ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
ezzalisi
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
51
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
27 Eylül 2015 13:17
Son Ziyaret:
47 dakika önce
Toplam Mesaj:
51 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Cihan Yıldırım
Doğum Tarihi:
07 Şubat 1989
Yaş:
37
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Cihan Yıldırım
SON 10 MESAJI
Ugf ( Under Gravel Filter ) Dıy - Kutu Filtre
Selamlar,
Öncelikle hayırlı olsun [:)]
Ben karides akvaryumlarımda bu sistemi kullandım. Malum aktif toprak fiyatları ortada, bu şekilde toprağı daha az kullanarak tek akvaryum kurulumuna harcayacağınız toprağı başka akvaryum kurmak için de kullanabilirsiniz.
Ben ölçülere göre pleksi malzeme ile yaptırmıştım. Taban filtrelerini de malzemeler geldikten sonra sizdeki gibi yerleştirmiştim. En alta seramik ustune sineklik en üste de toprak sermistim.
Bu sistemin hem avantaj hem de dez avantajı var. Avantajlarından ilki yukarıda bahsettiğim konu, maliyet. İkinci avantaj ise toprak değişiminin akvaryumu bulandirmadan ya da zahmetli olmadan kolayca degistirilmesi.
Dezavantajj ise, tanka normal olarak kullanılan toprağa göre daha az toprak koyulduğudan daha kısa sürede toprak ömrünün bitmesi. Örneğin 2 sene gidecek bir toprağın 1 sene gitmesi gibi.. fakat siz lav kırığı kullanacağınız için böyle bir derdiniz olmayacak.
Taban filtresi kullanarak daha hızlı döngü elde edebiliyoruz. Ben tankima ek olarak pipo filtre de eklemiştim, tek başına ugf kullanmanızi cok tavsiye etmem, yanına 1 pipo filtre ile süreci daha da hızlandırabilirsiniz ek olarak süngerli pipo nun döngüye katkısı fazla olacaktır.
Kurulum sonrası fotoğraflarınızı merakla bekleyeceğim.
Selamlar,
Öncelikle hayırlı olsun [:)]
Ben karides akvaryumlarımda bu sistemi kullandım. Malum aktif toprak fiyatları ortada, bu şekilde toprağı daha az kullanarak tek akvaryum kurulumuna harcayacağınız toprağı başka akvaryum kurmak için de kullanabilirsiniz.
Ben ölçülere göre pleksi malzeme ile yaptırmıştım. Taban filtrelerini de malzemeler geldikten sonra sizdeki gibi yerleştirmiştim. En alta seramik ustune sineklik en üste de toprak sermistim.
Bu sistemin hem avantaj hem de dez avantajı var. Avantajlarından ilki yukarıda bahsettiğim konu, maliyet. İkinci avantaj ise toprak değişiminin akvaryumu bulandirmadan ya da zahmetli olmadan kolayca degistirilmesi.
Dezavantajj ise, tanka normal olarak kullanılan toprağa göre daha az toprak koyulduğudan daha kısa sürede toprak ömrünün bitmesi. Örneğin 2 sene gidecek bir toprağın 1 sene gitmesi gibi.. fakat siz lav kırığı kullanacağınız için böyle bir derdiniz olmayacak.
Taban filtresi kullanarak daha hızlı döngü elde edebiliyoruz. Ben tankima ek olarak pipo filtre de eklemiştim, tek başına ugf kullanmanızi cok tavsiye etmem, yanına 1 pipo filtre ile süreci daha da hızlandırabilirsiniz ek olarak süngerli pipo nun döngüye katkısı fazla olacaktır.
Kurulum sonrası fotoğraflarınızı merakla bekleyeceğim.
Yerli Toprak (hezer Soil Turk) İle Tank Kurulumu
[QUOTE=Shoden03]Bende son durum bu halde. Benibachi toprak ile kurduğum akvaryumdaki seleksiyon fazlası tüm galaxy fishbone canlıları soil türk ile kurduğum akvaryuma geçirdim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232063/310820211702131.jpg[/IMG]
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=x8TcpBvUho4[/VID]
[/QUOTE]
Hayırlı olsun, canlılar yeni toprakta keyifli gözüküyorlar, zaman zaman gelişmeler için de paylaşım yaparsanız çok mutlu olurum :)
[QUOTE=Shoden03]Bende son durum bu halde. Benibachi toprak ile kurduğum akvaryumdaki seleksiyon fazlası tüm galaxy fishbone canlıları soil türk ile kurduğum akvaryuma geçirdim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232063/310820211702131.jpg[/IMG]
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=x8TcpBvUho4[/VID]
[/QUOTE]
Hayırlı olsun, canlılar yeni toprakta keyifli gözüküyorlar, zaman zaman gelişmeler için de paylaşım yaparsanız çok mutlu olurum :)
Yerli Toprak (hezer Soil Turk) İle Tank Kurulumu
[QUOTE=kor65]Uygun maliyetli bu yerli toprağı bizzat denedim. Sonuçlarından da memnun kaldım. Paylaşımlarım ile sonucunu bildirdim. Ahmet beyin çalışmalarını ve gayretini biliyorum. Kendisini bize bu imkanı sunduğu için kutluyorum ve çok teşekkür ediyorum. Güvenle karideslerimiz için kullanabileceğimiz bir toprak. Başarılarının ve bize sunduğu toprağın üretiminin devamını diliyorum.[/QUOTE]
Koray hocam, bu seriye paylaşımlarınızı yazmanız beni çok mutlu etti, uygun olduğunuzda diğer hobicilerin de toprak hakkında bilgilenmesi ve faydalanması için fotoğraflı paylaşım yapmanızı da rica ederim.
Şimdiden emeğinize sağlık 🙏
[QUOTE=kor65]Uygun maliyetli bu yerli toprağı bizzat denedim. Sonuçlarından da memnun kaldım. Paylaşımlarım ile sonucunu bildirdim. Ahmet beyin çalışmalarını ve gayretini biliyorum. Kendisini bize bu imkanı sunduğu için kutluyorum ve çok teşekkür ediyorum. Güvenle karideslerimiz için kullanabileceğimiz bir toprak. Başarılarının ve bize sunduğu toprağın üretiminin devamını diliyorum.[/QUOTE]
Koray hocam, bu seriye paylaşımlarınızı yazmanız beni çok mutlu etti, uygun olduğunuzda diğer hobicilerin de toprak hakkında bilgilenmesi ve faydalanması için fotoğraflı paylaşım yapmanızı da rica ederim.
Şimdiden emeğinize sağlık 🙏
Yerli Toprak (hezer Soil Turk) İle Tank Kurulumu
[QUOTE=Gvn35]Merhaba ..Ahmet beyin bizlerin kullanımına sunmuş olduğu kum ile ilgili bir kullanıcı olarak birkac cümlede ben söylemek istiyorum izin verirseniz..
basit türler besledikten sonra Prl tankı kurmaya karar verdim araştırdıkca farkli kuruluşlar farkli malzemeler benim kafamı acikcasi bayağı karıştırdı ve taban malzemesi kullanmadan kurulum yapmaya karara verdim 15 gun kadar karidesler bu sekilde yaşadılar..canlilari almış olduğum Samet bey in tavsiyesi üzerine Ahmet hezer beyden yardım alırsan çok daha kolay olacağını söylemesi üzerine irtibata gectim saolsun inanılmaz ilgili ve üretiminin arkasında durarak kurulumuna kadar sabırla her konuda yardımcı oldu. Suan 1.5 aylik bir tankım var 0.5 cm boyunda almış olduğum karidesler yumurta tuttu ve bıraktılar sayı olarak az olduğundan adet olarak rahatlıkla gördüğüm için takipte etmek kolay oldu hiç ölüm olmadi su değerleri sabitlendikten sonra anormal bir artış olmadı açıkçası beni çok korkutmuş tu taban kurulumu fakat 4. Gün canlıların akvaryumda olması ve seyretmesi keyif verdi en güzel yanida bu diger aktif topraklar gibi uzun süreli gerekli ortamın oluşmasını bekleniyorsunuz döngü kendi kendini hızla oluşturuyor..
Ben kullanıcı olarak tavsiye ediyorum kafanızda soru işareti kalmasın rahat edeceğiniz bir toprak 1 gününüzü kurulumda Ahmet beye ayırın sonrasında sınırsız keyif ..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232074/300720210935241.jpg[/IMG][/QUOTE]
Kurulumunuz hayırlı olsun Güven Bey, umarım bol ve sağlıklı yavrular alırsınız. Toprağı kullanan bir hobici olarak bu başlığı açmamdaki sebep bu güzel bilgileri paylaşabilmek daha çok hobiciyi kazanmaktı. Görüyorum ki zaten toprağa ulaşmış ve güzel tecrübelerini aktaran hobiciler oluyor ne mutlu biz hobiciler için [:)]
[QUOTE=Gvn35]Merhaba ..Ahmet beyin bizlerin kullanımına sunmuş olduğu kum ile ilgili bir kullanıcı olarak birkac cümlede ben söylemek istiyorum izin verirseniz..
basit türler besledikten sonra Prl tankı kurmaya karar verdim araştırdıkca farkli kuruluşlar farkli malzemeler benim kafamı acikcasi bayağı karıştırdı ve taban malzemesi kullanmadan kurulum yapmaya karara verdim 15 gun kadar karidesler bu sekilde yaşadılar..canlilari almış olduğum Samet bey in tavsiyesi üzerine Ahmet hezer beyden yardım alırsan çok daha kolay olacağını söylemesi üzerine irtibata gectim saolsun inanılmaz ilgili ve üretiminin arkasında durarak kurulumuna kadar sabırla her konuda yardımcı oldu. Suan 1.5 aylik bir tankım var 0.5 cm boyunda almış olduğum karidesler yumurta tuttu ve bıraktılar sayı olarak az olduğundan adet olarak rahatlıkla gördüğüm için takipte etmek kolay oldu hiç ölüm olmadi su değerleri sabitlendikten sonra anormal bir artış olmadı açıkçası beni çok korkutmuş tu taban kurulumu fakat 4. Gün canlıların akvaryumda olması ve seyretmesi keyif verdi en güzel yanida bu diger aktif topraklar gibi uzun süreli gerekli ortamın oluşmasını bekleniyorsunuz döngü kendi kendini hızla oluşturuyor..
Ben kullanıcı olarak tavsiye ediyorum kafanızda soru işareti kalmasın rahat edeceğiniz bir toprak 1 gününüzü kurulumda Ahmet beye ayırın sonrasında sınırsız keyif ..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232074/300720210935241.jpg[/IMG][/QUOTE]
Kurulumunuz hayırlı olsun Güven Bey, umarım bol ve sağlıklı yavrular alırsınız. Toprağı kullanan bir hobici olarak bu başlığı açmamdaki sebep bu güzel bilgileri paylaşabilmek daha çok hobiciyi kazanmaktı. Görüyorum ki zaten toprağa ulaşmış ve güzel tecrübelerini aktaran hobiciler oluyor ne mutlu biz hobiciler için [:)]
Yerli Toprak (hezer Soil Turk) İle Tank Kurulumu
[QUOTE=aliemre07]Yerli ışık, yerli gübre vs. Derken sonunda yerli aktif toprağımız da üretildi sonunda.
Yerli aktif toprağımızı alıp ilk deneyenlerden biri de sanırım benim. Ürünü 60cm sığ tankımda kullandım ve çok memnunum.
Kumda herhangi bir dağılma ya da tozlanma olmadı yaklaşık 3 aydır kullanıyorum. Bitki gelişimi de altına substrat eklememe rağmen oldukça tatmin edici. Aşırı amonyak salınımı da olmadığından dolayı ; aktif topraklı ilk kurulumdaki aşırı su değişimi yükünden de kurtuldum.
Kumu denedim memnun kaldım. Kullanmak isteyenlere tavsiye ederim .
Yakın zamanda bu kumla yeni kurulumlardan da fotoğrafları instagram hesabımdan paylaşmaya başlayacağım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/115874/290720211731101.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/115874/290720211731141.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/115874/290720211731161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/115874/290720211733031.jpg[/IMG][/QUOTE]
Bitkili akvaryumda denemelerini ve olumlu sonuçlarını görmek beni de konu sahibi olarak mutlu etti.
Keyifli hobiler diliyorum 🙏
[QUOTE=aliemre07]Yerli ışık, yerli gübre vs. Derken sonunda yerli aktif toprağımız da üretildi sonunda.
Yerli aktif toprağımızı alıp ilk deneyenlerden biri de sanırım benim. Ürünü 60cm sığ tankımda kullandım ve çok memnunum.
Kumda herhangi bir dağılma ya da tozlanma olmadı yaklaşık 3 aydır kullanıyorum. Bitki gelişimi de altına substrat eklememe rağmen oldukça tatmin edici. Aşırı amonyak salınımı da olmadığından dolayı ; aktif topraklı ilk kurulumdaki aşırı su değişimi yükünden de kurtuldum.
Kumu denedim memnun kaldım. Kullanmak isteyenlere tavsiye ederim .
Yakın zamanda bu kumla yeni kurulumlardan da fotoğrafları instagram hesabımdan paylaşmaya başlayacağım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/115874/290720211731101.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/115874/290720211731141.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/115874/290720211731161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/115874/290720211733031.jpg[/IMG][/QUOTE]
Bitkili akvaryumda denemelerini ve olumlu sonuçlarını görmek beni de konu sahibi olarak mutlu etti.
Keyifli hobiler diliyorum 🙏
Yerli Toprak (hezer Soil Turk) İle Tank Kurulumu
[QUOTE=Shoden03]Merhabalar ;
Bende karides hobisine yaklaşık 5 ay önce başladım ve ilk akvaryumumu benibachi marka toprak ile kurdum. Daha sonrasında kurduğum iki akvaryumu SOIL TURK AKTİF BİTKİ VE KARİDES TOPRAĞI ile kurdum ve gayet memnunum. Kurulumdan yaklaşık 3 gün sonra karides eklemesi yaptım (galaxy fishbone) aşılamayı maksimum 10 dakika tuttum fakat hiç kayıp yaşamadım. Tabi kurulumda akvaryum başına olması gerekenin iki katı olarak 1'er tüp biodigest kullanmıştım. Resimleri kısa sürede ekleyeceğim. Ph metrem olmadığı için henüz ölçemiyorum.[/QUOTE]
Hayırlı olsun, bu tarz başarılı ve memnun kurulumları duymak hobi adına beni mutlu ediyor. Bol yavru almanız dileğiyle, resimlerinizi de bekliyorum 🙏🤗
[QUOTE=Shoden03]Merhabalar ;
Bende karides hobisine yaklaşık 5 ay önce başladım ve ilk akvaryumumu benibachi marka toprak ile kurdum. Daha sonrasında kurduğum iki akvaryumu SOIL TURK AKTİF BİTKİ VE KARİDES TOPRAĞI ile kurdum ve gayet memnunum. Kurulumdan yaklaşık 3 gün sonra karides eklemesi yaptım (galaxy fishbone) aşılamayı maksimum 10 dakika tuttum fakat hiç kayıp yaşamadım. Tabi kurulumda akvaryum başına olması gerekenin iki katı olarak 1'er tüp biodigest kullanmıştım. Resimleri kısa sürede ekleyeceğim. Ph metrem olmadığı için henüz ölçemiyorum.[/QUOTE]
Hayırlı olsun, bu tarz başarılı ve memnun kurulumları duymak hobi adına beni mutlu ediyor. Bol yavru almanız dileğiyle, resimlerinizi de bekliyorum 🙏🤗
Yerli Toprak (hezer Soil Turk) İle Tank Kurulumu
[QUOTE=kdrackgz]
Planarya karideslerinizle de gelmiş olabilir. Boş bir akvaryuma istediğiniz kadar yem atın planarya oluşmaz.
Ama neyse bunun bir önemi yok.
Başka bir konuda da denk geldim üreticinin ilginç iddiaları var. Hobi de bir nevi ilk olan şeyler.
Yolları açık olsun.
[/QUOTE]
Kesinlikle, sonuçta daha uygun maliyetlere benzer işlevdeki bir toprağı denemek ve sonuçlarını almak güzel. Özellikle de hayat bu kadar pahalanmisken. Dediğim gibi zamanla tanklardaki gelişmeleri aktarmaya devam edeceğim.
[QUOTE=kdrackgz]
Planarya karideslerinizle de gelmiş olabilir. Boş bir akvaryuma istediğiniz kadar yem atın planarya oluşmaz.
Ama neyse bunun bir önemi yok.
Başka bir konuda da denk geldim üreticinin ilginç iddiaları var. Hobi de bir nevi ilk olan şeyler.
Yolları açık olsun.
[/QUOTE]
Kesinlikle, sonuçta daha uygun maliyetlere benzer işlevdeki bir toprağı denemek ve sonuçlarını almak güzel. Özellikle de hayat bu kadar pahalanmisken. Dediğim gibi zamanla tanklardaki gelişmeleri aktarmaya devam edeceğim.
Yerli Toprak (hezer Soil Turk) İle Tank Kurulumu
[QUOTE=kdrackgz]
Toprak nasıl planarya oluşmasını engelliyormuş cidden merak ettim.
Planarya havadan gelmez bir şekilde akvaryuma tanıştırılması lazım. Bu demek oluyor ki gelen planaryalar öldürülüyor, toprağın için de ne varda böyle bir etkisi var? [/QUOTE]
Benim karideslerle olan tecrübemde, dışarıdan herhangi bir bitki ya da başka etken madde olmaksızın, yemin fazla atılması ile planarya oluşan tanklarım olmuştu. Dediğiniz gibi içerisinde planaria öldüren etken bir madde var mıdır o detaya sahip değilim, zamanla, kullanıldıkça tecrübe edeceğim bende😊
[QUOTE=kdrackgz]
Toprak nasıl planarya oluşmasını engelliyormuş cidden merak ettim.
Planarya havadan gelmez bir şekilde akvaryuma tanıştırılması lazım. Bu demek oluyor ki gelen planaryalar öldürülüyor, toprağın için de ne varda böyle bir etkisi var? [/QUOTE]
Benim karideslerle olan tecrübemde, dışarıdan herhangi bir bitki ya da başka etken madde olmaksızın, yemin fazla atılması ile planarya oluşan tanklarım olmuştu. Dediğiniz gibi içerisinde planaria öldüren etken bir madde var mıdır o detaya sahip değilim, zamanla, kullanıldıkça tecrübe edeceğim bende😊
Yerli Toprak (hezer Soil Turk) İle Tank Kurulumu
[QUOTE=replacka]
Ürünün üreticisinden ziyade kullanıcılarının yorumunu/deneyimini merak ediyorum ben açıkçası. Hatta salt yorumdan da öte gelişim fotosu/videosu görmek kafamdaki soru işaretlerine daha çok cevap oluşturacaktır. Tıpkı sizin böyle bir konu açıp fotolarla sunmanız gibi. O yüzden şimdilik gözlerimi ve kulaklarımı açıp bitki odaklı akvaryumlarda kullananlardan gelecek paylaşımları bekliyorum diyebilirim[:)]
Ama bakalım, belki gözümü karartıp ufak bir deneysel kurulum da yapabilirim. Çünkü insan merak ediyor [:geek:] [/QUOTE]
Eğer deneme imkanı bulursanız paylaşımlarınızı merakla bekliyor olacağım, bitkilide de tecrübe eden hobicilerin olması keyifli olur gerçekten 😊
[QUOTE=replacka]
Ürünün üreticisinden ziyade kullanıcılarının yorumunu/deneyimini merak ediyorum ben açıkçası. Hatta salt yorumdan da öte gelişim fotosu/videosu görmek kafamdaki soru işaretlerine daha çok cevap oluşturacaktır. Tıpkı sizin böyle bir konu açıp fotolarla sunmanız gibi. O yüzden şimdilik gözlerimi ve kulaklarımı açıp bitki odaklı akvaryumlarda kullananlardan gelecek paylaşımları bekliyorum diyebilirim[:)]
Ama bakalım, belki gözümü karartıp ufak bir deneysel kurulum da yapabilirim. Çünkü insan merak ediyor [:geek:] [/QUOTE]
Eğer deneme imkanı bulursanız paylaşımlarınızı merakla bekliyor olacağım, bitkilide de tecrübe eden hobicilerin olması keyifli olur gerçekten 😊
Yerli Toprak (hezer Soil Turk) İle Tank Kurulumu
[QUOTE=replacka]Ben de merak ediyorum bu soili, özellikle bitkili tank kurulumunu. Tabi böyle kurulumun içinde de neocaridina cinsi karidesler de olur muhakkak. Caridinalar ise şimdilik ilgi alanımın dışında. O yüzden high tech ve zor denilebilecek bitkiler ile yapılan bir kurulumun 1-3-6 ay şeklinde gelişim dönemini görmek isterim. Tabi bu tarz kurulumların en altında, yani soil in de altında substrate da denilen yoğun gübre içerikli taban malzemeleri de oluyor ama sanırım henüz böyle bir yerli ürün yok. Yani yerli sıvı gübre mevcut, yerli soil mevcut ama yerli katı gübre/substrate benzeri bir ürün henüz yok herhalde. Bu durumda da sadece soil ile yapılan bir kurulumun ömrünün de kısa olacağı yönünde bir görüş hakim oldu içimde nedense (bitkili kurulumlar özelinde konuşuyorum tabi). Yine de denemeden yorum yapmamak lazım.
Kesinlikle daha çok deneyim paylaşımı ve reklama ihtiyacı mevcut. Yoksa benim gibi kararsız kalabiliyor insanlar. Bitkili akvaryum konusunda performansını görmeyi gerçekten çok isterim bu soil in. Yapan bilen varsa, fotolu/videolu paylaşım özellikle çok makbule geçer. Soil gerçekten başarılı ise, sonraki aşama da tropica substrate gibi, seachem flourish tabs gibi, taban destekleyici yoğunlaştırılmış gübrelerin yerli üretimi olmalı. Neyse konuyu biraz yakından takip etmekte fayda var. Olmadı bir deneysel kurulum yapıp kendim de konuya katkıda bulunabilirim[:)][/QUOTE]
Bitkili tank için yorum yapmayı çok isterdim😁 fakat ben Moss ağırlıklı karides tanklarını seviyorum, bu sebeple gübre, substrat vb. konulari deneyimleyemedigim için yorum yapamayacağım. Belki toprak sahibi ile iletişime geçerek, bitkili akvaryumlar konusundaki toprağın tecrübelerini öğrenebilirsiniz.
Karides tankı için tekrar etmek gerekirse hep görünüm hem de performans açısından çok iyi.
Ha bir de yazarken aklıma geldi, Ahmet Bey tankta planaria görmeyeceğimi, toprağın bir özelliğinin de bu olduğunu söylemişti, şuana kadar şükür planaria belası tanklarıma musallat olmadı, zamanla tecrübe ettikçe paylaşacağım 😊🙏
[QUOTE=replacka]Ben de merak ediyorum bu soili, özellikle bitkili tank kurulumunu. Tabi böyle kurulumun içinde de neocaridina cinsi karidesler de olur muhakkak. Caridinalar ise şimdilik ilgi alanımın dışında. O yüzden high tech ve zor denilebilecek bitkiler ile yapılan bir kurulumun 1-3-6 ay şeklinde gelişim dönemini görmek isterim. Tabi bu tarz kurulumların en altında, yani soil in de altında substrate da denilen yoğun gübre içerikli taban malzemeleri de oluyor ama sanırım henüz böyle bir yerli ürün yok. Yani yerli sıvı gübre mevcut, yerli soil mevcut ama yerli katı gübre/substrate benzeri bir ürün henüz yok herhalde. Bu durumda da sadece soil ile yapılan bir kurulumun ömrünün de kısa olacağı yönünde bir görüş hakim oldu içimde nedense (bitkili kurulumlar özelinde konuşuyorum tabi). Yine de denemeden yorum yapmamak lazım.
Kesinlikle daha çok deneyim paylaşımı ve reklama ihtiyacı mevcut. Yoksa benim gibi kararsız kalabiliyor insanlar. Bitkili akvaryum konusunda performansını görmeyi gerçekten çok isterim bu soil in. Yapan bilen varsa, fotolu/videolu paylaşım özellikle çok makbule geçer. Soil gerçekten başarılı ise, sonraki aşama da tropica substrate gibi, seachem flourish tabs gibi, taban destekleyici yoğunlaştırılmış gübrelerin yerli üretimi olmalı. Neyse konuyu biraz yakından takip etmekte fayda var. Olmadı bir deneysel kurulum yapıp kendim de konuya katkıda bulunabilirim[:)][/QUOTE]
Bitkili tank için yorum yapmayı çok isterdim😁 fakat ben Moss ağırlıklı karides tanklarını seviyorum, bu sebeple gübre, substrat vb. konulari deneyimleyemedigim için yorum yapamayacağım. Belki toprak sahibi ile iletişime geçerek, bitkili akvaryumlar konusundaki toprağın tecrübelerini öğrenebilirsiniz.
Karides tankı için tekrar etmek gerekirse hep görünüm hem de performans açısından çok iyi.
Ha bir de yazarken aklıma geldi, Ahmet Bey tankta planaria görmeyeceğimi, toprağın bir özelliğinin de bu olduğunu söylemişti, şuana kadar şükür planaria belası tanklarıma musallat olmadı, zamanla tecrübe ettikçe paylaşacağım 😊🙏
SON MESAJLAR
- Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu miracemir, 20:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 14:51
Yeni Üye Forumu - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. kocoglu, 14:35
Tanganyika Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 Ozzgur, 13:25
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Betul_, 12:18
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 01:32
Yeni Üye Forumu - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera MertSoyumert, 20:08
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu - 200 Litrede Geophagus Ve Eba Olurmu? Umutoty, 16:29
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Karides Cinsiyeti Ne İnci Kefali, 14:02
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Severum Balığımda Yara Var Ghuney, 13:45
Hastalıklar ve İlaçlar - Yerli Üretim Amano - Adist sinor, 12:38
Akvaryum Dünyasından Haberler
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 21:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 21:03
- Red Root Floater Su Üstü Bitkisi HakanYeni 19:46
- Geriye Kalan Malzemelerim SJess 19:25
- Channa Stewarti (yılanbaş) rseven 19:24
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 19:02
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 19:02
- Moss Teli CevdetSERBEST 19:02
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:39
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:39
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:39
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 17:53
- Özel Moss Türleri. smithiseek 17:37
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 17:37
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 17:37
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 16:46
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 16:36
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:11
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:11
- Hobiye Devam Edemeyeceğim İçin Elimdeki Satıyorum laryscrl 16:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 15:23
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 15:23
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 15:23
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 15:23
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 15:23
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 14:49
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 14:45
- Kalın Bant Duboisi Maswa Yavru &ramshorn Salyangoz yns325 14:32
- L144 Tülden Olma Düz Kuyruk Çiftler yns325 14:32
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 14:27
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 14:27
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 14:27
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:04
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:04
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 13:30
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:52
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:50
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 12:40
- 30x30x30 Full Clear Akvaryum Wolkan 12:12
- 50x30x30 Sumplı Akvaryumlar Wolkan 12:12
- Blodyy Mary Wolkan 12:12
- Metal Cımbız 30 Cm (maşa) MasterChiefHakan 11:42
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 11:17
- Christmass Moss emregungor 11:16
- Anubias emregungor 11:16
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:10
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:10
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:10
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 11:02
- Hb White Lepistes omererbas 10:32
KULLANICILAR
- 77 Online Kullanıcı, 42 Üye
Online Kullanıcılar
MertSoyumert,
sina cen,
smithiseek,
HarunYILDIRIM,
ternapi,
1Balikci,
altanilker,
MDForensic,
EmiirKaan,
TheDS,
darkaura,
mrah,
yeekim,
portre,
vedat79,
kaos402,
EKAR,
harun reşit,
Balikcidede,
yigitksm,
BarışSavaş,
emrahdm,
enginm2000,
Serpent,
bysmokin,
gencaslann,
MelihB,
Hiko,
mightymurat,
Koksal Gurkan,
miracemir,
egecinar,
Ylmzuslu,
osmandbnl,
riderfish,
akvarist10UR,
burak1996,
Arch.Hüseyin,
Legionsgamer,
Flytheshrimp,
JujuSeri,
Kemalk41,
OKIRATLI,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
