ÖZELLİKLER
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
03 Haziran 2007 22:51
Son Ziyaret:
30 Temmuz 2007 14:44
Toplam Mesaj:
16 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
SON 10 MESAJI
kaplumbağamın nesi vardır...
kaplumbağalar böyle olağanüstü durumlardan sonra kabuğuna çekilme davranışını sergiliyorlar ...Bu yüzden sanıyorum endişe etmeni gerektirecek bir durum yok...O'nu bir süre gözlemlemende yarar var...İç kanama hususuna gelince ;benim kaplumbağam hemen hergün kendini yüksek bir yerlerden yere bırakıyor...Henüz böyle bir komplikasyonla karşılaşmadım...Tabii bu tehlikesiz olduğu anlamına gelmiyor...yalnızca biraz rahatlatmak istedim...
Geçmiş olsun...
kaplumbağalar böyle olağanüstü durumlardan sonra kabuğuna çekilme davranışını sergiliyorlar ...Bu yüzden sanıyorum endişe etmeni gerektirecek bir durum yok...O'nu bir süre gözlemlemende yarar var...İç kanama hususuna gelince ;benim kaplumbağam hemen hergün kendini yüksek bir yerlerden yere bırakıyor...Henüz böyle bir komplikasyonla karşılaşmadım...Tabii bu tehlikesiz olduğu anlamına gelmiyor...yalnızca biraz rahatlatmak istedim...
Geçmiş olsun...
Kaplumbağa atlarmı?
Arkadaşlar bir konuda bilginize başvurmak istiyorum...Büyük kaplumbağam yeni bir huy edindi; eskiden yüksek bir yere koyduguğumda-örneğin masaya-kenarlara geldiğinde önce kafasını uzatır sonra yüksekliği görünce temkinli bir sekilde geri çekilirdi.Fakat bir kaç kere düştü.Bu düşüşlerden sonra bir huy edindi;mesela onu yatağa koyuyorum biraz dolaşıyor ve alan dar geldiğinde önce aşağıya bakıyor,sonra gövdesini geri çekiyor ve kendini hızla aşağı itiyor...Tabii ters dönüyor. Biraz çırpındıktan sonra düzeliyor ve hiçbirşey olmamış gibi tini mini yoluna devam ediyor ve kafasına göre takılıyor...Ve bir kaplumbağa için çok hızlı...Ne ki bu şimdi ?Bir çeşit ninja turtle sendromu mu yaşıyor hayvancağız...Yani sizce bu normalmi...Ne düşünüyorsunuz ?Böyle bir deneyimi olan varmı?
Sevgiler...
Asya.
Arkadaşlar bir konuda bilginize başvurmak istiyorum...Büyük kaplumbağam yeni bir huy edindi; eskiden yüksek bir yere koyduguğumda-örneğin masaya-kenarlara geldiğinde önce kafasını uzatır sonra yüksekliği görünce temkinli bir sekilde geri çekilirdi.Fakat bir kaç kere düştü.Bu düşüşlerden sonra bir huy edindi;mesela onu yatağa koyuyorum biraz dolaşıyor ve alan dar geldiğinde önce aşağıya bakıyor,sonra gövdesini geri çekiyor ve kendini hızla aşağı itiyor...Tabii ters dönüyor. Biraz çırpındıktan sonra düzeliyor ve hiçbirşey olmamış gibi tini mini yoluna devam ediyor ve kafasına göre takılıyor...Ve bir kaplumbağa için çok hızlı...Ne ki bu şimdi ?Bir çeşit ninja turtle sendromu mu yaşıyor hayvancağız...Yani sizce bu normalmi...Ne düşünüyorsunuz ?Böyle bir deneyimi olan varmı?
Sevgiler...
Asya.
KIBRIS'TA KAPLUMBAĞA KATLİAMI
[QUOTE=encort] [QUOTE=rasia]merhaba arkadaşlar
ben kıbrıs ta yasıyorum ve bana cok acı veren bır olayı sızınle paylasmak ıstedım
caretta caretta ların yasadıgı nadır yerlerden bırı olan kıbrıs ın altınkum plajında son bır ayda 4 yetıskın caretta caretta ınsanlar tarafından katledıldıı...evet bırı sarhoslar tarafından kırık sıse parcalarıyla dogranarak,bırı bır arabanın arkasına baglanıp suruklenıp paramparca olarak,ıkısıde nedensız olmus olarak bulundu...tabıı olen yavruları bılmıyoruz...
dusunsenıze bır kere bızlerın ugruna forumlar açtıgımız zarar gormesınler dıye gozumuzden sakındıgımız canlılara aynı havayı teneffus ettıgımız turdeşlerımız bunu nasıl yapabılıyorlaar...ayrıca bır gözlem...sanıyorum hayvan sevgısı aılede asılanıyor cunku cocuklugumda aklımda kalan en canlı anı şu: 3 yada 4 yaslarında idim ve abımlerle beraber bır su bırıkıntısınde mınnacık kurbagalar yakalamıstıkk beslemek ıcın alıp eve goturduk ve bır legene koyduk cok mutluyduk hepımız. aksam annem eve geldı ve bıze uzun uzun canlıların ne kadar degerlı oldugunu onları bencıllıgımıze alet edemeyecegımızı(legende beslemek konusunda)onların annesınden ayırdıgımız ıcın ne kadar kotu bır sey yaptıgımızı uzun uzun akılcı orneklerle kafamıza ıslemıstı hatta ben hala ıkna olmayınca su kozunu kullanmıştı:
şimdi bi canavar gelse sizi benden alsa, küçücük bir odaya hapsetse iyi olurmu ? evet tabiiki ise yaradı ve biz minikleri alıp kuyuya attık...yanı kısaca şu an bu annenın tum cocukları tum canlıların yasam hakkına saygı duyuyor...tum bu kötülükleri yapanları kınıyorum ve dunyayı dıger canlılar ıcın bu denlı yasanması zor bır yer yaptıgımıza İNANAMIYORUM
[/QUOTE]
Bunları yapanlara insan demeye bin şahit lazım. Ağzımı açasım geliyor ama neyse...
Bu arada annenizin ellerinden öperim. Bu şekilde çocuk yetiştirenlerin sayısının artmasını çok isterim. Maalesef bu yaklaşıma sahip ebeveynlerin sayısı günümüzde çok az.
[/QUOTE]
umudunuzu yitirmeyin benden sizden sizin ve benim gibi dusunenlerin yetistirdigi nesillerin farkli dusunmesi olanaksiz
sair cok guzel soylemis
dunyayi guzellik kurtaracak bir insani sevmekle baslar hersey diye
insanlari sevmeyi becerebilirsek herseyi sevebilecegiz
SEVGILER
[QUOTE=encort] [QUOTE=rasia]merhaba arkadaşlar
ben kıbrıs ta yasıyorum ve bana cok acı veren bır olayı sızınle paylasmak ıstedım
caretta caretta ların yasadıgı nadır yerlerden bırı olan kıbrıs ın altınkum plajında son bır ayda 4 yetıskın caretta caretta ınsanlar tarafından katledıldıı...evet bırı sarhoslar tarafından kırık sıse parcalarıyla dogranarak,bırı bır arabanın arkasına baglanıp suruklenıp paramparca olarak,ıkısıde nedensız olmus olarak bulundu...tabıı olen yavruları bılmıyoruz...
dusunsenıze bır kere bızlerın ugruna forumlar açtıgımız zarar gormesınler dıye gozumuzden sakındıgımız canlılara aynı havayı teneffus ettıgımız turdeşlerımız bunu nasıl yapabılıyorlaar...ayrıca bır gözlem...sanıyorum hayvan sevgısı aılede asılanıyor cunku cocuklugumda aklımda kalan en canlı anı şu: 3 yada 4 yaslarında idim ve abımlerle beraber bır su bırıkıntısınde mınnacık kurbagalar yakalamıstıkk beslemek ıcın alıp eve goturduk ve bır legene koyduk cok mutluyduk hepımız. aksam annem eve geldı ve bıze uzun uzun canlıların ne kadar degerlı oldugunu onları bencıllıgımıze alet edemeyecegımızı(legende beslemek konusunda)onların annesınden ayırdıgımız ıcın ne kadar kotu bır sey yaptıgımızı uzun uzun akılcı orneklerle kafamıza ıslemıstı hatta ben hala ıkna olmayınca su kozunu kullanmıştı:
şimdi bi canavar gelse sizi benden alsa, küçücük bir odaya hapsetse iyi olurmu ? evet tabiiki ise yaradı ve biz minikleri alıp kuyuya attık...yanı kısaca şu an bu annenın tum cocukları tum canlıların yasam hakkına saygı duyuyor...tum bu kötülükleri yapanları kınıyorum ve dunyayı dıger canlılar ıcın bu denlı yasanması zor bır yer yaptıgımıza İNANAMIYORUM[/QUOTE]
Bunları yapanlara insan demeye bin şahit lazım. Ağzımı açasım geliyor ama neyse...
Bu arada annenizin ellerinden öperim. Bu şekilde çocuk yetiştirenlerin sayısının artmasını çok isterim. Maalesef bu yaklaşıma sahip ebeveynlerin sayısı günümüzde çok az.
[/QUOTE]
umudunuzu yitirmeyin benden sizden sizin ve benim gibi dusunenlerin yetistirdigi nesillerin farkli dusunmesi olanaksiz
sair cok guzel soylemis
dunyayi guzellik kurtaracak bir insani sevmekle baslar hersey diye
insanlari sevmeyi becerebilirsek herseyi sevebilecegiz
SEVGILER
KIBRIS'TA KAPLUMBAĞA KATLİAMI
[QUOTE=dj_mercan_06]Bunlar işte kendilerini bilmez caniler.Arabanın arkasını bunlara ders olsun diye baglayaksınız.Herkezin önunde bakalım birdaha yapacaklar mı.İçmesini bilmiyorsanız içmeyin kardeşim ya cidden çok sinirlendim. [/QUOTE]
bu saniyorum alkolle cok baglantili bir durum degil daha oncede soyledigim gibi insanlarin yasama ve bunun icindeki ogelere nasil baktiklari ile alakali yani bize gore bir tum hayvanlar ve canlilar cok kiymetli ve saygideger iken hatta onlarla ayni ortami paylastigimizda bu bir keyif unsuru iken bu tur insanlar icin diger canlilar uzerinde guc denemesi yapilabilecek hatta yok edilebilecek kiymetsiz nesneler bunlar empati yeteneginden yoksun ve muhakkak acil yardim edilmesi gereken kisiler yani onlara ayni muameleyi yapmak saniyorum pek ise yaramayacaktir
aslina bakarsiniz tepkinizi anliyorum hatta ilk haberi gordugumde benim tepkim daha agir olmustu ama sakinlesince aslinda bunun insani islah etmekte cok gecerlli bir yontem olmadigini hatirladim
bir gozlem daha yeryuzunde intikam duygusu sadece insana ait bir olgu
yani hayvanlar sadece saldiri aninda yakinlarini koruymak icin saldiriyorlar yani hic intikam yemini eden bir aslan yada fil yada balik hatirlamiyorum
neyse hassasiyetinize tesekkur ederim
duyarliliginiza tesekkur ederim
[QUOTE=dj_mercan_06]Bunlar işte kendilerini bilmez caniler.Arabanın arkasını bunlara ders olsun diye baglayaksınız.Herkezin önunde bakalım birdaha yapacaklar mı.İçmesini bilmiyorsanız içmeyin kardeşim ya cidden çok sinirlendim. [/QUOTE]
bu saniyorum alkolle cok baglantili bir durum degil daha oncede soyledigim gibi insanlarin yasama ve bunun icindeki ogelere nasil baktiklari ile alakali yani bize gore bir tum hayvanlar ve canlilar cok kiymetli ve saygideger iken hatta onlarla ayni ortami paylastigimizda bu bir keyif unsuru iken bu tur insanlar icin diger canlilar uzerinde guc denemesi yapilabilecek hatta yok edilebilecek kiymetsiz nesneler bunlar empati yeteneginden yoksun ve muhakkak acil yardim edilmesi gereken kisiler yani onlara ayni muameleyi yapmak saniyorum pek ise yaramayacaktir
aslina bakarsiniz tepkinizi anliyorum hatta ilk haberi gordugumde benim tepkim daha agir olmustu ama sakinlesince aslinda bunun insani islah etmekte cok gecerlli bir yontem olmadigini hatirladim
bir gozlem daha yeryuzunde intikam duygusu sadece insana ait bir olgu
yani hayvanlar sadece saldiri aninda yakinlarini koruymak icin saldiriyorlar yani hic intikam yemini eden bir aslan yada fil yada balik hatirlamiyorum
neyse hassasiyetinize tesekkur ederim
duyarliliginiza tesekkur ederim
İlk göz ağrım gitti!
[QUOTE=.bengi.55]O benim ilk kapluşumdu. Güneşlendirme kabına bir taş bırakıp giittm. Geri geldiğimde hiç bir yerde yoktu. Evde kaybolsa daha iyi ama bahçede kayboldu...Aradım aradım ama hiç bir yerde bulamadım. Ya taşa çıkıp kaçmıştı yada karga kapmıştı...:(
Kendimd çok kötü hissediyorum...of of neden ben onu bahçede bıraktım ki? İnşallah ölmüştür. Neden diye sormayın hiç bir yerde bulamadım ve şu an ölü değilse çok eziyet çekiyordur...
[/QUOTE]
cok uzuldum bengı hanım umudunuzu yıtırmeyın...umarım yaramaz acıkırda saklandıgı yerden cıkar...en ıyı ıhtımallerı dusunun...
[QUOTE=.bengi.55]O benim ilk kapluşumdu. Güneşlendirme kabına bir taş bırakıp giittm. Geri geldiğimde hiç bir yerde yoktu. Evde kaybolsa daha iyi ama bahçede kayboldu...Aradım aradım ama hiç bir yerde bulamadım. Ya taşa çıkıp kaçmıştı yada karga kapmıştı...:(
cok uzuldum bengı hanım umudunuzu yıtırmeyın...umarım yaramaz acıkırda saklandıgı yerden cıkar...en ıyı ıhtımallerı dusunun...
KIBRIS'TA KAPLUMBAĞA KATLİAMI
[QUOTE=oracle] Evet Ufuk Güldemir'i kastettim ama bu işi yapan tek o değil ki. Uzun yıllar evvel Cem Boyner de parayı bastırıp kutup ayısı avlamaya gittiğini açıklamıştı.
Gerçi Cem boyner daha sonra Yeni Demokrasi Hareketi önderliğinde politik bir heyecan yaşarken kutup ayısı avladığı için pişmanlık duyduğunu ifade etmiştir ama Ufuk Güldemir her zaman avcılığı savunmuş hatta bu konuda kendisine sorulan sorulara kızmış üstelik kavga bile etmiştir.
Rasia nın dediği gibi penisinde kemik olan tek canlı kamçatka ayısı avlamış Ufuk güldemir. Daha sonra o kemiği nasıl çıkardığınıda anlatmış
Bu yürekli arkadaş 150 metreden dürbünlü bir tüfekle vuruyor ayıyı hemde ayı direk üzerlerine gelmesin diye üzerine bir köpek salarak. Köpek ayının çevresinde dört dönerken ayı dikkatini köpekten alamıyor ve bizim cesur arkadaş 150 metre mesafede rahatça nişan alıp oldukça iri kalibreli bir mermiyle ayıyı vuruyor (win 338 mag)
Bizzat kendisi röportajında şu şekilde anlatmış olayı
“- 338 Win Mag ( bir tüfek markası) koltuğumda patladığında sanki yanardağ patlıyor.
Benimde aklıma Dian Fossey in Rwanda' daki gerçek yaşam öyküsünü anlatan Gorillas in The Mist ( Sisteki Goriller ) filmi geliyor. Ellerinden kül tablası yapmak için o kocaman ama aslında barışçıl gorilleri pisi pisine öldürüyorlardı.
[/QUOTE]
tıpkı bır masal gıbı betımlemıs degılmı?ne kadar zevk almıs ne kadar ıftıhar etmıs kendısı ıle...
ddusunuyordum da yanı bıraz sahsı olacak belkı ama cok sert bır dovus sporu ıle ılgılenıyorum ve bır suru odulum var ...onları ıkıye ayırdım hakederek kazandıklarım(ıyı, sampıyon olmus rakıp gordugum dovusculerle dovusup aldıklarım)hakettıgımme pek ınanmadıklarım(yenı baslamıs yada aramızdakı sıklet farkı yusunden yenılen sporculardan aldıklarım)
konu su: spor bıle olsa aynı sıklette olmayan bırı ıle dovustugumde bunu cok cok ıstemeyerek yapıyor ve bunun sozunu bıle etmeye cekınıyorum...ama
obur tarafta kallesce haınce acımasızca katlettıgı bır canlıyı adeta zeevk sarrhoslugu ıcınde yazmaya ve mılyonlarla paylasmaya utanmayan bır ılkel...yo ! afedersınız ılkel degıl...cunku onlar sadece beslenmek ve korunmak ıcın avlanırlardı...neyse muhayyılem yetersız kalıyor kedrlendım cok bu detayları okuyunca...
paylasımınıza tesekkur ederım...
[QUOTE=oracle] Evet Ufuk Güldemir'i kastettim ama bu işi yapan tek o değil ki. Uzun yıllar evvel Cem Boyner de parayı bastırıp kutup ayısı avlamaya gittiğini açıklamıştı.
Gerçi Cem boyner daha sonra Yeni Demokrasi Hareketi önderliğinde politik bir heyecan yaşarken kutup ayısı avladığı için pişmanlık duyduğunu ifade etmiştir ama Ufuk Güldemir her zaman avcılığı savunmuş hatta bu konuda kendisine sorulan sorulara kızmış üstelik kavga bile etmiştir.
Rasia nın dediği gibi penisinde kemik olan tek canlı kamçatka ayısı avlamış Ufuk güldemir. Daha sonra o kemiği nasıl çıkardığınıda anlatmış
Bu yürekli arkadaş 150 metreden dürbünlü bir tüfekle vuruyor ayıyı hemde ayı direk üzerlerine gelmesin diye üzerine bir köpek salarak. Köpek ayının çevresinde dört dönerken ayı dikkatini köpekten alamıyor ve bizim cesur arkadaş 150 metre mesafede rahatça nişan alıp oldukça iri kalibreli bir mermiyle ayıyı vuruyor (win 338 mag)
Bizzat kendisi röportajında şu şekilde anlatmış olayı
“- 338 Win Mag ( bir tüfek markası) koltuğumda patladığında sanki yanardağ patlıyor.
Koca
cüsse önce sırt üstü yere yıkılıyor, sonra ayağa kalkıyor ve göğsünü,
kurşunun değdiği yeri ısırmaya çalışıyor. Önüne geçilemez bir öfke
topu, 100 bin beygir gücünde bir motorlu testere, kulakları sağır eden,
adamı zürriyetten kesen bir hiddet çığlığı.
338 win mag bir daha patlıyor...
‘Bir daha at bir daha!'
338 win Mag bir daha konuşuyor. Sert konuşuyor: Kemik sesi. ‘Thump'.
Karla
kan birbirine acıyla karışıyor. Kar ve kan bu kadar mı yakışırmış
birbirine? Kızıl kar yağar mı hiç? Ayı ölünce kızıl kar yağıyor ey
sevgili okur...”
Benimde aklıma Dian Fossey in Rwanda' daki gerçek yaşam öyküsünü anlatan Gorillas in The Mist ( Sisteki Goriller ) filmi geliyor. Ellerinden kül tablası yapmak için o kocaman ama aslında barışçıl gorilleri pisi pisine öldürüyorlardı.
[/QUOTE]
tıpkı bır masal gıbı betımlemıs degılmı?ne kadar zevk almıs ne kadar ıftıhar etmıs kendısı ıle...
ddusunuyordum da yanı bıraz sahsı olacak belkı ama cok sert bır dovus sporu ıle ılgılenıyorum ve bır suru odulum var ...onları ıkıye ayırdım hakederek kazandıklarım(ıyı, sampıyon olmus rakıp gordugum dovusculerle dovusup aldıklarım)hakettıgımme pek ınanmadıklarım(yenı baslamıs yada aramızdakı sıklet farkı yusunden yenılen sporculardan aldıklarım)
konu su: spor bıle olsa aynı sıklette olmayan bırı ıle dovustugumde bunu cok cok ıstemeyerek yapıyor ve bunun sozunu bıle etmeye cekınıyorum...ama
obur tarafta kallesce haınce acımasızca katlettıgı bır canlıyı adeta zeevk sarrhoslugu ıcınde yazmaya ve mılyonlarla paylasmaya utanmayan bır ılkel...yo ! afedersınız ılkel degıl...cunku onlar sadece beslenmek ve korunmak ıcın avlanırlardı...neyse muhayyılem yetersız kalıyor kedrlendım cok bu detayları okuyunca...
paylasımınıza tesekkur ederım...
KIBRIS'TA KAPLUMBAĞA KATLİAMI
[QUOTE=oracle]Ne yaptığını bilerek diğer bir canlıyı öldüren insanları anlamaya çalışmayın boşa çabalamış olursunuz. Masumiyete karşı işlenen cinayetler en büyük cinayetlerdir bir insan bir insana yada bir kaplumbağaya karşı ( hiç fark etmez ) rahatça bunu yapabiliyorsa sizinle asla bir araya gelemeyeceği bir uçurumun öte yakasında bulunuyor demektir.
Nice aydın geçinen ve çeşitli konularfa hatta sevgi de bile bize ahkam kesen bir çok kişi binlerce lira harcayarak eline teknoloji harikası bir silah alıp çeşitli canlıları hatta beyaz ayı avına gitmedi mi. Yüzlerce metreden ateş ederek o canlıyı öldürdükten sonra bir hiç uğruna can alarak sanki çok büyük bir marifetmiş gibi sevinmedi mi övünmedi mi.
İnsanın diğer canlılara eziyeti ve bu konuya karşı mücadele her zaman her platformda vardır Bu mücadele insanlık var oldukça sürecek ama kaybeden her zaman masumiyet ve vahşi doğa olacak.
Büyük küçük , beyaz ayı yada minik kaplumbağa demeden bu mücadeleyi çeşitli biçimlerde ve platformlarda sürdürmeliyiz.
sevgiler
[/QUOTE]
sevgılı oracle
yorumunuz aklıma gecenlerde vefat eden gazetecıı ufuk Güldemir i getırdı ...bu merhum av merakı ıle ısım yapmıs bırı ...gazetecı arkadası ahmet hakan a olumunden önce vasıyet bırakıyor ...avladıgı olağanüstü büyük bir domuz ile bir resmi var ve cenazesinde bu resmin taşınmasını istiyor...ve bu kişi sağlıgında nadir bulunan bir ayının penisindeki kıkırdak için bu ayıyı avlıyor...ve bu kıkırdağı nerede kullanacak biliyormusunuz?sıkı durun ..."viski karıştırmakta"evet aynen böyle...
dünyaya ne kadar ait,yada dünyanın bize ne kadar ait olduğunu sorgularsak bitermi bu akıl tutulması sizce?
not:ilk iddia gazeteci yazar Ahmet Hakan"a, ikinci iddia ise Leman dergisi yazarı Bahadır Boysal"a aittir...
[QUOTE=oracle]Ne yaptığını bilerek diğer bir canlıyı öldüren insanları anlamaya çalışmayın boşa çabalamış olursunuz. Masumiyete karşı işlenen cinayetler en büyük cinayetlerdir bir insan bir insana yada bir kaplumbağaya karşı ( hiç fark etmez ) rahatça bunu yapabiliyorsa sizinle asla bir araya gelemeyeceği bir uçurumun öte yakasında bulunuyor demektir.
Nice aydın geçinen ve çeşitli konularfa hatta sevgi de bile bize ahkam kesen bir çok kişi binlerce lira harcayarak eline teknoloji harikası bir silah alıp çeşitli canlıları hatta beyaz ayı avına gitmedi mi. Yüzlerce metreden ateş ederek o canlıyı öldürdükten sonra bir hiç uğruna can alarak sanki çok büyük bir marifetmiş gibi sevinmedi mi övünmedi mi.
İnsanın diğer canlılara eziyeti ve bu konuya karşı mücadele her zaman her platformda vardır Bu mücadele insanlık var oldukça sürecek ama kaybeden her zaman masumiyet ve vahşi doğa olacak.
Büyük küçük , beyaz ayı yada minik kaplumbağa demeden bu mücadeleyi çeşitli biçimlerde ve platformlarda sürdürmeliyiz.
sevgiler
[/QUOTE]
sevgılı oracle
yorumunuz aklıma gecenlerde vefat eden gazetecıı ufuk Güldemir i getırdı ...bu merhum av merakı ıle ısım yapmıs bırı ...gazetecı arkadası ahmet hakan a olumunden önce vasıyet bırakıyor ...avladıgı olağanüstü büyük bir domuz ile bir resmi var ve cenazesinde bu resmin taşınmasını istiyor...ve bu kişi sağlıgında nadir bulunan bir ayının penisindeki kıkırdak için bu ayıyı avlıyor...ve bu kıkırdağı nerede kullanacak biliyormusunuz?sıkı durun ..."viski karıştırmakta"evet aynen böyle...
dünyaya ne kadar ait,yada dünyanın bize ne kadar ait olduğunu sorgularsak bitermi bu akıl tutulması sizce?
not:ilk iddia gazeteci yazar Ahmet Hakan"a, ikinci iddia ise Leman dergisi yazarı Bahadır Boysal"a aittir...
KIBRIS'TA KAPLUMBAĞA KATLİAMI
merhaba arkadaşlar
ben kıbrıs ta yasıyorum ve bana cok acı veren bır olayı sızınle paylasmak ıstedım
caretta caretta ların yasadıgı nadır yerlerden bırı olan kıbrıs ın altınkum plajında son bır ayda 4 yetıskın caretta caretta ınsanlar tarafından katledıldıı...evet bırı sarhoslar tarafından kırık sıse parcalarıyla dogranarak,bırı bır arabanın arkasına baglanıp suruklenıp paramparca olarak,ıkısıde nedensız olmus olarak bulundu...tabıı olen yavruları bılmıyoruz...
dusunsenıze bır kere bızlerın ugruna forumlar açtıgımız zarar gormesınler dıye gozumuzden sakındıgımız canlılara aynı havayı teneffus ettıgımız turdeşlerımız bunu nasıl yapabılıyorlaar...ayrıca bır gözlem...sanıyorum hayvan sevgısı aılede asılanıyor cunku cocuklugumda aklımda kalan en canlı anı şu: 3 yada 4 yaslarında idim ve abımlerle beraber bır su bırıkıntısınde mınnacık kurbagalar yakalamıstıkk beslemek ıcın alıp eve goturduk ve bır legene koyduk cok mutluyduk hepımız. aksam annem eve geldı ve bıze uzun uzun canlıların ne kadar degerlı oldugunu onları bencıllıgımıze alet edemeyecegımızı(legende beslemek konusunda)onların annesınden ayırdıgımız ıcın ne kadar kotu bır sey yaptıgımızı uzun uzun akılcı orneklerle kafamıza ıslemıstı hatta ben hala ıkna olmayınca su kozunu kullanmıştı:
şimdi bi canavar gelse sizi benden alsa, küçücük bir odaya hapsetse iyi olurmu ? evet tabiiki ise yaradı ve biz minikleri alıp kuyuya attık...yanı kısaca şu an bu annenın tum cocukları tum canlıların yasam hakkına saygı duyuyor...tum bu kötülükleri yapanları kınıyorum ve dunyayı dıger canlılar ıcın bu denlı yasanması zor bır yer yaptıgımıza İNANAMIYORUM
merhaba arkadaşlar
ben kıbrıs ta yasıyorum ve bana cok acı veren bır olayı sızınle paylasmak ıstedım
caretta caretta ların yasadıgı nadır yerlerden bırı olan kıbrıs ın altınkum plajında son bır ayda 4 yetıskın caretta caretta ınsanlar tarafından katledıldıı...evet bırı sarhoslar tarafından kırık sıse parcalarıyla dogranarak,bırı bır arabanın arkasına baglanıp suruklenıp paramparca olarak,ıkısıde nedensız olmus olarak bulundu...tabıı olen yavruları bılmıyoruz...
dusunsenıze bır kere bızlerın ugruna forumlar açtıgımız zarar gormesınler dıye gozumuzden sakındıgımız canlılara aynı havayı teneffus ettıgımız turdeşlerımız bunu nasıl yapabılıyorlaar...ayrıca bır gözlem...sanıyorum hayvan sevgısı aılede asılanıyor cunku cocuklugumda aklımda kalan en canlı anı şu: 3 yada 4 yaslarında idim ve abımlerle beraber bır su bırıkıntısınde mınnacık kurbagalar yakalamıstıkk beslemek ıcın alıp eve goturduk ve bır legene koyduk cok mutluyduk hepımız. aksam annem eve geldı ve bıze uzun uzun canlıların ne kadar degerlı oldugunu onları bencıllıgımıze alet edemeyecegımızı(legende beslemek konusunda)onların annesınden ayırdıgımız ıcın ne kadar kotu bır sey yaptıgımızı uzun uzun akılcı orneklerle kafamıza ıslemıstı hatta ben hala ıkna olmayınca su kozunu kullanmıştı:
şimdi bi canavar gelse sizi benden alsa, küçücük bir odaya hapsetse iyi olurmu ? evet tabiiki ise yaradı ve biz minikleri alıp kuyuya attık...yanı kısaca şu an bu annenın tum cocukları tum canlıların yasam hakkına saygı duyuyor...tum bu kötülükleri yapanları kınıyorum ve dunyayı dıger canlılar ıcın bu denlı yasanması zor bır yer yaptıgımıza İNANAMIYORUMkapluş ışığı sevmiyor...niyeki?
kapluşum kara kaplumbağası arkadaşlar. ve cok obur ....hep yıyelım,cok yıyelım ,uyuyalım yatalım modunda mınıcık boyuyla...hayır anlamadıgım nerene yıyorsun o kadar yesıllıgı,yemı,meyvayı?kucuk seytan
kapluşum kara kaplumbağası arkadaşlar. ve cok obur ....hep yıyelım,cok yıyelım ,uyuyalım yatalım modunda mınıcık boyuyla...hayır anlamadıgım nerene yıyorsun o kadar yesıllıgı,yemı,meyvayı?kucuk seytan
kapluş ışığı sevmiyor...niyeki?
[QUOTE=ceno]Sayın Rasia, gelin 2 tane su kaplumbağası alın bu kadar yazdıklarımız boşa gitmesin
[/QUOTE]
aslında bana sorsanıs evımı ayvanlarla dolu bır jungle a cevırmek ısterım haada karada suda yasasınlar farketmess-kı cocuklugumda boyle ıdı-ama anladıgım kadarıyla su kapluşları daha hassas ve bakımı cok teferruatlı ve ciddi bicimde zaman ayırmak gerektıren ugras...bu benım gıbı hem okula gıden hem calısan hemde bır suru sorumluluk gerektıren hobısı olan bırı ıcın cok zor ayrıca bır hevesle hayvan satın alıp sonra bakımsızlıktan
ıstemıyorum cunku hayvanlarıma bırsey oldugunda yataklara dusuyorum
depresyona gırıyorum
aslında onerılerınıs bosa gıtmıs degıl kımbılır bende sızler gıbı bırılerıne yardımcı olurum...dogru olan her bılgı kıymetlıdr hepsıne tesekkur ederım...
[QUOTE=ceno]Sayın Rasia, gelin 2 tane su kaplumbağası alın bu kadar yazdıklarımız boşa gitmesin
aslında bana sorsanıs evımı ayvanlarla dolu bır jungle a cevırmek ısterım haada karada suda yasasınlar farketmess-kı cocuklugumda boyle ıdı-ama anladıgım kadarıyla su kapluşları daha hassas ve bakımı cok teferruatlı ve ciddi bicimde zaman ayırmak gerektıren ugras...bu benım gıbı hem okula gıden hem calısan hemde bır suru sorumluluk gerektıren hobısı olan bırı ıcın cok zor ayrıca bır hevesle hayvan satın alıp sonra bakımsızlıktan
ıstemıyorum cunku hayvanlarıma bırsey oldugunda yataklara dusuyorum
depresyona gırıyorum
aslında onerılerınıs bosa gıtmıs degıl kımbılır bende sızler gıbı bırılerıne yardımcı olurum...dogru olan her bılgı kıymetlıdr hepsıne tesekkur ederım...
SON MESAJLAR
- Rasbora Oneri Tatar10, 20:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Su Yosunu bendeniztayfun, 20:08
Yosun - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Ankara Deniz Akvaryum LeafyAqua, 16:47
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci pitsem, 15:40
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 14:59
Filtre ve Sump Yapımı - 400 Litre Havuz Cyber_Scout, 14:19
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım flanormimar, 14:11
Yeni Üye Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyber_Scout, 12:15
Yeni Üye Forumu - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Cyber_Scout, 11:56
Yeni Üye Forumu - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Bitkiler, Mosslar AquaShirmp 19:58
- Bakımı Kolay Bitkiler,balıklar Metinmert Yiğit 17:54
- Albino Vatoz - Toplu Alım Adet 40 Tl - Elden Tesli mesagac 17:43
- Acil Satılık Ekipmanlar ahmet22 17:34
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:07
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 17:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:45
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:45
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:45
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:45
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:45
- Caridina Ve Neocaridina Karidesler Oquanus 16:30
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 15:15
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 14:37
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 14:37
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 14:37
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 14:16
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 14:16
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 14:16
- Mesaquarium Dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 14:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 13:57
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 13:57
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 13:51
- High Tech Bitkili Akvaryum Seti + Özel Yapım Sehpa aranjman 13:33
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 13:32
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 13:31
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 13:31
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 13:31
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 13:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 13:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:22
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 13:13
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 13:13
- Üretilebilir Tubifex ( İzya Kurdu) Ve Diğer Yemler Lotus88 13:02
- California Black Worm ( Aranıyor) Lotus88 13:02
- Satılık Endler Varyeteleri.. Lotus88 13:02
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:00
- Özel Moss Türleri. smithiseek 12:59
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 12:59
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 12:59
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 12:56
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 12:56
- Cüce Kerevit Umt61 12:32
- Full 3 Kat Üretim Seti Umt61 12:32
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:18
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 12:16
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 12:16
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 11:30
- Flame Moss , Java Moss gyunda 11:30
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 11:30
KULLANICILAR
- 81 Online Kullanıcı, 44 Üye
Online Kullanıcılar
0rnn,
mirac06,
TheDS,
Urar,
EKAR,
darkaura,
BASARSURMEGOZ,
DigitalPen,
nazemert,
OKIRATLI,
umutak,
Malawi34,
osmandbnl,
yeekim,
osmangunay,
şansal,
altuntasseref,
tukabu,
abunil,
MiSoSiKiaN,
Ehtiyar,
forthehordex,
stopsound,
florasan,
Ancalagon,
sina cen,
Oquanus,
Hoppala,
Kuduoglu,
Cyber_Scout,
ternapi,
fffurkan9,
HandeAkdogan,
kasim12,
JujuSeri,
zafer3885,
Rafayel,
Street Parrot,
Çağatay Tozak,
mkursun,
tuncaysargin,
sirhill,
Koksal Gurkan,
Legionsgamer,
swordfishhhh,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
