ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
GaMeR
Kullanıcı Grubu:
Forum Özel Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
18
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
06 Ocak 2010 02:43
Son Ziyaret:
13 Şubat 2019 02:48
Toplam Mesaj:
194 [0.03 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Korhan Güzel
Doğum Tarihi:
01 Ocak 1979
Yaş:
47
İl:
Istanbul
Meslek:
Mimar
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
SON 10 MESAJI
Power Led Çalismam Hakkinda?
[QUOTE=Kromatit]
Siz teorik konuşuyorsunuz. Ben size olgu tabanlı konuşuyorum. Ben eğer başka hiçbir şeye etki etmeden sadece ışığı kesip sorundan kurtulduysam sorunun kaynağı ışıktır.
[/QUOTE]
Bende de BSA vardı, ve hiçbir değişiklik yapmadım; birkaç ay sonra kendiliğinden yok oldu. Buraya gelip, birkaç ay dokunma kendisi gider demeli miyim? Tecrübem bu yönde çünkü.
"Şunu değiştirdim, düzeldi. Böyle yaptım, şu oldu." şeklinde tecrübeler ne yazık ki yanlış OLABİLİYOR. Sizin ki yanlıştır demiyorum. Akvaryum ile ilgili tecrübelerde atlanan ufak bir detayı hatırlatmak isterim.
Detayla ilgili bir örnek vereyim: Mesela siz bir akvaryumu 6 ay kullanıyorsunuz, sonra ışık değiştiriyorsunuz, bir 6 ay daha kullanıyorsunuz. Diyorsunuz ki, sadece ışık değiştirdim. Fakat o akvaryum artık senelik akvaryum olmuş, sizin önceki şartlarınızı karşılamıyor. Kumu, kütüğü, bakterisi herşeyi değişmiş. Mevsim değişmiş, sıcaklık değişmiş, verdiğiniz yemler -belki- 6 ay bayatlamış, bitkiler belki maksimum boylarına ulaşmış, değiştirmediğiniz diğer lambalar eskimiş, diğer lambaları da değiştirdiyseniz eski ışık zaten değişmiş.
Demek istediğim böyle birşeyi tecrübe ile sabitlemek için, laboratuvar şartları denilen; aynı sıcaklık, aynı ortam, aynı canlı türü ve sayısı gibi şartlarda ve aynı anda denemeler yapılmalıdır. Pek çok teorik bilginin de kaynağı budur.
[QUOTE=Kromatit]
Siz teorik konuşuyorsunuz. Ben size olgu tabanlı konuşuyorum. Ben eğer başka hiçbir şeye etki etmeden sadece ışığı kesip sorundan kurtulduysam sorunun kaynağı ışıktır.
[/QUOTE]
Bende de BSA vardı, ve hiçbir değişiklik yapmadım; birkaç ay sonra kendiliğinden yok oldu. Buraya gelip, birkaç ay dokunma kendisi gider demeli miyim? Tecrübem bu yönde çünkü.
"Şunu değiştirdim, düzeldi. Böyle yaptım, şu oldu." şeklinde tecrübeler ne yazık ki yanlış OLABİLİYOR. Sizin ki yanlıştır demiyorum. Akvaryum ile ilgili tecrübelerde atlanan ufak bir detayı hatırlatmak isterim.
Detayla ilgili bir örnek vereyim: Mesela siz bir akvaryumu 6 ay kullanıyorsunuz, sonra ışık değiştiriyorsunuz, bir 6 ay daha kullanıyorsunuz. Diyorsunuz ki, sadece ışık değiştirdim. Fakat o akvaryum artık senelik akvaryum olmuş, sizin önceki şartlarınızı karşılamıyor. Kumu, kütüğü, bakterisi herşeyi değişmiş. Mevsim değişmiş, sıcaklık değişmiş, verdiğiniz yemler -belki- 6 ay bayatlamış, bitkiler belki maksimum boylarına ulaşmış, değiştirmediğiniz diğer lambalar eskimiş, diğer lambaları da değiştirdiyseniz eski ışık zaten değişmiş.
Demek istediğim böyle birşeyi tecrübe ile sabitlemek için, laboratuvar şartları denilen; aynı sıcaklık, aynı ortam, aynı canlı türü ve sayısı gibi şartlarda ve aynı anda denemeler yapılmalıdır. Pek çok teorik bilginin de kaynağı budur.
Bulanık Su Delirecegim
[QUOTE=Mymustang]öncelikle ayrıntılı olarak cevap verdiğiniz için teşekkür ediyorum.
metilenden sonra yüksek oranda su değişimi yaptım arka arkaya tabi haftalık olarak %40 civarı değişim yaptım şuan %20 civarı yapıyorum haftalık. purigen vardı ikiye bölüp kullanmayı düşünmüştüm. sonra bu durum olunca diğer parçayı da ekledim bi nebze olsun düzelme var ama istediğim kadar değil. yeni purigeni koyunca fakettim ki ilk koyduğum kahve olmuş dediğiniz gibi ama çıkarmadım yanına ekledim temizleme yapmam gerekir mi ? nasıl yapabilirim bilginiz var mı?
hastalık şuan için yok 1,5ay önce balıklarda yüksek oranda sürtünme vardı (nette yaptığım araştırmalar dış parazit olabileceği için metilen kullandım) o yüzden tuz ve metilen mavisi kullandım büyük oranda sürtünmeler geçti ama ara ara yine sürtünen balıklar var artık o durumu takmıyorum. ana tankım da kulanmamın sebebi başka bir akvaryumum yoktu ve hemen hemen tüm balıklarda aynı problem olduğu için ana tankta kullandım. 1,5 ay gibi bir sürede bakteri oluşumu gerçekleşmez mi?
iç filtre ses yapıyor geceleri rahatsız edici oluyor açık bırakırsam hanım beni de akvaryumu da camdan atar:) iç fitreyi daha çok mekanik temizlik yapsın amacı ile kullanıyorum yanlış mı?
dış filtremde en alt sepette filtre ile gelen seramik halkalar üzerinde biyolojik sünger ikinci sepette Jbl Sintomec Filtre Malzemesi 450gr (buda linki http://urun.gittigidiyor.com/evcil-hayvan/jbl-sintomec-filtre-malzemesi-450gr-255718442) üzerinde biyolojik sünger üçüncü sepette sünger ve elyaf en üstte sünger purigen ve elyaf kullanıyorum.
sizin gibi paragraf paragraf yazmaya çalıştım.zaman ayırdığınız cevapladığınız için teşekkürler.[/QUOTE]
Birşey değil, yardımcı olmaya çalışıyoruz sadece. Siz de tecrübe edinip, ileride sıkıntı yaşayan arkadaşlara yardımcı olursanız, döngü tamamlanır. :)
Purigen'i yenileme çamaşır suyuyla yapılıyor. Forum'da veya internette bulabilirsiniz. Yeniledikten sonra iyice durulamayı unutmayın. Ben Renew kullanıyorum, o yenilenmiyor. (Renew, Purigen'den daha eski ve daha az etkili, aynı firmanın ürünü) Purigen'im olsa, yenilemek için eskisini suya atar, yenisini koyardım diğeri hazır olana kadar. Böylece çamaşır suyunu da iyice durulamış olurdum.
Bakteriler normalde oluşur bir buçuk aya, fakat ne kadar ilaç kaldı sistemde, ne oldu kestirmek zor. Purigen kullandıysanız hepsinin gitmiş olması lazım.
İç filtre çok da iyi bir mekanik temizleyici değildir. Temizlediklerini de, gece siz fişi çekince akvaryuma geri bırakacaktır. Siz her gece iç filtreyi kapamadan önce boş bir yoğurt kovasını akvaryuma sokup, iç filtreyi içine oturtup, ondan sonra fişini çekiyor musunuz? Böylece pislikler kovada kalır, öylece akvaryum dışına çıkartırsınız. Ortaokulda kurduğum canlı doğuran akvaryumumda böyle temizlik yapıyordum. Ses yapıyorsa, hava hortumunu çıkartın ya da kapatın.
Dış filtre malzemenize baktım. Aynen şöyle yazıyor: "6 ay sonra yenilenmesi tavsiye edilmektedir." Benim filtrem sepetli değil ama olsa şöyle olurdu: En alt tabaka (su geliş) seramik halka ve seachem matrix; ikinci sepet alt yarıya mavi sünger, üste Eheim substrat pro; üçüncü sepet Eheim Substrat Pro; dördüncü sepet Purigen - İnce kesilmiş Mavi Sünger ve En son Elyaf.
Size sudaki değerleri kontrol etmeniz için, kolay bir test önereyim:
https://www.jbl.de/?lang=tr&mod=products&func=detail&id=4490
Bununla suda nitrit ve nitrat düzeyini öğrenebilirsiniz. Eğer akvaryumda nitrit mevcutsa, hala bakteri oluşumu tamamlanmamış demektir. Konu ile ilgili şu başlığı mutlaka okuyun:
http://www.akvaryum.com/Forum/yeni_tank_sendromu_ve_azot_dongusu_k877167.asp
Son olarak da dip çekimi yaparken, kumları tamamen havalandırmayın. Bölge bölge, üstten temizlik yapın.
[QUOTE=Mymustang]öncelikle ayrıntılı olarak cevap verdiğiniz için teşekkür ediyorum.
metilenden sonra yüksek oranda su değişimi yaptım arka arkaya tabi haftalık olarak %40 civarı değişim yaptım şuan %20 civarı yapıyorum haftalık. purigen vardı ikiye bölüp kullanmayı düşünmüştüm. sonra bu durum olunca diğer parçayı da ekledim bi nebze olsun düzelme var ama istediğim kadar değil. yeni purigeni koyunca fakettim ki ilk koyduğum kahve olmuş dediğiniz gibi ama çıkarmadım yanına ekledim temizleme yapmam gerekir mi ? nasıl yapabilirim bilginiz var mı?
hastalık şuan için yok 1,5ay önce balıklarda yüksek oranda sürtünme vardı (nette yaptığım araştırmalar dış parazit olabileceği için metilen kullandım) o yüzden tuz ve metilen mavisi kullandım büyük oranda sürtünmeler geçti ama ara ara yine sürtünen balıklar var artık o durumu takmıyorum. ana tankım da kulanmamın sebebi başka bir akvaryumum yoktu ve hemen hemen tüm balıklarda aynı problem olduğu için ana tankta kullandım. 1,5 ay gibi bir sürede bakteri oluşumu gerçekleşmez mi?
iç filtre ses yapıyor geceleri rahatsız edici oluyor açık bırakırsam hanım beni de akvaryumu da camdan atar:) iç fitreyi daha çok mekanik temizlik yapsın amacı ile kullanıyorum yanlış mı?
dış filtremde en alt sepette filtre ile gelen seramik halkalar üzerinde biyolojik sünger ikinci sepette Jbl Sintomec Filtre Malzemesi 450gr (buda linki http://urun.gittigidiyor.com/evcil-hayvan/jbl-sintomec-filtre-malzemesi-450gr-255718442) üzerinde biyolojik sünger üçüncü sepette sünger ve elyaf en üstte sünger purigen ve elyaf kullanıyorum.
sizin gibi paragraf paragraf yazmaya çalıştım.zaman ayırdığınız cevapladığınız için teşekkürler.[/QUOTE]
Birşey değil, yardımcı olmaya çalışıyoruz sadece. Siz de tecrübe edinip, ileride sıkıntı yaşayan arkadaşlara yardımcı olursanız, döngü tamamlanır. :)
Purigen'i yenileme çamaşır suyuyla yapılıyor. Forum'da veya internette bulabilirsiniz. Yeniledikten sonra iyice durulamayı unutmayın. Ben Renew kullanıyorum, o yenilenmiyor. (Renew, Purigen'den daha eski ve daha az etkili, aynı firmanın ürünü) Purigen'im olsa, yenilemek için eskisini suya atar, yenisini koyardım diğeri hazır olana kadar. Böylece çamaşır suyunu da iyice durulamış olurdum.
Bakteriler normalde oluşur bir buçuk aya, fakat ne kadar ilaç kaldı sistemde, ne oldu kestirmek zor. Purigen kullandıysanız hepsinin gitmiş olması lazım.
İç filtre çok da iyi bir mekanik temizleyici değildir. Temizlediklerini de, gece siz fişi çekince akvaryuma geri bırakacaktır. Siz her gece iç filtreyi kapamadan önce boş bir yoğurt kovasını akvaryuma sokup, iç filtreyi içine oturtup, ondan sonra fişini çekiyor musunuz? Böylece pislikler kovada kalır, öylece akvaryum dışına çıkartırsınız. Ortaokulda kurduğum canlı doğuran akvaryumumda böyle temizlik yapıyordum. Ses yapıyorsa, hava hortumunu çıkartın ya da kapatın.
Dış filtre malzemenize baktım. Aynen şöyle yazıyor: "6 ay sonra yenilenmesi tavsiye edilmektedir." Benim filtrem sepetli değil ama olsa şöyle olurdu: En alt tabaka (su geliş) seramik halka ve seachem matrix; ikinci sepet alt yarıya mavi sünger, üste Eheim substrat pro; üçüncü sepet Eheim Substrat Pro; dördüncü sepet Purigen - İnce kesilmiş Mavi Sünger ve En son Elyaf.
Size sudaki değerleri kontrol etmeniz için, kolay bir test önereyim:
https://www.jbl.de/?lang=tr&mod=products&func=detail&id=4490
Bununla suda nitrit ve nitrat düzeyini öğrenebilirsiniz. Eğer akvaryumda nitrit mevcutsa, hala bakteri oluşumu tamamlanmamış demektir. Konu ile ilgili şu başlığı mutlaka okuyun:
http://www.akvaryum.com/Forum/yeni_tank_sendromu_ve_azot_dongusu_k877167.asp
Son olarak da dip çekimi yaparken, kumları tamamen havalandırmayın. Bölge bölge, üstten temizlik yapın.
Bulanık Su Delirecegim
Ortada delirmelik bir şey yok. Lütfen biraz sabır gösterin, akvaryumunuzun oturmasını bekleyin.
İlk olarak, bir buçuk ay önce metilen mavisi kullandığınızı söylemişsiniz. Bu akvaryum suyunu ve içindekileri maviye boyar. Boyadığı yerleri temizlemek oldukça güç. Bunun arkasından %50lik su değişimleri ve Purigen kullanılmalı. Bir süre kullanılan purigen kahverengi renge bürününce, özel temizleme yöntemiyle temizleyip yeniden kullanmalısınız.
Hastalık yaşamadığınızı söylediniz. Neden metilen mavisi kullandınız? Metilen mavisi filtrelerdeki tüm bakteriyi öldürür. Bunların yeniden oturması da zaman alır. Bu yüzden bu tip ilaçlar ana tankta değil, daha ufak karantina tanklarında kullanılır. Hasta balık başka bir akvaryumda misafir edilerek tedavisi yapılır, ana akvaryumun bakteri sistemine zarar vermez.
Ayrıca iç filtrenizi neden sabah çalıştırıp, gece kapatıyorsunuz? Bu da bakteri ölümüne sebep olacaktır. Hiç çalıştırmayın ya da sürekli çalıştırın. Akıntı istiyorsanız, kafa moturu olarak süngersiz çalıştırın.
Filtrelerdeki biolojik döngüyü sağlayan bakteriler, oksijen ile beslenir. O yüzden hareketli su olması gerekir. Bakteriler ölünce, ölü bakteriler suda sis görünümü yaparlar. Ve akvaryumun büyüklüğüne göre kötü görünüm, koku, hatt balık ölümleri bile görülebilir.
Dış filtrenizin içindeki malzemeler nedir? Onları da bir söylerseniz daha yardımcı olabilirim ama şimdilik tavsiyem;
İç filtre ya hep ya hiç; dış filtre içine purigen, kahverengi olunca yenileme. Bakteriler tam oturana kadar yemlemeyi kararında tutma.
Son olarak da şunu da belirteyim, emin olun balıkların geldikleri sular cam gibi görünmez. Ama çok temiz su değerleri vardır. Temiz görünümünden ziyade, iyi değerler sağlamaya çalışın.
Ortada delirmelik bir şey yok. Lütfen biraz sabır gösterin, akvaryumunuzun oturmasını bekleyin.
İlk olarak, bir buçuk ay önce metilen mavisi kullandığınızı söylemişsiniz. Bu akvaryum suyunu ve içindekileri maviye boyar. Boyadığı yerleri temizlemek oldukça güç. Bunun arkasından %50lik su değişimleri ve Purigen kullanılmalı. Bir süre kullanılan purigen kahverengi renge bürününce, özel temizleme yöntemiyle temizleyip yeniden kullanmalısınız.
Hastalık yaşamadığınızı söylediniz. Neden metilen mavisi kullandınız? Metilen mavisi filtrelerdeki tüm bakteriyi öldürür. Bunların yeniden oturması da zaman alır. Bu yüzden bu tip ilaçlar ana tankta değil, daha ufak karantina tanklarında kullanılır. Hasta balık başka bir akvaryumda misafir edilerek tedavisi yapılır, ana akvaryumun bakteri sistemine zarar vermez.
Ayrıca iç filtrenizi neden sabah çalıştırıp, gece kapatıyorsunuz? Bu da bakteri ölümüne sebep olacaktır. Hiç çalıştırmayın ya da sürekli çalıştırın. Akıntı istiyorsanız, kafa moturu olarak süngersiz çalıştırın.
Filtrelerdeki biolojik döngüyü sağlayan bakteriler, oksijen ile beslenir. O yüzden hareketli su olması gerekir. Bakteriler ölünce, ölü bakteriler suda sis görünümü yaparlar. Ve akvaryumun büyüklüğüne göre kötü görünüm, koku, hatt balık ölümleri bile görülebilir.
Dış filtrenizin içindeki malzemeler nedir? Onları da bir söylerseniz daha yardımcı olabilirim ama şimdilik tavsiyem;
İç filtre ya hep ya hiç; dış filtre içine purigen, kahverengi olunca yenileme. Bakteriler tam oturana kadar yemlemeyi kararında tutma.
Son olarak da şunu da belirteyim, emin olun balıkların geldikleri sular cam gibi görünmez. Ama çok temiz su değerleri vardır. Temiz görünümünden ziyade, iyi değerler sağlamaya çalışın.
Bitkili Ve Mavi Gözler (güncellendi)
[QUOTE=zahitciftci]Baktım olmuyor uzun süre karbon kullanamayacağımdan aynı yöntemle seachem renew kullanmaya başladım. Sonradan da sıkıntı yaşamadım. Araya su ile ilgili büyük sorunum girince de hiç o konu ile ilgilenmedim. Uzun süre renew akvaryumda çorap içerisinde durmaya devam etti, önceki fotoğraflarda da görünüyor. 2 hafta önce görüntüden hoşnut olmadığımdan ve artık sorunun çözülmüş olduğunu düşünerek akvaryumdan çıkardım. 2-3 gün sonra suda bir farklılık görmedim ama balıkların su yüzeyine yakın yüzdüklerini fark ettim. Ne olur ne olmaz diye de hazır da duran renewi hiç yıkamadan tekrar yerleştirdim. Ertesi gün hiç uğrayamadım. Sonraki gün ise suyun yine tamamen sisli görüntüde olduğunu ve balıkların tamamının öldüğünü gördüm. Hemen yine su değişimleri yaptım, renewi yıkayıp tekrar yerleştirdim. Şu anda hiçbir problem görünmüyor ama ben bu renewi sürekli kullanmak zorunda mıyım. Akvaryumda oturmayan, yada ters giden şey ne onu da merak ediyorum. Bu arada bildiğim kadarıyla karidesler hassas canlılardır ama bu kadar şey oldu daha hiç kayıp vermedim. Amano karidesler baya sağlam çıktı:)
[/QUOTE]
Konu eski ama bilgi olsun diye ekleyeyim:
Renew sudaki organik materyalleri hapseder. Amonya, nitrat gibi. Diğer karbonlar gibi suyun fosfat değerleri ile oynamaz. PH değiştirmez. Özellikle düşük phlı siyah su akvaryumlarında kullanılabilir, mesela kütüklerden suya yayılan kahverengi-sarı tanninleri temizlemez.
Purigen ise tam temizleyicidir. Tanninler dahil, tüm organikleri temizler.
Renew tek kullanımlıktır, 200lt için yaklaşık 300ml renew kullanılır. Bir- bir buçuk ay sonra değiştirilmesi gerekir.
Purigen ise 200lt için 50ml kullanılır. 6 ay kadar gider. Karardığı zaman, çamaşır suyu çözeltisi ile temizlenip yeniden kullanılabilir.
Bu yüzden kullanılabiliyorsa, Purigen kullanmak hem hesaplı hem de daha iyidir. Mikron düzeyinde temizlik yapar.
Karideslerin dayanıklılığı, türlerine göre değişir. Ben de kiraz karides vardı, ve akvaryumda gördüğüm en dayanıklı canlılardı.
Yeri de gelmişken, tekrar İlyas Bey'e Allah'tan rahmet diliyorum. Bu başlık onun ne kadar yardımsever olduğunun kanıtıdır. Kaybımız büyük, başımız sağolsun.
[QUOTE=zahitciftci]Baktım olmuyor uzun süre karbon kullanamayacağımdan aynı yöntemle seachem renew kullanmaya başladım. Sonradan da sıkıntı yaşamadım. Araya su ile ilgili büyük sorunum girince de hiç o konu ile ilgilenmedim. Uzun süre renew akvaryumda çorap içerisinde durmaya devam etti, önceki fotoğraflarda da görünüyor. 2 hafta önce görüntüden hoşnut olmadığımdan ve artık sorunun çözülmüş olduğunu düşünerek akvaryumdan çıkardım. 2-3 gün sonra suda bir farklılık görmedim ama balıkların su yüzeyine yakın yüzdüklerini fark ettim. Ne olur ne olmaz diye de hazır da duran renewi hiç yıkamadan tekrar yerleştirdim. Ertesi gün hiç uğrayamadım. Sonraki gün ise suyun yine tamamen sisli görüntüde olduğunu ve balıkların tamamının öldüğünü gördüm. Hemen yine su değişimleri yaptım, renewi yıkayıp tekrar yerleştirdim. Şu anda hiçbir problem görünmüyor ama ben bu renewi sürekli kullanmak zorunda mıyım. Akvaryumda oturmayan, yada ters giden şey ne onu da merak ediyorum. Bu arada bildiğim kadarıyla karidesler hassas canlılardır ama bu kadar şey oldu daha hiç kayıp vermedim. Amano karidesler baya sağlam çıktı:)
[/QUOTE]
Konu eski ama bilgi olsun diye ekleyeyim:
Renew sudaki organik materyalleri hapseder. Amonya, nitrat gibi. Diğer karbonlar gibi suyun fosfat değerleri ile oynamaz. PH değiştirmez. Özellikle düşük phlı siyah su akvaryumlarında kullanılabilir, mesela kütüklerden suya yayılan kahverengi-sarı tanninleri temizlemez.
Purigen ise tam temizleyicidir. Tanninler dahil, tüm organikleri temizler.
Renew tek kullanımlıktır, 200lt için yaklaşık 300ml renew kullanılır. Bir- bir buçuk ay sonra değiştirilmesi gerekir.
Purigen ise 200lt için 50ml kullanılır. 6 ay kadar gider. Karardığı zaman, çamaşır suyu çözeltisi ile temizlenip yeniden kullanılabilir.
Bu yüzden kullanılabiliyorsa, Purigen kullanmak hem hesaplı hem de daha iyidir. Mikron düzeyinde temizlik yapar.
Karideslerin dayanıklılığı, türlerine göre değişir. Ben de kiraz karides vardı, ve akvaryumda gördüğüm en dayanıklı canlılardı.
Yeri de gelmişken, tekrar İlyas Bey'e Allah'tan rahmet diliyorum. Bu başlık onun ne kadar yardımsever olduğunun kanıtıdır. Kaybımız büyük, başımız sağolsun.
Yavaş Yavaş Başlıyoruz.
Akvaryumda ne beslemeyi düşünüyorsunuz? Yemlere bakılırsa, lepistes ve vatoz gibi duruyor.
200 litre pekçok tür için yeterli. Zaten taban kumu, bitkisi, kütüğü filan derken 150 litreye filan düşer. Isıtıcı biraz yüksek olmuş, 200w hatta ev içi sıcaklığına göre 100w bile yetebilirdi. (Bende de 200 litre tank var. 200w jager kullanıyordum ama boy olarak büyük geldiği için, 100w Jager aldım; sorun yok)
Yavruluktu, ilaçtı. Bu tip şeyleri gerektiği zaman alırsınız. İhtiyacınız olan çeşme suyundaki kloru yok eden su düzenleyicisi kullanmak sadece. Akvaryumu hızlı başlatmak için bakteri kültürü filan da kullanabilirsiniz ama ben yeni tanka kiraz karides ile başlamayı seviyorum.
Akvaryumda ne beslemeyi düşünüyorsunuz? Yemlere bakılırsa, lepistes ve vatoz gibi duruyor.
200 litre pekçok tür için yeterli. Zaten taban kumu, bitkisi, kütüğü filan derken 150 litreye filan düşer. Isıtıcı biraz yüksek olmuş, 200w hatta ev içi sıcaklığına göre 100w bile yetebilirdi. (Bende de 200 litre tank var. 200w jager kullanıyordum ama boy olarak büyük geldiği için, 100w Jager aldım; sorun yok)
Yavruluktu, ilaçtı. Bu tip şeyleri gerektiği zaman alırsınız. İhtiyacınız olan çeşme suyundaki kloru yok eden su düzenleyicisi kullanmak sadece. Akvaryumu hızlı başlatmak için bakteri kültürü filan da kullanabilirsiniz ama ben yeni tanka kiraz karides ile başlamayı seviyorum.
Sineklik Mi Gazete Mi?
Ben de zamanında en alt katmanla hagen siyah kum arasına sineklik koymuştum. Ektiğim bitkilerin yerlerini değiştirirken, bitkilerin kökleri sinekliği de çıkardığı için en sonunda sinekliği söküp attım. Şimdi araya birşey koymadan, üst üste kullanıyorum. :D
Ben de zamanında en alt katmanla hagen siyah kum arasına sineklik koymuştum. Ektiğim bitkilerin yerlerini değiştirirken, bitkilerin kökleri sinekliği de çıkardığı için en sonunda sinekliği söküp attım. Şimdi araya birşey koymadan, üst üste kullanıyorum. :D
Akvaryumda Doğal Rafya Sistemi
Resimdeki ürünü bilmiyorum, kullanmadım. Ama sanki suyu görünce şişecek, eriyecek gibi duruyor. Kullanan arkadaşlar daha iyi yorumda bulunabilirler.
Ben de eskiden rafya kulllanıyordum canlı doğuranlar için. Rafyaları ince ince ayırıp, top yapardım. Fakat bunları java moss ile değiştirdim. Hem rafya gibi kirlenmiyor, hem de üzerinde yavrular için beslenebilecekleri ortam yaratıyor. Neden java moss kullanmıyorsunuz?
Resimdeki ürünü bilmiyorum, kullanmadım. Ama sanki suyu görünce şişecek, eriyecek gibi duruyor. Kullanan arkadaşlar daha iyi yorumda bulunabilirler.
Ben de eskiden rafya kulllanıyordum canlı doğuranlar için. Rafyaları ince ince ayırıp, top yapardım. Fakat bunları java moss ile değiştirdim. Hem rafya gibi kirlenmiyor, hem de üzerinde yavrular için beslenebilecekleri ortam yaratıyor. Neden java moss kullanmıyorsunuz?
Su Berraklığı
Akvaryum balıklar için küçük. Karides besleyebilirsiniz isterseniz.
Yeşillenme ise hem akvaryumun küçük olmasından hem de ışığın sürekli açık kalmasından kaynaklı olabilir.
Ayrıca akvaryumu geçen hafta temizlediğinizi söylemişsiniz. Temizlikte musluk suyu kullanmış olabilir misiniz?
Suya berraklaştırıcı birşey eklemenize gerek yok, eğer akvaryum düzgün olarak çalışırsa; filtredeki bakteriler suyu berraklaştıracaktır zaten. Dışarıdan ilaç, vs. müdahalesi ile bunu geciktirirsiniz.
Lütfen sabit konuyu okuyun:
http://www.akvaryum.com/Forum/yeni_tank_sendromu_ve_azot_dongusu_k877167.asp
Akvaryum balıklar için küçük. Karides besleyebilirsiniz isterseniz.
Yeşillenme ise hem akvaryumun küçük olmasından hem de ışığın sürekli açık kalmasından kaynaklı olabilir.
Ayrıca akvaryumu geçen hafta temizlediğinizi söylemişsiniz. Temizlikte musluk suyu kullanmış olabilir misiniz?
Suya berraklaştırıcı birşey eklemenize gerek yok, eğer akvaryum düzgün olarak çalışırsa; filtredeki bakteriler suyu berraklaştıracaktır zaten. Dışarıdan ilaç, vs. müdahalesi ile bunu geciktirirsiniz.
Lütfen sabit konuyu okuyun:
http://www.akvaryum.com/Forum/yeni_tank_sendromu_ve_azot_dongusu_k877167.asp
Bu İşten Caymak Üzereyim
[QUOTE=aliküçük07] filtrem bu su ilk elyafa akıyor altında seramik var onunda altında mavi bio sünger parcaları var ordan delikli levha yerşetirip suyun az yukarı cıkmasını lav kırıklarının arasına girmesini sağladım. Gübre kullanmasam bitkiler sararıyor konu açınca gübre kullanın diyorlar suyuda test etmek için birçok test var hangisini kullanacağım bilmiyorum
Ben şimdi co2 olmayan akvaryumda gübre kullanmamalı mıyım? Hiç fotosentez yaptıklarını görmedim bitkilerin.[/QUOTE]
Haklısın. Fakat sararmaya neden olan elementi bulup, ona göre davranman gerekir. Hiç hangi bitkileri beslediğine ve ne ihtiyaçları olduğuna baktın mı? Bazı bitkiler yeni dikildikten sonra sararır ve yeniden yeşillenir mesela. Ayrıca fotoğraflardan gördüğüm kadarı ile bitkilerin gübre isteyecek bitkiler değiller.
Overhead filter olayı bir çeşit sump'tur. Yani sumpu aşağıda yapacağımıza akvaryum tepesinde yapmışız ki, akvaryum camına delik/hazne filan koymadan en basit çözümle filtreleme sağlayalım. Bir üstteki arkadaşın dediği gibi normal canister (dış filtre) lerde malzemeler : akvaryumdan su gelişi - seramik halkalar - mavi sünger - biolojik filtre malzemesi (lav kırığı olabilir, substrat pro, matrix vs) - elyaf - akvaryuma su gidişi şeklinde dizilir. Burada amaç akvaryumdan gelen suyu seramik halkalar ile homojen şekilde dağılması, büyük pisliklerin yakalanması, süngerin hemen tıkatılmamasıdır.
Fakat senin durumunda su gelişine seramik halkaları koyarsak, bunları oradan çıkarıp temizleme meşakatli olacağından seramiklerin üzerine elyaf yerine mavi sünger kullanabilirsin. Bunu arada sırada çıkartıp pisliğini akıtabilirsin. Elyaftan daha az kirlenecektir. Ama halkalara aksa daha iyi olur.
Ama şöyle de bir problem var. Genelde bitkili tanklarda sump veya akvaryum üzeri filtre kullanılmaz. Çünkü bu filtrelerde su hava ile temas halindedir ve sürekli oksijen ile zenginleşir. Bitkili tanklarda ise Co2 önemlidir, Co2yi kaçırmamak gerekir. Bu yüzden genelde dış filtre dediğimiz sistem kullanılır, suyun akvaryuma yüksekten düşmesi veya sumpta hava almasına izin verilmez. Ayrıca sumplar, dış filtrelere göre biraz daha sesli çalışır. (su sesi)
Yerinde olsam, (ki öğrenci olduğun için bir dış filtre alman zor olabilir) filtreni biraz adam ederdim. Suyun kafasına göre dolaşmasının önüne geç. Mesela düz- deliksiz bir pleksiglas alıp sadece dibinden biraz kes. Su gelsin o bölümün tamamından geçtikten sonra, alttaki boşluktan yan tarafa geçsin. Çünkü su her zaman kolay yolu seçer, karşısına filtre malzemesi çıkınca sağdan soldan kaçar. Mesela sump için bir örnek
http://www.oscarfishlover.com/images/stories/how-a-sump-filter-works.jpg
Son olarak da o üst filtre bana çook ufak göründü. Senin litreni kaç saatte çevirebiliyor? Şöyle örnek vereyim, benim akvaryumum 200lt. Saatle 1000lt çeviren dış filtrem var, ve hiç amonyak-nitrat problemi yaşamadım. Zaten tam güçte çalıştırmıyorum ama nereden baksan 600lt çeviriyordur saatte. Filtre büyük olunca daha fazla malzeme alıyor, daha geç kirleniyor.
[QUOTE=aliküçük07] filtrem bu su ilk elyafa akıyor altında seramik var onunda altında mavi bio sünger parcaları var ordan delikli levha yerşetirip suyun az yukarı cıkmasını lav kırıklarının arasına girmesini sağladım. Gübre kullanmasam bitkiler sararıyor konu açınca gübre kullanın diyorlar suyuda test etmek için birçok test var hangisini kullanacağım bilmiyorum
Ben şimdi co2 olmayan akvaryumda gübre kullanmamalı mıyım? Hiç fotosentez yaptıklarını görmedim bitkilerin.[/QUOTE]
Haklısın. Fakat sararmaya neden olan elementi bulup, ona göre davranman gerekir. Hiç hangi bitkileri beslediğine ve ne ihtiyaçları olduğuna baktın mı? Bazı bitkiler yeni dikildikten sonra sararır ve yeniden yeşillenir mesela. Ayrıca fotoğraflardan gördüğüm kadarı ile bitkilerin gübre isteyecek bitkiler değiller.
Overhead filter olayı bir çeşit sump'tur. Yani sumpu aşağıda yapacağımıza akvaryum tepesinde yapmışız ki, akvaryum camına delik/hazne filan koymadan en basit çözümle filtreleme sağlayalım. Bir üstteki arkadaşın dediği gibi normal canister (dış filtre) lerde malzemeler : akvaryumdan su gelişi - seramik halkalar - mavi sünger - biolojik filtre malzemesi (lav kırığı olabilir, substrat pro, matrix vs) - elyaf - akvaryuma su gidişi şeklinde dizilir. Burada amaç akvaryumdan gelen suyu seramik halkalar ile homojen şekilde dağılması, büyük pisliklerin yakalanması, süngerin hemen tıkatılmamasıdır.
Fakat senin durumunda su gelişine seramik halkaları koyarsak, bunları oradan çıkarıp temizleme meşakatli olacağından seramiklerin üzerine elyaf yerine mavi sünger kullanabilirsin. Bunu arada sırada çıkartıp pisliğini akıtabilirsin. Elyaftan daha az kirlenecektir. Ama halkalara aksa daha iyi olur.
Ama şöyle de bir problem var. Genelde bitkili tanklarda sump veya akvaryum üzeri filtre kullanılmaz. Çünkü bu filtrelerde su hava ile temas halindedir ve sürekli oksijen ile zenginleşir. Bitkili tanklarda ise Co2 önemlidir, Co2yi kaçırmamak gerekir. Bu yüzden genelde dış filtre dediğimiz sistem kullanılır, suyun akvaryuma yüksekten düşmesi veya sumpta hava almasına izin verilmez. Ayrıca sumplar, dış filtrelere göre biraz daha sesli çalışır. (su sesi)
Yerinde olsam, (ki öğrenci olduğun için bir dış filtre alman zor olabilir) filtreni biraz adam ederdim. Suyun kafasına göre dolaşmasının önüne geç. Mesela düz- deliksiz bir pleksiglas alıp sadece dibinden biraz kes. Su gelsin o bölümün tamamından geçtikten sonra, alttaki boşluktan yan tarafa geçsin. Çünkü su her zaman kolay yolu seçer, karşısına filtre malzemesi çıkınca sağdan soldan kaçar. Mesela sump için bir örnek
http://www.oscarfishlover.com/images/stories/how-a-sump-filter-works.jpg
Son olarak da o üst filtre bana çook ufak göründü. Senin litreni kaç saatte çevirebiliyor? Şöyle örnek vereyim, benim akvaryumum 200lt. Saatle 1000lt çeviren dış filtrem var, ve hiç amonyak-nitrat problemi yaşamadım. Zaten tam güçte çalıştırmıyorum ama nereden baksan 600lt çeviriyordur saatte. Filtre büyük olunca daha fazla malzeme alıyor, daha geç kirleniyor.
Vatozum Öldü
[QUOTE=eyuphan]
Tank yeniyse ve beslediginiz baliklar.aşiri obur ise.maalesef vatozlar açliktan ölüyor, hele bir de pul vb türü dibe batan yemleriniz yok.ise.
Hobiye ilk basladigimda ilk 2 hafta sonrasinda vatozum aç japonlar yüzünden açliktan ölmüştü, ne yazik ki sonradan tecrube ettim. Japonlar dibe attigim yemleri bile sömürdüler.[/QUOTE]
Yem yemezse tabii ki ölürler. Dediğim gibi düşen yem veya yiyebileceği yosun olması lazım.
[QUOTE=eyuphan]
Tank yeniyse ve beslediginiz baliklar.aşiri obur ise.maalesef vatozlar açliktan ölüyor, hele bir de pul vb türü dibe batan yemleriniz yok.ise.
Hobiye ilk basladigimda ilk 2 hafta sonrasinda vatozum aç japonlar yüzünden açliktan ölmüştü, ne yazik ki sonradan tecrube ettim. Japonlar dibe attigim yemleri bile sömürdüler.[/QUOTE]
Yem yemezse tabii ki ölürler. Dediğim gibi düşen yem veya yiyebileceği yosun olması lazım.
SON MESAJLAR
- Lapistes Yavruları aquaticathearmi, 10:50
Canlı Doğuranlar - Neocardina Toplu Ölümler NightWist, 10:09
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci Ehtiyar, 23:04
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Sadece Takas Selçuks 10:56
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 10:46
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 10:13
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 10:13
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:11
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:11
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:11
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 10:02
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 09:52
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 09:52
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:47
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 09:29
- Bitki Kumu Karışık Takasa Uygun ozgurnez 09:15
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 08:32
- Flame Moss , Java Moss gyunda 08:32
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 08:32
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 08:32
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 08:32
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 08:32
- Kampanyalı Siyah Bazalt Bitki Kumu Öğretmen Ali 08:09
- Sadece Bursa Endler Sılver Black Flame-cüce Vatoz Öğretmen Ali 08:09
- Yeni Paket-bu Sezonun En Büyük Kampanyası-ücretsiz Öğretmen Ali 08:09
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 07:03
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 07:03
- 10x10 Su Mercimeği oguzozt 06:51
- Karışık Malawi Uygun Fiyata oguzozt 06:51
- Genç Damızlık Süper Red Shortfin ( Tülden Doğma ) SinanBulut 06:01
- Akvaryum Ve Malzeme AtlasPoyraz 05:43
- Apistogramma Türleri AtlasPoyraz 05:43
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 01:24
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:22
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:22
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 23:39
- Tayvan Bee M510 23:10
- Tibee - Crs - Cbs - Kaplan Türleri M510 23:10
- Nano Akvaryum LEGEND59 22:47
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 22:42
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 22:42
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 22:42
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 22:42
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 22:21
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 21:20
- Bitki Armatürü SeaWorld 21:20
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 21:20
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 21:01
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 20:14
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 20:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 20:03
- Moss -pelia Moss - mightymurat 19:13
- Bitki Büyütme Lambası Full Spectrum mightymurat 19:13
KULLANICILAR
- 61 Online Kullanıcı, 34 Üye
Online Kullanıcılar
scorpion26,
denizim20,
sina cen,
Hidro Dinamik,
fikret43,
Ozzgur,
yeekim,
EDDY,
EKAR,
zen666,
abunil,
ErayDemirel,
bilginstein,
ciways,
tuncaysargin,
Yücel BOZDEMİR,
rasporasrc,
MuratOzdemir,
bysmokin,
Hiko,
Kınayu,
HalilSefaa,
BilalM.,
WarrenBlePt,
Jeveux,
osmandbnl,
0rnn,
Conix,
Arch.Hüseyin,
Flytheshrimp,
GETS34,
Umt61,
cancoma,
nakkas__45,
Malawi34,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
