek gibi Avcı balıklarla birlikte bakarsanız büyük karideslere dahi göz açtırmazlar. Başta söylediğim gibi istediğiniz şey malesef mümkün değil. Ayrıca lepisteslerin de ağzı çok büyük küçük tetralara göre ve lepisteslerde avcılar. Bence lepistes yerine tetra tercih edebilirsiniz
[QUOTE=philopator]Peki canlıdoğuran nüfusunu kontrol altında tutacak ama karideslere de zarar vermeyecek ne eklenebilir akvaryuma? Lepistes de seviyorum çünkü ama sonsuz üreme ile de uğraşmak istemiyorum[/QUOTE]
Böyle bir şey mümkün değil. Yeni doğan lepistes yavrusunun gözü yaklaşık yeni doğan bir karides kadardır. Ve Karides yavrusunu yemeyecek balık neredeyse yok gibidir. otocinculus ve pigme cory en uyumlu olanlar diyebiliriz. Benim karides tankımda ember tetralar da var genel olarak çok uyumlu orta ve yetişkinlerle dip dibe olsada karidesler hiç rahatsız olmuyor streste olmadıklarını rahatça sağa sola uçuşmalarından anlıyorum. Emberlerde karideslerle neredeyse hiç ilgilenmiyor Ama iş yeni doğan yada 1 2 haftalık karides yavruna gelince her balık bunu yer. Artemia çıkartıp verdiğimizde nasıl afiyetle yiyorsa karides yavrusunu da yer. Karides üretimi hedefse balık olmamalı. Ama nisbeten uyumlu ve barışçıl türlerle zamanla sayını arttırmakta nesli korumakta çok kolay. Tabi melek gibi Avcı balıklarla birlikte bakarsanız büyük karideslere dahi göz açtırmazlar. Başta söylediğim gibi istediğiniz şey malesef mümkün değil. Ayrıca lepisteslerin de ağzı çok büyük küçük tetralara göre ve lepisteslerde avcılar. Bence lepistes yerine tetra tercih edebilirsiniz
Dıy Co2 Leri Ne Kadar Zamandır Kullanıyorsunuz ?
İndikatör deki renk nasıl sizce[QUOTE=Oğuzhan Ölçay]Ben normal şişeye yapılan mayalı sistemi kullanıyorum ve 11 gündür çalışıyor ve hala çok güzel baloncuklar çıkarıyor difüzörden. Yaklaşık 4-5 gün sonra azalmaya başlar 1 hafta sonrada biter gibi düşünüyorum.[/QUOTE][EDIT]Burakaksu,2023-02-25 19:08:35[/EDIT]
İndikatör deki renk nasıl sizce[QUOTE=Oğuzhan Ölçay]Ben normal şişeye yapılan mayalı sistemi kullanıyorum ve 11 gündür çalışıyor ve hala çok güzel baloncuklar çıkarıyor difüzörden. Yaklaşık 4-5 gün sonra azalmaya başlar 1 hafta sonrada biter gibi düşünüyorum.[/QUOTE][EDIT]Burakaksu,2023-02-25 19:08:35[/EDIT]
Dıy Co2 Leri Ne Kadar Zamandır Kullanıyorsunuz ?
İşin içinden bende çıkamadım ve son olarak mayalı sistemi denemek istedim. İlk kabın içindeki emiş hortumu söktüm ve şeker maya su ilave ettim yarısına kadar suyla doldurdum. İkinci kaba da su ekledim çıkan gaz suyun içerisinden süzülerek çıksın diye. Ve püf nokta şurada. Vanayı %80 90 açık bıraktım. Artık o kadar açıkken de kapanmaz diye düşünmüştüm ve yanılmadım. Üç dört saat sonra gaz çıkışım oldu stabil bir şekilde gaz çıkışı oluyor. İlk kez deniyorum bunu yazılanlara göre 15 20 gün sürer herhalde tabi Zaman gösterecek. Sikrik asit ve karbonatlı olan sistem daha temiz gibi geliyordu bana o yüzden tercih etmiştim ancak ekipmanın sıkıntılı oluşundan kullanamıyorum. Böyle en azında sabit bir gaz akışı oluyor şimdilik. İlerleyen süreçte kaç gün boyunca sabit bir gaz çıkışı aldığımı. İlk kez denediğim mayalı sistemin artı ve eksilerini paylaşırım. Co2 indikatör sıvısının mevcut rengini de çekiyorum. Bilenlerin yorumlamasını rica edeceğim. Yeşil gözüküyor ancak bu maviye yakın bir yeşil ton değilde sarıya yakın bir yeşil ton gibi geldi bana. İdael midir. Yoksa müdehale etmeli miyim.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229913/250220231631031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229913/250220231631081.jpg[/IMG]
İşin içinden bende çıkamadım ve son olarak mayalı sistemi denemek istedim. İlk kabın içindeki emiş hortumu söktüm ve şeker maya su ilave ettim yarısına kadar suyla doldurdum. İkinci kaba da su ekledim çıkan gaz suyun içerisinden süzülerek çıksın diye. Ve püf nokta şurada. Vanayı %80 90 açık bıraktım. Artık o kadar açıkken de kapanmaz diye düşünmüştüm ve yanılmadım. Üç dört saat sonra gaz çıkışım oldu stabil bir şekilde gaz çıkışı oluyor. İlk kez deniyorum bunu yazılanlara göre 15 20 gün sürer herhalde tabi Zaman gösterecek. Sikrik asit ve karbonatlı olan sistem daha temiz gibi geliyordu bana o yüzden tercih etmiştim ancak ekipmanın sıkıntılı oluşundan kullanamıyorum. Böyle en azında sabit bir gaz akışı oluyor şimdilik. İlerleyen süreçte kaç gün boyunca sabit bir gaz çıkışı aldığımı. İlk kez denediğim mayalı sistemin artı ve eksilerini paylaşırım. Co2 indikatör sıvısının mevcut rengini de çekiyorum. Bilenlerin yorumlamasını rica edeceğim. Yeşil gözüküyor ancak bu maviye yakın bir yeşil ton değilde sarıya yakın bir yeşil ton gibi geldi bana. İdael midir. Yoksa müdehale etmeli miyim.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229913/250220231631031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229913/250220231631081.jpg[/IMG]
Dıy Co2 Leri Ne Kadar Zamandır Kullanıyorsunuz ?
[QUOTE=OrcunAltun]Ben de şöyle bişey yaptım. Adım adım fotoğraflarla anlatayım.
1. Tüm parçaları birbirinden ayırdım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223652/270320222317041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223652/300320222240501.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223652/300320222239581.jpg[/IMG]
2. Ara bağlantı borusunu mengeneyle sabitleyip içini matkap ile genişlettim ve uçlarını törpüledim
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223652/300320222242051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223652/300320222242081.jpg[/IMG]
3. Bir serum setinin hortumunu sitrik asit ve karbonat şişe kapaklarından ve bağlantı borusundan geçirdim
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223652/300320222243361.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223652/300320222256471.jpg[/IMG]
4. Bağlantı parçalarının eklenmesi
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223652/300320222256471.jpg[/IMG]
5. Şişelere girecek iç parçaların eklenmesi
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223652/300320222257441.jpg[/IMG]
6. Tüm boşlukların ve bağlantı yerlerinin silikon ile doldurulması. Dikkat sıcak silikon işe yaramıyor. Heryerden gaz sızıntısı oldu. O yüzden parçalayıp yeniden bu aşamaya getirmek zorunda kaldım. Normal şeffaf silikon iş gördü. Sıfır sızıntı.
7. Sonuç. 400-450 TL zarardan kurtuldum. Ama ne yazık ki basınç göstergesi ve yüksek basınç tahliye çıkışından feragat etmek gerekti.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223652/300320222259521.jpg[/IMG]
Bu arada serum seti ince geldiği için yeterli derecede sitrik asiti çekmiyordu. Tüm işlemleri yeniden yaparak çok daha kalın bir boruyu yeniden döşedim. Bu defa işlem tamam oldu. Stabil çalışıyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223652/230420222011521.jpg[/IMG][/QUOTE]
Merhaba aynı ürünü bende bir yılı biraz aşkın süredir kullanıyorum yalnız uzun zamandır şöyle bir sorunum var. Gaz çıkışını ayarlıyorum misal saniyede bir damla olacak şekilde. İlk aldığım zamanlarda o ayarını uzun süre koruyordu sürekli ve aynı oranda gaz çıkışı veriyordu. Yalnız beş altı aydır içinde 2 bar ve hatta üzerinde basınç olsa bile gaz çıkışı zamanla azalıyor sonra duruyor. Öyleki şuan saniyede 2 damla verecek kadar açsam dahi yarım saat geçmeden neredeyse durma noktasına geliyor. Herhangi bir yerden kaçak yok co2 hortumu vs yeniledim içinde basınçta var. Ayar vanası bozuldu desem onuda çözemiyorum. Belli bir ayarda açtıktan sonra ne olurda kapanır çıkış durur ki.? Lütfen yardımcı olabilir misiniz. Aklıma co2 ince ayar vanası alıp hortuma eklemek geldi. Kendi vanasını sonuna kadar açıp basıncı ince ayar vanasıyla tutup gaz ayarını öyle yapayım diyorum. Onunda dıy sistem için satılanı muhtemelen kalitesiz bir şey o bile 150 lira gibi adam akıllı bir şey alsam 300 400 neredeyse sistemi o paraya almıştım zaten. Yapabileceğim demeyebileceğim bir şey var mı ? Teşekkür ederim.
[QUOTE=OrcunAltun]Ben de şöyle bişey yaptım. Adım adım fotoğraflarla anlatayım.
1. Tüm parçaları birbirinden ayırdım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223652/270320222317041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223652/300320222240501.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223652/300320222239581.jpg[/IMG]
2. Ara bağlantı borusunu mengeneyle sabitleyip içini matkap ile genişlettim ve uçlarını törpüledim
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223652/300320222242051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223652/300320222242081.jpg[/IMG]
3. Bir serum setinin hortumunu sitrik asit ve karbonat şişe kapaklarından ve bağlantı borusundan geçirdim
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223652/300320222243361.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223652/300320222256471.jpg[/IMG]
4. Bağlantı parçalarının eklenmesi
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223652/300320222256471.jpg[/IMG]
5. Şişelere girecek iç parçaların eklenmesi
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223652/300320222257441.jpg[/IMG]
6. Tüm boşlukların ve bağlantı yerlerinin silikon ile doldurulması. Dikkat sıcak silikon işe yaramıyor. Heryerden gaz sızıntısı oldu. O yüzden parçalayıp yeniden bu aşamaya getirmek zorunda kaldım. Normal şeffaf silikon iş gördü. Sıfır sızıntı.
7. Sonuç. 400-450 TL zarardan kurtuldum. Ama ne yazık ki basınç göstergesi ve yüksek basınç tahliye çıkışından feragat etmek gerekti.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223652/300320222259521.jpg[/IMG]
Bu arada serum seti ince geldiği için yeterli derecede sitrik asiti çekmiyordu. Tüm işlemleri yeniden yaparak çok daha kalın bir boruyu yeniden döşedim. Bu defa işlem tamam oldu. Stabil çalışıyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223652/230420222011521.jpg[/IMG][/QUOTE]
Merhaba aynı ürünü bende bir yılı biraz aşkın süredir kullanıyorum yalnız uzun zamandır şöyle bir sorunum var. Gaz çıkışını ayarlıyorum misal saniyede bir damla olacak şekilde. İlk aldığım zamanlarda o ayarını uzun süre koruyordu sürekli ve aynı oranda gaz çıkışı veriyordu. Yalnız beş altı aydır içinde 2 bar ve hatta üzerinde basınç olsa bile gaz çıkışı zamanla azalıyor sonra duruyor. Öyleki şuan saniyede 2 damla verecek kadar açsam dahi yarım saat geçmeden neredeyse durma noktasına geliyor. Herhangi bir yerden kaçak yok co2 hortumu vs yeniledim içinde basınçta var. Ayar vanası bozuldu desem onuda çözemiyorum. Belli bir ayarda açtıktan sonra ne olurda kapanır çıkış durur ki.? Lütfen yardımcı olabilir misiniz. Aklıma co2 ince ayar vanası alıp hortuma eklemek geldi. Kendi vanasını sonuna kadar açıp basıncı ince ayar vanasıyla tutup gaz ayarını öyle yapayım diyorum. Onunda dıy sistem için satılanı muhtemelen kalitesiz bir şey o bile 150 lira gibi adam akıllı bir şey alsam 300 400 neredeyse sistemi o paraya almıştım zaten. Yapabileceğim demeyebileceğim bir şey var mı ? Teşekkür ederim.
Bloodymarry İle Kiraz Karides
Şeffaf olandan renkli yavru alma ihtimali var tabiki ancak o renkli yavrudan şeffaf çıkmasıda aynı derece mümkün. Bu bir seferlik ayırma işlemini değilde nesiller boyu süren bir işlem. 10 yavrudan 3 4 şeffaf aldığınızda onları ayırıp üretime dahil etmezseniz Zaman la 2 3, 1 1, hatta hiç şeffaf almadığınız da olur. Üstünden bir iki nesil geçer arada yine şeffaf atar onuda ayırırsanız zamanla neredeyse hepsinin renkli olduğu ve doğduğu bir tank olur. Ama ben yerinizde olsam şeffaftan çıkan renkli yavru olsa dahi mevcut renklilerin içerisine koymazdım. Çünkü bir nesil üstü şeffaf. Onları seleksiyon fazlası tankınıza koyabilirsiniz. Ben ıslah yapıyor olsaydım öyle yapardım. [EDIT]Burakaksu,2023-02-22 14:40:43[/EDIT]
Şeffaf olandan renkli yavru alma ihtimali var tabiki ancak o renkli yavrudan şeffaf çıkmasıda aynı derece mümkün. Bu bir seferlik ayırma işlemini değilde nesiller boyu süren bir işlem. 10 yavrudan 3 4 şeffaf aldığınızda onları ayırıp üretime dahil etmezseniz Zaman la 2 3, 1 1, hatta hiç şeffaf almadığınız da olur. Üstünden bir iki nesil geçer arada yine şeffaf atar onuda ayırırsanız zamanla neredeyse hepsinin renkli olduğu ve doğduğu bir tank olur. Ama ben yerinizde olsam şeffaftan çıkan renkli yavru olsa dahi mevcut renklilerin içerisine koymazdım. Çünkü bir nesil üstü şeffaf. Onları seleksiyon fazlası tankınıza koyabilirsiniz. Ben ıslah yapıyor olsaydım öyle yapardım. [EDIT]Burakaksu,2023-02-22 14:40:43[/EDIT]
🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin
Melek, neon tetra, kuhli, pigme cory, nerite [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229913/220220231419531.jpg[/IMG][EDIT]Burakaksu,2023-02-22 14:21:18[/EDIT]
Melek, neon tetra, kuhli, pigme cory, nerite [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229913/220220231419531.jpg[/IMG][EDIT]Burakaksu,2023-02-22 14:21:18[/EDIT]
Bloodymarry İle Kiraz Karides
[QUOTE=yigoben]Merhaba, az önce bloodymarry karides aldım ve bunu satan kişi kiraz karideslerle birlikte aynı akvaryumda bakmış. bana satarken aralarda kiraz karideslerde kaynamış sanırım. sorum şuki ben bloodymarry ile kiraz karidesi nasıl ayırt edebilirim? bloodymarryler koyu kırmızı renklerden dolayı ayırt edilebiliyor fakat önceden biryerde okuduğuma göre bazı kiraz karideslerde koyu renkte olabiliyormuş. ayrıca kiraz karideslerle aynı akvaryumda bakılanlar ilerde sorun yaratırmı? kirazları ayrı akvaryuma almayı düşünüyorum.
Merhaba
Öncelikle aldığınız yerde birlikte besleniyorla aldığınız karideslerin içerisinde kiraz olabileceği gibi kiraz ile bloody Mary den olma yavrular da olabilir. Hatta 2 3 ay kadar birlikte bakıldıysa kesinlikle vardır. Çünkü kiraz yada bloody fark etmez çiftleşirler. Sizin durumunuzda yahut yalnız kiraz yada yalnız bloody mary beslerken de dahi. Tankın içerisinden en renkli gösterişli ve sağlıklı karidesleri tutmanız, ürettipiniz yavrular erişkinliğe yaklaştığında renkleri size göre ideal olanları tutup diğerlerini ayırmanız yani soy ıshalı yapmanız zamanla o tanktan aldığınız yavruların neredeyse hepsinin renkli hatta erişkin oldukça koyu vişne çürüğü renginde olmasını sağlayacaktır. Dediğim gibi yalnız kiraz yada bloody beslerken de bu yapılır, yapılabilir sizin durumunuzda da yapılabilir.
Kendi tankımda neredeyse şeffaf olan kirazlarım var yada yarı saydam az kırmızı olanlarda. Tabiki görsel olarak koyu kırmızı gibi keyif vermiyor ancak nihayetinde aynı canlılar aynı işlevi onlarda görüyor kendilerince onlarında bir havası var yani. Ben ayırmıyorum. Çünkü 300 lt bol bitkili bir tankım var mikro temizlik için çok çalışkan canlılar ne kadar çok olsalar benim için o kadar iyi. Ben niteliğe değil niceliğe bakıyorum. Ama siz renklerinin yoğun olan karidesleri bir arada tutarak ıslah edebilirsiniz. Biraz uzun oldu [:)]
Bu arada ayırt etmek neredeyse imkansız. Rengini almış koyu kırmızı bir kiraz olabileceği gibi açık kırmızı renk bir bloody mary de olabilir. Anatomik olarak ta farkları yok. Bşrlikte yaşatmalarında mahsur da yok. Eğer ıslah yapmak istiyorum derseniz o ölçüde kaliteli nesiller olur. Misal sakuralar ıslah sonucu oluşmuştur.
[QUOTE=yigoben]Merhaba, az önce bloodymarry karides aldım ve bunu satan kişi kiraz karideslerle birlikte aynı akvaryumda bakmış. bana satarken aralarda kiraz karideslerde kaynamış sanırım. sorum şuki ben bloodymarry ile kiraz karidesi nasıl ayırt edebilirim? bloodymarryler koyu kırmızı renklerden dolayı ayırt edilebiliyor fakat önceden biryerde okuduğuma göre bazı kiraz karideslerde koyu renkte olabiliyormuş. ayrıca kiraz karideslerle aynı akvaryumda bakılanlar ilerde sorun yaratırmı? kirazları ayrı akvaryuma almayı düşünüyorum.
Merhaba
Öncelikle aldığınız yerde birlikte besleniyorla aldığınız karideslerin içerisinde kiraz olabileceği gibi kiraz ile bloody Mary den olma yavrular da olabilir. Hatta 2 3 ay kadar birlikte bakıldıysa kesinlikle vardır. Çünkü kiraz yada bloody fark etmez çiftleşirler. Sizin durumunuzda yahut yalnız kiraz yada yalnız bloody mary beslerken de dahi. Tankın içerisinden en renkli gösterişli ve sağlıklı karidesleri tutmanız, ürettipiniz yavrular erişkinliğe yaklaştığında renkleri size göre ideal olanları tutup diğerlerini ayırmanız yani soy ıshalı yapmanız zamanla o tanktan aldığınız yavruların neredeyse hepsinin renkli hatta erişkin oldukça koyu vişne çürüğü renginde olmasını sağlayacaktır. Dediğim gibi yalnız kiraz yada bloody beslerken de bu yapılır, yapılabilir sizin durumunuzda da yapılabilir.
Kendi tankımda neredeyse şeffaf olan kirazlarım var yada yarı saydam az kırmızı olanlarda. Tabiki görsel olarak koyu kırmızı gibi keyif vermiyor ancak nihayetinde aynı canlılar aynı işlevi onlarda görüyor kendilerince onlarında bir havası var yani. Ben ayırmıyorum. Çünkü 300 lt bol bitkili bir tankım var mikro temizlik için çok çalışkan canlılar ne kadar çok olsalar benim için o kadar iyi. Ben niteliğe değil niceliğe bakıyorum. Ama siz renklerinin yoğun olan karidesleri bir arada tutarak ıslah edebilirsiniz. Biraz uzun oldu [:)]
Bu arada ayırt etmek neredeyse imkansız. Rengini almış koyu kırmızı bir kiraz olabileceği gibi açık kırmızı renk bir bloody mary de olabilir. Anatomik olarak ta farkları yok. Bşrlikte yaşatmalarında mahsur da yok. Eğer ıslah yapmak istiyorum derseniz o ölçüde kaliteli nesiller olur. Misal sakuralar ıslah sonucu oluşmuştur.
Ilk Bitkili Akvaryumum (60x40x40 Hi-tech)
Akvaryumun ön kısmında zemin bitkisi yerine tele sardığım Java, christmas ve fissidens moss larım var. Cevabınız için teşekkür ederim. Umarım dediğiniz gibi bitkiler için yeterki olur. Olmaz isede gözlem yapıp ona göre hareket ederim.
Akvaryumun ön kısmında zemin bitkisi yerine tele sardığım Java, christmas ve fissidens moss larım var. Cevabınız için teşekkür ederim. Umarım dediğiniz gibi bitkiler için yeterki olur. Olmaz isede gözlem yapıp ona göre hareket ederim.
Ilk Bitkili Akvaryumum (60x40x40 Hi-tech)
. [QUOTE=EmirAlp]Ledi nasıl yaptınız yardımcı olurmusunuz[/QUOTE]
Ben yapmadım arkadaştan aldım. Ama 2 sıra halinde her sırada 36 adet 1 w lık power ledler ile yapılmış toplam 72 adet led var 72w çoğu 6500 K 110 lümen beyaz, uv mor ve mavi vs de mevcut. Aslında LED’leri üç uca ekleyip onu kaldıracak bir devre adaptör vs yapılıyor çok zor değil hangi malzemeyi kullanacağını bildikten sonra elektrikçiye yaptırılabilir. Bence asıl kısım bunu koyacağın kasayı armatürü estetik bir şekilde yapmak mümkünse ısı transferinin hızlı olması için alüminyum vb malzemelerden.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229913/140220230654411.jpg[/IMG]
Benimki bu şekilde
. [QUOTE=EmirAlp]Ledi nasıl yaptınız yardımcı olurmusunuz[/QUOTE]
Ben yapmadım arkadaştan aldım. Ama 2 sıra halinde her sırada 36 adet 1 w lık power ledler ile yapılmış toplam 72 adet led var 72w çoğu 6500 K 110 lümen beyaz, uv mor ve mavi vs de mevcut. Aslında LED’leri üç uca ekleyip onu kaldıracak bir devre adaptör vs yapılıyor çok zor değil hangi malzemeyi kullanacağını bildikten sonra elektrikçiye yaptırılabilir. Bence asıl kısım bunu koyacağın kasayı armatürü estetik bir şekilde yapmak mümkünse ısı transferinin hızlı olması için alüminyum vb malzemelerden.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229913/140220230654411.jpg[/IMG]
Benimki bu şekilde
Karides Hakknda
Akvaryum gayet güzel sağlıkla idame edin inşallah. Bitkiler ve mosslar zamanla geliştikçe hem görseli dahada güzelleşecektir hemde saklanma ve beslenme alanı o ölçüde artacaktır. Mümin bey bir önceki mesajımda ifade etmeye çalıştığım gibi, karideslere en az zarar veren onlarla uğraşan canlılar otocat pigme cory ve salyangozlar. Onun haricinde ki kimi balıklarda erişkinler çok rahatsız edilmeyecektir yavrulardan kayıp olacaktır kimi balıkta örneğin melek gibi erişkinlerde av olacak yahut sürekli saklanacaktır. Sizi gayet iyi anlıyorum bende çok uzun zamandır karideslerimi küçük tatra türleriyle ve başka bir tankta lepisteslerimle besledim. Ürediler saklanma eğiliminde değillerdi sayıları zamanlada arttı. İşin ideali tek başına balık olmaksızın salyangoz vs olabilir, o şekilde bakmak. Ama içiniz rahat bir şekilde Ember tetra ile de besleyebilirsiniz. Benim bitkili lepistes akvaryumumda bolca Java moss ve elodea vardı neredeyse her an için yeni doğmuş yada 5 15 günlük 20 kadar yavru lepistes ve bir sürü yavru karideste. Olmaz değil oluyor. Lepistes için yavruluk vs de kullanmıyordum. İşin sırrı saklanabilecek alan bunun da en güzeli canlı bitki. Bu ortamı sağladığınız da ve kaliteli yemle küçük porsiyonlarda ve sık beslediğinizde sorun olacağını düşünmüyorum. Benim lepistesler ne yeni doğan yavruya nede karideslere dokunmuyordu. Tabiki ben görmeden bir sürü yavru karides yem olmuştur ama sayıları hep artıyordu.
Bu arada sebze haşlayıp verdiğinizi ve yemediklerini söylemişsiniz. Açıkçası dert etmeyin karidesler öyle balıklar gibi yeme direk gücüm eden canlılar değil bazen üstünden yakınından geçip gidiyor bazen karınca sürüsü gibi toplanıyor. Siz sıcak suda beklettiğiniz sebzeleri ara ara vermeyi deneyin 2 3 saatten fazlada bekletmeyin suyu bozmasın illaki bir gün tadna bakarlar sizde keyifle izlersiniz. Ayrıca ıspanağı da deneyebilirsiniz ve incecik bir salatalık diliminide seviyorlar. Ayrıca catapya yaprağı da ekleyebilirsiniz. İçeriğinde tanen var üremeyi teşvik ediyor ve suda bırakabilirsiniz. Zamanla iyice yumuşayacaktır karidesler afiyetle yerler [EDIT]Burakaksu,2023-02-14 06:39:58[/EDIT]
Akvaryum gayet güzel sağlıkla idame edin inşallah. Bitkiler ve mosslar zamanla geliştikçe hem görseli dahada güzelleşecektir hemde saklanma ve beslenme alanı o ölçüde artacaktır. Mümin bey bir önceki mesajımda ifade etmeye çalıştığım gibi, karideslere en az zarar veren onlarla uğraşan canlılar otocat pigme cory ve salyangozlar. Onun haricinde ki kimi balıklarda erişkinler çok rahatsız edilmeyecektir yavrulardan kayıp olacaktır kimi balıkta örneğin melek gibi erişkinlerde av olacak yahut sürekli saklanacaktır. Sizi gayet iyi anlıyorum bende çok uzun zamandır karideslerimi küçük tatra türleriyle ve başka bir tankta lepisteslerimle besledim. Ürediler saklanma eğiliminde değillerdi sayıları zamanlada arttı. İşin ideali tek başına balık olmaksızın salyangoz vs olabilir, o şekilde bakmak. Ama içiniz rahat bir şekilde Ember tetra ile de besleyebilirsiniz. Benim bitkili lepistes akvaryumumda bolca Java moss ve elodea vardı neredeyse her an için yeni doğmuş yada 5 15 günlük 20 kadar yavru lepistes ve bir sürü yavru karideste. Olmaz değil oluyor. Lepistes için yavruluk vs de kullanmıyordum. İşin sırrı saklanabilecek alan bunun da en güzeli canlı bitki. Bu ortamı sağladığınız da ve kaliteli yemle küçük porsiyonlarda ve sık beslediğinizde sorun olacağını düşünmüyorum. Benim lepistesler ne yeni doğan yavruya nede karideslere dokunmuyordu. Tabiki ben görmeden bir sürü yavru karides yem olmuştur ama sayıları hep artıyordu.
Bu arada sebze haşlayıp verdiğinizi ve yemediklerini söylemişsiniz. Açıkçası dert etmeyin karidesler öyle balıklar gibi yeme direk gücüm eden canlılar değil bazen üstünden yakınından geçip gidiyor bazen karınca sürüsü gibi toplanıyor. Siz sıcak suda beklettiğiniz sebzeleri ara ara vermeyi deneyin 2 3 saatten fazlada bekletmeyin suyu bozmasın illaki bir gün tadna bakarlar sizde keyifle izlersiniz. Ayrıca ıspanağı da deneyebilirsiniz ve incecik bir salatalık diliminide seviyorlar. Ayrıca catapya yaprağı da ekleyebilirsiniz. İçeriğinde tanen var üremeyi teşvik ediyor ve suda bırakabilirsiniz. Zamanla iyice yumuşayacaktır karidesler afiyetle yerler [EDIT]Burakaksu,2023-02-14 06:39:58[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
KULLANICILAR
- 20 Online Kullanıcı, 11 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
