ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
ArifhbsAquatics
Kullanıcı Grubu:
Kıdemli Akvarist
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
14546
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
25 Nisan 2018 00:01
Son Ziyaret:
14 Saat 45 Dakika önce
Toplam Mesaj:
4424 [1.48 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
12 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Arif Hikmet Başeğmez
Doğum Tarihi:
02 Ocak 1985
Yaş:
41
İl:
Sivas
Meslek:
Ressam (meb resim öğretmeni)
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Arif Hikmet BAŞEĞMEZ
Ressam-Biyotop akvaryum tasarımcısı-Akvarist
İnstagram: [URL=https://www.instagram.com/arifhbs_aquatics]arifhbs_aquatics[/URL]
Youtube: [URL= https://youtube.com/@arifhbsaquatics]Arifhb’s Aquatics[/URL]
SON 10 MESAJI
💧 Su Düzenleyicileri: Karşılaştırma & İnceleme Rehberi - 2026
Eline sağlık. Benim merak ettiğim, vitamin takviyeli olanlar. Balıklar vitaminleri sudan değil yediklerinden alırlar; solungaç ve deri emilimleri çok sınırlı. Pazarlama taktiği gibi geldi bana. Gereksiz. İkinci bir durum, bu vitaminler suya girince çabucak parçalanmaya başlayabilirler.
Eline sağlık. Benim merak ettiğim, vitamin takviyeli olanlar. Balıklar vitaminleri sudan değil yediklerinden alırlar; solungaç ve deri emilimleri çok sınırlı. Pazarlama taktiği gibi geldi bana. Gereksiz. İkinci bir durum, bu vitaminler suya girince çabucak parçalanmaya başlayabilirler.
Father Fish Yöntemiyle 50x30x30
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205902/090520261557141.jpg[/IMG]
Doğada cam gibi sucul habitat ne gezer!! Dün denk gelip ss almıştım. Rastgele hani..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205902/090520261557141.jpg[/IMG]
Doğada cam gibi sucul habitat ne gezer!! Dün denk gelip ss almıştım. Rastgele hani..
Father Fish Yöntemiyle 50x30x30
[QUOTE=chucuk]
Berrak su var, çok haklısınız. Cam berrak peki? Belki var belki yok. Öneminden dolayı tartışabiliriz. Berrak kısmını belirttiğiniz ve sorduğunuz için teşekkür ederim.
[/QUOTE]
Cam berrak derken? Cam gibi berrak su mu? Elbette var. Ben, hobideki ilgi alanım gereği biyotop meraklısı bir insanım ve doğada cam berrak sular da bir hayli var. Bunun nesini tartışacağız?[EDIT]ArifhbsAquatics,2026-05-07 15:00:08[/EDIT]
[QUOTE=chucuk]
Berrak su var, çok haklısınız. Cam berrak peki? Belki var belki yok. Öneminden dolayı tartışabiliriz. Berrak kısmını belirttiğiniz ve sorduğunuz için teşekkür ederim.
[/QUOTE]
Cam berrak derken? Cam gibi berrak su mu? Elbette var. Ben, hobideki ilgi alanım gereği biyotop meraklısı bir insanım ve doğada cam berrak sular da bir hayli var. Bunun nesini tartışacağız?[EDIT]ArifhbsAquatics,2026-05-07 15:00:08[/EDIT]
Betta Dimidiata - Firefly
Çok sevdiğim, 6 yıl önce iki türden birini seçmek zorunda kalıp bunu sonraya bıraktığım bir tür. Hakkını vermişsin abicim 👍🏻.
Çok sevdiğim, 6 yıl önce iki türden birini seçmek zorunda kalıp bunu sonraya bıraktığım bir tür. Hakkını vermişsin abicim 👍🏻.
Father Fish Yöntemiyle 50x30x30
[QUOTE=chucuk] Doğada cam berrak su yoktur, yosun vardır... Klasik yöntemde bir takım araç gereç ve kimyasallarla doğada çok nadir olan şartları ve görüntüleri estetik kaygılarla oluşturmaya çalışıyorlar.
Müdahalenin bir bilim dalındaki gibi şu girdi şu miktarda verilirse her akvaryumda aynı sonuç verir tarzında kabul görmüş ispatlanabilir, birebir tekrarlanabilir kriterleri varsa beni aydınlatın. Hobi bilim değildir. Bilim dallarından yararlanır.
Kastettiğimden farklı bir şeye yorumlamamanız için tane tane yazmaya çalıştım.[/QUOTE]
Çok iddialı bir söz bu. Doğada berrak su yok mu sahiden?
Her akvaryumda işler aynı ilerlemez. Doğadaki su biyomlarında da durum böyle. Hobi elbette bilim değildir ama işleyişinde bilim var ve bu dalları ne kadar bildiğimiz, uyguladığımız hobiye yön verir.
[QUOTE=Beggii]
Genel olarak olay doğal bir döngüyü kurmak ama, bu göze güzel gelen bir tasarım yapılamaz demek değil (ha tabiki estetik anlayışınızın ne olduğuna bağlı, şahsen yapmacık şekillerde oluşturulmuş tasarımları izlemek yerine belgesel sahnesini andıran akvaryumları izlemeyi tercih ederim). Bu döngünün en büyük olayı su değişimlerine kapalı olması, ve mikrofaunayı akvaryuma taşımak. Bir akvaryumu kurarken keyif aldığımız olaylar su değişimi mi ki bu yöntemden keyif alma endeksimiz etkilenecek? Girdi çıktıları doğaya uygun hale getirecek olan zaten biziz, Kriter sadece doğayı taklit etmek ve döngünün sürekliliğini gözlemlemek.
Ben çoğu kişinin akvaryumunda sürekli olarak testler yaptığını hiç sanmıyorum, ezbere şekilde gidilen rutin bir su değişimi var sadece. Neden sürekli doğal akvaryumlardan bahsedilirken ölçümlerden bahsediliyor ve karşıt argüman olarak sunuluyor hiç anlamış değilim. Bilinen klasik kurulum ne? neye göre klasik neye göre test edildi mesela? Her akvaryumun su değişim ve müdahele aralığı çok farklı olmak 'zorunda' çünkü bir akvaryumun biyolojik yükü ve durumu hiç bir zaman ezber yöntemlere göre ilerlemez.[/QUOTE]
Su değişimi olmalı, bu zevk verir dediğimi hatırlamıyorum. Yaptığımız hobide sürdürülebilirlik, canlı sağlığının ve su değerlerinin optimum düzeyde olması esas. Bunu hangi yöntemle sağlarsanız sağlayın sorun yok! İster walstad, ister hi tech, ister biyotop ister bilmem ne olsun.. Yeterki doğrusu budurun üstü kapalı diktesi yapılmasın.
Ben hep test etmekten yanayım. Test ederim de. Olması gerekenin bu olduğunu düşünüyorum. Akvaryum tarzından bağımsız, test olmadan rutin ezbere güvenmek zorundayız. Suyun kokusu, balık hareketleri, su rengi vb şeylerden tankta olup biteni anladığını sanan, iddia edene tesbih, terlik ve maşrapa hediyemde iddialıyım.
[QUOTE=Cyber_Scout]Bu forum konusunda ;
herkes karşısındakinin paçasından (eksik bilgi, öğreti ve ezber söylemlerinden) [B]yakalamış[/B] "idrar" [U](bilgi)[/U] yarışında...
[/QUOTE]
Doğru bilgiye ulaşmanın yollarından biri de bu abi ☺.
[QUOTE=chucuk] Doğada cam berrak su yoktur, yosun vardır... Klasik yöntemde bir takım araç gereç ve kimyasallarla doğada çok nadir olan şartları ve görüntüleri estetik kaygılarla oluşturmaya çalışıyorlar.
Müdahalenin bir bilim dalındaki gibi şu girdi şu miktarda verilirse her akvaryumda aynı sonuç verir tarzında kabul görmüş ispatlanabilir, birebir tekrarlanabilir kriterleri varsa beni aydınlatın. Hobi bilim değildir. Bilim dallarından yararlanır.
Kastettiğimden farklı bir şeye yorumlamamanız için tane tane yazmaya çalıştım.[/QUOTE]
Çok iddialı bir söz bu. Doğada berrak su yok mu sahiden?
Her akvaryumda işler aynı ilerlemez. Doğadaki su biyomlarında da durum böyle. Hobi elbette bilim değildir ama işleyişinde bilim var ve bu dalları ne kadar bildiğimiz, uyguladığımız hobiye yön verir.
[QUOTE=Beggii]
Genel olarak olay doğal bir döngüyü kurmak ama, bu göze güzel gelen bir tasarım yapılamaz demek değil (ha tabiki estetik anlayışınızın ne olduğuna bağlı, şahsen yapmacık şekillerde oluşturulmuş tasarımları izlemek yerine belgesel sahnesini andıran akvaryumları izlemeyi tercih ederim). Bu döngünün en büyük olayı su değişimlerine kapalı olması, ve mikrofaunayı akvaryuma taşımak. Bir akvaryumu kurarken keyif aldığımız olaylar su değişimi mi ki bu yöntemden keyif alma endeksimiz etkilenecek? Girdi çıktıları doğaya uygun hale getirecek olan zaten biziz, Kriter sadece doğayı taklit etmek ve döngünün sürekliliğini gözlemlemek.
Ben çoğu kişinin akvaryumunda sürekli olarak testler yaptığını hiç sanmıyorum, ezbere şekilde gidilen rutin bir su değişimi var sadece. Neden sürekli doğal akvaryumlardan bahsedilirken ölçümlerden bahsediliyor ve karşıt argüman olarak sunuluyor hiç anlamış değilim. Bilinen klasik kurulum ne? neye göre klasik neye göre test edildi mesela? Her akvaryumun su değişim ve müdahele aralığı çok farklı olmak 'zorunda' çünkü bir akvaryumun biyolojik yükü ve durumu hiç bir zaman ezber yöntemlere göre ilerlemez.[/QUOTE]
Su değişimi olmalı, bu zevk verir dediğimi hatırlamıyorum. Yaptığımız hobide sürdürülebilirlik, canlı sağlığının ve su değerlerinin optimum düzeyde olması esas. Bunu hangi yöntemle sağlarsanız sağlayın sorun yok! İster walstad, ister hi tech, ister biyotop ister bilmem ne olsun.. Yeterki doğrusu budurun üstü kapalı diktesi yapılmasın.
Ben hep test etmekten yanayım. Test ederim de. Olması gerekenin bu olduğunu düşünüyorum. Akvaryum tarzından bağımsız, test olmadan rutin ezbere güvenmek zorundayız. Suyun kokusu, balık hareketleri, su rengi vb şeylerden tankta olup biteni anladığını sanan, iddia edene tesbih, terlik ve maşrapa hediyemde iddialıyım.
[QUOTE=Cyber_Scout]Bu forum konusunda ;
herkes karşısındakinin paçasından (eksik bilgi, öğreti ve ezber söylemlerinden) [B]yakalamış[/B] "idrar" [U](bilgi)[/U] yarışında...
[/QUOTE]
Doğru bilgiye ulaşmanın yollarından biri de bu abi ☺.
Father Fish Yöntemiyle 50x30x30
[QUOTE=chucuk] Hobicinin amacı canlıları gözlemlemek. Sistemi kurarken yeni şeyler öğrenip uyguladıklarımızın sonucu görmek insana mutluluk veriyor.
Üstteki cevap keyif kısmını açıklamaya yeterli. Karşıtlık üzerinden gidersek yapay yöntemlerle doğadaki nadir görüntüleri yakalamaya çabalamaktan zevk alacağımı düşünmüyorum. Gerekli ortam sağlıyoruz, kimsenin bir şey başardığı yok o açıdan bakarsak.
Kimse 0 müdahale münkün demiyor, bunu siz de biliyorsunuz. Herkes zevki uyarınca kurulumlar yapılıyor. Müdahalenin kriterleri yok. Bir şeye göre değil zaten olamaz çünkü bilim değil hobi.
Şaşırtıcı bir şekilde herkesin ve sizin sorarken bildiği cevapları yazdım. :)[/QUOTE]
Onu belirttim zaten; belli bir bilgi birikiminiz vardır, gözlemsel/deneysel bir şey yapıyorsunuzdur keyif alırsınız.. Yapay yöntemlerle doğadaki nadir görüntülerden kastınızı tam anlamadım (Hi tech tanklar geldi aklıma). Ki parantez içinde bahsettiğim tarz ise o da kendi içinde sizin hobiden zevk aldığınızı iddia ettiğiniz şeyi içermekle tutarlı zaten.
Aksine, hobide bilim olmasa tartıştığınız şeyleri konuşamazdık! Su kimyası, ihtiyoloji, botanik, mikrobiyoloji gibi dallar içinde bu hobinin.
[QUOTE=chucuk] Hobicinin amacı canlıları gözlemlemek. Sistemi kurarken yeni şeyler öğrenip uyguladıklarımızın sonucu görmek insana mutluluk veriyor.
Üstteki cevap keyif kısmını açıklamaya yeterli. Karşıtlık üzerinden gidersek yapay yöntemlerle doğadaki nadir görüntüleri yakalamaya çabalamaktan zevk alacağımı düşünmüyorum. Gerekli ortam sağlıyoruz, kimsenin bir şey başardığı yok o açıdan bakarsak.
Kimse 0 müdahale münkün demiyor, bunu siz de biliyorsunuz. Herkes zevki uyarınca kurulumlar yapılıyor. Müdahalenin kriterleri yok. Bir şeye göre değil zaten olamaz çünkü bilim değil hobi.
Şaşırtıcı bir şekilde herkesin ve sizin sorarken bildiği cevapları yazdım. :)[/QUOTE]
Onu belirttim zaten; belli bir bilgi birikiminiz vardır, gözlemsel/deneysel bir şey yapıyorsunuzdur keyif alırsınız.. Yapay yöntemlerle doğadaki nadir görüntülerden kastınızı tam anlamadım (Hi tech tanklar geldi aklıma). Ki parantez içinde bahsettiğim tarz ise o da kendi içinde sizin hobiden zevk aldığınızı iddia ettiğiniz şeyi içermekle tutarlı zaten.
Aksine, hobide bilim olmasa tartıştığınız şeyleri konuşamazdık! Su kimyası, ihtiyoloji, botanik, mikrobiyoloji gibi dallar içinde bu hobinin.
Father Fish Yöntemiyle 50x30x30
Genel sorun şu; adına kendi ekosisteminiz de deseniz, doğal sistem de deseniz hiç müdahalesiz ya da en az müdahaleyle hobiden keyif alma endeksiniz ne olacak? Baştan gittiği yere dek olayları inceleyip not tutup bir şeyler ölçüp deneysel yola başvurulacaksa ve bunu yaparken belli bir bilgi birikimiyle gidilecekse anlamlı. Diğer türlü nasıl bir keyif verecek ki bu tarz bir akvaryum? Üstelik, döngü oluşturan da biz değiliz! Belki bu oluşumu hızlandıracak şeyler yapıyoruz tamam, ama artı bir şey yapmasak da o döngü bir şekilde oluşuyor akvaryumda. Biz burada neyi başarıyoruz? Maksat bir ekosistem simülasyonu ise, girdi/çıktıları doğaya uygun hale getirecek olan kim? Müdahalesiz nasıl olacak? En az müdahalenin kriterleri ne? Neye göre?
Genel sorun şu; adına kendi ekosisteminiz de deseniz, doğal sistem de deseniz hiç müdahalesiz ya da en az müdahaleyle hobiden keyif alma endeksiniz ne olacak? Baştan gittiği yere dek olayları inceleyip not tutup bir şeyler ölçüp deneysel yola başvurulacaksa ve bunu yaparken belli bir bilgi birikimiyle gidilecekse anlamlı. Diğer türlü nasıl bir keyif verecek ki bu tarz bir akvaryum? Üstelik, döngü oluşturan da biz değiliz! Belki bu oluşumu hızlandıracak şeyler yapıyoruz tamam, ama artı bir şey yapmasak da o döngü bir şekilde oluşuyor akvaryumda. Biz burada neyi başarıyoruz? Maksat bir ekosistem simülasyonu ise, girdi/çıktıları doğaya uygun hale getirecek olan kim? Müdahalesiz nasıl olacak? En az müdahalenin kriterleri ne? Neye göre?
Father Fish Yöntemiyle 50x30x30
Kim, hangi tankı kurarsa kursun evde uğraştığımız sistemler yarı açık/açık sistemlerdir. Enerji ve ısı giriş-çıkışı, su döngüsü (ister buharlaşan suyu eklemek ister rutin su değişimi ile), organik/inorganik ve biyokimyasal döngüler tanklarımızda olmakta. ‘Ben olabildiğince az müdahale edeceğim’ dilini ve yöntemini de anlarım. Yeter ki ne, ne için yapılıyor, yapan kişi yaptığının farkındaysa sorun yoktur! Mikroyaşam türü ve yükünü ölçemiyoruz ama su değerlerini en azından takip etmekte fayda var bu tarz kurulumlar için. ‘Ben suyun kokusundan, renginden anlarım’ diyene lavabo terliği, maşrapa ve kehribar tesbih hediye edebilirim.
Kim, hangi tankı kurarsa kursun evde uğraştığımız sistemler yarı açık/açık sistemlerdir. Enerji ve ısı giriş-çıkışı, su döngüsü (ister buharlaşan suyu eklemek ister rutin su değişimi ile), organik/inorganik ve biyokimyasal döngüler tanklarımızda olmakta. ‘Ben olabildiğince az müdahale edeceğim’ dilini ve yöntemini de anlarım. Yeter ki ne, ne için yapılıyor, yapan kişi yaptığının farkındaysa sorun yoktur! Mikroyaşam türü ve yükünü ölçemiyoruz ama su değerlerini en azından takip etmekte fayda var bu tarz kurulumlar için. ‘Ben suyun kokusundan, renginden anlarım’ diyene lavabo terliği, maşrapa ve kehribar tesbih hediye edebilirim.
Ph Metre Ve Tds Metre Önerisi
Hanna’dan tütün Çin malı pH metrelere dek hepsini kullandım. Tds metrelerin ucuzuda çok iyi iş görüyor ama pH metrelerde her ucuz ürün doğru ölçüm vermeyebilir. Çin malı, kalibrasyonu otomatik olan ürünler problemli. Manuel kalibrasyonlu olanlar 3-5 ay götürüyor ve ölçümleri gayet tutarlı. Hanna ve adwa gibi markalar da pH 6 ve daha düşük pH larda doğru ölçüm yapıyor (10-15 saniyede), bunun üzeri pH’larda hiç stabil kaldığına ve bir değerde durduğuna şahit olmadım. Kaliteli bir pH metre alınacaksa horiba laquatwin, testo marka cihazlar gram üzmez; hızlı ve kesin sonuçlar verir. Biraz daha uygun olacaksa milwaukee ph600 modelini tavsiye ederim. Şu an horiba laquatwin ph22 ve milwaukee ph600 ürünlerini kullanıyorum. Horiba kesinlikle kullandıklarım içinde en tutarlı, en stabil, en hızlı ve en hassas ölçen cihaz.
PH metre kalibrasyonu yaparken saf su kullanılmaz çünkü her saf suyun pH’ı 7.00 değildir! Benim evimdeki Ro cihazdan 05 Tds 6.3 pH alıyorum; bazen 6.7, 6.2, 6.8 aldığım da oluyor. Şimdi hangi değeri baz alıp kalibre etmem gerek? O toz tamponlar da çok kullanışlı değil! Tarihi geçmemiş, pH 4.01 ve 7.01 tampon sıvı çözeltiler kullanın. Dijital pH metrelerin dışında kullanacağınız her alternatif yuvarlak bir değer verir. Örneğin, gerçekte 6.7 olan bir su için 5.5’ten 7.0 ye kadar bir değeri ölçebilir. Hangisini referans alacağız? Genel kullanım, arada bir meraktan ölçmek için alınabilir bunlar. Eğer belli bir pH değerini özellikle oluşturmak, değişim sularının pH’ını ayarlamak için kullanacaksanız yukarıda tavsiye ettiğim dijital pH metrelerden birini alın. PH metreler hassastır; bebek gibi ilgi isterler. Aylık bakımlar, gerektiğinde probu mikro kirlerden temizlemeler, şartlandırmalar ve doğru sıvılarla doğru kalibre etmeler, nemli bir kapakta saklamak gerekir. Bakımları ne kadar iyi yapılırsa o kadar doğru sonuç verir ve uzun ömürlü olurlar.
Evet ben biyotop kuruyorum ve biyotopun olmazsa olmazlarından biri, benim hobi anlayışımın olmazsa olmazı ölçüm yapmaktır! Gözlem ve akvaryum koklamakla su içinde olup bitenden haberdar olunamaz! Bitki ve balıklarda gözlem işe yarar ancak su parametreleri kestirilemez! Bir hobicinin elinde hiç olmazsa 5/1 veya 7/1 çoklu ölçüm stickleri ve Tds metre olmalı. İşimi hiçbir zaman şansa bırakmam ve haftalık, aylık periyotlarla ölçüm yapar, varsa bir sorun müdahale ederim. Acabalar yerine durumu net olarak görmek isterim.
Keyifli hobiler..
Bu arada, soran arkadaşlara teşekkür ederim. Nadiren bakıyorum artık foruma.
Hanna’dan tütün Çin malı pH metrelere dek hepsini kullandım. Tds metrelerin ucuzuda çok iyi iş görüyor ama pH metrelerde her ucuz ürün doğru ölçüm vermeyebilir. Çin malı, kalibrasyonu otomatik olan ürünler problemli. Manuel kalibrasyonlu olanlar 3-5 ay götürüyor ve ölçümleri gayet tutarlı. Hanna ve adwa gibi markalar da pH 6 ve daha düşük pH larda doğru ölçüm yapıyor (10-15 saniyede), bunun üzeri pH’larda hiç stabil kaldığına ve bir değerde durduğuna şahit olmadım. Kaliteli bir pH metre alınacaksa horiba laquatwin, testo marka cihazlar gram üzmez; hızlı ve kesin sonuçlar verir. Biraz daha uygun olacaksa milwaukee ph600 modelini tavsiye ederim. Şu an horiba laquatwin ph22 ve milwaukee ph600 ürünlerini kullanıyorum. Horiba kesinlikle kullandıklarım içinde en tutarlı, en stabil, en hızlı ve en hassas ölçen cihaz.
PH metre kalibrasyonu yaparken saf su kullanılmaz çünkü her saf suyun pH’ı 7.00 değildir! Benim evimdeki Ro cihazdan 05 Tds 6.3 pH alıyorum; bazen 6.7, 6.2, 6.8 aldığım da oluyor. Şimdi hangi değeri baz alıp kalibre etmem gerek? O toz tamponlar da çok kullanışlı değil! Tarihi geçmemiş, pH 4.01 ve 7.01 tampon sıvı çözeltiler kullanın. Dijital pH metrelerin dışında kullanacağınız her alternatif yuvarlak bir değer verir. Örneğin, gerçekte 6.7 olan bir su için 5.5’ten 7.0 ye kadar bir değeri ölçebilir. Hangisini referans alacağız? Genel kullanım, arada bir meraktan ölçmek için alınabilir bunlar. Eğer belli bir pH değerini özellikle oluşturmak, değişim sularının pH’ını ayarlamak için kullanacaksanız yukarıda tavsiye ettiğim dijital pH metrelerden birini alın. PH metreler hassastır; bebek gibi ilgi isterler. Aylık bakımlar, gerektiğinde probu mikro kirlerden temizlemeler, şartlandırmalar ve doğru sıvılarla doğru kalibre etmeler, nemli bir kapakta saklamak gerekir. Bakımları ne kadar iyi yapılırsa o kadar doğru sonuç verir ve uzun ömürlü olurlar.
Evet ben biyotop kuruyorum ve biyotopun olmazsa olmazlarından biri, benim hobi anlayışımın olmazsa olmazı ölçüm yapmaktır! Gözlem ve akvaryum koklamakla su içinde olup bitenden haberdar olunamaz! Bitki ve balıklarda gözlem işe yarar ancak su parametreleri kestirilemez! Bir hobicinin elinde hiç olmazsa 5/1 veya 7/1 çoklu ölçüm stickleri ve Tds metre olmalı. İşimi hiçbir zaman şansa bırakmam ve haftalık, aylık periyotlarla ölçüm yapar, varsa bir sorun müdahale ederim. Acabalar yerine durumu net olarak görmek isterim.
Keyifli hobiler..
Bu arada, soran arkadaşlara teşekkür ederim. Nadiren bakıyorum artık foruma.
Rio Negro Biyotopundan Bir Kesit (kurulum)
Çok keyifli bir tank olmuş; kardinallerin de keyfi yerinde ki böyle bir girişimde bulunmuşlar. Hayırla, keyifle büyüsünler inşallah. Bilgilendirme için ayrıca teşekkürler.
Çok keyifli bir tank olmuş; kardinallerin de keyfi yerinde ki böyle bir girişimde bulunmuşlar. Hayırla, keyifle büyüsünler inşallah. Bilgilendirme için ayrıca teşekkürler.
SON MESAJLAR
- Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Ankara Deniz Akvaryum LeafyAqua, 11:45
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - Rasbora Oneri yyiImaz, 10:38
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Omer1881, 08:40
Yeni Üye Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Neocaridina Karides Hastalık Cyber_Scout, 03:54
Hastalıklar ve İlaçlar - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Pleksi İle Sump Yaptım Cyber_Scout, 03:35
Filtre ve Sump Yapımı - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci pitsem, 15:40
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 400 Litre Havuz Cyber_Scout, 14:19
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 12:11
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 12:11
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 12:11
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:01
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 11:50
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 11:41
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 11:31
- Flame Moss , Java Moss gyunda 11:31
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 11:31
- Pao Baileyi (hairy Puffer Fish) Özel Tür OBShrimp 11:30
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 11:21
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 11:21
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:33
- Gold Laser Corydoras (3d-6e) Emirk 10:22
- Anubias - Bucephalandra - Moss Çeşitleri karidesrehberi 10:17
- Balık Yavruluğu - Akvaryum Malzemeleri - Teraryum karidesrehberi 10:17
- Neocaridina - Caridina Karides- Cüce Kerevit - Yem karidesrehberi 10:17
- Fanlı Akvaryum Soğutma Termostatlı karidesrehberi 10:17
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 10:03
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:46
- 1m Akvaryum Ve Ekipmanlar forthehordex 09:32
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 09:08
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 09:08
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 09:08
- C. Vatoz, Moss, Karides, Lepistes, Katil Salyangoz Aquarist101 09:01
- Yeni Malzemeler Ve 37cm İthal Akvaryum Takasa Açık Aquarist101 09:01
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 08:26
- Yellow Tiger King Cobra Lepistes, L144 Longfin EKAR 07:49
- Afrika Cichlidleri devito 07:18
- Eheim West Germany Üretimi İç Filtre. abunil 01:07
- Satılık Salon Çiçeği. abunil 01:07
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 00:56
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 00:50
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 23:41
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 23:41
- Seachem, Akvaryumlar, Malzemeler Uygun Fiyat!!!! Özgür7 23:39
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 23:17
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 23:11
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 23:10
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:29
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 22:21
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 21:49
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 21:22
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 21:22
- Moss Teli CevdetSERBEST 21:22
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Bitkiler, Mosslar AquaShirmp 19:58
- Bakımı Kolay Bitkiler,balıklar Metinmert Yiğit 17:54
- Albino Vatoz - Toplu Alım Adet 40 Tl - Elden Tesli mesagac 17:43
- Acil Satılık Ekipmanlar ahmet22 17:34
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:07
KULLANICILAR
- 101 Online Kullanıcı, 55 Üye
Online Kullanıcılar
MiSoSiKiaN,
florasan,
fikret43,
forthehordex,
Emerse,
Yakutlu61,
ballantines,
Hoppala,
kaya.brk,
ereneroglu,
0rnn,
R0h1rr1m,
ciways,
Canberk18,
riderfish,
yhackup,
ertug26,
Kuduoglu,
Ahmet55,
ALTEMUR,
EmiirKaan,
fatihgurhan,
kocoglu,
Sfenks111,
zen666,
karidesrehberi,
osmandbnl,
3dtarik,
sina cen,
Kınayu,
altuntasseref,
Yusaucar,
LeafyAqua,
tolga,
şansal,
Edera,
Piranhabull06,
Oquanus,
ozan_1903,
gürkanbey,
kocum03,
AquaShirmp,
yeekim,
sinor,
TunahanCeler,
egedin,
aupqua,
Taha⚡,
Cyber_Scout,
ahmetfiratozkaya,
Ehtiyar,
ezzalisi,
bendeniztayfun,
Dextran,
DenizUlucutsoy,
Oğul Hüseyin,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
