ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
cashercash
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
290
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
27 Kasım 2011 10:21
Son Ziyaret:
11 Mart 2025 13:11
Toplam Mesaj:
475 [0.09 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Burak Taşer
Doğum Tarihi:
28 Nisan 1989
Yaş:
37
İl:
Ankara
Meslek:
Mühendis
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Burak Taşer
SON 10 MESAJI
240 Lt Isıtıcı
Hiç bir sorun olmaz 300w uygundur.
Hiç bir sorun olmaz 300w uygundur.
Melek Cinsiyeti
Balığınız erkek gibi görünüyor. Dişilerin ağız kafa arasındaki bölüm yuvarlak ve köşesiz oluyor. Erkeklerin balığınızdaki gibi köşeli oluyor.
Balığınız erkek gibi görünüyor. Dişilerin ağız kafa arasındaki bölüm yuvarlak ve köşesiz oluyor. Erkeklerin balığınızdaki gibi köşeli oluyor.
Üstadların Artemia Tavsiyesi
2 senedir Aquatech marka kullanıyorum evde 1 sene ve üzeri saklayabiliyorum karanlık ortamda bozulmadan duruyor ve gözlemlerime göre en iyi açılımlardan birine sahip.
16 senedir neredeyse denemediğim Artemia yumurtası markası kalmamıştır ancak Aquatech hem Türk malı bildiğim kadarıyla Ege Üniversitesi markası hem de diğerlerine göre gayet makul fiyatlara kaliteli mal satıyorlar.
Kesinlikle tavsiye ederim.
Aquatech 100gr'ı 75 TL'ye satılıyor şuanda, Salt Lake 190-350 TL arası değişen geniş bir aralığa sahip ve ikisini de uzun süre kullanmış bir hobici olarak net bir şekilde aralarında fark olmadığını hatta Aquatech markasının ömrünün daha uzun ömürlü olduğunu düşünüyorum.[EDIT]cashercash,2021-01-25 15:44:32[/EDIT]
2 senedir Aquatech marka kullanıyorum evde 1 sene ve üzeri saklayabiliyorum karanlık ortamda bozulmadan duruyor ve gözlemlerime göre en iyi açılımlardan birine sahip.
16 senedir neredeyse denemediğim Artemia yumurtası markası kalmamıştır ancak Aquatech hem Türk malı bildiğim kadarıyla Ege Üniversitesi markası hem de diğerlerine göre gayet makul fiyatlara kaliteli mal satıyorlar.
Kesinlikle tavsiye ederim.
Aquatech 100gr'ı 75 TL'ye satılıyor şuanda, Salt Lake 190-350 TL arası değişen geniş bir aralığa sahip ve ikisini de uzun süre kullanmış bir hobici olarak net bir şekilde aralarında fark olmadığını hatta Aquatech markasının ömrünün daha uzun ömürlü olduğunu düşünüyorum.[EDIT]cashercash,2021-01-25 15:44:32[/EDIT]
Yosun Problemi
Akvaryum pencereye yakın bir konumda mıdır?
Kullandığınız suyu ne kadar süre dinlendiriyorsunuz ve ne sıklıkla ne kadar su değişimi yapıyorsunuz?
Görsel ekleyebilir misiniz yosunun türüne bir bakalım.
Akvaryum pencereye yakın bir konumda mıdır?
Kullandığınız suyu ne kadar süre dinlendiriyorsunuz ve ne sıklıkla ne kadar su değişimi yapıyorsunuz?
Görsel ekleyebilir misiniz yosunun türüne bir bakalım.
Bitki Çürümesi Desteklerinizi Bekliyorum
[QUOTE=AliKURT]Fotoğraflarda gördüğüm kadarıyla benim aklıma gelen tek şey taban. Uzun bir süredir aktif akvaryumda kullanılan besinler, bitkilerin kullanamadığı ağır metaller dibe çöktükçe zamanla su degerlerini oynatabiliyor bunun sonucunda bitkinin besini alım gücü suyun belirli bir koşulu oluşturmasıyla gerçekleştiği için dengesiz su şartları enzimleme oranını ya düşürüyor yada engelliyor. Genel itibari ile tabanın verimsiz olduğunu gül bitkisinin ortasından saldığı köklerle anlayabiliriz. [/QUOTE]
Hocam gül bitkisini yeni aldım o yüzden onun benim tabanla alakalı olduğunu düşünmüyorum ancak ağır metallerle ilgili bir sorun olabileceği konusuna katılıyorum.
Tabanı tamamen temizledim dün itibari ile. bitkileri ayıkladım ve söktüm. tabanı iyice temizledim suyu yeniledim.
Peki öneriniz nedir? Misket gübre mi kullanmalıyım?
[EDIT]cashercash,2020-10-08 22:39:00[/EDIT]
[QUOTE=AliKURT]Fotoğraflarda gördüğüm kadarıyla benim aklıma gelen tek şey taban. Uzun bir süredir aktif akvaryumda kullanılan besinler, bitkilerin kullanamadığı ağır metaller dibe çöktükçe zamanla su degerlerini oynatabiliyor bunun sonucunda bitkinin besini alım gücü suyun belirli bir koşulu oluşturmasıyla gerçekleştiği için dengesiz su şartları enzimleme oranını ya düşürüyor yada engelliyor. Genel itibari ile tabanın verimsiz olduğunu gül bitkisinin ortasından saldığı köklerle anlayabiliriz. [/QUOTE]
Hocam gül bitkisini yeni aldım o yüzden onun benim tabanla alakalı olduğunu düşünmüyorum ancak ağır metallerle ilgili bir sorun olabileceği konusuna katılıyorum.
Tabanı tamamen temizledim dün itibari ile. bitkileri ayıkladım ve söktüm. tabanı iyice temizledim suyu yeniledim.
Peki öneriniz nedir? Misket gübre mi kullanmalıyım?
[EDIT]cashercash,2020-10-08 22:39:00[/EDIT]
Bitki Çürümesi Desteklerinizi Bekliyorum
Merhaba herkese,
Uzun zamandur mevcut olan akvaryumumda son bir kaç aydır deyim yerindeyse facialar yaşıyorum. Öncelikle 30'a yakın balığımı kaybettim.
Şimdi de hem yeni aldığım hem daha önceden mevcut olan bitkilerim köklerinden başlayarak yukarıya doğru çürüyor.
Fotoğraflarda göstermeye çalıştım durumu.
Co2 veriyorum tanka düzenli olarak 24 saat açık, sıvı gübreleme yapıyorum, ışıklandırma süremi hiç değiştirmedim timer ile idare ediyorum.
Ancak ne olduysa son 1-2 ayda oldu. Fotoğraflara bakarak yardımcı olabilecek olursa çok sevinirim.
Tabanım tamamen monte carlo kaplıydı tamamı çürüyünce onları çıkardım yeni bitkilerimi ekledim ancak şimdi de onlar çürüyor. Mosslarım da aynı akvaryum da mevcut onlarda yosun sorunu ya da çürüme gibi hiç bir sorun yok.
Haftalık düzenli %20-25 su değişimini arıtma suyundan yapıyorum. Suyu en az 1 hafta dinlendiriyorum. Test yaptığımda çok hafif nitrat yüksekliği tespit ettim.
Su sıcaklığı 25-26 derece arasında.
Bu kadar yıldır ben böyle bir şeyle karşılaşmadım ve şaşkınım. Sizlerin yardımlarını bekliyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/119353/071020201404141.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/119353/071020201404211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/119353/071020201404271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/119353/071020201404321.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/119353/071020201404371.jpg[/IMG][EDIT]cashercash,2020-10-07 17:24:14[/EDIT]
Merhaba herkese,
Uzun zamandur mevcut olan akvaryumumda son bir kaç aydır deyim yerindeyse facialar yaşıyorum. Öncelikle 30'a yakın balığımı kaybettim.
Şimdi de hem yeni aldığım hem daha önceden mevcut olan bitkilerim köklerinden başlayarak yukarıya doğru çürüyor.
Fotoğraflarda göstermeye çalıştım durumu.
Co2 veriyorum tanka düzenli olarak 24 saat açık, sıvı gübreleme yapıyorum, ışıklandırma süremi hiç değiştirmedim timer ile idare ediyorum.
Ancak ne olduysa son 1-2 ayda oldu. Fotoğraflara bakarak yardımcı olabilecek olursa çok sevinirim.
Tabanım tamamen monte carlo kaplıydı tamamı çürüyünce onları çıkardım yeni bitkilerimi ekledim ancak şimdi de onlar çürüyor. Mosslarım da aynı akvaryum da mevcut onlarda yosun sorunu ya da çürüme gibi hiç bir sorun yok.
Haftalık düzenli %20-25 su değişimini arıtma suyundan yapıyorum. Suyu en az 1 hafta dinlendiriyorum. Test yaptığımda çok hafif nitrat yüksekliği tespit ettim.
Su sıcaklığı 25-26 derece arasında.
Bu kadar yıldır ben böyle bir şeyle karşılaşmadım ve şaşkınım. Sizlerin yardımlarını bekliyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/119353/071020201404141.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/119353/071020201404211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/119353/071020201404271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/119353/071020201404321.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/119353/071020201404371.jpg[/IMG][EDIT]cashercash,2020-10-07 17:24:14[/EDIT]
Lepistesler Ölüyor Neden ?
Diğer hobici arkadaşlarımız yaşadı mı bilmiyorum son 1 aydır ben de inanılmaz kayıplar verdim ve Ankara şebeke suyundan kaynaklı olduğunu düşünüyorum.
Arıtmadan su kullandığım zaman hiç sorun yaşamıyorum. Ancak şebeke suyunu ne kadar dinlendirirsem dinlendireyim kayıplar artıyor yosun sorunları ortaya çıkıyor.
Bu sene takip ettiğim kadarıyla Ankara şebeke suyu değerleri çok değişken ve akvaryumlar için çok sıkıntılı olduğunu düşünüyorum.
Damacana ya da arıtma suyu tercih edin.
Ankara şebeke suyuna hiç güvenmeyin çok ciddi sorunlar yaşarsınız.
Diğer hobici arkadaşlarımız yaşadı mı bilmiyorum son 1 aydır ben de inanılmaz kayıplar verdim ve Ankara şebeke suyundan kaynaklı olduğunu düşünüyorum.
Arıtmadan su kullandığım zaman hiç sorun yaşamıyorum. Ancak şebeke suyunu ne kadar dinlendirirsem dinlendireyim kayıplar artıyor yosun sorunları ortaya çıkıyor.
Bu sene takip ettiğim kadarıyla Ankara şebeke suyu değerleri çok değişken ve akvaryumlar için çok sıkıntılı olduğunu düşünüyorum.
Damacana ya da arıtma suyu tercih edin.
Ankara şebeke suyuna hiç güvenmeyin çok ciddi sorunlar yaşarsınız.
Co2 Difüzörünü Hava Motorunda Kullanmak
Daha iyi bir hava taşı alarak çözersiniz sorunu.
Ya da dış filtrenin debisini düşürebilirsiniz bunun için çeşitli yöntemler mevcut giriş ve çıkış hortumlarında yoksa musluk başlığı takmak gibi ya da dış filtrenin içerisine akış noktasına elyaf koymak gibi.
Daha iyi bir hava taşı alarak çözersiniz sorunu.
Ya da dış filtrenin debisini düşürebilirsiniz bunun için çeşitli yöntemler mevcut giriş ve çıkış hortumlarında yoksa musluk başlığı takmak gibi ya da dış filtrenin içerisine akış noktasına elyaf koymak gibi.
Co2 Difüzörünü Hava Motorunda Kullanmak
Şelale aparatını kullanırken yan camdan diğer yan cama değil direk arka camdan ön cama yön vermeyi denediniz mi?
Co2 difüzörünü kullanabilirsiniz ancak bir tane hava taşı alsanız daha mantıklı olur sizin için.
Şelale aparatını kullanırken yan camdan diğer yan cama değil direk arka camdan ön cama yön vermeyi denediniz mi?
Co2 difüzörünü kullanabilirsiniz ancak bir tane hava taşı alsanız daha mantıklı olur sizin için.
Silis Kumu Çıkartıyorum
Sorun kum ile ilgili değil sorun aşırı yemleme ve kalan artıkların mantarlaşması ile alakalı.
Bir de filtrasyon eksikliği göze çarpıyor.
Sorun kum ile ilgili değil sorun aşırı yemleme ve kalan artıkların mantarlaşması ile alakalı.
Bir de filtrasyon eksikliği göze çarpıyor.
SON MESAJLAR
- Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 03:32
Canlı Doğuranlar - Su Yosunu Fatihsm, 03:30
Yosun - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 02:11
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım EmiirKaan, 22:40
Yeni Üye Forumu - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 20:46
Akvaryum Tanıtımı - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - 400 Litre Havuz Aguamentist, 15:44
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Show Boy Albino Astronot MarkOrion 00:39
- Saklama Kabında Hazır Mikro Kurt wallece 00:36
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 00:10
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 23:42
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 23:22
- Satılık Afro Jalo Reef Yavrular thercan 23:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 23:08
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 23:08
- Moss Teli CevdetSERBEST 23:08
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 23:06
- Ultra Clear 100*50*30 fissidens 23:00
- Ultra Clear Akvaryum Ve Sehpa fissidens 23:00
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 22:30
- Uygun Fiyata Akvaryum Malzemeleri ozan_1903 22:30
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 22:30
- Kırmızı Yapraklı Amazon Ramses06 21:33
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 20:40
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 20:31
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 20:31
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:47
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:47
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:47
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 18:21
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 18:08
- Canlı Yem Ve Hikari Betta Bio Gold Arıyorum ILGIN 17:50
- Küp 3-5 Lik Akvaryum ILGIN 17:50
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 16:29
- Akvaryum 30*30 metsi 16:29
- Bitki Çeşitleri emreemin 16:25
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 16:25
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 16:25
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 16:25
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 16:02
- Bitki Armatürü SeaWorld 16:02
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 16:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 15:38
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 15:22
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:16
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:16
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:16
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 14:39
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 14:28
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 14:17
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 14:17
- Balık Yavruluğu - Akvaryum Malzemeleri - Teraryum karidesrehberi 14:16
- Anubias - Bucephalandra - Moss Çeşitleri karidesrehberi 14:16
- Neocaridina - Caridina Karides- Cüce Kerevit - Yem karidesrehberi 14:16
- Fanlı Akvaryum Soğutma Termostatlı karidesrehberi 14:16
KULLANICILAR
- 31 Online Kullanıcı, 17 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
