ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
DuyguTeker
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
1
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
02 Eylül 2015 13:55
Son Ziyaret:
27 Nisan 2017 13:37
Toplam Mesaj:
7 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Duygu TEKER
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Duygu Teker
SON 7 MESAJI
Bitkili Akvaryumda Aydınlatma Deneyimim
Benimki mâlesef Amerika' yı baştan keşfetmek gibi oldu ve Florasan a karar verdim. Hafta başında 1 Grolux ve 1 Daylight aldım. Müsait bir zamanımda 1 grolux daha ve bir de aquastar alıp tamamlayacağım. Şerit led sistemi tamamen iptal ettim. Ya bitkisiz bir akvaryum meraklısına uygun bir fiyattan vereceğim ya da olmazsa evin biryerlerinde dekorasyon amaçlı kullanacağım [:)]
Benimki mâlesef Amerika' yı baştan keşfetmek gibi oldu ve Florasan a karar verdim. Hafta başında 1 Grolux ve 1 Daylight aldım. Müsait bir zamanımda 1 grolux daha ve bir de aquastar alıp tamamlayacağım. Şerit led sistemi tamamen iptal ettim. Ya bitkisiz bir akvaryum meraklısına uygun bir fiyattan vereceğim ya da olmazsa evin biryerlerinde dekorasyon amaçlı kullanacağım [:)]
Bitkili Akvaryumda Aydınlatma Deneyimim
Herkese Selamlar.
Bir kaç aydır üyesi olduğum ama bir kaç yıldır takip ettiğim bu forumda aydınlatma konusundaki tecrübelerimi anlatmak istedim. Hem yeni deneyecek olan arkadaşlara bir miktar fikir vermek hem de deneyimli olan arkadaşların da tavsiyelerini görmek beni memnun eder.
200 LT lik (100x40x50h) ebatlarındaki akvaryumumda Anubias, Cryptocoryne Parva, Blyxa Japonica, Cryptocoryne Balansea, Eleocharis Parvula, Flame Moss, Hygrophila Difformis (Çınar) ve Eleodea Nuttallii den oluşan bitki örtüm var. CO2 yi mayalı sistem üzerinden sağlayıp vortex diffüzör ile akvaryuma veriyorum. Bu arada gübreleme konusunda hiç bir boşluk bırakmadığımı da belirtmek isterim.
Bu detaylardan sonra gelelim asıl konuya :
Aydınlatma için ilk denemem 8 m lik şerit led ile olmuştu. Metrede 60 led, tek çipli 3528 ledlerden 3 m mavi, 3 m kırmızı, 1 m beyaz ve 1 m yeşil kombinasyonu ile kurduğum aydınlatmam bitkilerimde gözle görülür hiç bir fark yaratmayınca ve parvula' m tamamen eriyip bitince metrajı 3 ay önce 13 m ye çıkardım.
4 m kırmızı, 4 m mavi, 3 m beyaz ve 2 m yeşil ile yeni bir kombinasyon oluşturdum. Yeniden alıp ektiğim Eleocharis parvula bitkisinde yine giderek zayıflama var. Blyxa Japonica ve Cryptocryne Parva olduğu gibi duruyorlar. Kötüye gitmemekle birlikte gözle görülür bir gelişim de yok. Çınar güzelleşiyor ve gelişiyor ama pek yeni sürgün göremiyorum, daha açıkçası çoğalmasını sağlayamıyorum. C.Balansea fena sayılmaz, yeni bir sürü sürgün vermiş. Anubias, Flame moss ve Eleodea Nuttallii coşmuş durumda ama zaten bu bitkiler yetişmesi çok kolay olan bitkiler.
En sonunda anladım ki şerit ledlerim bana istediğim sonucu sağlamak konusunda yeterli gelmeyecek. Tüm bu kombinasyona ek olarak dün akşam birer adet 39w T5 Sylvania Grolüx ve 39w T5 Philips Daylight bağlamaya karar verdim. Gidişi gözlemleyip gelişmeleri buradan paylaşacağım.
Tüm bu yazıların neticesinde söylemek istediğim; edindiğim naçizane izlenimim şudur:
Tek çipli 3528 şerit ledler ile akvaryum aydınlatması, bitki yetiştirmek için yeterli gelmiyor. (13 m olsa bile)..
Herkese Selamlar.
Bir kaç aydır üyesi olduğum ama bir kaç yıldır takip ettiğim bu forumda aydınlatma konusundaki tecrübelerimi anlatmak istedim. Hem yeni deneyecek olan arkadaşlara bir miktar fikir vermek hem de deneyimli olan arkadaşların da tavsiyelerini görmek beni memnun eder.
200 LT lik (100x40x50h) ebatlarındaki akvaryumumda Anubias, Cryptocoryne Parva, Blyxa Japonica, Cryptocoryne Balansea, Eleocharis Parvula, Flame Moss, Hygrophila Difformis (Çınar) ve Eleodea Nuttallii den oluşan bitki örtüm var. CO2 yi mayalı sistem üzerinden sağlayıp vortex diffüzör ile akvaryuma veriyorum. Bu arada gübreleme konusunda hiç bir boşluk bırakmadığımı da belirtmek isterim.
Bu detaylardan sonra gelelim asıl konuya :
Aydınlatma için ilk denemem 8 m lik şerit led ile olmuştu. Metrede 60 led, tek çipli 3528 ledlerden 3 m mavi, 3 m kırmızı, 1 m beyaz ve 1 m yeşil kombinasyonu ile kurduğum aydınlatmam bitkilerimde gözle görülür hiç bir fark yaratmayınca ve parvula' m tamamen eriyip bitince metrajı 3 ay önce 13 m ye çıkardım.
4 m kırmızı, 4 m mavi, 3 m beyaz ve 2 m yeşil ile yeni bir kombinasyon oluşturdum. Yeniden alıp ektiğim Eleocharis parvula bitkisinde yine giderek zayıflama var. Blyxa Japonica ve Cryptocryne Parva olduğu gibi duruyorlar. Kötüye gitmemekle birlikte gözle görülür bir gelişim de yok. Çınar güzelleşiyor ve gelişiyor ama pek yeni sürgün göremiyorum, daha açıkçası çoğalmasını sağlayamıyorum. C.Balansea fena sayılmaz, yeni bir sürü sürgün vermiş. Anubias, Flame moss ve Eleodea Nuttallii coşmuş durumda ama zaten bu bitkiler yetişmesi çok kolay olan bitkiler.
En sonunda anladım ki şerit ledlerim bana istediğim sonucu sağlamak konusunda yeterli gelmeyecek. Tüm bu kombinasyona ek olarak dün akşam birer adet 39w T5 Sylvania Grolüx ve 39w T5 Philips Daylight bağlamaya karar verdim. Gidişi gözlemleyip gelişmeleri buradan paylaşacağım.
Tüm bu yazıların neticesinde söylemek istediğim; edindiğim naçizane izlenimim şudur:
Tek çipli 3528 şerit ledler ile akvaryum aydınlatması, bitki yetiştirmek için yeterli gelmiyor. (13 m olsa bile)..
Kılıç Kuyruklarımı Yaşatamıyorum.
3 aylık gözlem sonucunda vardığım sonuç şudur: Protein ağırlıklı kırmızı granül yem bu balıklarımı öldürüyormuş. 3 farklı bitkisel yem yanında arada bir azar azar verdiğim bu yemi kestim ve o günden beri bir tane bile kılıç kuyruğum ölmedi. İlgilerini esirgemeyen herkese teşekkürler ederim.
3 aylık gözlem sonucunda vardığım sonuç şudur: Protein ağırlıklı kırmızı granül yem bu balıklarımı öldürüyormuş. 3 farklı bitkisel yem yanında arada bir azar azar verdiğim bu yemi kestim ve o günden beri bir tane bile kılıç kuyruğum ölmedi. İlgilerini esirgemeyen herkese teşekkürler ederim.
12 M Şerit Led Yeterli Midir?
Açıkçası aldığım şerit ledler konusunda çok çok bilinçli değildim. Karaköy' de bulunan elektrik malzemeleri satan bir dükkandan (Karaköy Akbank' ın arka tarafına doğru) 5 er metrelik makaralar halinde kırmızı, mavi, yeşil ve beyaz alıp bunları kombine ederek kullandım. Bilindik bir markanın ürünleri değiller.
Açıkçası aldığım şerit ledler konusunda çok çok bilinçli değildim. Karaköy' de bulunan elektrik malzemeleri satan bir dükkandan (Karaköy Akbank' ın arka tarafına doğru) 5 er metrelik makaralar halinde kırmızı, mavi, yeşil ve beyaz alıp bunları kombine ederek kullandım. Bilindik bir markanın ürünleri değiller.
12 M Şerit Led Yeterli Midir?
Akvaryum sevdalısı herkese selamlar. Kabaca100x40x50 (200 LT) lik akvaryumumda CO2 için mayalı sistem; aydınlatma olarak şerit led kullanıyorum. Toplamda 12 m (4m Mavi, 4m Kırmızı, 2m Yeşil ve 2m Beyaz olmak üzere ) 60 led/m tek çipli dış mekan aydınlatma, tabanı komple parvula kaplayabilmek için yeterli olur mu acaba?
Akvaryum sevdalısı herkese selamlar. Kabaca100x40x50 (200 LT) lik akvaryumumda CO2 için mayalı sistem; aydınlatma olarak şerit led kullanıyorum. Toplamda 12 m (4m Mavi, 4m Kırmızı, 2m Yeşil ve 2m Beyaz olmak üzere ) 60 led/m tek çipli dış mekan aydınlatma, tabanı komple parvula kaplayabilmek için yeterli olur mu acaba?
Kılıç Kuyruklarımı Yaşatamıyorum.
Bahsettiğiniz linkteki yazıyı okudum. Açıkçası bu tarz eksiklikleri pek yapmadığımı düşünüyorum.
Dış filtremi 3-4 ayda bir temizliyorum. Bahsettiğim iç filtre ise her hafta temizleniyor.
Balıklarıma genelde 3-4 çeşit yem veririm. Pul yem değişmezim. Yanında protein ihtiyacına yönelik (tetralar için) çok az miktarda kırmızı granül yem veririm. Yanısıra bitkisel farklı yemler de zaman zaman kullanırım.
Aksesuar olarak (aquascaping' e meraklı olduğum için) sadece bir ağaç dalı kullanıyorum. Bu ağaç dalı mangrow kökü falan değil, bildiğiniz sokaktan bulduğum bir ağaç dalı. Ancak yaklaşık 8-9 aydır akvaryumda bulunuyor. Sağlıksız bir ortam yaratsa tüm türleri etkilerdi ve yavrulama olmazdı diye düşünüyorum. Hatta akvaryumda başedemediğim bir salyangoz üremesi de var ki pek çok yazıda bunun aslında sağlıklı bir su dengesinin göstergesi olduğunu okumuştum.
Aydınlatmayı ise sabahları saat 8 den 11-12 ye kadar ve akşamları 20 den 24 e kadar yakıyorum. Toplam 8 m yi bulan 4 ayrı renkte şerit led (silikonlu dış mekan) kullanıyorum.
Balıklarımda erime, beyaz benek vs gibi sıkıntılar hiç olmadı. Ama şimdi yazarken hatırladım 2 adet lepisteste ve 1 adet black moli de bayatlamış pul yemden kaynaklanan dengesiz yüzme ve nihayetinde ölümle sonuçlanan problemler oldu.
Bir miktar daha gözlemleyeceğim. Eğer kılıçkuyruk ölümleri (bir iki tane daha) devam ederse elden çıkarmak en sağlıklısı olacak sanırım.[EDIT]DuyguTeker,2015-09-02 17:09:15[/EDIT]
Bahsettiğiniz linkteki yazıyı okudum. Açıkçası bu tarz eksiklikleri pek yapmadığımı düşünüyorum.
Dış filtremi 3-4 ayda bir temizliyorum. Bahsettiğim iç filtre ise her hafta temizleniyor.
Balıklarıma genelde 3-4 çeşit yem veririm. Pul yem değişmezim. Yanında protein ihtiyacına yönelik (tetralar için) çok az miktarda kırmızı granül yem veririm. Yanısıra bitkisel farklı yemler de zaman zaman kullanırım.
Aksesuar olarak (aquascaping' e meraklı olduğum için) sadece bir ağaç dalı kullanıyorum. Bu ağaç dalı mangrow kökü falan değil, bildiğiniz sokaktan bulduğum bir ağaç dalı. Ancak yaklaşık 8-9 aydır akvaryumda bulunuyor. Sağlıksız bir ortam yaratsa tüm türleri etkilerdi ve yavrulama olmazdı diye düşünüyorum. Hatta akvaryumda başedemediğim bir salyangoz üremesi de var ki pek çok yazıda bunun aslında sağlıklı bir su dengesinin göstergesi olduğunu okumuştum.
Aydınlatmayı ise sabahları saat 8 den 11-12 ye kadar ve akşamları 20 den 24 e kadar yakıyorum. Toplam 8 m yi bulan 4 ayrı renkte şerit led (silikonlu dış mekan) kullanıyorum.
Balıklarımda erime, beyaz benek vs gibi sıkıntılar hiç olmadı. Ama şimdi yazarken hatırladım 2 adet lepisteste ve 1 adet black moli de bayatlamış pul yemden kaynaklanan dengesiz yüzme ve nihayetinde ölümle sonuçlanan problemler oldu.
Bir miktar daha gözlemleyeceğim. Eğer kılıçkuyruk ölümleri (bir iki tane daha) devam ederse elden çıkarmak en sağlıklısı olacak sanırım.[EDIT]DuyguTeker,2015-09-02 17:09:15[/EDIT]
Kılıç Kuyruklarımı Yaşatamıyorum.
Herkese merhabalar. Bu forumun yeni üyesi olmakla birlikte aslında çok uzun zamandır takip ediyorum. Bu günden sonra da mümkün olduğunca çok paylaşımda bulunmaya çalışacağım. Sorunum şu:
200 Lt lik bitkili bir akvaryumum var. 1200 Lt dış filtre ve 500 Lt lik bir iç filtre ile (İç filtreyi aslında yardımcı seviyede bir temizlik ve daha çok da CO2 enjeksiyonunda kullanıyorum çünkü dış filtrem temizliği tek başına halledebiliyor.)
Su değişimlerini haftada bir (nadiren 15 günde bir) 25 litre olarak gerçekleştiriyorum.
Akvaryum içerisinde şu anda 16 adet neon tetra, 30 civarında irili ufaklı lepistes ve 9-10 tane civarı kılıçkuyruk yavrusu bulunuyor. Akvaryumumda daha önce bunlara ek olarak 6-7 tane balon ve normal moli ile 4 adet plati vardı, lepistes sayısı da çok daha fazlaydı ve bu sayılara 5 adet lepistesten ulaştım. ( Populasyonu azaltmak ve zamanla sadece neon tetraya dönmek niyetim var).
Kılıç kuyruk yavrularım ise daha önce elimde bulunan 2 dişi ve bir erkekten ürediler. Diğer türlerde hiçbir sıkıntı olmamasına rağmen (sadece 1 adet balon moli ölümü) 2 ay gibi bir süre içinde erkek ve dişi kılıç kuyruklarımı ölü olarak buldum. Şimdi de her hafta ya da 10 günde bir bir adet yavru kılıçkuyruğu akvaryumumda ölü olarak buluyorum. İnterneti araştırdığımda çok aşırı koşullar istemeyen bir tür olduğunu okudum. (Hatta pek çoklarına göre neon tetra çok daha hassas bir tür olmasına rağmen onlarda bir sıkıntı yok. )
Acaba mı dediğim bir tek husus bitkiler için kullandığım sıvı gübreler: Haftada bir defa 2 kapak potasyum ve 1 kapak demir gübre ekliyorum, ki bu miktarlar üzerinde yazan kullanma talimatındaki dozaja uygun. (ayrıca tabanda kuma gömülü misket gübreler de var.).
Gerekirse diye bilgilendireyim. Yaz boyunca su sıcaklığı 28-30 dereceler civarındaydı. Kışın 25 derecede sabit tutuyorum.
Konu ile ilgili bilgisi olan, bilgilendirebilecek kimse var mıdır?.[EDIT]DuyguTeker,2015-09-02 14:15:43[/EDIT]
Herkese merhabalar. Bu forumun yeni üyesi olmakla birlikte aslında çok uzun zamandır takip ediyorum. Bu günden sonra da mümkün olduğunca çok paylaşımda bulunmaya çalışacağım. Sorunum şu:
200 Lt lik bitkili bir akvaryumum var. 1200 Lt dış filtre ve 500 Lt lik bir iç filtre ile (İç filtreyi aslında yardımcı seviyede bir temizlik ve daha çok da CO2 enjeksiyonunda kullanıyorum çünkü dış filtrem temizliği tek başına halledebiliyor.)
Su değişimlerini haftada bir (nadiren 15 günde bir) 25 litre olarak gerçekleştiriyorum.
Akvaryum içerisinde şu anda 16 adet neon tetra, 30 civarında irili ufaklı lepistes ve 9-10 tane civarı kılıçkuyruk yavrusu bulunuyor. Akvaryumumda daha önce bunlara ek olarak 6-7 tane balon ve normal moli ile 4 adet plati vardı, lepistes sayısı da çok daha fazlaydı ve bu sayılara 5 adet lepistesten ulaştım. ( Populasyonu azaltmak ve zamanla sadece neon tetraya dönmek niyetim var).
Kılıç kuyruk yavrularım ise daha önce elimde bulunan 2 dişi ve bir erkekten ürediler. Diğer türlerde hiçbir sıkıntı olmamasına rağmen (sadece 1 adet balon moli ölümü) 2 ay gibi bir süre içinde erkek ve dişi kılıç kuyruklarımı ölü olarak buldum. Şimdi de her hafta ya da 10 günde bir bir adet yavru kılıçkuyruğu akvaryumumda ölü olarak buluyorum. İnterneti araştırdığımda çok aşırı koşullar istemeyen bir tür olduğunu okudum. (Hatta pek çoklarına göre neon tetra çok daha hassas bir tür olmasına rağmen onlarda bir sıkıntı yok. )
Acaba mı dediğim bir tek husus bitkiler için kullandığım sıvı gübreler: Haftada bir defa 2 kapak potasyum ve 1 kapak demir gübre ekliyorum, ki bu miktarlar üzerinde yazan kullanma talimatındaki dozaja uygun. (ayrıca tabanda kuma gömülü misket gübreler de var.).
Gerekirse diye bilgilendireyim. Yaz boyunca su sıcaklığı 28-30 dereceler civarındaydı. Kışın 25 derecede sabit tutuyorum.
Konu ile ilgili bilgisi olan, bilgilendirebilecek kimse var mıdır?.[EDIT]DuyguTeker,2015-09-02 14:15:43[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 hounddog, 10:09
Akvaryum Tanıtımı - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 14:10
Akvaryum Tanıtımı - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 01:32
Yeni Üye Forumu - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera MertSoyumert, 20:08
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu - 200 Litrede Geophagus Ve Eba Olurmu? Umutoty, 16:29
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Karides Cinsiyeti Ne İnci Kefali, 14:02
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Severum Balığımda Yara Var Ghuney, 13:45
Hastalıklar ve İlaçlar - Yerli Üretim Amano - Adist sinor, 12:38
Akvaryum Dünyasından Haberler - Yaprak Delinmesi altankanat, 10:28
Bitki Akvaryumları Genel - Beyaz Ve Sümüksü Dışkı ? Me0, 08:36
Canlı Doğuranlar - Karides Akvaryumuna Armatür Tavsiyeleriniz Neler ? Aguamentist, 07:54
Aydınlatma - Kayalık - Yosunlu Doğal Akvaryum Kurulumu 🪸 Gökdeniz Kale, 00:29
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurulum İçin Tavsiyelerinizi Bekliyorum √olkaπ, 23:49
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Japonum Hasta ahmetfiratozkaya, 23:10
Sazansıgiller - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mrmustang, 21:28
Canlı Doğuranlar - Kuracağım Bitkili Tank İçin Öneri MehmetEgemen, 20:14
Yeni Üye Forumu - Demasoni İçin Nasıl Bir Yavruluk Almalıyım? Oozer3466, 19:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Tuzlu Su Kurulumu Tortuga7, 18:45
Deniz Canlıları ve Akvaryumları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Metal Cımbız 30 Cm (maşa) MasterChiefHakan 11:42
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 11:17
- Christmass Moss emregungor 11:16
- Anubias emregungor 11:16
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:10
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:10
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:10
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 11:02
- Hb White Lepistes omererbas 10:32
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 10:32
- Acil Satılık Akvaryum Ve Muhtelif Malzemeler Legionsgamer 10:11
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:53
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:53
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 09:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 09:51
- Cüce Kerevit Umt61 09:38
- Full 3 Kat Üretim Seti Umt61 09:38
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 09:31
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 09:31
- Manacapuru Altum Melek scorpion26 09:31
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 09:21
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 09:21
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 09:21
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 09:13
- Rasbora Arıyorum Miller 09:13
- Satılık Eheim Kafa Motoru BarışSavaş 08:51
- 60-40-30 Diamond Clear Akvaryum Ve Malzemeler BarışSavaş 08:51
- 60-40-30 Diamond Clear Akvaryum Ve Malzemeler BarışSavaş 08:51
- 60-40-30 Diamond Clear Akvaryum Ve Malzemeler BarışSavaş 08:51
- Yellow Tiger King Cobra Lepistes, L144 Longfin EKAR 08:31
- L144 Blueice Dişiler hero14 08:29
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 07:31
- 2 Adet Blue Elektric Ramirezi Toplu Fiyat 500 Tl iSMaiL_1074 06:15
- Ista 3in1 Mayalı Sisteme Uygun Co2 Difüzör iSMaiL_1074 06:15
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 01:30
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 01:30
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:20
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:20
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 00:17
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 00:17
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 00:17
- Bitki Çeşitleri emreemin 00:17
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 23:52
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 23:52
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 23:52
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 23:52
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 23:52
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:38
- Afra Coube AlisBaba 22:17
- Electric Blue Acara AlisBaba 22:17
KULLANICILAR
- 95 Online Kullanıcı, 52 Üye
Online Kullanıcılar
scorpion26,
umitlee,
sina cen,
koagulant,
fikret43,
Oozer3466,
altanilker,
exCaLiSTa,
Tortuga7,
EmiirKaan,
Tatar10,
downbelow,
yeekim,
Durustyilan,
Eldurmaz,
Serengeti,
emre12ozkan,
yns325,
EKAR,
zen666,
ssener,
Mehmet Yavuz,
Piranhabull06,
Ejderha25,
ciways,
bysmokin,
atakan1,
Kınayu,
İsmail YILDIRIM,
hounddog,
ilkerkrsln,
Ylmzuslu,
KadirEmre,
zakazat kyhnu_vfPa,
bawyerank,
barsbingul,
osmandbnl,
altuntasseref,
riderfish,
Füzyon,
akvarist10UR,
Legendrow,
Legionsgamer,
omerdonmez,
Flytheshrimp,
yyiImaz,
serhan16,
oguzozt,
Assamite,
Aquarist101,
Umt61,
Vess34,
MehmetEgemen,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
