ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
koraykbl
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
644
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
12 Nisan 2024 16:35
Son Ziyaret:
15 Haziran 2026 02:32
Toplam Mesaj:
946 [1.18 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
197 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
koray kubeli
Doğum Tarihi:
07 Haziran 2007
Yaş:
19
İl:
Afyon
Meslek:
Öğrenci
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
~Hayvanların dili yoktur ama sessizlikleriyle çok şey anlatırlar.~
[B]Mevlana[/B]
SON 10 MESAJI
Bettamin Vücudunda Çıkan Şey
[QUOTE=Ahmet özşen]İyi günler yardımcı oldugunuz için teşekkürler balığı bugün sabah gözlemledim köpük yuva yapmış yemde yedi ordaki kabarıklıga baktığımda sanki tümör veya kıs değilde balık bı yara almış önceden o yaranın izi gibi birde böyle büyük şişlik yok daha çok kabarık duruyor orası önceden yara almış olabilir sizce olabilirmi? Isı 25 te suyuda kontrol ediyorum filtrasyonda sıkıntı yok inşallah kuyruğu düzelir[/QUOTE]
Evet oda bir ihtimal. Genellikle açık yara aldığında doku hasarı olduğundan düzeldiğinde de o bölge maalesef eskisi gibi kalıyor. Kuyruk konusunda ise sabit ısı, güzel filtrasyon, kaliteli yemleme ile kendiliğinden düzelir, 1 hafta gözlemleyin. Eğer düzelmezse ilaç tedavisi uygulanabilir ama şimdilik sağlıklı şartlarda doğal şekilde tedavi etmek en sağlıklısı olur.
[QUOTE=Ahmet özşen]İyi günler yardımcı oldugunuz için teşekkürler balığı bugün sabah gözlemledim köpük yuva yapmış yemde yedi ordaki kabarıklıga baktığımda sanki tümör veya kıs değilde balık bı yara almış önceden o yaranın izi gibi birde böyle büyük şişlik yok daha çok kabarık duruyor orası önceden yara almış olabilir sizce olabilirmi? Isı 25 te suyuda kontrol ediyorum filtrasyonda sıkıntı yok inşallah kuyruğu düzelir[/QUOTE]
Evet oda bir ihtimal. Genellikle açık yara aldığında doku hasarı olduğundan düzeldiğinde de o bölge maalesef eskisi gibi kalıyor. Kuyruk konusunda ise sabit ısı, güzel filtrasyon, kaliteli yemleme ile kendiliğinden düzelir, 1 hafta gözlemleyin. Eğer düzelmezse ilaç tedavisi uygulanabilir ama şimdilik sağlıklı şartlarda doğal şekilde tedavi etmek en sağlıklısı olur.
Bettamin Vücudunda Çıkan Şey
[QUOTE=Ahmet özşen]Balığı bugün aldım o yüzden daha önceki ortamını bilmiyorum akvaryumcuda klasik bardakta duruyordu peki bu geçebilen birseymi [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235465/020520260002261.jpg[/IMG] kuyruğunu dhaa yakından cektim[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235465/020520260003581.jpg[/IMG][/QUOTE]
Saydığım şeylerden biri ise cerrahi müdale yani kistin ameliyat gibi bir operasyon ile alınması haricinde geçmesi neredeyse imkansız. Sadece şuan balık için yapabileceğiniz en iyi şey ona güzel bir ortam sunmak olur. Isıtıcısı olan, filtreli, bitkili ve en az 30lt bir akvaryumda olması şazım ki sağlıklı bir ömür geçirsin. Şimdilik yapacağınız en iyi şey bu olur.
[QUOTE=Ahmet özşen]Balığı bugün aldım o yüzden daha önceki ortamını bilmiyorum akvaryumcuda klasik bardakta duruyordu peki bu geçebilen birseymi [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235465/020520260002261.jpg[/IMG] kuyruğunu dhaa yakından cektim[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235465/020520260003581.jpg[/IMG][/QUOTE]
Saydığım şeylerden biri ise cerrahi müdale yani kistin ameliyat gibi bir operasyon ile alınması haricinde geçmesi neredeyse imkansız. Sadece şuan balık için yapabileceğiniz en iyi şey ona güzel bir ortam sunmak olur. Isıtıcısı olan, filtreli, bitkili ve en az 30lt bir akvaryumda olması şazım ki sağlıklı bir ömür geçirsin. Şimdilik yapacağınız en iyi şey bu olur.
Bettamin Vücudunda Çıkan Şey
[QUOTE=Ahmet özşen][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235465/010520261353561.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235465/010520261354011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235465/010520261354061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235465/010520261354111.jpg[/IMG]
Arkadaşlar bu bettayı yeni aldım vücudunun bı kısmında biyle yeşilimsi birşey çıkmış acaba neden olmuş olabilir tedavisi nasıl[/QUOTE]
Merhabalar. Balığın yaşadığı ortamı bilmek daha iyi olucak. Tahminimce bu tarz şişliklerin ana nedenleri deri aştı tümörü, kist, apse olabiliyor. Bu tarz bir durumsa ev ortamında yapılacak pek bir şey yok. Sadece yaşam koşullarını en üst düzeyde tutun. Ayrıca balığınızda ciddi derecede kuyruk erimesi mevcut neredeyse kuyruğunu kaybetmiş. Genellikle Isıtıcı olmaması ve yetersiz filtrasyondan kaynaklanır. İyi hobiler.
[QUOTE=Ahmet özşen][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235465/010520261353561.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235465/010520261354011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235465/010520261354061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235465/010520261354111.jpg[/IMG]
Arkadaşlar bu bettayı yeni aldım vücudunun bı kısmında biyle yeşilimsi birşey çıkmış acaba neden olmuş olabilir tedavisi nasıl[/QUOTE]
Merhabalar. Balığın yaşadığı ortamı bilmek daha iyi olucak. Tahminimce bu tarz şişliklerin ana nedenleri deri aştı tümörü, kist, apse olabiliyor. Bu tarz bir durumsa ev ortamında yapılacak pek bir şey yok. Sadece yaşam koşullarını en üst düzeyde tutun. Ayrıca balığınızda ciddi derecede kuyruk erimesi mevcut neredeyse kuyruğunu kaybetmiş. Genellikle Isıtıcı olmaması ve yetersiz filtrasyondan kaynaklanır. İyi hobiler.
Discus
[QUOTE=murtdmr]Bursa'dan herkese iyi hobiler. Kisa süreden sonra tekrar hobiye dönüş yapıyorum, 90 45 45 yeni akvaryum yaptırdım. İçine de 40x43x15 cm lik 3 bölmeli sump yaptırdım. Yavaş yavaş kurulumu bitiriyorum. Tavsiyeleriniz varsa alabilirim. iyi aksamlar..[/QUOTE]
https://www.akvaryum.com/symphsodon_aequifasciatus_discus_tatlisur_4_323.asp
Bu rehberdende göreceğiniz üzere diskuslar için litre geresiniminin 400lt olduğunu görüyorsunuz. Ayrıca bu balıklar çok hassas oluyorlar. Litreniz sumple birlikte baya baya küçülmüş yani aslında discusa uygun bir akvaryum maalesef olmaz. Akvaryumu büyütürseniz olabilir belki.
[QUOTE=murtdmr]Bursa'dan herkese iyi hobiler. Kisa süreden sonra tekrar hobiye dönüş yapıyorum, 90 45 45 yeni akvaryum yaptırdım. İçine de 40x43x15 cm lik 3 bölmeli sump yaptırdım. Yavaş yavaş kurulumu bitiriyorum. Tavsiyeleriniz varsa alabilirim. iyi aksamlar..[/QUOTE]
https://www.akvaryum.com/symphsodon_aequifasciatus_discus_tatlisur_4_323.asp
Bu rehberdende göreceğiniz üzere diskuslar için litre geresiniminin 400lt olduğunu görüyorsunuz. Ayrıca bu balıklar çok hassas oluyorlar. Litreniz sumple birlikte baya baya küçülmüş yani aslında discusa uygun bir akvaryum maalesef olmaz. Akvaryumu büyütürseniz olabilir belki.
Akvaryuma Fazla Balık Mı Koydum Acaba
[QUOTE=galaktikos]Merhaba arkadaşlar,
Yaklaşık 2 sene önce 123 lt bir akvaryum kurmuştum içinede 4 japon 2 tane vatoz koymuştum. Bugün dayanamadım 2 tane daha oranda ekledim( çok güzellerdi). Şimdi akvaryumda 4 adet Oranda 1 adet düz japon 1 adette balon yanak japon ile 2 vatoz oldu. Acaba hatamı ettim, okuduğum kadarıyla 30-40 lt suya 1 adet japon koyulması tavsiye ediliyor. Bu şekilde ileri vadede sorun yaşarmıyım deneyimli arkadaşlar tavsiye verebilirse çok memnun olurum.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/277464/120420261733441.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/277464/120420261733481.jpg[/IMG][/QUOTE]
Toplam 6 adet balık olmuş. Normalde balık balına japonlar için 30lt ortalama su düşmesi gerek. Bu orandalarda dahada fazlaya çıkabiliyor. Hepsine 30lt desek 6x30=180litre ermeliydi. Sizde 120lt var yani aslında tam sınırdaki olan balık sayısını 2 fazla arttırmışsınız. Bir tane tolere edilebilirdi ama 2 tane için litre iyice daralıyor. En sağlıklı yöntemde bana kalırsa o iki balığı çıkartın. Yada en az birini.
[QUOTE=galaktikos]Merhaba arkadaşlar,
Yaklaşık 2 sene önce 123 lt bir akvaryum kurmuştum içinede 4 japon 2 tane vatoz koymuştum. Bugün dayanamadım 2 tane daha oranda ekledim( çok güzellerdi). Şimdi akvaryumda 4 adet Oranda 1 adet düz japon 1 adette balon yanak japon ile 2 vatoz oldu. Acaba hatamı ettim, okuduğum kadarıyla 30-40 lt suya 1 adet japon koyulması tavsiye ediliyor. Bu şekilde ileri vadede sorun yaşarmıyım deneyimli arkadaşlar tavsiye verebilirse çok memnun olurum.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/277464/120420261733441.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/277464/120420261733481.jpg[/IMG][/QUOTE]
Toplam 6 adet balık olmuş. Normalde balık balına japonlar için 30lt ortalama su düşmesi gerek. Bu orandalarda dahada fazlaya çıkabiliyor. Hepsine 30lt desek 6x30=180litre ermeliydi. Sizde 120lt var yani aslında tam sınırdaki olan balık sayısını 2 fazla arttırmışsınız. Bir tane tolere edilebilirdi ama 2 tane için litre iyice daralıyor. En sağlıklı yöntemde bana kalırsa o iki balığı çıkartın. Yada en az birini.
Mikroskop Altında Detritus Solucanı
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/244541/110420260032381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/244541/110420260033281.jpg[/IMG]
Merhabalar değerli akvaristler. Bugün sizlerle mikroskop altında incelediğim bir canlı olan detritus solucanları hakkında kısa bir bilgilendirme ve ayrıca fotoğraflar ile ufak bir rehber tadında yazı paylaşmak istedim.
Akvaryum kumunda veya camında aniden beliren ince, beyaz, ipliksi canlılar çoğu hobiciyi ilk başta korkutur. Ancak bu canlılar sanılanın aksine bir hastalık belirtisi veya parazit değil, akvaryum ekosisteminin doğal ve faydalı bir parçasıdır. Bilimsel olarak genellikle Naididae ailesine mensup olan bu solucanlar akvaryumun gizli bir temizlik ekibidir.
Bu canlıların temel görevi, akvaryumdaki organik atıkları geri dönüştürmektir. Kumun derinliklerinde yaşayarak balık dışkılarını, çürüyen bitki parçalarını ve kumun arasına kaçan fazla yemleri tüketirler. Bu süreçte sadece temizlik yapmakla kalmaz, aynı zamanda kumun içinde hareket ederek substratın havalanmasını sağlarlar. Böylece kumun altında tehlikeli gazların birikmesini veya oluşumunu önleyen, biyolojik döngüye hizmet eden bir mekanizma oluştururlar. Hatta birçok balık türü için bu solucanlar, doğadan gelen ve protein içeren mükemmel bir canlı yemdir. Genellikle %12 civarı protein içerirler.
Üreme yetenekleri ise oldukça etkileyicidir. Hem eşeyli hem de eşeysiz olarak çoğalabilirler. Genellikle "enine bölünme" dediğimiz yöntemle, vücutlarını ikiye bölerek çok kısa sürede popülasyonlarını artırabilirler. Eğer akvaryumda çok fazla yemleme yapılıyorsa veya dip çekimi aksatılmışsa, besin bolluğu nedeniyle sayıları hızla artar. Bu durum aslında hobiciye bir mesaj verir "Tankta çok fazla atık birikmiş, yemlemeyi azaltmalısın."
Normalde kumun altında saklanan bu solucanları eğer toplu halde suyun üst kısımlarında veya camlarda görüyorsanız, bu durum akvaryumdaki oksijen seviyesinin düştüğüne veya sudaki amonyak/nitrit dengesinin bozulduğuna dair bir erken uyarı olabilir. Bu canlıları yok etmek için ilaç kullanmaya gerek yoktur. Sadece yemleme miktarını dengelemek ve düzenli su değişimleri yapmak sayılarını kontrol altına almak için yeterlidir.
Sonuç olarak; ince, uzun ve baş yapısı vücuduyla aynı genişlikte olan bu beyaz solucanlar akvaryumunuzun dostudur. Onları parazit olan ve karideslere zarar verebilen üçgen kafalı "Planaria" ile karıştırmamak gerekir. Eğer akvaryumunuzda bu küçük dostları görüyorsanız, ekosisteminizin işleyen bir parçası olduklarını bilmeli ve sadece biyolojik yükü kontrol altında tutmaya odaklanmalısınız. Unutmayın iyi bir biyolojik filtrasyon, o kadar sağlıklı akvaryum temeli demektir. [EDIT]koraykbl,2026-04-11 00:46:49[/EDIT]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/244541/110420260032381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/244541/110420260033281.jpg[/IMG]
Merhabalar değerli akvaristler. Bugün sizlerle mikroskop altında incelediğim bir canlı olan detritus solucanları hakkında kısa bir bilgilendirme ve ayrıca fotoğraflar ile ufak bir rehber tadında yazı paylaşmak istedim.
Akvaryum kumunda veya camında aniden beliren ince, beyaz, ipliksi canlılar çoğu hobiciyi ilk başta korkutur. Ancak bu canlılar sanılanın aksine bir hastalık belirtisi veya parazit değil, akvaryum ekosisteminin doğal ve faydalı bir parçasıdır. Bilimsel olarak genellikle Naididae ailesine mensup olan bu solucanlar akvaryumun gizli bir temizlik ekibidir.
Bu canlıların temel görevi, akvaryumdaki organik atıkları geri dönüştürmektir. Kumun derinliklerinde yaşayarak balık dışkılarını, çürüyen bitki parçalarını ve kumun arasına kaçan fazla yemleri tüketirler. Bu süreçte sadece temizlik yapmakla kalmaz, aynı zamanda kumun içinde hareket ederek substratın havalanmasını sağlarlar. Böylece kumun altında tehlikeli gazların birikmesini veya oluşumunu önleyen, biyolojik döngüye hizmet eden bir mekanizma oluştururlar. Hatta birçok balık türü için bu solucanlar, doğadan gelen ve protein içeren mükemmel bir canlı yemdir. Genellikle %12 civarı protein içerirler.
Üreme yetenekleri ise oldukça etkileyicidir. Hem eşeyli hem de eşeysiz olarak çoğalabilirler. Genellikle "enine bölünme" dediğimiz yöntemle, vücutlarını ikiye bölerek çok kısa sürede popülasyonlarını artırabilirler. Eğer akvaryumda çok fazla yemleme yapılıyorsa veya dip çekimi aksatılmışsa, besin bolluğu nedeniyle sayıları hızla artar. Bu durum aslında hobiciye bir mesaj verir "Tankta çok fazla atık birikmiş, yemlemeyi azaltmalısın."
Normalde kumun altında saklanan bu solucanları eğer toplu halde suyun üst kısımlarında veya camlarda görüyorsanız, bu durum akvaryumdaki oksijen seviyesinin düştüğüne veya sudaki amonyak/nitrit dengesinin bozulduğuna dair bir erken uyarı olabilir. Bu canlıları yok etmek için ilaç kullanmaya gerek yoktur. Sadece yemleme miktarını dengelemek ve düzenli su değişimleri yapmak sayılarını kontrol altına almak için yeterlidir.
Sonuç olarak; ince, uzun ve baş yapısı vücuduyla aynı genişlikte olan bu beyaz solucanlar akvaryumunuzun dostudur. Onları parazit olan ve karideslere zarar verebilen üçgen kafalı "Planaria" ile karıştırmamak gerekir. Eğer akvaryumunuzda bu küçük dostları görüyorsanız, ekosisteminizin işleyen bir parçası olduklarını bilmeli ve sadece biyolojik yükü kontrol altında tutmaya odaklanmalısınız. Unutmayın iyi bir biyolojik filtrasyon, o kadar sağlıklı akvaryum temeli demektir. [EDIT]koraykbl,2026-04-11 00:46:49[/EDIT]
Beta Baligima Nasıl Bakmaliyim
[QUOTE=Durustyilan]Balıkta kuyruk erimesi başlamış küçük küçük erimiş bazı yerleri bazı yerleri daha büyük erimiş ne yapmam lazım [:(]. Nasıl tedavi edilir [/QUOTE]
Öncelikle yem konusunda mesajınızı görmemişim kusura bakmayın. Şuanda durumu nasıl yem yiyormu? Dipte durması tek başına hastalık belirtisi olmayabilir.
Kuyruk erimesi için yeni yeni başlıyorsa haftalık düzenli su değişimi, kaliteli besleme, sabit 26 derece sıcaklık, güzel filtrasyon ve mümkünse canlı yem ile 1 ay boyunca bu şekilde tedavi uygulanırsa muhtemelen düzelme başlayacaktır. Eğer kuyruk aşırı derecede erimeye yada kopmaya maruz kaldıysa öncelik olarak balığı karantina tankına ayırmanız gerek ve ardından varsa sera bactopur tedavisi uygulanabilir. Fakat dediğim gibi daha hastalık başlardaysa şartları iyileştirin ve balığı ağır bçr tedaviye almayın. Kuyruk erimesinin bir çok sebebi var ve şuanki sebebi bilmiyorum. Belki stres, belki bir dekor, belki ısı dalgalanması, belki kötü filtreleme, belkide bakteriyel enflasyon birçok sebebi var.
[QUOTE=Durustyilan]Balıkta kuyruk erimesi başlamış küçük küçük erimiş bazı yerleri bazı yerleri daha büyük erimiş ne yapmam lazım [:(]. Nasıl tedavi edilir [/QUOTE]
Öncelikle yem konusunda mesajınızı görmemişim kusura bakmayın. Şuanda durumu nasıl yem yiyormu? Dipte durması tek başına hastalık belirtisi olmayabilir.
Kuyruk erimesi için yeni yeni başlıyorsa haftalık düzenli su değişimi, kaliteli besleme, sabit 26 derece sıcaklık, güzel filtrasyon ve mümkünse canlı yem ile 1 ay boyunca bu şekilde tedavi uygulanırsa muhtemelen düzelme başlayacaktır. Eğer kuyruk aşırı derecede erimeye yada kopmaya maruz kaldıysa öncelik olarak balığı karantina tankına ayırmanız gerek ve ardından varsa sera bactopur tedavisi uygulanabilir. Fakat dediğim gibi daha hastalık başlardaysa şartları iyileştirin ve balığı ağır bçr tedaviye almayın. Kuyruk erimesinin bir çok sebebi var ve şuanki sebebi bilmiyorum. Belki stres, belki bir dekor, belki ısı dalgalanması, belki kötü filtreleme, belkide bakteriyel enflasyon birçok sebebi var.
Kuluçkadaki Yunuslarım Ölmüş Mü ? Bilen Birileri ?
[QUOTE=EraySahin19]Beyler bilen birilerinin yardımı lazım balığı 1 gün önce kusturdum kuluçka makinasına koydum dün keseleri vardı bugün yok ama balıklar hiç hareket etmiyorlar. Acaba ölmüş mü [:(]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/222912/070420261638081.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/222912/070420261638131.jpg[/IMG][/QUOTE]
Beyaz olanlar ölmüş. Altta sanırım hala kabukta olanlar var. Su eğer soğuksa, değerler bozulduysa, kuluöka dönderemiyorsa, hava yetersizse vs. Bunlar olur.
[QUOTE=EraySahin19]Beyler bilen birilerinin yardımı lazım balığı 1 gün önce kusturdum kuluçka makinasına koydum dün keseleri vardı bugün yok ama balıklar hiç hareket etmiyorlar. Acaba ölmüş mü [:(]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/222912/070420261638081.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/222912/070420261638131.jpg[/IMG][/QUOTE]
Beyaz olanlar ölmüş. Altta sanırım hala kabukta olanlar var. Su eğer soğuksa, değerler bozulduysa, kuluöka dönderemiyorsa, hava yetersizse vs. Bunlar olur.
Dıy Peltierli Termostatlı Akvaryum Soğutucu Deneme
[QUOTE=pianoƒish]Üstü açık akvaryuma normal ev vantilatörü tutarak 3 derece kadar düşüş elde ediyorum yazları. (100x40x50yükseklik 200lt)[/QUOTE]
[:D] hayatımda gördüğüm en iyi hobici buluşu olabilir hocam.
[QUOTE=pianoƒish]Üstü açık akvaryuma normal ev vantilatörü tutarak 3 derece kadar düşüş elde ediyorum yazları. (100x40x50yükseklik 200lt)[/QUOTE]
[:D] hayatımda gördüğüm en iyi hobici buluşu olabilir hocam.
Beta Baligima Nasıl Bakmaliyim
[QUOTE=Durustyilan]Yanıtlarınız için çok teşekkür ederim [:3]. Şimdi edindiklerim şunlar: 15*35*30 akvaryum, şelale filtre gibi su akıtan bir ucu bulunan iç filtre, 50w ısıtıcı, termometre, bakteri kültürü. Bakteri kültürünü dün yani cumartesi döktüm 3 damla o zamandan beri filtre açık. Şimdi bundan sonra ne yapmam gerekiyo. Bide toprak almak için gittiğim akvaryumcu beta için toprak kullanmamami söyledi suyun bazikligini arttıracağı için o yuzden toprak ve bitki almadım. Beta diğer 5 litrelik akvaryumda yasiyo şuan 3 günde bir su değişimi yapıyorum bı iki gün beklemiş musluk suyu koyuyorum. Ve son 2 gündür yemi atıyorum yemi en başta yiyor daha sonra tukuruyor ve gidip o yemi yakalamaya çalışıyor fakat yiyemiyor. 2 gündür 1 tane yem yedi. Önerilerini bekliyorum [/QUOTE]
Yeme tam olarak tepki ağza alıp yutamayıp tükürme değilmi?
Yeme iştahsızlık, yemi görüp yememe, karında çöküklük, genellikle saklanma, halsizlik, dipte vakit geçirme vb. Şekilde hareketler varmı? Eğer varsa bir hastalıktan şüphe edebiliriz ki bu hastalığın başında olduğunuz için tedavi süreci daha kolay gerçekleşir.
[QUOTE=Durustyilan]Yanıtlarınız için çok teşekkür ederim [:3]. Şimdi edindiklerim şunlar: 15*35*30 akvaryum, şelale filtre gibi su akıtan bir ucu bulunan iç filtre, 50w ısıtıcı, termometre, bakteri kültürü. Bakteri kültürünü dün yani cumartesi döktüm 3 damla o zamandan beri filtre açık. Şimdi bundan sonra ne yapmam gerekiyo. Bide toprak almak için gittiğim akvaryumcu beta için toprak kullanmamami söyledi suyun bazikligini arttıracağı için o yuzden toprak ve bitki almadım. Beta diğer 5 litrelik akvaryumda yasiyo şuan 3 günde bir su değişimi yapıyorum bı iki gün beklemiş musluk suyu koyuyorum. Ve son 2 gündür yemi atıyorum yemi en başta yiyor daha sonra tukuruyor ve gidip o yemi yakalamaya çalışıyor fakat yiyemiyor. 2 gündür 1 tane yem yedi. Önerilerini bekliyorum [/QUOTE]
Yeme tam olarak tepki ağza alıp yutamayıp tükürme değilmi?
Yeme iştahsızlık, yemi görüp yememe, karında çöküklük, genellikle saklanma, halsizlik, dipte vakit geçirme vb. Şekilde hareketler varmı? Eğer varsa bir hastalıktan şüphe edebiliriz ki bu hastalığın başında olduğunuz için tedavi süreci daha kolay gerçekleşir.
SON MESAJLAR
- Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 23:25
Omurgasızlar - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci Ehtiyar, 23:04
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 21:07
Canlı Doğuranlar - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Fatihsm, 16:46
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 08:32
- Flame Moss , Java Moss gyunda 08:32
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 08:32
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 08:32
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 08:32
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 08:32
- Kampanyalı Siyah Bazalt Bitki Kumu Öğretmen Ali 08:09
- Sadece Bursa Endler Sılver Black Flame-cüce Vatoz Öğretmen Ali 08:09
- Yeni Paket-bu Sezonun En Büyük Kampanyası-ücretsiz Öğretmen Ali 08:09
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 07:03
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 07:03
- 10x10 Su Mercimeği oguzozt 06:51
- Karışık Malawi Uygun Fiyata oguzozt 06:51
- Genç Damızlık Süper Red Shortfin ( Tülden Doğma ) SinanBulut 06:01
- Akvaryum Ve Malzeme AtlasPoyraz 05:43
- Apistogramma Türleri AtlasPoyraz 05:43
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 01:24
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:22
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:22
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 23:39
- Sadece Takas Selçuks 23:15
- Tayvan Bee M510 23:10
- Tibee - Crs - Cbs - Kaplan Türleri M510 23:10
- Nano Akvaryum LEGEND59 22:47
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 22:42
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 22:42
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 22:42
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 22:42
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 22:21
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 21:20
- Bitki Armatürü SeaWorld 21:20
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 21:20
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 21:01
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 20:14
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 20:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 20:03
- Moss -pelia Moss - mightymurat 19:13
- Bitki Büyütme Lambası Full Spectrum mightymurat 19:13
- L333 - L397 Pleco Dişi Arıyorum mightymurat 19:13
- Siyah Molly mightymurat 19:13
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 18:11
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 18:02
- Kendi Üretimim Renk Renk Karidesler AquaShirmp 17:45
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Su Mercimekleri AquaShirmp 17:45
- Gold Laser Corydoras (3d-6e) Emirk 17:28
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:30
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:30
- Brichardi Çift Ve Yavrular emrahdm 15:19
- Çift Bricardi (yavrulu) emrahdm 15:17
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 14:48
KULLANICILAR
- 48 Online Kullanıcı, 26 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
