ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Zaferalv
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
17
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
28 Kasım 2013 22:35
Son Ziyaret:
05 Mart 2019 20:43
Toplam Mesaj:
37 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
zafer
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
2 x 150 lt moskow dark blue longfin lepistes
250 lt moskow dark blue longfin lepistes
30 lt kiraz karides ve katil salyangoz
SON 10 MESAJI
58 Tane Cüce Vatoz Yavrum Öldü Tavsiye İstiyorum
Diğer bir konuda sana cevap yazmıştım,onlarıda göz önünde bulundurmanı tavsiye ederek JapoJupo'nun dediklerine de katıılıyorum.
Orada metilen mavisinden bahsetmemiştin,eğer akvaryuma döküyorsan biyolojik dengenin dolayısıyla yavru vatozların ölüm sebebi olabilir.
İç filtreden,biyolojik dengeyi daha iyi oturtcak dış filtre yapmayı düşünürsen bu konumu incele,çok zaman kullandım ama akvaryumlar büyüyünce yeterli gelmedi.
http://www.akvaryum.com/Forum/tursu_bidonundan_dis_filtre_yapimiresimli_k741689.asp
Kalanları topla yavruluğa koy,canlı yem ver,belki proteinsizlikten ölüyorlardır.[EDIT]Zaferalv,2018-04-30 00:36:12[/EDIT]
Diğer bir konuda sana cevap yazmıştım,onlarıda göz önünde bulundurmanı tavsiye ederek JapoJupo'nun dediklerine de katıılıyorum.
Orada metilen mavisinden bahsetmemiştin,eğer akvaryuma döküyorsan biyolojik dengenin dolayısıyla yavru vatozların ölüm sebebi olabilir.
İç filtreden,biyolojik dengeyi daha iyi oturtcak dış filtre yapmayı düşünürsen bu konumu incele,çok zaman kullandım ama akvaryumlar büyüyünce yeterli gelmedi.
http://www.akvaryum.com/Forum/tursu_bidonundan_dis_filtre_yapimiresimli_k741689.asp
Kalanları topla yavruluğa koy,canlı yem ver,belki proteinsizlikten ölüyorlardır.[EDIT]Zaferalv,2018-04-30 00:36:12[/EDIT]
Cüce Vatoz Ölümleri
[QUOTE=kuala15]su değişimi haftada 1 yapıyorum ama sürekli camda duruyorlardı söylediğiniz gibi nitrat fazla olabilir ne yapmam gerekir ? [/QUOTE]
Su değişimi yaparken dip sifonu ile kumun içindeki pislikleri de çekin ama çok kurcalamayın kumu,kumun içinde oksijensiz ortamda da yararlı bakteriler var.
Akvaryumunuza bol bitki ekin,özellikle nitratı seven bitkileri,su mercimeği en çok nitrat sevenlerdendir.Su üstü bitkisi olduğundan fazlası ışıklandırmayı etkiler.
Tabi bu ölümler nitratla alakalıysa,tuz eklemeyin akvaryuma,en az iki gün dinlenmiş su ile değişim yapın,vatozlar ufak ise canlı yem verin,(bu yazdığım bir günde ölüm sebebi değildir),mümkünse su test kitlerinden alın,ucuz değildir ama suyunuz hakkında fikir verir.
[QUOTE=GOPA]Aynı durumdan ben de muzdaribim. Farklı bir başlık açıp sordum, bir arkadaş sağ olsun yanıtladı ama daha çok cevaba ihtiyacım var sanırım.
50 lt akvaryumda 1e 2d cüce vatoz ve 1e 2d lepistes besliyorum. Dipte kum yok. 1 adet küp, birkaç dal da elodea var. Suyun sıcaklığı 26-27 derece. 15w iç filtre var. Adını bilmediğim yeşil tanecikli yem, kırmızı tanecikli yem, ayrıca pul yem, basit en ucuz sarı yemlerden, sarımsaklı yem veriyorum. Ayrıca haftada iki üç kere salatalık veriyorum. Salatalığı salınım yapmaması için 2-3 saat bekletip çıkarıyorum.
Cüce vatozlarım 3 kere yumurtladı. Yaklaşık 70 yavrum oldu. Ama ne yaptıysam 4 tane hariç hepsi öldü. Su değişimi yaptım öldü, yapmadım yine öldü. Salatalık verdim öldü vermedim yine öldü. Yavruluğa ayırdım öldü ayirmadim yine öldü. Yanı sonuç olarak ne yapsam öldü.
Tecrübeli hobicilerden ricam bana bir yol göstermeleri. Zira hem hayvanlara yazık oluyor hem de hobiden iyice soğuyorum. Saygılar...[/QUOTE]
Başınız sağolsun :(
Vatoz yavrularının yemleri %80 protein & canlı yem %20 bitkisel yem olmalı.Yavru ölümlerini azaltmak için altı kapalı yavruluk ta bakıp içine attığınız yemleri yediklerinden emin olmanız lazım.Yavrulukta bakarsanız içine attığınız artemia,tubufex gibi proteinli canlı yemler yavruluktan akıntıyla falan çıkmacak yada altı ızgaralı yavruluklardan olmayacak.Eliniz yatkınsa saklama kabından yanlarından delinmiş yavruluk yapın,normalde akıntının olduğu yerde dursun,yemleme yapacağınız zaman akıntısız yere alırsınız.
Vatoz yavruladığında yani akvaryumda yavru vatoz varken sakın su değişimi yapmayın,dip çekimini bir kova, bidon gibi bir kabın içine çekin,su dinlensin pislikler alta çökünce 2-3 saat sonra tekrar o suyu akvaryuma koyun alttaki pislikler hariç.Ben 10ltlik su bidonunu ağzına süzgeç sığacak kadar üstten kestim,süzgece elyafları koyup öyle dip çekiyorum.
Birde yavru vatozları yukarıda anlattığım şekilde beslerseniz özellikle akşamları ışıkları kapattıktan sonra besleyin,benim yavrular kendi yaptığım yavrulukta ışık varken bütün gün sülük gibi aynı yere yapışık duruyorlar,yavrulukta yem olsa dahi ışıklar kapanınca hareketlenmeye başlıyorlar.
Burda yazılanlar veya kendi deneyimlerinizle ölümlerin önüne geçerseniz bizimle paylaşır mısınız,daha sağlıklı balıklarımız için bilgi paylaşımı olur.
Sağlıklı yavrular dilerim.[EDIT]Zaferalv,2018-04-30 00:17:41[/EDIT]
[QUOTE=kuala15]su değişimi haftada 1 yapıyorum ama sürekli camda duruyorlardı söylediğiniz gibi nitrat fazla olabilir ne yapmam gerekir ? [/QUOTE]
Su değişimi yaparken dip sifonu ile kumun içindeki pislikleri de çekin ama çok kurcalamayın kumu,kumun içinde oksijensiz ortamda da yararlı bakteriler var.
Akvaryumunuza bol bitki ekin,özellikle nitratı seven bitkileri,su mercimeği en çok nitrat sevenlerdendir.Su üstü bitkisi olduğundan fazlası ışıklandırmayı etkiler.
Tabi bu ölümler nitratla alakalıysa,tuz eklemeyin akvaryuma,en az iki gün dinlenmiş su ile değişim yapın,vatozlar ufak ise canlı yem verin,(bu yazdığım bir günde ölüm sebebi değildir),mümkünse su test kitlerinden alın,ucuz değildir ama suyunuz hakkında fikir verir.
[QUOTE=GOPA]Aynı durumdan ben de muzdaribim. Farklı bir başlık açıp sordum, bir arkadaş sağ olsun yanıtladı ama daha çok cevaba ihtiyacım var sanırım.
50 lt akvaryumda 1e 2d cüce vatoz ve 1e 2d lepistes besliyorum. Dipte kum yok. 1 adet küp, birkaç dal da elodea var. Suyun sıcaklığı 26-27 derece. 15w iç filtre var. Adını bilmediğim yeşil tanecikli yem, kırmızı tanecikli yem, ayrıca pul yem, basit en ucuz sarı yemlerden, sarımsaklı yem veriyorum. Ayrıca haftada iki üç kere salatalık veriyorum. Salatalığı salınım yapmaması için 2-3 saat bekletip çıkarıyorum.
Cüce vatozlarım 3 kere yumurtladı. Yaklaşık 70 yavrum oldu. Ama ne yaptıysam 4 tane hariç hepsi öldü. Su değişimi yaptım öldü, yapmadım yine öldü. Salatalık verdim öldü vermedim yine öldü. Yavruluğa ayırdım öldü ayirmadim yine öldü. Yanı sonuç olarak ne yapsam öldü.
Tecrübeli hobicilerden ricam bana bir yol göstermeleri. Zira hem hayvanlara yazık oluyor hem de hobiden iyice soğuyorum. Saygılar...[/QUOTE]
Başınız sağolsun :(
Vatoz yavrularının yemleri %80 protein & canlı yem %20 bitkisel yem olmalı.Yavru ölümlerini azaltmak için altı kapalı yavruluk ta bakıp içine attığınız yemleri yediklerinden emin olmanız lazım.Yavrulukta bakarsanız içine attığınız artemia,tubufex gibi proteinli canlı yemler yavruluktan akıntıyla falan çıkmacak yada altı ızgaralı yavruluklardan olmayacak.Eliniz yatkınsa saklama kabından yanlarından delinmiş yavruluk yapın,normalde akıntının olduğu yerde dursun,yemleme yapacağınız zaman akıntısız yere alırsınız.
Vatoz yavruladığında yani akvaryumda yavru vatoz varken sakın su değişimi yapmayın,dip çekimini bir kova, bidon gibi bir kabın içine çekin,su dinlensin pislikler alta çökünce 2-3 saat sonra tekrar o suyu akvaryuma koyun alttaki pislikler hariç.Ben 10ltlik su bidonunu ağzına süzgeç sığacak kadar üstten kestim,süzgece elyafları koyup öyle dip çekiyorum.
Birde yavru vatozları yukarıda anlattığım şekilde beslerseniz özellikle akşamları ışıkları kapattıktan sonra besleyin,benim yavrular kendi yaptığım yavrulukta ışık varken bütün gün sülük gibi aynı yere yapışık duruyorlar,yavrulukta yem olsa dahi ışıklar kapanınca hareketlenmeye başlıyorlar.
Burda yazılanlar veya kendi deneyimlerinizle ölümlerin önüne geçerseniz bizimle paylaşır mısınız,daha sağlıklı balıklarımız için bilgi paylaşımı olur.
Sağlıklı yavrular dilerim.[EDIT]Zaferalv,2018-04-30 00:17:41[/EDIT]
Cüce Vatoz Ölümleri
[QUOTE=kuala15][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204872/250320181846421.jpg[/IMG][/QUOTE]
Akvaryumunuzun kumu resimde kirli gözüküyor,hacmin fazla olmamasından ve dip çekiminin periyodik yapılmamasından nitrat vs.. su değerlerinde bir bozukluk olabilir mi?
Biliyorsunuzdur ki vatozlar diğer balıklara göre su değerlerine karşı daha hassastır.Tabi bunların dışında birsürü olasılık var.
Birde vatozlarınız sürekli camda duruyorlasa nitrat fazlağına işarettir diye bir bilgi okumuştum, aklınızda bulunsun.
[QUOTE=kuala15][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/204872/250320181846421.jpg[/IMG][/QUOTE]
Akvaryumunuzun kumu resimde kirli gözüküyor,hacmin fazla olmamasından ve dip çekiminin periyodik yapılmamasından nitrat vs.. su değerlerinde bir bozukluk olabilir mi?
Biliyorsunuzdur ki vatozlar diğer balıklara göre su değerlerine karşı daha hassastır.Tabi bunların dışında birsürü olasılık var.
Birde vatozlarınız sürekli camda duruyorlasa nitrat fazlağına işarettir diye bir bilgi okumuştum, aklınızda bulunsun.
Özel Irk Lepistes Hakkında
[QUOTE=r9ilyas] bu degerli yorumlarınızı paylaştıgınız için teşekkür ederim bemiks ve evigen ampul şeklinde satılanlardan bahsediyorsunuz degilmi [/QUOTE]
Rica ederim.evet ampul olanlarından,hazırlayacağınız yem miktarına göre 2'şer 3'er tane kullanabilirsiniz.
[QUOTE=r9ilyas] bu degerli yorumlarınızı paylaştıgınız için teşekkür ederim bemiks ve evigen ampul şeklinde satılanlardan bahsediyorsunuz degilmi [/QUOTE]
Rica ederim.evet ampul olanlarından,hazırlayacağınız yem miktarına göre 2'şer 3'er tane kullanabilirsiniz.
Özel Irk Lepistes Hakkında
[QUOTE=r9ilyas][:)][:)]Arkadaşlar merhaba,
Özel ırk lepistesler hakkındaki tecrübelerinizi yorumlarınızı paylaşmanızı rica ediyorum, yaklaşık 1 aydır fil kulak bakıyorum yalnız az yavru verdiklerini gözlemledim, ve yavrularını yemediklerine şahit oldum
beslenme sıklığı nasıl olmalıdır ? hangi yemler uygundur ? kabızlık sorunu için deneyimleriniz nelerdir ?
Tecrübeleriniz , Tavsiyeleriniz var ise paylaşmanızı rica ederim,
iyi günler , keyifli hobiler[:)].[/QUOTE]
Irk meraklısı biri olarak Bende birkaç bilgi paylaşayım.
Sabahları ilk öğünleri proteinli olsun,imkanın varsa canlı yem.Eğer yavruları 4 öğün besleyebilirseniz süper ama aynı akvaryumda zor.Ben tek akvaryumda bakıyorken bir köşeyi rafya doldurmuştum,yavrular genellikle orda olurlardı,pul yemi iyice toz haline getirip su ile ıslattıktan sonra verirdim kabızlığa bir çare olsun, kolay sindirebilsinler diye.Uğraşmayı seviyorsanız tavsiye ederim,hatta yemi su ile ıslatıp vermeyi büyük balıklarınız içinde yapın derim.Bir hafta bemiks bir evigeni yem ile karıştırarak vermenizde balıkların sağlığı için çok iyi olacaktır.Bemiks dışardan evigen içerden faydalı.
Ispanak ve bezelyeyi ihmal etmeyin,ne olduğunu anlamadan kabızlıktan gider balıklarınız.Hatta ıspanak,bezelye (kabukları ayıklanmış ve haşlanmış) sarımsak ,bemiks ve evigeni blanderda iyice çırpın ,yavrularında yiyebileceği boyuta lapa kıvamına getirin,az sıvı kıvamda boş talcid ilacı kutusuna (adı aklıma gelmedi resmini eklerim) koyun buzlukta saklayabilirsiniz.
Bezelye ıspanak kabızlık için sarımsak iç parazitler için.
Eğer bunları yaparda vercek olursanız buzluktan çıkarıp önce oda sıcaklığına gelmesini bekleyin,sonra kaşıkla balıklar yedikçe azar azar verinki suyu bozmasın kuma karışmasın.
Bu hazırladığınız yemi balıklarınızı 24 saat aç bıraktıktan sonra son akşam öğününde verirseniz daha iyi verim alırsınız.
Eğer balıklarınızı ırk olarak devam ettirmeyi istiyorsanız çifleşme çağına gelmemiş ama formları iyi gözükmeyen balıkları elinizden çıkartabilirsiniz,böylelikle elinizde formları iyi olanlar kalır ve daha güzel balıklarınız olur.
Sağlıklı balıklarınız ve yavrularınız olur inşallah..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/154501/070320182203101.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/154501/070320182203391.jpg[/IMG][EDIT]Zaferalv,2018-03-07 22:11:51[/EDIT]
[QUOTE=r9ilyas][:)][:)]Arkadaşlar merhaba,
Özel ırk lepistesler hakkındaki tecrübelerinizi yorumlarınızı paylaşmanızı rica ediyorum, yaklaşık 1 aydır fil kulak bakıyorum yalnız az yavru verdiklerini gözlemledim, ve yavrularını yemediklerine şahit oldum
beslenme sıklığı nasıl olmalıdır ? hangi yemler uygundur ? kabızlık sorunu için deneyimleriniz nelerdir ?
Tecrübeleriniz , Tavsiyeleriniz var ise paylaşmanızı rica ederim,
iyi günler , keyifli hobiler[:)].[/QUOTE]
Irk meraklısı biri olarak Bende birkaç bilgi paylaşayım.
Sabahları ilk öğünleri proteinli olsun,imkanın varsa canlı yem.Eğer yavruları 4 öğün besleyebilirseniz süper ama aynı akvaryumda zor.Ben tek akvaryumda bakıyorken bir köşeyi rafya doldurmuştum,yavrular genellikle orda olurlardı,pul yemi iyice toz haline getirip su ile ıslattıktan sonra verirdim kabızlığa bir çare olsun, kolay sindirebilsinler diye.Uğraşmayı seviyorsanız tavsiye ederim,hatta yemi su ile ıslatıp vermeyi büyük balıklarınız içinde yapın derim.Bir hafta bemiks bir evigeni yem ile karıştırarak vermenizde balıkların sağlığı için çok iyi olacaktır.Bemiks dışardan evigen içerden faydalı.
Ispanak ve bezelyeyi ihmal etmeyin,ne olduğunu anlamadan kabızlıktan gider balıklarınız.Hatta ıspanak,bezelye (kabukları ayıklanmış ve haşlanmış) sarımsak ,bemiks ve evigeni blanderda iyice çırpın ,yavrularında yiyebileceği boyuta lapa kıvamına getirin,az sıvı kıvamda boş talcid ilacı kutusuna (adı aklıma gelmedi resmini eklerim) koyun buzlukta saklayabilirsiniz.
Bezelye ıspanak kabızlık için sarımsak iç parazitler için.
Eğer bunları yaparda vercek olursanız buzluktan çıkarıp önce oda sıcaklığına gelmesini bekleyin,sonra kaşıkla balıklar yedikçe azar azar verinki suyu bozmasın kuma karışmasın.
Bu hazırladığınız yemi balıklarınızı 24 saat aç bıraktıktan sonra son akşam öğününde verirseniz daha iyi verim alırsınız.
Eğer balıklarınızı ırk olarak devam ettirmeyi istiyorsanız çifleşme çağına gelmemiş ama formları iyi gözükmeyen balıkları elinizden çıkartabilirsiniz,böylelikle elinizde formları iyi olanlar kalır ve daha güzel balıklarınız olur.
Sağlıklı balıklarınız ve yavrularınız olur inşallah..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/154501/070320182203101.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/154501/070320182203391.jpg[/IMG][EDIT]Zaferalv,2018-03-07 22:11:51[/EDIT]
Yavru Lepistes
Tankınızla alakalı bir durum,3 haftalık olanı yemeleri zor ama aç kalırsa yeme ihtimalleri çoğalır.Siz her ihtimale karşı (bitki ve saklanacakları yer yoksa ) rafya koyun zaten ordan pek çıkmazlar yem olmayacak boyuta gelene kadar.
Tankınızla alakalı bir durum,3 haftalık olanı yemeleri zor ama aç kalırsa yeme ihtimalleri çoğalır.Siz her ihtimale karşı (bitki ve saklanacakları yer yoksa ) rafya koyun zaten ordan pek çıkmazlar yem olmayacak boyuta gelene kadar.
Dipten Çeken Overflow Pipe Yapımı
[QUOTE=Abdullah AYTAN] nitrat dipte birikmiyor suda homojen olarak dağılıyor.
[/QUOTE]
Uyarınız üzerine o bölümü düzelttim,aslında şimdi yazdığım şekle benzer bişi yazmak istemiştim ama...
[QUOTE=Abdullah AYTAN] nitrat dipte birikmiyor suda homojen olarak dağılıyor.
[/QUOTE]
Uyarınız üzerine o bölümü düzelttim,aslında şimdi yazdığım şekle benzer bişi yazmak istemiştim ama...
Dipten Çeken Overflow Pipe Yapımı
Selam arkadaşlar,Bir süredir dipten çeken overflowbox yapmayı düşünürken dipten çeken overflowpipe yaptım.
Altta resimde overflowbox planımıda görebilirsiniz,onuda yapıcam,daha önceden normali vardı.
3 akvaryumu 2 tane dış filtre ile (1 tanesini çalıştırıyorum) birbirine bağladım bu dipten çeken overflowpipe sitemi sayesinde 4 aydır sorunsuz çalışıyor.
Aslında sistemi 5-6 ay önce yapmıştım,ufak tefek aksaklıkları gidermem sonucu 4 aydır falan sorunsuz.
Sorunları :
- Dipten çekim yaptığı için ağzına gelen bitki veya diğer tıkayıcı maddelerle dipten çekim duruyor üstteki delikten sistem devam ediyor(borunun çapı olması gerekenden ufak ve ağzında sineklik olmasından alttan tıkanıyor).Bu problem CD kutusunu dipten çeken ağızına monte ettim ve ağzını da sineklikle filtreledim.(altta resimde görebilirsiniz)
-Benim aldığım borular ince geldiğinden dış filtreyi vanası az kısık kullanıyorum,tam açınca üstten de su devirdaim oluyor ama taşmıyor.
-Borunun içinde saç yosunu oluştu,su alttan çekişi azalıp üstten almaya başladı,temizledim sorun çözüldü.Acilen boru içlerini temizlemek için fırça alacağımm.
-İlk defa yaptığımdan boruların ölçülerinde sorun yaşadım,kesip tekrar monte etmem gerekti.
Artıları
-Camacam akvaryumlarda dipte pislik birikmiyor,özellikle akıntı ve overflowpipe uygun yerlerde ise (daha önceden camacamdı,şimdi elime geçeni akvaryuma koyuyorum)
-Suyu hep dipten çektiği için yem artıklarının ve balık pisliklerinin dipte birikmesini engelleyip nitratın fazla oluşmasını engelliyor,ayrıca overflowpipın diğer akvaryuma döküldüğü yerde akvaryum üstü filtresi ve içine de nitrat tutucu elyaf konduğunda çok etkili oluyor.Zaten bu elyafın 1 günde kirlenmesinden dipten çekimin ne kadar etkili olduğunu anlıyorsunuz.Bende bu anlattığım akvaryum üstü nitrat filtresi de var
-Dış filtrenin kirlenmesi çok uzun zaman alıyor,2-3 bir ayda açtığım filtrenin elyafı hala temiz denecek durumda oluyor.
-Neredeyse bir daha dip çekimi yapmayacaksınız.(akıntı ve overflowpipe yeri önemli)
Düşüncelerinizi söylermisiniz.
Bu düşündüğüm dipten çekim overflowbox planı :
Bu planda öncelik alttan gelen suya verilecek''su girişi 1'',eğer olur da tıkandı vs. problem olursa ''su girişi 2 '' bölümünden su girmeye devam edecek ve sistem sorunsuz çalışacak.Buna göre boru seviyeleri ayarlanmalı.
[url=http://hizliresim.com/2nLYN0][img]http://i.hizliresim.com/2nLYN0.png[/img][/url]
Gerekli boru ve ekleri :
[url=http://hizliresim.com/8Pq92r][img]http://i.hizliresim.com/8Pq92r.jpg[/img][/url]
Normal overflowa eklenecek parça
[url=http://hizliresim.com/m4Or7y][img]http://i.hizliresim.com/m4Or7y.jpg[/img][/url]
Dipten çeken borunun çabuk tıkanmaması için CD kutusu modifiyesi :P
[url=http://hizliresim.com/YqnjWa][img]http://i.hizliresim.com/YqnjWa.jpg[/img][/url]
Bitmiş hali
[url=http://hizliresim.com/DBz861][img]http://i.hizliresim.com/DBz861.jpg[/img][/url]
[url=http://hizliresim.com/ErGz69][img]http://i.hizliresim.com/ErGz69.jpg[/img][/url]
[url=http://hizliresim.com/jX0v1G][img]http://i.hizliresim.com/jX0v1G.jpg[/img][/url]
Bunlarda videoları
[VID]https://youtu.be/Z_co6x1Dkjg[/VID]
[VID]https://youtu.be/oyoGoolFkjY[/VID]
[EDIT]Zaferalv,2017-05-19 21:00:49[/EDIT]
Selam arkadaşlar,Bir süredir dipten çeken overflowbox yapmayı düşünürken dipten çeken overflowpipe yaptım.
Altta resimde overflowbox planımıda görebilirsiniz,onuda yapıcam,daha önceden normali vardı.
3 akvaryumu 2 tane dış filtre ile (1 tanesini çalıştırıyorum) birbirine bağladım bu dipten çeken overflowpipe sitemi sayesinde 4 aydır sorunsuz çalışıyor.
Aslında sistemi 5-6 ay önce yapmıştım,ufak tefek aksaklıkları gidermem sonucu 4 aydır falan sorunsuz.
Sorunları :
- Dipten çekim yaptığı için ağzına gelen bitki veya diğer tıkayıcı maddelerle dipten çekim duruyor üstteki delikten sistem devam ediyor(borunun çapı olması gerekenden ufak ve ağzında sineklik olmasından alttan tıkanıyor).Bu problem CD kutusunu dipten çeken ağızına monte ettim ve ağzını da sineklikle filtreledim.(altta resimde görebilirsiniz)
-Benim aldığım borular ince geldiğinden dış filtreyi vanası az kısık kullanıyorum,tam açınca üstten de su devirdaim oluyor ama taşmıyor.
-Borunun içinde saç yosunu oluştu,su alttan çekişi azalıp üstten almaya başladı,temizledim sorun çözüldü.Acilen boru içlerini temizlemek için fırça alacağımm.
-İlk defa yaptığımdan boruların ölçülerinde sorun yaşadım,kesip tekrar monte etmem gerekti.
Artıları
-Camacam akvaryumlarda dipte pislik birikmiyor,özellikle akıntı ve overflowpipe uygun yerlerde ise (daha önceden camacamdı,şimdi elime geçeni akvaryuma koyuyorum)
-Suyu hep dipten çektiği için yem artıklarının ve balık pisliklerinin dipte birikmesini engelleyip nitratın fazla oluşmasını engelliyor,ayrıca overflowpipın diğer akvaryuma döküldüğü yerde akvaryum üstü filtresi ve içine de nitrat tutucu elyaf konduğunda çok etkili oluyor.Zaten bu elyafın 1 günde kirlenmesinden dipten çekimin ne kadar etkili olduğunu anlıyorsunuz.Bende bu anlattığım akvaryum üstü nitrat filtresi de var
-Dış filtrenin kirlenmesi çok uzun zaman alıyor,2-3 bir ayda açtığım filtrenin elyafı hala temiz denecek durumda oluyor.
-Neredeyse bir daha dip çekimi yapmayacaksınız.(akıntı ve overflowpipe yeri önemli)
Düşüncelerinizi söylermisiniz.
Bu düşündüğüm dipten çekim overflowbox planı :
Bu planda öncelik alttan gelen suya verilecek''su girişi 1'',eğer olur da tıkandı vs. problem olursa ''su girişi 2 '' bölümünden su girmeye devam edecek ve sistem sorunsuz çalışacak.Buna göre boru seviyeleri ayarlanmalı.
[url=http://hizliresim.com/2nLYN0][img]http://i.hizliresim.com/2nLYN0.png[/img][/url]
Gerekli boru ve ekleri :
[url=http://hizliresim.com/8Pq92r][img]http://i.hizliresim.com/8Pq92r.jpg[/img][/url]
Normal overflowa eklenecek parça
[url=http://hizliresim.com/m4Or7y][img]http://i.hizliresim.com/m4Or7y.jpg[/img][/url]
Dipten çeken borunun çabuk tıkanmaması için CD kutusu modifiyesi :P
[url=http://hizliresim.com/YqnjWa][img]http://i.hizliresim.com/YqnjWa.jpg[/img][/url]
Bitmiş hali
[url=http://hizliresim.com/DBz861][img]http://i.hizliresim.com/DBz861.jpg[/img][/url]
[url=http://hizliresim.com/ErGz69][img]http://i.hizliresim.com/ErGz69.jpg[/img][/url]
[url=http://hizliresim.com/jX0v1G][img]http://i.hizliresim.com/jX0v1G.jpg[/img][/url]
Bunlarda videoları
[VID]https://youtu.be/Z_co6x1Dkjg[/VID]
[VID]https://youtu.be/oyoGoolFkjY[/VID]
[EDIT]Zaferalv,2017-05-19 21:00:49[/EDIT]
30cm D Ve E Cüce Vatoz Çiftleşir Mi?
Teşekkür edrim arkadaşlar.
Boş yere kovalıyor dişi düz vatozu zaten.. :D
Teşekkür edrim arkadaşlar.
Boş yere kovalıyor dişi düz vatozu zaten.. :D
Evli Erkeklerin%98 Eşlerin Dırdırından Kaçması
Bizimki de 250lt olan akvaryum için , ''Gece uyurken patlarsa boğuluruz'' dedi iyimi yaa...[:)))]
Bizimki de 250lt olan akvaryum için , ''Gece uyurken patlarsa boğuluruz'' dedi iyimi yaa...[:)))]
SON MESAJLAR
- Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 16:53
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 10:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 10:14
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 10:14
- Moss Teli CevdetSERBEST 10:14
KULLANICILAR
- 70 Online Kullanıcı, 39 Üye
Online Kullanıcılar
caga71,
mightymurat,
Hoppala,
yeekim,
Koksal Gurkan,
HaydarGul,
Kınayu,
XAli,
888starz_bjPa,
Kuduoglu,
emirkagan,
Urar,
35mehmet35,
0rnn,
altuntasseref,
avok,
MiSoSiKiaN,
yderinn,
Sufisu,
sina cen,
poyrxz,
osmandbnl,
omerkaya40,
Maverickse,
JujuSeri,
R0h1rr1m,
ternapi,
Lofta,
Çağatay Tozak,
şansal,
mcakir17,
merutay,
Tallha,
Chautauqua,
TolgahanA,
Fronttoza,
Rafayel,
Erenneok,
bor31,
ballantines,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
