ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Mystery
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
13
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
16 Ağustos 2009 21:04
Son Ziyaret:
11 Haziran 2013 23:07
Toplam Mesaj:
487 [0.08 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
emre gözalan
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
SON 10 MESAJI
Ankara'da Köpek beslemek
Bu konuyu aynı başlıkla daha önceden açmıştım fakat o konu genel bilgi edinmek içindi.Şimdi spesifik , belirgin sorular sormak için açıyorum.
Askerden sonra Ankara'da iş buldum ve Ankara'ya ablamın yanına yerleştim.Köpeklerim İstanbul'da abimde kalıyorlar.Yakın bir tarihde kendi evime taşınmam gerekiyor ve aşağıda ki özelliklere sahip kiralık bir müstakil ev yada apartman dairesi arıyorum.
1-) Aidat dahil 800 lirayı geçmemeli.
2-) Bulunduğu site apartman vs. dahilinde köpek beslemek için hiç bir kısıtlama , kural olmamalı.Mümkünse hayvan sever çağdaş bir çevrede yer almalı.
3-) SüperOnline fiberoptik alt yapısı bulunmalı
4-) Büyüklük olarak 90m2 yeterli. 1+1 , 2+1 uygun.
5-) Doğal gaz Kombi , doğalgaz soba vb gibi yaktığın kadar öde sisteminde bir ısıtmaya sahip olmalı.
6-) Ev sahibinin bekara ev kiralamak açısından sıkıntıları olmamalı.
Yaşadığınız çevrede bu şartlara sahip bir ev varsa yada lokasyonunu tam biliyorsanız ve paylaşırsanız çok sevinirim.
Şimdiden çok teşekkür ederim .
Bu konuyu aynı başlıkla daha önceden açmıştım fakat o konu genel bilgi edinmek içindi.Şimdi spesifik , belirgin sorular sormak için açıyorum.
Askerden sonra Ankara'da iş buldum ve Ankara'ya ablamın yanına yerleştim.Köpeklerim İstanbul'da abimde kalıyorlar.Yakın bir tarihde kendi evime taşınmam gerekiyor ve aşağıda ki özelliklere sahip kiralık bir müstakil ev yada apartman dairesi arıyorum.
1-) Aidat dahil 800 lirayı geçmemeli.
2-) Bulunduğu site apartman vs. dahilinde köpek beslemek için hiç bir kısıtlama , kural olmamalı.Mümkünse hayvan sever çağdaş bir çevrede yer almalı.
3-) SüperOnline fiberoptik alt yapısı bulunmalı
4-) Büyüklük olarak 90m2 yeterli. 1+1 , 2+1 uygun.
5-) Doğal gaz Kombi , doğalgaz soba vb gibi yaktığın kadar öde sisteminde bir ısıtmaya sahip olmalı.
6-) Ev sahibinin bekara ev kiralamak açısından sıkıntıları olmamalı.
Yaşadığınız çevrede bu şartlara sahip bir ev varsa yada lokasyonunu tam biliyorsanız ve paylaşırsanız çok sevinirim.
Şimdiden çok teşekkür ederim .
Hayvan beslemek caiz mi?
Istanbul'da ki eski mahallemde camiden dönen ihtiyar bir amca uyarmıştı beni köpek gezdirirken.Bunların ne etinden ne sütünden yararlanıyorsun bunlar haram at sokağa demişti.Bende o tarihten beri araştırıyorum.
Köpek beslemenin caiz olup olmadığını anlatmadan önce müslümanlar arasında ki köpek fobisinin bir benzerinin 12. ve 13. yüzyılda reform ve protestan mezhebi öncesi hristiyan orta çağ avrupasında olduğunu paylaşmak isterim.Hristiyanlık yayılışından itibaren kendisinden başka bütün dinleri yasakladığı ve o dinlere ayit bütün ikonları yasaklamaya çalışmaktaydı. Kedi beslemekte mısır dinlerinin ve geleneklerine özgü bir alışkanlıktı.Özellikle kara dişi kediler mısır dinlerinde tanrıça olarak kabul edilirlerdi.Dolayısıyla 12.yy hristiyan avrupasında kedi beslemek yasaktı. Kara kedi besleyenler cadı diye yakılırdı. Kara kedinin uğursuzluk getirdiği batıl inancı buradan gelir.
Konuya dönelim.Islamiyette örneğin domuz tümüyle haram bir hayvandır. Eti , sütü hatta beslenmesi bile haramdır. Bilimsel olarak incelediğinizde domuz etobur bir hayvan olmasından dolayı otobur hayvanlara göre bakteri taşıma riski daha yüksektir.Domuzu bırakın yemeği bir çiftlik hayvanı olarak beslendiğinde ve üretildiğinde atmosfere tonlarca metan gazı bırakılmış olunur , çevredeki akarsular gibi kaynaklara bile zararlıdır. Domuz sadece vahşi doğada olması gereken , vahşi doğadaki besin zincirince bir rolu olan insanlar tarafından üretilmemesi gereken bir hayvandır.
Köpeğe gelirsek.Köpek tümüyle haram bir hayvan değildir.Hatta pek çok müslüman köpeğin bir amaç uğrunda beslendiğinde ki bu amaçlar avlanma , koruma olarak sıralanır , caiz olduğunu aksi durumda haram olduğunu düşünürler fakat bu yanlıştır. Zaten köpeğin bir evcil hayvan olarakda beslenmesi insana fayda sağlayacaktır. Her gün köpeği dolaştıracak yürüyüş yapacak spor yapacak.Hayvan sevgisini ve merhameti öğrenecektir.Dolayısıyla köpek evcil hayvan olarakda beslenebilinir.
Köpek konusunda haram olan :
Köpek eti yemektir.
Köpeği süslemektir.
Köpek beslemek batılı toplumlarda daha sık görüldüğü için islam ülkelerinde haram gibi algılanır.Fakat haram oluşuyla ilgili hiç bir hadis yoktur.
Istanbul'da ki eski mahallemde camiden dönen ihtiyar bir amca uyarmıştı beni köpek gezdirirken.Bunların ne etinden ne sütünden yararlanıyorsun bunlar haram at sokağa demişti.Bende o tarihten beri araştırıyorum.
Köpek beslemenin caiz olup olmadığını anlatmadan önce müslümanlar arasında ki köpek fobisinin bir benzerinin 12. ve 13. yüzyılda reform ve protestan mezhebi öncesi hristiyan orta çağ avrupasında olduğunu paylaşmak isterim.Hristiyanlık yayılışından itibaren kendisinden başka bütün dinleri yasakladığı ve o dinlere ayit bütün ikonları yasaklamaya çalışmaktaydı. Kedi beslemekte mısır dinlerinin ve geleneklerine özgü bir alışkanlıktı.Özellikle kara dişi kediler mısır dinlerinde tanrıça olarak kabul edilirlerdi.Dolayısıyla 12.yy hristiyan avrupasında kedi beslemek yasaktı. Kara kedi besleyenler cadı diye yakılırdı. Kara kedinin uğursuzluk getirdiği batıl inancı buradan gelir.
Konuya dönelim.Islamiyette örneğin domuz tümüyle haram bir hayvandır. Eti , sütü hatta beslenmesi bile haramdır. Bilimsel olarak incelediğinizde domuz etobur bir hayvan olmasından dolayı otobur hayvanlara göre bakteri taşıma riski daha yüksektir.Domuzu bırakın yemeği bir çiftlik hayvanı olarak beslendiğinde ve üretildiğinde atmosfere tonlarca metan gazı bırakılmış olunur , çevredeki akarsular gibi kaynaklara bile zararlıdır. Domuz sadece vahşi doğada olması gereken , vahşi doğadaki besin zincirince bir rolu olan insanlar tarafından üretilmemesi gereken bir hayvandır.
Köpeğe gelirsek.Köpek tümüyle haram bir hayvan değildir.Hatta pek çok müslüman köpeğin bir amaç uğrunda beslendiğinde ki bu amaçlar avlanma , koruma olarak sıralanır , caiz olduğunu aksi durumda haram olduğunu düşünürler fakat bu yanlıştır. Zaten köpeğin bir evcil hayvan olarakda beslenmesi insana fayda sağlayacaktır. Her gün köpeği dolaştıracak yürüyüş yapacak spor yapacak.Hayvan sevgisini ve merhameti öğrenecektir.Dolayısıyla köpek evcil hayvan olarakda beslenebilinir.
Köpek konusunda haram olan :
Köpek eti yemektir.
Köpeği süslemektir.
Köpek beslemek batılı toplumlarda daha sık görüldüğü için islam ülkelerinde haram gibi algılanır.Fakat haram oluşuyla ilgili hiç bir hadis yoktur.
Taş Dünyasına Ulaşım
Maltepe'den kadıköy'e , kadıköy'den Beşiktaş'a , Beşiktaş'tan Taksim'e , Taksim'den Mecidiyeköy'e , Mecidiyeköy'den Göktürk otobüsüne bin kemerlerin orada in oradan sora sora bul.
Arabayla köprü yoluna doğru bodosloma gazla köprüyü geçince türktelekom stadını görene kadar pedaldan çekme ayanı sol şeritte.Türktelekomu geçince biraz ilerden kemerburgaz die ayrılıyor yol oradan sap göktürke mevzilen.Göktürkten kemerburgaz su kemerlerine doğru mevzilen oralarda sor.Gitmişken turşu da al.
Yada benim gibi yap başka bir şehre taşın nereye ulaşmak istersen 15 dk da ulaş.80 yıllık ömrünün 17 yılını trafikte harcama
kijthae 2013-02-10 15:56:36
Maltepe'den kadıköy'e , kadıköy'den Beşiktaş'a , Beşiktaş'tan Taksim'e , Taksim'den Mecidiyeköy'e , Mecidiyeköy'den Göktürk otobüsüne bin kemerlerin orada in oradan sora sora bul.
Arabayla köprü yoluna doğru bodosloma gazla köprüyü geçince türktelekom stadını görene kadar pedaldan çekme ayanı sol şeritte.Türktelekomu geçince biraz ilerden kemerburgaz die ayrılıyor yol oradan sap göktürke mevzilen.Göktürkten kemerburgaz su kemerlerine doğru mevzilen oralarda sor.Gitmişken turşu da al.
Yada benim gibi yap başka bir şehre taşın nereye ulaşmak istersen 15 dk da ulaş.80 yıllık ömrünün 17 yılını trafikte harcama
Bilgisayarıma Windows 7 Professional 64 Bit Yükledim Amaaa....
Mavi ekranda ne yazıyor ? Windowsla uğraşmaktansa al bir mac tertemiz kullan
Mavi ekranda ne yazıyor ? Windowsla uğraşmaktansa al bir mac tertemiz kullan
Türkçe'si varken!
[QUOTE=M.Tuna]Pet Shop:Evcil Hayvan Dükkanı
[/QUOTE]
" Forum , grup , mesaj "
Türkçemizi korumamız gerektiğini öğütlerken bile yabancı kelimelerden kurtulamıyoruz.
Her gün araba vitesine Fransızca hız demek yerine ( fransızca vitesse " hız " demektir ) Türkçe hız demezsek. Tren vagonuna Almanca araba demek yerine ( almanca wagen " araba " demektir.) Türkçe araba demezsek. Forum kelimesi yerine oturum kelimesini kullanmazsak. Küme demek yerine grup dersek.İleti demek varken mesaj dersek bu iş olmaz.
Bu konuda oldukça bilgisisiz. Ben bu forumda defalarca kez yasaklandım. Nedeni türkçeyi yanlış kullanmamdı.Her defasında sizde çok doğru kullanmıyorsunuz demeye çalıştım kimse anlamadı.Günlük kullandığımız 200 kelimenin 30'u fransızca , arapça , farsça , ingilizce.1800'lerde yazılmış edebi eserlerdeki Türkçe ile bu gün kullanılan Türkçe'yi karşılaştırın zaten bu dilin geri dönülemez biçimde değiştini idrak edeceksiniz.
Bu yüzden bırakında raat raat yaziim
[QUOTE=M.Tuna]Pet Shop:Evcil Hayvan Dükkanı
Lütfen sizde ekleyin forumda gözünüze çarpan yabancı kelime ya da kelime gruplarını.
10 BİN yıllık Türkçe'mizi 70-80 yıllık Fransızca'dan devşirme İngilizce'ye kurban etmeyelim.
Forumda Türkçe kullanalım.
Eski mesajlarımda yabancı kelime kullandığımı hatırladım ve bu yüzden açtım bu konuyu.(Büyük hata)
Tarihte tüm yok olmuş medeniyetlerin biraz öncesine bakacak olursak ''dillerini''kaybetmiş olduğunu görürüz.
Bu forumu alışveriş merkezlerinin yabancı dil tabelası çöplüğüne çevirmeyelim.
Reverse ozmos:Ters Geçişme ya da biyolojik geçişme...(Türkçe'si varken)
" Forum , grup , mesaj "
Türkçemizi korumamız gerektiğini öğütlerken bile yabancı kelimelerden kurtulamıyoruz.
Her gün araba vitesine Fransızca hız demek yerine ( fransızca vitesse " hız " demektir ) Türkçe hız demezsek. Tren vagonuna Almanca araba demek yerine ( almanca wagen " araba " demektir.) Türkçe araba demezsek. Forum kelimesi yerine oturum kelimesini kullanmazsak. Küme demek yerine grup dersek.İleti demek varken mesaj dersek bu iş olmaz.
Bu konuda oldukça bilgisisiz. Ben bu forumda defalarca kez yasaklandım. Nedeni türkçeyi yanlış kullanmamdı.Her defasında sizde çok doğru kullanmıyorsunuz demeye çalıştım kimse anlamadı.Günlük kullandığımız 200 kelimenin 30'u fransızca , arapça , farsça , ingilizce.1800'lerde yazılmış edebi eserlerdeki Türkçe ile bu gün kullanılan Türkçe'yi karşılaştırın zaten bu dilin geri dönülemez biçimde değiştini idrak edeceksiniz.
Bu yüzden bırakında raat raat yaziim
Yol bisikleti pompa
Merhaba
IStanbul'da yaşarken yol bisikleti almıştım.Şimdi Ankara'ya getirdim ama presta sibopa uygun pompa bulamıyorum.Nereden bulabilirim ? Internettede araştırdım ama ülkede bir tane presta sibop pompa yok.
Merhaba
IStanbul'da yaşarken yol bisikleti almıştım.Şimdi Ankara'ya getirdim ama presta sibopa uygun pompa bulamıyorum.Nereden bulabilirim ? Internettede araştırdım ama ülkede bir tane presta sibop pompa yok.
Sigarayı bırakmak
[QUOTE=unotim123]İçmeyenlere kolay geliyor diye bir şey yok. Neden bunun arkasına bu kadar sığınılıyor anlayamıyorum. Şeker bağımlılığı da hemen hemen aynı şey. Buğday unu vs. de vücuda alındıktan sonra morfine dönüştürülüyor. Onlarda da aslında morfin bağımlısı oluyorsunuz. Ancak şeker gibi şeylerde zihin bağlantıları oldukça zayıf. Sigaradaki gibi sigara-çay, sigara-yemek sonrası, sigara-sıkıntı gibi zihin eşleştirmeleri yok. Zihin bağlılığınızı kırmak için de eşleştirmeleri zihninizde yeniden gözden geçirmelisiniz. Bu istek meselesi. Yani içine düşülen bir çıkmaz değil, kişi istiyorsa bırakır, istemiyorsa bırakmaz. Bu kadar basit. [/QUOTE]
Bende eski kullanıcılardanım.Siz bağımlı olmadığınız için aklınıza sigara geldiğinde " zararlı , pahalı , saçma sapan , zehir... " diyip geçiyorsunuz. Sigara içme isteği sadece düşünce düzeyinde olduğu için içmenin neden olduğu sağlık sorunlarını aklınıza getirip bu fikirden saniyeler içinde uzaklaşabiliyorsunuz.Fakat bağımlı insanların beyindeki dopamin dengeleri bozulduğu için son sigaralarından sonra yaşadıkları sigara içme dürtüsüyle mücadele etmek zorundalar ve inanın bu dürtü yüzünden 1 saliselik bir kararsızlığınızda bile kendinizi elinizde sigarayla buluyorsunuz.Fakat inatla devam ederseniz bu dürtüyü kontrol etmeyide öğreniyorsunuz.
Şekerin morfin ile ilgili hiç bir bağlantısı yoktur.Morfin bir uyuşturucu maddedir , bahsettiğiniz şey dopamin.
Ben whyquit.com daki yazıları okuyarak bıraktım. Yakında bu siteyi türkçeye çevirmeyi planlıyorum.
Sigaradan kurtulmanın tek yöntemi kesip atmaktır yani Cold Turkey.
kijthae 2013-01-08 11:33:25
[QUOTE=unotim123]İçmeyenlere kolay geliyor diye bir şey yok. Neden bunun arkasına bu kadar sığınılıyor anlayamıyorum. Şeker bağımlılığı da hemen hemen aynı şey. Buğday unu vs. de vücuda alındıktan sonra morfine dönüştürülüyor. Onlarda da aslında morfin bağımlısı oluyorsunuz. Ancak şeker gibi şeylerde zihin bağlantıları oldukça zayıf. Sigaradaki gibi sigara-çay, sigara-yemek sonrası, sigara-sıkıntı gibi zihin eşleştirmeleri yok. Zihin bağlılığınızı kırmak için de eşleştirmeleri zihninizde yeniden gözden geçirmelisiniz. Bu istek meselesi. Yani içine düşülen bir çıkmaz değil, kişi istiyorsa bırakır, istemiyorsa bırakmaz. Bu kadar basit. [/QUOTE]
Bende eski kullanıcılardanım.Siz bağımlı olmadığınız için aklınıza sigara geldiğinde " zararlı , pahalı , saçma sapan , zehir... " diyip geçiyorsunuz. Sigara içme isteği sadece düşünce düzeyinde olduğu için içmenin neden olduğu sağlık sorunlarını aklınıza getirip bu fikirden saniyeler içinde uzaklaşabiliyorsunuz.Fakat bağımlı insanların beyindeki dopamin dengeleri bozulduğu için son sigaralarından sonra yaşadıkları sigara içme dürtüsüyle mücadele etmek zorundalar ve inanın bu dürtü yüzünden 1 saliselik bir kararsızlığınızda bile kendinizi elinizde sigarayla buluyorsunuz.Fakat inatla devam ederseniz bu dürtüyü kontrol etmeyide öğreniyorsunuz.
Şekerin morfin ile ilgili hiç bir bağlantısı yoktur.Morfin bir uyuşturucu maddedir , bahsettiğiniz şey dopamin.
Ben whyquit.com daki yazıları okuyarak bıraktım. Yakında bu siteyi türkçeye çevirmeyi planlıyorum.
Sigaradan kurtulmanın tek yöntemi kesip atmaktır yani Cold Turkey.
Resmen Vahşet
çinliler hastalık gibiler. Köpek , kedi yemeleri , ufacık çocukları olympiyatlara işkence verici yöntemlerle hazırlamaları , insan hakları diye bir şeyden haberleri olmaması...

Anahtarlığın arkasında ki zekaya bakarmısın. Balığın ölümünü hızlı tüketim yöntemine çevirmiş adam.Balık ölünce koşup bir tane daha alıyor insanlar. Şeytani bir zeka.Basit ama karmakarışık tıpkı bir virus gibi.
kijthae 2013-01-07 22:07:31
çinliler hastalık gibiler. Köpek , kedi yemeleri , ufacık çocukları olympiyatlara işkence verici yöntemlerle hazırlamaları , insan hakları diye bir şeyden haberleri olmaması...

Anahtarlığın arkasında ki zekaya bakarmısın. Balığın ölümünü hızlı tüketim yöntemine çevirmiş adam.Balık ölünce koşup bir tane daha alıyor insanlar. Şeytani bir zeka.Basit ama karmakarışık tıpkı bir virus gibi.
349. Yedek Subay Aday Adayları
345 ksd var burada.24 Eylül'den beri sivil vatandaşım :)
kijthae 2012-11-27 21:10:44
345 ksd var burada.24 Eylül'den beri sivil vatandaşım :)
Askerde herşeye alışılıyor ama asıl şoku acemi birliğinden usta birliğine geçerken yaşıyorsunuz.Acemi birliği aslında askerlik sayılmaz , yaz okulu gibidir.Fiziksel olarak biraz yorucudur.Size tavsiyem eğer düzenli spor yapmıyorsanız , sabahları erken kalkın , yürüyüş yapın , koşun.Bir kaç hafta önceden bile spor yaparsanız çok zorlanmazsınız.Çokda abartmaya gerek yok.Acemiliğin bir diğer zor tarafı ise ilk defa silah kullanıyor olmanız.Kullanacağınız silah oldukça tehlikeli bunu öğrenmeye psikolojik olarak hazır hissetmiyorsanız acemi birliğinde bunu paylaşmanızı tavsiye ederim.Acemi birliğinde kısa dönem asker diğer kısa dönem askerlerle birlikte tamamlar 30 günlük acemiliği.Buradaki insanlar üniversite mezunu olduğu için iletişim problemi yaşamazsınız pek fazla.Kültür farkı olur daima fakat oldukça uyumlu geçer.
Benim ustalığım Aydın/Didim'e bağlı bir dış karakoldaydı.Karakolda sadece ben ve karakol komutanı ingilizce biliyordu bu yüzden temel görevim karakola gelen ingilizlere yardımcı olmak ve tercüme yapmaktı.Fakat bu karakola gelene kadar 2 hafta aydın il jandarmada kaldım ve orası feci bir yerdi.Gece 3.30'a kadar koğuşta gürültü kesilmezdi.Tam uyuyacakken birisi bağıra bağıra koğuşa girerdi.4.00 gibi uyuyabilir sabah 5.30'da dolaplara vurula vurula uyandırılırdım.Askerde bazı yerlerde devrecilik vardır eskiler yenileri ezer.Onlara daha çok iş yaptırır.Uzun dönem askerler her zaman kısa dönemleri küçümserler..155 günde sadece bir kere " keşke bende üniversite okusaydım " diyeni duydum çoğu neden okumadım demez , okuyanı küçümser.Tabi maddi olanaksızlıklardan okuyamayan çocuklarda var , okumak istemeyende.Ben yaptığım işlerden asla gocunmadım ama diğer insanların sürekli küfretmesi , uyarmama rağmen fiziksel şakalar yapmaları.Eğitimsiz oluşları nedeniyle konuşacak hiç bir konu bulamam beni bunaltmıştı.Bunların dışında yaptığınız sabah temizliği ( mıntıka ) , hizmetler aslında insanı insan yapıyor.Benim karakolum oldukça iyiydi Aydın il jandarmaya göre.Herşeye rağmen hala ayda bir kez arıyorum asker arkadaşlarımı.
Söylediğim gibi askerlik insanı insan yapıyor.Kesinlikle yaşanması gereken bir tecrübe ve çok kutsal bir görev. İyi tezkereler.
SON MESAJLAR
- Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım EmiirKaan, 22:40
Yeni Üye Forumu - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 20:46
Akvaryum Tanıtımı - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum Ers1905, 18:59
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - 400 Litre Havuz Aguamentist, 15:44
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Lapistes Yavruları scorpion26, 12:26
Canlı Doğuranlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Show Boy Albino Astronot MarkOrion 00:39
- Saklama Kabında Hazır Mikro Kurt wallece 00:36
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 00:10
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 23:42
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 23:22
- Satılık Afro Jalo Reef Yavrular thercan 23:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 23:08
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 23:08
- Moss Teli CevdetSERBEST 23:08
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 23:06
- Ultra Clear 100*50*30 fissidens 23:00
- Ultra Clear Akvaryum Ve Sehpa fissidens 23:00
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 22:30
- Uygun Fiyata Akvaryum Malzemeleri ozan_1903 22:30
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 22:30
- Kırmızı Yapraklı Amazon Ramses06 21:33
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 20:40
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 20:31
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 20:31
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:47
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:47
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:47
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 18:21
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 18:08
- Canlı Yem Ve Hikari Betta Bio Gold Arıyorum ILGIN 17:50
- Küp 3-5 Lik Akvaryum ILGIN 17:50
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 16:29
- Akvaryum 30*30 metsi 16:29
- Bitki Çeşitleri emreemin 16:25
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 16:25
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 16:25
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 16:25
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 16:02
- Bitki Armatürü SeaWorld 16:02
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 16:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 15:38
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 15:22
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:16
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:16
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:16
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 14:39
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 14:28
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 14:17
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 14:17
- Balık Yavruluğu - Akvaryum Malzemeleri - Teraryum karidesrehberi 14:16
- Anubias - Bucephalandra - Moss Çeşitleri karidesrehberi 14:16
- Neocaridina - Caridina Karides- Cüce Kerevit - Yem karidesrehberi 14:16
- Fanlı Akvaryum Soğutma Termostatlı karidesrehberi 14:16
KULLANICILAR
- 70 Online Kullanıcı, 38 Üye
Online Kullanıcılar
Hidro Dinamik,
kasim12,
0rnn,
Jeveux,
hasancn,
Urar,
Tuby,
Öğretmen Ali,
altuntasseref,
simsela,
tukabu,
MiSoSiKiaN,
TheDS,
osmandbnl,
-RBG-,
bysmokin,
Sungurr,
EKAR,
Kınayu,
sina cen,
DigitalPen,
Gökdeniz Kale,
GokturkEkinci,
heserx,
ternapi,
aupqua,
Corydoras.gram,
shkola onlain_zrei,
wille6994,
Ehtiyar,
yeekim,
MarkOrion,
Mertkk,
Tata,
wallece,
Sufisu,
TuRKeR,
alperibis,
LEGEND59,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
