ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Didon
Kullanıcı Grubu:
Forum Özel Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
226
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
17 Mart 2010 18:58
Son Ziyaret:
18 Kasım 2024 08:37
Toplam Mesaj:
642 [0.11 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Asim
Doğum Tarihi:
18 Nisan 1983
Yaş:
43
İl:
Ankara
Meslek:
Yazılım Mühendisi, OSCP,VMCE
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Asim
SON 10 MESAJI
Mon Cala Reef
Merhabalar;
Uzun zamandır güncelleme yapamıyordum, mercan sayımız biraz arttı kaya tasarımında da ufak tefek değişiklikler yaptım. Tüm parametreler ideal seviyede devam ediyoruz.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/90319/161020241251461.jpg[/IMG]
Keyifli hobiler dilerim.
Merhabalar;
Uzun zamandır güncelleme yapamıyordum, mercan sayımız biraz arttı kaya tasarımında da ufak tefek değişiklikler yaptım. Tüm parametreler ideal seviyede devam ediyoruz.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/90319/161020241251461.jpg[/IMG]
Keyifli hobiler dilerim.
Moli Ve Suyu Sertleştiren Taşlar Hakkında
[QUOTE=Hasan usta]Elimde bolca suyun vurduğu yerlerden deniz taşları var. Normalde başka türlerde taşlara porçöz testi uygulaması yaparak salınım yapmayanları ayırırım ama bu moli akvaryumunda çok küçük taşlardan taban yapmak istiyorum. Buda testleri epeyce zorlaştırıyor. Tek tek ayırmak imkansız.
Bir yazıda molilerin sert su sevdiğini okudum. Hatta tuz atanlar filan var. Bu taşları eğer porcozle ayirmazsam zannedersem suyu sertlestiriyor. Buda aslinda benim için tam isabet demek. Hem baliklarin hem de benim istedigim gibi olur.
Bu uygulama ne kadar doğru olur taşları kaynatip direk akvaryuma koysam moliler için iyi olur mu acaba [:cool:][/QUOTE]
Mollyler acı su ve tuzlu suyu tolere edebilirler. Genellikle sert yumuşak ifadeleri ph için kullanılıyor. Bendeki molly 1.026 tuzlulukta 201 gündür mutlu mesut yaşıyor, tanktaki ph 8.2. Eğer taşların php arttıracağından şüpheleniyorsanız taşları bir suda bekletip bu suyun phını ölçebilirsiniz.
[QUOTE=Hasan usta]Elimde bolca suyun vurduğu yerlerden deniz taşları var. Normalde başka türlerde taşlara porçöz testi uygulaması yaparak salınım yapmayanları ayırırım ama bu moli akvaryumunda çok küçük taşlardan taban yapmak istiyorum. Buda testleri epeyce zorlaştırıyor. Tek tek ayırmak imkansız.
Bir yazıda molilerin sert su sevdiğini okudum. Hatta tuz atanlar filan var. Bu taşları eğer porcozle ayirmazsam zannedersem suyu sertlestiriyor. Buda aslinda benim için tam isabet demek. Hem baliklarin hem de benim istedigim gibi olur.
Bu uygulama ne kadar doğru olur taşları kaynatip direk akvaryuma koysam moliler için iyi olur mu acaba [:cool:][/QUOTE]
Mollyler acı su ve tuzlu suyu tolere edebilirler. Genellikle sert yumuşak ifadeleri ph için kullanılıyor. Bendeki molly 1.026 tuzlulukta 201 gündür mutlu mesut yaşıyor, tanktaki ph 8.2. Eğer taşların php arttıracağından şüpheleniyorsanız taşları bir suda bekletip bu suyun phını ölçebilirsiniz.
Akvaryumu Nasıl Soğuturum ?
[QUOTE=bgoktug]120x65x60 bir akvaryumum var, maswa yavrularım var 30 adet ve akvaryumu bir türlü soğutamıyorum sıcaklık sabit 28.5 - 29 arasında kalıyor.
[B]ne yapmam lazım ?[/B][/QUOTE]
Bütçeniz uygunsa soğutucu yoksa termostatlı fan.
[QUOTE=bgoktug]120x65x60 bir akvaryumum var, maswa yavrularım var 30 adet ve akvaryumu bir türlü soğutamıyorum sıcaklık sabit 28.5 - 29 arasında kalıyor.
[B]ne yapmam lazım ?[/B][/QUOTE]
Bütçeniz uygunsa soğutucu yoksa termostatlı fan.
Mon Cala Reef
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/90319/020720241617011.jpg[/IMG]
Tekrar merhabalar;
Bir süredir güncelleme yapmıyordum, tankta her şey stabil şekilde devam ediyor.
İki yeni arkadaş geldi, alg eater goby ve tomini tang.
Keyifli ve kayıpsız hobiler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/90319/020720241617011.jpg[/IMG]
Tekrar merhabalar;
Bir süredir güncelleme yapmıyordum, tankta her şey stabil şekilde devam ediyor.
İki yeni arkadaş geldi, alg eater goby ve tomini tang.
Keyifli ve kayıpsız hobiler.
3 Ay İçin Akvaryumu Kendi Başına Bırakma(oto))
[QUOTE=Auditore] götürmem mümkün değil keşke olsaydı ben dediğiniz gibi günde bir defa yemleteyim yada iki defa az az olmak şartıyla su değerleri bozulmasın en azından [/QUOTE]
Sistemi kendi başına bırakacaksanız en azından bir ip kamera alıp uzaktan izlemeniz iyi olur. Otomatik yemleme bir süre sonra nemden yem atmayı durdurabilir yada buharlaşma fazla olabilir. Günlük izlersiniz sorun olursa müdahale etme şansınız olur. Kolaylıklar dilerim.
[QUOTE=Auditore] götürmem mümkün değil keşke olsaydı ben dediğiniz gibi günde bir defa yemleteyim yada iki defa az az olmak şartıyla su değerleri bozulmasın en azından [/QUOTE]
Sistemi kendi başına bırakacaksanız en azından bir ip kamera alıp uzaktan izlemeniz iyi olur. Otomatik yemleme bir süre sonra nemden yem atmayı durdurabilir yada buharlaşma fazla olabilir. Günlük izlersiniz sorun olursa müdahale etme şansınız olur. Kolaylıklar dilerim.
Kerevitim Niye Ölmüş Olabilir
Kabuk değiştirmiş olabilir.
Kabuk değiştirmiş olabilir.
Hastane Akvaryumu
[QUOTE=HakanYILDIZ]Hastanenin coğrafî konumu, akvaryumun bulunacağı odada pencere var mı, halka açık bir ortamda mı duracağı ve başka bir çok etken olduğu için sorunuz net değil. Subjektif bakış açınızla bir kurulum yapmalısınız. "Hastane akvaryumu" diye bir ayrım olacağını sanmıyorum.[/QUOTE]
Sanırım karantina akvaryumu demek istenmiş.
[QUOTE=HakanYILDIZ]Hastanenin coğrafî konumu, akvaryumun bulunacağı odada pencere var mı, halka açık bir ortamda mı duracağı ve başka bir çok etken olduğu için sorunuz net değil. Subjektif bakış açınızla bir kurulum yapmalısınız. "Hastane akvaryumu" diye bir ayrım olacağını sanmıyorum.[/QUOTE]
Sanırım karantina akvaryumu demek istenmiş.
Direk Akış Reverse O. Cihaz Hk.
[QUOTE=TrAkvaryumTr]
Hocam,Siz Amerikayı tekrar keşfet'in meraklısınız heralde keşiflere,pahalı malzeme almaya devam edin bakın inatla işi kişiselleştiriyorsunuz.Forumda birde çok bilmişlerin lafını söylemiş klasik hemen böyle laflar söyleniyor,arkadaşlar usta ya(Bazı konularda amerikayı tekrar keşfetmek gerekli olabiliyor sanırım,)Çok komik oluyorsunuz bu lafı söyleyince bir anlamı yok ki bu lafın söylediniz ne oldu şimdi.Bırakın şöyle karşıdakini ezme laflarını.Yotube dene bir şey var siz heralde kullanmıyorsunuz.Başka yüzyıllar içindeyiz herhalde.Girin bakın bakalım kuru yem yiyen mandarin var mı yok mu.Siz 50 100 bin tl ye akvaryum yapın siz kralsınız,işin pirisiniz 15 yıl yapmışsınız biz kimiz bilicez.Siz heralde herkezi cahil,araştırma yapmazsanıyorsunuz insanları.Hala tunzeden bahsediyorsunuz,hala ucuz ışıktan bahsediyorsunuz,sizin cebinizde para çok olabilir.Gidin en pahalı ekipmanı alın,ucuz ekipmanlarla yapıcaklarada olmaz etmez demeyin,onlarında heveslerini rezil etmeyin,çok biliyormuş tavırlarından vazgeçin bu forumda herkezde bu var,ben yaptım ben ettim çok iyi biliyorum.İsterseniz ömrünüzü verin hobiye,benim için bir anlamı yok.Bakın inatla %100 haklısınız diyorum hala laf sokmaya çalışmışsınız.İşiniz yok heralde gerginlik yaratmak istiyorsunuz.[:D]Bu forumda herkez nedense çok bilmiş,gerek yok bu saatten sonra forumdan bilgi almaya yabancı forumlarda böyle üstünlük taslamalar yok zaten en iyisi oralarda kaliteli tartışmalara girmek.Laf sokmadan.[/QUOTE]
Mesajınızın hepsini okumadım bir yerden sonra bıraktım. Olayı kişiselleştiren sizsiniz. Ben gayet sakin yazarken siz germek için uğraşıyorsunuz ama kusura bakmayın istediğiniz olmayacak. :) lütfen çatacak başkasını bulun o kişi ben değilim. Sıfır bilgi ve tecrübenizle milleti yanlış yönlendirmeyin kendiniz küçük dünyanızda istediğinizi yapın. Selametle.
[QUOTE=TrAkvaryumTr]
Hocam,Siz Amerikayı tekrar keşfet'in meraklısınız heralde keşiflere,pahalı malzeme almaya devam edin bakın inatla işi kişiselleştiriyorsunuz.Forumda birde çok bilmişlerin lafını söylemiş klasik hemen böyle laflar söyleniyor,arkadaşlar usta ya(Bazı konularda amerikayı tekrar keşfetmek gerekli olabiliyor sanırım,)Çok komik oluyorsunuz bu lafı söyleyince bir anlamı yok ki bu lafın söylediniz ne oldu şimdi.Bırakın şöyle karşıdakini ezme laflarını.Yotube dene bir şey var siz heralde kullanmıyorsunuz.Başka yüzyıllar içindeyiz herhalde.Girin bakın bakalım kuru yem yiyen mandarin var mı yok mu.Siz 50 100 bin tl ye akvaryum yapın siz kralsınız,işin pirisiniz 15 yıl yapmışsınız biz kimiz bilicez.Siz heralde herkezi cahil,araştırma yapmazsanıyorsunuz insanları.Hala tunzeden bahsediyorsunuz,hala ucuz ışıktan bahsediyorsunuz,sizin cebinizde para çok olabilir.Gidin en pahalı ekipmanı alın,ucuz ekipmanlarla yapıcaklarada olmaz etmez demeyin,onlarında heveslerini rezil etmeyin,çok biliyormuş tavırlarından vazgeçin bu forumda herkezde bu var,ben yaptım ben ettim çok iyi biliyorum.İsterseniz ömrünüzü verin hobiye,benim için bir anlamı yok.Bakın inatla %100 haklısınız diyorum hala laf sokmaya çalışmışsınız.İşiniz yok heralde gerginlik yaratmak istiyorsunuz.[:D]Bu forumda herkez nedense çok bilmiş,gerek yok bu saatten sonra forumdan bilgi almaya yabancı forumlarda böyle üstünlük taslamalar yok zaten en iyisi oralarda kaliteli tartışmalara girmek.Laf sokmadan.[/QUOTE]
Mesajınızın hepsini okumadım bir yerden sonra bıraktım. Olayı kişiselleştiren sizsiniz. Ben gayet sakin yazarken siz germek için uğraşıyorsunuz ama kusura bakmayın istediğiniz olmayacak. :) lütfen çatacak başkasını bulun o kişi ben değilim. Sıfır bilgi ve tecrübenizle milleti yanlış yönlendirmeyin kendiniz küçük dünyanızda istediğinizi yapın. Selametle.
Direk Akış Reverse O. Cihaz Hk.
[QUOTE=TrAkvaryumTr]
Asım Bey merhaba,bilgi paylaşımı çok güzel,dediklerime karşılık verdiğiniz için teşekkürler.Şimdi siz 20 bin tl tutuyor vergilerle beraber demişsiniz. 11 bin tl oluyor.Bundan 2,3 ay önce 10 bin tl tutuyordu.Az önce tekrar baktım vergilerle 11 bin tl.Sizin dediğiniz gibi olsun deniz akvaryumu çok pahalı zor hobi.Ben kum,kaya,tuz malum siteden getirin demedim,siz öyle birşey eklemişsiniz.Ben neden yerli kayaya 120,150 tl vermeyim.Gidip illa 350 400 tl ithal kayamı almak zorundayım,yok pahalı iyidir öyle oluyor heralde sizin dediğinize göre.Neden reeflowers tuz,kum ile kurulum olmuyor.İlla ithal mi olması lazım.Soft mercan bakacak kişi,neden çok pahalı ışık alsın.Siz neden hemen lps,sps lere daldınız,ps siz akvaryum kurulumu yapanlar var gördüklerimiz Mandrake büyüsü mü.2,3 ay sonra bozuyorlar mı bunlar,onuda geçtim neden illa mercan beslemek zorundamıyım,makro alg diye birşey var ,forumdada bir abimizin çok düşük bütçeyle kurduğu makro alg akvaryumu var.Evet test kiti önemli,ama illa her birini eksizsiz almak zorunda değiliz ki.Test kiti hiç kullanmayanlar var bu kişiler özel bir büyücülük falan mı kullanıyor.Bizim gördüklerimiz gerçek değil heralde.Su değerlerinizi varsa akvaryumcunuzdan fiyatı karşılığında analiz ettirebilirsiniz.Öyle çok büyük paralar istemiyorlar.Şimde ben sizin dediğiniz gibi yola çıksam eğer,tatlı su akvaryumunu bile 10 bin tl ye kuramam çünkü en pahalısını almak zorundayım çünkü ucuz olmaz dandik.Mandarinlerin copepods yediklerini biliyorum,zor kuruyem yerler.(Kuruyem yedirten) var onuda söyleyimde.Ben mandarinlerin beslenme şeklinden bahsetmedim,sadece nadir bir tür dedim.Bana göre apistogramma fiyatına bakıldığında nadir ve ucuz bir tür.Konu kişisel konuya dönüşücek o yüzden ben sizin %100 haklı olduğunuzu,kabul ediyorum.Keyifli hobiler
Saygılar.[/QUOTE]
İsminiz imzanızda yazmadığı için size TrAkvaryumTr olarak hitap ediyorum yanlış anlamayın :)
Söylediklerinize sırasıyla cevap vermeye çalışayım oturup hesap yapmadım 20k da tutar 30k da tutar alixpresste sizin bütçenize göre kalitesi değişen ürünler satılır, 500 + gümrüğede aydınlatma alabilirsiniz 18k+gümrüğede alabilirsiniz. Bu işin bir mühendisliği, ürün kalitesi var fiyatları etkileyen ana unsur bizim kalite diye bildiğimiz ürünün arkasında yatan mühendislik ve kullanılan malzeme kalitesidir. Bu birazda sizin aldığınız üründen beklentinizle orantılıdır. Örneğin sizin aldığınız bm ps sizi mutlu edebilir, ama beni sesi ve toplaması mutlu etmez gidip evladiyelik tunze 9001 yada 9004 takarım. Neden yerli kaya kullanmamanız gerektiği konusunuda şöyle açıklayayım; yerli kayaların çok büyük bir kısmı belirli standartlarda kürlenmez, bir süre sonra tankınıza fosfat nitrat yada farklı bir elementin salınımını yapabilir problemi kendiniz yaratır sonra kendi probleminizi çözmek için yine para harcarsınız. ithal kayaya göre daha az gözeneklidir 2 kg ithal kayanın yaptığı filtrasyon için 7 kg kullanmanız gerekir. Burda pahalı iyidirden ziyade fiyat performans olarak değerlendirin. Her 4 tekeri olan motorlu taşıt olmuyor, faytonlarda da 4 tekerlek var. PS olmadan akvaryum kuranlar belirli bir bilgi birikimine sahip uzun yıllardır bu hobi ile uğraşan kişiler bu hobiye dün başlayan kişiler değil, yani olayı büyü ile değil tecrübe ve bilimsel olarak yapabiliyorlar :) Işık konusuna gelecek olursak; aldığınız ucuz ışıkların led ömürleri yada değerleri çinli üreticinin söylediği kadar doğrudur. 6500k yazan ışık gerçekten 6500k midir? Kalitesiz ışıkta ilk yaşayacağınız sorun yosun sorunudur sonrasında gelişim yavaşlamasıdır. Test kiti konusuna gelelim, evet büyücü değilseniz test kiti kullanmak zorundasınız, tüm parametreler olmasa bile tankınızdaki nitrat,fosfat ve amonyak seviyelerini bilmek zorundasınız. Bilmezseniz iki gün sonra tankımda kahverengi birşey var bu yosun nedir diye konu açarsınız. Size verilecek ilk cevap parametreleriniz nelerdir? Örneğin fosfat sıfır nitrat varsa farklı bir bakteri, nitrat sıfır fosfat yüksekse farklı bir bakteri teşhisi konulur. Sakal yosunu olur ilk soracakları soru yine fosfat kaç çıkıyor olur. Test değerlerine göre eksik olan parametreleri dozlarsınız. Akvaryumcunuza rica edin bakalım kaç parametrenize kaç kez ne kadar ücrete bakacak sonuçta adamların işi bu. :) Sanırım tuzlu suda yenisiniz yada daha başlamadınız, sizin yukarda yazdıklarınızın hepsini bizzat tecrübe eden bir hobidaşınız olarak yazıyorum. Günün sonunda kaliteli ekipman ucuz değildir, sizin gördüğünüz show tanklarının arkasında yadan bilgi birikimine ulaşmak için kaç tank bozulduğunuda bilemezsiniz. Başkalarının know how seviyesini bilmeden o yapmış olmuş bu yapmış olmuş demek burda bu konuları okuyan hobiye yeni başlayacak arkadaşlarımız yanlış yönlendirmek belkide paralarını çöpe attırmak olur. Bu arada yine söyleyim mandarin nedir değildir büyük denizcilerin hepsinde çoğu zaman olan bir balıktır. 15 yıldır kuru yem alan mandarinide canlı olarak gözlerimle hiç görmedim kuru, umarım aldırırsınız sizinkini görürüz. ;)
Bazı konularda amerikayı tekrar keşfetmek gerekli olabiliyor sanırım, kurulumunuzu merakla bekliyorum. :) Yardımcı olabileceğim birşey olursa çekinmeden özel mesaj gönderebilirsiniz .
[QUOTE=TrAkvaryumTr]
Asım Bey merhaba,bilgi paylaşımı çok güzel,dediklerime karşılık verdiğiniz için teşekkürler.Şimdi siz 20 bin tl tutuyor vergilerle beraber demişsiniz. 11 bin tl oluyor.Bundan 2,3 ay önce 10 bin tl tutuyordu.Az önce tekrar baktım vergilerle 11 bin tl.Sizin dediğiniz gibi olsun deniz akvaryumu çok pahalı zor hobi.Ben kum,kaya,tuz malum siteden getirin demedim,siz öyle birşey eklemişsiniz.Ben neden yerli kayaya 120,150 tl vermeyim.Gidip illa 350 400 tl ithal kayamı almak zorundayım,yok pahalı iyidir öyle oluyor heralde sizin dediğinize göre.Neden reeflowers tuz,kum ile kurulum olmuyor.İlla ithal mi olması lazım.Soft mercan bakacak kişi,neden çok pahalı ışık alsın.Siz neden hemen lps,sps lere daldınız,ps siz akvaryum kurulumu yapanlar var gördüklerimiz Mandrake büyüsü mü.2,3 ay sonra bozuyorlar mı bunlar,onuda geçtim neden illa mercan beslemek zorundamıyım,makro alg diye birşey var ,forumdada bir abimizin çok düşük bütçeyle kurduğu makro alg akvaryumu var.Evet test kiti önemli,ama illa her birini eksizsiz almak zorunda değiliz ki.Test kiti hiç kullanmayanlar var bu kişiler özel bir büyücülük falan mı kullanıyor.Bizim gördüklerimiz gerçek değil heralde.Su değerlerinizi varsa akvaryumcunuzdan fiyatı karşılığında analiz ettirebilirsiniz.Öyle çok büyük paralar istemiyorlar.Şimde ben sizin dediğiniz gibi yola çıksam eğer,tatlı su akvaryumunu bile 10 bin tl ye kuramam çünkü en pahalısını almak zorundayım çünkü ucuz olmaz dandik.Mandarinlerin copepods yediklerini biliyorum,zor kuruyem yerler.(Kuruyem yedirten) var onuda söyleyimde.Ben mandarinlerin beslenme şeklinden bahsetmedim,sadece nadir bir tür dedim.Bana göre apistogramma fiyatına bakıldığında nadir ve ucuz bir tür.Konu kişisel konuya dönüşücek o yüzden ben sizin %100 haklı olduğunuzu,kabul ediyorum.Keyifli hobiler
Saygılar.[/QUOTE]
İsminiz imzanızda yazmadığı için size TrAkvaryumTr olarak hitap ediyorum yanlış anlamayın :)
Söylediklerinize sırasıyla cevap vermeye çalışayım oturup hesap yapmadım 20k da tutar 30k da tutar alixpresste sizin bütçenize göre kalitesi değişen ürünler satılır, 500 + gümrüğede aydınlatma alabilirsiniz 18k+gümrüğede alabilirsiniz. Bu işin bir mühendisliği, ürün kalitesi var fiyatları etkileyen ana unsur bizim kalite diye bildiğimiz ürünün arkasında yatan mühendislik ve kullanılan malzeme kalitesidir. Bu birazda sizin aldığınız üründen beklentinizle orantılıdır. Örneğin sizin aldığınız bm ps sizi mutlu edebilir, ama beni sesi ve toplaması mutlu etmez gidip evladiyelik tunze 9001 yada 9004 takarım. Neden yerli kaya kullanmamanız gerektiği konusunuda şöyle açıklayayım; yerli kayaların çok büyük bir kısmı belirli standartlarda kürlenmez, bir süre sonra tankınıza fosfat nitrat yada farklı bir elementin salınımını yapabilir problemi kendiniz yaratır sonra kendi probleminizi çözmek için yine para harcarsınız. ithal kayaya göre daha az gözeneklidir 2 kg ithal kayanın yaptığı filtrasyon için 7 kg kullanmanız gerekir. Burda pahalı iyidirden ziyade fiyat performans olarak değerlendirin. Her 4 tekeri olan motorlu taşıt olmuyor, faytonlarda da 4 tekerlek var. PS olmadan akvaryum kuranlar belirli bir bilgi birikimine sahip uzun yıllardır bu hobi ile uğraşan kişiler bu hobiye dün başlayan kişiler değil, yani olayı büyü ile değil tecrübe ve bilimsel olarak yapabiliyorlar :) Işık konusuna gelecek olursak; aldığınız ucuz ışıkların led ömürleri yada değerleri çinli üreticinin söylediği kadar doğrudur. 6500k yazan ışık gerçekten 6500k midir? Kalitesiz ışıkta ilk yaşayacağınız sorun yosun sorunudur sonrasında gelişim yavaşlamasıdır. Test kiti konusuna gelelim, evet büyücü değilseniz test kiti kullanmak zorundasınız, tüm parametreler olmasa bile tankınızdaki nitrat,fosfat ve amonyak seviyelerini bilmek zorundasınız. Bilmezseniz iki gün sonra tankımda kahverengi birşey var bu yosun nedir diye konu açarsınız. Size verilecek ilk cevap parametreleriniz nelerdir? Örneğin fosfat sıfır nitrat varsa farklı bir bakteri, nitrat sıfır fosfat yüksekse farklı bir bakteri teşhisi konulur. Sakal yosunu olur ilk soracakları soru yine fosfat kaç çıkıyor olur. Test değerlerine göre eksik olan parametreleri dozlarsınız. Akvaryumcunuza rica edin bakalım kaç parametrenize kaç kez ne kadar ücrete bakacak sonuçta adamların işi bu. :) Sanırım tuzlu suda yenisiniz yada daha başlamadınız, sizin yukarda yazdıklarınızın hepsini bizzat tecrübe eden bir hobidaşınız olarak yazıyorum. Günün sonunda kaliteli ekipman ucuz değildir, sizin gördüğünüz show tanklarının arkasında yadan bilgi birikimine ulaşmak için kaç tank bozulduğunuda bilemezsiniz. Başkalarının know how seviyesini bilmeden o yapmış olmuş bu yapmış olmuş demek burda bu konuları okuyan hobiye yeni başlayacak arkadaşlarımız yanlış yönlendirmek belkide paralarını çöpe attırmak olur. Bu arada yine söyleyim mandarin nedir değildir büyük denizcilerin hepsinde çoğu zaman olan bir balıktır. 15 yıldır kuru yem alan mandarinide canlı olarak gözlerimle hiç görmedim kuru, umarım aldırırsınız sizinkini görürüz. ;)
Bazı konularda amerikayı tekrar keşfetmek gerekli olabiliyor sanırım, kurulumunuzu merakla bekliyorum. :) Yardımcı olabileceğim birşey olursa çekinmeden özel mesaj gönderebilirsiniz .
Direk Akış Reverse O. Cihaz Hk.
[QUOTE=TrAkvaryumTr]
Türkiyedeki sitelerden imkanı yok yapamazsınız.Malum siteye girin 10 bin tl ile nano deniz akvaryumu yapılabileceğini göreceksiniz.Hatta siz inanmazsanız size görselde ekleyim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241217/060620242237481.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241217/060620242213351.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241217/060620242213371.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241217/060620242213391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241217/060620242213421.jpg[/IMG]
8 bin küsürlü geçen ay daha ucuzdu zamlanmış ürünler.He birde piyasayı araştırmadan balık almaya kalkarsanız,burda apistogramma türlerine nasıl fiyatlar istendiğini görürsünüz.Hatta alın size bir yellow watchman goby fiyatı 850 tl.Palyanço balığı en ucuzu 450 tl,salyangozlar 85-100 tl civarında şu deniz akvaryumunu bu kadar büyütmeyin.Tatlı sudan farkı yok.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241217/060620242219481.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241217/060620242219491.jpg[/IMG]
Listeleriyle attım ama siz illa ülkemizde sitelerden,alışveriş yapmak isterseniz 10 bin tl anca ışık alırsınız.Hatta youtube'ye Görkem Saadet yazın arkadaşın 10 bin tl kurduğun deniz akvaryumunu görün.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241217/060620242224481.jpg[/IMG]
En nadir mandarin bile ne kadar 950 tl.Birde bir çift apistogramma fiyatına bakın.
Ha şunuda belirteyim.Malum sitedeki aydınlatma normal led değil şu malum Türkiyede gün similasyonu olarak satılanlar gibi.[/QUOTE]
Ps, kum, kaya tuz, aydınlatma bunları aliexpresstende getirtseniz 20k civarında tutar.[QUOTE=TrAkvaryumTr]
Türkiyedeki sitelerden imkanı yok yapamazsınız.Malum siteye girin 10 bin tl ile nano deniz akvaryumu yapılabileceğini göreceksiniz.Hatta siz inanmazsanız size görselde ekleyim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241217/060620242237481.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241217/060620242213351.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241217/060620242213371.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241217/060620242213391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241217/060620242213421.jpg[/IMG]
8 bin küsürlü geçen ay daha ucuzdu zamlanmış ürünler.He birde piyasayı araştırmadan balık almaya kalkarsanız,burda apistogramma türlerine nasıl fiyatlar istendiğini görürsünüz.Hatta alın size bir yellow watchman goby fiyatı 850 tl.Palyanço balığı en ucuzu 450 tl,salyangozlar 85-100 tl civarında şu deniz akvaryumunu bu kadar büyütmeyin.Tatlı sudan farkı yok.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241217/060620242219481.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241217/060620242219491.jpg[/IMG]
Listeleriyle attım ama siz illa ülkemizde sitelerden,alışveriş yapmak isterseniz 10 bin tl anca ışık alırsınız.Hatta youtube'ye Görkem Saadet yazın arkadaşın 10 bin tl kurduğun deniz akvaryumunu görün.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241217/060620242224481.jpg[/IMG]
En nadir mandarin bile ne kadar 950 tl.Birde bir çift apistogramma fiyatına bakın.
Ha şunuda belirteyim.Malum sitedeki aydınlatma normal led değil şu malum Türkiyede gün similasyonu olarak satılanlar gibi.[/QUOTE]
Selamlar; Aliexpressi yoğun olarak kullanan birisi olarak size tavsiyem ürünlerin fiyat karşılaştırmasını yaparken elma ile elmayı karşılaştırın lütfen. Ayrıca postunuzdaki aydınlatmayı almaya çalıştığınızda en az 500-1000 lira arası gümrük vergiside ödeme anında üzerine eklenecektir. Kumu kayayı aliexpressten getiremeceğinize göre mecburen yurt içinden alacaksınız. Kaliteli tuzların 22kg kovası 3k, kaliteli sıfır kaya alayım deseniz af ninkiler 3.5k civarı caribsealer 4.5k.
10k ya deniz kurulur mu kurulur ama sürdürülebilir bir tank olmaz. hatta 5k ya bile kurulur 3 ay sonra bozacaksanız kurulur. 15 yıllık deniz tecrübeme dayanarak söylüyorum kalitesiz ekipmanla, kayayla kurulum yaptığınızda aslında tasarruf ettiğinizi düşündüğünüz bütçenizin bir kaç katı daha içerde oluyorsunuz, bir kaç ay sonra o ekipmanı değiştirirken anlıyorsunuz. Aydınlatma ve ps bu hobideki ana demirbaşlar alabildiğiniz en iyi ürünleri almaya bakın. Işık kötü olur mercanlar açmaz,büyümez hatta erir, ps kötü olur nitrattan başınızı alamazsınız. Daha testlerin bakteri kültürünün fiyatlarını hiç yazmadım bile. Salifertin bir testi ortalama 500-600 civarında. Başlangıç için amonyak nitrat ve fosfat testi alacaksınız sadece 3 test 1500 2000 arası tutar. Attığınız görsellerden sadece dalga motoru, ato ve refraktormetre sizi uzun vadede götürür. Dediğim gibi eğer 3 ay içinde bozarım diyorsanız yerli kaya, kötü tuz, düşük kalite ekipmanla bahsettiğiniz fiyatlara çok rahat bir nano kurarsınız. Naçizane bir tavsiyede bulunmak istedim.
Edit: Mandarinler nadir değildir, kuru yem almazlar sadece pod gibi küçük canlılarla yada bulabilirseniz mysis gibi dondurulmuş yemlerle beslenirler(ben uzun zamandır dondurulmuş mysis arıyorum hiç bir markanınki gelmiyor yada bana denk gelmiyor), yeni tanklarda veya nano tanklarda açlıktan ölür, hobiye yeni başlayanlar bir heves alır 1 hafta sonra tanktan çıkarıp çöpe atar.
[QUOTE=fuko]Benim depolama yerim yok fakat ayrıca dolum yaparkende uzun süreler duramayacağım gibi sistemin başında bu attığım ürün ile iyi değerlerde su elde etmem mümkün mü peki filtre ömrü ortalama 1 yıl denilmişti bu cihaz için 600G takılacağı söylendi başka bir satıcıya teyit amaçlı sormuştum bu cihaz için bu fiyatın normal olduğunu söylediler ama bilemiyorum öğrenmek istediğim şu aslında bu fiyat meselesine çok takılmadan bu cihaz yada sistemle yani direk akış yöntemi ile istediğim verimi alır mıyım?
Güncelleme 3 gün ara ile toplam 8 tane kırmızı burun tetra öldü... Neden bu şekilde oldu anlam veremedim arkadaşlar bu attığım ro sistem işimi görür yada görmez sizden ricam maddi kısmına pek takılmıyorum vaktimde kısıtlı ve önemli işlerle uğraşmak zorunda kalıyorum. Direk kurdurtmam lazım sistemi ayrıca diğer tanklı olan yada yedek tanklı olan ro sistemlerle de işimi yapamayacağım ben çünkü dolum süresi uzayacak benim o kadar vaktim yok diyeceksiniz ki vaktin yoksa neden girdin bu işe sizde haklısınız...[/QUOTE]
Depolamadan kastım tezgah altı sistemin yanına 2 tane 20 litrelik ro deposu koyulabilir, yine tezgah altında olacaklar. Balık kayıplarının ro kullanmamanızla ilgili olduğundan da emin değilim. Tankta hastalık ibaresi gözlemlemiyorsanız elinizde test varsa amonyak ve nitrat bakmanızı tavsiye ederim. [EDIT]Didon,2024-06-07 09:05:59[/EDIT]
[QUOTE=TrAkvaryumTr]
Türkiyedeki sitelerden imkanı yok yapamazsınız.Malum siteye girin 10 bin tl ile nano deniz akvaryumu yapılabileceğini göreceksiniz.Hatta siz inanmazsanız size görselde ekleyim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241217/060620242237481.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241217/060620242213351.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241217/060620242213371.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241217/060620242213391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241217/060620242213421.jpg[/IMG]
8 bin küsürlü geçen ay daha ucuzdu zamlanmış ürünler.He birde piyasayı araştırmadan balık almaya kalkarsanız,burda apistogramma türlerine nasıl fiyatlar istendiğini görürsünüz.Hatta alın size bir yellow watchman goby fiyatı 850 tl.Palyanço balığı en ucuzu 450 tl,salyangozlar 85-100 tl civarında şu deniz akvaryumunu bu kadar büyütmeyin.Tatlı sudan farkı yok.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241217/060620242219481.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241217/060620242219491.jpg[/IMG]
Listeleriyle attım ama siz illa ülkemizde sitelerden,alışveriş yapmak isterseniz 10 bin tl anca ışık alırsınız.Hatta youtube'ye Görkem Saadet yazın arkadaşın 10 bin tl kurduğun deniz akvaryumunu görün.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241217/060620242224481.jpg[/IMG]
En nadir mandarin bile ne kadar 950 tl.Birde bir çift apistogramma fiyatına bakın.
Ha şunuda belirteyim.Malum sitedeki aydınlatma normal led değil şu malum Türkiyede gün similasyonu olarak satılanlar gibi.[/QUOTE]
Ps, kum, kaya tuz, aydınlatma bunları aliexpresstende getirtseniz 20k civarında tutar.[QUOTE=TrAkvaryumTr]
Türkiyedeki sitelerden imkanı yok yapamazsınız.Malum siteye girin 10 bin tl ile nano deniz akvaryumu yapılabileceğini göreceksiniz.Hatta siz inanmazsanız size görselde ekleyim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241217/060620242237481.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241217/060620242213351.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241217/060620242213371.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241217/060620242213391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241217/060620242213421.jpg[/IMG]
8 bin küsürlü geçen ay daha ucuzdu zamlanmış ürünler.He birde piyasayı araştırmadan balık almaya kalkarsanız,burda apistogramma türlerine nasıl fiyatlar istendiğini görürsünüz.Hatta alın size bir yellow watchman goby fiyatı 850 tl.Palyanço balığı en ucuzu 450 tl,salyangozlar 85-100 tl civarında şu deniz akvaryumunu bu kadar büyütmeyin.Tatlı sudan farkı yok.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241217/060620242219481.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241217/060620242219491.jpg[/IMG]
Listeleriyle attım ama siz illa ülkemizde sitelerden,alışveriş yapmak isterseniz 10 bin tl anca ışık alırsınız.Hatta youtube'ye Görkem Saadet yazın arkadaşın 10 bin tl kurduğun deniz akvaryumunu görün.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241217/060620242224481.jpg[/IMG]
En nadir mandarin bile ne kadar 950 tl.Birde bir çift apistogramma fiyatına bakın.
Ha şunuda belirteyim.Malum sitedeki aydınlatma normal led değil şu malum Türkiyede gün similasyonu olarak satılanlar gibi.[/QUOTE]
Selamlar; Aliexpressi yoğun olarak kullanan birisi olarak size tavsiyem ürünlerin fiyat karşılaştırmasını yaparken elma ile elmayı karşılaştırın lütfen. Ayrıca postunuzdaki aydınlatmayı almaya çalıştığınızda en az 500-1000 lira arası gümrük vergiside ödeme anında üzerine eklenecektir. Kumu kayayı aliexpressten getiremeceğinize göre mecburen yurt içinden alacaksınız. Kaliteli tuzların 22kg kovası 3k, kaliteli sıfır kaya alayım deseniz af ninkiler 3.5k civarı caribsealer 4.5k.
10k ya deniz kurulur mu kurulur ama sürdürülebilir bir tank olmaz. hatta 5k ya bile kurulur 3 ay sonra bozacaksanız kurulur. 15 yıllık deniz tecrübeme dayanarak söylüyorum kalitesiz ekipmanla, kayayla kurulum yaptığınızda aslında tasarruf ettiğinizi düşündüğünüz bütçenizin bir kaç katı daha içerde oluyorsunuz, bir kaç ay sonra o ekipmanı değiştirirken anlıyorsunuz. Aydınlatma ve ps bu hobideki ana demirbaşlar alabildiğiniz en iyi ürünleri almaya bakın. Işık kötü olur mercanlar açmaz,büyümez hatta erir, ps kötü olur nitrattan başınızı alamazsınız. Daha testlerin bakteri kültürünün fiyatlarını hiç yazmadım bile. Salifertin bir testi ortalama 500-600 civarında. Başlangıç için amonyak nitrat ve fosfat testi alacaksınız sadece 3 test 1500 2000 arası tutar. Attığınız görsellerden sadece dalga motoru, ato ve refraktormetre sizi uzun vadede götürür. Dediğim gibi eğer 3 ay içinde bozarım diyorsanız yerli kaya, kötü tuz, düşük kalite ekipmanla bahsettiğiniz fiyatlara çok rahat bir nano kurarsınız. Naçizane bir tavsiyede bulunmak istedim.
Edit: Mandarinler nadir değildir, kuru yem almazlar sadece pod gibi küçük canlılarla yada bulabilirseniz mysis gibi dondurulmuş yemlerle beslenirler(ben uzun zamandır dondurulmuş mysis arıyorum hiç bir markanınki gelmiyor yada bana denk gelmiyor), yeni tanklarda veya nano tanklarda açlıktan ölür, hobiye yeni başlayanlar bir heves alır 1 hafta sonra tanktan çıkarıp çöpe atar.
[QUOTE=fuko]Benim depolama yerim yok fakat ayrıca dolum yaparkende uzun süreler duramayacağım gibi sistemin başında bu attığım ürün ile iyi değerlerde su elde etmem mümkün mü peki filtre ömrü ortalama 1 yıl denilmişti bu cihaz için 600G takılacağı söylendi başka bir satıcıya teyit amaçlı sormuştum bu cihaz için bu fiyatın normal olduğunu söylediler ama bilemiyorum öğrenmek istediğim şu aslında bu fiyat meselesine çok takılmadan bu cihaz yada sistemle yani direk akış yöntemi ile istediğim verimi alır mıyım?
Güncelleme 3 gün ara ile toplam 8 tane kırmızı burun tetra öldü... Neden bu şekilde oldu anlam veremedim arkadaşlar bu attığım ro sistem işimi görür yada görmez sizden ricam maddi kısmına pek takılmıyorum vaktimde kısıtlı ve önemli işlerle uğraşmak zorunda kalıyorum. Direk kurdurtmam lazım sistemi ayrıca diğer tanklı olan yada yedek tanklı olan ro sistemlerle de işimi yapamayacağım ben çünkü dolum süresi uzayacak benim o kadar vaktim yok diyeceksiniz ki vaktin yoksa neden girdin bu işe sizde haklısınız...[/QUOTE]
Depolamadan kastım tezgah altı sistemin yanına 2 tane 20 litrelik ro deposu koyulabilir, yine tezgah altında olacaklar. Balık kayıplarının ro kullanmamanızla ilgili olduğundan da emin değilim. Tankta hastalık ibaresi gözlemlemiyorsanız elinizde test varsa amonyak ve nitrat bakmanızı tavsiye ederim. [EDIT]Didon,2024-06-07 09:05:59[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir Khatrom, 10:55
Bitki Türleri ve Bakımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
KULLANICILAR
- 61 Online Kullanıcı, 33 Üye
Online Kullanıcılar
oguzsel,
Birtek,
ilterisdoğukan,
yeekim,
Kuduoglu,
osmandbnl,
sina cen,
0rnn,
omerkaya40,
MiSoSiKiaN,
ibas34,
Oğul Hüseyin,
DABARAKATO,
DigitalPen,
Kınayu,
oktay42,
altuntasseref,
Khatrom,
hazalca,
ilkerkrsln,
Sekizo,
kilic88,
Akrattin,
livadi,
Yücel BOZDEMİR,
mustafatelli,
Deathgrip,
Brdk64,
√olkaπ,
berat76,
abunil,
1win_ghsa,
zen666,
oguzozt,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
