ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
mrokumus
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
2
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
30 Ekim 2018 18:30
Son Ziyaret:
30 Ocak 2026 18:13
Toplam Mesaj:
12 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Muhammed OKUMUŞ
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Ankara
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Mrokumus
SON 10 MESAJI
Canlı Önerisi
Merhabalar,
Yeni bir akvaryum kurulumu gerçekleştirdim. Bu akvaryumumda lepistes, karides beslemek istiyorum. Eskiden bu akvaryumu kullanırken çok fazla yosun sorunum olmuştu. Bu sebeple tüm içeriğini temizleyerek sıfır bir kurulum yaptım. Akvaryum özellikleri şu şekilde;
ul
liAkvaryum'un boyutu 60x40x40 ölçülerinde./li
liCO₂ desteği mevcut./li
liTabanında hagem (bildiğim kadarıyla) kum var./li
liElimde olan bir kaç bitki ektim./li
liOrionLed Extrem B serisi (60 cm) aydınlatma mevcut./li
liIsıtıcı mevcut/li
liDış filtre ile filtrasyon yapılıyor/li
/ul
Ayrıca elimde küçük bir akvaryumda erkek bir beta var. Mümkün olursa aynı tankta bakmak isterim ancak önemlide değil, kendi tankında kalabilir.
İstediğim şey aslında yosun olmadan bitkilerinde düzgünce büyüyebileceği güzel bir yuva kurmak [:D] .
Taban için küçük bitki önerisi alabilir miyim ? Monte Carlo çok denedim bir kez bile başarılı olamadım, halı gibi bir görüntü olmasını istiyorum.
Aklımda lepistes, karides ve japon beslemek var ancak yosun sorunları yasamamak için almam gereken her türlü balıgı/salyangozu ekleyebilir.
Ek olarak Ankara'da satış yapan arkadaşlardan temin de edebilirim.
Bu konuda bana yardımcı olabilirseniz sevinirim.
[IMG]https://okumus.dev/IMG_3214.jpg[/IMG][EDIT]mrokumus,2024-08-31 23:37:15[/EDIT]
Merhabalar,
Yeni bir akvaryum kurulumu gerçekleştirdim. Bu akvaryumumda lepistes, karides beslemek istiyorum. Eskiden bu akvaryumu kullanırken çok fazla yosun sorunum olmuştu. Bu sebeple tüm içeriğini temizleyerek sıfır bir kurulum yaptım. Akvaryum özellikleri şu şekilde;
ul
liAkvaryum'un boyutu 60x40x40 ölçülerinde./li
liCO₂ desteği mevcut./li
liTabanında hagem (bildiğim kadarıyla) kum var./li
liElimde olan bir kaç bitki ektim./li
liOrionLed Extrem B serisi (60 cm) aydınlatma mevcut./li
liIsıtıcı mevcut/li
liDış filtre ile filtrasyon yapılıyor/li
/ul
Ayrıca elimde küçük bir akvaryumda erkek bir beta var. Mümkün olursa aynı tankta bakmak isterim ancak önemlide değil, kendi tankında kalabilir.
İstediğim şey aslında yosun olmadan bitkilerinde düzgünce büyüyebileceği güzel bir yuva kurmak [:D] .
Taban için küçük bitki önerisi alabilir miyim ? Monte Carlo çok denedim bir kez bile başarılı olamadım, halı gibi bir görüntü olmasını istiyorum.
Aklımda lepistes, karides ve japon beslemek var ancak yosun sorunları yasamamak için almam gereken her türlü balıgı/salyangozu ekleyebilir.
Ek olarak Ankara'da satış yapan arkadaşlardan temin de edebilirim.
Bu konuda bana yardımcı olabilirseniz sevinirim.
[IMG]https://okumus.dev/IMG_3214.jpg[/IMG][EDIT]mrokumus,2024-08-31 23:37:15[/EDIT]
Yeni Akvaryum'um İçin Balık Önerisi
Merhabalar,
Herkese teşekkür ederim. Sanırım elimde bulunan türlerin sayılarını arttırmak daha yerinde olacak.
Merhabalar,
Herkese teşekkür ederim. Sanırım elimde bulunan türlerin sayılarını arttırmak daha yerinde olacak.
Yeni Akvaryum'um İçin Balık Önerisi
Merhaba @eylatlas,
Tabi aşağıda akvaryumun şuanki fotoğraflarını paylaşıyorum.
[IMG]https://okumus.dev/storage/9.jpg[/IMG] [IMG]https://okumus.dev/storage/10.jpg[/IMG] [IMG]https://okumus.dev/storage/11.jpg[/IMG]
Çizgili tetra dediğim biraz daha büyük olan ve yukarıdan aşağıya doğru çizgileri olan, turunculu - siyahlı balık.
Merhaba @eylatlas,
Tabi aşağıda akvaryumun şuanki fotoğraflarını paylaşıyorum.
[IMG]https://okumus.dev/storage/9.jpg[/IMG] [IMG]https://okumus.dev/storage/10.jpg[/IMG] [IMG]https://okumus.dev/storage/11.jpg[/IMG]
Çizgili tetra dediğim biraz daha büyük olan ve yukarıdan aşağıya doğru çizgileri olan, turunculu - siyahlı balık.
Yeni Akvaryum'um İçin Balık Önerisi
Merhabalar,
100 x 40 x 30 cm (120 lt) bir akvaryumum var ve bitkili High Tech bir kurulum yaptım. Şuan akvaryum içinde 2 adet neon tetra, 2 adet çizgili tetra, 3 tane cüce vatoz, 2 tane çöpçü ve bir tane melek karides var. Benim istediğim ise küçük küçük ancak sayıca çok balığın güven içinde yaşaması. Tek bir tür bakmak istemiyorum. Bana bu konuda balık önerisi yapabilir misiniz ? Hali hazırda mevcut balıklarım ile uyumlu değil ise başka bir akvaryuma alabilirim. Karidesin akvaryumda olmasını gerçekten istiyorum ancak çok da önemli bir durum değil. Temizlik için Yeterli balık var mı ? Bitkilere zarar vermeyecek başka bir şey eklemeli miyim ?
Şimdiden teşekkür ederim.
Merhabalar,
100 x 40 x 30 cm (120 lt) bir akvaryumum var ve bitkili High Tech bir kurulum yaptım. Şuan akvaryum içinde 2 adet neon tetra, 2 adet çizgili tetra, 3 tane cüce vatoz, 2 tane çöpçü ve bir tane melek karides var. Benim istediğim ise küçük küçük ancak sayıca çok balığın güven içinde yaşaması. Tek bir tür bakmak istemiyorum. Bana bu konuda balık önerisi yapabilir misiniz ? Hali hazırda mevcut balıklarım ile uyumlu değil ise başka bir akvaryuma alabilirim. Karidesin akvaryumda olmasını gerçekten istiyorum ancak çok da önemli bir durum değil. Temizlik için Yeterli balık var mı ? Bitkilere zarar vermeyecek başka bir şey eklemeli miyim ?
Şimdiden teşekkür ederim.
Yeni Akvaryum Kurulumunda Ne Hata Yapıyorum ?
[QUOTE=Dervishm]Valla büyük cesaret suyun dengesiyle ikinciye oynuyorsun...[/QUOTE]
Hocam bu biraz cahil cesareti olarak yaptım ancak zeminin iyi olması gerektiği düşündüğüm için bu şekilde yaptım. Simdi canlıları da küçük 15 lt bir akvaryuma aldım. Sadece salyangozlar ana tankta. Su seviyesi oturduktan sonra ana tanka eklemeyi düşünüyorum. Sanırsam artık ana tankı kendi halinde bırakıp suyun oturmasını beklemem gerekiyor.
[QUOTE=GhostKoi]
O yöntemin adı kılavuz balık yöntemidir. 1 ya da 2 tane balık eklenmesi yeterlidir. Ve çoğunlukla ölüm görülmez. Ölüm olayı oturmamış tanka tek seferde çok sayıda balık eklenmesi sonucunda gerçekleşir. Bunun nedeni de çoğunlukla nitrat patlamasıdır... [/QUOTE]
Bilgilendirme için teşekkür ederim hocam. Yukarıda da dediğim gibi sadece salyangozları ana tankta bıraktım. Artık ana tank ile oynamadan suyun oturmasını bekleyeceğim. Umarım kısa sürede oturur.
[QUOTE=Dervishm]Valla büyük cesaret suyun dengesiyle ikinciye oynuyorsun...[/QUOTE]
Hocam bu biraz cahil cesareti olarak yaptım ancak zeminin iyi olması gerektiği düşündüğüm için bu şekilde yaptım. Simdi canlıları da küçük 15 lt bir akvaryuma aldım. Sadece salyangozlar ana tankta. Su seviyesi oturduktan sonra ana tanka eklemeyi düşünüyorum. Sanırsam artık ana tankı kendi halinde bırakıp suyun oturmasını beklemem gerekiyor.
[QUOTE=GhostKoi]
O yöntemin adı kılavuz balık yöntemidir. 1 ya da 2 tane balık eklenmesi yeterlidir. Ve çoğunlukla ölüm görülmez. Ölüm olayı oturmamış tanka tek seferde çok sayıda balık eklenmesi sonucunda gerçekleşir. Bunun nedeni de çoğunlukla nitrat patlamasıdır... [/QUOTE]
Bilgilendirme için teşekkür ederim hocam. Yukarıda da dediğim gibi sadece salyangozları ana tankta bıraktım. Artık ana tank ile oynamadan suyun oturmasını bekleyeceğim. Umarım kısa sürede oturur.
Yeni Akvaryum Kurulumunda Ne Hata Yapıyorum ?
Merhabalar,
Cevaplarınız için teşekkür ederim. İlk çözmem gereken sorunlardan birinin CO2 olduğunu düşündüğüm için forum içinde @hll_aquascaping ilanına rasladım ve bir CO2 seti satın aldım. Sonrasında Halil Bey ile konuşutum. Kendisi torfun salınım yapabileceğini söyledi. Ben de sorunun bu yüzden olabileceğini düşünerek akvaryumu tamamen temizledim. Sonrasında tekrar kurulum yaptım. Üzerine sipariş ettiğim Sera Bio Nitrivec Bakteri Kültürü'nden uyğun ölçüde eklemesini gerçekleştirdim. Halil Bey'den bitki de satın aldım. Tekrar kurduktan sonra bitkileri diktim ve bitkiler için yine Halil Bey'in hediye ettiği 5 çeşit gübreleri de uygun dozajda eklemesini gerçekleştirdim. Bir gün kadar bekledikten sonra eski suyunda bulunan canlıları alıştırma işleminden sonra tanka ekledim. 2 gün geçtikten sonra akvaryum daha güzel gözükmeye başadı, yeşillenme kalmadı. Ancak sanırsam henüz su seviyesi tam oturmadı (Suda biraz bulanıklaşma var). Su oturduğunda daha iyi olacağını düşünüyorum.
[QUOTE=GhostKoi]
Standart şırınga(enjektörler) 2, 5, 10 ... olarak farklı hacimlerdedir. 4 ml standart enjektör yoktur. Burada şırınga büyüklüğü belirtilmemiştir. Ayrıca bu şekilde orjinal ambalajından bölünme içeriğin etkinliğine güvenemeyiz. Canlı sonuçta.
Dozlama düşük bile yapılsa bakteri kültürü etkinlik gösterir. Sadece gerekli sayıya ulaşması için süre uzar.[/QUOTE]
Dedidiğim gibi tekrar kurulum yaptım ve bakteri için önerilen bakteri kültürünü satın alarak uygun ölçüde kullandım.
[QUOTE=Lennie]
Birkaç gün ghostfeeding denilen yöntem ile ufak bir tutam balık varmış gibi besleme yapın ki amonyak ortaya çıksın öncelikle. Bakteri kültürü de kullansanız amonyak bulunmadan döngü başlamaz [:iyi:] Tek başına bakteri kültürü kullanımı bakteri döngüsü oturduğu anlamına gelmeyecektir. Tankta bir amonyak kaynağı bulunur. Siz kültür ile bakteri sporları tanıtım sürecini hızlandırırsınız. Bazı bakteriler amonyağı nitrite, bazıları bu nitriti nitrata dönüştürür. Amonyak ve nitrit sıfırlanıp yalnız nitrat okudugunuzda dongü oturmuş olur ve çok yavaş şekilde canlı eklemesi ypaılabilir.[/QUOTE]
Şuan hem yazıda gönderdiğim bactofeed'i kullanıyorum hemde karides yemi ile yemleme yapıyorum.
Tankın son hali şu şekilde;
[IMG]https://okumus.dev/storage/7.jpg[/IMG] [IMG]https://okumus.dev/storage/6.jpg[/IMG] [IMG]https://okumus.dev/storage/8.jpg[/IMG]
Bilen arkaşlara sorum şu 60cm uzunluğunda OrionLed Extrem B 3 Sıra Led armatür acaba akvaryum için yeterli olacak mı bilemiyorum. Bu armatürü bilen birisi var mıdır ? Sorun olacak tek kısım bu gibi geliyor bana.
Merhabalar,
Cevaplarınız için teşekkür ederim. İlk çözmem gereken sorunlardan birinin CO2 olduğunu düşündüğüm için forum içinde @hll_aquascaping ilanına rasladım ve bir CO2 seti satın aldım. Sonrasında Halil Bey ile konuşutum. Kendisi torfun salınım yapabileceğini söyledi. Ben de sorunun bu yüzden olabileceğini düşünerek akvaryumu tamamen temizledim. Sonrasında tekrar kurulum yaptım. Üzerine sipariş ettiğim Sera Bio Nitrivec Bakteri Kültürü'nden uyğun ölçüde eklemesini gerçekleştirdim. Halil Bey'den bitki de satın aldım. Tekrar kurduktan sonra bitkileri diktim ve bitkiler için yine Halil Bey'in hediye ettiği 5 çeşit gübreleri de uygun dozajda eklemesini gerçekleştirdim. Bir gün kadar bekledikten sonra eski suyunda bulunan canlıları alıştırma işleminden sonra tanka ekledim. 2 gün geçtikten sonra akvaryum daha güzel gözükmeye başadı, yeşillenme kalmadı. Ancak sanırsam henüz su seviyesi tam oturmadı (Suda biraz bulanıklaşma var). Su oturduğunda daha iyi olacağını düşünüyorum.
[QUOTE=GhostKoi]
Standart şırınga(enjektörler) 2, 5, 10 ... olarak farklı hacimlerdedir. 4 ml standart enjektör yoktur. Burada şırınga büyüklüğü belirtilmemiştir. Ayrıca bu şekilde orjinal ambalajından bölünme içeriğin etkinliğine güvenemeyiz. Canlı sonuçta.
Dozlama düşük bile yapılsa bakteri kültürü etkinlik gösterir. Sadece gerekli sayıya ulaşması için süre uzar.[/QUOTE]
Dedidiğim gibi tekrar kurulum yaptım ve bakteri için önerilen bakteri kültürünü satın alarak uygun ölçüde kullandım.
[QUOTE=Lennie]
Birkaç gün ghostfeeding denilen yöntem ile ufak bir tutam balık varmış gibi besleme yapın ki amonyak ortaya çıksın öncelikle. Bakteri kültürü de kullansanız amonyak bulunmadan döngü başlamaz [:iyi:] Tek başına bakteri kültürü kullanımı bakteri döngüsü oturduğu anlamına gelmeyecektir. Tankta bir amonyak kaynağı bulunur. Siz kültür ile bakteri sporları tanıtım sürecini hızlandırırsınız. Bazı bakteriler amonyağı nitrite, bazıları bu nitriti nitrata dönüştürür. Amonyak ve nitrit sıfırlanıp yalnız nitrat okudugunuzda dongü oturmuş olur ve çok yavaş şekilde canlı eklemesi ypaılabilir.[/QUOTE]
Şuan hem yazıda gönderdiğim bactofeed'i kullanıyorum hemde karides yemi ile yemleme yapıyorum.
Tankın son hali şu şekilde;
[IMG]https://okumus.dev/storage/7.jpg[/IMG] [IMG]https://okumus.dev/storage/6.jpg[/IMG] [IMG]https://okumus.dev/storage/8.jpg[/IMG]
Bilen arkaşlara sorum şu 60cm uzunluğunda OrionLed Extrem B 3 Sıra Led armatür acaba akvaryum için yeterli olacak mı bilemiyorum. Bu armatürü bilen birisi var mıdır ? Sorun olacak tek kısım bu gibi geliyor bana.
Yeni Akvaryum Kurulumunda Ne Hata Yapıyorum ?
Cevabınız için teşekkür ederim.
Şimdi Sera Bio Nitrivec Bakteri Kültürü'nü sipariş verdim. Bitki sağlığı ve büyümesi için bir öneriniz var mıdır ?
Cevabınız için teşekkür ederim.
Şimdi Sera Bio Nitrivec Bakteri Kültürü'nü sipariş verdim. Bitki sağlığı ve büyümesi için bir öneriniz var mıdır ?
Yeni Akvaryum Kurulumunda Ne Hata Yapıyorum ?
Merhabalar,
Cevaplarınız için teşekkür ederim.
Belirtmeyi unutmuşum, bir petshop sahibi bana [B]Sera Bio Nitrivec Bakteri Kültürü'nden[/B] bir şırınga verdi ve onu kullandım. Bu yeterli değil ise tekrardan satın alıp ekleme yapmalı mıyım ?
Dün filtrenin içini açarak tekrar yerleştirme yaptım. Sabah hiç bir şey uçuşmuyordu. Belki zemine çökmüş olabilir belkide filtre şimdi düzgün çalışmaya başlamış olabilir.[EDIT]mrokumus,2023-09-20 09:37:08[/EDIT]
Merhabalar,
Cevaplarınız için teşekkür ederim.
Belirtmeyi unutmuşum, bir petshop sahibi bana [B]Sera Bio Nitrivec Bakteri Kültürü'nden[/B] bir şırınga verdi ve onu kullandım. Bu yeterli değil ise tekrardan satın alıp ekleme yapmalı mıyım ?
Dün filtrenin içini açarak tekrar yerleştirme yaptım. Sabah hiç bir şey uçuşmuyordu. Belki zemine çökmüş olabilir belkide filtre şimdi düzgün çalışmaya başlamış olabilir.[EDIT]mrokumus,2023-09-20 09:37:08[/EDIT]
Yeni Akvaryum Kurulumunda Ne Hata Yapıyorum ?
Merhabalar.
İki hafta önce ikinci el olarak 100 x 30 x 40 cm ölçülerinde bir akvaryum satın aldım. Bitkili akvaryum yapmak istediğim için kurulum videoları izledim. Bu videolarda gördüğüm sistem ile akvaryumu kurdum. Akvaryumun tabanı için torf toprağı, üzerine lav kırığı onun üzerine de bitkili akvaryum için satılan siyah renkli bir toprak alarak üç katman olarak tabanı oluşturdum. Bu işlemlerden sonra bir hafta boyunca filtre çalışır bir şekilde akvaryumun suyunun oturmasını bekledim. Bu süreçte petshop tarafından önerilen su düzenleyicilerini kullandım.
Kullandığım su düzenleyicileri :
[IMG]https://okumus.dev/storage/1.png[/IMG]
1 hafta sonrasında satın aldığım [B]Pogostemon Octopus[/B] ve [B]Micranthemum Monte Carlo[/B] bitkilerin ekimini gerçekleştirdim. Işıklandırma için [B]OrionLed Extrem B 3 Sıra Led[/B] armatörünü aldım. Ayrıca CO2 için [B]Ista Co2 Tablet Bitkili Akvaryum Karbondioksit Tableti[/B]'ni aldım. Filtreleme için ise [B]LifeTech 835[/B] dış filtresini aldım. İçerisinde kendisi ile gelen filtreleme materyalleri ile birlikte [B]Eurostar Bio Active Carbon[/B] ve [B]Eurostar Bio Glass Ring[/B] ekledim. Şuan içerisinde 3 tane cüce vatoz, 4 tane Altın Elma Salyangozu mevcut. Isıtıcı 24 derecede çalışıyor. Işıklandırma sadece beyaz ışık modunda günde 10 saat kadar ışıklandırma çalışmakta. Akvaryum drekt güneş ışığı görmüyor. İki haftanın sonunda akvaryumda bitkiler büyümeye başlamadı ve yapraklarında sararma ve yosunlaşmalar oluştu. Akvaryum suyunu haftada %20 oranda değiştirdiğim halde yeşilimsi bulanık bir hale geldi. Filtre düzgün çalışmıyor gibi geliyor, su içerisinde ne olduğunu anlamadığım küçük toz gibi şeyler mevcut.
Son durum aşağıdaki gibidir :
[IMG]https://okumus.dev/storage/2.jpeg[/IMG] [IMG]https://okumus.dev/storage/5.jpeg[/IMG] [IMG]https://okumus.dev/storage/3.jpeg[/IMG]
Nerede hata yapıyorum anlayamadım, araştırdığımda da tatmin edici bir sonuca ulaşamadım. Işıklandırmam yeterli mi, armatörü değiştirmem gerekir mi ? Günde 2 adet CO' tableti kullanıyorum daha mı fazla kullanmam gerekiyor daha mı az ? Gübre kullanmam gerekir mi ? Bana bu konuda yardımcı olabilir misiniz ?
Şimdiden teşekkür ederim.
[EDIT]mrokumus,2023-09-19 21:31:42[/EDIT]
Merhabalar.
İki hafta önce ikinci el olarak 100 x 30 x 40 cm ölçülerinde bir akvaryum satın aldım. Bitkili akvaryum yapmak istediğim için kurulum videoları izledim. Bu videolarda gördüğüm sistem ile akvaryumu kurdum. Akvaryumun tabanı için torf toprağı, üzerine lav kırığı onun üzerine de bitkili akvaryum için satılan siyah renkli bir toprak alarak üç katman olarak tabanı oluşturdum. Bu işlemlerden sonra bir hafta boyunca filtre çalışır bir şekilde akvaryumun suyunun oturmasını bekledim. Bu süreçte petshop tarafından önerilen su düzenleyicilerini kullandım.
Kullandığım su düzenleyicileri :
[IMG]https://okumus.dev/storage/1.png[/IMG]
1 hafta sonrasında satın aldığım [B]Pogostemon Octopus[/B] ve [B]Micranthemum Monte Carlo[/B] bitkilerin ekimini gerçekleştirdim. Işıklandırma için [B]OrionLed Extrem B 3 Sıra Led[/B] armatörünü aldım. Ayrıca CO2 için [B]Ista Co2 Tablet Bitkili Akvaryum Karbondioksit Tableti[/B]'ni aldım. Filtreleme için ise [B]LifeTech 835[/B] dış filtresini aldım. İçerisinde kendisi ile gelen filtreleme materyalleri ile birlikte [B]Eurostar Bio Active Carbon[/B] ve [B]Eurostar Bio Glass Ring[/B] ekledim. Şuan içerisinde 3 tane cüce vatoz, 4 tane Altın Elma Salyangozu mevcut. Isıtıcı 24 derecede çalışıyor. Işıklandırma sadece beyaz ışık modunda günde 10 saat kadar ışıklandırma çalışmakta. Akvaryum drekt güneş ışığı görmüyor. İki haftanın sonunda akvaryumda bitkiler büyümeye başlamadı ve yapraklarında sararma ve yosunlaşmalar oluştu. Akvaryum suyunu haftada %20 oranda değiştirdiğim halde yeşilimsi bulanık bir hale geldi. Filtre düzgün çalışmıyor gibi geliyor, su içerisinde ne olduğunu anlamadığım küçük toz gibi şeyler mevcut.
Son durum aşağıdaki gibidir :
[IMG]https://okumus.dev/storage/2.jpeg[/IMG] [IMG]https://okumus.dev/storage/5.jpeg[/IMG] [IMG]https://okumus.dev/storage/3.jpeg[/IMG]
Nerede hata yapıyorum anlayamadım, araştırdığımda da tatmin edici bir sonuca ulaşamadım. Işıklandırmam yeterli mi, armatörü değiştirmem gerekir mi ? Günde 2 adet CO' tableti kullanıyorum daha mı fazla kullanmam gerekiyor daha mı az ? Gübre kullanmam gerekir mi ? Bana bu konuda yardımcı olabilir misiniz ?
Şimdiden teşekkür ederim.
[EDIT]mrokumus,2023-09-19 21:31:42[/EDIT]
Akvaryum Işıklandırması İçin Öneri İstiyorum
[EDIT]mrokumus,2018-11-08 03:41:33[/EDIT]
Öncelikle cevap verdiğiniz için teşekkür ederim. Florasan almak istesem hangi marka ve model bir florasan almami tavsiye edersiniz ? Birde monte carlolari dikeli bes alti gun oldu ilk gun fotosentez yaptiklarini goruyordum ancak ondan sonra hic goremedim. Co2 olarak kendi yaptigim bir sistem kullaniyorum.(kuru maya + şeker ) Ben gunde 14-15 saat yukarda bahsettiğim led ampülü acik bırakıyorum. Bu sorun olur mu ? Gübre olarak mayali bir gubre kullandim. Yazılan her şeyi yaptım ancak suan bitkilerin kötü bir durumda olduğunu düşünüyorum. Sararma belirtileri var sanirim.
[EDIT]mrokumus,2018-11-08 03:41:33[/EDIT]
Öncelikle cevap verdiğiniz için teşekkür ederim. Florasan almak istesem hangi marka ve model bir florasan almami tavsiye edersiniz ? Birde monte carlolari dikeli bes alti gun oldu ilk gun fotosentez yaptiklarini goruyordum ancak ondan sonra hic goremedim. Co2 olarak kendi yaptigim bir sistem kullaniyorum.(kuru maya + şeker ) Ben gunde 14-15 saat yukarda bahsettiğim led ampülü acik bırakıyorum. Bu sorun olur mu ? Gübre olarak mayali bir gubre kullandim. Yazılan her şeyi yaptım ancak suan bitkilerin kötü bir durumda olduğunu düşünüyorum. Sararma belirtileri var sanirim.
SON MESAJLAR
- Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 03:32
Canlı Doğuranlar - Su Yosunu Fatihsm, 03:30
Yosun - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 02:11
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım EmiirKaan, 22:40
Yeni Üye Forumu - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 20:46
Akvaryum Tanıtımı - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - 400 Litre Havuz Aguamentist, 15:44
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Show Boy Albino Astronot MarkOrion 00:39
- Saklama Kabında Hazır Mikro Kurt wallece 00:36
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 00:10
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 23:42
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 23:22
- Satılık Afro Jalo Reef Yavrular thercan 23:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 23:08
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 23:08
- Moss Teli CevdetSERBEST 23:08
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 23:06
- Ultra Clear 100*50*30 fissidens 23:00
- Ultra Clear Akvaryum Ve Sehpa fissidens 23:00
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 22:30
- Uygun Fiyata Akvaryum Malzemeleri ozan_1903 22:30
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 22:30
- Kırmızı Yapraklı Amazon Ramses06 21:33
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 20:40
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 20:31
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 20:31
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:47
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:47
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:47
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 18:21
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 18:08
- Canlı Yem Ve Hikari Betta Bio Gold Arıyorum ILGIN 17:50
- Küp 3-5 Lik Akvaryum ILGIN 17:50
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 16:29
- Akvaryum 30*30 metsi 16:29
- Bitki Çeşitleri emreemin 16:25
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 16:25
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 16:25
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 16:25
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 16:02
- Bitki Armatürü SeaWorld 16:02
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 16:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 15:38
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 15:22
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:16
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:16
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:16
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 14:39
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 14:28
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 14:17
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 14:17
- Balık Yavruluğu - Akvaryum Malzemeleri - Teraryum karidesrehberi 14:16
- Anubias - Bucephalandra - Moss Çeşitleri karidesrehberi 14:16
- Neocaridina - Caridina Karides- Cüce Kerevit - Yem karidesrehberi 14:16
- Fanlı Akvaryum Soğutma Termostatlı karidesrehberi 14:16
KULLANICILAR
- 31 Online Kullanıcı, 17 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
