ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
FerhatKaya
Kullanıcı Grubu:
Forum Özel Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
355
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
09 Mayıs 2010 20:49
Son Ziyaret:
13 Ocak 2026 22:56
Toplam Mesaj:
803 [0.14 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Ferhat Kaya
Doğum Tarihi:
26 Temmuz 1994
Yaş:
31
İl:
Istanbul
Meslek:
Psikolog
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Ferhat Kaya
SON 10 MESAJI
Bitkili Tankda Led Kullanımı
[QUOTE=darkaura]
Tavsiyem lineer voltaj regülatörlere hiç bulaşmayın. Sıkıntılı cihazlar, çok patlattım. Ama esas konu verimsizdirler, fazla voltajı çevreye ısı olarak saçar. İlla voltaj regülatör kullanacaksanız buck kullanın. LM2596 tavsiye ederim, ucuzdur verimlidir. Soğutucu kullanırsanız iyi yükde kaldırırlar. Voltajı devreyi açıp kapatarak düşürürler, kayıp oranları çok azdır. Tabi burda regülatörün driver yerine geçmiyeceğini belirtmem gerek. Çünkü aynı tip aynı renk olsa bile 2 ledin direnci çektiği voltaj aynı değildir ve hatta aynı ledin açılış ve çalışma sıcaklığına göre çektiği voltaj değişir. Driverin olayı bunu dinamik olarak ayarlayıp akımı daima sabit tutmasıdır. Bu ledlerin ömrünü uzatır. Birde hesap yakarke kırmızılar 2.4-2.8voltda çalışıyor onu yanlış hesaplamayın.
Meanwell ldd bulamamanız çok ilginç. Neyse size söyle bir güzellik yapıyım:
[IMG]https://lzd-img-global.slatic.net/g/p/ca714380e2aec90c8109ce3d04a0c53c.jpg_720x720q80.jpg[/IMG]
[URL]https://www.aliexpress.com/item/1005002826924788.html[/URL]
Bunlarla 24volt gerilimde 6 adet led çalışırabilirsiniz. 7 tanede çalıştırabilir ama akım düşme yapabilir, onu akımı ölçerek test edebilirlisiniz. Çok verimlidir, ısınma yapmaz, pwm kontrol girişi vardır. tc421in içindeki mosfetlerin ayaklarından pwm kontrol sinyalini çekebilirisniz. Sadece 30voltun üzerinde gerilimle besleyecekseniz önce bir test edin. 5-35volt demiş ama son aldığım partidekiler 30voltun üzerinde patladılar, 24de sorunsuz çalışıyorlar. önceki partidekileri 35volt 10 adet ledle uzun seneler kullanmıştım.
Tc420 modifikasyonu aşağıdaki gibi. 421de benzerdir.
[IMG]http://www.qualiteitems.com/images/meantc.JPG[/IMG][/QUOTE]
Gönderdiğiniz linkteki dc-dc led direver, mw ld700h serisinin muadili o halde. Meanwell sürücüleri buldumda 500 mahlık var, 700 mah bulamadım. Ve pahalılar meanwelller. Bu gönderdiğiniz linktekiler fiyat olarak çok daha uygun. Pwm sinyalini mosfetin ayaklarından 5v alıp bu driverların pwmsine bağlıycam evet onu öğrendim. Ama eski bir mesajınızda bu mosfet ayağından alınan 5vluk gerilimin yüksek akım taşıyabileceğini belirtmişsiniz. Hâlâ aynı fikirde misiniz?Bunun içinde sürücüyle arasına 10klık direnç atmayı tavsiye etmişsiniz ? Tc421in mosfet ayağından aldığım pwm sinyali kablosunu sürücüye sokmadan 10klık kaç watlık direnç bağlamam gerekiyor? Bunun dışında merak ettiğim bir diğer husus, ben bu driverın çıkışından girdiğim voltaja kıyasla daha fazla voltaj elde edebilir miyim? Tek bir güç kaynağı kullanıcam hem sürücüleri hemde tv421’i besleyeceğim.24 volt güç kaynağını bu driverın girişine bağlayıp, driverın çıkışından 42 volt almak, çıkışına12 beyaz led bağlamak gibi. Step up driver oluyor herhalde onlar.
3wlıklar için bunu seçeceğim herhalde:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/93087/291120241823181.jpg[/IMG][EDIT]FerhatKaya,2024-11-30 22:00:35[/EDIT]
[QUOTE=darkaura]
Tavsiyem lineer voltaj regülatörlere hiç bulaşmayın. Sıkıntılı cihazlar, çok patlattım. Ama esas konu verimsizdirler, fazla voltajı çevreye ısı olarak saçar. İlla voltaj regülatör kullanacaksanız buck kullanın. LM2596 tavsiye ederim, ucuzdur verimlidir. Soğutucu kullanırsanız iyi yükde kaldırırlar. Voltajı devreyi açıp kapatarak düşürürler, kayıp oranları çok azdır. Tabi burda regülatörün driver yerine geçmiyeceğini belirtmem gerek. Çünkü aynı tip aynı renk olsa bile 2 ledin direnci çektiği voltaj aynı değildir ve hatta aynı ledin açılış ve çalışma sıcaklığına göre çektiği voltaj değişir. Driverin olayı bunu dinamik olarak ayarlayıp akımı daima sabit tutmasıdır. Bu ledlerin ömrünü uzatır. Birde hesap yakarke kırmızılar 2.4-2.8voltda çalışıyor onu yanlış hesaplamayın.
Meanwell ldd bulamamanız çok ilginç. Neyse size söyle bir güzellik yapıyım:
[IMG]https://lzd-img-global.slatic.net/g/p/ca714380e2aec90c8109ce3d04a0c53c.jpg_720x720q80.jpg[/IMG]
[URL]https://www.aliexpress.com/item/1005002826924788.html[/URL]
Bunlarla 24volt gerilimde 6 adet led çalışırabilirsiniz. 7 tanede çalıştırabilir ama akım düşme yapabilir, onu akımı ölçerek test edebilirlisiniz. Çok verimlidir, ısınma yapmaz, pwm kontrol girişi vardır. tc421in içindeki mosfetlerin ayaklarından pwm kontrol sinyalini çekebilirisniz. Sadece 30voltun üzerinde gerilimle besleyecekseniz önce bir test edin. 5-35volt demiş ama son aldığım partidekiler 30voltun üzerinde patladılar, 24de sorunsuz çalışıyorlar. önceki partidekileri 35volt 10 adet ledle uzun seneler kullanmıştım.
Tc420 modifikasyonu aşağıdaki gibi. 421de benzerdir.
[IMG]http://www.qualiteitems.com/images/meantc.JPG[/IMG][/QUOTE]
Gönderdiğiniz linkteki dc-dc led direver, mw ld700h serisinin muadili o halde. Meanwell sürücüleri buldumda 500 mahlık var, 700 mah bulamadım. Ve pahalılar meanwelller. Bu gönderdiğiniz linktekiler fiyat olarak çok daha uygun. Pwm sinyalini mosfetin ayaklarından 5v alıp bu driverların pwmsine bağlıycam evet onu öğrendim. Ama eski bir mesajınızda bu mosfet ayağından alınan 5vluk gerilimin yüksek akım taşıyabileceğini belirtmişsiniz. Hâlâ aynı fikirde misiniz?Bunun içinde sürücüyle arasına 10klık direnç atmayı tavsiye etmişsiniz ? Tc421in mosfet ayağından aldığım pwm sinyali kablosunu sürücüye sokmadan 10klık kaç watlık direnç bağlamam gerekiyor? Bunun dışında merak ettiğim bir diğer husus, ben bu driverın çıkışından girdiğim voltaja kıyasla daha fazla voltaj elde edebilir miyim? Tek bir güç kaynağı kullanıcam hem sürücüleri hemde tv421’i besleyeceğim.24 volt güç kaynağını bu driverın girişine bağlayıp, driverın çıkışından 42 volt almak, çıkışına12 beyaz led bağlamak gibi. Step up driver oluyor herhalde onlar.
3wlıklar için bunu seçeceğim herhalde:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/93087/291120241823181.jpg[/IMG][EDIT]FerhatKaya,2024-11-30 22:00:35[/EDIT]
Bitkili Tankda Led Kullanımı
[QUOTE=darkaura]
Kalibrasyonu doğru profeyönel ölçüm cihazıyla yanyana değerler karşılatırılıp kalibrasyonu yapılırsa kullanılabilir tabi burda gene infrarede dikkat etmek gerek. Telefon kamerası infrared ışığıda par değerinin içine dahil edebilir, tamamen sensörünün yapısı yazılımıyla alakalı. İnfrared filtre basit birşey. Diffüzörün önüne eklenerek çözülübilir. Renk analizi için zamanında renk sensörleriyle uğraşmıştım, bazı sensörler ir filtresi olmadan geliyordu, ölçümde farklı sonuçlar çıkıyordu. Sensör ölçüm işleri, kalibrasyonu, datanın analizi her zaman sıkıntılı işlerdir.
150-250par derken neyi kasdetmişler. Birim önemli. Par toplam ışığın gücü bunu ne kadar alana dağıtacağız. Muhtemelen ppfd yi kasdediyorlar, metrekareye düşen fotosentetik ışık akısı. Resif ledlerinin par değerleri yuvarlak olarak, yuvarlak değer renk dağılımna ve kullanılan ledin kalitesine göre ufak oynama payı olur, watt başına 1,67umol/s dir. Burdan 1 metre kareye 150-250umol/m2/s için 100-150watt bir aydınlatmaya ihtiyacınız var sonucu çıkar. Tabi burda ışığı 1m2 alan eşit dağıtığınızı var sayıyorum. O kısmı lenslerle ayarlanabilir. Başka bir noktada su derinliği artıkca ışık kaybıda artıyor, su tam geçirgen değil,
Bu dağılım yüzlerce tankda denenmiş kendini ispatlamış bir dağılımdır, Gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz. Ben arada deneysel çalışırım bana bakmayın :) Deneysel çalışmasam şimdiye kadar bu kadar farklı şeyler ortaya çıkmazdı. [/QUOTE]
Bu konularda oldukça bilgilisiniz [:)] Ben kendin yap işlerine meraklı olduğum için tc421 cihazıyla kendi aydınlatmamı yapmak istiyorum. Meanwell ldd-700h sürücüyü piyasada bulamadığım için lm317 voltaj regülatörü ve direçle ledleri tc420 cihazıyla sürmek istiyorum. Ama bu konuda forumlardaki bilgiler kısıtlı. Bazı şemalar üzerinden ne yapabileceğime karar verdim ancak birkaç konuda kafam karıştı. Şimdi ben 3 wattlık ledleri seri bağlayıp her bir sıra için tek bir lm317 ve tek bir dirençle sürmek istiyorum. 24 volt 20 amper güç kaynağı kullanacağım. Her bir sırada 3 voltu lm317 için kullanacağım. Kalan 21 voltuda her lede 3v-3,5v bölüştürüp,toplam led sayısını ayarlayacağım. 6 ledi seri bağladığımda 3.5 volttan toplam 21 volt ediyor.Direncide her sıra için tek bir direnç kullanırsam 1.8 ohm 3w olarak seçebilir miyim? 1.8 ohm kullanırsam akım 0.7 mah oluyor. Bu direnci buldum, bunu her sıra için birer tane kullanırsam uygun olur mu ? Direnç ısınır mı ?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/93087/281120241939331.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/93087/281120241941151.jpg[/IMG][EDIT]FerhatKaya,2024-11-28 19:41:42[/EDIT]
[QUOTE=darkaura]
Kalibrasyonu doğru profeyönel ölçüm cihazıyla yanyana değerler karşılatırılıp kalibrasyonu yapılırsa kullanılabilir tabi burda gene infrarede dikkat etmek gerek. Telefon kamerası infrared ışığıda par değerinin içine dahil edebilir, tamamen sensörünün yapısı yazılımıyla alakalı. İnfrared filtre basit birşey. Diffüzörün önüne eklenerek çözülübilir. Renk analizi için zamanında renk sensörleriyle uğraşmıştım, bazı sensörler ir filtresi olmadan geliyordu, ölçümde farklı sonuçlar çıkıyordu. Sensör ölçüm işleri, kalibrasyonu, datanın analizi her zaman sıkıntılı işlerdir.
150-250par derken neyi kasdetmişler. Birim önemli. Par toplam ışığın gücü bunu ne kadar alana dağıtacağız. Muhtemelen ppfd yi kasdediyorlar, metrekareye düşen fotosentetik ışık akısı. Resif ledlerinin par değerleri yuvarlak olarak, yuvarlak değer renk dağılımna ve kullanılan ledin kalitesine göre ufak oynama payı olur, watt başına 1,67umol/s dir. Burdan 1 metre kareye 150-250umol/m2/s için 100-150watt bir aydınlatmaya ihtiyacınız var sonucu çıkar. Tabi burda ışığı 1m2 alan eşit dağıtığınızı var sayıyorum. O kısmı lenslerle ayarlanabilir. Başka bir noktada su derinliği artıkca ışık kaybıda artıyor, su tam geçirgen değil,
Bu dağılım yüzlerce tankda denenmiş kendini ispatlamış bir dağılımdır, Gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz. Ben arada deneysel çalışırım bana bakmayın :) Deneysel çalışmasam şimdiye kadar bu kadar farklı şeyler ortaya çıkmazdı. [/QUOTE]
Bu konularda oldukça bilgilisiniz [:)] Ben kendin yap işlerine meraklı olduğum için tc421 cihazıyla kendi aydınlatmamı yapmak istiyorum. Meanwell ldd-700h sürücüyü piyasada bulamadığım için lm317 voltaj regülatörü ve direçle ledleri tc420 cihazıyla sürmek istiyorum. Ama bu konuda forumlardaki bilgiler kısıtlı. Bazı şemalar üzerinden ne yapabileceğime karar verdim ancak birkaç konuda kafam karıştı. Şimdi ben 3 wattlık ledleri seri bağlayıp her bir sıra için tek bir lm317 ve tek bir dirençle sürmek istiyorum. 24 volt 20 amper güç kaynağı kullanacağım. Her bir sırada 3 voltu lm317 için kullanacağım. Kalan 21 voltuda her lede 3v-3,5v bölüştürüp,toplam led sayısını ayarlayacağım. 6 ledi seri bağladığımda 3.5 volttan toplam 21 volt ediyor.Direncide her sıra için tek bir direnç kullanırsam 1.8 ohm 3w olarak seçebilir miyim? 1.8 ohm kullanırsam akım 0.7 mah oluyor. Bu direnci buldum, bunu her sıra için birer tane kullanırsam uygun olur mu ? Direnç ısınır mı ?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/93087/281120241939331.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/93087/281120241941151.jpg[/IMG][EDIT]FerhatKaya,2024-11-28 19:41:42[/EDIT]
Bitkili Tankda Led Kullanımı
[QUOTE=darkaura]
Par değerini değilde ppfd'yi ölçüyordur. Aradaki fark par yani ppf ışık kaynağından çıkan fotonların birim zamandaki mol miktarı yani kaynakdan çıkan toplam foton sayısı, onu bu şekilde ölçebilmesi mümkün değil, ppfd ise birim alana birim zamanda düşen foton sayısı, yani alıcı sensöre düşen foton yoğunluğu. Led ger yöne eşit akı dağıtmadığı açıları farklı olduğu için toplam par değini bu şekilde hesaplamak kolay olmaz ama önemli olan konuda bu değil. Önemli olan akvaryumda birim alana ne kadar fotosentetik ışık geldiği. Bu tip bir ölçüm cihazı bu konuda çok yardımcı olur keza akvaryumda merkez ile kenarlara düşen ışık mikarları çok farklı olabiliyor, ışık çoğu yerde eşit dağılmıyor.
Bu tip bir cihaz çok faydalı olur dedim ama bu konuda telefon kamerasına pek güvenmem. Bu iş için yapılmamış bu iş için kalibre değil. Her telefonda birbirinden farklı sensörler kullanılıyor, her üretici farklı görüntü işleme chipleri ve yazılımları kullanıyor, hepsinin okuduğu değer çok farklı farklı olur. Birde işin infrared yanı var tabi. Fotosenteze etkin ışık 380nm ile 700nm arası, sıkıntı çoğu kamera 700nm üzeri infrared ışığıda görür hatta bu ışıkda foto çekip, loş ışıkda infrared daha iyi görüntü alıyor, bunu yazılımla insan gözünün gördüğü renklere çevirir. Demek istediğim telefon kamerası gerçek görüntüyü olduğu gibi algılayan bir şey değil, yazılımla işleyerek son haline dönüştürüyor. Gerçek değerleri ölçen profesyönel bir cihaz olsa telefon uygulamasını gerçek değerlerle kalibre edip infrared filtre ekleyerek doğruya yakın değerler alınabilir. Kullandığınız diffüzörde infrared filtre var mı? Bu konuda bir bilgi vermişler mi?
[/QUOTE]
Bu aparatın diffüzöründe infrared filtre olduğuna dair bir bilgi göremedim. Her ne kadar aralarında bir anlaşma olduğunu belirtmesede, apogee par ölçerinin yerine kullanılabilecek bir uygulama olarak, Photone uygulamasını 2hr aquatistikte önermişti. Evet ppfd ölçüyor. Bunun dışında bazı karşılaştırmalara rastladım. Tam olarak aynı şeyleri ölçmüyorlarsa, apogee par ölçerle karşılaştırma yapmak doğru olur mu ?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/93087/251120240546171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/93087/251120240546211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/93087/251120240546241.jpg[/IMG]
Merak ettiğim bir noktada, sps mercanları için ışık yoğunluğu olarak 150-250 par seviyesi veren aydınlatma tavsiye ediliyor. Ben bu uygulamayı referans alarak aydınlatmamı ayarlayabilir miyim, yoksa illa pff ölçen bir cihaz mı almam gerekir? Sitelerinde de par seviyesini ölçtüklerinin reklamını yapıyorlardı. Bir şekilde yanıltma söz konusu diyebilir miyiz o halde
[QUOTE=darkaura]
Par değerini değilde ppfd'yi ölçüyordur. Aradaki fark par yani ppf ışık kaynağından çıkan fotonların birim zamandaki mol miktarı yani kaynakdan çıkan toplam foton sayısı, onu bu şekilde ölçebilmesi mümkün değil, ppfd ise birim alana birim zamanda düşen foton sayısı, yani alıcı sensöre düşen foton yoğunluğu. Led ger yöne eşit akı dağıtmadığı açıları farklı olduğu için toplam par değini bu şekilde hesaplamak kolay olmaz ama önemli olan konuda bu değil. Önemli olan akvaryumda birim alana ne kadar fotosentetik ışık geldiği. Bu tip bir ölçüm cihazı bu konuda çok yardımcı olur keza akvaryumda merkez ile kenarlara düşen ışık mikarları çok farklı olabiliyor, ışık çoğu yerde eşit dağılmıyor.
Bu tip bir cihaz çok faydalı olur dedim ama bu konuda telefon kamerasına pek güvenmem. Bu iş için yapılmamış bu iş için kalibre değil. Her telefonda birbirinden farklı sensörler kullanılıyor, her üretici farklı görüntü işleme chipleri ve yazılımları kullanıyor, hepsinin okuduğu değer çok farklı farklı olur. Birde işin infrared yanı var tabi. Fotosenteze etkin ışık 380nm ile 700nm arası, sıkıntı çoğu kamera 700nm üzeri infrared ışığıda görür hatta bu ışıkda foto çekip, loş ışıkda infrared daha iyi görüntü alıyor, bunu yazılımla insan gözünün gördüğü renklere çevirir. Demek istediğim telefon kamerası gerçek görüntüyü olduğu gibi algılayan bir şey değil, yazılımla işleyerek son haline dönüştürüyor. Gerçek değerleri ölçen profesyönel bir cihaz olsa telefon uygulamasını gerçek değerlerle kalibre edip infrared filtre ekleyerek doğruya yakın değerler alınabilir. Kullandığınız diffüzörde infrared filtre var mı? Bu konuda bir bilgi vermişler mi?
[/QUOTE]
Bu aparatın diffüzöründe infrared filtre olduğuna dair bir bilgi göremedim. Her ne kadar aralarında bir anlaşma olduğunu belirtmesede, apogee par ölçerinin yerine kullanılabilecek bir uygulama olarak, Photone uygulamasını 2hr aquatistikte önermişti. Evet ppfd ölçüyor. Bunun dışında bazı karşılaştırmalara rastladım. Tam olarak aynı şeyleri ölçmüyorlarsa, apogee par ölçerle karşılaştırma yapmak doğru olur mu ?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/93087/251120240546171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/93087/251120240546211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/93087/251120240546241.jpg[/IMG]
Merak ettiğim bir noktada, sps mercanları için ışık yoğunluğu olarak 150-250 par seviyesi veren aydınlatma tavsiye ediliyor. Ben bu uygulamayı referans alarak aydınlatmamı ayarlayabilir miyim, yoksa illa pff ölçen bir cihaz mı almam gerekir? Sitelerinde de par seviyesini ölçtüklerinin reklamını yapıyorlardı. Bir şekilde yanıltma söz konusu diyebilir miyiz o halde
Bitkili Tankda Led Kullanımı
[QUOTE=Hakan ARP]Merhaba,
Akvaryuma alacağım bitkiler hakkında araştırma yaparken özellikle kırmızı renk bitkilerin ihtiyaçlarında PAR (Fotosentetik Olarak Aktif Radyasyon) ile ilgili parametre değerlerini görüyorum. Bu PAR değerini yakalayamazsanız çok canlı güzel kırmızı renkli bitkileriniz istediğiniz rengi oluşturmaz deniliyor.
Satın aldığımız standart 1w-3w power ledlerin par değerleri yaklaşık olarak nedir?
Her firma için bu değerler değişkenlik gösteriyor mu acaba?
Sağlıklı mutlu hobiler[/QUOTE]
Par değerini genelde resifçiler ölçüyor. Ama bitkilide de ölçenler var. Par cihazları kaliteli olanlar 500-600 dolardan başlıyor. Ben bunun alternatifini aradım. Bu kaliteli par metrelerle %90 oranında yakın sonuçlar veren telefonlarda bir uygulama var. Uygulama ismi Photone. Bu uygulamayı kullanmak için, ön kameraya 70gr/metre kare ağırlığında A4 kağıdını kesip ön kamerayı bu kağıtla kapatıyorsunuz. Bu şekilde par ölçümü yapıyor. Ben bu uygulama için özel olarak üretilmiş mandallı difüzörünü sipariş ettim Almanya’dan. Kargo ve vergiler dahil 1200 tl tuttu. Siz söylediğim ağırlıkta bulunan A4 kağıdınıda kullanabilirsiniz. Difüzörün fotoğrafını paylaşıyorum.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/93087/221120242150291.jpg[/IMG]
[[EDIT]FerhatKaya,2024-11-22 23:10:57[/EDIT]
[QUOTE=Hakan ARP]Merhaba,
Akvaryuma alacağım bitkiler hakkında araştırma yaparken özellikle kırmızı renk bitkilerin ihtiyaçlarında PAR (Fotosentetik Olarak Aktif Radyasyon) ile ilgili parametre değerlerini görüyorum. Bu PAR değerini yakalayamazsanız çok canlı güzel kırmızı renkli bitkileriniz istediğiniz rengi oluşturmaz deniliyor.
Satın aldığımız standart 1w-3w power ledlerin par değerleri yaklaşık olarak nedir?
Her firma için bu değerler değişkenlik gösteriyor mu acaba?
Sağlıklı mutlu hobiler[/QUOTE]
Par değerini genelde resifçiler ölçüyor. Ama bitkilide de ölçenler var. Par cihazları kaliteli olanlar 500-600 dolardan başlıyor. Ben bunun alternatifini aradım. Bu kaliteli par metrelerle %90 oranında yakın sonuçlar veren telefonlarda bir uygulama var. Uygulama ismi Photone. Bu uygulamayı kullanmak için, ön kameraya 70gr/metre kare ağırlığında A4 kağıdını kesip ön kamerayı bu kağıtla kapatıyorsunuz. Bu şekilde par ölçümü yapıyor. Ben bu uygulama için özel olarak üretilmiş mandallı difüzörünü sipariş ettim Almanya’dan. Kargo ve vergiler dahil 1200 tl tuttu. Siz söylediğim ağırlıkta bulunan A4 kağıdınıda kullanabilirsiniz. Difüzörün fotoğrafını paylaşıyorum.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/93087/221120242150291.jpg[/IMG]
[[EDIT]FerhatKaya,2024-11-22 23:10:57[/EDIT]
Bitkili Tankda Led Kullanımı
[QUOTE=darkaura]
Kullanılan drivera bağlı. Power ledle normal driver ile dimleme yapamazsınız. Manuel dime uygun driver lazım. Manuel dimlemede 220voltdan elektrik kısılarak yapılıyor. Buna uygun driver sayısı az. Şerit yada modül led kullanılacaksa çoğu dimlemeye uygun oluyor. Pulse dimleme yapılıyor, yani elektrik kesilip açılarak pulselar halinde gönderiliyor. Bunların dim cihazları ucuz ve çok çeşitli. Ben power ledde dijital dimleme tercih ediyorum. Gene bunun için uygun driver gerekiyor. Driverın dim kontrol girişi oluyor. Buradan gönderilen pwm pulse modulation sinyalleriyle led hızı şekilde açılıp kapatılıyor. Aslında yapılan iş hızlı açıp kapama ama yüksek frekansda yapıldığı için ışık sürekliymiş gibi gözüküyor. Power led için dijital dimde driverlar daha pahalı, kontrolcüleri daha zor bulunuyor ama çok daha detayı kontrol sağlıyor. Dijital dim için kendi kontrolcümü arduino donanımlarıyla kendim yapıyorum.
Dim ledin ömrünü kısaltırmı hayır, aksine artırıyor, led daha soğuk serin çalışıyor. Ledin ömrünü yiyen sıcaktır. İyi soğuttuğunuz sürece uzun yıllar sorunsuz çalışır. Ara ara geri bildrim alıyorum, 5-10 sene önce yaptığım bitki ledlerini hala sorunsuz kullananlar var. Üretim yaparken en dikkat ettiğim şeylerden biri soğutmadır. Led aşırı sıcak çalışır öerünü doldursada floresan gibi spektrum kayması ve buna bağlı yosunlanma olmuyor, yavaş yavaş parlaklığı azalıyor ve en sonunda patlıyor. [/QUOTE]
Teşekkürler [EDIT]FerhatKaya,2024-11-22 11:45:58[/EDIT]
[QUOTE=darkaura]
Kullanılan drivera bağlı. Power ledle normal driver ile dimleme yapamazsınız. Manuel dime uygun driver lazım. Manuel dimlemede 220voltdan elektrik kısılarak yapılıyor. Buna uygun driver sayısı az. Şerit yada modül led kullanılacaksa çoğu dimlemeye uygun oluyor. Pulse dimleme yapılıyor, yani elektrik kesilip açılarak pulselar halinde gönderiliyor. Bunların dim cihazları ucuz ve çok çeşitli. Ben power ledde dijital dimleme tercih ediyorum. Gene bunun için uygun driver gerekiyor. Driverın dim kontrol girişi oluyor. Buradan gönderilen pwm pulse modulation sinyalleriyle led hızı şekilde açılıp kapatılıyor. Aslında yapılan iş hızlı açıp kapama ama yüksek frekansda yapıldığı için ışık sürekliymiş gibi gözüküyor. Power led için dijital dimde driverlar daha pahalı, kontrolcüleri daha zor bulunuyor ama çok daha detayı kontrol sağlıyor. Dijital dim için kendi kontrolcümü arduino donanımlarıyla kendim yapıyorum.
Dim ledin ömrünü kısaltırmı hayır, aksine artırıyor, led daha soğuk serin çalışıyor. Ledin ömrünü yiyen sıcaktır. İyi soğuttuğunuz sürece uzun yıllar sorunsuz çalışır. Ara ara geri bildrim alıyorum, 5-10 sene önce yaptığım bitki ledlerini hala sorunsuz kullananlar var. Üretim yaparken en dikkat ettiğim şeylerden biri soğutmadır. Led aşırı sıcak çalışır öerünü doldursada floresan gibi spektrum kayması ve buna bağlı yosunlanma olmuyor, yavaş yavaş parlaklığı azalıyor ve en sonunda patlıyor. [/QUOTE]
Teşekkürler [EDIT]FerhatKaya,2024-11-22 11:45:58[/EDIT]
Bitkili Tankda Led Kullanımı
Tavsiyeler için teşekkürler, bir fikir oluşturdunuz aklımda.
[QUOTE=darkaura]
Mor ledi ayırırsınız o kadarda değil ama ayıramayanda olur, ne aldığını bilmiyorsa. Bunun dışında esas sorun daha önce karşılaşmadıysanız uv yi birbirinden ayırması zor. Hatta 420uv yi royalbluedan bile ayıramıyabilirsiniz. Led yapıp sattığım zamanlarda bu şekil geri dönüş çok oluyordu, bunda uv led kullanmamışsınız diyorlardı. Işığın dalga boyu düştükce foton enerjisi yükseliyor, yüksek enerjili foton üretmek için daha pahalı daha ekzotik elementler üretim prosesleri gerekiyor. Bu yüzden 365nm led pahalıdır, hile hurdaya açıktır, Bizim o kadar düşük dalga boyuyla işimiz olmadığı için sorun değil. Işığın dalga boyu düştükce rengi daha soluk açık mavi beyaza doğru gidiyor. Beyazlaşmasını nedenide ilginç, uv ışığın enerji yükeldikce gözde sadece mavi reseptörü değil kırmzı ve yeşil reseptörleride uyarmaya başlıyor, bu yüzden beyazlaşma oluyor. En uç noktada beyazımsı açık mavi haline geliyor.
Ecotechmarine in spectruma biraz daha dikkatli bakınca mavi peak i daha geniş, farklı renkleri birleştirerek oluşturmuşlar. Uvlerin sayısı az olduğu için arada dağılmışlar. Ecotechmarine in led dağılımını taklit ederek güzel bir şeyler yapabilirsiniz. Tabi ecotech marine in birden fazla modeli var. Hepsi aynı değil. G4pro nun spektrum tam ideal duruyor.[/QUOTE]
Son bir şey aklıma geldi. Sizi tekrar rahatsız edeceğim o yüzden [:)] manuel dimmer zamanla ledlere zarar verir mi ? Mesela görselde bulunan dimmer uygun mudur ?
Bunun dışında çin malı gibi sıradan ledlerde yada cree gibi ledlerde ilerleyen zamanlarda par düşmesi ve floresanlardaki gibi spectrum değişimi söz konusu oluyor mu ? [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/93087/151120241858041.jpg[/IMG][EDIT]FerhatKaya,2024-11-15 18:58:12[/EDIT]
Tavsiyeler için teşekkürler, bir fikir oluşturdunuz aklımda.
[QUOTE=darkaura]
Mor ledi ayırırsınız o kadarda değil ama ayıramayanda olur, ne aldığını bilmiyorsa. Bunun dışında esas sorun daha önce karşılaşmadıysanız uv yi birbirinden ayırması zor. Hatta 420uv yi royalbluedan bile ayıramıyabilirsiniz. Led yapıp sattığım zamanlarda bu şekil geri dönüş çok oluyordu, bunda uv led kullanmamışsınız diyorlardı. Işığın dalga boyu düştükce foton enerjisi yükseliyor, yüksek enerjili foton üretmek için daha pahalı daha ekzotik elementler üretim prosesleri gerekiyor. Bu yüzden 365nm led pahalıdır, hile hurdaya açıktır, Bizim o kadar düşük dalga boyuyla işimiz olmadığı için sorun değil. Işığın dalga boyu düştükce rengi daha soluk açık mavi beyaza doğru gidiyor. Beyazlaşmasını nedenide ilginç, uv ışığın enerji yükeldikce gözde sadece mavi reseptörü değil kırmzı ve yeşil reseptörleride uyarmaya başlıyor, bu yüzden beyazlaşma oluyor. En uç noktada beyazımsı açık mavi haline geliyor.
Ecotechmarine in spectruma biraz daha dikkatli bakınca mavi peak i daha geniş, farklı renkleri birleştirerek oluşturmuşlar. Uvlerin sayısı az olduğu için arada dağılmışlar. Ecotechmarine in led dağılımını taklit ederek güzel bir şeyler yapabilirsiniz. Tabi ecotech marine in birden fazla modeli var. Hepsi aynı değil. G4pro nun spektrum tam ideal duruyor.[/QUOTE]
Son bir şey aklıma geldi. Sizi tekrar rahatsız edeceğim o yüzden [:)] manuel dimmer zamanla ledlere zarar verir mi ? Mesela görselde bulunan dimmer uygun mudur ?
Bunun dışında çin malı gibi sıradan ledlerde yada cree gibi ledlerde ilerleyen zamanlarda par düşmesi ve floresanlardaki gibi spectrum değişimi söz konusu oluyor mu ? [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/93087/151120241858041.jpg[/IMG][EDIT]FerhatKaya,2024-11-15 18:58:12[/EDIT]
Bitkili Tankda Led Kullanımı
Teşekkürler. Uv ledler için kırmızı ve maviyi karıştırıp mor ledi uv diye satmaya çalışan çinli satıcılardan bahsettiniz. Bunun ayrımını yapmak için birkaç yöntem var sanırım. Daha doğrusu uv ışığın kullanım amaçları bulunuyor. Bu yöntemleri denesem herhalde mor ışıkla uv’nin farkını ayırt edebilirim. Uv’yi sahte para tespiti için kullanıyorlar mesela, bunun dışında tutkal yapıştırma içinde kullandıklarını gördüm. Mesela fotoğrafta uv led ışığını dolara tutunca ,dolardaki normal ışıkla görülmeyen sayılar ortaya çıkabiliyor. Floresan etkisi gibi etkiler yani. Bunun dışında bir makalede 365 nm ledin maliyetinden dolayı 395 nm ledden daha pahalı olduğu yazıyordu. AliExpresste bir satıcı buldum. Makalede ki belirtilen özelliklere uyuyor sattığı uv leri. 365 nm 395 nmye göre daha beyazımsı ve 3 kat daha pahalı
Ecotech bildiğim kadarıyla resif akvaryumlarında oldukça başarılı, Abd temelli bir şirket. Söylediğiniz spektrumu mercanlarla simbiyoz ilişkisi kuran, Zooxanthellae isimli canlıların fotosentez ihtiyacına göre ayarlıyorlar. Crı’sı yüksek led kullanmalarına rağmen mavi kırmızı ve mor dışında ki renklerin spectrum grafiğinde ki değeri olması gerektiği gibi mi? Fazla sayıda beyaz kullanılmasına rağmen bu renkler hariç diğer renklerin spectrum değeri düşük görünüyor. 2:1 oranında beyaz kullanılmış.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/93087/131120241958031.jpg[/IMG][EDIT]FerhatKaya,2024-11-14 01:02:17[/EDIT]
Teşekkürler. Uv ledler için kırmızı ve maviyi karıştırıp mor ledi uv diye satmaya çalışan çinli satıcılardan bahsettiniz. Bunun ayrımını yapmak için birkaç yöntem var sanırım. Daha doğrusu uv ışığın kullanım amaçları bulunuyor. Bu yöntemleri denesem herhalde mor ışıkla uv’nin farkını ayırt edebilirim. Uv’yi sahte para tespiti için kullanıyorlar mesela, bunun dışında tutkal yapıştırma içinde kullandıklarını gördüm. Mesela fotoğrafta uv led ışığını dolara tutunca ,dolardaki normal ışıkla görülmeyen sayılar ortaya çıkabiliyor. Floresan etkisi gibi etkiler yani. Bunun dışında bir makalede 365 nm ledin maliyetinden dolayı 395 nm ledden daha pahalı olduğu yazıyordu. AliExpresste bir satıcı buldum. Makalede ki belirtilen özelliklere uyuyor sattığı uv leri. 365 nm 395 nmye göre daha beyazımsı ve 3 kat daha pahalı
Ecotech bildiğim kadarıyla resif akvaryumlarında oldukça başarılı, Abd temelli bir şirket. Söylediğiniz spektrumu mercanlarla simbiyoz ilişkisi kuran, Zooxanthellae isimli canlıların fotosentez ihtiyacına göre ayarlıyorlar. Crı’sı yüksek led kullanmalarına rağmen mavi kırmızı ve mor dışında ki renklerin spectrum grafiğinde ki değeri olması gerektiği gibi mi? Fazla sayıda beyaz kullanılmasına rağmen bu renkler hariç diğer renklerin spectrum değeri düşük görünüyor. 2:1 oranında beyaz kullanılmış.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/93087/131120241958031.jpg[/IMG][EDIT]FerhatKaya,2024-11-14 01:02:17[/EDIT]
Bitkili Tankda Led Kullanımı
[QUOTE=darkaura]
Cree led ile ucuz led arasında en büyük fark fosfor katmanında oluyor. Beyaz ledde çekirdeğinde gene aynı mavi led kristali oluyor, ışığı bu üretiyor, çevresindeki sarı fosfor tabakası mavi ışığı emip diğer renklerde ışıldıyorlar. Bu şekilde beyaz ışık içindeki tüm renkler oluşuyor. Kaliteli ledle ucuz led arasında kristal kalitesininde fark oluyor elbet ama karmaşık kimyasallardan oluştuğu için ve birden fazla renk saçması gerektiğinden en büyük fark fosforun kalitesi. Cree nin başarılı olması ışığın diğer renklerinide veriyor olması. Bunu cri değerinden anlayabilirsiniz, cri color rendering index bir ışık kaynağının tüm renkleri ne kadar karşılağının değeridir. Fotosentez bitkide olduğu gibi mercandada farklı değil, mavi ve kırmızı renkler en çok kullanılsada tüm renklerden belli ihitiyaç oluyor. Mercanın farkı su derinleştikce kırmızı renk azaldığı için daha çok mavi tayfı kullanıyor olmaları ama gene genel bir renk çeşitliliği gerekli. Ucuz çin malı kullandığınızda bu renk dağılımını yaratamıyorsunuz. Bu yüzden en azından beyaz ledleri cree olmasada kaliteli marka kullanmak gerekiyor. Bunu yapmazsanız ışık tayfı 450-460-470nm mavide peak yaparak gelir. Daha önce resifler içinde aydınlatma yaptım. Onlarda 460-440-420-400nm mavi ve uv ledleri kaliteli beyaz ledle karıştırarak yapmıştım, az sayıda derin kırmızı ve yeşilde vardı. Ne yazıkki resif akvaryumuyla uğraşmadığım için sonuçlarını çok test etme fırsatı olmadı. [/QUOTE]
Mavi ışığın fosfor tabakası tarafından emildiğini söylediniz evet bunu biliyorum. Mavi çip kullanıp fosfor maviyi emip, içinde mavide bulunan beyaz ışık yayıyor. Ecotech firması cree ve osram gibi ledler kullanıyor. Black box tabiri ise çin malı ledler kullanan markaların aydınlatmaları için kullanıyor. Aşağıdaki görselde iki aydınlatmanın spektrum değerleri karşılaştırmaları bulunuyor. Beyaz ışıkta cree marka led kullanıp mavi ledleri ise çin malı olanlardan kullansam çok bir fark ortaya çıkmaz sanırım. Bunun dışında sormak istediğim bir başka meseleyse uv ışıkla ilgili. Çin malı ledleri çinli bir siteden temin edeceğim. Orada ki uv ışıklarının yazdığı nm aralığında uv ışık vermesi mümkün değil mi ? Ecotech radion’un kullandığı nm aralıklarında uv ışıkları alacağım.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/93087/121120241755211.jpg[/IMG][EDIT]FerhatKaya,2024-11-12 19:11:23[/EDIT]
[QUOTE=darkaura]
Cree led ile ucuz led arasında en büyük fark fosfor katmanında oluyor. Beyaz ledde çekirdeğinde gene aynı mavi led kristali oluyor, ışığı bu üretiyor, çevresindeki sarı fosfor tabakası mavi ışığı emip diğer renklerde ışıldıyorlar. Bu şekilde beyaz ışık içindeki tüm renkler oluşuyor. Kaliteli ledle ucuz led arasında kristal kalitesininde fark oluyor elbet ama karmaşık kimyasallardan oluştuğu için ve birden fazla renk saçması gerektiğinden en büyük fark fosforun kalitesi. Cree nin başarılı olması ışığın diğer renklerinide veriyor olması. Bunu cri değerinden anlayabilirsiniz, cri color rendering index bir ışık kaynağının tüm renkleri ne kadar karşılağının değeridir. Fotosentez bitkide olduğu gibi mercandada farklı değil, mavi ve kırmızı renkler en çok kullanılsada tüm renklerden belli ihitiyaç oluyor. Mercanın farkı su derinleştikce kırmızı renk azaldığı için daha çok mavi tayfı kullanıyor olmaları ama gene genel bir renk çeşitliliği gerekli. Ucuz çin malı kullandığınızda bu renk dağılımını yaratamıyorsunuz. Bu yüzden en azından beyaz ledleri cree olmasada kaliteli marka kullanmak gerekiyor. Bunu yapmazsanız ışık tayfı 450-460-470nm mavide peak yaparak gelir. Daha önce resifler içinde aydınlatma yaptım. Onlarda 460-440-420-400nm mavi ve uv ledleri kaliteli beyaz ledle karıştırarak yapmıştım, az sayıda derin kırmızı ve yeşilde vardı. Ne yazıkki resif akvaryumuyla uğraşmadığım için sonuçlarını çok test etme fırsatı olmadı. [/QUOTE]
Mavi ışığın fosfor tabakası tarafından emildiğini söylediniz evet bunu biliyorum. Mavi çip kullanıp fosfor maviyi emip, içinde mavide bulunan beyaz ışık yayıyor. Ecotech firması cree ve osram gibi ledler kullanıyor. Black box tabiri ise çin malı ledler kullanan markaların aydınlatmaları için kullanıyor. Aşağıdaki görselde iki aydınlatmanın spektrum değerleri karşılaştırmaları bulunuyor. Beyaz ışıkta cree marka led kullanıp mavi ledleri ise çin malı olanlardan kullansam çok bir fark ortaya çıkmaz sanırım. Bunun dışında sormak istediğim bir başka meseleyse uv ışıkla ilgili. Çin malı ledleri çinli bir siteden temin edeceğim. Orada ki uv ışıklarının yazdığı nm aralığında uv ışık vermesi mümkün değil mi ? Ecotech radion’un kullandığı nm aralıklarında uv ışıkları alacağım.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/93087/121120241755211.jpg[/IMG][EDIT]FerhatKaya,2024-11-12 19:11:23[/EDIT]
Bitkili Tankda Led Kullanımı
Bitkili için standart power led kullandım ve verim aldım. Ancak resif akvaryumunda işler biraz daha farklılaşıyor. Konu zaten bitkili akvaryumda led kullanımıyla alakalı bunun farkındayım. Ancak ben resif akvaryumunda da bu ledleri kullanmak istiyorum. Sps mercanları diye bir tür var. Bu mercanlar ışığın her taraftan eşit şekilde yayılmasını talep eden ve yüksek bir par değerine ihtiyaç duyan bir tür. Eskiden metal halide ve t5 kullanılırdı. Led teknolojisi geliştiği için artık cree led kullanılıyor bu mercanlar için. Sormak istediğim bir husus var. Cree led tahmin edilebileceği gibi güçlü bir çıkış veriyor daha az ısınıyor. Bunun dışında ne gibi farkları var normal çin ledinden? İkiside aynı teknolojiyi kullanıyor hemen hemen zaten. Yani uygun par ve specktrum değeri sağlanırsa cree ledden ne gibi bir farkı olur? Cree ledin cri’sı daha yüksek bunun dışında lümenide yüksek değerde. Başka ne gibi farklar söz konusu ? [EDIT]FerhatKaya,2024-11-12 12:36:15[/EDIT]
Bitkili için standart power led kullandım ve verim aldım. Ancak resif akvaryumunda işler biraz daha farklılaşıyor. Konu zaten bitkili akvaryumda led kullanımıyla alakalı bunun farkındayım. Ancak ben resif akvaryumunda da bu ledleri kullanmak istiyorum. Sps mercanları diye bir tür var. Bu mercanlar ışığın her taraftan eşit şekilde yayılmasını talep eden ve yüksek bir par değerine ihtiyaç duyan bir tür. Eskiden metal halide ve t5 kullanılırdı. Led teknolojisi geliştiği için artık cree led kullanılıyor bu mercanlar için. Sormak istediğim bir husus var. Cree led tahmin edilebileceği gibi güçlü bir çıkış veriyor daha az ısınıyor. Bunun dışında ne gibi farkları var normal çin ledinden? İkiside aynı teknolojiyi kullanıyor hemen hemen zaten. Yani uygun par ve specktrum değeri sağlanırsa cree ledden ne gibi bir farkı olur? Cree ledin cri’sı daha yüksek bunun dışında lümenide yüksek değerde. Başka ne gibi farklar söz konusu ? [EDIT]FerhatKaya,2024-11-12 12:36:15[/EDIT]
Sps İçin Dimmer Ve Gün Simülasyonu Şart Mı ?
[QUOTE=BerkanCerci]Sps grubu için gün simülatör özellikli hazır ,arge leri yapılmış bir armatür öneriyorum .. [/QUOTE][QUOTE=BerkanCerci]Sps grubu için gün simülatör özellikli hazır ,arge leri yapılmış bir armatür öneriyorum .. [/QUOTE]
Yabancı forumlarda sps için gün simülasyonunun şart olduğuna yönelik bilgi görmedim
[QUOTE=BerkanCerci]Sps grubu için gün simülatör özellikli hazır ,arge leri yapılmış bir armatür öneriyorum .. [/QUOTE][QUOTE=BerkanCerci]Sps grubu için gün simülatör özellikli hazır ,arge leri yapılmış bir armatür öneriyorum .. [/QUOTE]
Yabancı forumlarda sps için gün simülasyonunun şart olduğuna yönelik bilgi görmedim
SON MESAJLAR
- Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir Khatrom, 10:55
Bitki Türleri ve Bakımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
KULLANICILAR
- 61 Online Kullanıcı, 33 Üye
Online Kullanıcılar
oguzsel,
Birtek,
ilterisdoğukan,
yeekim,
Kuduoglu,
osmandbnl,
sina cen,
0rnn,
omerkaya40,
MiSoSiKiaN,
ibas34,
Oğul Hüseyin,
DABARAKATO,
DigitalPen,
Kınayu,
oktay42,
altuntasseref,
Khatrom,
hazalca,
ilkerkrsln,
Sekizo,
kilic88,
Akrattin,
livadi,
Yücel BOZDEMİR,
mustafatelli,
Deathgrip,
Brdk64,
√olkaπ,
berat76,
abunil,
1win_ghsa,
zen666,
oguzozt,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
