ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
sedatı_ego
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
10
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
11 Şubat 2011 17:31
Son Ziyaret:
27 Şubat 2017 16:46
Toplam Mesaj:
487 [0.09 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
sedat mutlu
Doğum Tarihi:
14 Temmuz 1980
Yaş:
45
İl:
Bilecik
Meslek:
tekniker
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA

sedat mutlu 140*50*70 1e-4d Tam Damızlık Frontoza Brundi 120*40*70 2e-2d lelupi ve 2e-4d Frontoza brundi
SON 10 MESAJI
Tropesk Kuruluş 2013 - 2014
MAŞALLAH. Elinize, emeğinize, ruhunuza sağlık. Allah utandırmasın,güç kuvvet versin. Umarım bu olağanüstü emeklerin karşılığını fazlasıyla alırısınız. Bu arada adresinizi öğrene bilir miyim ? Bilecik'te ikamet ediyorum Eskişehir de böyle bir yer olduğunu yeni gördüm. Yaklaşık 2 yıldır Frontoza beslediğim den Forumdan uzak kalmıştım .
MAŞALLAH. Elinize, emeğinize, ruhunuza sağlık. Allah utandırmasın,güç kuvvet versin. Umarım bu olağanüstü emeklerin karşılığını fazlasıyla alırısınız. Bu arada adresinizi öğrene bilir miyim ? Bilecik'te ikamet ediyorum Eskişehir de böyle bir yer olduğunu yeni gördüm. Yaklaşık 2 yıldır Frontoza beslediğim den Forumdan uzak kalmıştım .
Frontoza Beslemesi
Öncelikle Hayırlı olsun; ama inanın o boylardaki balıklar için çok ama çok küçük bir akvaryumunuz var. Ben 4d/1e erkek 27 cm ve dişiler 16-22 cm arası iken 140*70(h)50 şeklindeki akvaryumum da bile zor baktım bu balıklar gerçekten büyük ve inanın sert kavgaları var. Kolay kolay hastalıktan ölen Frontoza duymazsınız ama kavga yada erkeğim dişimi öldürdü diye çok yerde denk gelirsiniz bana kalırsa yapmanız gereken tek şey koloniyi ikiye bölerek bir akvaryum daha almanız. Yoksa çok sert mücadelelere şimdiden hazır olun.
Öncelikle Hayırlı olsun; ama inanın o boylardaki balıklar için çok ama çok küçük bir akvaryumunuz var. Ben 4d/1e erkek 27 cm ve dişiler 16-22 cm arası iken 140*70(h)50 şeklindeki akvaryumum da bile zor baktım bu balıklar gerçekten büyük ve inanın sert kavgaları var. Kolay kolay hastalıktan ölen Frontoza duymazsınız ama kavga yada erkeğim dişimi öldürdü diye çok yerde denk gelirsiniz bana kalırsa yapmanız gereken tek şey koloniyi ikiye bölerek bir akvaryum daha almanız. Yoksa çok sert mücadelelere şimdiden hazır olun.
Dubois Maswa video yumurtalar 3 er 5 er :)
Tam ikolaları gördüm maşallah çok güzeller güle güle sağlıklı besleyin yazacaktım ki balıkları elden çıkardığınızı okudum sonra bide baktım duboisiler gelmiş :) valla murat bey hızınıza yetişilmiyor. Duboisiler inanın harika renkleri var umarım sağlıklı, sıhatli uzun bir süre beslersiniz. Kocaman bir MAŞALLAH.
Tam ikolaları gördüm maşallah çok güzeller güle güle sağlıklı besleyin yazacaktım ki balıkları elden çıkardığınızı okudum sonra bide baktım duboisiler gelmiş :) valla murat bey hızınıza yetişilmiyor. Duboisiler inanın harika renkleri var umarım sağlıklı, sıhatli uzun bir süre beslersiniz. Kocaman bir MAŞALLAH.
Emrah07 's Tropheus World ( İlangi yellow syf 4 )
Her yeni ve değişik türleri gördükçe bende çok seviniyorum artık her yerde aynı balıkları görmekten çok sıkılmıştım :) Yeni türleriniz hayırlı olsun gerçekten çok güzeller. Kocaman bir MAŞALLAH.
Her yeni ve değişik türleri gördükçe bende çok seviniyorum artık her yerde aynı balıkları görmekten çok sıkılmıştım :) Yeni türleriniz hayırlı olsun gerçekten çok güzeller. Kocaman bir MAŞALLAH.
Duboisi Maswalarım Sayfa:2
Hey Maşallah şunların güzelliğine bak :) Adaş sen artık oldun da aşmaya başladın ;) 17 d3 e lik 2 tane sağlam koloni yaparsın artık. Anlaşılan Duboisiye doyuracaksın bizleri. Sağlıklı Bol bol yavrularını alırsın inşallah. Takipteyim ;)
Hey Maşallah şunların güzelliğine bak :) Adaş sen artık oldun da aşmaya başladın ;) 17 d3 e lik 2 tane sağlam koloni yaparsın artık. Anlaşılan Duboisiye doyuracaksın bizleri. Sağlıklı Bol bol yavrularını alırsın inşallah. Takipteyim ;)
Tanganyika Biotope Hardscape Setup!
[QUOTE=sedat0144]Sen bir adanaya gelsene:))
[QUOTE=sedat0144]Sen bir adanaya gelsene:))
Mert epeydir bakmamışıtım foruma, bu ne güzelliktir. Başarılarının devamını diliyorum.
[/QUOTE]
Kim varmış burada :) adaş nasıl gidiyor bayadır yazışmadık, bende Frontoza beslediğimden beri forumdan baya uzaklaştım ama artık tropa geri dönüyorum ;) Biricardi türlerinden karma bir şeyler yapmayı düşünüyorum. En son sende duboisi yapmıştın ?
İBRAHİM35'in OBJEKTİFİNDEN RED BELLY -SAYFA8
Maşallah. Fazla söze gerek yok ;)
Maşallah. Fazla söze gerek yok ;)
Bilgi Kirliliği ve F0 Satış olayına Tavsiye
[QUOTE=cancogan]F0 denilen balıktan kasıt wild ise yani yabanıl tip ise buna F0 denilmez. F0 olması için türünün ilk çiftleşmesi olması lazım. Yani saf genetik yapıya sahip olan 2 balığın çiftleşmesi gerekmektedir. Basit bir mendel genetiği ile yola çıkarsak F0 balıkların çiftleştirilmesinden elde edilen balıklar eğer %100 aynı türü veriyorsa bile bu yabanıl olmayabilir. Çeşitliliğin incelenebilmesi için o yavrulardan büyütüp F0 denilen balıkla çiftleştirilmesi gerekmektedir ki bu ise biraz zor bir süreçtir. Şuan F0 balık üretilmek isteniyorsa ancak genetikçiler ya da biyologlar tarafından biraz kurcalanıp seçilerek elde edilebilir. Yani F0 şeklinde bir belge veriliyorsa bu balığın minimum 3-4 yaşlarında olması gerekmektedir. Bence de F0 yani yabanıl olayının abartıldığını düşünüyorum. Bilgileri net anlatamamış olabilirim :)[/QUOTE]
[QUOTE=cancogan]F0 denilen balıktan kasıt wild ise yani yabanıl tip ise buna F0 denilmez. F0 olması için türünün ilk çiftleşmesi olması lazım. Yani saf genetik yapıya sahip olan 2 balığın çiftleşmesi gerekmektedir. Basit bir mendel genetiği ile yola çıkarsak F0 balıkların çiftleştirilmesinden elde edilen balıklar eğer %100 aynı türü veriyorsa bile bu yabanıl olmayabilir. Çeşitliliğin incelenebilmesi için o yavrulardan büyütüp F0 denilen balıkla çiftleştirilmesi gerekmektedir ki bu ise biraz zor bir süreçtir. Şuan F0 balık üretilmek isteniyorsa ancak genetikçiler ya da biyologlar tarafından biraz kurcalanıp seçilerek elde edilebilir. Yani F0 şeklinde bir belge veriliyorsa bu balığın minimum 3-4 yaşlarında olması gerekmektedir. Bence de F0 yani yabanıl olayının abartıldığını düşünüyorum. Bilgileri net anlatamamış olabilirim :)[/QUOTE]
F0 Balığın en az 3-4 yaşında olması gerekmektedir demişsiniz. O zaman piyasada 9-11 cm arası satılan balıkların hiç biri f0 değil . 3-4 yaşında bir tropheus en az 12-14 cm arasında olur. Hem 9-11 cm hemde fo olması imkansız oluyor.
Bilgi Kirliliği ve F0 Satış olayına Tavsiye
İnsanlar F0 olduğunu anlamadıkları için yada F0 balığın bakımını tam bilmedikleri için ( ilk etapta biraz zordur dikkat etmek gerekli ) italatçı firmalar her ne kadar karantina zamanında satmasa da işin garantisi yok alıyorlar ve ölümler yaşıyorlar. Bu da doğal olarak morel bozuntusu ile hobiden insanı uzaklaştırıyor. Ya da kazıklandığını anlayan insanlar lanet okuyup hobiyi bırakıyorlar. Evet insanın olduğu yerde her zaman zorluklar, hinlikler olabilir ama madem burası bir forum ortamı ve burada neyin nasıl daha iyi yapılabileceği konuşuluyorsa çözümlerin uygulamaya da geçmesi gerekli . Brezilyanın ana çöplüğünde geri dönüşümcü olarak çalışan bir adamın sözü hep aklıma gelir " 100 kişi ile 99 kişi aynı şey değildir; O bir kişi her şeyi değiştirebilir " bu sözü söyleyen 80 yaşında o çöplükte çalışan sayısız insanın lideri idi.
İnsanlar F0 olduğunu anlamadıkları için yada F0 balığın bakımını tam bilmedikleri için ( ilk etapta biraz zordur dikkat etmek gerekli ) italatçı firmalar her ne kadar karantina zamanında satmasa da işin garantisi yok alıyorlar ve ölümler yaşıyorlar. Bu da doğal olarak morel bozuntusu ile hobiden insanı uzaklaştırıyor. Ya da kazıklandığını anlayan insanlar lanet okuyup hobiyi bırakıyorlar. Evet insanın olduğu yerde her zaman zorluklar, hinlikler olabilir ama madem burası bir forum ortamı ve burada neyin nasıl daha iyi yapılabileceği konuşuluyorsa çözümlerin uygulamaya da geçmesi gerekli . Brezilyanın ana çöplüğünde geri dönüşümcü olarak çalışan bir adamın sözü hep aklıma gelir " 100 kişi ile 99 kişi aynı şey değildir; O bir kişi her şeyi değiştirebilir " bu sözü söyleyen 80 yaşında o çöplükte çalışan sayısız insanın lideri idi.
Şahsi düşüncelerimi söylemem gerekirse güzel bir f1 kolonisini her zaman tercih ederim. İnsanlar f0 olduğunda sanki olanüstü bir şey zannediyorlar. Bu balıklar gölden çıkar çıkmaz zaten italata girmiyor bekleme tanklarına alınıyorlar ki orada hakikaten etli butlu bir f0 yok :) gölde her gün yem imkansız kazıya kazıya ne bulurlarsa. Balık doğal ortamında doğal suyunda herşeyi ile doğal olduğundan renkleri muhteşem oluyor. Çaprazlamada neredeyse yok olunca saf bir güzellik çıkıyor ortaya. Gel gelelim saf fo dan üretilmiş yavruların % 75 nin anaçlarından farklı olacağını düşünmüyorum. Sadece doğal ortamında büyümediğinden görsel renkleri almaları sorun olabiliyor. Bence insanların bir şeye almadan yada uygulamadan önce bol bol araştırma yapması gerekli ama en azından araştıranların da kolaylıklar getirmesi ve İrlandalılara göz açtırmaması gerekiyor. İyiler kötüler kadar çalışkan olsaydı ne olurdu diye düşünmeden edemiyorum!!!!
F0 Moba Annenin Ağzındaki Yavruları Besleme 17sy
Öncelikle Maşallah . Moba tecrübem hiç olmadı ama Burundide sayısız yavru aldım. Hatta bende en büyük dişim de döllemeden 5 saat sonra kusturarak deneme yaptım. Tam 112 adet yumurta kustu belki bir yerlerde fotosu bile vardır bu olayın bakmam gerekli; nys lafı uzatmayayım kuluçka makinesine koydum ve gözlemlemeye devam ettim ilk 4 gün mantarlaşmalar oldu ama toplamda 87 adet yavru aldım. Belki şans diye düşündüm ve bir dişim de daha denedim onuda yine 4-7 saat arasında yakaladım ve kusturdum 65 adet yumurtadan 52 adet yavru aldım. Ben erken kusturulursa sorun olmaz demiyorum ama yavru alınmaz diyede bir şey yok . Erkek balığım inanılmaz baskın olduğundan en fazla 4 gün bekliyordum.Saygılar.
Öncelikle Maşallah . Moba tecrübem hiç olmadı ama Burundide sayısız yavru aldım. Hatta bende en büyük dişim de döllemeden 5 saat sonra kusturarak deneme yaptım. Tam 112 adet yumurta kustu belki bir yerlerde fotosu bile vardır bu olayın bakmam gerekli; nys lafı uzatmayayım kuluçka makinesine koydum ve gözlemlemeye devam ettim ilk 4 gün mantarlaşmalar oldu ama toplamda 87 adet yavru aldım. Belki şans diye düşündüm ve bir dişim de daha denedim onuda yine 4-7 saat arasında yakaladım ve kusturdum 65 adet yumurtadan 52 adet yavru aldım. Ben erken kusturulursa sorun olmaz demiyorum ama yavru alınmaz diyede bir şey yok . Erkek balığım inanılmaz baskın olduğundan en fazla 4 gün bekliyordum.Saygılar.
SON MESAJLAR
- Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 21:07
Canlı Doğuranlar - Satış Cyber_Scout, 19:48
Fiyat Forumu - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum berkc, 18:15
Yeni Üye Forumu - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Fatihsm, 16:46
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 21:20
- Bitki Armatürü SeaWorld 21:20
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 21:20
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 21:01
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 20:14
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 20:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 20:03
- Moss -pelia Moss - mightymurat 19:13
- Bitki Büyütme Lambası Full Spectrum mightymurat 19:13
- L333 - L397 Pleco Dişi Arıyorum mightymurat 19:13
- Siyah Molly mightymurat 19:13
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 18:11
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 18:02
- Kendi Üretimim Renk Renk Karidesler AquaShirmp 17:45
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Su Mercimekleri AquaShirmp 17:45
- Gold Laser Corydoras (3d-6e) Emirk 17:28
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:30
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:30
- Brichardi Çift Ve Yavrular emrahdm 15:19
- Çift Bricardi (yavrulu) emrahdm 15:17
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 14:48
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 14:39
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 14:39
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 14:39
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 14:39
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 14:39
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 14:23
- Akvaryum 30*30 metsi 14:23
- Hb White Lepistes omererbas 13:57
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 13:57
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 13:45
- Pistia , Flame Moss , Java Moss gyunda 13:45
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 13:45
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 13:38
- Ramshorn Ve Minare Salyangoz Redrainbow 13:24
- Katil Salyangoz stopsound 13:07
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:55
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 12:46
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:42
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 12:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 12:34
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 12:34
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 12:26
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 12:26
- Moss Teli CevdetSERBEST 12:26
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 12:21
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 12:21
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 12:21
- Akvaryum İçin Tüm Malzemeler zen666 12:07
- Tanganyika Biyotop Kuracağım. Canlı Arıyorum. kocoglu 11:57
KULLANICILAR
- 86 Online Kullanıcı, 47 Üye
Online Kullanıcılar
sina cen,
HarunYILDIRIM,
ternapi,
omerali06,
Frkn,
Hidro Dinamik,
Jotunheim,
Tortuga7,
altum123,
TheDS,
SaviaSora,
Benmuro,
esatterdogann,
yeekim,
Sfenks111,
aktugsedat,
SeaWorld,
EKAR,
ErayDemirel,
Redrainbow,
syerli,
bysmokin,
Canerkartal,
cilbay06,
_rammstein_,
Oxide,
Kınayu,
zafer3885,
cankara37,
Efeayd,
mostbet_aqen,
Emanuelton,
MCY4,
Jeveux,
Baris124,
osmandbnl,
mrmustang,
DigitalPen,
akvarist10UR,
AquaShirmp,
fffurkan9,
Serdar dmr,
şansal,
fissidens,
Kemalk41,
nazemert,
oguzsel,
Malawi34,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
