ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Betta06
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
39
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
24 Şubat 2017 23:00
Son Ziyaret:
23 Nisan 2026 02:29
Toplam Mesaj:
59 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
1 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Eray ULUCAN
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Ankara
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Eray ULUCAN
SON 10 MESAJI
Karbon Isıtıcı Sorunu
Herkese selamlar keyifli hobiler. Uzun bi aradan sonra tekrar bir betta macerasına başlayayım diyorum. Şu an 24 saat olarak çalışıyorum ve 3-4 gün evde olmadığım zamanlar oluyor. Güvenlik sebebiyle ısıtıcı konusunda desteğe ihtiyacım var. Özellikle kış dönemi için sorun yaşayacağımı düşündüğümden tam sistem kurulumunu tamamladığım zaman canlı ekleyeceğim. Evin sıcaklığı 16-17 derecelere düşebiliyor. Bettalar için bir kabin sistemi yapacağım ve bu kabin içersini ısıtmam daha mantıklı olacak bu sebepten termostatlı bir karbon ısıtıcı temin ettim. Isıtıcı 220v olarak çalışıyormuş ve termostat probu ısıtıcı panel üzerine sabitlenmiş olarak geldi. Bu durumda sadece ısıtıcı probun sıcaklığını ölçeceğinden kabin ve suyun sıcaklığını dengede tutamayacağım. Suya yada kabin havası için dışarıya prob yerleştirmiş olsam bu sefer panel önerilen 50 derecenin üzerine çıkabilir. Bu sistem en güvenli ve stabil şekilde nasıl kullanılıyor ?
Herkese selamlar keyifli hobiler. Uzun bi aradan sonra tekrar bir betta macerasına başlayayım diyorum. Şu an 24 saat olarak çalışıyorum ve 3-4 gün evde olmadığım zamanlar oluyor. Güvenlik sebebiyle ısıtıcı konusunda desteğe ihtiyacım var. Özellikle kış dönemi için sorun yaşayacağımı düşündüğümden tam sistem kurulumunu tamamladığım zaman canlı ekleyeceğim. Evin sıcaklığı 16-17 derecelere düşebiliyor. Bettalar için bir kabin sistemi yapacağım ve bu kabin içersini ısıtmam daha mantıklı olacak bu sebepten termostatlı bir karbon ısıtıcı temin ettim. Isıtıcı 220v olarak çalışıyormuş ve termostat probu ısıtıcı panel üzerine sabitlenmiş olarak geldi. Bu durumda sadece ısıtıcı probun sıcaklığını ölçeceğinden kabin ve suyun sıcaklığını dengede tutamayacağım. Suya yada kabin havası için dışarıya prob yerleştirmiş olsam bu sefer panel önerilen 50 derecenin üzerine çıkabilir. Bu sistem en güvenli ve stabil şekilde nasıl kullanılıyor ?
Elektrik Faturası
Zamlardan dolayı TL bazında yorum yapmak zor benzer bir kurulumda ortalama 10 - 15 TL gibi tahmini bir rakam söyleyebilirim.
Zamlardan dolayı TL bazında yorum yapmak zor benzer bir kurulumda ortalama 10 - 15 TL gibi tahmini bir rakam söyleyebilirim.
**yapıldı** En Uygun Overflow
[:)]Forum içersinde overflow başlıklarının bir çoğunu okudum ve inceledim. Pahalı Overflow box tan tutun akvaryumun içersinde gerekli gereksiz metrelerce uzunluğunda hortumlar dolandırılarak yapılıp başarısız olmuş birçok denemeye denk geldim. Yabancı kaynakları ararken YouTube aracılığı ile bir videoya denk gelerek deneme gereksinimi içersinde bulundum. Hem çok basit hemde çok uygun maliyetler ile yapabileceğiniz overflow sisteminin linkini bırakıyorum. Hastanede personeli olduğumdan çok yoğun çalışıyorum ve bir video çekemedim yarın sistemin bir kaç fotoğrafını ekleyeceğim. Geliştirme aşamasında olduğumdan küçük borular tercih ettim ve linkteki sistemi 2 adet olmak üzere 20 mm borulardan oluşturdum istediğiniz çapta boruları kullanarak sizde çok uygun maliyetlere bu sistemi yapabilirsiniz.
Not: Videoda belirtilen cm lerde boruları kesip sadece emiş deliğini tam tura yakın şekilde testere ile kestim üstte yer alan dirsekleri ise yine matkap yardımı ile değil testere ile keserek oluşturdum. Borular üzerinde yapılan değişiklik emiş deliğinin konumu nedeniyle sistemi çalıştırmadı. 2 adet yapmaya çalıştığımdan birbirine bağlantı yaparken fark ettim 2 li olarak yapmak isteyenlere mecburi yapılması gereken bağlantı şeklinide fotograflayacagim. Bu emiş borularını yine bir altından çektiklenmis bir boru yardımı ile dipten çekim yaptırtmakta mümkün [:)]
Bu sistemi yeniden keşif etmedim. Lakin site içersinde de bu şekilde yapilmis bir sistem görmediğim den paylaşma gereksiniminde bulundum. Yönetimin konuyu sabitlemesi gerektiğini düşünüyor keyifli hobiler diliyorum.
[VID]https://youtu.be/XrIk0owaeus[/VID][EDIT]Betta06,2020-05-31 06:21:46[/EDIT]
[:)]Forum içersinde overflow başlıklarının bir çoğunu okudum ve inceledim. Pahalı Overflow box tan tutun akvaryumun içersinde gerekli gereksiz metrelerce uzunluğunda hortumlar dolandırılarak yapılıp başarısız olmuş birçok denemeye denk geldim. Yabancı kaynakları ararken YouTube aracılığı ile bir videoya denk gelerek deneme gereksinimi içersinde bulundum. Hem çok basit hemde çok uygun maliyetler ile yapabileceğiniz overflow sisteminin linkini bırakıyorum. Hastanede personeli olduğumdan çok yoğun çalışıyorum ve bir video çekemedim yarın sistemin bir kaç fotoğrafını ekleyeceğim. Geliştirme aşamasında olduğumdan küçük borular tercih ettim ve linkteki sistemi 2 adet olmak üzere 20 mm borulardan oluşturdum istediğiniz çapta boruları kullanarak sizde çok uygun maliyetlere bu sistemi yapabilirsiniz.
Not: Videoda belirtilen cm lerde boruları kesip sadece emiş deliğini tam tura yakın şekilde testere ile kestim üstte yer alan dirsekleri ise yine matkap yardımı ile değil testere ile keserek oluşturdum. Borular üzerinde yapılan değişiklik emiş deliğinin konumu nedeniyle sistemi çalıştırmadı. 2 adet yapmaya çalıştığımdan birbirine bağlantı yaparken fark ettim 2 li olarak yapmak isteyenlere mecburi yapılması gereken bağlantı şeklinide fotograflayacagim. Bu emiş borularını yine bir altından çektiklenmis bir boru yardımı ile dipten çekim yaptırtmakta mümkün [:)]
Bu sistemi yeniden keşif etmedim. Lakin site içersinde de bu şekilde yapilmis bir sistem görmediğim den paylaşma gereksiniminde bulundum. Yönetimin konuyu sabitlemesi gerektiğini düşünüyor keyifli hobiler diliyorum.
[VID]https://youtu.be/XrIk0owaeus[/VID][EDIT]Betta06,2020-05-31 06:21:46[/EDIT]
Deliksiz Akvaryum Sump
[QUOTE=Betta06]Herkese selamlar. Keyifli hobiler. 65x40x40 boyutlarındaki bitkili akvaryumum da düşük canlı sayısı ile sunsun 603 b marka dış filtre dışında herhangi bir filtre malzemesi kullanmamaktayım. Tankta ölümler ve iç parazit gibi sorunlar yaşadım. Filtreninde oldukça yetersiz geldiğini düşünmeye başladığımdan bir sump sistemi yapmayı düşünüyorum. Dip çekimlerini düzenli olarak yapmaktayım. Resimdeki hava motorunu su değişimlerinde kullanıyorum. Bunun dışında sormak istediğim. Akvaryum cam kalınlığım 10 mm kadar ve delme imkanım yok. Forumda bir çok başlığı inceledim kullanılabilir olanların bir çoğu görüntü kirliliği yapıyor. İnternette araştırırken https://youtu.be/3k6SOtPCbbk bu video ile karşılaştım. Bu sistemi kullanarak u PVC borularla bir sistem kurmuş olsam sump beslenmesi sırasında bir problem yaşarmıyım. Dezavantajları varmıdır ? Bu sistemi kullanan var mı …[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194774/180520201713401.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194774/180520201715011.jpg[/IMG][/QUOTE]
Linkte atmış olduğum overflow sistemi başarılı oldu akvaryumun içersinde gereksiz yere birsürü hortuma yer vermeden olumlu şekilde çalıştı tek sorun emiş hortumlarınin darlığı biraz büyüterek çok başarılı ve ucuza bir sistem mal edilebilir. Hastane personeli olduğumdan biraz yoğun çalışıyorum ama uygun zamanda bir video ekleyeceğim.
[QUOTE=Betta06]Herkese selamlar. Keyifli hobiler. 65x40x40 boyutlarındaki bitkili akvaryumum da düşük canlı sayısı ile sunsun 603 b marka dış filtre dışında herhangi bir filtre malzemesi kullanmamaktayım. Tankta ölümler ve iç parazit gibi sorunlar yaşadım. Filtreninde oldukça yetersiz geldiğini düşünmeye başladığımdan bir sump sistemi yapmayı düşünüyorum. Dip çekimlerini düzenli olarak yapmaktayım. Resimdeki hava motorunu su değişimlerinde kullanıyorum. Bunun dışında sormak istediğim. Akvaryum cam kalınlığım 10 mm kadar ve delme imkanım yok. Forumda bir çok başlığı inceledim kullanılabilir olanların bir çoğu görüntü kirliliği yapıyor. İnternette araştırırken https://youtu.be/3k6SOtPCbbk bu video ile karşılaştım. Bu sistemi kullanarak u PVC borularla bir sistem kurmuş olsam sump beslenmesi sırasında bir problem yaşarmıyım. Dezavantajları varmıdır ? Bu sistemi kullanan var mı …[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194774/180520201713401.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194774/180520201715011.jpg[/IMG][/QUOTE]
Linkte atmış olduğum overflow sistemi başarılı oldu akvaryumun içersinde gereksiz yere birsürü hortuma yer vermeden olumlu şekilde çalıştı tek sorun emiş hortumlarınin darlığı biraz büyüterek çok başarılı ve ucuza bir sistem mal edilebilir. Hastane personeli olduğumdan biraz yoğun çalışıyorum ama uygun zamanda bir video ekleyeceğim.
Vatoz Şiş Görünme
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194774/210520201514551.jpg[/IMG] sabahına böyle bir görüntüyle karşılaştım ve çöpçü baligimda şişmedi ama yan yatmaya başladı akvaryumda büyük terslik var ne yapmamı önerirsiniz lütfen yardım edin. Su ve filtre temizliği dip çekimi yapıyorum. Suya elektrik gittiğinden şüphelenip kontrol ettim bir priblem yok. Garip şeyler oluyor
[QUOTE=Betta06][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194774/210520201514551.jpg[/IMG] sabahına böyle bir görüntüyle karşılaştım ve çöpçü baligimda şişmedi ama yan yatmaya başladı akvaryumda büyük terslik var ne yapmamı önerirsiniz lütfen yardım edin. Su ve filtre temizliği dip çekimi yapıyorum. Suya elektrik gittiğinden şüphelenip kontrol ettim bir priblem yok. Garip şeyler oluyor[/QUOTE][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194774/210520201518401.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194774/210520201514551.jpg[/IMG] sabahına böyle bir görüntüyle karşılaştım ve çöpçü baligimda şişmedi ama yan yatmaya başladı akvaryumda büyük terslik var ne yapmamı önerirsiniz lütfen yardım edin. Su ve filtre temizliği dip çekimi yapıyorum. Suya elektrik gittiğinden şüphelenip kontrol ettim bir priblem yok. Garip şeyler oluyor
[QUOTE=Betta06][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194774/210520201514551.jpg[/IMG] sabahına böyle bir görüntüyle karşılaştım ve çöpçü baligimda şişmedi ama yan yatmaya başladı akvaryumda büyük terslik var ne yapmamı önerirsiniz lütfen yardım edin. Su ve filtre temizliği dip çekimi yapıyorum. Suya elektrik gittiğinden şüphelenip kontrol ettim bir priblem yok. Garip şeyler oluyor[/QUOTE][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194774/210520201518401.jpg[/IMG]
Vatoz Şiş Görünme
Haftalık 1 veya 2 kere sebze veriyorum. Şu an salatalık verdim ama hayli ilgisiz. Bı problemdir gidiyor muhtemelen buda ölümle sonuçlanacak araştırmaya devam edeyim. Bilgilendirmeniz için çok teşekkür ederim
Haftalık 1 veya 2 kere sebze veriyorum. Şu an salatalık verdim ama hayli ilgisiz. Bı problemdir gidiyor muhtemelen buda ölümle sonuçlanacak araştırmaya devam edeyim. Bilgilendirmeniz için çok teşekkür ederim
Vatoz Şiş Görünme
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194774/210520200108231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194774/210520200108511.jpg[/IMG]
Hayırlı akşamlar. Keyifli hobiler. Yavrudan büyütmüş olduğum l144 long Fin dişim diğer disime oranla fazla gelişim gösteriyor gibiydi ama son 2 3 gündür karnı bu şekilde sis gibi görünüyor. Daha önce yavrulatma deneyimim olmadı lakin yuvaya da biraz ilgili gibi sağlıki bir problemi mi var yoksa yumurtlama vs gibi bir durumumu olacak bilemedim. Bir problem var ise geç kalınmaması adına önerileriniz nelerdir ? Şimdiden teşekkür.[x(]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194774/210520200108231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194774/210520200108511.jpg[/IMG]
Hayırlı akşamlar. Keyifli hobiler. Yavrudan büyütmüş olduğum l144 long Fin dişim diğer disime oranla fazla gelişim gösteriyor gibiydi ama son 2 3 gündür karnı bu şekilde sis gibi görünüyor. Daha önce yavrulatma deneyimim olmadı lakin yuvaya da biraz ilgili gibi sağlıki bir problemi mi var yoksa yumurtlama vs gibi bir durumumu olacak bilemedim. Bir problem var ise geç kalınmaması adına önerileriniz nelerdir ? Şimdiden teşekkür.[x(]
Deliksiz Akvaryum Sump
[QUOTE=alpburakozbay]
Su indirme yöntemi olarak hazır marka overflow'larını kullanmanızı öneririm. Suyu sump'a indirirseniz dönüş dış filtreyle mi olacak? Kafa motoru almanız gerek.
İniş kısmı ve basış kısmını ayarlarsanız taşma gibi risk olmaz. Ben Skimz'in OM2500'ünü öneririm, kendim de kullandım.
Örneğin kısaca anlatmam gerekirse, suyu emiş kısmı kaç cm içeride? 4 cm desek, akvaryum genişlik ve uzunluk ve 4 cm çarpılır ve belli bir hacim çıkar. Bu hacim elektrik kesildiğinde sump'ınıza akacak suyun hacmidir. Zaten sump'ı yaparken su seviyesini, su seviyesindeki hacmi vs hesaplamanız gerek. Hacim için boşluk bırakırsanız taşmaz. Basış kısmı içinde dönüş borusu akvaryumun yüzeyinde olmalı ne kadar yüzeyinde? Yukarı da verdiğim örneğe gören fazla 4 cm derinliğinde olmalı ki elektrik kesildiğinde sifonlama yapacaktır, ne zamana kadar? Su seviyesi borunun hizasına gelene kadar.
Bu konu işinize yarar:
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/overflow_sistemli_sump_yapimi_k956858_sn1.asp[/URL][/QUOTE]
Taşma mantığı ile çalıştığından bastığı bu kadar çekiş olacağı mantığı ile hareket ediyorum. Emişin fazla olması avantajıma olur diye düşünüyorum. Su başı dış filtre ile değil dış filtrenin kafa motoru ile olacak zaten kafa motoru mantığı ile çalışan bir filtre olduğundan filtre haznesinin dışında çalışıyor. Hazır bir sistem kullanmak istemememin sebebi ise sump a göre emiş deliklerine yön verecek olmam.
https://youtu.be/-5od5qvA3HU
https://youtu.be/XrIk0owaeus Bu mantık ile [EDIT]Betta06,2020-05-18 18:59:26[/EDIT]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194774/180520201901161.jpg[/IMG] resimdeki akvaryum dolabıma uygun olduğu için bunu tercih edeceğim gibi. Motor ise üst tarafta gözükmekte
[QUOTE=alpburakozbay]
Su indirme yöntemi olarak hazır marka overflow'larını kullanmanızı öneririm. Suyu sump'a indirirseniz dönüş dış filtreyle mi olacak? Kafa motoru almanız gerek.
İniş kısmı ve basış kısmını ayarlarsanız taşma gibi risk olmaz. Ben Skimz'in OM2500'ünü öneririm, kendim de kullandım.
Örneğin kısaca anlatmam gerekirse, suyu emiş kısmı kaç cm içeride? 4 cm desek, akvaryum genişlik ve uzunluk ve 4 cm çarpılır ve belli bir hacim çıkar. Bu hacim elektrik kesildiğinde sump'ınıza akacak suyun hacmidir. Zaten sump'ı yaparken su seviyesini, su seviyesindeki hacmi vs hesaplamanız gerek. Hacim için boşluk bırakırsanız taşmaz. Basış kısmı içinde dönüş borusu akvaryumun yüzeyinde olmalı ne kadar yüzeyinde? Yukarı da verdiğim örneğe gören fazla 4 cm derinliğinde olmalı ki elektrik kesildiğinde sifonlama yapacaktır, ne zamana kadar? Su seviyesi borunun hizasına gelene kadar.
Bu konu işinize yarar:
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/overflow_sistemli_sump_yapimi_k956858_sn1.asp[/URL][/QUOTE]
[QUOTE=alpburakozbay]
Su indirme yöntemi olarak hazır marka overflow'larını kullanmanızı öneririm. Suyu sump'a indirirseniz dönüş dış filtreyle mi olacak? Kafa motoru almanız gerek.
İniş kısmı ve basış kısmını ayarlarsanız taşma gibi risk olmaz. Ben Skimz'in OM2500'ünü öneririm, kendim de kullandım.
Örneğin kısaca anlatmam gerekirse, suyu emiş kısmı kaç cm içeride? 4 cm desek, akvaryum genişlik ve uzunluk ve 4 cm çarpılır ve belli bir hacim çıkar. Bu hacim elektrik kesildiğinde sump'ınıza akacak suyun hacmidir. Zaten sump'ı yaparken su seviyesini, su seviyesindeki hacmi vs hesaplamanız gerek. Hacim için boşluk bırakırsanız taşmaz. Basış kısmı içinde dönüş borusu akvaryumun yüzeyinde olmalı ne kadar yüzeyinde? Yukarı da verdiğim örneğe gören fazla 4 cm derinliğinde olmalı ki elektrik kesildiğinde sifonlama yapacaktır, ne zamana kadar? Su seviyesi borunun hizasına gelene kadar.
Bu konu işinize yarar:
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/overflow_sistemli_sump_yapimi_k956858_sn1.asp[/URL][/QUOTE]
Taşma mantığı ile çalıştığından bastığı bu kadar çekiş olacağı mantığı ile hareket ediyorum. Emişin fazla olması avantajıma olur diye düşünüyorum. Su başı dış filtre ile değil dış filtrenin kafa motoru ile olacak zaten kafa motoru mantığı ile çalışan bir filtre olduğundan filtre haznesinin dışında çalışıyor. Hazır bir sistem kullanmak istemememin sebebi ise sump a göre emiş deliklerine yön verecek olmam.
https://youtu.be/-5od5qvA3HU
https://youtu.be/XrIk0owaeus Bu mantık ile [EDIT]Betta06,2020-05-18 18:59:26[/EDIT]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194774/180520201901161.jpg[/IMG] resimdeki akvaryum dolabıma uygun olduğu için bunu tercih edeceğim gibi. Motor ise üst tarafta gözükmekte
[QUOTE=alpburakozbay]
Su indirme yöntemi olarak hazır marka overflow'larını kullanmanızı öneririm. Suyu sump'a indirirseniz dönüş dış filtreyle mi olacak? Kafa motoru almanız gerek.
İniş kısmı ve basış kısmını ayarlarsanız taşma gibi risk olmaz. Ben Skimz'in OM2500'ünü öneririm, kendim de kullandım.
Örneğin kısaca anlatmam gerekirse, suyu emiş kısmı kaç cm içeride? 4 cm desek, akvaryum genişlik ve uzunluk ve 4 cm çarpılır ve belli bir hacim çıkar. Bu hacim elektrik kesildiğinde sump'ınıza akacak suyun hacmidir. Zaten sump'ı yaparken su seviyesini, su seviyesindeki hacmi vs hesaplamanız gerek. Hacim için boşluk bırakırsanız taşmaz. Basış kısmı içinde dönüş borusu akvaryumun yüzeyinde olmalı ne kadar yüzeyinde? Yukarı da verdiğim örneğe gören fazla 4 cm derinliğinde olmalı ki elektrik kesildiğinde sifonlama yapacaktır, ne zamana kadar? Su seviyesi borunun hizasına gelene kadar.
Bu konu işinize yarar:
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/overflow_sistemli_sump_yapimi_k956858_sn1.asp[/URL][/QUOTE]
Deliksiz Akvaryum Sump
[QUOTE=serhat480]
603 b nin senin akvaryumuna yetmeme nedeni motorun guçsuz olması.Aynı mmotoru kullanıcaksan ne değişecekki? Sadece filtre alanı genişleyecek onu 603 b nin zeminine sera siporax ekleyerekte elde edebilirsin veya sungerlerden bıraz kırparak daha cok alanda elde edebilirsin.[/QUOTE]
Debi ilk temizlikte yeterli gözüküyor. Filtre hacmi küçük olduğundan çabuk tıkanıyor ve plastik hortumlar ışıktan yosun tuttuğundan akış büyük ölçüde düşüyor. Bakterinin tutunabileceği daha büyük Hacim daha büyük sünger ve filtre malzemeleri ile hem daha verimli biyolojik temizlik Elde ederken debi kaybınıda minimum seviyeye indirebileceğimi düşünüyorum. Bildiğim kadarı ilede yüksek debide filtre işlemi biraz daha kötü oluyor. Bu tank hacmine uygun bir motor olacağını düşünüyorum. Eğer ki problem yaşarsamda maalesef bir kafa motoru almam gerekecek
[QUOTE=serhat480]
603 b nin senin akvaryumuna yetmeme nedeni motorun guçsuz olması.Aynı mmotoru kullanıcaksan ne değişecekki? Sadece filtre alanı genişleyecek onu 603 b nin zeminine sera siporax ekleyerekte elde edebilirsin veya sungerlerden bıraz kırparak daha cok alanda elde edebilirsin.[/QUOTE]
Debi ilk temizlikte yeterli gözüküyor. Filtre hacmi küçük olduğundan çabuk tıkanıyor ve plastik hortumlar ışıktan yosun tuttuğundan akış büyük ölçüde düşüyor. Bakterinin tutunabileceği daha büyük Hacim daha büyük sünger ve filtre malzemeleri ile hem daha verimli biyolojik temizlik Elde ederken debi kaybınıda minimum seviyeye indirebileceğimi düşünüyorum. Bildiğim kadarı ilede yüksek debide filtre işlemi biraz daha kötü oluyor. Bu tank hacmine uygun bir motor olacağını düşünüyorum. Eğer ki problem yaşarsamda maalesef bir kafa motoru almam gerekecek
Deliksiz Akvaryum Sump
[QUOTE=serhat480]Sump bana çok risklı geliyo elektrik gittiğinde tasma ihtimalı çok yer kaplaması vb.
Akvaryumun 100 L tetra ex 600 veya ex 700 alsan hem kaliteli bi urunun olur hemde akvaryumuna yeterlı gelır.Elindeki filtreyide burdan satarsın ortalama 450 tl gibi birşeye mal olur sana. Sump yapıcak olsan kafa motoru sumpu boruları filan derken ortalama aynı fiyata patlıyacak[/QUOTE]
Overflow sistemler taşmayı önlemek amaçlıyla oluyor diye biliyorum. Ortalama 20 litre bir küçük akvaryumu böleceğim. 603 b nin motoru su dışında çalıştığından onunla kullanmayı deneyeceğim. Biyolojik yükü biraz daha fazla tutabilmesi amacıyla sump düşünüyorum
[QUOTE=serhat480]Sump bana çok risklı geliyo elektrik gittiğinde tasma ihtimalı çok yer kaplaması vb.
Akvaryumun 100 L tetra ex 600 veya ex 700 alsan hem kaliteli bi urunun olur hemde akvaryumuna yeterlı gelır.Elindeki filtreyide burdan satarsın ortalama 450 tl gibi birşeye mal olur sana. Sump yapıcak olsan kafa motoru sumpu boruları filan derken ortalama aynı fiyata patlıyacak[/QUOTE]
Overflow sistemler taşmayı önlemek amaçlıyla oluyor diye biliyorum. Ortalama 20 litre bir küçük akvaryumu böleceğim. 603 b nin motoru su dışında çalıştığından onunla kullanmayı deneyeceğim. Biyolojik yükü biraz daha fazla tutabilmesi amacıyla sump düşünüyorum
SON MESAJLAR
- Neocardina Toplu Ölümler scorpion26, 09:58
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci Ehtiyar, 23:04
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 21:07
Canlı Doğuranlar - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 10:02
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 09:52
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 09:52
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:47
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 09:29
- Bitki Kumu Karışık Takasa Uygun ozgurnez 09:15
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 08:32
- Flame Moss , Java Moss gyunda 08:32
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 08:32
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 08:32
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 08:32
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 08:32
- Kampanyalı Siyah Bazalt Bitki Kumu Öğretmen Ali 08:09
- Sadece Bursa Endler Sılver Black Flame-cüce Vatoz Öğretmen Ali 08:09
- Yeni Paket-bu Sezonun En Büyük Kampanyası-ücretsiz Öğretmen Ali 08:09
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 07:03
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 07:03
- 10x10 Su Mercimeği oguzozt 06:51
- Karışık Malawi Uygun Fiyata oguzozt 06:51
- Genç Damızlık Süper Red Shortfin ( Tülden Doğma ) SinanBulut 06:01
- Akvaryum Ve Malzeme AtlasPoyraz 05:43
- Apistogramma Türleri AtlasPoyraz 05:43
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 01:24
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:22
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:22
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 23:39
- Sadece Takas Selçuks 23:15
- Tayvan Bee M510 23:10
- Tibee - Crs - Cbs - Kaplan Türleri M510 23:10
- Nano Akvaryum LEGEND59 22:47
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 22:42
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 22:42
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 22:42
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 22:42
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 22:21
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 21:20
- Bitki Armatürü SeaWorld 21:20
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 21:20
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 21:01
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 20:14
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 20:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 20:03
- Moss -pelia Moss - mightymurat 19:13
- Bitki Büyütme Lambası Full Spectrum mightymurat 19:13
- L333 - L397 Pleco Dişi Arıyorum mightymurat 19:13
- Siyah Molly mightymurat 19:13
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 18:11
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 18:02
- Kendi Üretimim Renk Renk Karidesler AquaShirmp 17:45
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Su Mercimekleri AquaShirmp 17:45
KULLANICILAR
- 61 Online Kullanıcı, 34 Üye
Online Kullanıcılar
scorpion26,
denizim20,
sina cen,
Hidro Dinamik,
fikret43,
Ozzgur,
yeekim,
EDDY,
EKAR,
zen666,
abunil,
ErayDemirel,
bilginstein,
ciways,
tuncaysargin,
Yücel BOZDEMİR,
rasporasrc,
MuratOzdemir,
bysmokin,
Hiko,
Kınayu,
HalilSefaa,
BilalM.,
WarrenBlePt,
Jeveux,
osmandbnl,
0rnn,
Conix,
Arch.Hüseyin,
Flytheshrimp,
GETS34,
Umt61,
cancoma,
nakkas__45,
Malawi34,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
