ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Rıdvan47
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
1
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
21 Mayıs 2023 16:59
Son Ziyaret:
11 Mart 2024 02:15
Toplam Mesaj:
45 [0.04 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Rıdvan
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Rıdvan
SON 10 MESAJI
Transgenetik Beta
[QUOTE=Neothauma ]Öncelikle bu glofish, transgenetik, balon şu bu saçmalıklarını icat eden ve piyasa haline getiren baş rolleri en güzel sözlerimle anıyorum. Ama bu asla son olmayacak. Kim bilir daha ne şekil ve renkte modifiye edilmiş canlılar göreceğiz.
Bir balığın veya herhangi bir canlının doğal hali üzerinde, ister dünyanın en soluk renklerine sahip olsun ister yanar döner şov yapsın, o canlıya dair güzelliği, ilginçliği görebildiğimiz sürece o canlı bize güzeldir, özeldir. Her balık akvaryum balığı olacak diye de bir kaide yoktur. Devasa boya ulaşan balıkları ev tipi tonluk hacimde bir akvaryumda bakıyor olsak bile ölçeğe vurduğumuzda fanustaki bir japondan veya betadan farkı olmaz. Ama bu başka bir konu.
Beta özelinde konuşacak olursak; zaten yıllarca halfmoondur, crowntaildir, doubletaildir birçok çeşit kuyrukta ve renkte betalar üretildi, üretiliyor. İşin içine herhangi bir kimyasal, genetik deney girmeden seçici üretimle bu zaten yapılıyor. Bu transgenetik olayı işin artık daniskası olmuş. Ama sonu da olmayacaktır muhtemelen.
Ben dahil betaya çok uzun yıllar önce başlayan ilgi gösteren herkes o zamanlar hem nadirliğinden hem güzel göründüğünü düşündüğümüzden ötürü halfmoonlara, crowntaillere dibimiz düşmüştür. Zamanla beğeni algımın değişmesinden mi desem olgunlaşmak mı desem bilemedim, bu betalara bile deforme olarak bakıyorum, hiç doğal bulmuyorum. Besleyeceğim hatta zamanında da ürettiğim tek tip olarak plakatları, halfmoon plakatları değer görürüm, onların da en azından kuyruk formları doğalına yakın olduğu için. Ama onlar da artık renk açısından tam bir freak show.
Şu an benim nezdimde beslemeye, hobisi yapılmaya en değer betalar tüm vahşi betalardır. Bakımı, bulunabilirliği, fiyatları derken bunu yapmak elbette çok zahmetli, ama imkansız değil. Doğalına yönelin arkadaşlar. Bırakın transgenetikmiş, oymuş buymuş gidin en azından bir imbellis bir smaragdina peşinde koşun. İmkanınız el veriyorsa bir üst segment olarak değerlendirebileceğim coccina kompleksine yönelin. Bunları konuşun araştırın peşleyin ki talep oluşsun ilgi görsün bir nebze olsun bulunabilirliği artsın. Şu balığın üzerine herhangi bir yapay seleksiyon deforme beta tanımam, Betta uberis:
[IMG]https://wildbettablog.com/wp-content/uploads/2021/02/betta-uberis-2.jpg[/IMG]
Ya da ne bileyim Betta splendens'in maça kuyruklu vahşi formuna bakın mesela:
[IMG]https://wildbettablog.com/wp-content/uploads/2020/12/wild-betta-fish-splendens.jpg[/IMG]
Bunları konuşun. Emrediyorum.[/QUOTE]
Çok güzel dedin valla👏
Biz sadece merak ettik zaten çok fazla bilinmiyor bu bilgiler, amaç herkes bu türler hakkında bilgi edinsin.
Attığın resimler muhteşem bu arada keşke tüm satıcılar bunları bulup satmaya çalışsa. Bazen öyle olmuyor işte herkes çeşitlere yöneliyor merak oluşturuyor o yeni türler.
[QUOTE=Neothauma ]Öncelikle bu glofish, transgenetik, balon şu bu saçmalıklarını icat eden ve piyasa haline getiren baş rolleri en güzel sözlerimle anıyorum. Ama bu asla son olmayacak. Kim bilir daha ne şekil ve renkte modifiye edilmiş canlılar göreceğiz.
Bir balığın veya herhangi bir canlının doğal hali üzerinde, ister dünyanın en soluk renklerine sahip olsun ister yanar döner şov yapsın, o canlıya dair güzelliği, ilginçliği görebildiğimiz sürece o canlı bize güzeldir, özeldir. Her balık akvaryum balığı olacak diye de bir kaide yoktur. Devasa boya ulaşan balıkları ev tipi tonluk hacimde bir akvaryumda bakıyor olsak bile ölçeğe vurduğumuzda fanustaki bir japondan veya betadan farkı olmaz. Ama bu başka bir konu.
Beta özelinde konuşacak olursak; zaten yıllarca halfmoondur, crowntaildir, doubletaildir birçok çeşit kuyrukta ve renkte betalar üretildi, üretiliyor. İşin içine herhangi bir kimyasal, genetik deney girmeden seçici üretimle bu zaten yapılıyor. Bu transgenetik olayı işin artık daniskası olmuş. Ama sonu da olmayacaktır muhtemelen.
Ben dahil betaya çok uzun yıllar önce başlayan ilgi gösteren herkes o zamanlar hem nadirliğinden hem güzel göründüğünü düşündüğümüzden ötürü halfmoonlara, crowntaillere dibimiz düşmüştür. Zamanla beğeni algımın değişmesinden mi desem olgunlaşmak mı desem bilemedim, bu betalara bile deforme olarak bakıyorum, hiç doğal bulmuyorum. Besleyeceğim hatta zamanında da ürettiğim tek tip olarak plakatları, halfmoon plakatları değer görürüm, onların da en azından kuyruk formları doğalına yakın olduğu için. Ama onlar da artık renk açısından tam bir freak show.
Şu an benim nezdimde beslemeye, hobisi yapılmaya en değer betalar tüm vahşi betalardır. Bakımı, bulunabilirliği, fiyatları derken bunu yapmak elbette çok zahmetli, ama imkansız değil. Doğalına yönelin arkadaşlar. Bırakın transgenetikmiş, oymuş buymuş gidin en azından bir imbellis bir smaragdina peşinde koşun. İmkanınız el veriyorsa bir üst segment olarak değerlendirebileceğim coccina kompleksine yönelin. Bunları konuşun araştırın peşleyin ki talep oluşsun ilgi görsün bir nebze olsun bulunabilirliği artsın. Şu balığın üzerine herhangi bir yapay seleksiyon deforme beta tanımam, Betta uberis:
[IMG]https://wildbettablog.com/wp-content/uploads/2021/02/betta-uberis-2.jpg[/IMG]
Ya da ne bileyim Betta splendens'in maça kuyruklu vahşi formuna bakın mesela:
[IMG]https://wildbettablog.com/wp-content/uploads/2020/12/wild-betta-fish-splendens.jpg[/IMG]
Bunları konuşun. Emrediyorum.[/QUOTE]
Çok güzel dedin valla👏
Biz sadece merak ettik zaten çok fazla bilinmiyor bu bilgiler, amaç herkes bu türler hakkında bilgi edinsin.
Attığın resimler muhteşem bu arada keşke tüm satıcılar bunları bulup satmaya çalışsa. Bazen öyle olmuyor işte herkes çeşitlere yöneliyor merak oluşturuyor o yeni türler.
Transgenetik Beta
[QUOTE=Thefishmannn]Bizim petshopta satıyordu bana söyle demişti çoğu kişi sadece glofish aliyior diye alıyorum demişti.[/QUOTE]
Demek ki satışı iyi çoğu kişi alıyordur.
[QUOTE=Thefishmannn]Bizim petshopta satıyordu bana söyle demişti çoğu kişi sadece glofish aliyior diye alıyorum demişti.[/QUOTE]
Demek ki satışı iyi çoğu kişi alıyordur.
Transgenetik Beta
[QUOTE=ali]
İlk defa duydum, gördüm bu bettaları. Satılık ilanları bile var. Çok üzüldüm gerçekten. Gen transferi yapılmışa benziyor. Fosforlu yeşil ve sarı renklere belli varyeteleri melezleyerek ulaşamazlar. [/QUOTE]
Aynen bende betadan bunu beklemiyordum, Petshoptan ilk gördüğümde şaşırmıştım ve alsam mı diye düşündüm sonrasında almadım birde pahalıya satıyorlar.
[QUOTE=Lennie]
Var maalesef. Ben de gördüm birkaç satıcıda. Danio, tetra, corydora, betta, barb, shark ...
Glofish üretimi için özel bir lisansa sahip olmak gerekiyor diye biliyorum. Herkesin üretim yapma izni yok sanki?
Edit: Bu linki buldum bakarken
[URL]https://shop.glofish.com/pages/license-notice[/URL][/QUOTE]
Amerikada üretiliyor orada satışı yasak diyor sitede, ama bizim ülkede herhangi bir yasak konulmamış sanırım, satışında bir problem olmaz 😂
[QUOTE=ali]
İlk defa duydum, gördüm bu bettaları. Satılık ilanları bile var. Çok üzüldüm gerçekten. Gen transferi yapılmışa benziyor. Fosforlu yeşil ve sarı renklere belli varyeteleri melezleyerek ulaşamazlar. [/QUOTE]
Aynen bende betadan bunu beklemiyordum, Petshoptan ilk gördüğümde şaşırmıştım ve alsam mı diye düşündüm sonrasında almadım birde pahalıya satıyorlar.
[QUOTE=Lennie]
Var maalesef. Ben de gördüm birkaç satıcıda. Danio, tetra, corydora, betta, barb, shark ...
Glofish üretimi için özel bir lisansa sahip olmak gerekiyor diye biliyorum. Herkesin üretim yapma izni yok sanki?
Edit: Bu linki buldum bakarken
[URL]https://shop.glofish.com/pages/license-notice[/URL][/QUOTE]
Amerikada üretiliyor orada satışı yasak diyor sitede, ama bizim ülkede herhangi bir yasak konulmamış sanırım, satışında bir problem olmaz 😂
Transgenetik Beta
[QUOTE=ali]
Transgenetik TETRA yerine yanlışlıkla beta yazdınız sanırım. Bildiğim kadarıyla henüz onun genetiği değiştirilmişi yok ve hiç de olmaz inşallah.
Kastınız tetraysa transgenetik tetraların mevcut mutasyonlarında renkleri dışında bilinen büyük ve sakıncalı bir değişiklik yok. Bu bağlamda bu balıkları güzel buluyorsanız safkan siyah tetralarla aynı koşulları sağlamanız durumunda sahiplenebilirsiniz.
Canlıların genleriyle sağlık vs. geçerli ve zorunlu nedenler olmadıkça sadece estetik sebeplerle oynanması etik değildir ve hatta tehlikelidir. Bu sebeple GD balıkların satın alınmasına zararlı genetik mühendisliği uygulamalarını teşvik ettiği gerekçesiyle karşıdır çoğu akvarist.
Yanlışlık yok, trasgenetik BETTA gördüm, buldum, var diyorsanız fotoğraf paylaşabilir misiniz?[/QUOTE][QUOTE=ali]
Transgenetik TETRA yerine yanlışlıkla beta yazdınız sanırım. Bildiğim kadarıyla henüz onun genetiği değiştirilmişi yok ve hiç de olmaz inşallah.
Kastınız tetraysa transgenetik tetraların mevcut mutasyonlarında renkleri dışında bilinen büyük ve sakıncalı bir değişiklik yok. Bu bağlamda bu balıkları güzel buluyorsanız safkan siyah tetralarla aynı koşulları sağlamanız durumunda sahiplenebilirsiniz.
Canlıların genleriyle sağlık vs. geçerli ve zorunlu nedenler olmadıkça sadece estetik sebeplerle oynanması etik değildir ve hatta tehlikelidir. Bu sebeple GD balıkların satın alınmasına zararlı genetik mühendisliği uygulamalarını teşvik ettiği gerekçesiyle karşıdır çoğu akvarist.
Yanlışlık yok, trasgenetik BETTA gördüm, buldum, var diyorsanız fotoğraf paylaşabilir misiniz?[/QUOTE]
Bilgi için sağol ama tetra değil. Yani ismi nasıl geçiyor bilmiyorum ama glow beta diye de duydum. Tam açık yeşil renginde transgenetiklere çok benziyor. Sitede ilanda da gördüm. Gittiğim bir Petshoptada gördüm.
[QUOTE=Cengizhan06]
Transgenetik bettamı ? Onudamı çıkarmışlar.Alınıp,alınmaması noktasında,balığın karakter olarak değişiklik gösterdiğini zannetmiyorum.İsterseniz alınabilir lakin ben doğal seven biri olduğumdan mümkün olduğunca doğal tercih ederim.Yani renklendirilecekse bile laboratuvar ortamında bayram şekerleri haline getirilenler çok ilgimi çekmiyor.Bununla birlikte bu gibi türlerde bazı zayıflıklar ortaya çıkabilir.[/QUOTE]
Bende nasıl ürettiklerini ve huylarını falan bilmiyorum, glow beta diye geçiyor sanırım yanlış olmasın.
[QUOTE=ali]
Transgenetik TETRA yerine yanlışlıkla beta yazdınız sanırım. Bildiğim kadarıyla henüz onun genetiği değiştirilmişi yok ve hiç de olmaz inşallah.
Kastınız tetraysa transgenetik tetraların mevcut mutasyonlarında renkleri dışında bilinen büyük ve sakıncalı bir değişiklik yok. Bu bağlamda bu balıkları güzel buluyorsanız safkan siyah tetralarla aynı koşulları sağlamanız durumunda sahiplenebilirsiniz.
Canlıların genleriyle sağlık vs. geçerli ve zorunlu nedenler olmadıkça sadece estetik sebeplerle oynanması etik değildir ve hatta tehlikelidir. Bu sebeple GD balıkların satın alınmasına zararlı genetik mühendisliği uygulamalarını teşvik ettiği gerekçesiyle karşıdır çoğu akvarist.
Yanlışlık yok, trasgenetik BETTA gördüm, buldum, var diyorsanız fotoğraf paylaşabilir misiniz?[/QUOTE][QUOTE=ali]
Transgenetik TETRA yerine yanlışlıkla beta yazdınız sanırım. Bildiğim kadarıyla henüz onun genetiği değiştirilmişi yok ve hiç de olmaz inşallah.
Kastınız tetraysa transgenetik tetraların mevcut mutasyonlarında renkleri dışında bilinen büyük ve sakıncalı bir değişiklik yok. Bu bağlamda bu balıkları güzel buluyorsanız safkan siyah tetralarla aynı koşulları sağlamanız durumunda sahiplenebilirsiniz.
Canlıların genleriyle sağlık vs. geçerli ve zorunlu nedenler olmadıkça sadece estetik sebeplerle oynanması etik değildir ve hatta tehlikelidir. Bu sebeple GD balıkların satın alınmasına zararlı genetik mühendisliği uygulamalarını teşvik ettiği gerekçesiyle karşıdır çoğu akvarist.
Yanlışlık yok, trasgenetik BETTA gördüm, buldum, var diyorsanız fotoğraf paylaşabilir misiniz?[/QUOTE][QUOTE=ali]
Transgenetik TETRA yerine yanlışlıkla beta yazdınız sanırım. Bildiğim kadarıyla henüz onun genetiği değiştirilmişi yok ve hiç de olmaz inşallah.
Kastınız tetraysa transgenetik tetraların mevcut mutasyonlarında renkleri dışında bilinen büyük ve sakıncalı bir değişiklik yok. Bu bağlamda bu balıkları güzel buluyorsanız safkan siyah tetralarla aynı koşulları sağlamanız durumunda sahiplenebilirsiniz.
Canlıların genleriyle sağlık vs. geçerli ve zorunlu nedenler olmadıkça sadece estetik sebeplerle oynanması etik değildir ve hatta tehlikelidir. Bu sebeple GD balıkların satın alınmasına zararlı genetik mühendisliği uygulamalarını teşvik ettiği gerekçesiyle karşıdır çoğu akvarist.
Yanlışlık yok, trasgenetik BETTA gördüm, buldum, var diyorsanız fotoğraf paylaşabilir misiniz?[/QUOTE]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239743/300820231418461.jpg[/IMG]
[QUOTE=ali]
Transgenetik TETRA yerine yanlışlıkla beta yazdınız sanırım. Bildiğim kadarıyla henüz onun genetiği değiştirilmişi yok ve hiç de olmaz inşallah.
Kastınız tetraysa transgenetik tetraların mevcut mutasyonlarında renkleri dışında bilinen büyük ve sakıncalı bir değişiklik yok. Bu bağlamda bu balıkları güzel buluyorsanız safkan siyah tetralarla aynı koşulları sağlamanız durumunda sahiplenebilirsiniz.
Canlıların genleriyle sağlık vs. geçerli ve zorunlu nedenler olmadıkça sadece estetik sebeplerle oynanması etik değildir ve hatta tehlikelidir. Bu sebeple GD balıkların satın alınmasına zararlı genetik mühendisliği uygulamalarını teşvik ettiği gerekçesiyle karşıdır çoğu akvarist.
Yanlışlık yok, trasgenetik BETTA gördüm, buldum, var diyorsanız fotoğraf paylaşabilir misiniz?[/QUOTE][QUOTE=ali]
Transgenetik TETRA yerine yanlışlıkla beta yazdınız sanırım. Bildiğim kadarıyla henüz onun genetiği değiştirilmişi yok ve hiç de olmaz inşallah.
Kastınız tetraysa transgenetik tetraların mevcut mutasyonlarında renkleri dışında bilinen büyük ve sakıncalı bir değişiklik yok. Bu bağlamda bu balıkları güzel buluyorsanız safkan siyah tetralarla aynı koşulları sağlamanız durumunda sahiplenebilirsiniz.
Canlıların genleriyle sağlık vs. geçerli ve zorunlu nedenler olmadıkça sadece estetik sebeplerle oynanması etik değildir ve hatta tehlikelidir. Bu sebeple GD balıkların satın alınmasına zararlı genetik mühendisliği uygulamalarını teşvik ettiği gerekçesiyle karşıdır çoğu akvarist.
Yanlışlık yok, trasgenetik BETTA gördüm, buldum, var diyorsanız fotoğraf paylaşabilir misiniz?[/QUOTE]
Bilgi için sağol ama tetra değil. Yani ismi nasıl geçiyor bilmiyorum ama glow beta diye de duydum. Tam açık yeşil renginde transgenetiklere çok benziyor. Sitede ilanda da gördüm. Gittiğim bir Petshoptada gördüm.
[QUOTE=Cengizhan06]
Transgenetik bettamı ? Onudamı çıkarmışlar.Alınıp,alınmaması noktasında,balığın karakter olarak değişiklik gösterdiğini zannetmiyorum.İsterseniz alınabilir lakin ben doğal seven biri olduğumdan mümkün olduğunca doğal tercih ederim.Yani renklendirilecekse bile laboratuvar ortamında bayram şekerleri haline getirilenler çok ilgimi çekmiyor.Bununla birlikte bu gibi türlerde bazı zayıflıklar ortaya çıkabilir.[/QUOTE]
Bende nasıl ürettiklerini ve huylarını falan bilmiyorum, glow beta diye geçiyor sanırım yanlış olmasın.
[QUOTE=ali]
Transgenetik TETRA yerine yanlışlıkla beta yazdınız sanırım. Bildiğim kadarıyla henüz onun genetiği değiştirilmişi yok ve hiç de olmaz inşallah.
Kastınız tetraysa transgenetik tetraların mevcut mutasyonlarında renkleri dışında bilinen büyük ve sakıncalı bir değişiklik yok. Bu bağlamda bu balıkları güzel buluyorsanız safkan siyah tetralarla aynı koşulları sağlamanız durumunda sahiplenebilirsiniz.
Canlıların genleriyle sağlık vs. geçerli ve zorunlu nedenler olmadıkça sadece estetik sebeplerle oynanması etik değildir ve hatta tehlikelidir. Bu sebeple GD balıkların satın alınmasına zararlı genetik mühendisliği uygulamalarını teşvik ettiği gerekçesiyle karşıdır çoğu akvarist.
Yanlışlık yok, trasgenetik BETTA gördüm, buldum, var diyorsanız fotoğraf paylaşabilir misiniz?[/QUOTE][QUOTE=ali]
Transgenetik TETRA yerine yanlışlıkla beta yazdınız sanırım. Bildiğim kadarıyla henüz onun genetiği değiştirilmişi yok ve hiç de olmaz inşallah.
Kastınız tetraysa transgenetik tetraların mevcut mutasyonlarında renkleri dışında bilinen büyük ve sakıncalı bir değişiklik yok. Bu bağlamda bu balıkları güzel buluyorsanız safkan siyah tetralarla aynı koşulları sağlamanız durumunda sahiplenebilirsiniz.
Canlıların genleriyle sağlık vs. geçerli ve zorunlu nedenler olmadıkça sadece estetik sebeplerle oynanması etik değildir ve hatta tehlikelidir. Bu sebeple GD balıkların satın alınmasına zararlı genetik mühendisliği uygulamalarını teşvik ettiği gerekçesiyle karşıdır çoğu akvarist.
Yanlışlık yok, trasgenetik BETTA gördüm, buldum, var diyorsanız fotoğraf paylaşabilir misiniz?[/QUOTE][QUOTE=ali]
Transgenetik TETRA yerine yanlışlıkla beta yazdınız sanırım. Bildiğim kadarıyla henüz onun genetiği değiştirilmişi yok ve hiç de olmaz inşallah.
Kastınız tetraysa transgenetik tetraların mevcut mutasyonlarında renkleri dışında bilinen büyük ve sakıncalı bir değişiklik yok. Bu bağlamda bu balıkları güzel buluyorsanız safkan siyah tetralarla aynı koşulları sağlamanız durumunda sahiplenebilirsiniz.
Canlıların genleriyle sağlık vs. geçerli ve zorunlu nedenler olmadıkça sadece estetik sebeplerle oynanması etik değildir ve hatta tehlikelidir. Bu sebeple GD balıkların satın alınmasına zararlı genetik mühendisliği uygulamalarını teşvik ettiği gerekçesiyle karşıdır çoğu akvarist.
Yanlışlık yok, trasgenetik BETTA gördüm, buldum, var diyorsanız fotoğraf paylaşabilir misiniz?[/QUOTE]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/239743/300820231418461.jpg[/IMG]
Mavi Ve Sarı Elma Salyangozu
[QUOTE=Alp3]
Yani çok fazla üreyen bir tür diye biliyorum satışı hakkında pek bir bilgim yok fakat karlı olacağını sanmam. [/QUOTE]
Tamamdır eyvallah cevapladığın için😊👌
[QUOTE=Alp3]
Yani çok fazla üreyen bir tür diye biliyorum satışı hakkında pek bir bilgim yok fakat karlı olacağını sanmam. [/QUOTE]
Tamamdır eyvallah cevapladığın için😊👌
Mavi Ve Sarı Elma Salyangozu
[QUOTE=Alp3]
Küçükten kastınız ne ona göre değişir fakat önermem pek kendisi zaten fazlasıyla büyüyen bir salyangoz. Fakat üreme kontrolü çok kolay yumurtaları akvaryumun üstüne su olmayan yere yapıştırıyor gördüğün an alırsanız veya nemlenmesine izin vermezseniz yavrular çıkmaz. [/QUOTE]
Yani almayayım öyle mi. Eğer çok yavru yapacaksa o kadar yavruyu başka yere almamın şu anlık imkanı yok. Bu salyangozların satışı nasıl. Eğer satışı kolaysa ileride deneyebilirim.
[QUOTE=Alp3]
Küçükten kastınız ne ona göre değişir fakat önermem pek kendisi zaten fazlasıyla büyüyen bir salyangoz. Fakat üreme kontrolü çok kolay yumurtaları akvaryumun üstüne su olmayan yere yapıştırıyor gördüğün an alırsanız veya nemlenmesine izin vermezseniz yavrular çıkmaz. [/QUOTE]
Yani almayayım öyle mi. Eğer çok yavru yapacaksa o kadar yavruyu başka yere almamın şu anlık imkanı yok. Bu salyangozların satışı nasıl. Eğer satışı kolaysa ileride deneyebilirim.
Mavi Ve Sarı Elma Salyangozu
[QUOTE=Alp3]
Genel olarak tek renk daha iyi çok hoş çıkan yavrular da gördüm fakat genel olarak daha soluk renkli ve görsel açıdan daha az tatmin eden yavrular çıkıyor diye biliyorum tabii size kalmış yine de. [/QUOTE]
Hiç farklı renkleriden elde edilen yavruları görmedim merak ettim. Mesela mavi biraz kapalı renk kalıyor yani yavru olursa kapalı renk ağır basar doğru diyorsunuz. Peki küçük akvaryumda bakımları nasıl olur çok fazla üredikleri için ileride sıkıntı çıkarabiliyormuş diyorlar
[QUOTE=Alp3]
Genel olarak tek renk daha iyi çok hoş çıkan yavrular da gördüm fakat genel olarak daha soluk renkli ve görsel açıdan daha az tatmin eden yavrular çıkıyor diye biliyorum tabii size kalmış yine de. [/QUOTE]
Hiç farklı renkleriden elde edilen yavruları görmedim merak ettim. Mesela mavi biraz kapalı renk kalıyor yani yavru olursa kapalı renk ağır basar doğru diyorsunuz. Peki küçük akvaryumda bakımları nasıl olur çok fazla üredikleri için ileride sıkıntı çıkarabiliyormuş diyorlar
Mavi Ve Sarı Elma Salyangozu
[QUOTE=Lennie]Elinizde bir disi bir erkek varsa ya da geldigi yerde hali hazirda ciftlesmis ise evet.
Ancak siyah renm ve sari kabuk baskin gen diye biliyorum. Yavrularin cogu jade denen tarzda olur muhtemelen. Sari kabuk, kendisi siyah renk.
Jade mystery snail diye aratarak bakabilirsiniz[/QUOTE]
Merhaba bende sarı dişi var.
Mavi erkek almayı düşünüyordum. Sizce uygun olur mu ya da direkt sarı erkek mi alsam.
[QUOTE=Lennie]Elinizde bir disi bir erkek varsa ya da geldigi yerde hali hazirda ciftlesmis ise evet.
Ancak siyah renm ve sari kabuk baskin gen diye biliyorum. Yavrularin cogu jade denen tarzda olur muhtemelen. Sari kabuk, kendisi siyah renk.
Jade mystery snail diye aratarak bakabilirsiniz[/QUOTE]
Merhaba bende sarı dişi var.
Mavi erkek almayı düşünüyordum. Sizce uygun olur mu ya da direkt sarı erkek mi alsam.
Mavi Ve Sarı Elma Salyangozu
Mavi ve sarı elma salyangozu çiftleşir mi yavru elde edilir mi?
Mavi ve sarı elma salyangozu çiftleşir mi yavru elde edilir mi?
SON MESAJLAR
- Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 02:11
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım EmiirKaan, 22:40
Yeni Üye Forumu - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 20:46
Akvaryum Tanıtımı - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - 400 Litre Havuz Aguamentist, 15:44
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Lapistes Yavruları scorpion26, 12:26
Canlı Doğuranlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Show Boy Albino Astronot MarkOrion 00:39
- Saklama Kabında Hazır Mikro Kurt wallece 00:36
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 00:10
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 23:42
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 23:22
- Satılık Afro Jalo Reef Yavrular thercan 23:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 23:08
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 23:08
- Moss Teli CevdetSERBEST 23:08
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 23:06
- Ultra Clear 100*50*30 fissidens 23:00
- Ultra Clear Akvaryum Ve Sehpa fissidens 23:00
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 22:30
- Uygun Fiyata Akvaryum Malzemeleri ozan_1903 22:30
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 22:30
- Kırmızı Yapraklı Amazon Ramses06 21:33
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 20:40
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 20:31
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 20:31
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:47
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:47
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:47
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 18:21
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 18:08
- Canlı Yem Ve Hikari Betta Bio Gold Arıyorum ILGIN 17:50
- Küp 3-5 Lik Akvaryum ILGIN 17:50
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 16:29
- Akvaryum 30*30 metsi 16:29
- Bitki Çeşitleri emreemin 16:25
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 16:25
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 16:25
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 16:25
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 16:02
- Bitki Armatürü SeaWorld 16:02
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 16:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 15:38
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 15:22
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:16
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:16
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:16
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 14:39
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 14:28
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 14:17
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 14:17
- Balık Yavruluğu - Akvaryum Malzemeleri - Teraryum karidesrehberi 14:16
- Anubias - Bucephalandra - Moss Çeşitleri karidesrehberi 14:16
- Neocaridina - Caridina Karides- Cüce Kerevit - Yem karidesrehberi 14:16
- Fanlı Akvaryum Soğutma Termostatlı karidesrehberi 14:16
KULLANICILAR
- 60 Online Kullanıcı, 32 Üye
Online Kullanıcılar
Canerkartal,
0rnn,
Jeveux,
MiSoSiKiaN,
hasancn,
Urar,
yeekim,
osmandbnl,
Manguday,
-RBG-,
bysmokin,
Sungurr,
Kınayu,
sina cen,
epidosin,
EKAR,
altuntasseref,
Fatihsm,
poyraz43,
EmiirKaan,
Mac,
Tuby,
Hidro Dinamik,
MDForensic,
KadirEmre,
Ehtiyar,
Öğretmen Ali,
DigitalPen,
Makkaya,
exCaLiSTa,
Liga,
Tata,
alperibis,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
