ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Baitarian
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
11
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
07 Ekim 2019 14:54
Son Ziyaret:
05 Mart 2020 15:39
Toplam Mesaj:
4 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Aytürk
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Antalya
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
İmza.
SON 4 MESAJI
Dış Filtre Yeterli Oksijen Sağlar Mı? deney
[QUOTE=Flexa]
Aslında tüm nokta bu dediğim yerde bitiyor. Deneyi buna göre yapmalısınız. Örnek olsun diye daha detaylı yazıyorum.
1. Düzenek: Sadece dış filtre
2. Düzenek: Sadece hava taşı
3. Düzenek: Dış filtre + hava taşı
Eğer böyle yapmazsanız, bu sağlıklı bir deney olmaz. Çünkü her deneyin kendi içerisinde de olsa bir kontrol grubu olmalı. Sizde kontrol grubu zaten yok. O nedenle sonuçları mukayese edebileceğiniz düzenekler lazım. Örneğin 1. düzenekte 3ppm, 2. düzenekte 5ppm çıkıp 3. düzenekte 4ppm çıkabilir. Biz deney yaparken bu tür manasız, ama gözden kaçan şeyler olduğu için manasız olan sonuçlarla çok karşılaşıyoruz. Bu nedenle ya kontrol grupları ya da mukayese grupları olması lazım.[/QUOTE]
Üstad ne yaptın, sci yayın çıkaracağız az kaldı :) Değişken olmayan şartlarda (balık sayısı, su devridaimi, sıcaklık vb) sadece belli şartları değiştirerek ölçüm yaptım. Dediğim gibi, aklıma geldi yaptım. Sonuçları da paylaşmak istedim. Yürütücüsü ya da yardımcısı olduğum araştırmalarda elbette belli değerlere sabit kalacağız, ama bu basit bir deneme.
[QUOTE=Flexa]Ayrıca bu şekilde düzenek kurarsanız, her bir faktörün ayrı ayrı etkisini anlamış olursunuz. Sizin kurduğunuz düzenekte çözüme ulaşılabilir bir denklem seti var evet, ama sonuçlar garip. Bir açıklama getirmek gerekiyor buna.[/QUOTE]
Sizin sistem şöyle:
1. Düzenek: Sadece dış filtre = 1.5 ppm
2. Düzenek: Sadece dış filtre (şelale ucu) = 1.78 ppm
3. Düzenek: İç filtre + dış filtre = 6.74 ppm (dış filtre şelale mi burada?) [K] Hayır şelale değil, görsellerde özellikle o kısmı da çektim. Şelale kısmındaki görsele de dikkatli bakılırsa gerek şelale açısı (tartışmaya mahal vermemek için en üstten şelale şeklinde akış oldu), gerekse filtrelerin çalışma durumu genelde gözlenebiliyor. [/K]
4. Düzenek: Dış filtre + hava motoru + hava taşı = 6.56 ppm (hava motoruyla kast ettiğiniz sanırım zaten hava taşını çalıştırmak, ayrı bir şey değil) [K](Tabii ki, hava taşının hortum girişine dış hava motoru takarak çalışır hale getirdim. Ona bakarsanız sizin de belirtmediğiniz bir şey belirteyim, iç filtre ve dış filtrenin birim zamanda içeriye verdiği hava miktarı da eşit olmalı stabil bir test için, ama dediğim gibi basit bir deneme planladım:) ) [/K]
Şimdi bunları analiz edelim, 1. düzenek iyi çünkü bana tek başına dış filtreyi veriyor. Şelale ucu olan ikinci düzenekle çok farkı olmadığı için ortalama 1.65ppm diyelim biz buna. Çünkü 3. düzenekte ne yaptığınızı bilemediğim için ikisinin ortalamasını alıyorum.
3. Düzenekte bir bildiğimiz (dış filtre) bir de bilmediğimiz (iç filtre) parametresi var. 6.74-1.65 yaparsak 5.09 ppm'lik bir katkının iç filtreden geldiğini görüyoruz.
Şimdi 4. düzeneğe bakalım. Dış filtre + hava taşı = 6.56 ppm. Demek ki hava taşı 6.56-1.5= 5.06 ppm'lik bir katkı yapmış olmalı.
Buradan elde ettiğimiz sonuçlar:
Dış filtre = 1.5 ppm
Dış filtre (şelale mod) = 1.8 ppm
İç filtre = 5.1 ppm
Hava taşı = 5.1 ppm
[QUOTE=Flexa]İç filtre ile hava taşının neredeyse aynı çıkmasının tesadüf olması gerekir. Sorunlardan biri de ne iç filtreyi görüyoruz ne de hava taşını. Ben manzarayı görmek isterdim şahsen. Elde sadece isimler ve veriler var. Hava taşı teknik olarak çok daha fazla baloncuk çıkarıyor, o iç filtre nasıl bir iç filtre ki aynı miktarda havayı karıştırıyor? Daha büyük bir hava taşı koyup bunu test etmek gerek örneğin, ya sonuç pek farklı çıkmazsa? Teknik olarak çıkması gerek çünkü dış filtre ile arasında 3-4 kat bir fark var. O halde hava taşının boyutu da burada büyük bir etmen olmalı.[/QUOTE]
Üstte dediğim gibi, bastıkları hava miktarını teknik olarak ölçümlemek lazım. Ciddi markalar olmadığı için teknik döküman aramadım; zira iç filtrenin markasını bile bilmiyorum, basit bir şey. Dış filtre ise dakikada 3 lt hava basabiliyor, Resun AIR 3000. İç filtrenin ne kadar hava bastığı konusunda bilgi yok.
[QUOTE=Flexa]Dış filtrenin şelale modunda 0.3 ppm'lik bir fark yaratıyor olması da pek akla yatkın gelmiyor. Çünkü o senaryoda ben akvaryumun içerisinde bir sürü hava kabarcığı dolaştığını görüyorum. Bu noktada sizin şelaleden çıkan tazyikle, onu suya veriş açınız bile bir etmen oluşturuyor. Gerekirse onu farklı açılarla, biçimlerde denemeniz gerekiyor. Yani sadece şelale filtreyi ölçmek yeterli değil, ne şekilde (farklı düzeneklerle) de ölçüp sonuç farklarını görmeniz lazım. Belki benim şelale kullanış biçimim çok daha efektif? Bunu test etmeden, sizin şelale etkisiz demeniz söz konusu dahi olamaz. Ben sizin inefektif yolla koymadığınızı bilemiyorum çünkü şu durumda.[/QUOTE]
Belirttiğim gibi üstte. Görselde de var dikkatli bakarsanız.
[QUOTE=Flexa]Bir diğer sorun ise iç filtre ve hava taşının da yüzey dalgalanması yapıyor oluşu. Dolayısıyla aslında onların etkilerine dış filtrenin etkisi içsel olarak dahil hep. Fakat benim hava taşı yüzeyimi dış filtremden daha çok dalgalandırıyor. Örneğin hava taşıyla sonucum 3 ppm, dış filtreyle 2 ppm ise, buradan hava taşının fark yarattığını söyleyemem. Farkı yaratan şey, hava taşının yüzeyi daha fazla dalgalandırmış olmasıdır. Çıkan baloncukların etkisi 0.3 ppm iken, dalgalanmanın 0.7 ppm olup olmadığını ölçme imkanınız yok.[/QUOTE]
Tamamen doğru. Fakat bu değerler çıkarıldığında dahi fark ciddi düzeyde. Ayrıca, zaten kullanım şartları içinde dış+hava taşı olduğu için, gerçek hayat senaryosuyla aynı. Yani ben bunları zaten ayrı ayrı kullanmayacağım, dolayısıyla nihai değer benim işime yarayan.
[QUOTE=Flexa]Özetle demek istediğim, iyi niyetiniz kesinlikle takdire şayan. Güzel de bir deneme yapmışsınız. Ama bunun gibi karmaşık bir konuyu böyle bir düzenekle ispatlama imkanınız ne yazık ki yok. Ben buraya daha bir sürü madde yazabilirim bunlarla alakalı. Bilim dünyasında bu nedenle zorlanıyoruz. Bazen yeri geliyor çok başarılı ismin yaptığı deney bile benzer açıklıklar sergileyebiliyor. Birisi gelip o açıklığı kapattığında sonucun bambaşka, evet gerçekten bambaşka olduğunu görüyoruz. Öyle ki bunu kasten yapanlar bile var. Bunu nasıl örnek vereyim... Mesela dış filtreyi kötülemek isteyen biri şelaleyi en verimsiz şeklinde yerleştirip öyle ölçüm yapıyor ve bakın sonuç kötü diyor. Bilim dünyasında bile var böyle şeyler ne yazık ki.
Kesinlikle sizin böyle bir şey yaptığınızı söylemiyorum, sakın yanlış anlamayın [:)] Sadece bilimde bile olup bitenlere örnek vermek adına söyledim. Hobiyle ilgilendiğiniz için bu tür detayların gözden kaçması kadar doğal bir durum yok. Ben yıllardır bu tür deneylerin, çalışmaların içerisinde olduğum için ister istemez yakalıyorum.
Eğer bu dediklerime dikkat eden, daha kapsamlı düzenekler kurup paylaşırsınız, bizzat ben çok müteşekkir olurum. Böyle çalışmaları görüp, hobi içerisinde yaygınlaşmasını en çok isteyenlerden biri benim inanın. Fakat bir şeyi yaparkenki niyetimiz kadar, onu doğru biçimde yapışımız da önemli. Çünkü bilginin doğruluğu buna bağlı. O nedenle biraz titiz davranıyorum, umarım alınmazsınız [:)][/QUOTE]
Teşekkür ederim, teknik detaylarına ulaşabileceğim düzenekler olursa, hele hele de en önemlisi vaktim olursa seve seve yaparım. Bu arada hava taşının boyutları 3,7*3,7*7,3 cm.
[QUOTE=Flexa]
Aslında tüm nokta bu dediğim yerde bitiyor. Deneyi buna göre yapmalısınız. Örnek olsun diye daha detaylı yazıyorum.
1. Düzenek: Sadece dış filtre
2. Düzenek: Sadece hava taşı
3. Düzenek: Dış filtre + hava taşı
Eğer böyle yapmazsanız, bu sağlıklı bir deney olmaz. Çünkü her deneyin kendi içerisinde de olsa bir kontrol grubu olmalı. Sizde kontrol grubu zaten yok. O nedenle sonuçları mukayese edebileceğiniz düzenekler lazım. Örneğin 1. düzenekte 3ppm, 2. düzenekte 5ppm çıkıp 3. düzenekte 4ppm çıkabilir. Biz deney yaparken bu tür manasız, ama gözden kaçan şeyler olduğu için manasız olan sonuçlarla çok karşılaşıyoruz. Bu nedenle ya kontrol grupları ya da mukayese grupları olması lazım.[/QUOTE]
Üstad ne yaptın, sci yayın çıkaracağız az kaldı :) Değişken olmayan şartlarda (balık sayısı, su devridaimi, sıcaklık vb) sadece belli şartları değiştirerek ölçüm yaptım. Dediğim gibi, aklıma geldi yaptım. Sonuçları da paylaşmak istedim. Yürütücüsü ya da yardımcısı olduğum araştırmalarda elbette belli değerlere sabit kalacağız, ama bu basit bir deneme.
[QUOTE=Flexa]Ayrıca bu şekilde düzenek kurarsanız, her bir faktörün ayrı ayrı etkisini anlamış olursunuz. Sizin kurduğunuz düzenekte çözüme ulaşılabilir bir denklem seti var evet, ama sonuçlar garip. Bir açıklama getirmek gerekiyor buna.[/QUOTE]
Sizin sistem şöyle:
1. Düzenek: Sadece dış filtre = 1.5 ppm
2. Düzenek: Sadece dış filtre (şelale ucu) = 1.78 ppm
3. Düzenek: İç filtre + dış filtre = 6.74 ppm (dış filtre şelale mi burada?) [K] Hayır şelale değil, görsellerde özellikle o kısmı da çektim. Şelale kısmındaki görsele de dikkatli bakılırsa gerek şelale açısı (tartışmaya mahal vermemek için en üstten şelale şeklinde akış oldu), gerekse filtrelerin çalışma durumu genelde gözlenebiliyor. [/K]
4. Düzenek: Dış filtre + hava motoru + hava taşı = 6.56 ppm (hava motoruyla kast ettiğiniz sanırım zaten hava taşını çalıştırmak, ayrı bir şey değil) [K](Tabii ki, hava taşının hortum girişine dış hava motoru takarak çalışır hale getirdim. Ona bakarsanız sizin de belirtmediğiniz bir şey belirteyim, iç filtre ve dış filtrenin birim zamanda içeriye verdiği hava miktarı da eşit olmalı stabil bir test için, ama dediğim gibi basit bir deneme planladım:) ) [/K]
Şimdi bunları analiz edelim, 1. düzenek iyi çünkü bana tek başına dış filtreyi veriyor. Şelale ucu olan ikinci düzenekle çok farkı olmadığı için ortalama 1.65ppm diyelim biz buna. Çünkü 3. düzenekte ne yaptığınızı bilemediğim için ikisinin ortalamasını alıyorum.
3. Düzenekte bir bildiğimiz (dış filtre) bir de bilmediğimiz (iç filtre) parametresi var. 6.74-1.65 yaparsak 5.09 ppm'lik bir katkının iç filtreden geldiğini görüyoruz.
Şimdi 4. düzeneğe bakalım. Dış filtre + hava taşı = 6.56 ppm. Demek ki hava taşı 6.56-1.5= 5.06 ppm'lik bir katkı yapmış olmalı.
Buradan elde ettiğimiz sonuçlar:
Dış filtre = 1.5 ppm
Dış filtre (şelale mod) = 1.8 ppm
İç filtre = 5.1 ppm
Hava taşı = 5.1 ppm
[QUOTE=Flexa]İç filtre ile hava taşının neredeyse aynı çıkmasının tesadüf olması gerekir. Sorunlardan biri de ne iç filtreyi görüyoruz ne de hava taşını. Ben manzarayı görmek isterdim şahsen. Elde sadece isimler ve veriler var. Hava taşı teknik olarak çok daha fazla baloncuk çıkarıyor, o iç filtre nasıl bir iç filtre ki aynı miktarda havayı karıştırıyor? Daha büyük bir hava taşı koyup bunu test etmek gerek örneğin, ya sonuç pek farklı çıkmazsa? Teknik olarak çıkması gerek çünkü dış filtre ile arasında 3-4 kat bir fark var. O halde hava taşının boyutu da burada büyük bir etmen olmalı.[/QUOTE]
Üstte dediğim gibi, bastıkları hava miktarını teknik olarak ölçümlemek lazım. Ciddi markalar olmadığı için teknik döküman aramadım; zira iç filtrenin markasını bile bilmiyorum, basit bir şey. Dış filtre ise dakikada 3 lt hava basabiliyor, Resun AIR 3000. İç filtrenin ne kadar hava bastığı konusunda bilgi yok.
[QUOTE=Flexa]Dış filtrenin şelale modunda 0.3 ppm'lik bir fark yaratıyor olması da pek akla yatkın gelmiyor. Çünkü o senaryoda ben akvaryumun içerisinde bir sürü hava kabarcığı dolaştığını görüyorum. Bu noktada sizin şelaleden çıkan tazyikle, onu suya veriş açınız bile bir etmen oluşturuyor. Gerekirse onu farklı açılarla, biçimlerde denemeniz gerekiyor. Yani sadece şelale filtreyi ölçmek yeterli değil, ne şekilde (farklı düzeneklerle) de ölçüp sonuç farklarını görmeniz lazım. Belki benim şelale kullanış biçimim çok daha efektif? Bunu test etmeden, sizin şelale etkisiz demeniz söz konusu dahi olamaz. Ben sizin inefektif yolla koymadığınızı bilemiyorum çünkü şu durumda.[/QUOTE]
Belirttiğim gibi üstte. Görselde de var dikkatli bakarsanız.
[QUOTE=Flexa]Bir diğer sorun ise iç filtre ve hava taşının da yüzey dalgalanması yapıyor oluşu. Dolayısıyla aslında onların etkilerine dış filtrenin etkisi içsel olarak dahil hep. Fakat benim hava taşı yüzeyimi dış filtremden daha çok dalgalandırıyor. Örneğin hava taşıyla sonucum 3 ppm, dış filtreyle 2 ppm ise, buradan hava taşının fark yarattığını söyleyemem. Farkı yaratan şey, hava taşının yüzeyi daha fazla dalgalandırmış olmasıdır. Çıkan baloncukların etkisi 0.3 ppm iken, dalgalanmanın 0.7 ppm olup olmadığını ölçme imkanınız yok.[/QUOTE]
Tamamen doğru. Fakat bu değerler çıkarıldığında dahi fark ciddi düzeyde. Ayrıca, zaten kullanım şartları içinde dış+hava taşı olduğu için, gerçek hayat senaryosuyla aynı. Yani ben bunları zaten ayrı ayrı kullanmayacağım, dolayısıyla nihai değer benim işime yarayan.
[QUOTE=Flexa]Özetle demek istediğim, iyi niyetiniz kesinlikle takdire şayan. Güzel de bir deneme yapmışsınız. Ama bunun gibi karmaşık bir konuyu böyle bir düzenekle ispatlama imkanınız ne yazık ki yok. Ben buraya daha bir sürü madde yazabilirim bunlarla alakalı. Bilim dünyasında bu nedenle zorlanıyoruz. Bazen yeri geliyor çok başarılı ismin yaptığı deney bile benzer açıklıklar sergileyebiliyor. Birisi gelip o açıklığı kapattığında sonucun bambaşka, evet gerçekten bambaşka olduğunu görüyoruz. Öyle ki bunu kasten yapanlar bile var. Bunu nasıl örnek vereyim... Mesela dış filtreyi kötülemek isteyen biri şelaleyi en verimsiz şeklinde yerleştirip öyle ölçüm yapıyor ve bakın sonuç kötü diyor. Bilim dünyasında bile var böyle şeyler ne yazık ki.
Kesinlikle sizin böyle bir şey yaptığınızı söylemiyorum, sakın yanlış anlamayın [:)] Sadece bilimde bile olup bitenlere örnek vermek adına söyledim. Hobiyle ilgilendiğiniz için bu tür detayların gözden kaçması kadar doğal bir durum yok. Ben yıllardır bu tür deneylerin, çalışmaların içerisinde olduğum için ister istemez yakalıyorum.
Eğer bu dediklerime dikkat eden, daha kapsamlı düzenekler kurup paylaşırsınız, bizzat ben çok müteşekkir olurum. Böyle çalışmaları görüp, hobi içerisinde yaygınlaşmasını en çok isteyenlerden biri benim inanın. Fakat bir şeyi yaparkenki niyetimiz kadar, onu doğru biçimde yapışımız da önemli. Çünkü bilginin doğruluğu buna bağlı. O nedenle biraz titiz davranıyorum, umarım alınmazsınız [:)][/QUOTE]
Teşekkür ederim, teknik detaylarına ulaşabileceğim düzenekler olursa, hele hele de en önemlisi vaktim olursa seve seve yaparım. Bu arada hava taşının boyutları 3,7*3,7*7,3 cm.
Dış Filtre Yeterli Oksijen Sağlar Mı? deney
[B]Merhaba,
Sorulara tek tek yanıt vereyim:
Birincisi, bu deneyin %100 güvenilir olması adına yapılacak çalışmalar, usuller zaten belli; bu konuda araştırmacı olarak zaten durumun farkındayım. Her ne kadar üstte bazı kısımlara itiraz edilse de, başlıktaki sorunun yanıtını bulma amaçlı deneme yaptım. Zira takdir edersiniz ki, bir günümü buna ayırmam hayli zor olurdu. Aradığım cevabı da, bazı arkadaşların aksine aldım: DIŞ FİLTRE YETMİYOR :) Stok yoğunluğuna girmeyeceğim; eleştiri almamak için durumun farkında olduğumu belirtmiştim. Fakat bir hafta yaşamaz diyen arkadaşa selam olsun, 1.5aydır balıklarım gayet iyiler [:)] Sadece filtrenin bozulup iki gün çalışmaması sonucunda teleskop kaybettim, bu sorunu da giderdim. Fakat yoğunluk durumunu değiştireceğimi üstte belirtmiştim. O konuya tekrar değinmek istemiyorum, anlaşılmıştır umarım.
@Flexa , aslında şaibeli değil sonuçlar. Birkaç gündür sadece dış filtre takılıydı, dolayısıyla birinci değer normal. Bir ya da iki saat aralıklarla alınan ek tedbirlerin, bu denli artışa sebep olması da normal, zira ekranda göründüğü gibi saturasyon oranı da doğruluyor farkı. Hocam yapma ilk kez prob tutmuyoruz [:)))]. Burda benim eleştireceğim tek nokta, saat aralıklarını 3-4 saat gibi daha uzun tutmaktı net rakam almak adına. Zira sadece dış filtre ile uzun süredir sabit kalan bir akvaryumdan bahsediyoruz. Bunu da kafaya takmıyorum, çünkü aradaki yüksek fark, bana anlamam gereken şeyi anlamamda yardımcı oldu yeterince: Dış filtrenin yetersiz olduğu gerçeği. Mesela 4. senaryoda sistemi fazla bekleyemedim, ama dün sistemi öyle bıraktım. Şimdi yaptığım ölçümde de hava motoru+hava taşı+dış filtre ile (4.senaryo) 6,70 mg/L aldım. Yani sonuçlarda çok ciddi bir fark yok.
[QUOTE=ceyh]Ben bu deneyin başlıktaki soruya cevap verdiğini düşünmüyorum, bu anlamda herhangi bir tartışmayı sonlandıracak çıktılar da yok ne yazık ki.
Bana göre bu deney şunu gösteriyor; "Hacim ve canlı yükü oranı kırmızı bölgede olan (canlı yükü hacme göre aşırı fazla olan) bir tankın ihtiyaçlarını genel olarak kabul gören çözümlerle karşılamak mümkün olmayacaktır." Burada sadece O2 de değil, diğer su değerlerini de canlılar için ideal seviyelerde tutmak zora giriyor, ki bu konuda çoğunluk zaten uzun zamandır hemfikir.
Bu deneyin başlıktaki soruya net bir cevap verebilmesi ancak ve ancak farklı koşullarda (hacim ve canlı yükü oranı anlamında) defalarca tekrarlanması ve hep aynı sonuca ulaşılması ile mümkün olabilir.
Yanlış anlaşılmasın, sonuçları açısından çok değerli bir paylaşım, ama dediğim gibi, bana göre şu haliyle cevapladığı soru farklı.[/QUOTE]
Önermenize katılmıyorum. Ama şu şekilde olursa mutabık kalabiliriz: "Hacim ve canlı yükü oranı kırmızı bölgede olan (canlı yükü hacme göre aşırı fazla olan) bir tankın oksijen ihtiyacını, dış filtre ile tek başına karşılamak mümkün olmayacaktır." Bir de defalarca denemekten kasıt nedir? Bir çok deney bile azami üç tekerrürlü yapılıyor :) Ama balıkları optimum düzeyde tuttuğum zamanda da bu denemeleri yapıp sonuçları paylaşırım.
[QUOTE=OKIRATLI]Merhabalar,
Suyun içindeki oksijen konsantrasyonunun artması sadece suyun yüzeyinin dalgalanması yada hava motoru ile hava verilmesi ile ilgili değil, hava ve su arasındaki yüzey alanı + su içindeki ve hava içindeki oksijen konsantrasyonları arasındaki fark + su içindeki canlıların ne kadar oksijen tükettiği + suyun sıcaklığı + filtreden akan su miktarı ve şekli ile ilgilidir. Buradaki değerlerden her hangi bir birimin değişmesi sonucu değiştirir. Sonuçta parametreler çok ve değişken. Kolay gelsin.[/QUOTE]
Merhaba, bahsettiğiniz değişkenler adı üzerinde değişken. Fakat deney düzeneğinde bu değerlerin hemen hemen hiçbiri değişmedi. Belki balıklar nispeten fazla oksijeni bulunca daha fazla tüketmişlerdir :) Dış filtre debisi sabit, su sıcaklığı sabit, canlıların kullandığı oksijen miktarı bu denli büyük bir değişim yapmadığı için gözardı edilebilir, konsantrasyon farkı da zaten öğrenmeye çalıştığımız parametre.
Olumlu-olumsuz yorumlar için teşekkür ederim. Balık stoğunu azalttığımda, denemeyi tekrarlayacağım.
[/B]
[B]Merhaba,
Sorulara tek tek yanıt vereyim:
Birincisi, bu deneyin %100 güvenilir olması adına yapılacak çalışmalar, usuller zaten belli; bu konuda araştırmacı olarak zaten durumun farkındayım. Her ne kadar üstte bazı kısımlara itiraz edilse de, başlıktaki sorunun yanıtını bulma amaçlı deneme yaptım. Zira takdir edersiniz ki, bir günümü buna ayırmam hayli zor olurdu. Aradığım cevabı da, bazı arkadaşların aksine aldım: DIŞ FİLTRE YETMİYOR :) Stok yoğunluğuna girmeyeceğim; eleştiri almamak için durumun farkında olduğumu belirtmiştim. Fakat bir hafta yaşamaz diyen arkadaşa selam olsun, 1.5aydır balıklarım gayet iyiler [:)] Sadece filtrenin bozulup iki gün çalışmaması sonucunda teleskop kaybettim, bu sorunu da giderdim. Fakat yoğunluk durumunu değiştireceğimi üstte belirtmiştim. O konuya tekrar değinmek istemiyorum, anlaşılmıştır umarım.
@Flexa , aslında şaibeli değil sonuçlar. Birkaç gündür sadece dış filtre takılıydı, dolayısıyla birinci değer normal. Bir ya da iki saat aralıklarla alınan ek tedbirlerin, bu denli artışa sebep olması da normal, zira ekranda göründüğü gibi saturasyon oranı da doğruluyor farkı. Hocam yapma ilk kez prob tutmuyoruz [:)))]. Burda benim eleştireceğim tek nokta, saat aralıklarını 3-4 saat gibi daha uzun tutmaktı net rakam almak adına. Zira sadece dış filtre ile uzun süredir sabit kalan bir akvaryumdan bahsediyoruz. Bunu da kafaya takmıyorum, çünkü aradaki yüksek fark, bana anlamam gereken şeyi anlamamda yardımcı oldu yeterince: Dış filtrenin yetersiz olduğu gerçeği. Mesela 4. senaryoda sistemi fazla bekleyemedim, ama dün sistemi öyle bıraktım. Şimdi yaptığım ölçümde de hava motoru+hava taşı+dış filtre ile (4.senaryo) 6,70 mg/L aldım. Yani sonuçlarda çok ciddi bir fark yok.
[QUOTE=ceyh]Ben bu deneyin başlıktaki soruya cevap verdiğini düşünmüyorum, bu anlamda herhangi bir tartışmayı sonlandıracak çıktılar da yok ne yazık ki.
Bana göre bu deney şunu gösteriyor; "Hacim ve canlı yükü oranı kırmızı bölgede olan (canlı yükü hacme göre aşırı fazla olan) bir tankın ihtiyaçlarını genel olarak kabul gören çözümlerle karşılamak mümkün olmayacaktır." Burada sadece O2 de değil, diğer su değerlerini de canlılar için ideal seviyelerde tutmak zora giriyor, ki bu konuda çoğunluk zaten uzun zamandır hemfikir.
Bu deneyin başlıktaki soruya net bir cevap verebilmesi ancak ve ancak farklı koşullarda (hacim ve canlı yükü oranı anlamında) defalarca tekrarlanması ve hep aynı sonuca ulaşılması ile mümkün olabilir.
Yanlış anlaşılmasın, sonuçları açısından çok değerli bir paylaşım, ama dediğim gibi, bana göre şu haliyle cevapladığı soru farklı.[/QUOTE]
Önermenize katılmıyorum. Ama şu şekilde olursa mutabık kalabiliriz: "Hacim ve canlı yükü oranı kırmızı bölgede olan (canlı yükü hacme göre aşırı fazla olan) bir tankın oksijen ihtiyacını, dış filtre ile tek başına karşılamak mümkün olmayacaktır." Bir de defalarca denemekten kasıt nedir? Bir çok deney bile azami üç tekerrürlü yapılıyor :) Ama balıkları optimum düzeyde tuttuğum zamanda da bu denemeleri yapıp sonuçları paylaşırım.
[QUOTE=OKIRATLI]Merhabalar,
Suyun içindeki oksijen konsantrasyonunun artması sadece suyun yüzeyinin dalgalanması yada hava motoru ile hava verilmesi ile ilgili değil, hava ve su arasındaki yüzey alanı + su içindeki ve hava içindeki oksijen konsantrasyonları arasındaki fark + su içindeki canlıların ne kadar oksijen tükettiği + suyun sıcaklığı + filtreden akan su miktarı ve şekli ile ilgilidir. Buradaki değerlerden her hangi bir birimin değişmesi sonucu değiştirir. Sonuçta parametreler çok ve değişken. Kolay gelsin.[/QUOTE]
Merhaba, bahsettiğiniz değişkenler adı üzerinde değişken. Fakat deney düzeneğinde bu değerlerin hemen hemen hiçbiri değişmedi. Belki balıklar nispeten fazla oksijeni bulunca daha fazla tüketmişlerdir :) Dış filtre debisi sabit, su sıcaklığı sabit, canlıların kullandığı oksijen miktarı bu denli büyük bir değişim yapmadığı için gözardı edilebilir, konsantrasyon farkı da zaten öğrenmeye çalıştığımız parametre.
Olumlu-olumsuz yorumlar için teşekkür ederim. Balık stoğunu azalttığımda, denemeyi tekrarlayacağım.
[/B]
Dış Filtre Yeterli Oksijen Sağlar Mı? deney
[B]
Merhaba arkadaşlar,
Aranıza yeni katılan bir akvaryum meraklısıyım. İnternetten ikinci el 50 lt bir akvaryum ve çok sayıda Japon Balığını, uygun bir fiyata aldım. Şu an Japon balıklarım fazla stoklanmış durumda (ikisi büyük yedi adet), ek olarak bir teleskop ve altı adet transgenik zebra balığım var. Bu aşırı stok durumunu zaten değiştireceğim, bu konu hakkında forum sayesinde bilgi sahibi oldum. Şimdi gözlem ve deney kısmına geleyim:
Markasını bilmediğim klasik iç filtrem zaman zaman çalışmama sorunu çıkarıyordu. Buna ek olarak stok yoğunluğu nedeniyle su çok hızlı kirleniyordu. Sunsun 603b dış filtre alıp bunu taktım. Filtrasyon çok daha iyi hale geldi, su berraklaştı, buraya kadar tamam. Fakat Japon balıklarım, kafalarını sudan dışarı çıkarmaya başlamıştı. Yine forumdan, bu durumun oksijen azlığından kaynaklandığını okudum. Ardından dört farklı senaryoya ait test düzeneğini kurarak, sudaki oksijen miktarını saptadım. Oksijen ölçüm cihazı kalibre ve sıfır tuzluluğa ayarlıdır. Ölçümler, akvaryumun mümkün mertebe aynı kısmından yapılmıştır.
Düzenek 1: Sadece dış filtre takılı, çok hafif dalga yapacak şekilde konumlanan hortum ucu; oksijen değerimiz, optimum değer olan 5 ppm'in hayli altında:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218050/041120191740491.jpg[/IMG]
Düzenek 2: Sadece dış filtre takılı, şelale ucu takılı, dalga yapacak şekilde konumlanan hortum ucu; bekleme sürei 1.5 saat. Oksijen değerimiz, halen optimum değer olan 5 ppm'in hayli altında:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218050/041120191742561.jpg[/IMG]
Düzenek 3: Adını bilmediğim, standart iç filtre+dış filtre takılı halde iki saat kullanım sonucu elde edilen oksijen değeri, balıklar daha mutlu [:3]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218050/041120191746111.jpg[/IMG]
Düzenek 4: Dış filtre+dış hava motoru+hava taşı, vakit azlığından yaklaşık 40 dk kaldı, daha güvenilir sonuç için biraz beklememiz lazımdı ama zamanım kalmadı:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218050/041120191751251.jpg[/IMG]
Sonuç: Dış filtre, dalgalanma yaptırmak suretiyle yeterli oksijen sağlamıyor. Dolayısıyla, bu değeri yükseltebilmek için ya iç filtre, ya da hava pompası+hava taşı opsiyonunu değerlendirmek daha mantıklı. Sanırım, uzun süren tartışmalar bu vesileyle son bulur.
Saygılar.[/B]
[B]
Merhaba arkadaşlar,
Aranıza yeni katılan bir akvaryum meraklısıyım. İnternetten ikinci el 50 lt bir akvaryum ve çok sayıda Japon Balığını, uygun bir fiyata aldım. Şu an Japon balıklarım fazla stoklanmış durumda (ikisi büyük yedi adet), ek olarak bir teleskop ve altı adet transgenik zebra balığım var. Bu aşırı stok durumunu zaten değiştireceğim, bu konu hakkında forum sayesinde bilgi sahibi oldum. Şimdi gözlem ve deney kısmına geleyim:
Markasını bilmediğim klasik iç filtrem zaman zaman çalışmama sorunu çıkarıyordu. Buna ek olarak stok yoğunluğu nedeniyle su çok hızlı kirleniyordu. Sunsun 603b dış filtre alıp bunu taktım. Filtrasyon çok daha iyi hale geldi, su berraklaştı, buraya kadar tamam. Fakat Japon balıklarım, kafalarını sudan dışarı çıkarmaya başlamıştı. Yine forumdan, bu durumun oksijen azlığından kaynaklandığını okudum. Ardından dört farklı senaryoya ait test düzeneğini kurarak, sudaki oksijen miktarını saptadım. Oksijen ölçüm cihazı kalibre ve sıfır tuzluluğa ayarlıdır. Ölçümler, akvaryumun mümkün mertebe aynı kısmından yapılmıştır.
Düzenek 1: Sadece dış filtre takılı, çok hafif dalga yapacak şekilde konumlanan hortum ucu; oksijen değerimiz, optimum değer olan 5 ppm'in hayli altında:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218050/041120191740491.jpg[/IMG]
Düzenek 2: Sadece dış filtre takılı, şelale ucu takılı, dalga yapacak şekilde konumlanan hortum ucu; bekleme sürei 1.5 saat. Oksijen değerimiz, halen optimum değer olan 5 ppm'in hayli altında:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218050/041120191742561.jpg[/IMG]
Düzenek 3: Adını bilmediğim, standart iç filtre+dış filtre takılı halde iki saat kullanım sonucu elde edilen oksijen değeri, balıklar daha mutlu [:3]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218050/041120191746111.jpg[/IMG]
Düzenek 4: Dış filtre+dış hava motoru+hava taşı, vakit azlığından yaklaşık 40 dk kaldı, daha güvenilir sonuç için biraz beklememiz lazımdı ama zamanım kalmadı:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/218050/041120191751251.jpg[/IMG]
Sonuç: Dış filtre, dalgalanma yaptırmak suretiyle yeterli oksijen sağlamıyor. Dolayısıyla, bu değeri yükseltebilmek için ya iç filtre, ya da hava pompası+hava taşı opsiyonunu değerlendirmek daha mantıklı. Sanırım, uzun süren tartışmalar bu vesileyle son bulur.
Saygılar.[/B]
👋 Yeni Gelenler Buradan Merhaba Desin
[B]Herkese merhaba,
Su Ürünleri Araştırma Enstitüsü'nde çalışan bir veteriner hekimi/araştırmacıyım. Çalışma alanım tuzlu su balıkları, fakat ofisime bir adet tatlı su akvaryumu kurarak bu hobiye başladım. Burda hem okuyacak, hem de belli başlı paylaşımlarda bulunacağım. Sevgiler.[/B]
[B]Herkese merhaba,
Su Ürünleri Araştırma Enstitüsü'nde çalışan bir veteriner hekimi/araştırmacıyım. Çalışma alanım tuzlu su balıkları, fakat ofisime bir adet tatlı su akvaryumu kurarak bu hobiye başladım. Burda hem okuyacak, hem de belli başlı paylaşımlarda bulunacağım. Sevgiler.[/B]
SON MESAJLAR
- Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 14:51
Yeni Üye Forumu - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. kocoglu, 14:35
Tanganyika Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 Ozzgur, 13:25
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Betul_, 12:18
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 01:32
Yeni Üye Forumu - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera MertSoyumert, 20:08
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu - 200 Litrede Geophagus Ve Eba Olurmu? Umutoty, 16:29
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Karides Cinsiyeti Ne İnci Kefali, 14:02
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Severum Balığımda Yara Var Ghuney, 13:45
Hastalıklar ve İlaçlar - Yerli Üretim Amano - Adist sinor, 12:38
Akvaryum Dünyasından Haberler - Yaprak Delinmesi altankanat, 10:28
Bitki Akvaryumları Genel - Beyaz Ve Sümüksü Dışkı ? Me0, 08:36
Canlı Doğuranlar - Karides Akvaryumuna Armatür Tavsiyeleriniz Neler ? Aguamentist, 07:54
Aydınlatma - Kayalık - Yosunlu Doğal Akvaryum Kurulumu 🪸 Gökdeniz Kale, 00:29
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:39
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:39
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:39
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 17:53
- Özel Moss Türleri. smithiseek 17:37
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 17:37
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 17:37
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 16:46
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 16:36
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:11
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:11
- Hobiye Devam Edemeyeceğim İçin Elimdeki Satıyorum laryscrl 16:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 15:23
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 15:23
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 15:23
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 15:23
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 15:23
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 14:49
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 14:45
- Kalın Bant Duboisi Maswa Yavru &ramshorn Salyangoz yns325 14:32
- L144 Tülden Olma Düz Kuyruk Çiftler yns325 14:32
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 14:27
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 14:27
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 14:27
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:04
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:04
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 13:30
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:52
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:50
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 12:40
- 30x30x30 Full Clear Akvaryum Wolkan 12:12
- 50x30x30 Sumplı Akvaryumlar Wolkan 12:12
- Blodyy Mary Wolkan 12:12
- Metal Cımbız 30 Cm (maşa) MasterChiefHakan 11:42
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 11:17
- Christmass Moss emregungor 11:16
- Anubias emregungor 11:16
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:10
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:10
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:10
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 11:02
- Hb White Lepistes omererbas 10:32
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 10:32
- Acil Satılık Akvaryum Ve Muhtelif Malzemeler Legionsgamer 10:11
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:53
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:53
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 09:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 09:51
- Cüce Kerevit Umt61 09:38
- Full 3 Kat Üretim Seti Umt61 09:38
KULLANICILAR
- 113 Online Kullanıcı, 61 Üye
Online Kullanıcılar
Cyber_Scout,
MertSoyumert,
sina cen,
Laetacara,
HarunYILDIRIM,
mutlubaba,
ternapi,
Hidro Dinamik,
ootkn,
fikret43,
Oozer3466,
altanilker,
Tatar10,
arwenist,
Ozzgur,
mrah,
yeekim,
ahmetfiratozkaya,
ogurcay,
hanlarinhani,
Formicasmind,
ALTEMUR,
EKAR,
zen666,
ssener,
Leonthe pro,
harun reşit,
ilterisdoğukan,
by__cg,
ciways,
balta11,
TurX,
bysmokin,
fetocan,
Kınayu,
HalilSefaa,
Goldfish2000,
BilalM.,
Ylmzuslu,
Emirrw21,
NightWist,
osmandbnl,
BASARSURMEGOZ,
SoniG,
riderfish,
kocoglu,
Huseyinkprl,
fatihgurhan,
akvarist10UR,
Can78,
ali özer,
Mithrandirr,
Flytheshrimp,
serhan16,
Bora Bey,
reprise,
sulox,
Hkncan,
egedin,
Wolkan,
Kaangzkr,
aranjman,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
