ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
CoffeBean
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
7
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
16 Ocak 2023 12:13
Son Ziyaret:
22 Mart 2023 16:22
Toplam Mesaj:
14 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
ALPER BAYRAK
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
CoffeBean
SON 10 MESAJI
Akvaryum Kurulumu Hakkında Yardım
[QUOTE=Ahmetkngr]
Estağfurullah yaşça büyük abimizsin burda birçoğumuzun. Lakin bahsettiğim gibi bu bir hobi ihtiyaç değil. Besledigimiz aldığımız balıklarda bir can sonuçta uygun koşullara imkanımız yoksa yapmamak daha makbul.
En baştan beri belirttiğim gibi. Tek filitre isteniyorsa dış filitre yada sump eğer böyle iç filitre,tepe filitre istiyorsa da 2-3 tane pipo atmalı yanına. Daha önceki mesajlarimda da belirttim.
Tepe filitre,2-3 pipo ve hava motoruna yaklaşık 1000-1500 tl para gidecek.
Bende arkadaşa özelden eden 522 model dış filitreyi önerdim. Hem orta kalitenin üstünde hemde iç malzemesi ile birlikte 1800 tl ye alabiliyor.
Bugün küçük Akvaryumda 6 yunus 2 vatoz var büyük akvaryuma geçince illa sayı artacak. İleriye dönük düşünmemiz gerekiyor.
Yazdiklarim kendi fikrimdir sizin fikrinize göre "zerre yardımım dokunmaz" baştan beri önerime bakmanızı öneririm.
Bir petshopcu gibisiniz şahsen.
Ne olursa olur. sonra forumda açılan hastalık,suyum neden berrak değil gibi birçok sorunu görüyoruz sonra aklımız başımıza geliyor fazladan 300-500 harcamış oluyoruz.[/QUOTE]
Ben ozelden yazdiklarinizi bilmedigimden tabi... yoksa bana kalsa sumpsız akvaryumda olmamali bir metreden ufak akvaryumda. Baliklarimdan biri ic parazit olsa uykularim kaciyor benim.
Uzduysem yada kizdirdiysam sizi kusurabakmayin.
Benim amacim herkese bütçesince yardimci olmak [:3]
[QUOTE=Ahmetkngr]
Estağfurullah yaşça büyük abimizsin burda birçoğumuzun. Lakin bahsettiğim gibi bu bir hobi ihtiyaç değil. Besledigimiz aldığımız balıklarda bir can sonuçta uygun koşullara imkanımız yoksa yapmamak daha makbul.
En baştan beri belirttiğim gibi. Tek filitre isteniyorsa dış filitre yada sump eğer böyle iç filitre,tepe filitre istiyorsa da 2-3 tane pipo atmalı yanına. Daha önceki mesajlarimda da belirttim.
Tepe filitre,2-3 pipo ve hava motoruna yaklaşık 1000-1500 tl para gidecek.
Bende arkadaşa özelden eden 522 model dış filitreyi önerdim. Hem orta kalitenin üstünde hemde iç malzemesi ile birlikte 1800 tl ye alabiliyor.
Bugün küçük Akvaryumda 6 yunus 2 vatoz var büyük akvaryuma geçince illa sayı artacak. İleriye dönük düşünmemiz gerekiyor.
Yazdiklarim kendi fikrimdir sizin fikrinize göre "zerre yardımım dokunmaz" baştan beri önerime bakmanızı öneririm.
Bir petshopcu gibisiniz şahsen.
Ne olursa olur. sonra forumda açılan hastalık,suyum neden berrak değil gibi birçok sorunu görüyoruz sonra aklımız başımıza geliyor fazladan 300-500 harcamış oluyoruz.[/QUOTE]
Ben ozelden yazdiklarinizi bilmedigimden tabi... yoksa bana kalsa sumpsız akvaryumda olmamali bir metreden ufak akvaryumda. Baliklarimdan biri ic parazit olsa uykularim kaciyor benim.
Uzduysem yada kizdirdiysam sizi kusurabakmayin.
Benim amacim herkese bütçesince yardimci olmak [:3]
Akvaryum Kurulumu Hakkında Yardım
[QUOTE=Ahmetkngr]
Herşeyden önce bu bir hobi. İmkan yoksa yapmazsın.
240 litre bir akvaryuma 2-3 litre bir kova,sepet içine ne koyarsanız koyun düşük bir hacim. Bu kadarki sinirizini anlamadım hesap sorar gibi tavrınız hiç hoş değil.
Tepe filitrenin gücün tek başına yeterli değil isterse 10.000lh su çevirsin.
Kovası büyük olmazsa gelen su geri gider bay bilgili.
Bahsettiğiniz hacime uyduruk bir parça sünger ile bir avuç seramik hiçbir iş yapmayacaktır.
Bahsettiğiniz hacım 50-100 litre değil 240 litre.
Siz su çevirme ile bitiyor sanıyorsunuz herhalde önce mekanik ve biyolojik filitrasyonu öğrendikten sonra tavsiye verin. Pipo filitrenij yeterli geleceğini ben Muhammed beye söyledim ama dandirik 3-5watt olan hava motorları gene hiçbir işe yaramayacaktır.
1 metre akvaryum alan birisi bunun filitresini, ısıtıcısını ve gerekli tüm malzemeleri hesap edip almalıdır. Söylediklerim varsayım değildir. Sizin varsayımınıza göre 240 litreyi 4-5 kere çevirecek bir iç filitre bile yeterli olur.
Araştırıp öğrenmeden yanlış bilgi vermeyin.
Dün açılmış bir hesabı umursayip cevap bile yazma zahmetine girmezdim lakin biri bunu ciddiye alıp hayal kırıklığı yaşamasın diye.[/QUOTE]
hocam ben 36 yasindayim 10 yili askin akvaryum hobim var. Dun acilmis hesap yaniltmasin sizi.
Konu şu, Muhammed Bey ozenmis almis bi akvaryum. Forumun amaci suan ki durumuna yardim etmek degil mi? Yok isiticisini hesaplayip almaliydi yok filtresini dusunup almaliydi yok parasi yoksa yapmaz hobiyi... Bir okuyun yazdiklarinizi zerre yardima dokunacak bir sey yok... Benim rahatsiz oldugum konu o acik konusayim. Bilginizi sorgulamiyorum yoksa..
Ben aldigi filtre bu akvaryuma yeterli demiyorum, 6 yunus 2 vatosa var diyor kendisi ona yeter diyorum.
Kalp kirmaya gerek yok neticede kendi verir kararini.
[QUOTE=Ahmetkngr]
Herşeyden önce bu bir hobi. İmkan yoksa yapmazsın.
240 litre bir akvaryuma 2-3 litre bir kova,sepet içine ne koyarsanız koyun düşük bir hacim. Bu kadarki sinirizini anlamadım hesap sorar gibi tavrınız hiç hoş değil.
Tepe filitrenin gücün tek başına yeterli değil isterse 10.000lh su çevirsin.
Kovası büyük olmazsa gelen su geri gider bay bilgili.
Bahsettiğiniz hacime uyduruk bir parça sünger ile bir avuç seramik hiçbir iş yapmayacaktır.
Bahsettiğiniz hacım 50-100 litre değil 240 litre.
Siz su çevirme ile bitiyor sanıyorsunuz herhalde önce mekanik ve biyolojik filitrasyonu öğrendikten sonra tavsiye verin. Pipo filitrenij yeterli geleceğini ben Muhammed beye söyledim ama dandirik 3-5watt olan hava motorları gene hiçbir işe yaramayacaktır.
1 metre akvaryum alan birisi bunun filitresini, ısıtıcısını ve gerekli tüm malzemeleri hesap edip almalıdır. Söylediklerim varsayım değildir. Sizin varsayımınıza göre 240 litreyi 4-5 kere çevirecek bir iç filitre bile yeterli olur.
Araştırıp öğrenmeden yanlış bilgi vermeyin.
Dün açılmış bir hesabı umursayip cevap bile yazma zahmetine girmezdim lakin biri bunu ciddiye alıp hayal kırıklığı yaşamasın diye.[/QUOTE]
hocam ben 36 yasindayim 10 yili askin akvaryum hobim var. Dun acilmis hesap yaniltmasin sizi.
Konu şu, Muhammed Bey ozenmis almis bi akvaryum. Forumun amaci suan ki durumuna yardim etmek degil mi? Yok isiticisini hesaplayip almaliydi yok filtresini dusunup almaliydi yok parasi yoksa yapmaz hobiyi... Bir okuyun yazdiklarinizi zerre yardima dokunacak bir sey yok... Benim rahatsiz oldugum konu o acik konusayim. Bilginizi sorgulamiyorum yoksa..
Ben aldigi filtre bu akvaryuma yeterli demiyorum, 6 yunus 2 vatosa var diyor kendisi ona yeter diyorum.
Kalp kirmaya gerek yok neticede kendi verir kararini.
Akvaryum Kurulumu Hakkında Yardım
[QUOTE=muhammed0147]Bu ürünü aldım inşallah üzmez
https://www.trendyol.com/sobo/akvaryum-tepe-ust-filtre-40w-2500-lt-saat-wp-3880f-p-37076889?boutiqueId=61&merchantId=400223[/QUOTE]
Hocam ben mi yanlis hesapliyorum?
Senin akvaryum boş halde 240lt. Aldigin kafa motoru saatte 2500 lt su donduruyor. Yani senin akvaryumun suyu saatte 10 defa fitreden geçecek. Saatte 4 5 defa kafi. Yetet yani. Insallah cok akinti yapmaz tek sorun bu olur. Tepe filtrenin içi biraz sıkışık olur ama sende anladigim kadari ile o akvaryuma 50 tane balik sokmayacaksin. Hiç sorun olmaz hocam. Kullanirsin mis gibi
[QUOTE=Ahmetkngr]Şahsen yeteceğini düşünmüyorum. Tepe filitreler seramik vs... Kullanmaya çok uygun değil sünger kullanımı oluyor genelde. 40w bir enerji tüketimi de çok yüksek geldi bana. Bu hacimdeki akvaryumda filitreden kaçarsanız sonunuz pek hayır olmaz gibi. Şahsen bu hacimde bir akvaryim alınıyorsa filitresi ısıtıcısı herşeyi hesaba katılıp alınmalı. Emeğinizin boşa gitmesi sizi üzer.[/QUOTE]
Neye istinaden yeterli gelmeyecegini düşünüyorsunuz? Tepe filtrenin kutusuna ne koyarsaniz içinde o olur. Seramik biyo sünger elyaf hepsi de kullanilabilr. 40w enerji tüketimi boşuna degil o kafa motoru o akvaryumun suyunu saatte 10 defa çevirebilecek güçte. Fazla deseniz anlarim da, yeterli degil??
6 yunus 2 vatosum var diyor Muhammed Bey, 10 gunde bir dip çekim yapilsa bile 240 lt akvaryumda pipo filtre ile bile mutlu mesut yasar o kadar balik (önermem ama yaşar).
Bu hayat pahalliliginda insanlar hobiyi birakirken 1m akvaryum alip isitici filtre bir ton masraf yapip hobiye baslamis Muhammed Bey. Bu işin matematigi belli. İçini dolduramayacaginiz varsayimlar ile insanlarin şevkini kirmayin.
[QUOTE=muhammed0147]Bu ürünü aldım inşallah üzmez
https://www.trendyol.com/sobo/akvaryum-tepe-ust-filtre-40w-2500-lt-saat-wp-3880f-p-37076889?boutiqueId=61&merchantId=400223[/QUOTE]
Hocam ben mi yanlis hesapliyorum?
Senin akvaryum boş halde 240lt. Aldigin kafa motoru saatte 2500 lt su donduruyor. Yani senin akvaryumun suyu saatte 10 defa fitreden geçecek. Saatte 4 5 defa kafi. Yetet yani. Insallah cok akinti yapmaz tek sorun bu olur. Tepe filtrenin içi biraz sıkışık olur ama sende anladigim kadari ile o akvaryuma 50 tane balik sokmayacaksin. Hiç sorun olmaz hocam. Kullanirsin mis gibi
[QUOTE=Ahmetkngr]Şahsen yeteceğini düşünmüyorum. Tepe filitreler seramik vs... Kullanmaya çok uygun değil sünger kullanımı oluyor genelde. 40w bir enerji tüketimi de çok yüksek geldi bana. Bu hacimdeki akvaryumda filitreden kaçarsanız sonunuz pek hayır olmaz gibi. Şahsen bu hacimde bir akvaryim alınıyorsa filitresi ısıtıcısı herşeyi hesaba katılıp alınmalı. Emeğinizin boşa gitmesi sizi üzer.[/QUOTE]
Neye istinaden yeterli gelmeyecegini düşünüyorsunuz? Tepe filtrenin kutusuna ne koyarsaniz içinde o olur. Seramik biyo sünger elyaf hepsi de kullanilabilr. 40w enerji tüketimi boşuna degil o kafa motoru o akvaryumun suyunu saatte 10 defa çevirebilecek güçte. Fazla deseniz anlarim da, yeterli degil??
6 yunus 2 vatosum var diyor Muhammed Bey, 10 gunde bir dip çekim yapilsa bile 240 lt akvaryumda pipo filtre ile bile mutlu mesut yasar o kadar balik (önermem ama yaşar).
Bu hayat pahalliliginda insanlar hobiyi birakirken 1m akvaryum alip isitici filtre bir ton masraf yapip hobiye baslamis Muhammed Bey. Bu işin matematigi belli. İçini dolduramayacaginiz varsayimlar ile insanlarin şevkini kirmayin.
Kribensis Yem Önerisi
[QUOTE=Yunus Sonuş] Bende bir kribensis akvaryumu kurdum içinde kardinal Teta ve elma salyangoz var yakın zamanda dişi krlbensisi alıcam bunları çıkartmam mı gerekiyor yavrulama döneminde [/QUOTE]
Elma salyongozu yumurtalarin yerini kesfederse zaten sorun kokten cozulur [:P] guzel yumurta yerler. cikarmanizi tavsiye ederim yavru almak istiyorsaniz.
Kardinallerin kribensislere zarari olmaz zaten yavrularina da yaklastirmaz kribensis ama benim endisem kardinallerin sag kalmayabilir.
kribensis es tuttuysa tavsiyem akvaryumun onlara birakilmasi. hem daga cok yavru alirsiniz stresskaynaklari ortadan kalkinca
[QUOTE=Yunus Sonuş] Bende bir kribensis akvaryumu kurdum içinde kardinal Teta ve elma salyangoz var yakın zamanda dişi krlbensisi alıcam bunları çıkartmam mı gerekiyor yavrulama döneminde [/QUOTE]
Elma salyongozu yumurtalarin yerini kesfederse zaten sorun kokten cozulur [:P] guzel yumurta yerler. cikarmanizi tavsiye ederim yavru almak istiyorsaniz.
Kardinallerin kribensislere zarari olmaz zaten yavrularina da yaklastirmaz kribensis ama benim endisem kardinallerin sag kalmayabilir.
kribensis es tuttuysa tavsiyem akvaryumun onlara birakilmasi. hem daga cok yavru alirsiniz stresskaynaklari ortadan kalkinca
Akvaryum Suyunun Tozlanma Sorunu
Bence kapatmak lazim. Pleksiglass kestirebilirsin. hem isigi kesmez hem hafif ve temizlemesi kolay. Uzerine 1tl boyunda bir kac delik açilsa yeter havalandirma icin.
Bence kapatmak lazim. Pleksiglass kestirebilirsin. hem isigi kesmez hem hafif ve temizlemesi kolay. Uzerine 1tl boyunda bir kac delik açilsa yeter havalandirma icin.
Akvaryum Kurulumu Hakkında Yardım
[QUOTE=muhammed0147]Hocam portatif sump dediğiniz nasıl oluyor herşeyi bir şekilde çözüme kavuşturabilirim ama flitreleme olayı çok canımı sıkıyor sürekli su değiştirmek istemiyorum güzel bir sistemle balıklarda bende mutlu olayım istiyorum akvaryumun içinde değilde sehpa içine bir sistem de yapılabilir detaylı olarak veya videolu olarak bi flitreleme sistemine tavsiyenizi bekliyorum hocam güzel[/QUOTE]
Hocam normal sump in aynisi calisma prensibi olarak.
Hazir alip akvaryumun icine yan sup olarak koyuyorsunuz.
https://www.akvaryum.com/forum/ilk_defa_gordugum_pratik_sump_sistemi_k915244.asp
Bir bakin bu linke
[QUOTE=CoffeBean]
Hocam normal sump in aynisi calisma prensibi olarak.
Hazir alip akvaryumun icine yan sup olarak koyuyorsunuz.
https://www.akvaryum.com/forum/ilk_defa_gordugum_pratik_sump_sistemi_k915244.asp
Bir bakin bu linke[/QUOTE]
Bu tip birseyi camcida yaptirip da akvaryuma koyabilirsiniz satilik bulamazsaniz. ölçüler sizde ne de olsa. Akvaryum silikonu kullanilmali bu durumda tabi
[QUOTE=muhammed0147]Hocam portatif sump dediğiniz nasıl oluyor herşeyi bir şekilde çözüme kavuşturabilirim ama flitreleme olayı çok canımı sıkıyor sürekli su değiştirmek istemiyorum güzel bir sistemle balıklarda bende mutlu olayım istiyorum akvaryumun içinde değilde sehpa içine bir sistem de yapılabilir detaylı olarak veya videolu olarak bi flitreleme sistemine tavsiyenizi bekliyorum hocam güzel[/QUOTE]
Hocam normal sump in aynisi calisma prensibi olarak.
Hazir alip akvaryumun icine yan sup olarak koyuyorsunuz.
https://www.akvaryum.com/forum/ilk_defa_gordugum_pratik_sump_sistemi_k915244.asp
Bir bakin bu linke
[QUOTE=CoffeBean]
Hocam normal sump in aynisi calisma prensibi olarak.
Hazir alip akvaryumun icine yan sup olarak koyuyorsunuz.
https://www.akvaryum.com/forum/ilk_defa_gordugum_pratik_sump_sistemi_k915244.asp
Bir bakin bu linke[/QUOTE]
Bu tip birseyi camcida yaptirip da akvaryuma koyabilirsiniz satilik bulamazsaniz. ölçüler sizde ne de olsa. Akvaryum silikonu kullanilmali bu durumda tabi
Akvaryum Kurulumu Hakkında Yardım
Arkadaslar guzel onerilerde bulunmus. Kum isik vs..
Filtre konusunda portatif sumplar var. akvaryumun icine kuruyorsunuz. kurulumda biraz maliyetli (sump icini doldurulmasi +sump in kendisi) ) ama kesinlikle dis filtre almaktan cok daha ucuz ve temizligi kolay. Site icerisinde de aratabilirsin google da da. Bence senin cozumun bu [:iyi:]
Arkadaslar guzel onerilerde bulunmus. Kum isik vs..
Filtre konusunda portatif sumplar var. akvaryumun icine kuruyorsunuz. kurulumda biraz maliyetli (sump icini doldurulmasi +sump in kendisi) ) ama kesinlikle dis filtre almaktan cok daha ucuz ve temizligi kolay. Site icerisinde de aratabilirsin google da da. Bence senin cozumun bu [:iyi:]
17 Litre Akvaryum Ve 1 Japon Balığı
Merhaba,
Japonlar akvaryumun her yerinde yuzerler, ufacik fanuslarda yasatilsada aslinda yuzecek alana ihtiyac duyarlar. 17 lt zaten ufak bir de bitki ile baligin yuzecek yerini daraltmayin. Zaten ihtiyac duymazlar.
Disi erkek durumu ciftlesme donemine girmeden anlasilmaz. Disiler yumurta olusturur iclerinde erkeklerde bunu farkedip disiyi kovalamaya baslar. Baliklarin altlarinda ufak tupcukler cikar ama dedigim gibi cinsiyeti anlamak icin oncebaliklarin bir araya gelmesi ve bu durumun olusmasi lazim.
Tek de yasar ama illede arkadasi olsun diyorsaniz ayni boyutlarda baska bir japon alin. Baska turler genelde daha hizli yuzebildigi icin japonlar yemlenemeden attiginiz yemin bitme durumu, diger baliklarin daha sicak suya ihtiyac duymasi vs gibi seylerle ugrasmazsiniz. Camlar temiz kalsin diye bir iki salyangoz alsaniz yeter. baska hicbirseye ihtiyac yok. Japonlarda erkek sayisinin fazla olmasi kavga yaratmaz, çok bariscildirlar.
akvaryumun 17lt oldugunu dusunerek, pipo filtre cok yer kaplar, bi hava tasida isinizi gorur bence ama mutlaka haftada bir 5lt dip cekimi su degisimi yapmalisiniz. 5lt damacanaya cesme suyu koyup agzi acik sekilde bir hafta bekletin, dinlensin. Sonra dip cekimi yapip temiz taze suyu eklersiniz.
sazan grubundan gelir japonlar, her seyi yerler. Tek cesit yemle beslemeyin. ikinci yeminiz sarimsakli katkili hafif bir yem olsun. Hem bagisiklik sistemi hem kabizlik hem ic parazit ihtimaline karsi bir numaradir. Evde pistikce haslanmis bezelye, ispanak, brokoli gibi sebzelerden az az verin. Cok cabuk sismanlarlar günde iki defa ve bir ogunde kendi gozu buyuklugunu gecmeyecek kadar yem verin. Fazlasi zarar.
Onemli kisimlar bu kadar benim aklima gelen. Umarim guzel bir hobi baslangici olur [:iyi:]
Merhaba,
Japonlar akvaryumun her yerinde yuzerler, ufacik fanuslarda yasatilsada aslinda yuzecek alana ihtiyac duyarlar. 17 lt zaten ufak bir de bitki ile baligin yuzecek yerini daraltmayin. Zaten ihtiyac duymazlar.
Disi erkek durumu ciftlesme donemine girmeden anlasilmaz. Disiler yumurta olusturur iclerinde erkeklerde bunu farkedip disiyi kovalamaya baslar. Baliklarin altlarinda ufak tupcukler cikar ama dedigim gibi cinsiyeti anlamak icin oncebaliklarin bir araya gelmesi ve bu durumun olusmasi lazim.
Tek de yasar ama illede arkadasi olsun diyorsaniz ayni boyutlarda baska bir japon alin. Baska turler genelde daha hizli yuzebildigi icin japonlar yemlenemeden attiginiz yemin bitme durumu, diger baliklarin daha sicak suya ihtiyac duymasi vs gibi seylerle ugrasmazsiniz. Camlar temiz kalsin diye bir iki salyangoz alsaniz yeter. baska hicbirseye ihtiyac yok. Japonlarda erkek sayisinin fazla olmasi kavga yaratmaz, çok bariscildirlar.
akvaryumun 17lt oldugunu dusunerek, pipo filtre cok yer kaplar, bi hava tasida isinizi gorur bence ama mutlaka haftada bir 5lt dip cekimi su degisimi yapmalisiniz. 5lt damacanaya cesme suyu koyup agzi acik sekilde bir hafta bekletin, dinlensin. Sonra dip cekimi yapip temiz taze suyu eklersiniz.
sazan grubundan gelir japonlar, her seyi yerler. Tek cesit yemle beslemeyin. ikinci yeminiz sarimsakli katkili hafif bir yem olsun. Hem bagisiklik sistemi hem kabizlik hem ic parazit ihtimaline karsi bir numaradir. Evde pistikce haslanmis bezelye, ispanak, brokoli gibi sebzelerden az az verin. Cok cabuk sismanlarlar günde iki defa ve bir ogunde kendi gozu buyuklugunu gecmeyecek kadar yem verin. Fazlasi zarar.
Onemli kisimlar bu kadar benim aklima gelen. Umarim guzel bir hobi baslangici olur [:iyi:]
Akvaryum Suyunun Tozlanma Sorunu
[QUOTE=mustafayucel]
Yosunlanma olduğunu zannetmiyorum. Akvaryumda yosuna dair bir iz yok. Tozdan kastım bildiğiniz normal toz. Bende şaşırdım buna internette bunla alakalı bir şey de bulamadım. Böyle giderse akvaryumum üzerini kapatmayı düşünüyorum. [/QUOTE]
Hocam desene akvaryumun uzeri acik diye. Sorun da cözüm de sendeymiş [:D]
ev tozu dedigimiz havada ucusan tozu toplar su. Odanin bir yerine bir bardak su koyup iki gun sonra bir yudum icseniz, girtlaginizda hissedersiniz zaten o tozu.
[QUOTE=mustafayucel]
Yosunlanma olduğunu zannetmiyorum. Akvaryumda yosuna dair bir iz yok. Tozdan kastım bildiğiniz normal toz. Bende şaşırdım buna internette bunla alakalı bir şey de bulamadım. Böyle giderse akvaryumum üzerini kapatmayı düşünüyorum. [/QUOTE]
Hocam desene akvaryumun uzeri acik diye. Sorun da cözüm de sendeymiş [:D]
ev tozu dedigimiz havada ucusan tozu toplar su. Odanin bir yerine bir bardak su koyup iki gun sonra bir yudum icseniz, girtlaginizda hissedersiniz zaten o tozu.
Akvaryum Suyunun Tozlanma Sorunu
Tozlanma dediginiz yosunlanma baslangaci olabilir mi? Isi ve isik uygunsa cok hizli olabiliyor bu surec. Akvaryum gunes goruyorsa hele.
betanin bulasmak istemeyecegi kadar buyuk bir vatoz yada bir kac nerite salyangozu cozum olabilir durum buysa.
Tozlanma dediginiz yosunlanma baslangaci olabilir mi? Isi ve isik uygunsa cok hizli olabiliyor bu surec. Akvaryum gunes goruyorsa hele.
betanin bulasmak istemeyecegi kadar buyuk bir vatoz yada bir kac nerite salyangozu cozum olabilir durum buysa.
SON MESAJLAR
- Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım EmiirKaan, 22:40
Yeni Üye Forumu - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 20:46
Akvaryum Tanıtımı - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum Ers1905, 18:59
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - 400 Litre Havuz Aguamentist, 15:44
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Lapistes Yavruları scorpion26, 12:26
Canlı Doğuranlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 23:22
- Satılık Afro Jalo Reef Yavrular thercan 23:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 23:08
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 23:08
- Moss Teli CevdetSERBEST 23:08
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 23:06
- Ultra Clear 100*50*30 fissidens 23:00
- Ultra Clear Akvaryum Ve Sehpa fissidens 23:00
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 22:30
- Uygun Fiyata Akvaryum Malzemeleri ozan_1903 22:30
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 22:30
- Kırmızı Yapraklı Amazon Ramses06 21:33
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 20:40
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 20:31
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 20:31
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:47
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:47
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:47
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 18:21
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 18:08
- Canlı Yem Ve Hikari Betta Bio Gold Arıyorum ILGIN 17:50
- Küp 3-5 Lik Akvaryum ILGIN 17:50
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 16:29
- Akvaryum 30*30 metsi 16:29
- Bitki Çeşitleri emreemin 16:25
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 16:25
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 16:25
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 16:25
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 16:02
- Bitki Armatürü SeaWorld 16:02
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 16:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 15:38
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 15:22
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:16
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:16
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:16
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 14:39
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 14:28
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 14:17
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 14:17
- Balık Yavruluğu - Akvaryum Malzemeleri - Teraryum karidesrehberi 14:16
- Anubias - Bucephalandra - Moss Çeşitleri karidesrehberi 14:16
- Neocaridina - Caridina Karides- Cüce Kerevit - Yem karidesrehberi 14:16
- Fanlı Akvaryum Soğutma Termostatlı karidesrehberi 14:16
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:50
- Tailand İthal Halfmoon & Fil Kulak Ve Plakat Bett betta.ist 13:38
- 100/200/300 Watt Isıtıcı Sıfır betta.ist 13:38
- Artemia İster Kg & Microfex betta.ist 13:37
KULLANICILAR
- 95 Online Kullanıcı, 51 Üye
Online Kullanıcılar
EKAR,
TheDS,
umutak,
OKIRATLI,
sina cen,
isakaynak,
AreS,
Ahmedis,
Kemalk41,
gachuafireice,
BilalM.,
Ehtiyar,
0rnn,
tukabu,
hasancn,
Urar,
ternapi,
Öğretmen Ali,
Tuby,
CevdetSERBEST,
Sütçü,
Kınayu,
nazemert,
altuntasseref,
Koksal Gurkan,
Sungurr,
akinsinan,
MiSoSiKiaN,
DigitalPen,
portre,
osmandbnl,
-RBG-,
Ancalagon,
Balikcidede,
bysmokin,
Jeveux,
Ahmetcn9,
solana_dhOl,
yeekim,
yilmaz006,
Osmand,
Hknçkl,
Laetacara,
SJess,
Alibicimcilci,
fissidens,
OsmanEnes,
kutay3757,
Mustafasesen,
oguzozt,
exCaLiSTa,
Erdinç güngör,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
