ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
oldfrontosa
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
15
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
06 Şubat 2009 17:53
Son Ziyaret:
08 Haziran 2020 21:13
Toplam Mesaj:
7 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
İMZA
[img]https://www.akvaryum.com/Forum/imzalar/68148.jpg[/img]
SON 7 MESAJI
Ufak Dış Motor Yapımı
Eline, emeğine sağlık adaşım. Güzel bir düşünülmüş bir proje olmuş.
Eline, emeğine sağlık adaşım. Güzel bir düşünülmüş bir proje olmuş.
Su Nasıl Dinlendirilir ?
[QUOTE=Altispinoza]Sodyum tiyosulfat kullanıyorum, aquatanin ve piyasadaki çoğu dekloratörun etken maddesi. 500ml suya 8gr sodyum tiyosulfat karışımı kullanıyorum. Bu karışımdan her 50 litreye 15ml olacak şekilde çözüp 45 dakika bekliyorum.
Yalnız tek hendikapi kloramindeki klor bağlanırken amonyak ortaya çıkıyor. Amonyak in zehirsiz olmasi için phin düşük olması lazim.
c vitamini yani askorbik asit amerikada yaygın kullanılıyor bildiğim kadarıyla. Hatta diyaliz hastalarına birşey enjekte ederken sudaki kloru cvitamini ile uçururlarmış onu okumustum plantedtank.uk de.
Yalnız sodyum tiyosulfat için 45dk tepkime süresi bulunuyor acaba c vitamini için de aynı şey söz konusu mu?
[/QUOTE]
Bu konuda elimde bilimsel bir veri yok. Ancak ben bir kaç kez JBL'in test çubuklarıyla C vitamini atmadan önce ve sonra ölçümler yaptım. 5 dakika sonra ölçtüğümde Klor miktarı yarıya düşmüştü. 15 dakika sonra ölçtüğümde sıfırlanmıştı. Ancak dediğim gibi bunlar sadece fikir veren kabaca yapılmış ölçümler bana göre.
[QUOTE=Altispinoza]Sodyum tiyosulfat kullanıyorum, aquatanin ve piyasadaki çoğu dekloratörun etken maddesi. 500ml suya 8gr sodyum tiyosulfat karışımı kullanıyorum. Bu karışımdan her 50 litreye 15ml olacak şekilde çözüp 45 dakika bekliyorum.
Yalnız tek hendikapi kloramindeki klor bağlanırken amonyak ortaya çıkıyor. Amonyak in zehirsiz olmasi için phin düşük olması lazim.
c vitamini yani askorbik asit amerikada yaygın kullanılıyor bildiğim kadarıyla. Hatta diyaliz hastalarına birşey enjekte ederken sudaki kloru cvitamini ile uçururlarmış onu okumustum plantedtank.uk de.
Yalnız sodyum tiyosulfat için 45dk tepkime süresi bulunuyor acaba c vitamini için de aynı şey söz konusu mu?
[/QUOTE]
Bu konuda elimde bilimsel bir veri yok. Ancak ben bir kaç kez JBL'in test çubuklarıyla C vitamini atmadan önce ve sonra ölçümler yaptım. 5 dakika sonra ölçtüğümde Klor miktarı yarıya düşmüştü. 15 dakika sonra ölçtüğümde sıfırlanmıştı. Ancak dediğim gibi bunlar sadece fikir veren kabaca yapılmış ölçümler bana göre.
Su Nasıl Dinlendirilir ?
[QUOTE=Va_sil]
Nasil oluyor ,,Bunu acikayan bir kaynaginiz varmi ?
Aciklarsaniz menun olurum .....[:)][/QUOTE]
ŞEBEKE SUYUNDAKİ KLORU KOLAY YOLDAN YOK ETMEK. Genellikle şebeke suyundaki kloru yok edebilmek için suyu ya havalandırarak dinlendirmemiz gerekir ya da bu iş için yapılmış özel ve de çok da ucuz olmayan kimyasalları kullanırız. Son dönemde belediyeler klorlamayı klor gazı yerine kloramin dediğimiz kimyasal ile yaptıkları için suyu bekleterek kloru uçurmamız neredeyse imkansız hale gelmiştir. Ancak, size çok basit bir yöntem öneriyorum: Suda eriyen C Vitamini tabletleri kullanarak da sudaki kloru nötürleyebilirsiniz. Sudaki klor miktarına göre bir tablet (1000 mg) C Vitamini 400 litreye kadar şebeke suyundaki kloru sıfırlayabilmektedir. Bunun en güzel yanı da suya C vitamini katmanız hiç bir zararlı artığa veya balıklara zarar verebilecek bir maddenin ortaya çıkmasına neden olmaz. Sadece akvaryumunuzun PH'ı çok az aşağı çekilecektir.
Bu yöntem son dönemde Amerika'da içme ve kullanma sularının nötürlenmesinde ve doğaya deşarj edilen suların çevreye zarar vermesini en aza indirilmesi amacı ile kullanılmaktadır. Akvaryum ortamında kullanılması benim geliştirdiğim bir yöntemdir. Defalarca değerli balıkların olduğu tanklarda başarıyla denenmiştir. Ben hortumla tanka su basarken bir yandan da vitamin tabletini küçük parçalar halinde suya katarak kullanıyorum.Kullanacağınız Vitaminin markası saygın bir firmanın ürünü olduğu sürece önemli değildir.
Referanslar:
https://www.fs.fed.us/t-d/pubs/html/05231301/05231301.html
http://healthwyze.org/.../673-neutralize-chlorine-with...
https://inspiredliving.com/.../vitamin-c-removes...
[QUOTE=Va_sil]
Nasil oluyor ,,Bunu acikayan bir kaynaginiz varmi ?
Aciklarsaniz menun olurum .....[:)][/QUOTE]
ŞEBEKE SUYUNDAKİ KLORU KOLAY YOLDAN YOK ETMEK. Genellikle şebeke suyundaki kloru yok edebilmek için suyu ya havalandırarak dinlendirmemiz gerekir ya da bu iş için yapılmış özel ve de çok da ucuz olmayan kimyasalları kullanırız. Son dönemde belediyeler klorlamayı klor gazı yerine kloramin dediğimiz kimyasal ile yaptıkları için suyu bekleterek kloru uçurmamız neredeyse imkansız hale gelmiştir. Ancak, size çok basit bir yöntem öneriyorum: Suda eriyen C Vitamini tabletleri kullanarak da sudaki kloru nötürleyebilirsiniz. Sudaki klor miktarına göre bir tablet (1000 mg) C Vitamini 400 litreye kadar şebeke suyundaki kloru sıfırlayabilmektedir. Bunun en güzel yanı da suya C vitamini katmanız hiç bir zararlı artığa veya balıklara zarar verebilecek bir maddenin ortaya çıkmasına neden olmaz. Sadece akvaryumunuzun PH'ı çok az aşağı çekilecektir.
Bu yöntem son dönemde Amerika'da içme ve kullanma sularının nötürlenmesinde ve doğaya deşarj edilen suların çevreye zarar vermesini en aza indirilmesi amacı ile kullanılmaktadır. Akvaryum ortamında kullanılması benim geliştirdiğim bir yöntemdir. Defalarca değerli balıkların olduğu tanklarda başarıyla denenmiştir. Ben hortumla tanka su basarken bir yandan da vitamin tabletini küçük parçalar halinde suya katarak kullanıyorum.Kullanacağınız Vitaminin markası saygın bir firmanın ürünü olduğu sürece önemli değildir.
Referanslar:
https://www.fs.fed.us/t-d/pubs/html/05231301/05231301.html
http://healthwyze.org/.../673-neutralize-chlorine-with...
https://inspiredliving.com/.../vitamin-c-removes...
Çek Discus Şampiyonası 2009
Dün Heiko Bleher ile telefonla konuştum. Kendisi 17-20 Eylül tarihleri arasında Prag'da yapılacak olan Discus Şampiyonasının organizatörü olduğu ve Türk discus severleri şampiyonaya beklediğini söyledi. Bu haberi sizlere duyurmamı özellikle rica etti.
Daha fazla bilgi edinmek isteyenler aşağıdaki linkten Heiko'nun sitesindeki ilgili sayfaya ulaşabilirler.
http://www.aquapress-bleher.com/inde...d=394&Itemid=1
Daha fazla bilgi edinmek isteyenler aşağıdaki linkten Heiko'nun sitesindeki ilgili sayfaya ulaşabilirler.
http://www.aquapress-bleher.com/inde...d=394&Itemid=1
Aquarama 2009 Diskus Yarışması Birinciler
[QUOTE=GÜVEN]Bilgiledirmeniz için çok teşekkürler.
İlgimi çeken detaylar yüksek dozda renklendirici verilmiş balıklar sözü oldu.
Bu konuda diskus uzmanlarının yorumlarını merak ediyorum doğrusu.
ikinci husus ta albino balıklara olan rağbet ki bu beni zayadesi ile memnun ediyor çünkü ben de bir albino hastasıyım.
Gerçi dürüst olmak gerekirse resimlere bakınca ilk resimdeki bana daha güzel göründüi ama neyse
[/QUOTE]
[QUOTE=GÜVEN]Bilgiledirmeniz için çok teşekkürler.
İlgimi çeken detaylar yüksek dozda renklendirici verilmiş balıklar sözü oldu.

Bu konuda diskus uzmanlarının yorumlarını merak ediyorum doğrusu.
ikinci husus ta albino balıklara olan rağbet ki bu beni zayadesi ile memnun ediyor çünkü ben de bir albino hastasıyım.

Gerçi dürüst olmak gerekirse resimlere bakınca ilk resimdeki bana daha güzel göründüi ama neyse

[/QUOTE]
Yüksek dozda renklendirici olayını Juri Kursu sonrasında Singapur'un önde gelen üreticileri ve DCS yöneticilerine açtık ve tartıştık. Tartıştığımız kişiler arasında Dr.Sun, Andrew Soh, Colin Yang, Brandon Wu ve Ivan Seah da vardı. Singapur'da balığın gerçek renklerini daha iyi ortaya çıkartmak amacıyla "doğru dozda" renklendirici ve hormon kullanımı hepsi onaylıyorlar. Ancak, balığın renginin doğallıktan uzaklaşmaya başladığı, balığın plastikten yapılmış gibi göründüğü yüksek dozlara herkes karşı çıkıyor. Bunun en çarpıcı örneğini juri kursunun sonunda yarışmaya katılan balıkları puanlarken yaşadık. Kursa bizimle beraber katılan Ivan Seah, sarı albino bir balığı aşırı hormon kullanımı ve aşırı renklendirildiği gerekçesiyle diskalifiye etti. Yarışmanın resmi juri oylaması sonucunda ise, aynı balık "Grand Champion" seçildi!
Bir çok kişi Ivan'a "Sen balıktan ancak bu kadar anlıyorsun" gibilerden takıldı ama bana göre Ivan'ın vurgulamaya çalıştığı gerçek çok önemliydi.
Türkiyenin İlk Diskus Hakemleri
oldfrontosa 2009-06-02 18:57:58
Hepinize güzel mesajlarınız için çok teşekkür ederim.
İlteriş de ben de bugüne kadar her zaman Türk discusunun daha ileriye gitmesi için uğraştık. Gerçek başarıdan, ancak büyük kitleler olaya dahil olduğunda bahsedilebilir. Bundan sonra da hep beraber; Sizlerle birlikte, bayrağı daha da yükseklere taşımak en büyük amacımız olacaktır.
Heiko Bleher Türkiye'de ( Seminer )
[QUOTE=reis]Semineri veren Heiko Bleher'de olsa Ed Koning'de olsa her anlattıklarını onaylamak zorunda değilim.Heiko gerçi tercüman soruyu benim sorduğum gibi soramadı cevabı farklıydı ama benim söylediğim bir sözede bozuldu.
[/QUOTE]
Sayın Uğur Bey,
oldfrontosa 2009-04-20 23:54:14
[QUOTE=reis]Semineri veren Heiko Bleher'de olsa Ed Koning'de olsa her anlattıklarını onaylamak zorunda değilim.Heiko gerçi tercüman soruyu benim sorduğum gibi soramadı cevabı farklıydı ama benim söylediğim bir sözede bozuldu.
Ben şöyle sormuştum ''Türkiye'de Malawi severlerin besledikleri türler Mbuna'lara yani küçük ırklara doğru kaymaya başladı.İzlediğim ve takip ettiğim kadarı ile Avrupa'da Malawi severler daha çok Haplochromis varyeteleri yani iri ırklar besliyormuş.Buna katılıyor musunuz? veya bu konu hakkında bilginiz var mı?'' diye bir soru sordum. Aldığım cevap şuydu ''Avrupa'da bazı iskandinav ülkeleri hariç Malawi besleyen kalmadı.Avrupa'da bu aralar cüce amerikan türleri besleniyor'' oldu.Bende bu görüşe katılmadığımı ve özellikle Almanya'da bir çok Malawi severin olduğunu bunu forunlardan takip ettiğimi söyledim üstad biraz bozuldu ve ''Forumlardan her duyduğunuza inanmayın,size yılanbaşlarla ilgili 40 tane forum gösteririm,bu da yılanbaşların orada fazla beslendiğini isbat etmez dedi''
Ben uzun yıllardır özellikle Almanya ithalat listelerini takip ederim aynı zamanda forumlarını da.Almanya'da Malawi besleyen kalamdı sözüne katılmıyorum,orada yakın zamana kadar Haplochromis'lere,yakın zamanda da bizler gibi nadir bulunan bazı Mbuna türlerine yöneldiklerini biliyorum.Ben bu konuda Heiko gibi düşünmüyorum.
Burada benimle ilgili de yorumunuz olduğu için cevap yazma gereğini duydum.
1) Seminerde tercümeleri yapan kişi benim. Özellikle sizin sorunuzu birebir tercüme ettim.
2) Sorduğunuz soruyu da kendi fikrinizi Sayın Bleher'e onaylatmak amaçlı sordunuz ancak Heiko bu soruya sizin istediğiniz cevabı vermeyince bundan hoşlanmadınız.
3) Sayın Bleher'in konuşmaları sırasında yanındaki arkadaşlarla konuşan ve zaman zaman gülen bir tek siz vardınız. Bence bu konuda Sayın Bleher'e ve tüm katılımcılara bir özür borçlusunuz.
Saygılarımla,
SON MESAJLAR
- Karides Akvaryumu Hakkında Sorularım Ve Kurulumum NightWist, 16:42
Omurgasızlar - 160x60x60 Akvaryumum Tata, 16:33
Akvaryum Tanıtımı - Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 15:21
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
KULLANICILAR
- 76 Online Kullanıcı, 42 Üye
Online Kullanıcılar
Pandkoal,
Koksal Gurkan,
burakinal,
omerkaya40,
Samoo,
DABARAKATO,
nniiaa,
0rnn,
MiSoSiKiaN,
Ertug22,
pusathan01,
altuntasseref,
yeekim,
Kuduoglu,
egedin,
Sungurr,
osmandbnl,
Hoppala,
m170,
sina cen,
Kınayu,
√olkaπ,
NightWist,
SEYTAL33,
enginhayta,
cancoma,
DY1903,
oguzozt,
Tata,
ternapi,
mesut alak,
EfeC,
emreemin,
Phos,
hankuarn,
Laetacara,
Stoke,
kocoglu,
GreeNWooD,
hazalca,
BurakSemihAslan,
rexxter,
Ozzgur,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
