ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
CNDRAqua
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
560
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
03 Ocak 2021 18:42
Son Ziyaret:
17 Haziran 2026 16:44
Toplam Mesaj:
201 [0.10 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
10 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Emre Çandır
Doğum Tarihi:
16 Ocak 2007
Yaş:
19
İl:
Ankara
Meslek:
Öğrenci
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Emre ÇANDIR
SON 10 MESAJI
Loki'nin Malikanesi
Elodea ve Amazon bitkisi ekledim umarım Loki'ye dayanabilirler guncellemeleri paylaşacağım
Elodea ve Amazon bitkisi ekledim umarım Loki'ye dayanabilirler guncellemeleri paylaşacağım
Loki'nin Malikanesi
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228854/080620261236021.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228854/080620261236101.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228854/080620261236161.jpg[/IMG]
Kahvaltının ardından sindirim sistemini çalıştırmak için sabah güneşlenmesine çıkan Loki
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228854/080620261236021.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228854/080620261236101.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228854/080620261236161.jpg[/IMG]
Kahvaltının ardından sindirim sistemini çalıştırmak için sabah güneşlenmesine çıkan Loki
İmparator Tetra Sürekli Neonları Kovalıyor
[QUOTE=Srknatmn][URL]https://youtube.com/shorts/tHvwEJIHcE0?si=VdAuffQHe1Dwx1p5[/URL]
Merhaba,
Yaklaşık 3 aydır 10 neon ve 2 adet imparator teralarım aynı tanktalar.1 adet imparator tetram fiziksel yarlanma sonucu ölmüştü..Akvaryum temizliği sırasında kuyruk bölgesi köptü taşa sıkıştığı için.Fakat o durumdan sonra bile haftalarca yaşayarak epey de boylanmıştı.
Gelelim asıl konuya.Şu an tankımda 1 adet imparator tetram kaldı ve son günlerde videodaki gibi neonları sürekli kovalıyor.Normalde geçimleri iyiydi.Acaba tek kaldığı için agresifleşmiş veya strese girmiş olabilir mi?Tanka ilave 2-3 tane daha imparator tetra alsam bu durum düzelir mi sizce?[/QUOTE]
Tetralar arasındaki kovalamacalar ve gerginlikler pek de anormal değil açıkçası. Ama kesinlikle bir sürü canlisini tek veya iki tane şeklinde beslemek onu çok strest yapar. 6li bir sürü haline getirmeniz veya elden çıkarmaniz en mantıklısı olur.[EDIT]CNDRAqua,2026-06-07 22:01:07[/EDIT]
[QUOTE=Srknatmn][URL]https://youtube.com/shorts/tHvwEJIHcE0?si=VdAuffQHe1Dwx1p5[/URL]
Merhaba,
Yaklaşık 3 aydır 10 neon ve 2 adet imparator teralarım aynı tanktalar.1 adet imparator tetram fiziksel yarlanma sonucu ölmüştü..Akvaryum temizliği sırasında kuyruk bölgesi köptü taşa sıkıştığı için.Fakat o durumdan sonra bile haftalarca yaşayarak epey de boylanmıştı.
Gelelim asıl konuya.Şu an tankımda 1 adet imparator tetram kaldı ve son günlerde videodaki gibi neonları sürekli kovalıyor.Normalde geçimleri iyiydi.Acaba tek kaldığı için agresifleşmiş veya strese girmiş olabilir mi?Tanka ilave 2-3 tane daha imparator tetra alsam bu durum düzelir mi sizce?[/QUOTE]
Tetralar arasındaki kovalamacalar ve gerginlikler pek de anormal değil açıkçası. Ama kesinlikle bir sürü canlisini tek veya iki tane şeklinde beslemek onu çok strest yapar. 6li bir sürü haline getirmeniz veya elden çıkarmaniz en mantıklısı olur.[EDIT]CNDRAqua,2026-06-07 22:01:07[/EDIT]
Tanecikler
[QUOTE=dehakopuz]Akvaryumumun filtresinde kalın sünger ince sünger elyaf ve magic ball olmadına rağmen (hepsi yeteri kadar) resimdeki minik tanecikler bir türlü geçmşyor kristal berraklığa ulaşamafım[IMG][/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/280834/070620261643081.jpg[/IMG][/QUOTE]
Taneciklerin noldugu pek belli olmuyor açıkçası. Seachem purigen deneyebilirsiniz. Elyafın çoğunlukla tutması gerekirdi oysa. Ama o kristal berraklığı çoğunlukla akvaryum tamamen oturup bakteri kültürü yerleştiginde (yaklaşık 4 ayda) olur
[QUOTE=dehakopuz]Akvaryumumun filtresinde kalın sünger ince sünger elyaf ve magic ball olmadına rağmen (hepsi yeteri kadar) resimdeki minik tanecikler bir türlü geçmşyor kristal berraklığa ulaşamafım[IMG][/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/280834/070620261643081.jpg[/IMG][/QUOTE]
Taneciklerin noldugu pek belli olmuyor açıkçası. Seachem purigen deneyebilirsiniz. Elyafın çoğunlukla tutması gerekirdi oysa. Ama o kristal berraklığı çoğunlukla akvaryum tamamen oturup bakteri kültürü yerleştiginde (yaklaşık 4 ayda) olur
Chili Rasbora İçin Öneriler
[QUOTE=harley22]Arkadaşlar selamlar iyi forumlar . ben chili rasbora beslemeyi düşünüyorum 20 litrelik tank uygunmudur 6lı grup halinde beslicem. bide ben bu balıklara göre yem bulamadm.hiç bi magazada yok .varmı bunlara verilien bildginiz yemler varsa lütfen tam ismini yazarmsnz. sera tetra jbl gibi kaliteli markalar olursa sevinirim şimdiden teşekkürler[/QUOTE]
Beslenmesi uygun, mümkünse 8-10lu bir sürü daha iyi olacaktır ama hacmi biraz zorlayabilir o durumda. Filtrasyon çok önemli. Fazla akıntı yapmaması ama canlı yükünü de küçük hacimde cevirebilmesi lazım. Yem bulmasi pek sıkıntı değil aslında herhangi bi toz-granul yem iş görür büyük gelse de paracalayip yerler ya da pul yemler de benzer şekilde. Hiç olmadı piyasadaki yavru yemleri de gayet iş görür
[QUOTE=harley22]Arkadaşlar selamlar iyi forumlar . ben chili rasbora beslemeyi düşünüyorum 20 litrelik tank uygunmudur 6lı grup halinde beslicem. bide ben bu balıklara göre yem bulamadm.hiç bi magazada yok .varmı bunlara verilien bildginiz yemler varsa lütfen tam ismini yazarmsnz. sera tetra jbl gibi kaliteli markalar olursa sevinirim şimdiden teşekkürler[/QUOTE]
Beslenmesi uygun, mümkünse 8-10lu bir sürü daha iyi olacaktır ama hacmi biraz zorlayabilir o durumda. Filtrasyon çok önemli. Fazla akıntı yapmaması ama canlı yükünü de küçük hacimde cevirebilmesi lazım. Yem bulmasi pek sıkıntı değil aslında herhangi bi toz-granul yem iş görür büyük gelse de paracalayip yerler ya da pul yemler de benzer şekilde. Hiç olmadı piyasadaki yavru yemleri de gayet iş görür
Loki'nin Malikanesi
Ölçüler: 120x45x55
Canlı Türleri: Loki (Kırmızı yanaklı su kaplumbağası), türü belirsiz Orta Amerika çiklitleri, Lepistes, Moli, plati, kılıçkuyruk
Bitki Türleri: Fern, anubias japon şemsiyesi, anthurium, peace lily, monstera, pothos
Tankın Yaşı: 11 Mayıs 2026
Filtrasyon ve Işıklandırma: modül led, uvb lamba ve ısıtıcı lamba, Sunsun HW-303B
Tasarım ve Dekorasyon: [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228854/070620261923591.jpg[/IMG]
Bu akvaryumun 8 senelik hobi hayatımda çok değerli bir yeri var. İzninizle sebebini anlatmak isterim. Kaplumbağa aslında benim 6-7 yaşlarında fanusta japon vb denemelerinde sonraki ilk canlımdı. Ablamla beraber ailemize ya civciv ya kaplumbağa (civcivi tercih ederler umuduyla) şeklinde verdiğimiz ultimatomun sonucu kaplumbagadan yana çıkmıştı. Tabii bilinçsizce beslediğim için birkaç ay içinde telef etmiştim o günden itibaren de yıllarca ailemi kaplumbağa alalım diye darlamıştım ama karşılık bulmamıştı. Ortaokul yıllarında artık kendi harçlığım hatrı sayılır bir duruma gelince kendim niyetlenip araştırmaya koyulunca aslında ne kadar da meşakkatli canlılar olduklarını keşfetmiştim ve henüz o sorumluluğu alamayacağımı fark edip onun yerine akvaryum dünyasına atılmıştım. Güney Amerikadan Tanganyikaya kadar bir çok bölgenin bir çok türünü kıt kanaat imkanlarla besleyerek ve yer yer diğer egzotik sürüngen ve böcekleri deneyimleyerek geçen 7 senenin ardından anlık bir cesaretle çocukluğumun hevesi olan ama beslemeye gözümün kesmediği bu canlıyı tekrar edinmek istedim ve macera başladı.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228854/070620261940051.jpg[/IMG] 2025 yılının Mayıs ayında parmağımın iki bogumu kadar (3-4 cm) edindiğim bu canlıyı 30 kupluk bir akvaryumda beslemeye başladım. Çok yaramaz olduğu için adını Loki koydum. Taşınma işlerinden sonra idareten 80 litrelik bir saklama kabında tatlı bir indoor pond yaptım.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228854/070620261948001.jpg[/IMG]
Aylar boyu o siteden bu siteye uygun fiyatlı akvaryum ararken bu forumdan ilanımı görüp bana tankını ücretsiz veren sevgili abim Arda Turgay sayesinde bu tankı kurabildim. Kendisine ne kadar teşekkür etsem az. Meşakkatli bir nakliye aşamasından sonra ders yoğunluğumun az olduğu ilk zamanda kuruluma başladım. Uygun fiyatlı olması açısından havuz filtreleri için kullanılan 0,1-0,5 bej kuvars kum aldım. Köklerin ve kayaların çoğu ikinci el. Balıkları da dershaneye giderken bir gün şans eseri iki yan apartmanda uretimhane olduğunu keşfedip oradan çok uygun fiyata edindim. Hızlı uremelerinden dolayı canlıdoğuranlari tercih ettim keza kaplumbağa da canlı yeme ihtiyaç duyuyor ve tahmin edebileceğiniz üzere su piresi artemia gibi canlılar onun için yemeye değer bile değil. Canlıdoğuranlar hem çok uredigi için es kaza ayda yılda bir kaplumbağa yakaladığında bile soyları tükenmeyecek kadar uruyorlar. Hem goruntulerini hem de hayatta kalma becerilerinin daha yüksek olması sebebiyle wild form arıyordum ama ya bulamadım ya da yüksek fiyatlıydı. En sonunda wild forma olabildiğince benzeyen canlıları edindim. Daha önceden izlediğim videolarda ve yabancı forumlarda sert çiklit türleriyle kaplumbağaların uyumlu yaşadığını, kaplumbağanın agresif davranislar yüzünden baliklara pek yaklasmadigini görmüştüm. Sonrasında da Ankara'da nudo konsept akvaryumda birkaç çiklitle karşılaştım. Oraya da Ankara'da bir hobiciden geldiği söylendi. Akvaryumda 3 tür Orta Amerikan olduğu söylendi. Biri jaguar çiklite benzeyen cuban çiklit diğeri ise bocourti çiklitti. Bu ufaklilarin türünün isimlerini hatırlamıyorlardi. Epey baskı altındalardı diğerlerine nazaran küçük kalıyorlardı. Daha önceden Tanganyika kabukcullarindan Güney Amerika cucelerine kadar bir çok çiklit türü elimden geçti ve dedim ki neden türünü bilmediğim bir orta Amerikan çikliti alıp sürpriz yumurtadan ne çıkacağını beklemeyeyim ki. Hala daha türlerinden emin değilim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228854/070620261858131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228854/070620261858181.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228854/070620261858231.jpg[/IMG]
Canlıdoğuranlar uredi hatta yavruların azımsanmayacak bir kısmı epey büyüdü. Bu Orta Amerikan arkadaşlar da epey boylandılar ve renklenmeye başladılar. Ablam yeni akvaryum hediyesi olarak ufak kırmızı bir mantar şeklinde bir figür almış. Uzun bir süre salınım testleri yaptım sonradan boyanmış bir ürün değil muhtemelen 3d yazıcıdan renkli malzemeyle basılmış ve salınım durumu yok. Bence çok da tatlı durdu. Anubias ve fern türleri edinmeme rağmen kaplumbağam ne yazık ki ufak tirtiklamalarla ve sürekli olduğu yerlerden sökerek öldürdü bitkileri. Çok az Java fern hayatta kalabildi. Kökleri ve kayaları da oyuncak gibi görüp akvaryumun bir ucundan diğer ucuna sürüklediği için mecburi tasarımı değiştirmek durumunda kaldım keza eğer sağlamlaştırmazsam büyük köklerin birinin altında kalma ihtimali beni korkuttu. En çok önem verdiğim filtrasyon ısıtıcı ve lambalar kısmına epey bir harcama yaptım. Sunsun hw303b filtre edindim ve içine ağzına kadar siporax ve Matrix doldurdum. Uvb ve ısıtıcı lambaları edindim ve modül ledleri de kapağa monteledim. Birkaç sene önce katıldığım bir çekilişte hydorun 200w harici ısıtıcısı çıkmıştı bu filtre hortumuna takılanlar. Kaplumbağa için de çok iyi oldu çünkü her şeyle oynadıkları gibi isiticiyi da kurcalayip kendini yaralayabilirdi. Karasal bitkilerin büyük kısmı kah benim hatalarım kah lokinin yaramazlıkları sonucu zarar gördü. Yakında biraz para denkleştirince saz ve elodea Amazon gibi türlerle tekrar bitkilendirme denemesi yapacağım bunlarin daha dayanıklı olduğunu okudum. Karasal bitkileri de tekrar edinip daha ulaşılamaz yerlere ekleyecegim. Su üstü bitkisi de denedim ama hepsi çerez olduğu bolca su mercimeği alıp onların arsız şekilde üremesinin ise yarayip yaramayacagini deneyeceğim. Onun dışında her şey yolunda duruyor. Akvaryumda bir sürüngen beslemek gercekten hiçbir balıkta goremeyeceginiz karakteristik gözlemleminizi sağlıyor. Karada beslenen sürüngenlerin aksine de seyir zevki oldukça yüksek çünkü gün boyu hareketli ve karaya çıkıp güneşlenmesini izlemek çok egzotik ve keyifli bir görüntü oluşturuyor. Uzun uğraşlar sonucu görsel olarak açıkçası beni çok tatmin etmese de bu tatlı kaplumbağa için çok mutlu olduğu ve doğasına olabildiğince yakın bir yer oluşturduğumu düşünüyorum ve ilerideki 20-25 senemi de beraber geçirmek için heyecanlanıyorum.
Akvaryumun ve lokinin son durumunu şu şekilde gösterip bir sonraki guncellemeye kadar görüşmek üzere diyorum ve değerli yorumlarınızı bekliyorum, keyifli hobiler. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228854/070620262019591.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228854/070620262020001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228854/070620262030111.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228854/070620262030131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228854/070620262030141.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228854/070620262030161.jpg[/IMG]
Ölçüler: 120x45x55
Canlı Türleri: Loki (Kırmızı yanaklı su kaplumbağası), türü belirsiz Orta Amerika çiklitleri, Lepistes, Moli, plati, kılıçkuyruk
Bitki Türleri: Fern, anubias japon şemsiyesi, anthurium, peace lily, monstera, pothos
Tankın Yaşı: 11 Mayıs 2026
Filtrasyon ve Işıklandırma: modül led, uvb lamba ve ısıtıcı lamba, Sunsun HW-303B
Tasarım ve Dekorasyon: [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228854/070620261923591.jpg[/IMG]
Bu akvaryumun 8 senelik hobi hayatımda çok değerli bir yeri var. İzninizle sebebini anlatmak isterim. Kaplumbağa aslında benim 6-7 yaşlarında fanusta japon vb denemelerinde sonraki ilk canlımdı. Ablamla beraber ailemize ya civciv ya kaplumbağa (civcivi tercih ederler umuduyla) şeklinde verdiğimiz ultimatomun sonucu kaplumbagadan yana çıkmıştı. Tabii bilinçsizce beslediğim için birkaç ay içinde telef etmiştim o günden itibaren de yıllarca ailemi kaplumbağa alalım diye darlamıştım ama karşılık bulmamıştı. Ortaokul yıllarında artık kendi harçlığım hatrı sayılır bir duruma gelince kendim niyetlenip araştırmaya koyulunca aslında ne kadar da meşakkatli canlılar olduklarını keşfetmiştim ve henüz o sorumluluğu alamayacağımı fark edip onun yerine akvaryum dünyasına atılmıştım. Güney Amerikadan Tanganyikaya kadar bir çok bölgenin bir çok türünü kıt kanaat imkanlarla besleyerek ve yer yer diğer egzotik sürüngen ve böcekleri deneyimleyerek geçen 7 senenin ardından anlık bir cesaretle çocukluğumun hevesi olan ama beslemeye gözümün kesmediği bu canlıyı tekrar edinmek istedim ve macera başladı.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228854/070620261940051.jpg[/IMG] 2025 yılının Mayıs ayında parmağımın iki bogumu kadar (3-4 cm) edindiğim bu canlıyı 30 kupluk bir akvaryumda beslemeye başladım. Çok yaramaz olduğu için adını Loki koydum. Taşınma işlerinden sonra idareten 80 litrelik bir saklama kabında tatlı bir indoor pond yaptım.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228854/070620261948001.jpg[/IMG]
Aylar boyu o siteden bu siteye uygun fiyatlı akvaryum ararken bu forumdan ilanımı görüp bana tankını ücretsiz veren sevgili abim Arda Turgay sayesinde bu tankı kurabildim. Kendisine ne kadar teşekkür etsem az. Meşakkatli bir nakliye aşamasından sonra ders yoğunluğumun az olduğu ilk zamanda kuruluma başladım. Uygun fiyatlı olması açısından havuz filtreleri için kullanılan 0,1-0,5 bej kuvars kum aldım. Köklerin ve kayaların çoğu ikinci el. Balıkları da dershaneye giderken bir gün şans eseri iki yan apartmanda uretimhane olduğunu keşfedip oradan çok uygun fiyata edindim. Hızlı uremelerinden dolayı canlıdoğuranlari tercih ettim keza kaplumbağa da canlı yeme ihtiyaç duyuyor ve tahmin edebileceğiniz üzere su piresi artemia gibi canlılar onun için yemeye değer bile değil. Canlıdoğuranlar hem çok uredigi için es kaza ayda yılda bir kaplumbağa yakaladığında bile soyları tükenmeyecek kadar uruyorlar. Hem goruntulerini hem de hayatta kalma becerilerinin daha yüksek olması sebebiyle wild form arıyordum ama ya bulamadım ya da yüksek fiyatlıydı. En sonunda wild forma olabildiğince benzeyen canlıları edindim. Daha önceden izlediğim videolarda ve yabancı forumlarda sert çiklit türleriyle kaplumbağaların uyumlu yaşadığını, kaplumbağanın agresif davranislar yüzünden baliklara pek yaklasmadigini görmüştüm. Sonrasında da Ankara'da nudo konsept akvaryumda birkaç çiklitle karşılaştım. Oraya da Ankara'da bir hobiciden geldiği söylendi. Akvaryumda 3 tür Orta Amerikan olduğu söylendi. Biri jaguar çiklite benzeyen cuban çiklit diğeri ise bocourti çiklitti. Bu ufaklilarin türünün isimlerini hatırlamıyorlardi. Epey baskı altındalardı diğerlerine nazaran küçük kalıyorlardı. Daha önceden Tanganyika kabukcullarindan Güney Amerika cucelerine kadar bir çok çiklit türü elimden geçti ve dedim ki neden türünü bilmediğim bir orta Amerikan çikliti alıp sürpriz yumurtadan ne çıkacağını beklemeyeyim ki. Hala daha türlerinden emin değilim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228854/070620261858131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228854/070620261858181.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228854/070620261858231.jpg[/IMG]
Canlıdoğuranlar uredi hatta yavruların azımsanmayacak bir kısmı epey büyüdü. Bu Orta Amerikan arkadaşlar da epey boylandılar ve renklenmeye başladılar. Ablam yeni akvaryum hediyesi olarak ufak kırmızı bir mantar şeklinde bir figür almış. Uzun bir süre salınım testleri yaptım sonradan boyanmış bir ürün değil muhtemelen 3d yazıcıdan renkli malzemeyle basılmış ve salınım durumu yok. Bence çok da tatlı durdu. Anubias ve fern türleri edinmeme rağmen kaplumbağam ne yazık ki ufak tirtiklamalarla ve sürekli olduğu yerlerden sökerek öldürdü bitkileri. Çok az Java fern hayatta kalabildi. Kökleri ve kayaları da oyuncak gibi görüp akvaryumun bir ucundan diğer ucuna sürüklediği için mecburi tasarımı değiştirmek durumunda kaldım keza eğer sağlamlaştırmazsam büyük köklerin birinin altında kalma ihtimali beni korkuttu. En çok önem verdiğim filtrasyon ısıtıcı ve lambalar kısmına epey bir harcama yaptım. Sunsun hw303b filtre edindim ve içine ağzına kadar siporax ve Matrix doldurdum. Uvb ve ısıtıcı lambaları edindim ve modül ledleri de kapağa monteledim. Birkaç sene önce katıldığım bir çekilişte hydorun 200w harici ısıtıcısı çıkmıştı bu filtre hortumuna takılanlar. Kaplumbağa için de çok iyi oldu çünkü her şeyle oynadıkları gibi isiticiyi da kurcalayip kendini yaralayabilirdi. Karasal bitkilerin büyük kısmı kah benim hatalarım kah lokinin yaramazlıkları sonucu zarar gördü. Yakında biraz para denkleştirince saz ve elodea Amazon gibi türlerle tekrar bitkilendirme denemesi yapacağım bunlarin daha dayanıklı olduğunu okudum. Karasal bitkileri de tekrar edinip daha ulaşılamaz yerlere ekleyecegim. Su üstü bitkisi de denedim ama hepsi çerez olduğu bolca su mercimeği alıp onların arsız şekilde üremesinin ise yarayip yaramayacagini deneyeceğim. Onun dışında her şey yolunda duruyor. Akvaryumda bir sürüngen beslemek gercekten hiçbir balıkta goremeyeceginiz karakteristik gözlemleminizi sağlıyor. Karada beslenen sürüngenlerin aksine de seyir zevki oldukça yüksek çünkü gün boyu hareketli ve karaya çıkıp güneşlenmesini izlemek çok egzotik ve keyifli bir görüntü oluşturuyor. Uzun uğraşlar sonucu görsel olarak açıkçası beni çok tatmin etmese de bu tatlı kaplumbağa için çok mutlu olduğu ve doğasına olabildiğince yakın bir yer oluşturduğumu düşünüyorum ve ilerideki 20-25 senemi de beraber geçirmek için heyecanlanıyorum.
Akvaryumun ve lokinin son durumunu şu şekilde gösterip bir sonraki guncellemeye kadar görüşmek üzere diyorum ve değerli yorumlarınızı bekliyorum, keyifli hobiler. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228854/070620262019591.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228854/070620262020001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228854/070620262030111.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228854/070620262030131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228854/070620262030141.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228854/070620262030161.jpg[/IMG]
Türü Belirsiz Orta Amerikan
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228854/070620261857531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228854/070620261858001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228854/070620261858071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228854/070620261858131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228854/070620261858181.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228854/070620261858231.jpg[/IMG]
Merhabalar bu ufakliklari birkaç ay önce Ankara'da nudo konsept akvaryumdan almıştım. Oraya da Ankara'da bir hobiciden geldiği söylendi. Akvaryumda 3 tür Orta Amerikan olduğu söylendi. Biri jaguar çiklite benzeyen cuban çiklit diğeri ise bocourti çiklitti. Bu ufaklilarin türünün isimlerini hatırlamıyorlardi. Epey baskı altındalardı diğerlerine nazaran küçük kalıyorlardı. Daha önceden Tanganyika kabukcullarindan Güney Amerika cucelerine kadar bir çok çiklit türü elimden geçti ve dedim ki neden türünü bilmediğim bir orta Amerikan çikliti alıp sürpriz yumurtadan ne çıkacağını beklemeyeyim ki [:D]. Ama işin kötüsü artık 7-8 cmlik oldular ve tür tahmininde asla bulunamıyorum. Aylardır birkaç orta Amerika konusunda deneyimli hobici arkadaşımı ve devamlı geminiyi darlamama rağmen hiçbir yol alamadık.
Belirgin özelliklerini saymam gerekirse kendi türüne ve başka türlere karşı bolgecilik ve agresiflik azımsanmayacak durumda. Kumla oynamayi seviyorlar dip ve orta düzeyde yürüyorlar. Gözünde değil ama gözünün etrafında mavi-yeşil tonunda halka var. Yüzgeçleri belirgin bir şekilde kırmızı renkli ve vücudundan başlayarak yuzgeclerinin ucuna doğru azalan mavi noktalar var. Strest altında ve baskınlık mücadelelerinde simsiyah şeritler ortaya çıkıyor ama normal zamanda pek belirgin değil. Ağzından yuzgeclerine doğru siyah şerit halinde büyük noktalar var ve kuyruğuna doğru köyü büyük siyah bir benek var. Vücut formu atesagizlardaki gibi çıkık değil ama yuvarlak da değil tamamen. Ufak bir çıkıntı halinde. Lütfen tahminlerinizi bekliyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228854/070620261857531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228854/070620261858001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228854/070620261858071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228854/070620261858131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228854/070620261858181.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228854/070620261858231.jpg[/IMG]
Merhabalar bu ufakliklari birkaç ay önce Ankara'da nudo konsept akvaryumdan almıştım. Oraya da Ankara'da bir hobiciden geldiği söylendi. Akvaryumda 3 tür Orta Amerikan olduğu söylendi. Biri jaguar çiklite benzeyen cuban çiklit diğeri ise bocourti çiklitti. Bu ufaklilarin türünün isimlerini hatırlamıyorlardi. Epey baskı altındalardı diğerlerine nazaran küçük kalıyorlardı. Daha önceden Tanganyika kabukcullarindan Güney Amerika cucelerine kadar bir çok çiklit türü elimden geçti ve dedim ki neden türünü bilmediğim bir orta Amerikan çikliti alıp sürpriz yumurtadan ne çıkacağını beklemeyeyim ki [:D]. Ama işin kötüsü artık 7-8 cmlik oldular ve tür tahmininde asla bulunamıyorum. Aylardır birkaç orta Amerika konusunda deneyimli hobici arkadaşımı ve devamlı geminiyi darlamama rağmen hiçbir yol alamadık.
Belirgin özelliklerini saymam gerekirse kendi türüne ve başka türlere karşı bolgecilik ve agresiflik azımsanmayacak durumda. Kumla oynamayi seviyorlar dip ve orta düzeyde yürüyorlar. Gözünde değil ama gözünün etrafında mavi-yeşil tonunda halka var. Yüzgeçleri belirgin bir şekilde kırmızı renkli ve vücudundan başlayarak yuzgeclerinin ucuna doğru azalan mavi noktalar var. Strest altında ve baskınlık mücadelelerinde simsiyah şeritler ortaya çıkıyor ama normal zamanda pek belirgin değil. Ağzından yuzgeclerine doğru siyah şerit halinde büyük noktalar var ve kuyruğuna doğru köyü büyük siyah bir benek var. Vücut formu atesagizlardaki gibi çıkık değil ama yuvarlak da değil tamamen. Ufak bir çıkıntı halinde. Lütfen tahminlerinizi bekliyorum.
Ankara Uygun Fiyatlı Akvaryum Yapan Yer
[QUOTE=MCY4]Aksan akvaryum Emre bey ile iletişime geçin bence.[/QUOTE]
Aksandan daha önce akvaryum yaptırdım çok da memnun kaldım ama şuan bu boyutta bir tankı aksana yaptıracak bütçem yok ne yazık ki. İşçilik olsun müşteriye ilgi olsun çok güzel bir yer ama dediğim gibi ekonomik sebepler işte...
[QUOTE=MCY4]Aksan akvaryum Emre bey ile iletişime geçin bence.[/QUOTE]
Aksandan daha önce akvaryum yaptırdım çok da memnun kaldım ama şuan bu boyutta bir tankı aksana yaptıracak bütçem yok ne yazık ki. İşçilik olsun müşteriye ilgi olsun çok güzel bir yer ama dediğim gibi ekonomik sebepler işte...
Ankara Uygun Fiyatlı Akvaryum Yapan Yer
[QUOTE=Makkaya]Orasi temel ustanin atolyesi degil mi? Kaliteli yapar ama piyasanin bir tik uzeri. Yillarca sorunsuz kullanirsin.[/QUOTE]
Evet tankı beğendiğim için instasindan ss aldım. Yaptırmayı düşündüğüm yerlerden biri ben de beğendim açıkçası fiyat da aman aman yüksek değil ama daha uygun yollu neresi olabilir diye araştırmak istedim.
[QUOTE=Makkaya]Orasi temel ustanin atolyesi degil mi? Kaliteli yapar ama piyasanin bir tik uzeri. Yillarca sorunsuz kullanirsin.[/QUOTE]
Evet tankı beğendiğim için instasindan ss aldım. Yaptırmayı düşündüğüm yerlerden biri ben de beğendim açıkçası fiyat da aman aman yüksek değil ama daha uygun yollu neresi olabilir diye araştırmak istedim.
Ankara Uygun Fiyatlı Akvaryum Yapan Yer
Merhabalar 120x50x50 lake mobilya normal cam bir akvaryum yaptırmak istiyorum uygun fiyatlı. İşçiliği fena olmayan uygun fiyatlı nereyi önerebilirsiniz. Fiyatlar hep 50-35K arası...[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228854/140420262050281.jpg[/IMG]
Şu tarz bir şey arıyorum aslında siyah mobilyalı ve sumpsiz halini
Merhabalar 120x50x50 lake mobilya normal cam bir akvaryum yaptırmak istiyorum uygun fiyatlı. İşçiliği fena olmayan uygun fiyatlı nereyi önerebilirsiniz. Fiyatlar hep 50-35K arası...[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228854/140420262050281.jpg[/IMG]
Şu tarz bir şey arıyorum aslında siyah mobilyalı ve sumpsiz halini
SON MESAJLAR
- Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra Cyber_Scout, 04:15
Amerikan Tetraları - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 05:51
- Subulata, Java Fern, Cryptocoryne Wendtii Sp, zimdaldil 01:07
- Düz Kuyruk Cüce Vatoz (ancistrus Sp.) zimdaldil 01:07
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:52
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:52
- 1 Metrelik Set Akvaryumlar Ve Co2 Tüp kadir0606 23:28
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:58
- Hb White Lepistes omererbas 22:47
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 22:47
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 22:20
- Akvaryum 30*30 metsi 22:20
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 21:57
- Frogbit ALTEMUR 21:57
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
- Kalsiyum Karbonatlı Kum Sütçü 19:21
- Tüm Akvaryum Balıkları Ve Omurgasızlar Yemi egemenc 18:31
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 18:10
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 17:42
- Rasbora Arıyorum Miller 17:42
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Tül Ve Düz Çiftler Kemalk41 17:37
- Ophthalmotilapia Boops Nkondwe İsland Neon Streak Kemalk41 17:37
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Su Piresi Kültürü AquaShirmp 17:36
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 17:30
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 16:26
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 16:26
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 16:26
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 16:16
- Sıfır İthal Filtreler ootkn 16:08
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:08
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:08
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 15:59
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 15:59
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 15:59
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 15:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 15:51
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:24
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:24
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:24
- Türkiye Lepistes Evi -lepistesin Adresi!!! serkancilek 15:17
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 15:09
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 15:09
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 15:09
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 14:52
KULLANICILAR
- 22 Online Kullanıcı, 12 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
