ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
sormaneden
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
81
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
18 Mart 2010 04:25
Son Ziyaret:
22 Mart 2023 16:41
Toplam Mesaj:
85 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
görkem boyacıoglu
Doğum Tarihi:
29 Nisan 1984
Yaş:
42
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
görkem boyacıop
SON 10 MESAJI
Tropheus Biyotopum :)
Bendede 60 yakın maswa ikola karışık var dişi erkek ayrimi yapıp sayilarini azalticam şuan çok az kaya var bende sizin gibi yapmayı düşünüyorum akvaryumda bu taşları nereden buldunuz harika gözüküyor altında strafor varmı ?
Bendede 60 yakın maswa ikola karışık var dişi erkek ayrimi yapıp sayilarini azalticam şuan çok az kaya var bende sizin gibi yapmayı düşünüyorum akvaryumda bu taşları nereden buldunuz harika gözüküyor altında strafor varmı ?
Küpte Tanganyika... 1 Tık İleride...
[QUOTE=Bayulker]:) haha Evet ses buyuk dert.
Benim sump dokulusu baya çok sayıda bir pomza taşı bedine oluyor ve çok az ses yapıyor. Sumpdan hiç bir havalandırma beklentim yok tıka basa malzeme dolu içi. Yukarı basan hava motorum 2 çıkışlı ayarlanabilir ve çok sesi yok. Zaten dolap içinde, 2 çıkışı T parçası ile birleşip yukarı bastırdım. Bu sizdeki motordan akvaryum altından dolapta sump önünde 3 yavru tankım var onlardada 6 çıkışlı sini kullanıyorum akvaryumlar alcak olsugundan kısık calisiyor onda da cok az ses var.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200697/211120211456351.jpg[/IMG]
Ana tankta en dipten olması kabarcik temas etki suresi, verim acisindan önemli. Ve sump motoru bozulursa bu derece kalabalik tankta eve geldiğinizde tum.baliklari ölu bulmamaniz için. Sumpa da extra vermekten zarar gelmez. Ama önerim ana tanka en dipten vermeniz olur.
[/QUOTE]
Sump harika yapmışsın yakından görmek isterdim :) yavruluklar falan harika sump konusunda hiç deneyimim yoktu yavruluk konusunu atladım kocaman bir sump var alt tarafta bende yemleri zor koyuyorum :) bu arada gordugum resimde benim kullandığım aynı hava pompası var sanırım çıkışlarin hepsi takıli olduğu için ses az geliyor
[QUOTE=Bayulker]:) haha Evet ses buyuk dert.
Benim sump dokulusu baya çok sayıda bir pomza taşı bedine oluyor ve çok az ses yapıyor. Sumpdan hiç bir havalandırma beklentim yok tıka basa malzeme dolu içi. Yukarı basan hava motorum 2 çıkışlı ayarlanabilir ve çok sesi yok. Zaten dolap içinde, 2 çıkışı T parçası ile birleşip yukarı bastırdım. Bu sizdeki motordan akvaryum altından dolapta sump önünde 3 yavru tankım var onlardada 6 çıkışlı sini kullanıyorum akvaryumlar alcak olsugundan kısık calisiyor onda da cok az ses var.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200697/211120211456351.jpg[/IMG]
Ana tankta en dipten olması kabarcik temas etki suresi, verim acisindan önemli. Ve sump motoru bozulursa bu derece kalabalik tankta eve geldiğinizde tum.baliklari ölu bulmamaniz için. Sumpa da extra vermekten zarar gelmez. Ama önerim ana tanka en dipten vermeniz olur.
[/QUOTE]
Sump harika yapmışsın yakından görmek isterdim :) yavruluklar falan harika sump konusunda hiç deneyimim yoktu yavruluk konusunu atladım kocaman bir sump var alt tarafta bende yemleri zor koyuyorum :) bu arada gordugum resimde benim kullandığım aynı hava pompası var sanırım çıkışlarin hepsi takıli olduğu için ses az geliyor
Küpte Tanganyika... 1 Tık İleride...
Hocam okudum bunu denicem şimdi elimdeki ürünü cikartip çift cikisli sessiz bir ürün bakıyorum tek anlayamadım konu hava basmak konusu bildiğimiz gibi hava motorlari dışardaki hava alıp suyun içine basıyor ana tank yerine sump basilmasindaki fark anlayamadım bu arada gözüm dönmüş ekipman alırken bendeki mantık neyse artık 8 akvaryuma basabilecek sanayi tarzı birşey almışım :)) bir ses çıkartıyor akıllara zarar
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/90347/211120210118391.jpg[/IMG]
Hocam okudum bunu denicem şimdi elimdeki ürünü cikartip çift cikisli sessiz bir ürün bakıyorum tek anlayamadım konu hava basmak konusu bildiğimiz gibi hava motorlari dışardaki hava alıp suyun içine basıyor ana tank yerine sump basilmasindaki fark anlayamadım bu arada gözüm dönmüş ekipman alırken bendeki mantık neyse artık 8 akvaryuma basabilecek sanayi tarzı birşey almışım :)) bir ses çıkartıyor akıllara zarar
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/90347/211120210118391.jpg[/IMG]
Küpte Tanganyika... 1 Tık İleride...
[QUOTE=Bayulker]Benim akvaryum vidyolarında farkedilmez ama durso sump kulesi en altından bir delikten hava hortumu çıkıyor ve arka fonun hemen önünde tam ortada 2 cıkışlı 1 hava motoru dipten hava taşını 7×24 besliyor ana tank için. Yaptırırken özelikle böyle istedim.
5ppm üzeri oksijen stabil sağlanması bu hobinin 3 temel saç ayağından biri. 2. Sabit sıcaklık 3. Sü asla ellenmeyen filitre (çok zorda kalınıyor inanilmaz zaruri ise akvaryumdan çekilmiş 1 kova suda nazik temizleme) 2 yılı aşkın bu tank çalışıyor daha sump dokunmadım.
Bence farkını çok kısa sürede göreceksiniz. Bu başlıkta oksijen ile ilgili bir postum olacaktı sonlarda.
[/QUOTE]
Hocam banada teklif ettiler çınar akvaryum kabul etmedim 20 seneye yakın akvaryum bakıyorum fakat hiç hava taşı kullanmadım hem ses yapıyor diye şuan elimde 6 çıkışlı bir hava motoru var ama 6 sida aynı anda bastığı için korkunç bir ses var :)) büyümeyle alakalı oldugunu kesinlikle düşünüyorum benim şuan yapabileceğim 2 durum var hava taşı malaseft koyamicam ana tanka fakat sump içine eklesem hava tasini bir faydası olurmu yada günde 12 saat dalga motorunu çalıştırsam zamanlayıcı alıp sizce fark yaratirmi oksijen miktarının arttırmak için.
Daha önce 2 tane ufak hacimli akvaryum vardı bu arada bende evlenirken zar zor bunun için izin aldım yaptırdım evliyken biraz zor oluyor bu işler :) akvaryumda salonda sump zaten sesli birde hava motorunu düşünmek istemiyorum :)
Desteğin için teşekkürler [EDIT]sormaneden,2021-11-20 23:36:42[/EDIT]
[QUOTE=Bayulker]Benim akvaryum vidyolarında farkedilmez ama durso sump kulesi en altından bir delikten hava hortumu çıkıyor ve arka fonun hemen önünde tam ortada 2 cıkışlı 1 hava motoru dipten hava taşını 7×24 besliyor ana tank için. Yaptırırken özelikle böyle istedim.
5ppm üzeri oksijen stabil sağlanması bu hobinin 3 temel saç ayağından biri. 2. Sabit sıcaklık 3. Sü asla ellenmeyen filitre (çok zorda kalınıyor inanilmaz zaruri ise akvaryumdan çekilmiş 1 kova suda nazik temizleme) 2 yılı aşkın bu tank çalışıyor daha sump dokunmadım.
Bence farkını çok kısa sürede göreceksiniz. Bu başlıkta oksijen ile ilgili bir postum olacaktı sonlarda.
[/QUOTE]
Hocam banada teklif ettiler çınar akvaryum kabul etmedim 20 seneye yakın akvaryum bakıyorum fakat hiç hava taşı kullanmadım hem ses yapıyor diye şuan elimde 6 çıkışlı bir hava motoru var ama 6 sida aynı anda bastığı için korkunç bir ses var :)) büyümeyle alakalı oldugunu kesinlikle düşünüyorum benim şuan yapabileceğim 2 durum var hava taşı malaseft koyamicam ana tanka fakat sump içine eklesem hava tasini bir faydası olurmu yada günde 12 saat dalga motorunu çalıştırsam zamanlayıcı alıp sizce fark yaratirmi oksijen miktarının arttırmak için.
Daha önce 2 tane ufak hacimli akvaryum vardı bu arada bende evlenirken zar zor bunun için izin aldım yaptırdım evliyken biraz zor oluyor bu işler :) akvaryumda salonda sump zaten sesli birde hava motorunu düşünmek istemiyorum :)
Desteğin için teşekkürler [EDIT]sormaneden,2021-11-20 23:36:42[/EDIT]
Küpte Tanganyika... 1 Tık İleride...
[QUOTE=Bayulker]Gayet güzel kayıpları kafanıza takmayın hobi içinde bu kaçınılmaz. Populasyonu erkek öncelikli olarak peyder pey azaltarak. Yemlerde kaliteli ve az alarak kısa sürede bitirin yeniden alın. Hobi de en ucuz şey yem.
Sump 1. Haznesine tazzikle dökülüp şelale etkisi yapmıyorsa ki bu ses demektir havalandırmasına çok güvenmeyin. 1 hava motoru ile tankın en dibinden 1 hava taşı 7×24 hep yarını görürsünüz. Allah korusun sump motoru bozulursa risk ortadan kalkar. Mesajları okuduysanız filitre malzemesi ne olursa olsun yeterince oksijen yoksa biyolijik arıtım, balıklarda büyüme sekteye uğrar.
Sumpa hiç müdehale etmeyin filitre temizligine hobi de inanmıyorum debi sorunu gibi major sorun yoksa. Az da olsa düzenli su degişimine devam edin. Çok güzel olacaktır hersey biraz sabırla.
Selamlar.[/QUOTE]
Hocam selamlar oksijen miktarı için akvaryum videosunu çektim balıkların yaşıyla ilgili düzeltme yapıyorum 14. Aylık suanlar 12. Ay öncesi videsuda var yardımların ve fikirlerin için teşekkürler.
14. Aylık
[VID]https://youtu.be/_eyMEqfc3xQ[/VID]
12 .aylık
[VID]https://youtube.com/shorts/_Cw7d_Rtfkk?feature=share[/VID]
[QUOTE=Bayulker]Gayet güzel kayıpları kafanıza takmayın hobi içinde bu kaçınılmaz. Populasyonu erkek öncelikli olarak peyder pey azaltarak. Yemlerde kaliteli ve az alarak kısa sürede bitirin yeniden alın. Hobi de en ucuz şey yem.
Sump 1. Haznesine tazzikle dökülüp şelale etkisi yapmıyorsa ki bu ses demektir havalandırmasına çok güvenmeyin. 1 hava motoru ile tankın en dibinden 1 hava taşı 7×24 hep yarını görürsünüz. Allah korusun sump motoru bozulursa risk ortadan kalkar. Mesajları okuduysanız filitre malzemesi ne olursa olsun yeterince oksijen yoksa biyolijik arıtım, balıklarda büyüme sekteye uğrar.
Sumpa hiç müdehale etmeyin filitre temizligine hobi de inanmıyorum debi sorunu gibi major sorun yoksa. Az da olsa düzenli su degişimine devam edin. Çok güzel olacaktır hersey biraz sabırla.
Selamlar.[/QUOTE]
Hocam selamlar oksijen miktarı için akvaryum videosunu çektim balıkların yaşıyla ilgili düzeltme yapıyorum 14. Aylık suanlar 12. Ay öncesi videsuda var yardımların ve fikirlerin için teşekkürler.
14. Aylık
[VID]https://youtu.be/_eyMEqfc3xQ[/VID]
12 .aylık
[VID]https://youtube.com/shorts/_Cw7d_Rtfkk?feature=share[/VID]
Küpte Tanganyika... 1 Tık İleride...
Hocam harika bir paylasim olmuş yazilarin çoğunu okudum benimde çınar akvaryumdan yaptirdigim 103-85-65 ölçülerinde karışık tropheus türleri besliyorum yaklaşık 60 adet 1,5 senedir bendeler yavrudan aldığım balıklar 67 adetle başladığım serüven akvaryumun ikikez patlaması sebebiyle 7 kayıpla gecirdim alttan sumplu saatte 5000 lt çeviriyor kurulum yaparken bol miktarda subsrat seramik halkalar toplar prigen elyaf büyük sungerler var adını tam hatırlayamadığım bir kaç malzeme daha var şimdiye kadar hiç bir katkı maddesi koymadim arada çok nadir kaya tuzu ekliyorum günde 3-4 kez yenliyorum sera ve Tetra yemleri kullanıyorum 6 çeşit toplam hacim sumpla beraber 800 lt duzenli olarak haftalık 70-80 lt dinlenmiş su ile değişim sağlıyorum 6500 lh çeviren dalga motoru var kullanmıyorum bunu çok fazla dalgalanma yapıp kumları iyice itiyor bendeki sorun balıkların çok zor büyümesi istediğim formda degiller 2-3 cm aldığım baliklar 1,5 senede 6-7 cm arası ciflesme var ağızları hep dolu fakat yavru alamıyorum kusturmada yapmak istemiyorum kendi hallerine bıraktım hatta ikola erkekle ilangi dışı ciftlesti şuan ağzı dolu akvaryuma oksijen basilmali demişsiniz ben şimdiye kadar kullanmadım hiç hava tasiyla sadece sumptaki dalganmayla devam ediyorum kullandığınız katkı maddelerini ogrenebilirmiyim ?bir yerlerde bir yanlis yaptigimi düşünüyorum ama :) balıklarda yavas büyüme var balık sayısı fazla evet elimdeki erkekleri çıkarmak istedim hediye edecektim fakat cinsiyette belirleyemedim 2 ay önce
Hocam harika bir paylasim olmuş yazilarin çoğunu okudum benimde çınar akvaryumdan yaptirdigim 103-85-65 ölçülerinde karışık tropheus türleri besliyorum yaklaşık 60 adet 1,5 senedir bendeler yavrudan aldığım balıklar 67 adetle başladığım serüven akvaryumun ikikez patlaması sebebiyle 7 kayıpla gecirdim alttan sumplu saatte 5000 lt çeviriyor kurulum yaparken bol miktarda subsrat seramik halkalar toplar prigen elyaf büyük sungerler var adını tam hatırlayamadığım bir kaç malzeme daha var şimdiye kadar hiç bir katkı maddesi koymadim arada çok nadir kaya tuzu ekliyorum günde 3-4 kez yenliyorum sera ve Tetra yemleri kullanıyorum 6 çeşit toplam hacim sumpla beraber 800 lt duzenli olarak haftalık 70-80 lt dinlenmiş su ile değişim sağlıyorum 6500 lh çeviren dalga motoru var kullanmıyorum bunu çok fazla dalgalanma yapıp kumları iyice itiyor bendeki sorun balıkların çok zor büyümesi istediğim formda degiller 2-3 cm aldığım baliklar 1,5 senede 6-7 cm arası ciflesme var ağızları hep dolu fakat yavru alamıyorum kusturmada yapmak istemiyorum kendi hallerine bıraktım hatta ikola erkekle ilangi dışı ciftlesti şuan ağzı dolu akvaryuma oksijen basilmali demişsiniz ben şimdiye kadar kullanmadım hiç hava tasiyla sadece sumptaki dalganmayla devam ediyorum kullandığınız katkı maddelerini ogrenebilirmiyim ?bir yerlerde bir yanlis yaptigimi düşünüyorum ama :) balıklarda yavas büyüme var balık sayısı fazla evet elimdeki erkekleri çıkarmak istedim hediye edecektim fakat cinsiyette belirleyemedim 2 ay önce
Tropheuslarda farklı familyalar eşleşirmi
Merhaba benimde şuan yaşadığım bir olay var ikola erkek ilangi dışı ile ciflesti daha önce böyle bir olay yaşayan varmı yavrular doguyormu doğuyorsa nasıl oluyorlar
Merhaba benimde şuan yaşadığım bir olay var ikola erkek ilangi dışı ile ciflesti daha önce böyle bir olay yaşayan varmı yavrular doguyormu doğuyorsa nasıl oluyorlar
Tanganyika Wasting Sendromu Ve İyot Eksikliği
Hocam desteklerin için teşekkürler yavrudan aldığım trop balıklarım istediğim gibi büyümüyor 1,5 sene kadar oldu şuan hala dişi erkek cinsiyet belirleyemiyorum erkekleri cikarticam büyük ihtimal akvaryumdaki stres bunla ilgili diye düşünüyorum 800 lt akvaryumum haftalık 70- 80 lt kadar su değişimi yapabiliyorum sump sistemli saatte 5000 lt su ceviriyor kafa motoruda var fakat onu kullanmiyorum biraz büyük almışım 6500 lt çeviriyor bu sefer akvaryumda kumları bile surukluyor büyümeyle ilgili büyük sorunlar yaşıyorum ama alttan sumplu olduğu içinde oksijenle alakalı olduğunu düşünmüyorum bu iyot konusunda dediğin ürünü alıp denicem yem konusunda biraz fazla alıyorum ama 6 ay içerisinde bitiyor destegin için çok sağol
Hocam desteklerin için teşekkürler yavrudan aldığım trop balıklarım istediğim gibi büyümüyor 1,5 sene kadar oldu şuan hala dişi erkek cinsiyet belirleyemiyorum erkekleri cikarticam büyük ihtimal akvaryumdaki stres bunla ilgili diye düşünüyorum 800 lt akvaryumum haftalık 70- 80 lt kadar su değişimi yapabiliyorum sump sistemli saatte 5000 lt su ceviriyor kafa motoruda var fakat onu kullanmiyorum biraz büyük almışım 6500 lt çeviriyor bu sefer akvaryumda kumları bile surukluyor büyümeyle ilgili büyük sorunlar yaşıyorum ama alttan sumplu olduğu içinde oksijenle alakalı olduğunu düşünmüyorum bu iyot konusunda dediğin ürünü alıp denicem yem konusunda biraz fazla alıyorum ama 6 ay içerisinde bitiyor destegin için çok sağol
Tanganyika Wasting Sendromu Ve İyot Eksikliği
Merhaba harika bir paylaşım olmuş 67 adet maswa ikola ilangi besliyorum yaklaşık 1,5 senedir yavrudan besledigim balıklar 1 ay önce ilangilerde 1 tanesini kaybettim okuduğum kadarıyla iyot eksikliği sebebiyle balıkların bazılarında kafa buyuklugu ve genel tankta balıkların gelişimleri çok yavaş gidiyor iyotlu tuz eklersek hangi ölçülerde ekleyebiliriz litre başına 6-7 ayda bir çok az kaya tuzu ekliyorum akvaryuma onun haricinde trop cikarirmi herkesin kullandığı 6 çeşit yem veriyorum Reeflowers Cichlid Trace bu ürün için tavsiyeleriniz nelerdir yada onerebileceginiz bir katkı maddesi varmıdır ? Gönül ister ki direk iyotlu tuz eklemek ama buda ilerki zamanlarda sorun cikarirmi.
Ispanak ve sarimsakta yüksek miktarda iyot mevcut troplari beslerken haftada 1 öğün d allino plus yem veriyorum ıspanak daha önce vermedim ıspanak haşlayıp verme konusunda fikirlerinizi merak ediyorum şimdiden teşekkürler.[EDIT]sormaneden,2021-11-11 12:40:16[/EDIT]
Merhaba harika bir paylaşım olmuş 67 adet maswa ikola ilangi besliyorum yaklaşık 1,5 senedir yavrudan besledigim balıklar 1 ay önce ilangilerde 1 tanesini kaybettim okuduğum kadarıyla iyot eksikliği sebebiyle balıkların bazılarında kafa buyuklugu ve genel tankta balıkların gelişimleri çok yavaş gidiyor iyotlu tuz eklersek hangi ölçülerde ekleyebiliriz litre başına 6-7 ayda bir çok az kaya tuzu ekliyorum akvaryuma onun haricinde trop cikarirmi herkesin kullandığı 6 çeşit yem veriyorum Reeflowers Cichlid Trace bu ürün için tavsiyeleriniz nelerdir yada onerebileceginiz bir katkı maddesi varmıdır ? Gönül ister ki direk iyotlu tuz eklemek ama buda ilerki zamanlarda sorun cikarirmi.
Ispanak ve sarimsakta yüksek miktarda iyot mevcut troplari beslerken haftada 1 öğün d allino plus yem veriyorum ıspanak daha önce vermedim ıspanak haşlayıp verme konusunda fikirlerinizi merak ediyorum şimdiden teşekkürler.[EDIT]sormaneden,2021-11-11 12:40:16[/EDIT]
Tropheus Büyüme Hızı
[QUOTE=celalabay]Görkem Bey selamlar,
Büyüme hızları biraz yavaş gibi, evet. Fakat bunun için zaten birden fazla sebebiniz var maalesef.
1- Akvaryumunuz kapasite olarak muazzam olsa da ölçü olarak bu tür işlere pek uygun değil. Erkeklerden birisi baskın olunca tankın geri kalanına eziyet edecek ve gelişimi olumuz etkileyecek.
2- Yavruların ilk 2-3 ayı bana göre en önemli evresidir. Bu evrede çok iyi bir diyet ve metabolizma açısından hareket kazanılır ise, gelecekteki gelişimleri de buna paralel olarak hız kazanmaktadır. Bu tank ve sump kazaları da bu döneme denk geldi ise bu da yavaş gelişime bir etkendir.
3- Birden fazla tür ve bunların bazıları nispeten daha büyük boylara gelebiliyor olması da baskınlık/yeme daha kolay erişen büyük boy balıklar gibi sebeplerden yine diğer nispeten küçük olanları etkileyebiliyor.
Güzel haber, boy konusunda tropheuslar iyi bir diyetle damızlık yaşta da olsalar halen gelişim gösterebiliyorlar. Renkler çok fark etmese de irilik ve boylanma kesinlikle fark ediyor.
Nacizane tavsiyem (diyet nasıldır bilmediğim için eklemek isterim)
Yem menüsüne kesinlikle dainichi Veggie Fx, Veggie Pro, Color Fx (bunları mix yapabilirsiniz. Örneğin 50gr fx, 50gr pro, 25gr kadar da color fx) 1mm granül yem eklemenizdir. eğer alışkanlıkla ilgili sorun çekmezlerse daha hızlı boy atacaklardır. Bunun haricinde Reeflowers Cichlid Trace (rakam olarak uygun ve kalite olarak da gayet yeterli) kullanmanızı öneririm. Cichlid trace için elinizde bir TDS metre bulundurmak iyi olur. Yok ise kutu üzerinde yazdığı şekilde kullanmakta fayda var.
Sağlıklı balıklar dilerim.
[/QUOTE]
Hocam desteğin için teşekkürler yem olarak evet onların hepsini kullanıyorum fakat haftada 1 veriyorum davinci yemlerini 3-4 ayda bir kaya tuzu ekliyordum Chlid tracer denicem daha önce kullanmadığım bir ürün dişi erkek oranını bir ayarlayabilirsem 2-3 erkek bırakırsam sorun olmayacak diye düşünüyorum uzunluk belki az ama genişlik yeterli akvaryum için troplarda damızlık altı balıkların cinsiyetini belirlemek gerçekten zor yada ben bu konuda çok tecrübesizim erkekleri hediye edicektim 3 ay önce fakat cinsiyet belirleyemedim
[QUOTE=celalabay]Görkem Bey selamlar,
Büyüme hızları biraz yavaş gibi, evet. Fakat bunun için zaten birden fazla sebebiniz var maalesef.
1- Akvaryumunuz kapasite olarak muazzam olsa da ölçü olarak bu tür işlere pek uygun değil. Erkeklerden birisi baskın olunca tankın geri kalanına eziyet edecek ve gelişimi olumuz etkileyecek.
2- Yavruların ilk 2-3 ayı bana göre en önemli evresidir. Bu evrede çok iyi bir diyet ve metabolizma açısından hareket kazanılır ise, gelecekteki gelişimleri de buna paralel olarak hız kazanmaktadır. Bu tank ve sump kazaları da bu döneme denk geldi ise bu da yavaş gelişime bir etkendir.
3- Birden fazla tür ve bunların bazıları nispeten daha büyük boylara gelebiliyor olması da baskınlık/yeme daha kolay erişen büyük boy balıklar gibi sebeplerden yine diğer nispeten küçük olanları etkileyebiliyor.
Güzel haber, boy konusunda tropheuslar iyi bir diyetle damızlık yaşta da olsalar halen gelişim gösterebiliyorlar. Renkler çok fark etmese de irilik ve boylanma kesinlikle fark ediyor.
Nacizane tavsiyem (diyet nasıldır bilmediğim için eklemek isterim)
Yem menüsüne kesinlikle dainichi Veggie Fx, Veggie Pro, Color Fx (bunları mix yapabilirsiniz. Örneğin 50gr fx, 50gr pro, 25gr kadar da color fx) 1mm granül yem eklemenizdir. eğer alışkanlıkla ilgili sorun çekmezlerse daha hızlı boy atacaklardır. Bunun haricinde Reeflowers Cichlid Trace (rakam olarak uygun ve kalite olarak da gayet yeterli) kullanmanızı öneririm. Cichlid trace için elinizde bir TDS metre bulundurmak iyi olur. Yok ise kutu üzerinde yazdığı şekilde kullanmakta fayda var.
Sağlıklı balıklar dilerim.
[/QUOTE]
Hocam desteğin için teşekkürler yem olarak evet onların hepsini kullanıyorum fakat haftada 1 veriyorum davinci yemlerini 3-4 ayda bir kaya tuzu ekliyordum Chlid tracer denicem daha önce kullanmadığım bir ürün dişi erkek oranını bir ayarlayabilirsem 2-3 erkek bırakırsam sorun olmayacak diye düşünüyorum uzunluk belki az ama genişlik yeterli akvaryum için troplarda damızlık altı balıkların cinsiyetini belirlemek gerçekten zor yada ben bu konuda çok tecrübesizim erkekleri hediye edicektim 3 ay önce fakat cinsiyet belirleyemedim
SON MESAJLAR
- Ember Tetra Cyber_Scout, 04:15
Amerikan Tetraları - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 05:51
- Subulata, Java Fern, Cryptocoryne Wendtii Sp, zimdaldil 01:07
- Düz Kuyruk Cüce Vatoz (ancistrus Sp.) zimdaldil 01:07
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:52
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:52
- 1 Metrelik Set Akvaryumlar Ve Co2 Tüp kadir0606 23:28
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:58
- Hb White Lepistes omererbas 22:47
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 22:47
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 22:20
- Akvaryum 30*30 metsi 22:20
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 21:57
- Frogbit ALTEMUR 21:57
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
- Kalsiyum Karbonatlı Kum Sütçü 19:21
- Tüm Akvaryum Balıkları Ve Omurgasızlar Yemi egemenc 18:31
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 18:10
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 17:42
- Rasbora Arıyorum Miller 17:42
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Tül Ve Düz Çiftler Kemalk41 17:37
- Ophthalmotilapia Boops Nkondwe İsland Neon Streak Kemalk41 17:37
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Su Piresi Kültürü AquaShirmp 17:36
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 17:30
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 16:26
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 16:26
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 16:26
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 16:16
- Sıfır İthal Filtreler ootkn 16:08
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:08
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:08
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 15:59
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 15:59
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 15:59
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 15:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 15:51
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:24
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:24
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:24
- Türkiye Lepistes Evi -lepistesin Adresi!!! serkancilek 15:17
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 15:09
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 15:09
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 15:09
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 14:52
KULLANICILAR
- 22 Online Kullanıcı, 12 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
